Jump to content

Recomandare motocicleta adv/dual sport


Recommended Posts

Acum 4 ore, bursyllac a spus:

Legat de carburatie vs injectie. M-am dat cu ambele (DR 650, Dominator, Transalp: carburatie - VStrom, 990 Adventure: injectie) atat pe off cat si pe drum.
Pentru strada sau forestiere simple recomand fara retinere injectia.
In schimb, o chestie care imi place enorm de mult la carburatie e "tractor factor". Pe portiunile mai tehnice, cum ai scazut turatia, la injectie iti moare motorul si gata. Carburatia te mai duce oleaca, de multe ori suficient cat sa treci dealul. Multe urcari le-am facut mai lejer din traca-traca aia pe care nu o gasesti la injectie.

Ca idee, daca stii in zona un mecanic in care ai incredere si stie cu carburatie, asta sa fie ultimul criteriu de alegere. O carburatie reglata corect, cum zicea si @pepsi, te lasa sa te distrezi atat pe strada cat si pe off.

 

Acel tractor factor nu are legatura atat cu injectia cat cu tipul de motor.

In general monocilindrele au acel tractor factor iar bicilindrele mai putin, se opresc abrupt cand le subturezi.

 

On topic.

Te-ai gandit bine initial. Nu renunta la injectie [eu am facut rabat la chestia asta odata si am vandut mobra respectiva dupa dar 2 iesiri].

Pe lista ta initiala iti adaug si 690, care are un green factor imens si conform unor pareri general impamantenite sufera un pic la capitolul fiabilitate.

Ar fi bine sa adaugi la  lista de criterii si o suspensie cat mai buna, ajuta enorm.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 5 minute, mihai c a spus:

...

E ok pe carburatie,singurul dezavantaj e pornirea cu soc si daca in offroad o pui jos,se scurge benzina in galerie si porneste oleaca mai greu

 

La fel face si DR125,DR 200 si DR350.

Eu dau la automat mai lung fara sa trag de acceleratie si porneste mai inecat,apoi isi revine.

Link to post
Share on other sites

 

 

 

6 minutes ago, ERU said:

Acel tractor factor nu are legatura atat cu injectia cat cu tipul de motor

ma refeream la faptul ca la 800 de turatii, carburatia te mai impinge oleaca. La momentul ala, motorul pe injectie e mort. Testat Transalp vs Vstrom sau 990 (toate bicilindre in V)

 

on topic:

9 minutes ago, ERU said:

Pe lista ta initiala iti adaug si 690

face ce trebuie, dar nu prea e in bugetul enuntat. daca se poate ajusta bugetul, merita luat in considerare. e printre putinele dual-sport-uri moderne.

3 hours ago, RaulM said:

Maine merg sa il vad.

Bafta. Ma gandeam eu ca DRZ-ul asta nu sta mult pe piata. Pana acum 2 luni am cautat in disperare unul si nu am gasit ce cautam. Am cautat cam aceleasi lucruri pe care le cauti si tu, doar ca la mine nu conta daca injectie sau carburatie.

Pe lista mea mea erau:
- Suzuki DRZ 400 (rare)
- KTM 690 Enduro (R) (scumpe)
- Yamaha TT(R/E, RE) (si mai rare)
- Yamaha XT 600 E (destul de scumpa pentru ce ofera)
- Suzuki DR 650 SE (rare si astea)
- Kawasaki KLR 650

Chiar cand ma pregateam sa dau comanda de un KTM 690 Enduro R de la @Motologistic (pe care il recomand din toata inima: mi-a adus un KTM 990 Adventure si colaborarea cu el a fost impecabila), am gasit un Suzuki DR 650 SE si asta a fost alegerea finala. Inca imi curg balele dupa un 690 Enduro :D

Link to post
Share on other sites

Salut! Eventual ai putea pune pe lista si Suzuki XF 650.Are motorul identic de pe DR ,carburatie,shocul il folosesti doar cand e rece afara,sau cand nu e pornita de cateva saptamani,saua confortabila,2 pozitii reglaj inaltime sha,racire aer+ ulei cu radiator (fara radiator apa,ventilator,termostat etc.) , filtru aer din burete lavabil.

