Jump to content

Va salut ! Viorel, mega incepator


Recommended Posts

JBFD4042456-1.thumb.jpg.bd92a32360b48fef8f9599a5aefe33ca.jpgVa salut cu drag, Viorel ma numesc si sunt bomba de incepator. 🤦🏻‍♂️😁

Ieri am luat permisul si detin un Kawasaki ZX750L

 

Sfaturi, pareri ? Din experientza voastra...

 

Am 35 de ani, daca are vreo relevanță.

 

Va rog, fara caterinca pe cat se poate.

 

P.S

E o imagine luata de pe net dar asa arata si a mea doar ca e modificata. N-are windshield si toba este mai scurta. O sa fac poze cu a mea cand ajung acasa si le pun.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Casca bine ochii și nu te baga în situații periculoase. Daca ai făcut ceva km cu mașina deja ai experiență traficului și știi să anticipezi anumite mișcări.

 

Cat timp scapi sa nu te omoare alții ai grija sa nu te omori nici tu singur și nici pe alții să nu îi omori.

 

Daca știi să apreciezi ce trebuie o sa ai parte de multe momente frumoase pe doua rotile :)

 

spor

Link to post
Share on other sites

E o motocicleta veche. Ai grja de ea in permanenta - cauciucuri bune, frane in mintile lor, suspensii fara probleme si kitul de lant sa nu aiba zale blocate. Toate asta fac ca motocicleta sa mearga mai usor si sa nu te surprinda neplacut. Apoi musai echipament. NU tre' sa ai combinezon din piele pe tine, dar o geaca cu protectii full, manusi, jeansi cu intarituri si ghete moto sunt mai mult decat ok. Chiar si daca aluneci la un semafor sau te dai jos de pe moto fara sa pui cricul, fara echipament corespunzator poti avea o glezna luxata. Un alt sfat este sa nu te iei dupa altii cand iesi la plimbare. Daca simti ca nu poti tine ritmul, daca vezi ca cel din fata ta cu moto mai slaba ca a ta ia virajul cu 130 dar tie la 80 iti tremura chilotii si ai simtiti ca pierzi moto, las-o usor. Nu-i nici o rusine, e important sa ajungi intreg inapoi acasa. Nimeni nu se naste invatat, inveti totul pe parcurs daca o iei usurel. Si exerseaza in permanenta daca ai unde - 8-urile si jaloanele sunt intotdeauna binevenite. 

Link to post
Share on other sites

Viorel , aici nu merge fara caterinca ,daca erai om serios ramaneai la conserva.

 

In primul rand trebuie sa te duci cu motocicleta la un servis sa te asiguri ca functioneaza cat de cat ok , cauciucuri noi , frane, suspensie .. o sa te coste minim 500E si maxim .. mult mai mult decat valoreaza motocicleta aia .

 

La 35 anisori e cam tarziu pentru pasiunea asta , de pe la 30 corpul tau nu-si mai formeaza reflexe noi , daca o sa reusesti sa inveti sa te dai o sa fie greu si o sa dureze mult 

Ai inceput cu o motocicleta gresita, e mult prea puternica pt franele si suspensia din dotare , incearca sa te abtii de la trasul gazului chiar daca e primul lucru care o sa-ti dea placere 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, broascadilie a spus:

Va salut cu drag, Viorel ma numesc si sunt bomba de incepator. 🤦🏻‍♂️😁

Va rog, fara caterinca pe cat se poate.

 

Viorel, cum ti-a zis si superbec, cauciucurile, franele si suspensia trebuie sa fie in stare exemplara. Ca incepator nu o sa stii sa franezi, si mai mult ca sigur o sa te tavalesti daca esti neatent, mai ales daca te apuci de mers in octombrie.

Eu am ajuns la spital in prima zi de permis, faptul ca nu aveam habar sa folosesc franele motocicletei + opinca de cauciuc de pe fata m-au trimis la intalnire cu asfaltul. In schimb stiam sa accelerez, moama, eram expert :bike-037:

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, Starcream a spus:

 

Eu am ajuns la spital in prima zi de permis, faptul ca nu aveam habar sa folosesc franele motocicletei + opinca de cauciuc de pe fata m-au trimis la intalnire cu asfaltul. In schimb stiam sa accelerez, moama, eram expert :bike-037:

Asta trebuie pusa cumva sa apara cand accesezi forumul. 🥳

Link to post
Share on other sites

@broascadilie Banuiesc ca nu intentionezi sa devii profesionist. Drept urmare grija lui @superbec - Sa traiesti coane! - nu o impartasesc. Reflexele se formeaza si vor fi suficiente pentru un motociclist amator.

