Sari la conținut

recomandare motocicletă


mARIVS
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 minut, FlipperCo a spus:


Exact, acum pare ca ai inteles.@mARIVS are dreptate in tot ce ti-a spus. Daca o iei usor, vei intelege exact ce ai nevoie si vei alege bine.
Sa nu te zgarcesti la echipament, multi fac gresala asta, fiindca nu e ieftin. Investeste in el si in pregatirea ta ulterioara, doar ele iti salveaza integritatea (am vrut sa spun viata, dar suna cam dur la un incepator). 
Sa nu uiti ca scoala face un singur lucru, iti da un permis daca ai oarece abilitati, atat. Nu, nu te invata sa mergi pe motocicleta. 
Ca sa iti dau un exemplu, eu nu am auzit cuvantul “contravirare” in scoala, si e esential sa stii cu ce se mananca. 

Bafta!

PS De unde intentionezi sa-ti iei motorul?

Din ce văd, piața din România există, dar sunt multe dubii cu privire la vânzători sau chiar produse. Probabil voi căuta și pe la noi, dar dacă nu sunt sigur și hotărât, voi căuta să cumpăr din Germania.

Acum că tot ai menționat, hai să vedem și ceva recomandări de echipament pentru un începător și pentru un buget rezonabil. Pe ce trebuie să mă axez cel mai mult? Care sunt primele și cele mai importante piese (măcar pentru școală) și ce producători preferați pentru echipamente?

Ce tip de cursuri se pot face după școală?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, mARIVS a spus:

Mulțumesc de sfaturi. 

Colegii te trimit acusi sa faci spirale, sa iti cunosti sinele, etc :))))

Eu am luat permisul moto la 31 de ani. Stiam sigur, dar sigur sigur sigur, ca vreau cruiser. Si aia mi-am luat. Ca imi placea idea, cum arata, etc. MI-am dat seama in 6 luni ca nu i ce trebuie, ca nu prea are frane, ca i greoi, ca nu trage, ca nu i comod pentru mine, datorita pozitiei , etc.

De asta zic, mai intai , daca tot vrei moto, fa un efort si incepe scoala. chit ca nu iei acum moto, macar incepi sa ai contact cu subiectul. Apoi vezi tu.

Alegi o categorie moto, functie de ce vrei tu. Important este sa iti placa , altfel, nu i tragere de inima.

Ai 35 de ani, nu ar trebui sa te mai precipiti acum ca  o fetiscana :D Fa treaba cu cap.

Scoala moto livreaza permis moto. NU prea inveti mare lucru. Musai sa o iei treptat.

Musai sa ai echipament ok, cat mai complet. O casca decenta, manusi, geaca, pantaloni, ghete. Mai poti combina variante, blugi moto, blugi normali si genunchiere, armura, etc.

Ideea e ca echipamentul bun, costa ceva. O casca rezonabila e 1000 lei, cam asa. O geaca 600 700, pantalonii tot pe acolo, manusi 300, ghete 400-800. Fa totalul.

Moto, ar fi bine sa fie cu ABS. E bun pentru inceput...

Apoi, exercitiu, cursuri de road safety-sunt mai multe variante, etc.

Dar sa o luam cu pasul unu, fugi repede si fa o inscriere la o scoala moto. Poate descoperi ca nici nu iti place :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, mARIVS a spus:

Sunt aproape sigur că nu se va întâmpla acest lucru 😁.

E o vorba nemteasca: never say never 🤣

Treaba sta cam asa: orice ce iti vom spune noi, prima motocicleta e ca prima iubire. O sa iubesti mobra  uite asa, fara vreun motiv sau o logica.

Ai vazut cum a spus si @Adrian M. ca lui ii picase cu tronc un crucisator, dar dupa aceea s-a prins ca nu e ce trebuie.

Si scoala de soferi te va influenta, mai precis mobra pe care vei invata.

Pregateste mai intai echipamentul, care va insemna cam 3000-3500 Lei. Asta daca nu debutezi de ex. cu o casca Schuberth, care sincer merita sa o iei daca ai 2000 Lei.

