Jump to content

Recommended Posts

Spre surprinderea mea, desi se discuta si se stie de peste un an despre R18, niciun pasionat de cruisere & co nu a deschis un topic dedicat acestui model.

 

r-18jpg.thumb.jpg.5f2e662b49a06e2e4d2fac5c10ea8509.jpg

 

Toate informatiile, poze detaliate si video pot fi gasite aici.

Link to post
Share on other sites

90CP as zice ca e cam putin...

iar nici pretul nu e de lepadat....   .....Preis der R 18 First Edition: 22.800 Euro

 

Link to post
Share on other sites

Puterea este irelevanta, nu doar la cruiser dar si la streetbikes din punctul meu de vedere, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindrii.

Degeaba am 30-40 de cai in plus daca schimb in cutie tot timpul si imi trebuie o "strategie" ca sa tin pasul cu ala care are mult cuplu disponibil si evident 30de cai in minus, ma refer la un drum cu serpentine.

Un HD Street Glide de 1868cmc este........greu, dar este foarte cuplos, o bagi in 4-a si o uiti acolo, 90 de cai si 163nm la 3000rpm.

Ai 90 de cai dar ai 160Nm FOARTE agreabil de condus, raspunde instant la comanda, nu pierzi timp sa intre in ture sa bla bla.

 

Eu cred ca daca s-ar fi pus motoare din astea pe Mazdele MX5 aspirate, ar fi fost ceva de capul lor, zzzzzddddmmmmm zzzddddmmmmm zgomot mult pt nimic si consum mare, zero putere, zero cuplu, ma refer la putere si cuplu disponibil/utilizabil, totul e pe rosu......, asta daca nu este dovedit motorul de o panta mai abrupta si nu poate sa ajunga nici macar la linia rosie, pt ca efectiv nu are cu ce.

 

Edited by Bigfoot
Link to post
Share on other sites

Puterea este irelevanta nu doar la cruiser,  dar si la streetbikes, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindri.

Edited by Dan Nastase
Link to post
Share on other sites

La douaj'doo da mii da euro, ar trebui sa produca benzina, nu sa o consume. 

 

Da cine isi cumpara mobra asta, si-o cumpara pentru ca ii place modelul, nu de alta, dar la bani mai putini ai mobre infinit mai potente din orice punct de vedere.

Link to post
Share on other sites

Era faină o cutie automată, o băgai in Drive și țineai pasul cu ăla din față, care e și el vreun heavy-rider. Ieșea un mega-scuter de toată frumusețea. 😁

Link to post
Share on other sites

Foarte interesant ar fi sa faca un naked bike gen Yamaha MT01 sa faca BMW R1800R.

Asa poti lua un viraj mai sportiv.

Link to post
Share on other sites
Link to post
Share on other sites
On 07.08.2020 at 11:18, KHK said:

Spre surprinderea mea, desi se discuta si se stie de peste un an despre R18, niciun pasionat de cruisere & co nu a deschis un topic dedicat acestui model.

 

S-a facut reclama multa dar nu pare a fi un succes, poate si pandemia e de vina.

Link to post
Share on other sites
La 07.08.2020 la 11:18, KHK a spus:

Spre surprinderea mea, 

 

Oare chiar esti surprins sau incerci sa faci reclama.

 

La 07.08.2020 la 11:18, KHK a spus:

 

Toate informatiile, poze detaliate si video pot fi gasite aici.

 

Un articol de cakat in care autorul se contrazice singur. BMW R18 va fi un fiasco.

Link to post
Share on other sites
La 07.08.2020 la 12:36, Bigfoot a spus:

Puterea este irelevanta, nu doar la cruiser dar si la streetbikes din punctul meu de vedere, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindrii.

Degeaba am 30-40 de cai in plus daca schimb in cutie tot timpul si imi trebuie o "strategie" ca sa tin pasul cu ala care are mult cuplu disponibil si evident 30de cai in minus, ma refer la un drum cu serpentine.

Un HD Street Glide de 1868cmc este........greu, dar este foarte cuplos, o bagi in 4-a si o uiti acolo, 90 de cai si 163nm la 3000rpm.

Ai 90 de cai dar ai 160Nm FOARTE agreabil de condus, raspunde instant la comanda, nu pierzi timp sa intre in ture sa bla bla.

