Jump to content
Sign in to follow this  
ssk

mortal intrare in Calarasi

Recommended Posts

Acum 9 ore, emylyo a spus:

Se dadea de multi ani cu sportive si avea experienta.Totusi nu l-a ajutat.Nu cred ca are vreunuo r1 si merge pe drumul ala cu 80-90.Lasati ipocrizia...RIP VALERICA !

 

Sa inteleg ca e "rusinos" sa mergi cu 90? Am fost crescuti cu frica de rusinea asta, tot timpul "ne vede lumea", "ce zice lumea"! Acum lumea zice RIP!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Kosh a spus:

S-o crezi tu ca un sofer te poate anticipa cand zbori prea jos.
Cel mai bine ar fi sa lasati dracu viteza. La volan se afla oameni normali, nu piloti de curse care sa poata anticipa ca vii tu cu minim 40m/s din spate...

Foarte corect! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 49 minute, warlock a spus:

 

Sa inteleg ca e "rusinos" sa mergi cu 

Fff multe accidente cu motoare si cu deces😡

Urat urat si fff urat

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-au facut muci...

 

RIP sa fie 

Edited by Ribo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băeții moraliști, hai să nu mai arătăm cu degetul. Care n-ai mers niciodată peste viteza legală pe o secțiune de drum deschisă, cu vizibilitate, două benzi pe sens și dublă continuă la mijloc? O bună parte dintre postacii de pe acest topic ar fi fost la fel de morți în aceeași situație. Cum zice @ianachim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Alex_NRG a spus:
 

Nu viteza omoara, ci decelerarea prea rapida. 

 

Este corect ceea ce spui.

Doar ca decelerarea se traduce pina la urma in putere. P= E/t.  Adica in cat timp energia cinetica, a mobrei in cazul de fata, se disipa.

Ca sa scada puterea de impact ai doua variante:

1 - lungesti timpul in care energia se disipa, iar asta este treaba constructorilor de masini care inventeaza tot felul de zone de deformare ca sa nu te izbesti de masina ca de un zid

2 - reduci energia cinetica, adica mergi cu viteza mai mica. Iar asta este exclusiv treaba celui care piloteaza mobra.

 

@Endurache Comentariu de nota 20.

 

Asa arata un impact lateral auto-moto. Moto a intrat cu 60 km/h in masina care merge cu 30 km/h.

Un test de acuma 15 ani.

Fiecare sa priveasca cum arata Logan-ul si cum arata Merzan-ul  si sa inteleaga ce doreste.

 

 

Iar aici se vede ce se intampla cand intra un motociclist in spatele masini cu o viteza de 30 km/h. Spune nenea ca asa a aratat statistica ca la impactul moto din spate in auto viteza de impact este de circa 30 km/h.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg ce zice Ziegfred dar video este mai mult decat elocvent

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Silver Arrow a klasse e mai usor (cred) si a fost lovit in cu totul alt punct fata de centrul lui de greutate. Dar da, e o diferență majora intre cum arata ala si cum arata loganul

Edited by XaeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din 99 cand am vazut primul r1 nu am vazut vreun posesor care sa mearga 50-90-130.Se pare ca tastaturistii de pe acilea merg toti legal.Kosh...busa ta merge 50-90-130?Si eu care merg extremely safe(zic eu)mai scap cand soseaua si traficul permit.Urat ca au pierit 2 oameni:au gresit ambii...cumul de greseli=accident.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, emylyo said:

Kosh...busa ta merge 50-90-130?

:))))))))))))))))))))))))))) 

12 minutes ago, emylyo said:

 cand soseaua si traficul permit

Doh.

Edited by XaeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza prea mica pe un drum cu doua benzi pe sens trebuia sa ridice semne de intrebare, erau toate sansele sa pregateasa o intoarcere, la fel ca si rotile virate spre sosea a unei masini parcate.

 

Nu exista alta solutie decat sa te pazesti, mai multa atentie din partea soferilor, despartitoare, astea-s vise.

