Jump to content

Finala sezonului - 8.11 - GP de Europa + 15.11 Valencia + 22.11 Portimao


Recommended Posts

Acum 4 minute, prafrau a spus:

 

imi aminteste de hamilton si lungul lui monolog despre visele copiilor de zilele trecute, livrat din masina aia de juma de miliard la care lucreaza 1400 de oameni

nu credeam ca platitudinile exersate au fani

mai bine sa spuna glume cu un accent amuzant, ca rossi, ala macar ala lasa discutiile despre probleme sociale altora care nu isi castiga painea din mers tare in cercuri

Probabil ca eram soft cand l-am auzit 🙂

Cred ca tie-e dor de interviurile cu Marquez 🙂

Link to post
Share on other sites
  • Replies 280
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 12 minute, prafrau a spus:

 

imi aminteste de hamilton si lungul lui monolog despre visele copiilor de zilele trecute, livrat din masina aia de juma de miliard la care lucreaza 1400 de oameni

nu credeam ca platitudinile exersate au fani

mai bine sa spuna glume cu un accent amuzant, ca rossi, ala macar ala lasa discutiile despre probleme sociale altora care nu isi castiga painea din mers tare in cercuri

Posibil sa fie necesar sa vb aiureli, asta este trendul,sa.i ceara ( sponsorii/impresarul), ca de , asa face oamenii mari, chiar greta nu a mai aparut?

Acum 12 minute, prafrau a spus:

 

imi aminteste de hamilton si lungul lui monolog despre visele copiilor de zilele trecute, livrat din masina aia de juma de miliard la care lucreaza 1400 de oameni

nu credeam ca platitudinile exersate au fani

mai bine sa spuna glume cu un accent amuzant, ca rossi, ala macar ala lasa discutiile despre probleme sociale altora care nu isi castiga painea din mers tare in cercuri

Posibil sa fie necesar sa vb aiureli, asta este trendul,sa.i ceara ( sponsorii/impresarul), ca de , asa face oamenii mari, chiar greta nu a mai aparut?

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Cavaleru a spus:

nu stiu, dar comentatorii britanici nu sunt deloc pilaf si au si niste fost piloti care participa alaturi de ei. oricum au avut dreptate, Mir e campion.

Ps. Ca chestie stiti ca la inceputul campionatului pilotii au scris pe o tablita cine o sa ia titlul?

Erau 6 insi numiti parca dar mir nu era printre ei :)

 

 

Oricum ktm a mers f bine anu asta, ok a luat o victorie pe bulan dar au avut si curse bune. Pol ala poate ca merita o victorie, o avea in mana pe aia de-a scapat-o in ultima curba.

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, prafrau a spus:

 

imi aminteste de hamilton si lungul lui monolog despre visele copiilor de zilele trecute, livrat din masina aia de juma de miliard la care lucreaza 1400 de oameni

nu credeam ca platitudinile exersate au fani

mai bine sa spuna glume cu un accent amuzant, ca rossi, ala macar ala lasa discutiile despre probleme sociale altora care nu isi castiga painea din mers tare in cercuri

Vezi ca Hamilton am impresia ca nu le zice doar din gura. Daca nu cumva confund, dar nu cred. O sa verific.

Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, frigider a spus:

nu stiu sa detaliez dar comentatorii englezi spuenau ca inca de la moto 3 mir avea un stil de moto gp, si na ca s-a adaptat bine zic eu.

poate stie vreunu sa detalieze la ce s-au referit.

Cine stie,vorba colegului aia jumate sunt fosti piloti (profesionisti) si vad detalii pe care noi publicul de rand chiar nu le vedem.

L-am urmarit la moto3 si era ff cerebral fata de restul care se excitau se depaseau,el chair avea o strategie in cap,desi era extrem de tanar - statea in primul pluton sau se detasa in primele tururi etc in functie de feelingul lui si de cum era de rapid in conditiile circuitului - in 2017 a fost cea mai dura dominare a unui pilot in moto3 deci era clar ca asta va avea potential.Ok,nimeni nu s-a asteptat sa inhate titlul asa,toata lumea se astepta la Quarta/Dovi,insa se pare ca tot campionii castiga pana la urma :P

Acum 15 ore, prafrau a spus:

imi aminteste de hamilton si lungul lui monolog despre visele copiilor de zilele trecute, livrat din masina aia de juma de miliard la care lucreaza 1400 de oameni

nu credeam ca platitudinile exersate au fani

mai bine sa spuna glume cu un accent amuzant, ca rossi, ala macar ala lasa discutiile despre probleme sociale altora care nu isi castiga painea din mers tare in cercuri

