Jump to content
Assisis13

Casca Scorpion sau HJC

Recommended Posts

Salutare,

 

Ma ajutati, va rog cu un sfat?

 

Între Scorpion Exo 1400 Air Cabon Grand si HJC FG-ST (MC-5SF Punisher), ce-mi recomandati ? 

Scorpion e carbon, HJC fibră.. 

Ma intereseaza mai întâi siguranța apoi confortul.

 

Multam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

HJC RPHA 70. La acelasi pret cat exo 1400, si mai bun decat ambele casti mentionate de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in primul rand cea care este cea mai adaptata conformatiei capului.

Eu am incercat multe, pana la urma tot HJC este cea mai confortabila pentru mine.

HJC a crescut mult in calitate. Eu folosesc una de 3 ani si nu am ce sa-i reprosez.

Acum 1 minut, unaetnumitsirc a spus:

HJC RPHA 70. La acelasi pret cat exo 1400, si mai bun decat ambele casti mentionate de tine.

+1
Chiar asta ma tenteaza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

HJC RPHA 11 cu un minim efort peste cele postate. 

Aproape ca as recomanda-o peste un Shoei GT Air 1, care acum sunt cam 300 de euro peste tot, de cand au aparut GT Air 2.

Dintre HJC si Scorpion, HJC fara dubii.Nu se compara. 

Degeaba ai o casca carbon (usoara) daca ai toate celelalte componente mediocre (chedere, parbriz, ventilatii, material interior, etc)

Experienta traita personal cu un X-Lite la care m-am dus ca la pomul laudat.

 

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura remarca: RPHA11 este versiunea pentru motociclete sport. In plus, nu are "ochelari de soare".

RPHA 70 compenseaza aceasta lipsa si este adaptata unei pozitii tipice motocicletelor street/touring.

RPHA 90 este versiunea flip a RPHA 70 (care este o casca integrala).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierrot:

Ai dreptate. Urma sa sintetizez/aranjez mai bine, dar am dat-o in bara la capitolul edit. 

 

Sintetizand corect de data aceasta:

* Dintre HJC si Scorpion, HJC fara dubii.

Nu se compara. Scorpion au carcase prea flexibile pentru gustul meu. O fi bine, o fi rau... Mie nu imi plac. Imi par mai slabe calitativ decat HJC, desi ambele marci sunt fabricate in Coreea din ce stiu eu.

 

* Degeaba ai o casca carbon (usoara) daca ai toate celelalte componente mediocre (chedere, parbriz, ventilatii, material interior, etc)

Experienta traita personal cu un X-Lite la care m-am dus ca la pomul laudat.

 

* HJC Rpha 70 - Aproape ca as recomanda-o peste un Shoei GT Air 1, care acum sunt acum in gama 350 euro + , de cand au aparut GT Air 2.

Dpmdv GT Air nu se aeriseste atat cat as vrea eu. 

HJC bate Shoei la sistemul de deschidere a parbrizului si la ventilatie prin parbrizul deschis pe treapta 1 + la faptul ca are inchizatoare double D fata de microratchet-ul de la Shoei.

Shoei puncteaza peste HJC la calitatea materialelor/designului si a imbinarilor.

Pe hartie greutatea este egala - 1450g.

 

* Dpmdv, achizitia unei casti cu ochelari este discutabila. Cand am vrut sa merg (ceva mai) tare in zilele f calde (parbriz ridicat oricum) am preferat sa renunt (si) la ochelarii de soare fiindca impiedicau o buna vizibilitate. 

Utilitate 10-15% din cazuri - mers incet + soare f puternic din fata.

Plus ca este f. dificil sa cureti de pe ei muste, fluturi, tantari, etc. Aveam in tankbag lichid de curatat parbrize tot timpul cat am fost in concediu. 

In concluzie - Eu unul as recomanda integrale fara ochelari. 

RPHA 11 este o casca sport. Practic insa, daca o compar (dpdv al utilitatii) cu un X-Spirit (ingusta in zone cefei, gandita pentru mers pe motoare sport) mie unul mi se pare cat se poate de touring. Pentru diferenta de pret (infima) as abandona RPHA 70 si ochelarii ei si as pune banii pe RPHA 11, care sta f bine la capitolul greutate (100 g mai putin, 1370 total).

 

DIn gama integrale fara ochelari si cu dublu D, Shoei are NXR. 

 

Da, nu sunt casti ieftine, dar este o achizitie pentru aprox. 5 ani. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utilitatea ochelarilor este foarte discutabila. Eu am modelul RPHA ST cu ochelari de 4 ani iar anul asta o sa fie ultimul si trec la rpha 70, si nu cred ca o sa mai trec pe casca fara ochelari prea curand. Singura varianta pentru a opta pt o casca intregrala fara ochelari, ar fi una special pentru circuit, ca mai fac si din astea.