Edited by vladf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emil, Nu vreau sa incep o polemica de tipul "eu fac si eu dreg" ptr ca nu conteaza.
Ma intereseaza mai mult sa nu mor ca un caine pe strada. Mi-a ajuns cascadoria din 2016.
Cum merg eu este problema mea, mai ales ca tot timpul am sotia in spate.
 

6 minutes ago, XaeL said:

:))))))))))))))))))))))))))) 

Tu nu esti in recuperare dupa o "cascadorie"?
Sau ma insel! Daca nu ma insel, si-as fi in locul tau, parca m-as abtine sa rad, cel putin o perioada!
 

 




 

Edited by Kosh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 minute, XaeL a spus:

:))))))))))))))))))))))))))) 

Doh.

Doh?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smiley-ul lung se referea la faptul ca, din toata lumea de pe forum, probabil Kosh chiar merge legal. El si cu Silver Arrow. Si tu de kosh te-ai gasit sa comentezi cu 50 90 130.

 

Doh -> trebuia sa scriu duh. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand sa nu comparam grosimea tablei Mercedesului cu tabla Daciei ( sa nu mai vorbim de stalpii de rezistenta si altele ) . 

In al doilea rand , Loganul facelift cum e cel implicat in accident ( sa zicem ca era 1.6 benzina ) are 980kg , iar A class-ul ( 1.4 benzina ) 1060 kg ( conform www.auto-data.net ) . 

Si in ultimul rand si cred ca cel mai important , Loganul a luat 3 stele Euro Ncap , iar A-class 5 stele . 

Deci este posibil ca motociclistul sa nu fi avut chiar viteza luminii cum afirma unii si cum a spus si PzKpfW , multi puteam fi in locul lui . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele 3 stele ale Loganu-ului banuiesc ca stii ca au venit din lipsa ESP-ului ca dotare standard.

Stelele se refera la protectia pasagerilor si a pietonilor.

Nu vad cum judecam dupa NCAP impactul cu motocicleta.

Stii cat este tabla la Merz si la Logan? Ca eu nu stiu.

Iar o tabla mai subtire la Dacia putea fi putut fi in avantajul motociclistului.

Impactul in filmulet este in usa, care stalpi si care altele? Poate SIPS daca o avea Mercedes-ul.

Sau iarasi mergem pe folclor? Dacia e jeg ca e romaneasca/frantuzeasca, Merzanul e nemteasca si este beton.

Diferenta de masa de 6%. Zic ca pentru a ne face o idee nu ne incurca.

Ceea ce difera intre ceea ce se vede pe Youtube si ce s-a intamplat la Calarasi este ca impactul la test a fost 100% perpendicular, pe cand la Calarasi mie mi-a parut ca nu a fost fix perpendicular si asta schimba treaba.

 

Cum am spus, fiecare intelege dupa mintea lui ceea ce se vede in filmulete in comparatie cu ce se vedea pe filmul cel sters.

 

Este pacat ca s-au pierdut inca 2 vieti pentru ca nu vrem sa respectam regulile. Asta este. Sau doar soferii nu vor (ca sa nu se supere unii de pe aici).

Este un accident care se poate intampla oricui, si poate avea consecinte fatale pentru motociclist chiar si la viteze mai mici decat cea legala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta de masa este intr-adevar de 6% insa nu si daca pui la socoteala lungimea A-classului 3776mm si a Loganului 4288 mm , in concluzie diferenta creste simtitor . 

Am raportat stelele Ncap strict la protectia soferului altfel statistica ar fi fost  3* sofer , 3* copii si  1* pietoni -medie : 2.33 ; la A- class 5* , 4* , 2* , media 3.66 . destul de mult zic eu . 

Nu mergem pe folclor , mergem pe statistici sau astea nu sunt importante ? Deci si Volvo e nasoala ca e Suedeza ... in contextul in care nu s-a inregistrat niciun deces in modelul XC90 ; hai sa murim in ea , doar suntem nationalisti nu ? 

 

PS : ce masina ai ? 

PS2 : lucrez la Dacia , stiu cat de cat ce vorbesc . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauza de fond a acestor tip de accidente, si nu numai, este lipsa infrastructurii rutiere din Romania.

