Sari la conținut

Viata de dupa un BMW K1200R sport


Tornada
 Share

Postări Recomandate

Actualmente detin un BMW K1200R sport din 2007 (parca) care mi-a facut viata de motociclist mai frumoasa.

A fost un fel de dragoste la prima vedere. Ma rog, e genul de motocicleta care iti place ori ba, iar mie mi-a placut destul de mult.

 

Mi-a placut mult cum arata in primul rand; apoi pot adauga puterea, cuplul (senzatia aia de locomotiva electrica), ESA, duolever, paralever, frane combinate, cardan, etc... 

De fapt toate astea inca imi plac ca sa fiu sincer.

 

Evident ca am si aspecte care nu mi-au placut: bordul analog (dar cu care m-am obisnuit); desi cu un centru de greutate scazut, destul de grea (cu plusuri si minusuri) si mai ales fiabilitatea; putine service-uri si putini mecanici care se baga sa repare bmw-uri in general.

 

De cateva zile a inceput sa ma bata un gand sa o schimb cu ceva sport-touring. Nu vreau sub nici o forma ss, de naked curat m-am saturat cat m-a batut vantul, iar spre touring nu as merge inca...

Sunt destul de mare, 1.90 si peste 100kg (in scadere, dar tot peste suta :D ), iar modele de genul Suzuki gsx s1000f mi se par ca au un wheelbase destul de mic si pot parea ca ursul pe bicicleta.

Deci caut ceva destul de impunator si refuz inca sa renunt la partea sportiva a unei motociclete. :P 

 

Urmeaza sa fac un short list, dupa ce ma sui pe mai multe modele, inclusiv de pe loc.

Despre buget nu pot vorbi inca, dar sunt tentat sa iau ceva nou, fara sa ma dau la o parte de la un SH bine intretinut.

 

Asadar, cei care ati mai fost in situatii similare, catre ce v-ati aruncat privirea in gama mentionata?

Ma ajutati cu sugestii in alcatuirea acelui shortlist, va rog?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kawa Z1000SX sau, de ce nu BMW S1000XR? Si eu am 1.91 si Putin peste 100kg; m-am dat cu XR-ul si este spectaculos, trage de jos, e destul de mare dar suficient de mic sa nu fie greoi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kawa 1400, hayabusa... eu am cbr1100xx si cam asa am avut cerintele acum 10 ani cand am luat-o: putere destul de mare, sportiva , dar sa am loc pe ea 1.90/93kg, frane si comportament excelent pe sosea buna.. si dupa atata vreme tot nu vreau sa o schimb, imi este de ajuns pt iesiri si concedii . confortabila pana la 700km/zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 30 minute, piticot a spus:

Kawa Z1000SX sau, de ce nu BMW S1000XR?

Superbe amandoua, dar mi se par cam subțitele la carenaj pentru ce caută el.

Acum 7 ore, Tornada a spus:

Deci caut ceva destul de impunator si refuz inca sa renunt la partea sportiva a unei motociclete. :P 

 

Acum 12 minute, grex a spus:

 hayabusa...

Ai mi se pare cam asa: Spooooooooooort touring

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sef 

ca si la drone iti dau urmatorul sfat

ia ceva comod cu care sa te duci unde ti place

la ce drumuri avem pe langa noi 

as merge pe enduro touring mai mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, Tornada said:

Asadar, cei care ati mai fost in situatii similare, catre ce v-ati aruncat privirea in gama mentionata?

Ma ajutati cu sugestii in alcatuirea acelui shortlist, va rog?

 

Îmi permit să răspund pentru că am avut o dilemă similară plecând de pe ceva foarte asemănător (K1200S) și mi-am făcut o astfel de listă.

