mARIVS Postat August 4, 2020 Autor Share Postat August 4, 2020 Acum 17 minute, Adrian M. a spus: Poate descoperi ca nici nu iti place :)) Sunt aproape sigur că nu se va întâmpla acest lucru . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 Acum 23 minute, mARIVS a spus: Sunt aproape sigur că nu se va întâmpla acest lucru . NEVER SAY NEVER, era o vorba romanian :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 Acum 15 minute, mARIVS a spus: Sunt aproape sigur că nu se va întâmpla acest lucru . E o vorba nemteasca: never say never Treaba sta cam asa: orice ce iti vom spune noi, prima motocicleta e ca prima iubire. O sa iubesti mobra uite asa, fara vreun motiv sau o logica. Ai vazut cum a spus si @Adrian M. ca lui ii picase cu tronc un crucisator, dar dupa aceea s-a prins ca nu e ce trebuie. Si scoala de soferi te va influenta, mai precis mobra pe care vei invata. Pregateste mai intai echipamentul, care va insemna cam 3000-3500 Lei. Asta daca nu debutezi de ex. cu o casca Schuberth, care sincer merita sa o iei daca ai 2000 Lei. Nah , ca mi-a luat-o @Adrian M. inainte cu vorba aia romaneasca, nemteasca de care draqu o fi. A fost mai iute, deh tineretea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mARIVS Postat August 4, 2020 Autor Share Postat August 4, 2020 Acum 1 minut, Silver Arrow a spus: E o vorba nemteasca: never say never Treaba sta cam asa: orice ce iti vom spune noi, prima motocicleta e ca prima iubire. O sa iubesti mobra uite asa, fara vreun motiv sau o logica. Ai vazut cum a spus si @Adrian M. ca lui ii picase cu tronc un crucisator, dar dupa aceea s-a prins ca nu e ce trebuie. Si scoala de soferi te va influenta, mai precis mobra pe care vei invata. Pregateste mai intai echipamentul, care va insemna cam 3000-3500 Lei. Asta daca nu debutezi de ex. cu o casca Schuberth, care sincer merita sa o iei daca ai 2000 Lei. Bani se vor pune deoparte și se va cumpăra echipamentul necesar. Clar voi investi în protecția mea și de aceea voi analiza și cântări tot ceea ce citesc aici și prin alte părți și, zic eu, voi lua decizia cea mai bună. Mie îmi place stilul minimalist modern (recunosc și câteva influențe retro m-au dat pe spate) și sunt ordonat și calculat (inginer în proiectare), din acest motiv nu voi lua curcubeu și sclipitor ci mai degrabă simplu, cu linii moderne și fără prea multe culori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 @mARIVS Asa, inca ceva: stai la panda ca acusi se termina sezonul si o sa gasesti o gramada de oferte bune la echipamente. Dai si tu cu ochiul cu ochiul de ex pe la louis.eu. De prin august incep reducerile. Oricum in iarna vei avea cele mai bune preturi. Curcubeu nu e nevoie, dar culori gen alb, verde fosforescent (550 nm unde are ochiul sensibiliate maxima , ca tot esti injiner ) te pot ajuta pe viitor ... Eu am inceput pe naked Mobra Hoinar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 ^^^ Asta. Best advice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 Da de permis, si dupa primul lucru, inchiriaza niste motorete. Vezi ca se gasesc de inchiriat si cruisere, si adv-uri, si naked-uri. Iei cate una si vezi care iti place cel mai mult. Si cam asa faci proba si vezi ce ti se potriveste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlipperCo Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 Da, e buna o varianta ieftinuta de inceput (inchiriat sau cumparat la un pret decent). Iti faci mana, dar s-o iei usor. Sa ai mereu in cap ca nu stii de fapt sa mergi pe motor, deci uita de viteza. Iar cursurile de perfectionare sunt foarte utile daca iti permiti, fiindca nu sunt ieftine (dar merita banii). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 4, 2020 Share Postat August 4, 2020 orice cotet cu 2 roti iti iei, sa fie cu ABS! alt sfat n-am pentru tine si nici nu imi bat capul sa iti recomand un anume cotet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 (editat) Acum 18 ore, mARIVS a spus: Mie îmi place stilul minimalist modern (recunosc și câteva influențe retro m-au dat pe spate) și sunt ordonat și calculat (inginer în proiectare), din acest motiv nu voi lua curcubeu și sclipitor ci mai degrabă simplu, cu linii moderne și fără prea multe culori. Vezi ca abordezi nitel gresit. Da, e normal si firesc ca echipamentul sa iti placa, design