 

Nah , ca mi-a luat-o @Adrian M. inainte cu vorba aia romaneasca, nemteasca de care draqu o fi.

A fost mai iute, deh tineretea 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

E o vorba nemteasca: never say never 🤣

Treaba sta cam asa: orice ce iti vom spune noi, prima motocicleta e ca prima iubire. O sa iubesti mobra  uite asa, fara vreun motiv sau o logica.

Ai vazut cum a spus si @Adrian M. ca lui ii picase cu tronc un crucisator, dar dupa aceea s-a prins ca nu e ce trebuie.

Si scoala de soferi te va influenta, mai precis mobra pe care vei invata.

Pregateste mai intai echipamentul, care va insemna cam 3000-3500 Lei. Asta daca nu debutezi de ex. cu o casca Schuberth, care sincer merita sa o iei daca ai 2000 Lei.

Bani se vor pune deoparte și se va cumpăra echipamentul necesar. Clar voi investi în protecția mea și de aceea voi analiza și cântări tot ceea ce citesc aici și prin alte părți și, zic eu, voi lua decizia cea mai bună. Mie îmi place stilul minimalist modern (recunosc și câteva influențe retro m-au dat pe spate) și sunt ordonat și calculat (inginer în proiectare), din acest motiv nu voi lua curcubeu și sclipitor ci mai degrabă simplu, cu linii moderne și fără prea multe culori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mARIVS

Asa, inca ceva:  stai la panda ca acusi se termina sezonul si o sa gasesti o gramada de oferte bune la echipamente.

 

Dai si tu cu ochiul cu ochiul de ex pe la louis.eu. De prin august incep  reducerile.

 

Oricum in iarna vei avea cele mai bune preturi.

 

Curcubeu nu e nevoie, dar culori gen alb, verde fosforescent (550 nm unde are ochiul sensibiliate maxima , ca tot esti injiner 😂) te pot ajuta pe viitor ...

 

Eu am inceput pe naked Mobra Hoinar.🤣

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da de permis, si dupa primul lucru, inchiriaza niste motorete. Vezi ca se gasesc de inchiriat si cruisere, si adv-uri, si naked-uri. Iei cate una si vezi care iti place cel mai mult. Si cam asa faci proba si vezi ce ti se potriveste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e buna o varianta ieftinuta de inceput (inchiriat sau cumparat la un pret decent). Iti faci mana, dar s-o iei usor. Sa ai mereu in cap ca nu stii de fapt sa mergi pe motor, deci uita de viteza. 
Iar cursurile de perfectionare sunt foarte utile daca iti permiti, fiindca nu sunt ieftine (dar merita banii). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, mARIVS a spus:

 Mie îmi place stilul minimalist modern (recunosc și câteva influențe retro m-au dat pe spate) și sunt ordonat și calculat (inginer în proiectare), din acest motiv nu voi lua curcubeu și sclipitor ci mai degrabă simplu, cu linii moderne și fără prea multe culori.

Vezi ca abordezi nitel gresit. Da, e normal si firesc ca echipamentul sa iti placa, design etc. Dar pe moto primeaza siguranta. O motoreta inchisa la culoare, cu echipament inchis la culoare, este ..fix nimic in trafic, ca si vizibilitate. Se confunda in fundal foarte usor. IA ADAUGA o casa HIVIS, sau viu colorata. Exista studii despre cat de mult creste vizibilitatea, functie de culori-baga pe gogu si citeste. Casca viu colorata, te face EXTREM DE VIZIBIL in trafic. Esti ca un beculet, cand printre masini ponosite, tu ai casca curcubeu sclipitor :D Sau alba, de exemplu.

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Adrian M. a spus:

Vezi ca abordezi nitel gresit. Da, e normal si firesc ca echipamentul sa iti placa, design etc. Dar pe moto primeaza siguranta. O motoreta inchisa la culoare, cu echipament inchis la culoare, este ..fix nimic in trafic, ca si vizibilitate. Se confunda in fundal foarte usor. IA ADAUGA o casa HIVIS, sau viu colorata. Exista studii despre cat de mult creste vizibilitatea, functie de culori-baga pe gogu si citeste. Casca viu colorata, te face EXTREM DE VIZIBIL in trafic. Esti ca un beculet, cand printre masini ponosite, tu ai casca curcubeu sclipitor :D Sau alba, de exemplu.