O iei incetisor. Afla care sunt limitele tale, care sunt limitele mobrei, si incearca sa nu le depasesti.

Nu ar strica daca ai putea face ceva cursuri pe un circuit, ca sa vezi cum sta treaba cu tine si cu mobra.

Cum ti-a spus deja @Metal Heart: mergi usor, in ritmul tau, nu te lua dupa altii.

Eu chiar ti-as recomanda sa mergi singur.

Ideal ar fi sa mergi impreuna cu cineva cu experienta, iar el sa mearga in fata dar la nivelul tau de experienta.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Afla care sunt limitele tale, care sunt limitele mobrei, si incearca sa nu le depasesti.

 

limitele mobrei sunt mult peste limitele lui x10 asa cel putin

 

daca nu-ti depasesti limitele nu vei invata niciodata !

 

reflexe nu se mai formeaza deloc la 35 ani , se formeaza panici si reactii proaste de incepatori timizi care sunt condusi de motocicleta 

 

nu trebuie sa ma crezi pe cuvant poti sa-i dai cu google, sunt cunostinte la indemana oricui.

 

asta nu inseamna ca nu poti invata sa controlezi motocicleta satisfacator la peste 30-35 de ani, inseamna doar ca nu o s-o faci ever la fel de bine ca unul care merge de la x ,1x sau 2x ani si o sa-ti ia de 10-20 ori mai mult timp

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
9 hours ago, broascadilie said:

Sfaturi, pareri ?

Incearca sa stai departe de droguri si de anturajele nasoale

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, superbec a spus:

limitele mobrei sunt mult peste limitele lui x10 asa cel putin

 

daca nu-ti depasesti limitele nu vei invata niciodata !

 

reflexe nu se mai formeaza deloc la 35 ani , se formeaza panici si reactii proaste de incepatori timizi care sunt condusi de motocicleta 

 

nu trebuie sa ma crezi pe cuvant poti sa-i dai cu google, sunt cunostinte la indemana oricui.

 

asta nu inseamna ca nu poti invata sa controlezi motocicleta satisfacator la peste 30-35 de ani, inseamna doar ca nu o s-o faci ever la fel de bine ca unul care merge de la x ,1x sau 2x ani si o sa-ti ia de 10-20 ori mai mult timp

Salutare!

M-am exprimat gresit: sa conduca in limita limitelor lui si ale mobrei (daca pot folosi aceasta exprimare tembela).

Evident ca in timp limitele lui se vor largi, prin acumulare de experienta.

Eu am cunoscut un om care s-a apucat pe la vreo 37 de ani sa invete sa cante la pian . Toata lumea i-a spus ca este o lupta pierduta. La varsta lui nu mai merge.

Si a reusit in decurs de un an sa cante o piesa la doua maini. Asadar depinde de om, de vointa, pe scurt de materialul clientului.

Si mai stiu si un motociclist care s-a apucat de mobrit pe la 40 de ani. E drept ca a facut praf mobra dupa vreo 3 ani (o Super Tenere 1200) si scapat intreg. A recunoscut ca a tras mai tare decat stia ca poate.

Sunt convins ca nu va dobandi reflexe de Rossi, dar va avea reflexe suficiente pentru un amator. Parerea este una personala.

Cat timp va avea constinta faptului ca are reflexe mai lesinate, va fi in siguranta si se va putea bucura de plimbarea cu mobra.

 

Acum 4 minute, iaco a spus:

Incearca sa stai departe de droguri si de anturajele nasoale

🤣👏

Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa aflam si ce fel de temperament are broasca dilie inainte de a ii spune ca nu o sa poata si ca are reflexe lesinate, caci daca este un om cerebral o sa ii prinda bine, insa daca este emotiv, poate face vreo nefacuta sa ne arate el ca e invers :)
Important este ca nu suntem la competitie, deci nu trebuie sa mergi 'mai bine (repede)' decat colegul

Link to post
Share on other sites

Un lucru adaug:

 

Moto nu e masina.

1. La moto te duci unde te uiti.

(Nu stai in poponeata si dai de volan)

Daca te fixezi cu privirea de "pericol" te duci in el, poate suna SF dar asa e, cauta pe net.

Exerseaza sa te uiti dupa trase de evitare, sa nu te fixezi pe obstacole.

Cand iti iese o masina in fata pariu ca fix la ea te uiti si fix in ea te duci(daca nu te ajuta franele, been there, done that).

 

Cauta target fixation daca stii eng.

 

2. La viteza peste 20km/h gen ca sa iei stanga tre sa impingi initial dreapta de ghidon. 

Cauta countersteering / contra virare si exerseaza.

 

la viteze gen 100 sau in sus trebuie un efort constient si zdravan ca sa inclini brusc moto sa eviti ceva.