Dar revenind la oile noastre ochelari vs non ochelari, aici fiecare are plusuri si minusuri ca si utilitate. Eu spre exemplu circul si pe inserate/noapte iar pe vremea cand aveam integrala cu viziera semi fumurie, nu vedeam nimic noaptea, si uite asa stateam cu viziera deschisa ca sa vad ceva si cu lacrimile in ochi. Pe cand cu asta cu ochelari, ii folosesc cand am nevoie si cand vreau.

E chestie de gusturi si preferinte personale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista un Shoei fara ochelari ,modelul NXR,foarte silentios,la 300 euro;depinde cit vrei sa dai pe o casca dar pt mine,comparind-o cu HJC is17,calitatea este proportionala cu pretul;adica Shoei e cel putin dubla la calitate fata de HJC (si are si double-d NXR-ul) ;

Dublu e si zgomotul la HJC...

Scuze,acum am vazut ca se mai recomandase modelul NXR..

Si Shark sunt bune,parca peste Scorpion/HJC ca raport performanta/pret

Shark spartan de pilda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 37 minute, _Raul_ a spus:

Plus ca este f. dificil sa cureti de pe ei muste, fluturi, tantari, etc. Aveam in tankbag lichid de curatat parbrize tot timpul cat am fost in concediu. 

Carcalacii nu au ce cauta pe ochelarii de soare.

Presupun ca mergeai cu viziera ridicata si cu ochelarii lasati. Asa faceam si eu, pana am luat in obraz ditamai piatra venita de niciunde, lucru care m-a lamurit definitiv ce inseamna sa mergi fara viziera. Si la LT am parbriz, nu gluma. Cand vad motociclisti care merg cu mandibulele ridicate la flip up ma ingrozesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 3 ore, Assisis13 a spus:

Între Scorpion Exo 1400 Air Cabon Grand si HJC FG-ST (MC-5SF Punisher), ce-mi recomandati ? 

Scorpion e carbon, HJC fibră.. 

Ma intereseaza mai întâi siguranța apoi confortul.

 

Testeaza-le, sunt pentru forme usor diferite ale capului, hjc e putin mai lung fata-spate

 

siguranta e cam aceeasi la orice casca fullface de peste 200 de euro

daca siguranta e fix primul tau criteriu in alegerea castii, puncte in plus fata de toti ceilalti ar avea arai, cu forma lor r75 cat mai apropiata de o sfera pentru a minimiza fortele de torsiune la nivelul gatului, si bell cu sistemul mips

 

ca fapt divers, arai nu fac ochelari de soare interni pentru ca ei considera ca ar compromite siguranta

au un fel de peak ciudat care se trage peste viziera

Edited by prafrau

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Carcalacii nu au ce cauta pe ochelarii de soare.

Presupun ca mergeai cu viziera ridicata si cu ochelarii lasati. Asa faceam si eu, pana am luat in obraz ditamai piatra venita de niciunde, lucru care m-a lamurit definitiv ce inseamna sa mergi fara viziera. Si la LT am parbriz, nu gluma. Cand vad motociclisti care merg cu mandibulele ridicate la flip up ma ingrozesc.

 

Dap, asa merg de multe ori cu integralele (cu parbriz crapat sau chiar larg deschis). Le prefer (1)ca siguranta si (2) ca silentiozitate cand ma asez la drum lung, cu viteza.

Am luat si eu o piatra cat un bob de fasole, de mi-au dat lacrimile de durere. Deh, endureala viata grea :P . Am ramas in filmul meu cu cantitati imense de aer, specifice castilor enduro. Am fost bucuros ca aveam ochelarii in caz ca s-ar fi decis sa loveasca cu 2 cm mai sus. Daca lovea ochelarii eu zic ca ar fi fost buni de schimb. 

 

Cu flip-up-urile inca am dubii ff serioase (primul meu accident serios a raschetat total o casca de la barbie la ureche) + ca arat ca un urs Haribo cu ele. Am testat (din nou) un Neotec 2 acum cateva zile si nu s-a schimbat nimic de anul trecut :). Eram entuziasmat de un voucher serios de la Louis si am zis ca poate-poate.

 

Acum 2 ore, mihai c a spus:

exista un Shoei fara ochelari ,modelul NXR,foarte silentios,la 300 euro;depinde cit vrei sa dai pe o casca dar pt mine,comparind-o cu HJC is17,calitatea este proportionala cu pretul;adica Shoei e cel putin dubla la calitate fata de HJC (si are si double-d NXR-ul) ;

Dublu e si zgomotul la HJC...

