Sari la conținut

Ajutor pt. un incepator - Recomandare motor si sfaturi


acalin
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor, sper ca postez bine aici.

Daca nu, rog un moderator sa mute postul.

 

Sunt proaspat posesor de permis categoria A. 

As dori sa cumpar o motocicleta dar problema este ca nu stiu exact ce vreau si ma gandeam ca ar fi bine sa cer niste pareri avizate de la oameni care deja au trecut prin asa ceva.

Imi plac in general modelele naked, sport touring. Scoala am facut-o cap coada pe un Suzuki SV650, de la sedinta 1 pana la sedinta 12-13.

Nu--mi plac chopper-ele, motoarele enduro sau cruiser-ele. De super sportive mi-e cam teama acum la inceput. Nu-mi place zgomotul motorului cand este turat prea mult. 

In plus nu m-am urcat niciodata pe una.Motocicleta va fi folosita 70% in oras. La sfarsit de saptamana cateva drumuri in afara orasului (aproximativ 3-400 km).

In plimbari voi avea si pasager.  Ma puteti ajuta cu niste sfaturi de orice fel ? recomandare motocicleta, la ce trebuie sa fiu atent cand o cumpar, etc.

Am 27 de ani,  1.77 inaltime,  75kg. Bugetul meu pentru motor este de 1800 Euro.

Cerintele ar fi urmatoarele:

- 500cc sau 600cc, nu sunt hotarat daca "4 INLINE" sau "2 TWIN". 

- an de fabricatie dupa 2000.

- motor fiabil 

- consum < 6%

- sa aibe indicator de benzina

- Sa nu fie foarte greu de ridicat :) - In scoala am scapat motorul de 3 ori si am reusit sa-l ridic singur doar o data.

- de preferat pe injectie, dar nu cred ca gasesc la banii astia.

 

SI o alta intrebare: Barele de protectie pe lateral se pot monta la orice motocicleta ?

Editat de acalin
greseli gramaticale
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mi se pare destul de grea. Am scapat-o cand faceam o coborare si am urcat roata fata pe o piatra mai maricica.

Am tras de ea pana n-am mai putut si intr-un final am culcat-o. Nu e deloc usor de ridicat, am zis ca imi ies ochii din cap. 

 

In plus nu stiu cat de fiabil este acel motor in 2 cilindri sau cat de usor gasesc piese pentru ea. 

Stie cineva care este consumul ei la un mers docil de incepator ? (schimbat la 3-4000 ture)

 

Un alt argument este ca aia din scoala nu avea indicator de benzina si se incingea destul de tare in poligon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încă un vot pentru SV650, de preferat N.

 

3 hours ago, acalin said:

Sunt proaspat posesor de permis categoria A. 

 

Ai și B-ul? Câtă experiență?

 

3 hours ago, acalin said:

SI o alta intrebare: Barele de protectie pe lateral se pot monta la orice motocicleta ?

 

Te interesează crash pads, nu crash bars. Barele sunt puțin aiurea pe un naked. Și da, există pad-uri cam pentru orice fel de motocicletă.

 

image.thumb.png.1824469c817082fffd66b2d40f43cdb0.png

 

4 minutes ago, acalin said:

Mi se pare destul de grea. Am scapat-o cand faceam o coborare si am urcat roata fata pe o piatra mai maricica.

Am tras de ea pana n-am mai putut si intr-un final am culcat-o. Nu e deloc usor de ridicat, am zis ca imi ies ochii din cap. 

 

Cam toate motocicletele din categoria asta (naked 5-600cc, 2000+) sunt cam la fel de grele (peste 180kg la plin). SV-ul este chiar puțin sub medie.

Și învață s-o ridici. La 1.77 și 75kg nu ești chiar firav. Sau n-o da pe jos deloc.

 

9 minutes ago, acalin said:

In plus nu stiu cat de fiabil este acel motor in 2 cilindri sau cat de usor gasesc piese pentru ea. 

 

E fiabil. Încă se produce dealtfel. Piese de Moto Guzzi și Triumph poate găsești mai greu. Piese pentru Suzuki... e ok.

