broascadilie Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Va salut cu drag, Viorel ma numesc si sunt bomba de incepator. Ieri am luat permisul si detin un Kawasaki ZX750L Sfaturi, pareri ? Din experientza voastra... Am 35 de ani, daca are vreo relevanță. Va rog, fara caterinca pe cat se poate. P.S E o imagine luata de pe net dar asa arata si a mea doar ca e modificata. N-are windshield si toba este mai scurta. O sa fac poze cu a mea cand ajung acasa si le pun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Casca bine ochii și nu te baga în situații periculoase. Daca ai făcut ceva km cu mașina deja ai experiență traficului și știi să anticipezi anumite mișcări. Cat timp scapi sa nu te omoare alții ai grija sa nu te omori nici tu singur și nici pe alții să nu îi omori. Daca știi să apreciezi ce trebuie o sa ai parte de multe momente frumoase pe doua rotile spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 E o motocicleta veche. Ai grja de ea in permanenta - cauciucuri bune, frane in mintile lor, suspensii fara probleme si kitul de lant sa nu aiba zale blocate. Toate asta fac ca motocicleta sa mearga mai usor si sa nu te surprinda neplacut. Apoi musai echipament. NU tre' sa ai combinezon din piele pe tine, dar o geaca cu protectii full, manusi, jeansi cu intarituri si ghete moto sunt mai mult decat ok. Chiar si daca aluneci la un semafor sau te dai jos de pe moto fara sa pui cricul, fara echipament corespunzator poti avea o glezna luxata. Un alt sfat este sa nu te iei dupa altii cand iesi la plimbare. Daca simti ca nu poti tine ritmul, daca vezi ca cel din fata ta cu moto mai slaba ca a ta ia virajul cu 130 dar tie la 80 iti tremura chilotii si ai simtiti ca pierzi moto, las-o usor. Nu-i nici o rusine, e important sa ajungi intreg inapoi acasa. Nimeni nu se naste invatat, inveti totul pe parcurs daca o iei usurel. Si exerseaza in permanenta daca ai unde - 8-urile si jaloanele sunt intotdeauna binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Viorel , aici nu merge fara caterinca ,daca erai om serios ramaneai la conserva. In primul rand trebuie sa te duci cu motocicleta la un servis sa te asiguri ca functioneaza cat de cat ok , cauciucuri noi , frane, suspensie .. o sa te coste minim 500E si maxim .. mult mai mult decat valoreaza motocicleta aia . La 35 anisori e cam tarziu pentru pasiunea asta , de pe la 30 corpul tau nu-si mai formeaza reflexe noi , daca o sa reusesti sa inveti sa te dai o sa fie greu si o sa dureze mult Ai inceput cu o motocicleta gresita, e mult prea puternica pt franele si suspensia din dotare , incearca sa te abtii de la trasul gazului chiar daca e primul lucru care o sa-ti dea placere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 daca doar te plimbi cu moto ia costum cu toate protectiile posibile ca na, de ce nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 20 minute, Starcream a spus: Eu am ajuns la spital in prima zi de permis, faptul ca nu aveam habar sa folosesc franele motocicletei + opinca de cauciuc de pe fata m-au trimis la intalnire cu asfaltul. In schimb stiam sa accelerez, moama, eram expert Asta trebuie pusa cumva sa apara cand accesezi forumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 @broascadilie Banuiesc ca nu intentionezi sa devii profesionist. Drept urmare grija lui @superbec - Sa traiesti coane! - nu o impartasesc. Reflexele se formeaza si vor fi suficiente pentru un motociclist amator. O iei incetisor. Afla care sunt limitele tale, care sunt limitele mobrei, si incearca sa nu le depasesti. Nu ar strica daca ai putea face ceva cursuri pe un circuit, ca sa vezi cum sta treaba cu tine si cu mobra. Cum ti-a spus deja @Metal Heart: mergi usor, in ritmul tau, nu te lua dupa altii. Eu chiar ti-as recomanda sa mergi singur. Ideal ar fi sa mergi impreuna cu cineva cu experienta, iar el sa mearga in fata dar la nivelul tau de experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 2 ore, Silver Arrow a spus: Afla care sunt limitele tale, care sunt limitele mobrei, si incearca sa nu le depasesti. limitele mobrei sunt mult peste limitele lui x10 asa cel putin daca nu-ti depasesti limitele nu vei invata niciodata ! reflexe nu se mai formeaza deloc la 35 