Scuze,acum am vazut ca se mai recomandase modelul NXR..

Si Shark sunt bune,parca peste Scorpion/HJC ca raport performanta/pret

Shark spartan de pilda...

M-am uitat dupa HJC IS 17, fiindca nu stiam despre el. 

Am gasit un review pe webbikeworld din Mar 2014. Si un pret de 130-150 Euro pe Fc Moto. 

In gama de 300+ - 500 in care sta NXR-ul, GT-ul sau GT-ul 2 eu zic ca in afara de RPHA alte comparatii nu sunt fair. Este normal ca o casca de 130 de euro sa fie la limita inferioara a pretentiilor. 

Shell-urile si calitatea Shoei nu sunt chiar asa la ani lumina de Rpha din ce am studiat in magazine si la un salon moto. Sistemul de inchidere al parbrizului de la HJC este clar peste Shoei dpmdv. Nu stiu cat de zgomotos este in mers.

Nu stiu cum or fi pe motor dar, pe afara, in afara de Schuberth aficionadas ( :) no offence Luigi, dar eu nu ma pot lipi de brandul asta nici ars), Shoei si Arai, era plin de RPHA. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am renunțat la Schuberth, mi-am luat Neotec II 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Assisis13 a spus:

Între Scorpion Exo 1400 Air Cabon Grand si HJC FG-ST (MC-5SF Punisher), ce-mi recomandati ? 

 

HJC este numărul 1 în lume la vânzări de zece ani. 

Modelul HJC FG - ST are:

-5 stele la testul Sharp

-are double D

-are ochelari de soare. 

-are bureți detasabili ptr a fi spălați. 

- vine cu pinlock inclus în pachet. 

-vine cu deflector de bărbie inclus în pachet. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia cu 5 stele la testul Sharp trebuia s-o bagi la urma. Este fix pix, cine tine cont de el când cumpăra o casca habar nu are ce înseamnă casca și confort. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, _Raul_ a spus:

 

Dap, asa merg de multe ori cu integralele (cu parbriz crapat sau chiar larg deschis). Le prefer (1)ca siguranta si (2) ca silentiozitate cand ma asez la drum lung, cu viteza.

Am luat si eu o piatra cat un bob de fasole, de mi-au dat lacrimile de durere. Deh, endureala viata grea :P . Am ramas in filmul meu cu cantitati imense de aer, specifice castilor enduro. Am fost bucuros ca aveam ochelarii in caz ca s-ar fi decis sa loveasca cu 2 cm mai sus. Daca lovea ochelarii eu zic ca ar fi fost buni de schimb. 

 

Cu flip-up-urile inca am dubii ff serioase (primul meu accident serios a raschetat total o casca de la barbie la ureche) + ca arat ca un urs Haribo cu ele. Am testat (din nou) un Neotec 2 acum cateva zile si nu s-a schimbat nimic de anul trecut :). Eram entuziasmat de un voucher serios de la Louis si am zis ca poate-poate.

 

M-am uitat dupa HJC IS 17, fiindca nu stiam despre el. 

Am gasit un review pe webbikeworld din Mar 2014. Si un pret de 130-150 Euro pe Fc Moto. 

In gama de 300+ - 500 in care sta NXR-ul, GT-ul sau GT-ul 2 eu zic ca in afara de RPHA alte comparatii nu sunt fair. Este normal ca o casca de 130 de euro sa fie la limita inferioara a pretentiilor. 

Shell-urile si calitatea Shoei nu sunt chiar asa la ani lumina de Rpha din ce am studiat in magazine si la un salon moto. Sistemul de inchidere al parbrizului de la HJC este clar peste Shoei dpmdv. Nu stiu cat de zgomotos este in mers.

Nu stiu cum or fi pe motor dar, pe afara, in afara de Schuberth aficionadas ( :) no offence Luigi, dar eu nu ma pot lipi de brandul asta nici ars), Shoei si Arai, era plin de RPHA. 

 

Eu am un HJC IS-MAX II, nu este foarte silentioasa. Flip-up-ul il folosesc strict la oprit in trafic cand e cald afara. In rest, sta inchis, viziera coborata.

Personal apreciez a doua viziera (ochelarii de soare), iti permit sa te protejezi de soarele puternic.

Evit sa merg cu ea ridicata, nu e facuta pentru (curentul de aer genereaza o presiune imensa) si nu e recomandata in caz de incident (mandibula neprotejata).

HJC IS-17 este versiunea integrala a castii HJC IS-MAX II.

Aceiasi combinatie RPHA 70 cu RPHA 90.

