Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Bai nguyen, din cauza oamenilor ca tine mi se face mie scarba sa mai intru online.

 

E problema ta.

 

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Pentru ca sunt indivizi ca tine care tin neaparat sa-i faca cretini pe cei ce nu le impartasesc ideile. Eu am si Prius, sunt si entuziast al electrificarii, ma incadrez perfect intre "cretinii" pe care ii descrii tu, nu?

 

Depinde, negi de exemplu ca statul a scumpit si va mai scumpi curentul electric unul dintre motive fiind si aparatia masinilor elcetrice? Si inca acum sunt putine, stai sa vezi cand se vor mai inmulti si va trebui investit masiv si in infrastructura de trasnport si distributie a curentului electric. Costurile pt tot ce tine de EV acum sunt decontate exact de cei care nu folosesc EV, daca v-ar pune strict pe voi care vreti EV sa platiti costurile nu ar mai fi convenabil, v-ati pisa pe ea de "ecologie" instantaneu. Cand statul iti subventioneaza masina cu 9000 de euro de unde crezi ca ia banii? Sau cand iti incarci masina gratuit, sau cand statul va trebui sa repare probleme ecologice generate de reciclarea bateriilor, samd.

 

Apropo de impartasirea ideilor, daca eu spun ca 1+1=2 si altul spune ca 1+1=3 atunci este imposibil sa impartasesc o idee gresita cu cineva. Pt ca asta e problema acum, fiecare considera ca este corect numai ce-i convine lui si nicidecum ceea ce este cu adevarat corect. 

 

 

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

Per total, eu unul nu am cunoscut om care sa aiba electrica si sa spuna ca regreta pasul facut. 

 

 

Bineinteles ca nu il regreta, au cumparat masina pt ca li s-au oferit niste avantaje, cand vor disparea acele avantaje nu vor mai cumpara electrice, in cel mai bun caz cor cumpara hibride care este de departe o alegere mai sanatoasa si mai corecta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Deci ne facem noi programul după fier, nu invers. 

Mișto! 

 

Mai citeste odata ce am scris, poate intelegi.

 

Am invatat sa imi programez incarcarile si in functie de ce treaba am in oras.

 

Tu ai inteles ca imi fac de lucru prin oras ca sa incarc. E cam invers.

 

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Nu doar programul, dar și concediul. Sau în concediu luăm mașina sh, aia poluantă, nu mai suntem grin? 🤣

 

Am scris ca am fost in concediu 410km cu masina, Pitesti - Brasov - Onesti - Targu Frumos. Fara probleme, fara sa reincarc. M-am oprit inainte de Onesti pe Oituz sa mananc. In traducere, am facut o oprire pentru odihna/papa/cafea fara sa fie nevoie sa incarc. Am stat cam 30 minute pentru ca Oituzul iti ofera un peisaj magnific.

 

Intre Kona si Yaris care crezi ca e mai potrivita pentru concediu?

 

@Nguyen "Statul" nu a scumpit nimic, accizele si TVA-ul nu s-au marit, procentual sunt aceleasi. Producatorii si distribuitorii au marit preturile pentru ca peste tot in lume piata a explodat. "Statul" se bucura de marirea acestora pentru ca procentual incaseaza mai multi bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat nițel cu noul Qashqai "mild hybrid". 1.3 benzină turbo (4 cilindri, surprinzator), echiparea top. N-am simțit să facă oareșce hibridul vieții. Transmisia cvt, mai umană decât la Honda Insight care urlă ca nebuna în ture degeaba. Mi-a plăcut maxim head up diplay-ul, parcă mai mișto decât cel de la bmw, interiorul și el ok, exterior nu nasol dar mie personal nu-mi spune nimic, DAR consumă cât un 3.0!😨 Adică nu scade extraurban sub 8,2-8.4 la mers decent, iar în Bucureștiul de weekend +12 l/100 km. 🤦‍♂️ Bănuiesc că singurul lui chichirez e bifarea facilităților fiscale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai mild hybrid e mai mult pentru facilitati fiscale. Nu sunt sigur ca am inteles eu exact tehnologia, dar e un fel de alternator mai mare si o baterie mai mare, iar acel alternator are momente cand se transforma in motor electric si mai ajuta un pic motorul normal. Nu e mare branza, parerea mea.

Urca-te intr-un full-hybrid si o sa vezi. Alt consum, si mai ales liniste la semafor, nu mai vibreaza motorul sub tine. Trecerea de la mersul electric la cel pe carburant si invers se realizeaza fara sa simti, fara acel mic tremurat specific masinilor cu start-stop, deoarece motorul electric ce propulseaza masina face si pe electromotorul, si pe alternatorul.

Cutia CVT, ai dreptate, face toti banii. Dar nu e sportiva de nicio culoare, e pentru puturosi. Insa e foarte comoda.