ani , se formeaza panici si reactii proaste de incepatori timizi care sunt condusi de motocicleta nu trebuie sa ma crezi pe cuvant poti sa-i dai cu google, sunt cunostinte la indemana oricui. asta nu inseamna ca nu poti invata sa controlezi motocicleta satisfacator la peste 30-35 de ani, inseamna doar ca nu o s-o faci ever la fel de bine ca unul care merge de la x ,1x sau 2x ani si o sa-ti ia de 10-20 ori mai mult timp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iaco Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 9 hours ago, broascadilie said: Sfaturi, pareri ? Incearca sa stai departe de droguri si de anturajele nasoale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 7 minute, superbec a spus: limitele mobrei sunt mult peste limitele lui x10 asa cel putin daca nu-ti depasesti limitele nu vei invata niciodata ! reflexe nu se mai formeaza deloc la 35 ani , se formeaza panici si reactii proaste de incepatori timizi care sunt condusi de motocicleta nu trebuie sa ma crezi pe cuvant poti sa-i dai cu google, sunt cunostinte la indemana oricui. asta nu inseamna ca nu poti invata sa controlezi motocicleta satisfacator la peste 30-35 de ani, inseamna doar ca nu o s-o faci ever la fel de bine ca unul care merge de la x ,1x sau 2x ani si o sa-ti ia de 10-20 ori mai mult timp Salutare! M-am exprimat gresit: sa conduca in limita limitelor lui si ale mobrei (daca pot folosi aceasta exprimare tembela). Evident ca in timp limitele lui se vor largi, prin acumulare de experienta. Eu am cunoscut un om care s-a apucat pe la vreo 37 de ani sa invete sa cante la pian . Toata lumea i-a spus ca este o lupta pierduta. La varsta lui nu mai merge. Si a reusit in decurs de un an sa cante o piesa la doua maini. Asadar depinde de om, de vointa, pe scurt de materialul clientului. Si mai stiu si un motociclist care s-a apucat de mobrit pe la 40 de ani. E drept ca a facut praf mobra dupa vreo 3 ani (o Super Tenere 1200) si scapat intreg. A recunoscut ca a tras mai tare decat stia ca poate. Sunt convins ca nu va dobandi reflexe de Rossi, dar va avea reflexe suficiente pentru un amator. Parerea este una personala. Cat timp va avea constinta faptului ca are reflexe mai lesinate, va fi in siguranta si se va putea bucura de plimbarea cu mobra. Acum 4 minute, iaco a spus: Incearca sa stai departe de droguri si de anturajele nasoale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Ar trebui sa aflam si ce fel de temperament are broasca dilie inainte de a ii spune ca nu o sa poata si ca are reflexe lesinate, caci daca este un om cerebral o sa ii prinda bine, insa daca este emotiv, poate face vreo nefacuta sa ne arate el ca e invers Important este ca nu suntem la competitie, deci nu trebuie sa mergi 'mai bine (repede)' decat colegul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 (editat) Un lucru adaug: Moto nu e masina. 1. La moto te duci unde te uiti. (Nu stai in poponeata si dai de volan) Daca te fixezi cu privirea de "pericol" te duci in el, poate suna SF dar asa e, cauta pe net. Exerseaza sa te uiti dupa trase de evitare, sa nu te fixezi pe obstacole. Cand iti iese o masina in fata pariu ca fix la ea te uiti si fix in ea te duci(daca nu te ajuta franele, been there, done that). Cauta target fixation daca stii eng. 2. La viteza peste 20km/h gen ca sa iei stanga tre sa impingi initial dreapta de ghidon. Cauta countersteering / contra virare si exerseaza. la viteze gen 100 sau in sus trebuie un efort constient si zdravan ca sa inclini brusc moto sa eviti ceva. 3. Franele. Fata e separata de spate dupa cum stii. Tre sa simti/observi suprafata de rulare etc. Invata sa franezi calumea. 4. Condu preventiv. Pe moto o patesti rau si la viteze mici. Anticipeaza pericolele si redu viteza/tine 1 deget pe frana fata, castigi niste zecimi de secunda bune. 5. Nu te inhaita cu zei pe 2 roti. O sa vrei sa tii pasul cu ei si faci buba grav. 6. Mergi legal pe cat posibil, e periculos pe moto din start, daca mergi si prea repede... scad mai mult sansele sa fii vazut/evitat. Daca rad prietenii de tine aia nu-s prieteni. 7. Cand franezi tare/brusc arunca un ochi in oglinda. Eventual mergi spre marginea benzii sa nu doarma ala din spate sa intre in tine. Or mai fi de zis dar pe scurt tre sa stii sa pilotezi moto , sa fii prudent si sa anticipezi pericole. E mai frumos cand ajungi si acasa dupa o tura. Editat Octombrie 14, 2020 de frigider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