 

Eu cred ca daca s-ar fi pus motoare din astea pe Mazdele MX5 aspirate, ar fi fost ceva de capul lor, zzzzzddddmmmmm zzzddddmmmmm zgomot mult pt nimic si consum mare, zero putere, zero cuplu, ma refer la putere si cuplu disponibil/utilizabil, totul e pe rosu......, asta daca nu este dovedit motorul de o panta mai abrupta si nu poate sa ajunga nici macar la linia rosie, pt ca efectiv nu are cu ce.

 

Bineinteles ca puterea este relevanta. Mai precis la ce turatie obtii putere buna din motor.

Exista o legatura intre turatie, putere, cuplu.

Te uiti si tu pe curbele putere/turatie si cuplu/turatie si o sa vezi daca mobra te satisface.

Un motor cum doresti tu, ca sa fie elastic,  in principiu este un motor de capacitate cilindrica mare, ceea ce la moto este un dezavantaj pentru ca se ingreuneaza mobra. Si atunci se prefera motoare mai mici care sa scoata puterea din turatie mare )lucur carfe evident ca le omoara mai repede)

Poate apuci vreodata sa mergi cu o masina din anii '60-'70. O sa vezi ce inseamna cilindree mare, compresie mica.

A avut socra-miu un Ford Taunus 17M din '71. Raport alezaj/cursa piston = 90/68 mm. Compresie 8:1. Mergea cu benzina regular de CO90.

O bagai in viteza, luai piciorul de pe ambreiaj si o lua la deal in sus fara sa tuseasca 😂. E drept ca nici nu era foarte grea, avea vreo 1300 kg.

Comparativ un R1200RT are cam acelasi raport alezaj/cursa piston  101/73, dar compresie 12:1. Evident ca iti trebuie benzina de CO95 sau98.

Uite si curbele putere si cuplu in functie de turatie:

Pentru Ford-ul din '70

914027320_powertorqueP7_php.thumb.jpg.57f850fe33bd0d317fb670cb6eb83063.jpg

Pentru R1200RT din 2018

1158348967_powertorqueR1200RT_php.thumb.jpg.8f9cdaea4d6648f3ed458a482c1e6cc7.jpg

 

Si ce sa vezi: acuma 50 de ani Ford-ul de 1700 cc scotea la 2.500 rot/min  un cuplu de doua ori mai mare decat un R1200RT. 🤔

Si precum vezi, la fel puterea si cuplul se scot din turatii mult mai mari: la 5.000 rot/min Ford-ul moare pe cand BMW-ul abia incepe si prinde viata 😉

 

Evident ca este hotarator si faptul ca BMW-ul are 2 cilindrii iar Ford-ul 4 (in ceea ce priveste cuplul).

 

Vrei o mobra cu cuplu bun, dar si silentioasa iti iei una cu 6 cilindrii.

 

Uite cum arata curbele la Goldwing GL1800 vs BMW K1600:

2018-Honda-Gold-Wing-vs-BMW-K-1600-GTL-dyno-run-HP.thumb.jpg.79d6a4934644627ab64a30bf490bec9b.jpg

 

2018-Honda-Gold-Wing-vs-BMW-K-1600-GTL-dyno-run-TQ.thumb.jpg.f4bed0981a3b7028fdd36f9cde84db21.jpg

 

De la 2000 la 5000 rot/min amandoua au aproape cuplu constant.

 

Conceptia motarelor este insa diferita:

Honda are un motor cu compresia mica 10,5:1 iar BMW unul de compresie mai mare 12,2:1.

Alezajul este cam la fel 73 Honda si 72 BMW, dar Honda merge pe o biela mai lunga 73 mm, care il ajuta sa aiba cuplu mai bun la turatii mici, dar ii limiteaza turatia. BMW a mers cu o biela mai scurta de 67,5 mm care i-a redus cuplul la turatii mici dar i-a permis turatii mai mari si implicit putere mai mare la turati de 8000 rot/min.

Puterea mai mare i-a permis BMW sa aiba si alta transmisie finala de 2,75:1 fata de 1,8:1 la Honda, adica cu BMW poti sa alergi, cu Honda mai subtire.  Nu m-am uitat la rapoartele transmisiilor dar cu siguranta cu Honda amesteci mai putin in cutia de viteze cand esti la deal si poti urca fara sa turezi motorul.

 

Legat de HD-ul apreciat de tine, ala are raportul alezaj/cursa piston 100:111 si compresie 10:1. Iti dai seama ca scoate un supercuplu la turatii mici.  Doar ca fiind in 2 cilindrii beneficiezi de vibratii corespunzatoare comparativ cu un motor in 6 cilindrii.