 

Nu avem același gabarit, dar din punctul meu de vedere tu ești avantajat, sport-touring-urile tind să fie mari și grele. Depinde ce proporție de sport și de touring vrei. Sugestiile lui @l.u.v mi se par foarte bune pentru cineva axat mai mult pe touring. Aș mai adăuga la listă VFR 1200F și FJR 1300 (2016+), iar dacă ai buget și mergi des cu pasager și bagaje, K1600GT. Dacă vrei ceva mai sportiv, opțiunile sunt cam limitate dacă nu vrei să simți că faci un "downgrade". Cele mai bune variante (în ordinea confortului) ar fi Super Duke GT, K1300S, ZX-14R, GSX1300R. Fiecare cu avantajele și dezavantajele lui - dacă-ți face vreun model din astea cu ochiul, putem elabora pro și contra. Mențiune specială de buget și aici - H2SX.

 

Personal nu ți-aș sugera noua tipologie de sport touring cu suspensie înaltă (S1000XR, Multistrada, Versys, etc.) dacă nu plănuiești să mergi pe drumuri proaste. Sunt confortabile și relativ ușoare pentru categoria lor (mai fun pe curbe), dar datorită tipologiei și poziției, protecția la vânt este relativ slabă și nici performanțele dinamice la viteză mare nu sunt extraordinare. Iar cu câteva excepții notabile (Stelvio, Tiger) nu au cardan - la care dacă renunți, îți va lipsi pe genul ăsta de motocicletă. Eu am făcut acest pas și, deși nu-mi pare rău, sunt zile în care mi-aș dori să plec la drum cu un K1300S de exemplu.

 

Motocicletele sub 1000cc (Tracer 900, Multistrada 950, etc.) nu intră în calcul având în vedere ce ai acum și ce gabarit ai.

 

1 hour ago, piticot said:

m-am dat cu XR-ul si este spectaculos, trage de jos

 

Dacă-l compari cu ceea ce are acum, te asigur că nu prea "trage de jos". Singurele plusuri pe care le are față de K12R (în afară de gizmo-uri) sunt garda la sol ceva mai mare și greutatea mai redusă. În rest, îl va dezamăgi.

 

Iar S1000SX-ul pe care-l laudă lumea pe aici, pe lângă faptul că e (mult) mai bleg la performanțe, e mic pentru 1.90 și 100kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Tornada a spus:

De cateva zile a inceput sa ma bata un gand sa o schimb cu ceva sport-touring. Nu vreau sub nici o forma ss, de naked curat m-am saturat cat m-a batut vantul, iar spre touring nu as merge inca...

 

R1250 RS? Sau daca nu noua, un R1200RS? Cardan, pozitie destul de sportiva, nu prea naked nici prea touring... de fugit, n-o fi top dar nu te face de ras deloc, nu mai vorbim de cuplu.

Sau boxerul nu e suficient de sportiv?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

 

 

Dacă-l compari cu ceea ce are acum, te asigur că nu prea "trage de jos". Singurele plusuri pe care le are față de K12R (în afară de gizmo-uri) sunt garda la sol ceva mai mare și greutatea mai redusă. În rest, îl va dezamăgi.

 

 

daca te referi la s1000xr ... daca si ala te dezamageste ai cateva optiuni ...

1) criogenie , 20-30 ani in viitor poate incep belbozii astia sa faca motociclete pentru oameni mari , sportivi si doritori de comfort.

2) conserva de la 400cai in sus decapotabila 2+2 locuri

3) realizezi ca motociclitul e pentru masochisti si cauti alt hobby .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, superbec said:

daca te referi la s1000xr ... daca si ala te dezamageste

 

Am spus că l-ar dezamăgi pe el, venind de pe K12, nu pe mine. Eu mers acum vreo 2 ani pe unul și nu pot să spun că m-a dezamăgit, pentru că știam cam la ce să mă aștept. Ca motor mi s-a părut foarte, foarte similar (ca să nu spun identic) cu S1000R-ul cu care am mers la lansare. Trage bine, dar trage sus, ca orice 4 în linie de 1000. La cuplu nu se compară cu motorul de pe K12/13. Iar pe genul ăsta de motocicletă prefer un motor mai mare și cu cuplul mai jos, chiar dacă e mai greu.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi s-a parut ca trage chiar exceptional (pt 4L)de la 2k rpm ... si oricum poti sa schimbi raportul final repede si ieftin 