etc. Dar pe moto primeaza siguranta. O motoreta inchisa la culoare, cu echipament inchis la culoare, este ..fix nimic in trafic, ca si vizibilitate. Se confunda in fundal foarte usor. IA ADAUGA o casa HIVIS, sau viu colorata. Exista studii despre cat de mult creste vizibilitatea, functie de culori-baga pe gogu si citeste. Casca viu colorata, te face EXTREM DE VIZIBIL in trafic. Esti ca un beculet, cand printre masini ponosite, tu ai casca curcubeu sclipitor Sau alba, de exemplu. Editat August 5, 2020 de Adrian M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mARIVS Postat August 5, 2020 Autor Share Postat August 5, 2020 Acum 1 minut, Adrian M. a spus: Vezi ca abordezi nitel gresit. Da, e normal si firesc ca echipamentul sa iti placa, design etc. Dar pe moto primeaza siguranta. O motoreta inchisa la culoare, cu echipament inchis la culoare, este ..fix nimic in trafic, ca si vizibilitate. Se confunda in fundal foarte usor. IA ADAUGA o casa HIVIS, sau viu colorata. Exista studii despre cat de mult creste vizibilitatea, functie de culori-baga pe gogu si citeste. Casca viu colorata, te face EXTREM DE VIZIBIL in trafic. Esti ca un beculet, cand printre masini ponosite, tu ai casca curcubeu sclipitor Sau alba, de exemplu. Mulțumesc de sfaturi! Eu am zis ce-mi place, până la cumpărat am timp să mai cercetez. Voi găsi ceva să mă scoată în evidență. Găsesc pe forum useri cu poze echipați și pe motoarele lor? Mai învăț câte ceva privind realitatea vizuală, nu numai comercialul de pe internet. Sunt curios cum arată diferite combinații de echipamente, culori, poziție pe motocicletă și chiar motocicleta în sine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 Acum 14 minute, mARIVS a spus: Mulțumesc de sfaturi! Eu am zis ce-mi place, până la cumpărat am timp să mai cercetez. Voi găsi ceva să mă scoată în evidență. Găsesc pe forum useri cu poze echipați și pe motoarele lor? Mai învăț câte ceva privind realitatea vizuală, nu numai comercialul de pe internet. Sunt curios cum arată diferite combinații de echipamente, culori, poziție pe motocicletă și chiar motocicleta în sine... you worry to much :))) sau tu crezi ca mergi pe moto si te uiti in oglinda masinii de langa, sa vezi cum arati? astea s probleme false. Mai bine studiezi tipuri de echipamente, calitate, materiale, etc. Nu cum se potrivesc culorile intre ele, de la echipament la moto. Asta i ultima ta grjia. Cand dai de pamant, crezi ca asfaltul loveste diferit, functie de culoarea echipamentului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 Acum 5 minute, Adrian M. a spus: Cand dai de pamant, crezi ca asfaltul loveste diferit, functie de culoarea echipamentului? Da loveste diferit. Daca te vede in echipament nasol te arde mai tare asfaltul. Intotdeauna va tine cont de cat de stylish ești Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 Acum 32 minute, lacroyx a spus: Da loveste diferit. Daca te vede in echipament nasol te arde mai tare asfaltul. Intotdeauna va tine cont de cat de stylish ești :)) acum imi zici? Caut stilist echipament moto, ca eu nu ma pricep. E nevoie sa asortez si chilotii/sosetele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 (editat) La 04.08.2020 la 9:28, mARIVS a spus: Salutare colegi, Cred că deja v-ați plictisit de această întrebare, dar îmi încerc și eu norocul. Mai întâi câteva despre mine: am 35 ani, permis categoria B din 2004, 1.75 m, 85 kg și caut motocicletă SH pentru mers la birou/plimbări ocazionale de weekend prin zonă. Soția nu prea vrea să audă de motocicletă, poate o voi convinge pe parcurs, deci nu voi avea pasager (în mare parte). Ce clasă și ce motorizare recomandați pentru un începător? Nu am încă permisul pentru categoria A, însă acesta va fi în posesie probabil în 2021 sau 2022, după ce voi termina casa și mă voi muta. Vă rog să fiți detaliați și să argumentați recomandarea făcută. Dupa cum au zis si colegii MT03 (660cmc) sau Suzuki Gladius, Kawa ER6N, as evita Versys 650 pt ca are un centru de greutate foarte inalt si iti amplifica senzatia de masa. Acum......ceea ce au mentionat colegii sunt motociclete de naveta si foarte grele pentru un incepator. Astea sunt optiuni cam extreme. Da stiu ca ER6N este moto de scoala, totusi eu duc discutia mai sus de atat, nu trebuie sa fii un simplu motociclist