 

Probabil de-aia si vreau full electrica, pentru ca imi place senzatia de electrica atat cat poate a mea sa duca, pana intra motorul pe benzina. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Mai citeste odata ce am scris, poate intelegi.

 

Am invatat sa imi programez incarcarile si in functie de ce treaba am in oras.

Este fix același lucru, dar cu alte cuvinte. Îți programezi un drum automat la Lidl, chiar dacă mănânci Pizza la restaurantul de vis a vis, dar o faci doar pentru că acolo găsești o priză moca,, nu că mori după pizza aia. 

Și nu m-am referit la tine, că doar nu ai impresia că ești singurul posesor de ventilator. 

Mă gândeam la un amic, trebuia să mă văd cu el mai dimineața și m-a pasat până la prânz, că trebuia să-și încarce plasticul. 

 

Acum 6 minute, mircea.cazachevici a spus:

nu mai vibreaza motorul sub tine.

Schimbă tampoanele la motor și cutie. 😏

Eu am doua vechituri diesel și la ralanti nu se simte nimic în ele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog frumos sa nu imi pui in gura cuvinte pe care nu le-am spus si actiuni pe care nu le fac.

Atata timp cat spun ca ma duc undeva, fie si la Lidl si daca se poate incarc, asta fac.

 

Spui ca nu te-ai referit la mine dar ai citat postarea mea, imi cer scuze, probabil nu inteleg cum functioneaza forumul ...

 

Fiecare isi stabileste prioritatile. Eu am descoperit ca pot fi foarte maleabil pentru confortul meu personal, lucru de neinteles pentru altii. Altii prefera un confort personal exagerat din motive de neconceput pentru mine. Cum spuneam, fiecare cu pasarelele lui. 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, l.u.v a spus:

Schimbă tampoanele la motor și cutie. 😏

Eu am doua vechituri diesel și la ralanti nu se simte nimic în ele. 

Intelegi tu ce am spus, nenea LUV. Sau daca nu, urca-te intr-o hibrida sau electrica si o sa vezi diferenta. Ai doar impresia ca nu se simte, asa aveam si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Spui ca nu te-ai referit la mine dar ai citat postarea mea, imi cer scuze, probabil nu inteleg cum functioneaza forumul ...

Te scuz. 

Te-am citat contextual, pentru că tu ai adus vorba de programul pe care ți-l ajustezi după încărcare. 

Sau invers, că e tot un drac. 

Ți-am dat exemplul unui amic pe care l-am așteptat vreo două ore în plus din cauza încărcării ventilatorului. 

Mi-e indiferent ce priorități ai tu, atâta timp cât le faci pe banii tăi, ești liber să ți le stabilești. 

Ai înțeles într-un final ce am vrut să spun? 

 

Acum 54 minute, mircea.cazachevici a spus:

Intelegi tu ce am spus, nenea LUV. Sau daca nu, urca-te intr-o hibrida sau electrica si o sa vezi diferenta. Ai doar impresia ca nu se simte, asa aveam si eu.

Am Toyota Corolla Hybrid 2021 în parcare, asa încât pot face comparații. Nu am zis că sunt identice la percepție, însă nu simt nimic deranjant când mă urc în celelalte mașini. 

Dimpotrivă. 

Scap de senzația provocată de musamalele de pe scaune, volan și schimbător, laolaltă cu plasticul lucios oribil de pe bord și console. 

De zgomotul căii de rulare sau a celui provocat de vânt peste 130 km /oră nu mai amintesc. 

Da, consumă în oraș 6% iar ansamblul motor / cutie este silențios. 

 

IMG_20220116_190511.jpg

IMG_20220116_190454.jpg

IMG_20220116_190316.jpg

IMG_20220116_190434.jpg

IMG_20220116_190223.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis nicaieri ca imi ajustez programul dupa incarcare, insa tu sustii in continuare acelasi lucru.

 

Vin cu un un exemplu:

 

Sa presupunem ca ma duc cu Yarisul la Lidl (ca tot veni vorba) si am rezervorul jumatate plin (sau gol, ca sa merg pe mana ta). Daca tot sunt pe drum, opresc si la benzinarie si fac plinul.

 

In exemplul de mai sus inseamna ca mi-am facut programul dupa nivelul de combustibil din Yaris?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, prafrau a spus:

 

cred ca dai 300 de euro pe benzina pentru curent pe care l-ai lua de la enel dupa scumpirile astea cu 150 de euro

nu mai zic ca la 600 de lei probabil trebuie sa cumperi si un generator nou in fiecare luna

Pai cam asa e si la solare platesti pe ele cat nu face curentul consumat.Singurul raport cat de cat corect este sa  cosumi putin sa produci echivalentul consumului plus ceva curent stocat in baterii(dar deja se intra pe terenul cresterii costurilor).Iar investitia sa fie cat mai mica.

Eu spre deosebire de altii pe aici m-am jucat cu ceva panouri si baterii.Si am inteles cu ce se mananca.