 

3. Franele. Fata e separata de spate dupa cum stii. Tre sa simti/observi suprafata de rulare etc.

Invata sa franezi calumea.

 

4. Condu preventiv. 

Pe moto o patesti rau si la viteze mici.

Anticipeaza pericolele si redu viteza/tine 1 deget pe frana fata, castigi niste zecimi de secunda bune.

 

5. Nu te inhaita cu zei pe 2 roti.

O sa vrei sa tii pasul cu ei si faci buba grav.

 

6. Mergi legal pe cat posibil, e periculos pe moto din start, daca mergi si prea repede... scad mai mult sansele sa fii vazut/evitat.

Daca rad prietenii de tine aia nu-s prieteni.

 

7. Cand franezi tare/brusc arunca un ochi in oglinda. Eventual mergi spre marginea benzii sa nu doarma ala din spate sa intre in tine.

 

Or mai fi de zis dar pe scurt tre sa stii sa pilotezi moto , sa fii prudent si sa anticipezi pericole.

 

E mai frumos cand ajungi si acasa dupa o tura.

Edited by frigider
Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, robert23mg a spus:

Casca bine ochii și nu te baga în situații periculoase. Daca ai făcut ceva km cu mașina deja ai experiență traficului și știi să anticipezi anumite mișcări.

 

Cat timp scapi sa nu te omoare alții ai grija sa nu te omori nici tu singur și nici pe alții să nu îi omori.

 

Daca știi să apreciezi ce trebuie o sa ai parte de multe momente frumoase pe doua rotile :)

 

spor

Aiai ! Eu nam niciun permis de dinainte. 0% experientza in trafic inafara de ce am iesit cu instructorul in oraș.

1 oră în urmă, robert23mg a spus:

Ar trebui sa aflam si ce fel de temperament are broasca dilie inainte de a ii spune ca nu o sa poata si ca are reflexe lesinate, caci daca este un om cerebral o sa ii prinda bine, insa daca este emotiv, poate face vreo nefacuta sa ne arate el ca e invers :)
Important este ca nu suntem la competitie, deci nu trebuie sa mergi 'mai bine (repede)' decat colegul

Aiai ! V-ati dat cu parerea despre personalitatea mea, necunoscandu-ma 🤦🏻‍♂️

Ma simt ca la 18 ani, pe bune dar intelept ca la 35, daca stii ce zic. Cand vn vb de o pasiune, sunt energic dar si cu capul pe umeri (poate o fi de la varsta).

Sunt complet constient ca motociclismul este frumos dar poate fi si periculos.

 

Ms de sfaturi si promit sa am grija. Am vazut cum e traficul la noi 🤦🏻‍♂️ tocmai de aia.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

Salutare!

M-am exprimat gresit: sa conduca in limita limitelor lui si ale mobrei (daca pot folosi aceasta exprimare tembela).

Evident ca in timp limitele lui se vor largi, prin acumulare de experienta.

Eu am cunoscut un om care s-a apucat pe la vreo 37 de ani sa invete sa cante la pian . Toata lumea i-a spus ca este o lupta pierduta. La varsta lui nu mai merge.

Si a reusit in decurs de un an sa cante o piesa la doua maini. Asadar depinde de om, de vointa, pe scurt de materialul clientului.

Si mai stiu si un motociclist care s-a apucat de mobrit pe la 40 de ani. E drept ca a facut praf mobra dupa vreo 3 ani (o Super Tenere 1200) si scapat intreg. A recunoscut ca a tras mai tare decat stia ca poate.

Sunt convins ca nu va dobandi reflexe de Rossi, dar va avea reflexe suficiente pentru un amator. Parerea este una personala.

Cat timp va avea constinta faptului ca are reflexe mai lesinate, va fi in siguranta si se va putea bucura de plimbarea cu mobra.

 

🤣👏

mobrismul nu e nici tzambal nici pian , daca gresesti o clapa la pian ce se intampla? 

 

la 40 de ani ... bun exemplu ai gasit , e plin de motociclisti praf in trafic ... ii vezi cu cate o masina in cwru lor tot timp , cred ca le place cu escorta.

 

iar asta cu reflexe de Rossi , nu are nimeni reflexele lui si nici nu e nevoie sa ai reflexe de superman sau flash , intelege ca nu se mai formeaza reflexe la varsta asta corpul uman trece prin diferite schimbari in functie de varsta este "known fact"

 

Acum 31 minute, broascadilie a spus:

 

Sunt complet constient ca motociclismul este frumos dar poate fi si periculos.