 

Mulțumesc de sfaturi! Eu am zis ce-mi place, până la cumpărat am timp să mai cercetez. Voi găsi ceva să mă scoată în evidență.

Găsesc pe forum useri cu poze echipați și pe motoarele lor? Mai învăț câte ceva privind realitatea vizuală, nu numai comercialul de pe internet. Sunt curios cum arată diferite combinații de echipamente, culori, poziție pe motocicletă și chiar motocicleta în sine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, mARIVS a spus:

Mulțumesc de sfaturi! Eu am zis ce-mi place, până la cumpărat am timp să mai cercetez. Voi găsi ceva să mă scoată în evidență.

Găsesc pe forum useri cu poze echipați și pe motoarele lor? Mai învăț câte ceva privind realitatea vizuală, nu numai comercialul de pe internet. Sunt curios cum arată diferite combinații de echipamente, culori, poziție pe motocicletă și chiar motocicleta în sine...

you worry to much :)))

sau tu crezi ca mergi pe moto si te uiti in oglinda masinii de langa, sa vezi cum arati?

astea s probleme false.

Mai bine studiezi tipuri de echipamente, calitate, materiale, etc. Nu cum se potrivesc culorile intre ele, de la echipament la moto. Asta i ultima ta grjia. Cand dai de pamant, crezi ca asfaltul loveste diferit, functie de culoarea echipamentului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Adrian M. a spus:

Cand dai de pamant, crezi ca asfaltul loveste diferit, functie de culoarea echipamentului?

Da loveste diferit. Daca te vede in echipament nasol te arde mai tare asfaltul. Intotdeauna va tine cont de cat de stylish ești 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, lacroyx a spus:

Da loveste diferit. Daca te vede in echipament nasol te arde mai tare asfaltul. Intotdeauna va tine cont de cat de stylish ești 

:)) acum imi zici?  

Caut stilist echipament moto, ca eu nu ma pricep. E nevoie sa asortez si chilotii/sosetele? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.08.2020 la 9:28, mARIVS a spus:

Salutare colegi,

Cred că deja v-ați plictisit de această întrebare, dar îmi încerc și eu norocul. Mai întâi câteva despre mine: am 35 ani, permis categoria B din 2004, 1.75 m, 85 kg și caut motocicletă SH pentru mers la birou/plimbări ocazionale de weekend prin zonă. Soția nu prea vrea să audă de motocicletă, poate o voi convinge pe parcurs, deci nu voi avea pasager (în mare parte). Ce clasă și ce motorizare recomandați pentru un începător? Nu am încă permisul pentru categoria A, însă acesta va fi în posesie probabil în 2021 sau 2022, după ce voi termina casa și mă voi muta. Vă rog să fiți detaliați și să argumentați recomandarea făcută.

Dupa cum au zis si colegii MT03 (660cmc) sau Suzuki Gladius, Kawa ER6N, as evita Versys 650 pt ca are un centru de greutate foarte inalt si iti amplifica senzatia de masa.

Acum......ceea ce au mentionat colegii sunt motociclete de naveta si foarte grele pentru un incepator. Astea sunt optiuni cam extreme. Da stiu ca ER6N este moto de scoala, totusi eu duc discutia mai sus de atat, nu trebuie sa fii un simplu motociclist care baga in 1-a pleaca de pe loc si franeaza dupa 100m.

Consider ca la inceput trebuie sa te obisnuiesti cu dinamica maselor si echilibrul dinamic trebuie sa ti-l cultivi, deci evident iti trebuie ce-a mai usoara motocicleta pe care o poti lua in bugetul tau de 3000euro.

As cauta KTM DUKE 390 dupa cum a mai spus un coleg, este scumpa sare de bugetul tau dar eu cred ca merita efortul.