 

11 minutes ago, acalin said:

Un alt argument este ca aia din scoala nu avea indicator de benzina si se incingea destul de tare in poligon.


Probabil că ai mers pe modelul carburat. Cele pe injecție (2003+) au.

Orice motor se încinge la viteză mică în poligon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, acalin said:

Mi se pare destul de grea. Am scapat-o cand faceam o coborare si am urcat roata fata pe o piatra mai maricica.

Am tras de ea pana n-am mai putut si intr-un final am culcat-o. Nu e deloc usor de ridicat, am zis ca imi ies ochii din cap. 

 

Un alt argument este ca aia din scoala nu avea indicator de benzina si se incingea destul de tare in poligon.



Cum zicea colegul mai sus. SV-ul e cam pe acolo, ba chiar mai usor decat unele la categoria aia. Cam atat cantaresc astea. Er6N spre exemplu are 200kg. 
Nu te stresa cu fiabilitatea ca nu o tii 200k km. Schimbi uleiul la timp si ii dai bice. Daca inveti sa mergi cu ea eu zic ca in 1,5-2 sezoane o schimbi. 

La fel cum se incingea in poligon e posibil sa se incinga si la 35grade in trafic in Buc. Din pacate daca nu vrei sa te arda cracii.... scuter :)  Indicatorul de benzina nu e un must. Daca resetezi tripul dupa ce faci plinul iti cam dai seama pe unde esti. Plus ca orice motoreta pe rezerva mai duce +/-30km.

Pe de alta parte trebuie sa te gandesti ca la 1800E n-o sa gasesti vreo racheta din fibra de carbon. Asa-s motoretele la anii aia in bugetul tau. Cauti una in mintile ei, te dai 2 sezoane cu ea si n-ai treaba.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si categoria B inca din 2012 si talpa mea e cam grea :))

Conduc zilnic, n-am avut niciun incident pana acum dar am vreo 5 amenzi de radar, recunosc. :D 

 

Nu neaparat crash bar de genul celor care ies in lateral, alea merg pe un chopper.

Am vazut pe un kawasaki niste fiare mai finute care veneau in lungul motociletei peste blocul motor. vezi attach.

 

M-am urcat pe un hornet in poligon si mi s-a parut cu mult mai usor si mai mic decat SV-ul

Avea mansoanele foarte apropiate, parca era de copii in comparatie cu SV-ul. Si era foarte jos, ajungeam cu totul jos. La SV abia atingeam cu toata talpa daca ma straduiam.

PS: Si da, era pe carburatie ala din scoala. Cam smucea, trebuia sa fiu foarte foarte atent cu acceleratia. Nu mai zic de ambreiaj, ca era criminal de tare. Hornetul era jucarie la frana si ambreiaj

Cred ca frana aia de pe hornet m-ar fi pus in cap la cat de moale era.

 

Capture.PNG

Capture2.PNG

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul că ai experiență cu B-ul te va ajuta în trafic, nu pleci de la 0. Iar faptul că ai spre 30 te va face mai cumpătat cu trasul de gaz.

 

Crashbar-ul este inestetic și protejează cam la fel ca un crashpad. Plus că e mai scump și mai greu de găsit pentru naked. Și de montat.

 

Hornet-ul este chiar mai greu decât SV-ul. Cel mai probabil impresia ți-a fost dată de faptul că atingeai solul cu ambele tălpi și aveai percepția de stabilitate. Pentru un începător poate fi un lucru pozitiv. Dar din nou, nu ar trebui să ai probleme la aproape 1m80. Și faptul că Hornet e 4 în linie și trage liniar te poate ajuta ca începător, mai ales la viteze mici, prin trafic. Dar în rest este mai anost decât SV-ul. Și nu cred că ai să găsești Hornet cu injecție în bugetul tău. Pentru că Honda-i Honda.

 

SV650 este o motocicletă capabilă pentru clasa ei, motiv pentru care încă se fabrică și se vinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, ma surprinde faptul ca Suzuki a pus mai repede injectie pe motoarele lor decat Honda si asta ar fi un plus pentru ei.