Eh da,ai dreptate in ceea ce zici,insa Mir vroia sa atraga atentia asupra perspectivei.In sensul ca el e totusi relaxat si presiunea lui nu e de fapt reala.E reala,dar na...intradevar dimensiunea "sociala" si pe mine m-a lasat rece intotdeauna "sunt copii care mor de foame in lume....okke"

Hamilton batea campii cu gratie...cand l-am auzit si cu duma aia ca e f bine ca Mercedes nu mai foloseste real leather in masinile lor ca sa fie green...pai nush,cata prostie sa ai  acumulata ca sa spui asa ceva?Pai ce e mai ecologic - pielea de pe o vaca (vaci care oricum sunt crescute si sacrificate masiv pt carne),sau fabricarea de plastic care e transformat in "piele eco" sau "alcantara"?

Acum 10 ore, Speedy.K a spus:

Vezi ca Hamilton am impresia ca nu le zice doar din gura. Daca nu cumva confund, dar nu cred. O sa verific.

Hamilton are Pagani cu motor de 7.3 cu care ii dadea forje prin tunel pe la Monaco,sa fim seriosi.Vrei sa fii pilot fii pilot nu e nici o probema.Dar lasa plapanzeala asta de domnisoare la o parte wtf.Fii Hunt plm nu pretinde ca esti o fata virgina,asta e un curvism.

E ca alea de la Oscar in rochii de 30-40k ce fac lobby pt cumpatare si equal oportunities si calcat cand le da premiul.Bai ma lesi?Asta e doar praf in ochii prostilor si fanilor.

Edited by Method
Link to post
Share on other sites
Acum 54 minute, Method a spus:

Ok,nimeni nu s-a asteptat sa inhate titlul asa,toata lumea se astepta la Quarta/Dovi,insa se pare ca tot campionii castiga pana la urma :P

 

Constanta, constanta, constanta + victorii de etapa, asa se castiga un titlu.

Nu cu un tun de 3 etape si apoi pe nicaieri si nici unde cu gafe la toate nivelurile si ma refer la Q.

Dovi zici ca nu a avut strop de motivatie sa traga la titlu si a preferat sa dea vina pe echipa ca nu ii ofera suportul cuvenit. ceea ce mi se pare o aberatie in conditiile incare nu mai era MM si avea cea mai mare sansa Ducati sa ia un titlu la piloti...

Si la Mir a avut un incident nefericit la acel red flag cand nu a mai avut cauciuc nou sa puna la restart, ceea ce cred ca a fost singurul pas stramb facut de echipa lui.

Link to post
Share on other sites

Dupa 7 titluri in F1, pornind de jos, fara familie milionara sau cu legaturi in F1, baiatul poate spune ce doreste. Nu cred ca vreun sponspor, echipa, Liberty sau FIA mai pot sa-i spuna ce sa zica, sau ce sa faca. Cel mai bine s-a vazut anul acesta cu mesajele BLM care acoperau sponsorii, s-a vazut in Abu Dhabi cand si-a dat jos hainele pe podium sa-si arate crucea imensa tatuata, asta intr-o tara musulmana. Baiatul l-a stropit pana si pe Putin cu sampanie si inca nu a fost otravit de KGB 🤣

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Cavaleru a spus:

Constanta, constanta, constanta + victorii de etapa, asa se castiga un titlu.

Nu cu un tun de 3 etape si apoi pe nicaieri si nici unde cu gafe la toate nivelurile si ma refer la Q.

Dovi zici ca nu a avut strop de motivatie sa traga la titlu si a preferat sa dea vina pe echipa ca nu ii ofera suportul cuvenit. ceea ce mi se pare o aberatie in conditiile incare nu mai era MM si avea cea mai mare sansa Ducati sa ia un titlu la piloti...

Si la Mir a avut un incident nefericit la acel red flag cand nu a mai avut cauciuc nou sa puna la restart, ceea ce cred ca a fost singurul pas stramb facut de echipa lui.

:agree:

1 oră în urmă, adiy32 a spus:

Ronnie e Ronnie.Acum o sa-l acuze ca e rasist.

Aahahhaha corect corect.

Nu,ok performanta lui Lewis e f buna si deh,are si el meritele lui,cum le avea si Schumacher...dar intr-un sport in care materialul de concurs si echipa inseamna peste 70%....

Cred insa ca aici e mai mult o serie de fail'uri prelungite ale lui Ferrari plus profesionalismul si pregatirea perfecta a AMG.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Cavaleru a spus:

Dovi zici ca nu a avut strop de motivatie sa traga la titlu si a preferat sa dea vina pe echipa ca nu ii ofera suportul cuvenit. ceea ce mi se pare o aberatie in conditiile incare nu mai era MM si avea cea mai mare sansa Ducati sa ia un titlu la piloti...