Daca nu vrei sa incepi cu o motocicleta usoara de 250cmc gen Honda CRF250L......atunci.......asa m-as uita dupa un supermoto precum Husqvarna SM630 sau KTM 640 LC4 daca esti cu capul pe umeri, sunt cam directe in livrarea puterii (nu sunt neaparat puternice) dar repet problema ta ca incepator este masa motocicletei. Cu cat vei avea o motocicleta mai grea ca masa la inceput cu atat vei avea o panta mai lunga si abrupta de invatare.

 

Ideal ar fi sa incepi cu un 125cc, dar..........nahhh.

Motocicleta grea = inveti greoi cu frica si in timp + ca s-ar putea ca niciodata sa nu iti atingi adevaratul potential pe care il ai, pentru ca vei fi tot timpul stresat de "tancul"  tau.

Motocicleta usoara = Inveti mai rapid, iti atingi si INTELEGI limitele mult mai rapid astfel la urmatoarea iesire, vei stii ce sa faci pentru a evolua. In final vei sfarsi prin a te plictisi de motocicleta (ceea ce este recomandat) doar asa poti trece la alt nivel, intr-o maniera sigura si matura.

Aici cand spun ca te vei plictisi de motocicleta nu ma refer la acceleratia pe linie dreapta, nu (si un babuin ii da 300 in linie dreapta, nu este ceva complicat), ma refer ca te vei plictisi de ea pe viraje dinamic vorbind, vei simti ca vrei mai mult pe viraje, iar motocicleta nu are ce sa iti mai ofere, nu are cum sa te mai surprinda.

 

Ca incepator tu vei avea 2 probleme:

1. Puterea. Sa zicem ca o fentezi pe asta pt ca esti cumpatat

2. Masa motocicletei, inertia ei in viraje, pe schimbari de directie, pe franare sau pe accelerare, asta.................nu o poti fenta.

Una e sa franezi brusc sau sa faci o fandare din scurt in a evita o masina cu un, Versys 650, XT660Z Tenere ( motociclete care cantaresc aproximativ 200kg si cu un centru de greutate prost/inalt) si alta e sa faci aceeasi manevra cu o motocicleta care are 50kg in minus, KTM 390 Duke, Husqvarna SM630, Honda CRF250L care au in jur de 150kg.

 

Intra in viraj cu un XT660Z Tenere sau Versys 650 si intra in acelasi viraj cu SM630 CRF250L sau DUKE 390, pai e ca si cum ai merge cu pasager din start in cazul unui Versys 650.sau XT660Z Tenere.

 

Masa unei motociclete si repartitia masei in structura unei motociclete face toata diferenta si merita toti banii.

Din experienta iti zic XT660Z sau Versys 650 se simt MULT mai grele decat un boxer de 1200cmc de la BMW care are aproximativ aceeasi masa dar un centru de greutate mult mai jos amplasat, care ajuta mult la educatia ta in ceea ce priveste echilibrul dinamic.

 

Eu am facut 35000km cu XT660Z 2008, m-a ajutat statura/fizicul, o motocicleta EXTREM de grea din punctul meu de vedere si pentru un motociclist experimentat, ai 210kg la plin puse intr-un centru de greutate foarte inalt(adica foarte prost), pe viraje sau la manevre bruste, era nevoie de forta fizica la propriu, ceea ce pentru un incepator cu siguranta poate fi intimidant. In paralel aveam si Husqvarna 450 SMR o bicicleta de 50de cai, foarte usor de strunit ca pilotaj, nu vorbesc prostii cand spun ca 200kg intr-un centru de greutate inalt, pt oricine nu doar pt un incepator pot fi intimidante. Apoi am trecut la BMW R1200R 220kg la plin, dar totul la 50cm de sol ca si centru de greutate(ideal), motocicleta fiind foarte usor de pilotat.

La fel inca de la prima tura cu un Versys 650 am zis.................mama ce ghiulea 194kg la gol puse la etajul 10, varza ca si centru de greutate, fiind MULT mai obositoare decat un R1200R, dau exemplul asta pt ca pe motocicletele astea am mers, nu vorbesc din teorie sau din auzite.

 

Studiaza si "matematica maselor" primei tale motociclete nu doar modelul.