care baga in 1-a pleaca de pe loc si franeaza dupa 100m. Consider ca la inceput trebuie sa te obisnuiesti cu dinamica maselor si echilibrul dinamic trebuie sa ti-l cultivi, deci evident iti trebuie ce-a mai usoara motocicleta pe care o poti lua in bugetul tau de 3000euro. As cauta KTM DUKE 390 dupa cum a mai spus un coleg, este scumpa sare de bugetul tau dar eu cred ca merita efortul. Daca nu vrei sa incepi cu o motocicleta usoara de 250cmc gen Honda CRF250L......atunci.......asa m-as uita dupa un supermoto precum Husqvarna SM630 sau KTM 640 LC4 daca esti cu capul pe umeri, sunt cam directe in livrarea puterii (nu sunt neaparat puternice) dar repet problema ta ca incepator este masa motocicletei. Cu cat vei avea o motocicleta mai grea ca masa la inceput cu atat vei avea o panta mai lunga si abrupta de invatare. Ideal ar fi sa incepi cu un 125cc, dar..........nahhh. Motocicleta grea = inveti greoi cu frica si in timp + ca s-ar putea ca niciodata sa nu iti atingi adevaratul potential pe care il ai, pentru ca vei fi tot timpul stresat de "tancul" tau. Motocicleta usoara = Inveti mai rapid, iti atingi si INTELEGI limitele mult mai rapid astfel la urmatoarea iesire, vei stii ce sa faci pentru a evolua. In final vei sfarsi prin a te plictisi de motocicleta (ceea ce este recomandat) doar asa poti trece la alt nivel, intr-o maniera sigura si matura. Aici cand spun ca te vei plictisi de motocicleta nu ma refer la acceleratia pe linie dreapta, nu (si un babuin ii da 300 in linie dreapta, nu este ceva complicat), ma refer ca te vei plictisi de ea pe viraje dinamic vorbind, vei simti ca vrei mai mult pe viraje, iar motocicleta nu are ce sa iti mai ofere, nu are cum sa te mai surprinda. Ca incepator tu vei avea 2 probleme: 1. Puterea. Sa zicem ca o fentezi pe asta pt ca esti cumpatat 2. Masa motocicletei, inertia ei in viraje, pe schimbari de directie, pe franare sau pe accelerare, asta.................nu o poti fenta. Una e sa franezi brusc sau sa faci o fandare din scurt in a evita o masina cu un, Versys 650, XT660Z Tenere ( motociclete care cantaresc aproximativ 200kg si cu un centru de greutate prost/inalt) si alta e sa faci aceeasi manevra cu o motocicleta care are 50kg in minus, KTM 390 Duke, Husqvarna SM630, Honda CRF250L care au in jur de 150kg. Intra in viraj cu un XT660Z Tenere sau Versys 650 si intra in acelasi viraj cu SM630 CRF250L sau DUKE 390, pai e ca si cum ai merge cu pasager din start in cazul unui Versys 650.sau XT660Z Tenere. Masa unei motociclete si repartitia masei in structura unei motociclete face toata diferenta si merita toti banii. Din experienta iti zic XT660Z sau Versys 650 se simt MULT mai grele decat un boxer de 1200cmc de la BMW care are aproximativ aceeasi masa dar un centru de greutate mult mai jos amplasat, care ajuta mult la educatia ta in ceea ce priveste echilibrul dinamic. Eu am facut 35000km cu XT660Z 2008, m-a ajutat statura/fizicul, o motocicleta EXTREM de grea din punctul meu de vedere si pentru un motociclist experimentat, ai 210kg la plin puse intr-un centru de greutate foarte inalt(adica foarte prost), pe viraje sau la manevre bruste, era nevoie de forta fizica la propriu, ceea ce pentru un incepator cu siguranta poate fi intimidant. In paralel aveam si Husqvarna 450 SMR o bicicleta de 50de cai, foarte usor de strunit ca pilotaj, nu vorbesc prostii cand spun ca 200kg intr-un centru de greutate inalt, pt oricine nu doar pt un incepator pot fi intimidante. Apoi am trecut la BMW R1200R 220kg la plin, dar totul la 50cm de sol ca si centru de greutate(ideal), motocicleta fiind foarte usor de pilotat. La fel inca de la prima tura cu un Versys 650 am zis.................mama ce ghiulea 194kg la gol puse la etajul 10, varza ca si centru de greutate, fiind MULT mai obositoare decat un R1200R, dau exemplul asta pt ca pe motocicletele astea am mers, nu vorbesc din teorie sau din auzite. Studiaza si "matematica maselor" primei tale motociclete nu doar modelul. Eu unul nu as alege ceva ce sare de 155kg as fugi de tot ce inseamna 180-200kg. Este ca si cum tu inveti sa mergi pe bicicleta la 10ani pe Ukraina cu roti de 28" VS un Pegas sau BMX cu roti de 20". Nu este imposibil, vei invata (superficial) si vei putea sa mergi (dar nu vei stapani nici macar 50% situatiile prin care vei trece). De