Dovi nu se intelege cu cauciucul spate, cam asta se pare ca e. 

Nu era slab ca pilot, doar ca MM era mai bun.

Acum 7 minute, Method a spus:

Cred insa ca aici e mai mult o serie de fail'uri prelungite ale lui Ferrari plus profesionalismul si pregatirea perfecta a AMG.

 

Eu as da vina pe fani care se uita la masini care dau 60 de ture, opresc la "o apa" si se depasesc de 2 ori. :)

Nush ce vreau sa zic mai sus da in fine, mi se intampla des.

 

f1 e sf pe langa masini "normale" , GP e mai pe pamant, cu siguranta o sa o dea si ei in balarii la un mom dat.

Link to post
Share on other sites

Nimeni nu se mai uita la F1 cap-coada.E ca o pilula de somn.Si asta ti-o spune un fan al F1.Highlights si atat rar cand se mai urmareste o cursa full.

Eu as da vina pe Bernie...si pe Liberty ca au permis reducerea pilotilor la simpli aghiotanti care indeplinesc niste task'uri.Am zis ca si aici in gp cand se va intampla asta,cand vor putea primi instructiuni precise de pe margine in timp real,o mare parte din spectacol va disparea.

Inevitabil progresele tehnologice inregistrate in lumea auto isi vor face loc si in gp.Eu si acum ma minunez cum naiba au inca baie de ulei normala si nu dry sump.Si baie de ulei comuna cutie+motor...very 70's :)

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, Method a spus:

Nimeni nu se mai uita la F1 cap-coada.E ca o pilula de somn.Si asta ti-o spune un fan al F1.Highlights si atat rar cand se mai urmareste o cursa full.

 

M-am uitat la motogp cursa de cursa de cand se transmitea pe Eurosport, pana prin 2010-2011 cand au trecut pe RDS. Atunci consideram motociclismul mult mai spectaculos ca F1, se mergea super tare din primul tur, nu tu TC sau alte nebunii...gumele tineau aproape toata cursa...spectacol pur. 

Acuma cu greu ma uit, specacolul este ca si inexistent. Sunt putini piloti pe grid, se merge tare in 20% din cursa iar deobicei primii se distanteaza foarte foarte mult. Nu contest ca mai sunt curse animate, dar cel putin fata de F1 unde numarul depasiriilor fata de anii 2000 este triplu daca nu qvadruplu...la motogp, am impresia ca a scazut.

Unde mai punem ca motogp nu are opriri la boxe, nu are SC, VSC sau alte elemente surpriza care ar putea reseta cursa. 

 

Nu vreau sa pornesc polemici, va spuneam doar parerea unui fost mare fan motogp si F1, dar care in ultimii ani nu a s-a mai simtit atras de motogp.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, cuki a spus:

 

M-am uitat la motogp cursa de cursa de cand se transmitea pe Eurosport, pana prin 2010-2011 cand au trecut pe RDS. Atunci consideram motociclismul mult mai spectaculos ca F1, se mergea super tare din primul tur, nu tu TC sau alte nebunii...gumele tineau aproape toata cursa...spectacol pur. 

 

2010-2011 sunt un exemplu bun, s-a castigat campionatul cu 3-4 curse inainte de final

in anii 2000 era interesant doar fiindca rossi se califica prost, nu era o surpriza cine castiga, doar cum

Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, prafrau a spus:

 

2010-2011 sunt un exemplu bun, s-a castigat campionatul cu 3-4 curse inainte de final

in anii 2000 era interesant doar fiindca rossi se califica prost, nu era o surpriza cine castiga, doar cum

 

Acuma nu mai stiu exact anul in care Dorna a scos Eurosport din schema, dar coincidea oricum cu "finalul" lui Rossi. Pana atunci retin batalii superbe intre Rossi/Kenny Roberts, Rossi/Biaggi, Rossi/Sete (2004 cred ca cel mai frumos campionat din cate retin), Stoner, Hayden...erau ani in care Rossi domina, dar erau ani cand castigau si altii.

Dupa 2010 a inceput epoca Lorenzo/MM...basically Pole/Win. 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, cuki a spus:

Dupa 2010 a inceput epoca Lorenzo/MM...basically Pole/Win. 

Chiar deloc.

2013 de ex a fost probabil cel mai spectaculos din ultimii 10 ani.2015 la fel,chiar si 2016

Ok,Lorenzo in zilele lui bune impunea o stacheta care nu putea fi tinuta de ceilalti,iar MM acum face la fel.