Dar de Suzuki GSF600 sau GSF650 ce ziceti ? Pe astea in ce an au pus injectie si indicator de benzina ? 

 

Sunt mai mici ca gabarit decat SV650 ? 

La pret vad ca e cam pe acolo cu SV650. Adica cele mai ieftine pe la 1700 si cred ca o sa nimeresc o "caruta" neintretinuta la banii astia, dar nah...asta e bugetul....

Care e mai placut de condus ? Twin sau Inline ?

Dar dpdv al sigurantei in curbe ? Care e mai periculos daca scapi mana in gaz de la vreo groapa ceva ?

 

am gasit un SV frumos pe autoscout, pacat ca nu e pe OLX :)

https://www.autoscout24.ro/oferte/suzuki-sv-650-benzina-alb-20a4b989-ab36-500a-e053-e250040a1e06?cldtidx=5

 

 

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, acalin said:

 

Care e mai placut de condus ? Twin sau Inline ?

Irelevant la motoarele/capacitatile astea.  Personal as lua twin pt ca are un pic mai mult zvac (dupa o luna o sa vrei zvac) si nu trebuie sa te plictisesti pana urca in ture si inaintezi.

 

 

10 minutes ago, acalin said:

 

Dar dpdv al sigurantei in curbe ? Care e mai periculos daca scapi mana in gaz de la vreo groapa ceva ?


Raspuns: Cauciucurile sunt siguranta ta in curbe. Niciuna dintre moto de mai sus nu da cu tine de pereti pe curve, ca n-are asa multa putere. Ia-ti moto si incalt-o cu gume mai aderente decat ce vezi pe net la europeni, pentru ca ei au asfalt rugos si mult mai aderent decat patinoarele noastre (nu mai vorbim de bucuresti ca n-are rost, aici e linoleum nu asfalt)

Mana in gaz nu o "scapi" decat intentionat. Accidental n-ai cum pt ca nu trebuie sa te sprijini in gaz. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, acalin said:

Dar de Suzuki GSF600 sau GSF650 ce ziceti ? Pe astea in ce an au pus injectie si indicator de benzina ?

 

Bandit 600 - dulap vechi. Bandit 650 - dulap ceva mai nou. Carburate amândouă. Peste 200kg la gol, sub 80cp în ture. Nu vrei așa ceva.

Indicator de benzină nu știu când au pus, dar injecția a venit prin 2008-2009.

 

SV-ul ăla de pe autoscout e dubios, revopsit și modificat. Probabil căzătură cu km dați înapoi.
Dacă nu vrei SV, mai plusează 100-200 la buget ca să atingi limita de 2000€. De acolo începi să mai ai variante: FZ6, ER6, poate chiar un Hornet pe injecție.

 

Restul, de acord cu @LimpTA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma intereseaza km dati inapoi. De fapt nu prea ma intereseaza deloc kilometrajul ei.

Ma intereseaza strict sa fi fost intretinuta si ingrijita. Ulei schimbat la timp si fara burn-out, wheelie, accidente..etc

Un motor cu 70k km bine intretinut, poate merge la fel de bine ca unul de 10k km...Parerea mea.

 

Asta cu cazutul, e cam greu sa gasesc eu un motor din 2003-2004 care sa nu fie cazut macar o data :)) sa fim seriosi

Important e sa imi dau seama daca a fost ceva grav sau nu. N-am dreptate ?

Probabil voi lua pe cineva cu mine cand voi merge sa vad motocicleta. Sau voi apela la Cosmin si Mari Biris. Am citit numai lucruri frumoase despre ei.

 

Raman la astea 3. Hornet, Bandit sau SV650. Pe care il gasesc primul in banii astia sa-mi placa, pe ala il iau.

Ar fi injectia un mare avantaj fata de carburatoare sau e doar un moft ?

 

 

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin "căzătură" mă refeream la "dată de gard și reparată pe genunchi ca să dea bine la vânzare". Nu scăpată pe jos în benzinărie, la semafor, etc. Probabil că 80% din motoretele de pe stradă au văzut asta. Iar cei care dau kilometrajul înapoi de cele mai multe ori au și altele de ascuns.