 

Link to post
Share on other sites

  La 07.08.2020 la 12:36, Bigfoot a spus:

Puterea este irelevanta, nu doar la cruiser dar si la streetbikes din punctul meu de vedere, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindrii.

 

Puterea este irelevanta nu doar la cruiser,  dar si la streetbikes, conteaza elasticitatea motorului data de CUPLU, 1800cmc boxer 2 cilindri.

Edited Friday at 03:17 PM by Dan Nastase

 

...CAM GREU...

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Dan Nastase a spus:

...CAM GREU...

 

Si pentru mine ramane un mister cum de... 

Link to post
Share on other sites

Literatură Auto

ANIVERSARE DE 100 DE ANI PENTRU EMBLEMA MOTOCICLETELOR BMW – MOTORUL BOXER

 

Motorul cu arhitectură boxer este o apariție aparte în lumea auto, însă dacă ne raportăm la motociclete, parcă nu te poți gândi la un produs BMW fără această componentă caracteristică. După cum vom vedea, motorul a construit aura motocicletelor bavareze și nu invers. Povestea sa, acum, când împlinește 100 de ani.

Finalul Primului Război Mondial venea cu deosebit de multe provocări. Economia era prăbuşită. Tratatul de la Versailles interzicea Germaniei să mai producă avioane, iar BMW pierdea obiectul de activitate de până atunci – motoarele de avion. A fost momentul adaptării şi a unei schimbări de direcţie radicale, cu reorientarea producţiei către frâne de tren şi motoare pentru diverse aplicaţii, inclusiv motociclete, un mod de transport care cunoştea o popularitate extrem de înfloritoare. Un motor boxer cu doi cilindri a oferit soluţia perfectă pentru noua misiune, iar producţia de serie începea în 1920.

Primul motor boxer BMW al acelei perioade nu a fost conceput să acţioneze una dintre motocicletele companiei, ci a fost oferit unei game largi de constructori de motociclete prezenţi pe piaţa de la acea vreme. Aceste firme erau mai degrabă ateliere la scară mică, decât mari operaţiuni de producţie. Volumele lor erau destul de mici, iar dezvoltarea motorului era, de departe, cea mai scumpă piesă din puzzle-ul general.

Cu pași mici

Producţia lui M2 B15 (supranumit şi “Bayern-Kleinmotor” – Motor Mic Bavaria) a început în iarna 1920/1921. Ieşea în evidenţă prin aranjamentul „plat” al cilindrilor – o caracteristică specială a unui motor boxer. Cu o capacitate de 494 centimetri cubi, motorul nu era uşor şi dezvolta 6,5 CP la 4500 rpm. Motorul a fost preluat de o serie de producători de motociclete precum: Helios, Bison, SMW (Stockdorfer Motoren Werke), Corona şi Hoco.

Victoria, o companie cu sediul în Nürnberg, a folosit cu un succes considerabil noul propulsor pe modelul său KR1 – peste 1.000 de motoare boxer BMW din prima generaţie au echipat acest model. Victoria avea cilindri poziţionaţi longitudinal, în timp ce BMW a preferat ulterior un aspect transversal. Acest aranjament care devenea emblematic a fost lansat odată cu prima motocicletă produsă chiar de către BMW – R 32, în 1923.

Inginerul din spatele primului motor BMW: Martin Stolle

În timp ce lucra în departamentul de dezvoltare de la BMW, Martin Stolle era deseori văzut călătorind în şaua motocicletei sale, un model Douglas din Marea Britanie. Inspirat de motorul de la Douglas, el a creat un propulsor de 494 cmc, cu doi cilindri şi răcit cu aer, ale cărui camere de ardere erau dispuse orizontal şi opuse.

Acest tip de aranjament era deja cunoscut ca motor boxer, în care pistoanele operau întotdeauna “unul împotriva celuilalt”, la fel cum o fac boxerii în ring. Doi ani de la la succesul înregistrat de Victoria, Martin Stolle s-a alăturat acestei companii şi a fost implicat în alte proiecte de succes aici.

Fuziune în construcţia de motociclete

În 1921, BMW intra în rândul constructorilor de motociclete după fuziunea sa cu BFW (Bayerische Flugzeugwerke). Modelele Helios şi Flink ale BFW înregistrau un succes moderat şi chiar şi apariţia motorului BMW pe Helios nu a îmbunătăţit semnificativ poziţia pe piaţă.