Dar asta nu e nimic pe langa violul pe care il aplica Mercedes in F1 de 7 ani incoace.Sau pe langa violul pe care l-a aplicat RB pana in 2014.

Spectacolul in F1 e aproape inexistent.Depasiri....hai ca amandoi cunoastem f bine ce inseamna depasirile alea.Depasirile alea sunt FAKE - unul e fortat sa tina DRS inchis iar celalalt il deschide = +20-30kmh in plus pt cel cu DRS on.Vai ce depasiri spectaculoase si imprevizibile...sa fim seriosi,fara drs cred ca ar fi existat 5 depasiri pe cursa.Si talk about pole-win...

Link to post
Share on other sites

Probabil are legatura cu expectanta fiecaruia de la ceea ce vede la TV respectiv ce vede pe circuit. In F1 te astepti la 4 depasiri si in principiu dominanta din partea unui constructor. Daca se intampla sa fie 5 depasiri, un SC, poate un RedFlag precum si niste rahaturi cu strategiile si cu Pituriile, te simti implinit (cel putin eu). 

La motogp gaseam ceea ce la F1 nu gaseam...nepredictibilitate, dueluri si depasiri nenunmarate...aproape fiecare tur era un spectacol. 

Acuma nu spun ca motogp e booring, cateva curse din 2020 mi-au placut...dar asta pentru ca nu era MM. Altfel trebuia sa cada MM. Iar F1, intradevar este foarte sintetic cu privire la depasiri, dar pana la urma si DRS-ul ala creeaza spectacol. Nu spun ca nu ar fi o chestie faina poate si in motogp, atata timp cat compacteaza pozitiile.

Ambele sunt insa sporturi foarte costisitoare, care in perioada asta sangereaza puternic. Vremuriile incare nu exista TC si gumele alea stupide, erau vremuriile mai spectaculoase in motogp. Acuma la bestiile actuale proabil ar fi crima sa mergi in formatul acela, insa cred ca e nevoie de un reset. Alt motor, poate de capacitate mai mica...sau surse alternative de putere, orice reduce poate puterea la roata si implicit elimina nevoia TC-ului. 

Link to post
Share on other sites

Eu ma uit la ambele cam tot dinainte de 2000...da, F1 a pierdut din spectacol, MotoGP la clasa mare nu mai este ca acum 'jde ani cand Rossi, fie ca pierdea un campionat sau il castiga "vindea" pur si simplu chiar si farame de spectacol, Moto2 abia de anul asta a mai prins ceva "veatza", in schimb, Moto3-ul de cand se alerga cu 2 timpi cu 125cmc, a furnizat spectacol nu gluma. Doar acolo se mai vede diferenta de "mana" a pilotului, sau chiar si in competitiile premergatoare, monomarca, dar acolo poti sa pui spectacolul pe lipsa instinctului de conservare...in fine. Sunt multi dintre cei care au mai comentat pe aici si au facut referire la actualii piloti de clasa mare de cand alergau la clasa mica...In 90% din cursele de clasa mica, nu poti sa prevezi castigatorul cursei, de cele mai multe ori sunt cate 4-9 chiar si 10 care se perinda pe la conducerea cursei, recuperari spectaculoase, trase diferite, acolo este spectacolul chiar intens.

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, cuki a spus:

strategiile

Dacă aș vrea să văd strategii m-aș uita la șah... 🤦‍♂️

Depășiri la boxe și indicații de la clăpari "we need 1min xx" și turul următor atâta scoate, che spettacolo... 🤬

De câte ori s-a decis în epoca modernă o cursă f1 în ultimul viraj sau măcar în ultimul tur? Poate când i-a crăpat cuiva vreo roată... Dar la gp? Exemplu ultima cursă, a condus Mor, dar în ultimele 2 tururi știai dacă bate el sau mustăți-pe-oală? La f1 a mers manelaru' constant și i-au ținut șoșonii până la final, spectaculos de numa'. 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, john17 a spus:

Dacă aș vrea să văd strategii m-aș uita la șah... 🤦‍♂️

Depășiri la boxe și indicații de la clăpari "we need 1min xx" și turul următor atâta scoate, che spettacolo... 🤬

+1

Acum 7 ore, cuki a spus:

 Vremuriile incare nu exista TC si gumele alea stupide, erau vremuriile mai spectaculoase in motogp. Acuma la bestiile actuale proabil ar fi crima sa mergi in formatul acela, insa cred ca e nevoie de un reset. Alt motor, poate de capacitate mai mica...sau surse alternative de putere, orice reduce poate puterea la roata si implicit elimina nevoia TC-ului. 