 

acum e greu sa gasesti o motocicleta sa ti se para wow dupa k12 

 

in locul lui mi-as lua un k13S .. ca GT-ul nu e sport turing e doar turing

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

k13s tatiiiiiiiii , as fi vrut sa zic si eu s1000xr dar n-am mers cu ea..doar am admirat-o de la distanta :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam trist, dar așa e. Din puctul meu de vedere bifează cele mai multe căsuțe. Singura variantă realistă la care m-aș mai gândi personal ar fi Super Duke GT. Dar e cam urâtă, cam scumpă și n-are cardan. Fix aceleași atribute le-aș conferi și H2SX-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ®azvan a spus:

asta vroiam sa spun si eu... viata de dupa K1200 e K1300? :)))

el are k12 R sport .. vrea mai sport touring si mai nou-updated... ala e k13S .. in categoria asta nu exista ceva mai interesant ,ai ori balene ori "enduro"-turing... in rest e cum zice panzeru

 

pe de alta parte R1200RS mi-a placut enorm .. pacat ca e boxer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu contestam nimic. Este adevarat! Este hilar dealtfel ca intr-o lume plina de motociclete, singura care corespunde cerintelor este doar urmatoarea pe linia ei. Si logic ar fi dupa k1300... k1600s, cand l-or proiecta, nu? :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti, multumesc pentru feedback-ul oferit!

 

Tare greu in continuare de alcatuit acel shortlist...

 

Luate in ordinea postarilor:

 

GTR1400 sau K1300GT sunt parca prea touring pentru ce imi doresc in momentul asta. Cam la fel de grele, daca nu mai grele de ce am acum. Super motociclete, dar pe care momentan nu le-as pune pe lista.

 

Kawa z1000sx si Suzuki gsx s1000f, as vrea sa le probez, macar de pe loc daca nu chiar si un ride test. La prima vedere sunt mai firave pe carenaj si sensibil mai mici fata de ce am acum. Wheelbase-ul destul de mic, dar vreau sa imi fac o parere mai buna probandu-le. Din pacate nu le-am gasit pe stock la nicio reprezentanta.

 

 @ianachim, enduro-touring sacrifica parca prea mult din placerea mea de a merge pe strada.

 

Nu as fugi atat de mult de sport-touring-urile cu garda inalta si cu exceptia versys-ului care nu imi prea place, XR-ul sau Multistrada ar putea fi niste optiuni viabile pentru mine.

KTM SuperDuke intersant de asemenea, dar nu l-as pune inca pe lista.

 

R1250 RS? Interesant! Nu l-am vazut sau luat in considerare vreodata, dar...foarte interesant.

 

Pun la urma optiunile care cel putin la prima vedere ma atrag momentan cel mai mult:

 

- k1300s, imi place mult cum arata, dar doua comentarii: parca mult prea apropiat de ce am acum si totusi iar BMW?

- ZX-14R, imi place cum arata, dar as vrea sa studiez eventual sa o vad mai de aproape.

- GSX1300R, o dragoste mai veche, dar de la care la un moment dat imi luasem gandul. Acum a revenit in actualitate.

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti iei 14, cauta modelul 1 fabricat dupa 2008 sau, cu o mica strangere de buzunar, modelul 2 cu Facelift.

 

Hayabusa(model 2) e varianta de suflet/palmares. Nu are prea multa electronica, tarziu au pus ABS, e tanc iar pozitia la ghidon este mult mai agresiva decat la zx14, cel putin modelul cu facelift e vis. Motorul e ultra elastic, nu balbaie ca un miar atunci cand mergi decent. Atentie cand deschizi gazul, dadaca e plecata in concediu si esti singur acasa :)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Că tot e iarna...am început să caut oferte de sezon. Tot între K1300s, ZX14r și Hayabusa mă trage ața, logica mă duce și către un XR de o mie, ceva de gabarit, dar care să nu uite latura sportivă. 

Uff, tare greu! Parcă mă vezi pe un maxiscuter până la urmă! :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Toamna asta mi-am luat GTR1400. 

Stiu că nu este pe lista ta că e greoaie, că este mai mult touring etc. 

Doamne, ce motocicletă, ce poziție, ciclistică, ce frâne și mai ales ce motor fabulos! 🤑

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...