Era nevoie de un nou design de motociclete. Directorul executiv Franz Josef Popp i-a dat lui Max Friz misiunea de a crea un proiect complete nou şi într-o singură lună Friz prezenta o minirevoluţie. Schiţa sa 1:1 este şi acum impresionantă: prezenta un motor boxer dispus transversal, împreună cu un arbore cardanic şi cadru cu furcă dublă. Aceasta însemna apariţia BMW R 32, care a ajuns pe şosele în 1923, propulsat de al doilea motor boxer din istoria BMW.

Motorul boxer a devenit parte a ADN-ului BMW şi este inconfundabil vizual. Ca multe alte lucruri în viaţă, a fost creat din nevoie; aici, necesitatea a fost cu adevărat mama invenţiei. A pus în mişcare o poveste de succes de 100 de ani, fără egal în lumea rapidă a ingineriei şi tehnologiei. Sunetul, designul motocicletei şi experienţa de pilotaj: acestea ar deveni caracteristicile emblematice ale unui boxer BMW.

Privire spre viitor: noul BMW R18. Cu motor boxer, desigur!

Cu noul R 18, BMW Motorrad intră în segmentul cruiserelor. Ca niciun alt model BMW de până acum, acest model respectă la literă tradiţia motocicletelor BMW care au făcut istorie – atât din punct de vedere tehnic, cât şi ca stil de design.

Împrumută de la modele renumite, precum BMW R 5, atât din punct de vedere tehnologic, cât şi vizual, aducând din nou în lumină esenţa motociclismului: tehnologie puristă şi motorul boxer ca epicentrul plăcerii pilotajului, combinat cu acele „good vibrations”. În plus, designul clasic este combinat la R 18 cu tehnologie simplă, dar contemporană, pentru a crea un concept general fascinant şi oferind o experienţă a pilotajului cultivată şi în acelaşi timp plină de emoţie.

Inima noului BMW R 18 este noul motor boxer cu doi cilindri – supranumit „Big Boxer”. Atât aspectul său impresionant, cât şi tehnologia sa reflectă o continuare a motoarelor boxer răcite cu aer tradiţionale, care au oferit momente pline de inspiraţie de când a început producţia BMW Motorrad, în 1923.

Cel mai mare motor boxer cu doi cilindri care a echipat vreodată o motocicletă are o capacitate de 1.802 cmc. Puterea maximă este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. De la 2.000 la 4.000 rpm un cuplu de peste 150 Nm este disponibil pentru un răspuns promt. Iar performanţele dinamice sunt susţinute de o amprentă sonoră spefică motoarelor boxer, dar pe măsura superlativelor acestui motor.





 

Finalul Primului Război Mondial venea cu deosebit de multe provocări. Economia era prăbuşită. Tratatul de la Versailles interzicea Germaniei să mai producă avioane, iar BMW pierdea obiectul de activitate de până atunci – motoarele de avion. A fost momentul adaptării şi a unei schimbări de direcţie radicale, cu reorientarea producţiei către frâne de tren şi motoare pentru diverse aplicaţii, inclusiv motociclete, un mod de transport care cunoştea o popularitate extrem de înfloritoare. Un motor boxer cu doi cilindri a oferit soluţia perfectă pentru noua misiune, iar producţia de serie începea în 1920.

Primul motor boxer BMW al acelei perioade nu a fost conceput să acţioneze una dintre motocicletele companiei, ci a fost oferit unei game largi de constructori de motociclete prezenţi pe piaţa de la acea vreme. Aceste firme erau mai degrabă ateliere la scară mică, decât mari operaţiuni de producţie. Volumele lor erau destul de mici, iar dezvoltarea motorului era, de departe, cea mai scumpă piesă din puzzle-ul general.

Acum 30 minute, Dan Nastase a spus:

 

raspuns promt, se va citi prompt.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Nguyen a spus:

 

BMW R18 va fi un fiasco.

 

Am cam aceeasi parere. 

Cand pretul de vanzare va fi undeva la 15k (probabil imediat in Dec), incepem sa coboram pe taramul realitatii. 

Motor pentru piata americana si pentru cei care au ceva de declarat. 

Cometa  1200 C / Montauk versiunea 2.

Link to post
Share on other sites

Niste fraieri astia de la BMW.