 

La asta cu îngrijitul și reviziile făcute la timp va trebui să mergi pe încredere, după fața omului și după ce vezi la fața locului. Dar nici așa nu-i ușor, motocicletele după care te uiți tu au avut 2-3-4-5 proprietari, nu ai cum să știi tot.

 

La Biriș merită să apelezi de la o anumită sumă în sus. Dacă bugetul tău total este de 1800€, vei căuta o motocicletă de maxim 1300€ în Italia. Adică o răpciugă. Dacă în buget nu factorizezi transportul și cheltuielile adiacente, cu 1800€ îți vei găsi cel mai probabil o motocicletă mai pe gustul tău acolo decât aici.

 

Injecție = comoditate și consum ceva mai mic. Nu mai stai să sincronizezi și să îngrijești carburatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa mergi si pe GSR600. S-a fabricat din 2006, doar injectie, cadru de AL (atentie sa nu fie fisurat sau sudat dar este mai greu de ascuns un eveniment major). Are litrometru si indicator tr. viteza. Chestia este ca tre' sa mai plusezi ceva la buget dar, crede-ma, merita.

Banditu' de 650, doar 2005-2006 a fost pe carburator, dupa, injectie.

Motoarele de 600, 4L, sunt mai blande in ture joase (3-4000), mai sus ... devin violente ! Cele gen SV 'pleaca bine din ture mici asa ca ...

Nu uita ca tre' sa socotesti bugetul DOAR DUPA ce ai achizitionat echipament suficient de decent !!! Stiu ca esti nerabdator dar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos acel GSR600. Sunt multe motoare faine peste bugetul meu si oricat de tentat as fi nu vreau sa plusez. 

Este primul motor, nu am nicio experienta si nu vreau sa-mi asum riscul de pierde bani inutil. Pentru ca acum e cea mai mare sansa ca eu sa il scap, la inceput, cand nu stiu micile “chichite”. Prefer sa scap un motor de 1600 de euro decat unul de 2600 :D.

 

Si nu e vorba ca as fi ultimul neindemanatic, dar am observat cat de usor se schimba situatia pe un motor cand esti incepator. E de ajuns o pietricica, o frana nepotrivita, orice. Ca incepator n-am reflexe sau “knowledge” ca sa evit chestiile astea. Dupa cum ziceam, eu am culcat motorul in scoala de 3 ori, o data a fost o piatra care m-a dezechilibrat in mai putin de 1 secunda si de doua ori am franat cu fata avand furca virata si n-am putut sa-l tin. I-am dat drumul cat am putut de usor, i-am oprit motorul si dupa, nah. Trage de el fraiere. 

Asa in mers ma descurc, am scos 2:48 la poligon, ca sa ma laud 😁

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și pentru SV mai trebuie plusat la buget...acum depinde ce își dorește, poate găsește aici.

Acum 1 minut, acalin a spus:

 

Asa in mers ma descurc, am scos 2:48 la poligon, ca sa ma laud 😁

 

😂😂😂 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, acalin a spus:

Un motor cu 70k km bine intretinut, poate merge la fel de bine ca unul de 10k km...Parerea mea.

 

Iti trebuie bafta  sa gasesti in ro mobra bine intretinuta. Nu mai vorbesc de kilometrajul asta. Apropo, pe-acolo e destul de probabil sa trebuiasca sa schimbi distributia la o mobra cuminte. Distractie care costa o fractiune semnificativa din bugetul tau. 

 

Caut de vreo 3 luni mobra, si n-am gasit ceva civilizat in tara. Mobre declarate ca noi, gata de drum, nici o investitie au insemnat distractii de genul: lant ruginit, pinion terminat, gume de o caruta de ani, dar "cu carne pe ele", instalatie electrica modificata hardcore, carenaj vai mama lui, spart unde nu te-ai astepta, fluidele neschimbate niciodata "alea nu se strica", "e normal sa scoata fum, boss", probleme la distributie de suna ca o rasnita, suspensia fata cu probleme - la unele rau de tot, rulmenti de jug buliti fara numar, un cadru fisurat, doar un disc de frana uzat pe fata, nu urca peste 6000, balbaie sub 3000, pierderi majore de ulei, samd. Nu mai vorbesc de kilometraje date inapoi, modificari "sport" facute cu flexul de nu mai recunosteai modelul, toba akrapovic din burlan si alte minuni

 

Vorbesc de gama de pret 3-5000 E. Mi-e frica sa ma gandesc ce gasesti la 1800.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 3-5000 euro ar trebui sa te gandesti  sa o aduci din Italia cu domnul Biris fara sa te mai uiti la 500 euro. Aia e o mobra pe care vrei sa o ai mai mult timp, nu pe care vrei sa inveti. 