1 moto simplist tehnic,prezinta avantaj la intretinere,reparatie.

Bafta!

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 34 minute, mihai c a spus:

Freewind e mai grea ca DR,mai inalta,nu e chiar dual sport,e mai aproape de Transalp decit de DRZ

 

Are cam 180 kile la gata .  ..nu prea ai ce sa gasesti la putere/ confort/greutate fata de xf . Poate xt care e pe la 170 kile 

Link to post
Share on other sites

E distanta mare de la xf 650 la transalp dpdv al greutatii. XF e foarte usor prin comparatie. 218 kg transalp wet, 180 kg freewind wet. 38 kg diferenta... Alt avantaj la freewind e rezervorul stoc de 18.5 litri. si pozitia pri pe selectorul de benzina care te ajuta la pornire cand motorul a stat mult timp. Acu, fiind pe carburatie, o ia mai greu cand il scapi pe jos dar pana acum a pornit de fiecare data.

In plus fata de DR 650 ofera o buna protectie la vant, ce ajuta si pe canicula, si pe frig, iar cu niste handguarduri bune sunt protejate si mainile. Foarte inalt nu e. Eu am 1.71 si mi-e ok, aproape ajung cu calcaiele :), fara sa fi coborat suspensia. Ce-i drept, daca as cobora-o putin din reglajul spate si tot atat pe fata ar fi si mai ok. La 1.82, nu vad inaltimea ca o problema, mai degraba ar trebui initiatorul sa vada cat timp poate sta confortabil in sa la drum lung, sa nu ii fie prea inghesuita pozitia sau sa ia vantul in casca tot drumul (chestie ce se poate rezolva).

Link to post
Share on other sites

Eu, mâine dimineață merg sa cumpăr pt un client din P Neamț, acest Transalp. Carburatie. 

Ma întreb, cam cat o sa mestereasca la el, tinand cont de starea/km acestuia

 

I found this offer at 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:

Honda XL 600 V Transalp, PD10 mit Extras
First Registration: 07/1997 Mileage: 47.220 km Fuel: Petrol Power: 37 kW (50 Hp) 
Price: €2,190

https://link.mobile.de?link=https%3A%2F%2Fsuchen.mobile.de%2Ffahrzeuge%2Fdetails.html%3Fid%3D311693135%26utm_source%3DsharedAd%26utm_medium%3Dandroid%26utm_campaign%3DDynamicLinkApp&apn=de.mobile.android.app&amv=690&st=Honda XL 600 V Transalp%2C PD10 mit Extras&sd=First Registration%3A 07%2F1997 Mileage%3A 47.220 km Fuel%3A Petrol Power%3A 37 kW (50 Hp) &si=https%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FOTAxWDE2MDA%3D%2Fz%2Fvd8AAOSw9fFfpmKa%2F%24_20.JPG&utm_campaign=DynamicLinkApp&utm_medium=android&utm_source=sharedAd

 

Cat despre ce vrei tu ( usoara, dar sa faca fata croazierei, injecție, ieftina, drive mode "peisagistic", manevrabila in oras, consum redus, etc), ai vreme sa cauti compromisul perfect. Cand il gasesti, te rog sa ni-l spui si noua. 

 

Ce as putea eu, probabil sa-ti aduc din Germania, ar fi un BMW G310 GS. Nu bag mana'n foc ca nu mai trebuie 2-300 de euro, pe langa acei 3500 pe care ii ai. 