Pai cand exista specialisti de top (in orice domeniu, inclusiv in marketing) aici pe motomobrism.ro,  ei saracii se duc spre pierzanie cu diverse modele falimentare.

Sunati repede ca sa le  spuneti despre greseala pana ''nu face managerii BMW'' o eroare fatala.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Dan Nastase a spus:

Literatură Auto

ANIVERSARE DE 100 DE ANI PENTRU EMBLEMA MOTOCICLETELOR BMW – MOTORUL BOXER

 

 

Marketing/content de factura sentimentala, cu appeal la istorie, etc, etc, ala bala portocala.

Populism pentru analfabeti functionali. 

Strategie de vanzare egala cu contentul video super dar lipsit de orice fir rosu a la pemotoare sau a conflictului de cartier cu iz de porc la gratar a la longwayhome. 

 

R18 este un cruiser pentru piata americana, decis sa muste o bucata serioasa din coliva Harley Davidson. 

HD care e in deriva serios pe zona clasica si cam cu doua optiuni la ora actuala - fie trage muribund spre zona adv (cadelnite si miros de tamaie pe fundal ) sau cu speranta de vindecare/reinventare catre cea electrica (rasete de japonezi in hohote pe fundalul 2).

R 18 o sa fie cumparat ori de oamenii cu salarii serioase ori de fanaticii brandului/cei care tin musai de demonstreze ceva.

Pretul de pornire este 22.225 Euro, mai scump cu 600 de euro decat un GS full, respectiv egal cu un GSA. 

 

 

 

Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Niste fraieri astia de la BMW.

Pai cand exista specialisti de top (in orice domeniu, inclusiv in marketing) aici pe motomobrism.ro,  ei saracii se duc spre pierzanie cu diverse modele falimentare.

Sunati repede ca sa le  spuneti despre greseala pana ''nu face managerii BMW'' o eroare fatala.

 

 

Silver, nu ma consider un specialist. Ma consider un om cu suficienta cultura moto incat sa pot creiona si argumenta pareri. 

 

Asa cum exista oameni care dau 20k+ pe HD, aceeasi oameni vor da 20k+ si pe R18. 

Nu e deloc falimentar.

E o mobra facuta pe genunchi, cu un aport de RD minimalist, branduita la sentiment si pe care se cer bani de 2 ori cat nu face.

Financiar va fi un succes.

Trebuie doar sa atati masele potrivite.

Aici intervin articole ca cele postate de Dan. 

 

Nu am fost poate prea precis. 

Va fi un fiasco in cartea de istorie a motociclismului, asa cum sunt, dpmdv, R 1200 C si Montaukul. 

Edited by _Raul_
Link to post
Share on other sites

@_Raul_  Haide sa traiesti!

Pai daca este sa o luam dupa ce mobra/masina a fost un fiasco in cartea de istorie a motociclismului/automobilismului, pai iese o cartea cat aia de telefon 😂

Iar cu alea care nu au fost o sa fie o brosura mititica cu 90% dintre modele din acelea fabricate pina prin anii '90.

Cam asa s-a ajuns in orice domeniu in ultima vreme.

Partea trista este ca daca acuma 40-50 de ani aveai de unde alege cu adevarat, dpdv tehnic, calitate, etc,  in ziua de astazi toti fabrica cu un aport minimalist nu doar la RD dar si la calitate.

R&D a ajuns sa fie sub presiunea MBA-istilor care vor profit profit profit si atata. Daca facand un kakat la o mobra/masina se mai castiga 1€ la unitatea produsa atunci se duce draqu ce spune injineru.

Fara a mai spune ca isi cumpara unii de la altii diverse parti, componente sau subansamble.

 

In ziua de astazi am gasit la BMW atatea solutii care din punctul meu de vedere sunt absolut penibile, contra bunului simt ingineresc, incat personal am renuntat la aceasta marca.

Desi in copilarie in anii '70 cu totii ne uitam cu admiratie dupa BMW-urile de Militie.

 

Oamenii nu mai gandesc de mult,  au ajuns sa cumpere mobre/masini in functie de ce spune unul sau altul, in functie de moda sau de ce spune X blogger, Y influencer si mama draqu or mai fi.

Adica se cumpara ce ti se baga prin marketing in cap, sau ce ''da bine'' sa pilotezi/conduci.

 

Ca sa ai o idee: in anii '70-'80 se scotea un model nou cam la 10 ani. Astazi la 2-3 ani. Desigur s-a schimbat modul de proiectare, dar totusi .....