asemenea ai putea cauta un Suzuki DRZ 400, o alegerea demna de un incepator care are 1,75m. Editat August 5, 2020 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 (editat) Hai mai las-o dreq cu tona de informații, că și eu am inceput la 36 ani, permis categoria B din 1999, conduc destul pentru un om simplu. Cu jumătate de an înainte să fac școala știam ce vreau: naked cu far rotund, nu prea puternic. Un prieten bun a căutat pentru mine câteva mobre și mi-a zis: care îți place dintre astea? Câștigător a fost un Er5 din Iași. Motoreta buna, vânzătorul foarte de treabă (am rămas prieteni), prețul ok, am adus-o iarna acasă, la -11 grade, în mașină. Era în ianuarie 2016. Școală am terminat-o în aprilie. După câteva luni mi-am dat seama că trebuie ceva mai bun pentru touring, așa că am luat-o pe actuala. Da, e un pic top-heavy. Nu mă deranjează. Statura și masa e cam ca a inițiatorului. Er5 a fost perfectă pentru început. Mi-ar fi plăcut un Hornet (ca la școală), dar a venit Vstrom și m-am liniștit. Ar fi cel puțin aiurea să înceapă cu 125, dacă are A plin. Să-și ia un motor ok de la început, nimic sofisticat sau fancy, de preferat în doi cilindri. Un naked e ideal. După aia vede el ce și cum. Btw, aia cu Xtz extrem de grea la 210 kile a fost maximă!!! Mai mult n-am mai citit, a fost un efort major să ajung acolo. Nu mai da sfaturi, sperii omul aiurea. Inițiator: ia-ți ce-ți place. Că nu-ți conducem noi mobra. Editat August 5, 2020 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 5, 2020 Share Postat August 5, 2020 Păi normal că mai întâi să obțină categoria A, se subînțelege. Omul nu vrea scuter, dar pentru oraș ar fi tare bun. Mai ales până obține A-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 Cu scutecul de 50 îți piere cheful de motociclit într-un oraș mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 La fel și cu un miar ss :)) tot aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mARIVS Postat August 6, 2020 Autor Share Postat August 6, 2020 1 oră în urmă, john17 a spus: Cu scutecul de 50 îți piere cheful de motociclit într-un oraș mare. Orașul este mic, 50k+ locuitori și 30 km². Nu vreau scuter, vreau să pot merge la 50-100 km în orașele vecine. Cel mai bine voi asculta sfatul lui @Adrian M și voi face școala. Acolo văd exact cu ce se mănâncă motociclismul și plec mai departe de acolo. Însă la școală trebuie echipament minim, nu? Mă puteți informa cu privire la cerințele minime pentru școală și examen? Se merită să iau echipament ceva mai de calitate din prima sau pentru școală să iau strictul necesar (a se subînțelege BUGET)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 (editat) După +20 ani de A și +35 de B am mers anul ăsta cu o sărăkie de 50cmc vreo 5-6 km prin Buc și jur că nu îmi doresc să repet experiența! Bine, prin '93-94 și eu eram fericit că din 13 Septembrie la ambasada chineză făceam 20 min cu o târlie de 50 de la Hashy (se lucra la podul Grand și cu mașina dura minim 1h), dar erau alte vremuri, alt trafic, iar 2t parcă mai nervos. A, și eu aveam cu vreo 20kg mai puțin. Editat August 6, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 Bah da faceti cu totii urticarie daca mergeti cu 50 cc Duminica trecuta mergand de la Reghin spre Gheorghieni, pe langa Mures, pe aproape de Toplita, simt un miros cunoscut. Ii spun doamnei ca e Mobra in zona 100%. Mai mergem un pic si in fata o Mobra 50 Super! Pe ea calare un cuplu de localnici pe la vreo 50-60 de ani. Mobra arata exceptional, cu stopul original pe spate, amestec de carburant corect facut dat fiind ca nu fuma. Oamenii erau cu treaba nu in plimbare. Si acuma imi pare rau ca nu i-am oprit sa ii intreb cat sau ce vor pe ea. Asadar unii pot cu 4CP chiar pe DN, doar pe mototociclism e nevoie de mii de cmc si sute de CP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 Acum 3 ore, john17 a spus: Cu scutecul de 50 îți piere cheful de motociclit într-un oraș mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 Ia-ti permisul si vezi atunci. Intr-un an se pot schimba multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 6, 2020 Share Postat August 6, 2020 Problema cu 3-4cp e că te călăresc toți, ești mereu înghesuit la bordură etc. De putut poți merge și cu 2cp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.