 

Indiferent cat de corect ar fi, este doar o chestiune de timp pana cand un sofer sau motociclist se va regasi in situatia de a fi obligat sa incalce legea. In lipsa autostrazilor, toate DN-urile trec prin localitati unde, pe langa restrictiile de viteza, daca ai treaba pe "partea cealalta" a strazii pur si simplu nu ai unde sa intorci. Si daca totusi ai norocul sa gasesti o linie intrerupta sau o mini-intersectie unde poti intoarce legal, aceasta este prost sau complet nesemnalizata, fara vizibilitate, etc. De orasele mari nu are rost sa discut... Dumnezeu cu mila!

 

Reteaua rutiera din Romania a fost proiectata de niste comunisti fara minte si viziune care nici in visele lor cele mai umede nu au prevazut ca in cateva decenii fiecare membru al unei familii va avea masina. Bine, aglomeratia si supra-popularea este o problema mai generala insa in Romania descendentii maimutelor comuniste continua abordarea problemei in acelasi stil: mai multe restrictii! Nu ca ar avea prea multe optiuni...

 

Ca sa supravietuiesti ca motociclist in aceste conditii trebuie sa dezvolti un al 7-lea simt cu care sa mirosi psihologia strazii si sa te adaptezi continuu la situatiile specifice de moment. Sa nu stai in unghiul mort, sa identifici instant cocalarii si soferii cu carnet cumparat, sa o lasi mai moale daca starea de spirit sau oboseala iti afecteaza puterea de concentrare, sa nu te lasi antrenat in provocari, etc. lucruri valabile nu neaparat pentru motoarele sport.

 

Nu sustin nerespectarea legii insa daca nu esti ipocrit trebuie sa accepti ideea ca uneori pur si simplu chiar tu nu poti respecta legea ad-literam, si deci nici nu poti sa te astepti de la ceilalti participanti la trafic sa o faca. In aceste conditii de fond insa intervine adevarata problema, caracterul soferilor. Atata agresivitate si lipsa de politete ca in Romania nu am vazut nici prin tarile bananiere! Si am condus ceva prin coclaurile lumii...

 

Sigur, viteza este un factor agravant mai ales in anumite conditii, problema majora este alta! Parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, yo4hgx a spus:

Atata agresivitate si lipsa de politete ca in Romania nu am vazut nici prin tarile bananiere! Si am condus ceva prin coclaurile lumii...

 

ia-o spre est, in special caucaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Petrescu Mircea a spus:

Diferenta de masa este intr-adevar de 6% insa nu si daca pui la socoteala lungimea A-classului 3776mm si a Loganului 4288 mm , in concluzie diferenta creste simtitor . 

Am raportat stelele Ncap strict la protectia soferului altfel statistica ar fi fost  3* sofer , 3* copii si  1* pietoni -medie : 2.33 ; la A- class 5* , 4* , 2* , media 3.66 . destul de mult zic eu . 

Nu mergem pe folclor , mergem pe statistici sau astea nu sunt importante ? Deci si Volvo e nasoala ca e Suedeza ... in contextul in care nu s-a inregistrat niciun deces in modelul XC90 ; hai sa murim in ea , doar suntem nationalisti nu ? 

 

PS : ce masina ai ? 

PS2 : lucrez la Dacia , stiu cat de cat ce vorbesc . 

Ne-om fi intalnit prin Dacia 😂

Volvo a fost suedeza acu' e China 🤪

Am Renault Koleos de serviciu, Nissan X-Trail 2004 al meu

Am avut Dacii de diverse feluri si nu am tusit, am bagat cu ele Austria, Germania si Elvetia si nu am ramas in pana,  am dorit un Duster dar nu aparuse inca pe vremea cand aveam nevoie de o masina, asa ca m-am ales cu varul lui Duster , un Koleos.

Dar masina mea de suflet este Mercedes W126 300SE 1990, langa  Citroen DS 21 Palace 1967 si Datsun 240Z 1973.

 

Ce a fost Volvo ( de ex. 240 sau 244) si ce au ajuns ....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Petrescu Mircea a spus:

 

PS2 : lucrez la Dacia , stiu cat de cat ce vorbesc . 

la logistica lucrezi probabil, altfel stiai ca 5 stele din 1999 cand s-a testat A classele ala din poza (care ar fi picat altfel) sunt altceva decat NCap din 2008 cand s-a testat sandero 1. 