Pentru cei interesati de ochelarii de soare, mecanismul de la RPHA este practic (jos, in partea stanga), spre deosebire de cealalta pereche care necesita o anumita dexteritate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Multumesc tuturor pentru sfaturile și impresiile împărtășite  

O sa merg pe varianta RP-HA 70. 

Are recenzii bune și vad ca este recomandată pentru cruiser si touring (vitezane mai mult prin oras). Sunt în discuții pentru achiziția unei Shadow Ace de 750..ca sa va faceti o idee ce o sa calaresc cand voi purta casca.

Prețul este decent în raport calitate pret (tot din cate am citit). 

Nu-mi rămâne decât să găsesc una de culoare negru mat și fără înscrisuri pe ea. 

 

Apropo, sunteti pro sau contra airbrush pe casca ? 

Unii susțin că afectează structura castii. Nu sunt inginer deși am facut studiul materialelor :) personal nu cred ca afectează dar nu sunt sigur 100%.

 

Edited by Assisis13

Share this post


Link to post
Share on other sites

O recomandare: ia-ti casca cat mai vizibila. Hi-vis e cel mai bine, dupa care culori deschise: alb, galben, etc. VREI sa te vada lumea in trafic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, leopold a spus:

O recomandare: ia-ti casca cat mai vizibila. Hi-vis e cel mai bine, dupa care culori deschise: alb, galben, etc. VREI sa te vada lumea in trafic. 

Are sens ce spui, multumesc ..dar nu vad martalogii ditai mașina în trafic (am o Octavia Break), d-apai o casca :)

ziua nu iese în evidență casca deschisă la culoare mai bine ca un far aprins, o toba putin mai zgomotoasa etc. Cel puțin asta constat in trafic. 

mie mi-a fost de ajuns sa fac un curs la ATA ca sa realizez ce inseamna viteza, timpul de reacție și preventia. 

sigur ca asta nu ma scutește în mod obligatoriu de belele. Dar mi-a dat o altă viziune in trafic . Sunt mai conștient de inconștiența celor din jur

Share this post


Link to post
Share on other sites

E alegerea ta. Eu am simtit mare diferenta intre casca frumoasa, rosie, si casca vizibila - mult alb si ceva galben hi-viz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.hjchelmets.eu/rpha-series-motorcycle-helmets-hjc/116-rpha-70-full-face-motorcycle-helmet-hjc.html#/375-models-wolverine_x_men

 

Eu mi-am luat IS-17 Deadpool ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Assisis13 a spus:

Apropo, sunteti pro sau contra airbrush pe casca ? 

Unii susțin că afectează structura castii. Nu sunt inginer deși am facut studiul materialelor :) personal nu cred ca afectează dar nu sunt sigur 100%.

 

Ce treaba are vopseaua cu rezistenta căștii? Fă-i airbrush liniștit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 32 minute, l.u.v a spus:

Ce treaba are vopseaua cu rezistenta căștii? Fă-i airbrush liniștit. 

 

+1

Si eu la inceput asa le mai vopseam... ba vroiam mata, ba dungi... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@l.u.v, intamplarea face sa fi citit chiar ieri carticica de la una din castile mele. 

Zice clar ca este interzisa vopsirea fiindca solventii din vopsea pot interactiona cu rasina/chimicalele folosite la producerea carcasei p. zise, modificandu-le negativ proprietatile. 

Dap, stiu ca f multa lume face airbrush la casti. Zic doar ce spune manualul. 

Eu am preferat una cu un colorit pe gustul meu din prima. Am avut noroc sa o gasesc. 

Edited by _Raul_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce fel de vopsea folosesti. Majoritatea vopselelor sunt toxice si da pot interactiona cu materialele castii. Dar exista vopsele pe baza de apa care au mai putine chimicale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, _Raul_ said:

@l.u.v, intamplarea face sa fi citit chiar ieri carticica de la una din castile mele. 

Zice clar ca este interzisa vopsirea fiindca solventii din vopsea pot interactiona cu rasina/chimicalele folosite la producerea carcasei p. zise, modificandu-le negativ proprietatile. 

Dap, stiu ca f multa lume face airbrush la casti. Zic doar ce spune manualul. 

Eu am preferat una cu un colorit pe gustul meu din prima. Am avut noroc sa o gasesc. 

+1 Dai un ban, da te simți cool și în siguranță.

54 minutes ago, unaetnumitsirc said:

Depinde ce fel de vopsea folosesti. Majoritatea vopselelor sunt toxice si da pot interactiona cu materialele castii. Dar exista vopsele pe baza de apa care au mai putine chimicale.

Trebuie să fii chimist să nu o gafezi. Vopselurile din fabrică sunt gândite pentru toți factorii externi și interni.

 

Răspunsul corect: stickere.

Edited by Deadpool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...