E imposibil fara TC in motogp.Au aproape de 300 de cai pe vreo 225 kg e un raport putere greutate monstruos,sunt mai rapide ca si demaraj decat masinile de F1...iar aero aproape de zero.

La F1 hai ca inteleg ideea pt ca e mult mai spectaculos fara TC,dar ei au f multe strategii ca sa combata lipsa TC - deploy,grip mecanic,aero...s-a vazut la Istanbul de pe la 150 bagau gaz full nu mai era problema.In motogp nu prea au ce.Plus ca la motogp lipsa TC inseamna highside ceea ce nu mai e spectacol e iata,accidentare ce poate scurta o cariera,nu e ca la F1 unde pierd controlul si se rotesc.Si cu TC ul asta care e numai bun pt ca nu e f modulabil,iata,ii ajuta dar nu ii ajuta ca sa mearga ca pe sine.

Nu mi se pare o problema faptul ca exista TC in motogp.Iar daca s-ar reduce puterea nu ar mai fi asa de greu si de spectaculos.

Acum 6 ore, Lup69 a spus:

 Doar acolo se mai vede diferenta de "mana" a pilotului

Mana pilotului se vede masiv la moto de la clasele mici pana la motogp,mai ales fata de F1.Am totusi cel mai mare respect pt copii gen Lando Norris care sunt atat de profi la varsta lor,as zice ca sunt impecabili in maj cazurilor.

Edited by Method
Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, john17 a spus:

Cu pilot cu tot cred. 🤔

Da,pai fara pilot nu prea pot functiona :bounce: m-am gandit la un pilot average de vreo 60-65 kg mai mult nici Rossi la 1.80 nu are.

Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, john17 a spus:

Dacă aș vrea să văd strategii m-aș uita la șah... 🤦‍♂️

Depășiri la boxe și indicații de la clăpari "we need 1min xx" și turul următor atâta scoate, che spettacolo... 🤬

 

In F1 sunt foarte multi fani, care se uita la intreg pachetul...nu doar la start si highlights. Nici pe mine personal nu ma pasioneaza prea tare acest aspect, dar este parte componenta din cursa care poate asigura un oaresce spectacol pentru cei interesati. 

 

Sunt insa de acord cu ceea ce spui, si asta se reflecta si la motogp. Nu consider ca este normal ca pilotii sa merga 100% doar pentru o anumita perioada de timp. Eu is de parere ca pilotii trebuie sa mearga blana din start pana in finish, cu exceptia in care au avans considerabil sau efectiv is terminat fizic. In ambele sporturi, mersul asta "la conservare" a devenit defapt mare parte din cursa. 

Partea proasta la motogp, daca ti-ai ars gumele ... aia e, ti-ai ars cursa. La F1 macar mai poti opri la boxe, mai poti alege alte variante de gume si implicit mai exista sanse sa transformi o cursa proasta intr-una buna (dar aici intervine si strategia aia care nu iti place tie). 

Acum 12 ore, Method a spus:

La F1 hai ca inteleg ideea pt ca e mult mai spectaculos fara TC,dar ei au f multe strategii ca sa combata lipsa TC - deploy,grip mecanic,aero...s-a vazut la Istanbul de pe la 150 bagau gaz full nu mai era problema.In motogp nu prea au ce.Plus ca la motogp lipsa TC inseamna highside ceea ce nu mai e spectacol e iata,accidentare ce poate scurta o cariera,nu e ca la F1 unde pierd controlul si se rotesc.Si cu TC ul asta care e numai bun pt ca nu e f modulabil,iata,ii ajuta dar nu ii ajuta ca sa mearga ca pe sine.

Nu mi se pare o problema faptul ca exista TC in motogp.Iar daca s-ar reduce puterea nu ar mai fi asa de greu si de spectaculos.

Mana pilotului se vede masiv la moto de la clasele mici pana la motogp,mai ales fata de F1.Am totusi cel mai mare respect pt copii gen Lando Norris care sunt atat de profi la varsta lor,as zice ca sunt impecabili in maj cazurilor.

 

In Tucia pe full throttle si la 220+ derapa :) ... oricum la 1000cp si 800kg, raportul de CP/kg este asemanator cu motogp.

 

E clar ca la motociclism este super periculos fara TC, dar parca pana prin 2012-2013 (cand l-au introdus oare) cum s-au descurcat? Si atunci motoarele scoteau peste 220Cp si baietii o ardeau fara TC. Tin minte scena cu Melandri parca, in drift cu 1 mana pe ghidon in ultima curba...genial omu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...