"Side impact Protection for the driver was good even though the side airbag contributed little or nothing and the latches of two doors were activated by the impact, causing them to open. "

meredesul a luat 4 stele si 16 puncte la lateral, sandero 2008, a luat 17 puncte si a facut si test cu stalpul cu punctaj maxim https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/18373

Joac-o pe asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, vladf a spus:

Viteza prea mica pe un drum cu doua benzi pe sens trebuia sa ridice semne de intrebare, erau toate sansele sa pregateasa o intoarcere, la fel ca si rotile virate spre sosea a unei masini parcate.

 

Nu exista alta solutie decat sa te pazesti, mai multa atentie din partea soferilor, despartitoare, astea-s vise. 

:10:

Cu excepţia situaţiei în care vezi o "căruţă" care semnalizează dreapta, încetineşte, dar în mod surprinzător virează brusc la stânga.

"Metoda" (de veche notorietate) se mai poate numi şi ... "insurecţie" (dezarmată).

Sau ... manevră "legală" de întoarcere ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Endurache a spus:

Probabil ca asa s-a gandit si ala cu masina inainte sa incalce regulile de circulatie. Solutia e sa gasim o chestie sa facem ceilalti participanti la trafic sa mearga corect la sange pentru ca noi sa putem incalca regulile de circulatie in siguranta. Poate o campanie de constientizare, ceva.

 

Nu cred exista conservar sa inteleaga daramite sa mai invete ceva din campania de constientizare . Un mars pt ei e doar un prilej de a injura printre dinti ca se blocheaza bulevardul si ca ambaleaza lumea motoarele !

Ar trebui legi dure ca sa zicem in Olanda sau Elvetia ( e doar un exemplu  nu sunt sigur ca cel mai bun ) , inchisoare cu multi ani , fara exceptie si condamnare cu suspendare si amenzi colosale pentru cei care incalca regulile de circulatie ...

Ar trebui sistem de leasing / rate facil pentru achizitia de motociclete / scutere , cu cat vor fi mai multe in trafic cu atat va fi si mai mult respect , atunci cand in fiecare familie va fi un scuter , se vor gandi ca au si ei pe cineva drag , care e biker ...poate nu va mai fi atat de multa ura pe donatorii de organe 

Ar trebui sa nu mai fure jegurile astea din politica banii pentru strazi ( nu doar pentru autostrazi ) , ar trebui sa angajeze ceva japonezi sa le faca sistematizarea traficului in asa fel incat sa se evite intersectiile , se pot face pasaje subterane , supraterane , ronduri giratorii , despartitoare de sens cam peste tot ...

Ar trebui sa se taie ajutoarele sociale , daca nu mai exista asistati sociali , poate se reduc numarul betivilor pe sosele 

 

RIP pt cei decedati 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 32 minute, angus_young a spus:

Ar trebui sistem de leasing / rate facil pentru achizitia de motociclete / scutere , cu cat vor fi mai multe in trafic cu atat va fi si mai mult respect , atunci cand in fiecare familie va fi un scuter , se vor gandi ca au si ei pe cineva drag , care e biker

 

Aici e buba, cu multi ani in urma eram pe doua roti la Roma si m-am intins pe sosea din cauza unei pete de ulei sau motorina. S-a oprit tot traficul si toti erau ingrijorati despre situatia mea, nu patisem absolut nimic si nu stiam cum sa fac sa eliberez traficul mai repede. Pana nu s-au asigurat ca sunt bine nu a plecat nici un sofer de acolo, nu claxona nimeni si nu s-a enervat nimeni.

 

Dar in Italia sunt milioane de mobre pe strada.

Edited by Nguyen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@goe 75:man, nu zici rau ce zici. Dar te întreb... De ce plm nu ar putea respecta ad literam litera legii marea majoritate a soferilor din Romania? Care, probabil(nu am vreo statistica anume) isi freaca mașinile in proportie de 99% din timp pe niste distante pe care le-ar putea parcurge pe jos in acelasi timp(aproximativ sa zicem)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...