 

P. S ca fapt divers... Sunt si eu din  Cluj 😌

Te pot lasa sa testezi si 250 cmc injectie și 300 cmc carburatie. Ambele Yamaha 4T

 

P. S cat costa sa iti aduc din Germania? 400 euro 

 

Marcel 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, bursyllac a spus:

ma refeream la faptul ca la 800 de turatii, carburatia te mai impinge oleaca. La momentul ala, motorul pe injectie e mort. Testat Transalp vs Vstrom sau 990 (toate bicilindre in V)

 

asta are treaba cu carburatie vs injectie doar tangential

din cauza normelor de poluare sub 3000 rpm toate motoarele moderne merg cu amestec prea sarac

la alea mai simple (ca xt660) se corecteaza cu un reostat in serie cu sonda lambda (daca sistemul e tip bucla deschisa), altfel cu remapare

 

oricum, le poti avea pe toate, consum mic, pornire la sfert dupa cazatura si raspuns bun in turatii joase, dar trebuie sa muncesti putin

Link to post
Share on other sites

  

Acum 9 ore, Bigfoot a spus:

si alte locuri pe care nu le pot mentiona pe net

De ce, ești pocăit?

Acum 2 ore, Christian 1 a spus:

Eu dau la automat mai lung fara sa trag de acceleratie si porneste mai inecat,apoi isi revine.

 

Acum 8 minute, prafrau a spus:

pornire la sfert dupa cazatura

Trebuie închis robinetul de la rezervor la/după căzătură. Altfel se îneacă, într-adevăr și dacă mai ai și pornire la cârjă, îi dai de-ți vine acru-n pvlă...

 

 

DR-Z-ul de 400 mi s-a părut leșinat, aproximativ la aceeași putere, dar injecție, m-aș uita la Yamaha WR250R... Înălțimea te ajută, nu e pentru bondoci. Numai s-o găsești pe undeva...

 

 

Edited by vis-a-vis
Link to post
Share on other sites

Marcele,io zic ca,e cam mic pentru el.Asta e ceva de genul meu la inaltime. :)

Are 1,82 m.

Link to post
Share on other sites

Am văzut și eu un nene cu GS d-ăsta mic în trafic, arată bine, însă chiar dacă el era mic, stătea cam adunat pe el. E mai mult un scuteraș de păsărică... (părerea mea)

Acum 1 minut, Motologistic a spus:

Plus ca nu vad nicaieri sa fi pomenit de inaltimea feciorului... 

  

Acum 8 ore, RaulM a spus:

Salut, am 1.82.

 

Link to post
Share on other sites

Acuma, fie vorba intre noi... Nu stiu de ce am impresia ca o sa-l vad într-o zi, pe ceva Yamaha Xt600 2KF...si eu imi cam pierd vremea pe aici... 🙄🥱

Tocmai ce am terminat de încărcat acest frate mai mare, al G'ului... 

Ma pun eu la drum... Spor! 🍻

IMG_20201116_114410.jpg

IMG_20201116_113608.jpg

IMG_20201116_113529.jpg

IMG_20201116_110550.jpg

IMG_20201116_110556.jpg

IMG_20201116_105628.jpg

Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, vis-a-vis a spus:

  

De ce, ești pocăit?

 

Trebuie închis robinetul de la rezervor la/după căzătură. Altfel se îneacă, într-adevăr și dacă mai ai și pornire la cârjă, îi dai de-ți vine acru-n pvlă...

 

 

DR-Z-ul de 400 mi s-a părut leșinat, aproximativ la aceeași putere, dar injecție, m-aș uita la Yamaha WR250R... Înălțimea te ajută, nu e pentru bondoci. Numai s-o găsești pe undeva...

 

 

Am cautat si eu WR250R, dar degeaba :(

Acum 28 minute, Motologistic a spus:

E frumos 310 GS-ul, l-am studiat mai demult, dar din pacate sare bine din bugetul meu cu tot cu transport. Din pacate nu e o perioada in care pot jongla usor cu 1000 eur.