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

managerii BMW

Aveam acum multi ani niste info verosimila despre conducerea BMW din munchen - ma refer doar la auto, unui multi dintre ei erau (si sunt CA doar nu se schimba nimic in bine) dezastre toatale de oameni si 0 management carte si interest.

 

Am vazut ca se aplica Mai peste tot, deci nu sunt Mai speciali cu nimic nemtii

 

Acum 1 oră, _Raul_ a spus:

decis sa muste o bucata serioasa din coliva Harley Davidson

Greu sa cred, dar sunt aicea sa observ.

HD a trait Pana acuma ca are fun base fara numar care urmeaza emblema fix ca oaia, aidoma BMW.

 

Acum 43 minute, Silver Arrow a spus:

sa cumpere mobre/masini in functie de ce spune unul sau altul

Cine face asa sa fie sanatos si sa I se ia dreptul de vot, astia sunt periculosi ca mor de gat cu tine ca a lor e cea Mai buna.

 

Motoru Asta o sa ajunga in garaje langa Tesla de zi cu Zi, Alta decapotabila cu un SASE in linie si o masina de tuna iarba.

O sa fie folosita in weekend de aici acolo si propietarulul o sa fie fericit.

 

Peste multi ani vanduta la mana 2-3-4 la cetateni de pe forumuri care o sa incerce sa resolve toate hibele adunate in ani.

 

E motor pentru ala care vrea ceva diferit fata de Rocket 3 a vecinului.

 

Eu zic asa, bine CA ai de unde alege, daca nu iti permit, nu e vina BMW, e a vulpii 🙃

Edited by hora09
Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, hora09 a spus:

Aveam acum multi ani niste info verosimila despre conducerea BMW din munchen - ma refer doar la auto, unui multi dintre ei erau (si sunt CA doar nu se wchimba nimic in vine) dezastre toatale de oameni si 0 management carte si interest.

 

Am vazut ca se aplica Mai peste tot, deci nu sunt Mai speciali cu nimic.

 

Cu totii au facut aceeasi scoala. In care au invatat sa taie costuri si nimica mai mult.

Vrei sa cresti valoarea pe bursa a actiunilor? Foarte simplu:  te apuci sa dai oameni afara si cresc imediat. Devii interesant pe piata.

Nu mai da nimeni doi bani pe inovatie tehnica, concepte revolutionare etc. Astea s-au dus de mult.

Actualii MBA-isti sunt rezultatul cererii investitorilor: cat mai multi bani. Nimica altceva.

Si atunci MBA-isitii invata absolut toti aceleasi metode de facut banul grupa mare ACUMA, nu peste 2-3 ani sau Doamne fereste peste 5 ani !!

Pe vremuri existau niste oameni cu nume si ''pronume'' (ca sa citam genul de sefi din ziua de astazi) care raspundeau cu obrazul pentru un esec.

In ziua de astazi raspunderea este diluata total, iar rusinea a cui sa fie? A unui fond de investitii? Nu mai exista rusine.

 

Lucrez cu firme germane care in decurs de 25 de ani au trecut din proprietatea unui om sau a unei familii in cea a cate unui concern. Asa ca am vazut in direct noile concepte de management american. 🤮

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Silver Arrow a spus:

Niste fraieri astia de la BMW.

Pai cand exista specialisti de top (in orice domeniu, inclusiv in marketing) aici pe motomobrism.ro,  ei saracii se duc spre pierzanie cu diverse modele falimentare.

Sunati repede ca sa le  spuneti despre greseala pana ''nu face managerii BMW'' o eroare fatala.

 

 

 

 

Acum 13 ore, _Raul_ a spus:

Silver, nu ma consider un specialist. Ma consider un om cu suficienta cultura moto incat sa pot creiona si argumenta pareri. 

 

@_Raul_ , postarea lui Silver nu ti se adresa tie, el de fapt in mine voia sa loveasca iar pt el nu conteaza daca eu am dreptate sau nu. Practic ai fost victima colaterala iar libidinosul de Silver cand a vazut ca ai "ripostat" s-a sucit la 180 de grade si s-a facut din nou de rahan in stilul lui caracteristic ca sa dea bine pe forum. In realitate Silver si alte nulitati ale forumului au cultura moto apropiata de zero, ei merg pe principiul ca valoarea omului se exprima numai in bani.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...