broascadilie Postat Octombrie 14, 2020 Autor Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 7 ore, robert23mg a spus: Casca bine ochii și nu te baga în situații periculoase. Daca ai făcut ceva km cu mașina deja ai experiență traficului și știi să anticipezi anumite mișcări. Cat timp scapi sa nu te omoare alții ai grija sa nu te omori nici tu singur și nici pe alții să nu îi omori. Daca știi să apreciezi ce trebuie o sa ai parte de multe momente frumoase pe doua rotile spor Aiai ! Eu nam niciun permis de dinainte. 0% experientza in trafic inafara de ce am iesit cu instructorul in oraș. 1 oră în urmă, robert23mg a spus: Ar trebui sa aflam si ce fel de temperament are broasca dilie inainte de a ii spune ca nu o sa poata si ca are reflexe lesinate, caci daca este un om cerebral o sa ii prinda bine, insa daca este emotiv, poate face vreo nefacuta sa ne arate el ca e invers Important este ca nu suntem la competitie, deci nu trebuie sa mergi 'mai bine (repede)' decat colegul Aiai ! V-ati dat cu parerea despre personalitatea mea, necunoscandu-ma Ma simt ca la 18 ani, pe bune dar intelept ca la 35, daca stii ce zic. Cand vn vb de o pasiune, sunt energic dar si cu capul pe umeri (poate o fi de la varsta). Sunt complet constient ca motociclismul este frumos dar poate fi si periculos. Ms de sfaturi si promit sa am grija. Am vazut cum e traficul la noi tocmai de aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 1 oră, Silver Arrow a spus: Salutare! M-am exprimat gresit: sa conduca in limita limitelor lui si ale mobrei (daca pot folosi aceasta exprimare tembela). Evident ca in timp limitele lui se vor largi, prin acumulare de experienta. Eu am cunoscut un om care s-a apucat pe la vreo 37 de ani sa invete sa cante la pian . Toata lumea i-a spus ca este o lupta pierduta. La varsta lui nu mai merge. Si a reusit in decurs de un an sa cante o piesa la doua maini. Asadar depinde de om, de vointa, pe scurt de materialul clientului. Si mai stiu si un motociclist care s-a apucat de mobrit pe la 40 de ani. E drept ca a facut praf mobra dupa vreo 3 ani (o Super Tenere 1200) si scapat intreg. A recunoscut ca a tras mai tare decat stia ca poate. Sunt convins ca nu va dobandi reflexe de Rossi, dar va avea reflexe suficiente pentru un amator. Parerea este una personala. Cat timp va avea constinta faptului ca are reflexe mai lesinate, va fi in siguranta si se va putea bucura de plimbarea cu mobra. mobrismul nu e nici tzambal nici pian , daca gresesti o clapa la pian ce se intampla? la 40 de ani ... bun exemplu ai gasit , e plin de motociclisti praf in trafic ... ii vezi cu cate o masina in cwru lor tot timp , cred ca le place cu escorta. iar asta cu reflexe de Rossi , nu are nimeni reflexele lui si nici nu e nevoie sa ai reflexe de superman sau flash , intelege ca nu se mai formeaza reflexe la varsta asta corpul uman trece prin diferite schimbari in functie de varsta este "known fact" Acum 31 minute, broascadilie a spus: Sunt complet constient ca motociclismul este frumos dar poate fi si periculos. motociclismul este periculos doar poate fi frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nebunic Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 2 hours ago, superbec said: reflexe nu se mai formeaza deloc la 35 ani , se formeaza panici si reactii proaste de incepatori timizi care sunt condusi de motocicleta nu trebuie sa ma crezi pe cuvant poti sa-i dai cu google, sunt cunostinte la indemana oricui. Ce trebuie cautat pe google ca sa dai de "informatia" asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 1 oră, broascadilie a spus: Ma simt ca la 18 ani, pe bune dar intelept ca la 35, daca stii ce zic. Cand vn vb de o pasiune, sunt energic dar si cu capul pe umeri (poate o fi de la varsta). Sunt complet constient ca motociclismul este frumos dar poate fi si periculos. N-are nici o treaba virsta in aceasta ecuatie, conteaza mult mai mult experienta, chiar si pe 4 roti ...... in rest depinde de firea