Acum 32 minute, arcgotic a spus:

Am inteles ca scoate honda noul crf 2021, cu motor de 300, crf300l si crf300l rally. Poate il iei de nou si sti o chestie.

 

Ar fi frumos, dar cu siguranta va fi minim cu 2000 eur peste bugetul meu.

Acum 24 minute, Motologistic a spus:

Acuma, fie vorba intre noi... Nu stiu de ce am impresia ca o sa-l vad într-o zi, pe ceva Yamaha Xt600 2KF...si eu imi cam pierd vremea pe aici... 🙄🥱

Tocmai ce am terminat de încărcat acest frate mai mare, al G'ului... 

Ma pun eu la drum... Spor! 🍻

IMG_20201116_114410.jpg

IMG_20201116_113608.jpg

IMG_20201116_113529.jpg

IMG_20201116_110550.jpg

IMG_20201116_110556.jpg

IMG_20201116_105628.jpg

Super faina balena. Mersi mult de raspunsuri si drum bun!

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, RaulM a spus:

Am cautat si eu WR250R, dar degeaba :(

E frumos 310 GS-ul, l-am studiat mai demult, dar din pacate sare bine din bugetul meu cu tot cu transport. 

Ignora G310GS mai ales ca esti incepator pe offroad.

Este o motocicleta cam mica pt cineva de 1.82, PLUS ca pe offroad este o responsabilitate NU este o distractie, motorul este lesinat rau de tot, probabil si pentru ca are o transmisie finala(pinion+foaie) gandite pt viteza.

GS310 este o motocicleta de sosea 100% se simte si din pozitia la ghidon, 175kg la gol, efectiv jenant.

Noi am mers cu ea la offroad simplu banal pe drum de Logan Stepway sau Duster si distractia nu pot spune ca fost "maxima".

 

Daca tii la banii tai si mai ales la timpul tau ai 3 variante:

DRZ400 (dar e pe carburatie). O motocicleta buna, legendara insa un concept cam vechi din punctul meu de vedere TE630 si 690 enduro au cam aceeasi masa si motoare serioase nu jucarii 400cmc.

 

HUSQVARNA TE630 (Cel mai bun raport pret/valente offroad atat ca suspensii cat si ca motor). Am mers cu varianta SM630 pe injectie, este OK pt ce vrei tu sa faci iar motorul are rapoarte scurte in cutie si cuplu de tractoras. Nu stai sa iti moara motorul tot timpul ca la alte moto mici de 250cc.

 

KTM 690 enduro (dar stiu ca astea sunt nejustificat de scumpe SH) Unii spun ca nu ar fi fiabila, dar repet nu conteaza asta, nu o sa faci tu 100.000km si cu 600e iti refaci multe macar stii ca ai tot nou daca apar probleme.

 

Edited by Bigfoot
Link to post
Share on other sites
Acum 58 minute, Bigfoot a spus:

HUSQVARNA TE630 (Cel mai bun raport pret/valente offroad atat ca suspensii cat si ca motor). Am mers cu varianta SM630 pe injectie, este OK pt ce vrei tu sa faci iar motorul are rapoarte scurte in cutie si cuplu de tractoras. Nu stai sa iti moara motorul tot timpul ca la alte moto mici de 250cc.

Intreb si eu... unde gasesti piese OEM pt generatia asta de husqvarna?

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, pepsi a spus:

Intreb si eu... unde gasesti piese OEM pt generatia asta de husqvarna?

Hai sa fim seriosi, iti trebuie reprezentanta?

Internetul iti aduce piese orice fel.

Motocicleta este fabricata in Italia, gasesti piese destule. Mai ai si ebay.co.uk unde gasesti orice, pe bune orice.

 

Generatia asta de Husqvarna TE630 este in continuare realizata de un alt producator SWM avem in RO reprezentanta. 

https://estbike.ro/motociclete/moto-swm.html

 

Totusi repet nu ai nevoie de reprezentanta  sau piese OEM pentru a intretine o motocicleta veche de 10 ani sau noua what ever.