 

 

motociclismul este periculos doar poate fi frumos 

 

 

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, superbec said:

reflexe nu se mai formeaza deloc la 35 ani , se formeaza panici si reactii proaste de incepatori timizi care sunt condusi de motocicleta 

 

nu trebuie sa ma crezi pe cuvant poti sa-i dai cu google, sunt cunostinte la indemana oricui.

 

 

 

Ce trebuie cautat pe google ca sa dai de "informatia" asta? 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, broascadilie a spus:

Ma simt ca la 18 ani, pe bune dar intelept ca la 35, daca stii ce zic. Cand vn vb de o pasiune, sunt energic dar si cu capul pe umeri (poate o fi de la varsta).

Sunt complet constient ca motociclismul este frumos dar poate fi si periculos.

 

 

N-are nici o treaba virsta in aceasta ecuatie, conteaza mult mai mult experienta, chiar si pe 4 roti  ...... in rest depinde de firea persoanei si noroc.

Link to post
Share on other sites

Salutare

Si eu cred ca n-are nicio treaba varsta. Ai descoperit o pasiune, de ce nu. 
Stiu pe cineva care a inceput sa motocicleasca la 47. A facut in primul an cunostinta cu asfaltul, dar atat, si asta evident din lipsa de cunostinte teoretice si practice. In scoala inveti cat sa-ti iei permisul, dar nu sa mergi pe mobra. 
Revenind, omuletul a  facut curs de cornering si apoi n-a mai avut probleme. Ture intara dar si lungi prin lume, insa numai de placere, fara mana in gaz aiurea si fara prostii pe sosea. 
Deci @broascadilie nu te descuraja, tine cont de sfaturile baietilor, si nu uita ca vrei sa te intorci intreg acasa. Intr-un an (sezonul urmator) te vei prinde daca este pentru tine, iar daca vei constata ca nu e, atunci da, trebuie s-o lasi. 
Apropo, ai grija ca acum incepe vremea pacatoasa pentru incepatori, asfalt ud, frunze pe strazi pe care patinezi grav daca sunt si ude, etc).

Bafta si asfalt uscat!

Link to post
Share on other sites

Ps. E vitezana si o sa ai tendinta sa stai "in maini" = periculos ca nu poti vira calumea daca te sprijini in maini.

 

Ps2. Vezi cum tii mana pe gaz, sa nu scapi mana in acceleratie daca dai intr-o groapa.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, nebunic a spus:

Ce trebuie cautat pe google ca sa dai de "informatia" asta? 

da-i in inglish , poate merge mai bine ...

1 oră în urmă, Contabil a spus:

 

N-are nici o treaba virsta in aceasta ecuatie, conteaza mult mai mult experienta, chiar si pe 4 roti  ...... in rest depinde de firea persoanei si noroc.

poti sa incepi cu definitia reflexului ca e diferenta intre reflex si cunostinte de control a motocicletei ... diferenta de cateva secunde daca-ti merge procesorul bine si cunosti teoria ...

 

incepatorul in cauza are motocicleta cu potential de viteza/acceleratie mai mare decat ce aveti voi "necredinciosilor" ...

 

pe asta cu incepatorul cerebral si cumpatat " am mai auzit-o de multe ori ... daca era asa cumpatat isi lua scuter sau conserva.

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, superbec said:

da-i in inglish , poate merge mai bine ...

poti sa incepi cu definitia reflexului ca e diferenta intre reflex si cunostinte de control a motocicletei ... diferenta de cateva secunde daca-ti merge procesorul bine si cunosti teoria ...

 

incepatorul in cauza are motocicleta cu potential de viteza/acceleratie mai mare decat ce aveti voi "necredinciosilor" ...

 

pe asta cu incepatorul cerebral si cumpatat " am mai auzit-o de multe ori ... daca era asa cumpatat isi lua scuter sau conserva.

Iata. Poate ma ajuti tu sa aleg rezultatul care ma va duce unde trebuie. 

Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, broascadilie a spus:

Ieri am luat permisul si detin un Kawasaki ZX750L

 

Sfaturi, pareri ? Din experientza voastra...

Dacă, în poligon, cu asta ai făcut opturile, jaloanele şi linia dreaptă (cu o mâna pe ghidon), atunci "drum uscat"!

Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, superbec a spus:

incepatorul in cauza are motocicleta cu potential de viteza/acceleratie mai mare decat ce aveti voi "necredinciosilor" ...

 

 

Potentialul mobrei nu l-am mai adaugat in "ecuatie", deoarece mobra este deja cumparata ........ asta nu inseamna ca nu ai dreptate. :)

Link to post
Share on other sites

In curba ,  tine cat mai aproape de linia de pe marginea drumului, 90% din posesorii de carnet B, sunt pe contrasens

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...