Eu unul nu as alege ceva ce sare de 155kg as fugi de tot ce inseamna 180-200kg.

Este ca si cum tu inveti sa mergi pe bicicleta la 10ani pe Ukraina cu roti de 28" VS un Pegas sau BMX cu roti de 20". Nu este imposibil, vei invata (superficial) si vei putea sa mergi (dar nu vei stapani nici macar 50% situatiile prin care vei trece).

 

De asemenea ai putea cauta un Suzuki DRZ 400, o alegerea demna de un incepator care are 1,75m.

 

 

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai mai las-o dreq cu tona de informații, că și eu am inceput la 36 ani, permis categoria B din 1999, conduc destul pentru un om simplu. Cu jumătate de an înainte să fac școala știam ce vreau: naked cu far rotund, nu prea puternic. Un prieten bun a căutat pentru mine câteva mobre și mi-a zis: care îți place dintre astea? Câștigător a fost un Er5 din Iași. Motoreta buna, vânzătorul foarte de treabă (am rămas prieteni), prețul ok, am adus-o iarna acasă, la -11 grade, în mașină. Era în ianuarie 2016. Școală am terminat-o în aprilie. După câteva luni mi-am dat seama că trebuie ceva mai bun pentru touring, așa că am luat-o pe actuala. Da, e un pic top-heavy. Nu mă deranjează. Statura și masa e cam ca a inițiatorului. 

Er5 a fost perfectă pentru început. Mi-ar fi plăcut un Hornet (ca la școală), dar a venit Vstrom și m-am liniștit.

Ar fi cel puțin aiurea să înceapă cu 125, dacă are A plin. Să-și ia un motor ok de la început, nimic sofisticat sau fancy, de preferat în doi cilindri. Un naked e ideal. După aia vede el ce și cum.

 

 

Btw, aia cu Xtz extrem de grea la 210 kile a fost maximă!!! Mai mult n-am mai citit, a fost un efort major să ajung acolo.

 

Nu mai da sfaturi, sperii omul aiurea.

 

Inițiator: ia-ți ce-ți place. Că nu-ți conducem noi mobra.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, john17 a spus:

Cu scutecul de 50 îți piere cheful de motociclit într-un oraș mare. 

Orașul este mic, 50k+ locuitori și 30 km². Nu vreau scuter, vreau să pot merge la 50-100 km în orașele vecine. Cel mai bine voi asculta sfatul lui @Adrian M și voi face școala. Acolo văd exact cu ce se mănâncă motociclismul și plec mai departe de acolo. Însă la școală trebuie echipament minim, nu? Mă puteți informa cu privire la cerințele minime pentru școală și examen? Se merită să iau echipament ceva mai de calitate din prima sau pentru școală să iau strictul necesar (a se subînțelege BUGET)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După +20 ani de A și +35 de B am mers anul ăsta cu o sărăkie de 50cmc vreo 5-6 km prin Buc și jur că nu îmi doresc să repet experiența! Bine, prin '93-94 și eu eram fericit că din 13 Septembrie la ambasada chineză făceam 20 min cu o târlie de 50 de la Hashy (se lucra la podul Grand și cu mașina dura minim 1h), dar erau alte vremuri, alt trafic, iar 2t parcă mai nervos. A, și eu aveam cu vreo 20kg mai puțin. 🙈

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah da faceti cu totii urticarie daca mergeti cu 50 cc 🤣

Duminica trecuta mergand de la Reghin spre Gheorghieni, pe langa Mures, pe aproape de Toplita, simt un miros cunoscut. Ii spun doamnei ca e Mobra in zona 100%. Mai mergem un pic si in fata o Mobra 50 Super! Pe ea calare un cuplu de localnici pe la vreo 50-60 de ani. Mobra arata exceptional, cu stopul original pe spate, amestec de carburant corect facut dat fiind ca nu fuma.

Oamenii erau cu treaba nu in plimbare.

Si acuma imi pare rau ca nu i-am oprit sa ii intreb cat sau ce vor pe ea.

Asadar unii pot cu 4CP chiar pe DN, doar pe mototociclism e nevoie de mii de cmc si sute de CP 🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...