 

Nimicuri gen: simeringuri, filtre, bujii, rulmenti, placute de frana, kit de lant, le gasesti la orice magazin de piese moto care are catalog.

 

Tot de acolo iti poti face rost si de anumite piese motor DACA ai avea nevoie.

Deci pentru un Piston/supapa/rulment unisens, ai internetul, sau un magazin de piese moto mixt cu un vanzator mai dezghețat.

Iarasi in București la UnitedMotors, gasesc oamenii aia orice, nu exista aaaa nu mai importam Husqvarna nu va putem ajuta, gasesc ei piese, doar se aprovizioneaza si din IT.

Edited by Bigfoot
Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Bigfoot a spus:

Ignora G310GS mai ales ca esti incepator pe offroad.

Este o motocicleta cam mica pt cineva de 1.82, PLUS ca pe offroad este o responsabilitate NU este o distractie, motorul este lesinat rau de tot, probabil si pentru ca are o transmisie finala(pinion+foaie) gandite pt viteza.

GS310 este o motocicleta de sosea 100% se simte si din pozitia la ghidon, 175kg la gol, efectiv jenant.

Noi am mers cu ea la offroad simplu banal pe drum de Logan Stepway sau Duster si distractia nu pot spune ca fost "maxima".

 

Daca tii la banii tai si mai ales la timpul tau ai 3 variante:

DRZ400 (dar e pe carburatie). O motocicleta buna, legendara insa un concept cam vechi din punctul meu de vedere TE630 si 690 enduro au cam aceeasi masa si motoare serioase nu jucarii 400cmc.

 

HUSQVARNA TE630 (Cel mai bun raport pret/valente offroad atat ca suspensii cat si ca motor). Am mers cu varianta SM630 pe injectie, este OK pt ce vrei tu sa faci iar motorul are rapoarte scurte in cutie si cuplu de tractoras. Nu stai sa iti moara motorul tot timpul ca la alte moto mici de 250cc.

 

KTM 690 enduro (dar stiu ca astea sunt nejustificat de scumpe SH) Unii spun ca nu ar fi fiabila, dar repet nu conteaza asta, nu o sa faci tu 100.000km si cu 600e iti refaci multe macar stii ca ai tot nou daca apar probleme.

 

Merg azi sa vad DRZ-ul, chiar daca e carburatie. Din ce am discutat cu proprietarul, mai ales ca "ne stim", pare foarte interesanta si efectiv ca noua. Ca sa fiu sincer ma atrage concepul vechi si simplitatea lui :) Daca cumva il iau si ajung la concluzia ca nu e ce trebuie, cu siguranta nu voi avea probleme sa il vand. Singurele emotii sunt legate de inaltimea seii, dar voi vedea azi cum ajung jos.

Edited by RaulM
Link to post
Share on other sites

Du-te linistit si sa ne dai si noua un feedback.Ai sa ajungi jos cu toata talpa si genunchii nitel undoiti,adica bine. :)

Link to post
Share on other sites
Acum 29 minute, RaulM a spus:

Singurele emotii sunt legate de inaltimea seii, dar voi vedea azi cum ajung jos.

 

Acum 18 minute, RaulM a spus:

Din simularile de pe net si spusele proprietarului, nu cred ca ajung cu toata talpa, dar voi vedea :D

Oricum, chiar daca nu ajungi cu toata talpa jos ci doar pe varfuri (desi nu cred ca e cazul la 1.82m), o sa vezi ca greutatea motocicletei iti va permite sa o tii fara emotii. Chiar poti sa te joci putin si sa o inclini usor ba pe stanga ba pe dreapta a.i. sa ai un singur picior de sprijin cu toata talpa si ai sa te convingi cat de usor e sa o tii.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...