persoanei si noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlipperCo Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Salutare Si eu cred ca n-are nicio treaba varsta. Ai descoperit o pasiune, de ce nu. Stiu pe cineva care a inceput sa motocicleasca la 47. A facut in primul an cunostinta cu asfaltul, dar atat, si asta evident din lipsa de cunostinte teoretice si practice. In scoala inveti cat sa-ti iei permisul, dar nu sa mergi pe mobra. Revenind, omuletul a facut curs de cornering si apoi n-a mai avut probleme. Ture intara dar si lungi prin lume, insa numai de placere, fara mana in gaz aiurea si fara prostii pe sosea. Deci @broascadilie nu te descuraja, tine cont de sfaturile baietilor, si nu uita ca vrei sa te intorci intreg acasa. Intr-un an (sezonul urmator) te vei prinde daca este pentru tine, iar daca vei constata ca nu e, atunci da, trebuie s-o lasi. Apropo, ai grija ca acum incepe vremea pacatoasa pentru incepatori, asfalt ud, frunze pe strazi pe care patinezi grav daca sunt si ude, etc). Bafta si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Ps. E vitezana si o sa ai tendinta sa stai "in maini" = periculos ca nu poti vira calumea daca te sprijini in maini. Ps2. Vezi cum tii mana pe gaz, sa nu scapi mana in acceleratie daca dai intr-o groapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 Acum 1 oră, nebunic a spus: Ce trebuie cautat pe google ca sa dai de "informatia" asta? da-i in inglish , poate merge mai bine ... 1 oră în urmă, Contabil a spus: N-are nici o treaba virsta in aceasta ecuatie, conteaza mult mai mult experienta, chiar si pe 4 roti ...... in rest depinde de firea persoanei si noroc. poti sa incepi cu definitia reflexului ca e diferenta intre reflex si cunostinte de control a motocicletei ... diferenta de cateva secunde daca-ti merge procesorul bine si cunosti teoria ... incepatorul in cauza are motocicleta cu potential de viteza/acceleratie mai mare decat ce aveti voi "necredinciosilor" ... pe asta cu incepatorul cerebral si cumpatat " am mai auzit-o de multe ori ... daca era asa cumpatat isi lua scuter sau conserva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nebunic Postat Octombrie 14, 2020 Share Postat Octombrie 14, 2020 6 minutes ago, superbec said: da-i in inglish , poate merge mai bine ... poti sa incepi cu definitia reflexului ca e diferenta intre reflex si cunostinte de control a motocicletei ... diferenta de cateva secunde daca-ti merge procesorul bine si cunosti teoria ... incepatorul in cauza are motocicleta cu potential de viteza/acceleratie mai mare decat ce aveti voi "necredinciosilor" ... pe asta cu incepatorul cerebral si cumpatat " am mai auzit-o de multe ori ... daca era asa cumpatat isi lua scuter sau conserva. Iata. Poate ma ajuti tu sa aleg rezultatul care ma va duce unde trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Octombrie 15, 2020 Share Postat Octombrie 15, 2020 Acum 19 ore, superbec a spus: incepatorul in cauza are motocicleta cu potential de viteza/acceleratie mai mare decat ce aveti voi "necredinciosilor" ... Potentialul mobrei nu l-am mai adaugat in "ecuatie", deoarece mobra este deja cumparata ........ asta nu inseamna ca nu ai dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Octombrie 17, 2020 Share Postat Octombrie 17, 2020 In curba , tine cat mai aproape de linia de pe marginea drumului, 90% din posesorii de carnet B, sunt pe contrasens Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 17, 2020 Share Postat Octombrie 17, 2020 Aha, ca să dea peste pietrișul împroșcat pe carosabil și să sară în șanț. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 17, 2020 Share Postat Octombrie 17, 2020 (editat) Iar pe centru sunt pete de ulei si gropi ...deci cel mai in siguranta e sa zboare...kawa-saki in traducere este covor-zburator. Editat Octombrie 17, 2020 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Octombrie 17, 2020 Share Postat Octombrie 17, 2020 Brevet de pilot și gata. Iar gropi nu sunt doar pe centru, depinde și de baftă. Un pic de atenție nu ne strică, niciodată. Dar ce e sigur e că niciodată nu iau curbele la stânga pe marginea dreaptă a drumului (motive evidente). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.