 

@Flower Power mda, ar trebui sa mai plusez, dar n-o s-o fac. Daca nu gasesc pe injectie, ma voi orienta la modelul pe carburatie, probabil e mai ieftin de 1800. Asa ma gandesc, n-am cautat.

Nu-i un timp bun 2:48 ? :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi sa nu îl ai ca reper și în alte situații...😂

Nu am putut sa ma abțin, imi cer scuze anticipat.

Erau unii care îl făceau și în mai puțin, chiar și eu...după ce ieși pe stradă îți dai seama că nu ăla e referința.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, acalin a spus:

La 3-5000 euro ar trebui sa te gandesti  sa o aduci din Italia cu domnul Biris fara sa te mai uiti la 500 euro. Aia e o mobra pe care vrei sa o ai mai mult timp, nu pe care vrei sa inveti. 

 

@Flower Power mda, ar trebui sa mai plusez, dar n-o s-o fac. Daca nu gasesc pe injectie, ma voi orienta la modelul pe carburatie, probabil e mai ieftin de 1800. Asa ma gandesc, n-am cautat.

Nu-i un timp bun 2:48 ? :D 

Ai fi surprins să afli că și piața din Italia are bube, numai că oferta e incomparabil mai mare. Și acolo poți avea surpriza să dai o fugă vreo sută de kilometri să vezi o mobră descrisă ca fiind impecabilă în anunț și să vezi că de fapt are cadrul sudat și proprietarul a uitat să menționeze acest mic defect. Sau să cumperi de la un dealer oficial o mobră care arată impecabil și când îi schimbi lichidele și filtrele să observi că n-au fost schimbate niciodată și să te trezești cu semnalizatoare care cad ca din senin pentru că au fost lipite cu superglue.

Deci nu vă duceți la pomul lăudat fără o rezervă de precauție. 

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, acalin a spus:

Nu-i un timp bun 2:48 ? :D 

Pentru mine, un timp bun, ar fi inca 20-25 ani prin poligonul "vietii" pe mobra, fara incidente majore asupra sanatatii mele.

Pentru asta, mi-am luat morele cit mai bune (tehnic), si caut sa le pastrez asa ..... nu-mi iese tot timpul, dar incerc. :)

Erata: mi-am luat mobrele

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa nu iei pasager in primul an,parca asa era o recomandare

In rest,orice twin cit mai usor,in ordinea Honda ,Suzuki, restul

desi mai demult se incepea cu monocilindru 125/250 apoi incet incet mai sus...

Editat de mihai c
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 1800€ fără să mai plusezi nimic îți vei lua un cazan, și cu carburator! O moto decentă nu prea se vinde cu banii ăștia. Oricum vei mai avea cheltuieli, acte, o revizie, una-alta.

Injecția te scutește de griji la pornire, e rece sau e cald, trag șocul sau țin accelerația, înecat, bucurii d'astea. Dai buton și pleci. Doar că nu prea e la bani d'ăștia!

Echipament ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Echipament am,  dar nu complet. Imi mai trebui incaltaminte. Am casca, armura, manusi si genunchiere + tibiere.

O sa incerc sa iau un ‘cazan’ acceptabil atunci. Imi trebui doar ceva pe care sa invat, oricum o s-o vand destul de repede. 

Scuze de double post, nu merge sa emai editez.

 

Am gasit destul de multe motoare de 500 la banii astia. Kawa er5 si Suzuki GS500. Ce parere aveti? Care ar fi mai buna din astea doua ? Avantaje, dezavantaje ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...