Cei cu panouri si cei cu electricele sunt cam pescari de felul lor.Sper ca intelegi termenul.

 

In legatura cu generatorul meu.Eu l-am luat cu 600 nou ,acum 4-5 ani.Acum unul identic sare de 2000 (cu modestie zic).Preturile de acum sunt nesimtit de mari si au luat viteza cand s-a bagat duma cu pana de curent.

Am comandat un chit de carburatie si pentru gpl sa-i testez eficienta.

Spre deosebire de multi altii,eu cred ca adevarul il afli din practica nu din teorii.Practica bate teoria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

e un fel de alternator mai mare si o baterie mai mare, iar acel alternator are momente cand se transforma in motor electric si mai ajuta un pic motorul normal. Nu e mare branza, parerea mea.

Urca-te intr-un full-hybrid

E un fel de n-ar mai fi! Am înțeles că "împușcă" facilități, dar la consumul ăsta îmi iau 330i.

M-am plimbat acum câteva săptămâni și cu reno sarbacana 😜 sau cum îi zice, hibrid de hibrid. Consum da, în rest mneah. Mai avea și o ușă spate reparată (la dealer, că e demo car) de parcă aș fi vopsit-o eu sub polată... 

Acu' să zic o cheștie tehnică :la hibridele astea cu motor electric între cel termic și cutia de viteze în timp ce funcționează electric ambreiajul stă decuplat, "călcat" cum ar fi. Poate or fi pus rulment mai rezistent, placă mai smecheră (mă îndoiesc bazat pe experiența cu electromotoarele de pornire, absolut aceleași la start stop cu cele de la modelele fără acest sistem), dar tot pe cuzineții axiali se duce forța. Pelicula de ulei dacă motorul e oprit se duce, iar la pornire "hâș hâș" pe săracii cuzineți uscați. Să mai zic că recent la un service al unei mărci premium din 4 posturi de lucru 3 erau ocupate cu hibrizi d'ăștia cu diverse probleme în zona motoarelor (electric sau termic)? Adică toți 3 cu grup motopropulsor dat jos, "despicat" pe masă. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fapt adevarul e peste tot. pentru boso..pardon, pentru oameni maturi cum sunt(em)- par jucarii si de plastic.

pentru copilul din mine sau cand sunt in concediu si vreau sa ma joc inchiriind asa ceva - sunt BETON!

 

si e foarte misto cum ti se schimba nitel viata (in bine zic eu) si te mai ordoneaza- sa nu dai ca surdu'n toba ca ti moare bateria, sa planifici nitel cum e cu incarcarile/etc.

in nici un caz nu vei inlocui un motor clasic in activitatile de "distanta" dar pentru urban si de joaca cand ai distante scurte/curte - e clar viitorul.

 

partea cu pretul este de rasu' plansul, electrica e mult mai scumpa global.

dar tinand cont de trendul actual, masinile nu mai sunt facute "sa le cumperi" ci sa le folosesti. deci viitorul este masina "as a service" iar de aici discutia incepe:)

ca idee, pentru cineva care nu depinde masina zilnic, inchirierea a devenit mai ieftina ca detinerea. dar deja intram pe teren minat (cum, eu nu sa n-am ferul meu"!)

 

btw..cu 4k...5k eur iti faci un sistem solar de 4..5 Kw de numa numa.

pe an faci minim 20k km ~ 1400 l ~ 9700..hai 10.000 ron sa fie rotund = 2000 eur.

deci ..qued

in 2 ani ti ai amortizat investitia ( dar clar in timpul asta produci mult mai mult decat petnru masina electrica).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Penetru a spus:

Schimb de ulei la 2-3 zile.

Povesti.Eu nu l-am schimbat de cand l-am luat si i-am pus ulei.

Este reglat la 3000 de ture.Ceea ce pentru un benzinar 4t este relativ putin.

Am  spus smecheria este sa nu-l folosesti la capacitate maxima.Multi fac greseala si cumpara 2kw sa zicem si 

le folosesc la maxim avand un consum apropiat.

Un generator de genul asta este bun de avarie si mai ales de ajutor in anumite  situatii.

Cine vrea unul de casa ,merge pe diesel ,cu automatizare si face pypy pe toate panourile 

cu echivalentul de kw/h.La costuri investite mult mai mici.

Sunt multe de povestit despre eficienta /randamentul in domeniul energiei electrice si nu numai.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

.

 

 

Am scris ca am fost in concediu 410km cu masina, Pitesti - Brasov - Onesti - Targu Frumos. Fara probleme, fara sa reincarc. M-am oprit inainte de Onesti pe Oituz sa mananc. In traducere, am facut o oprire pentru odihna/papa/cafea fara sa fie nevoie sa incarc. Am stat cam 30 minute pentru ca Oituzul iti ofera un peisaj magnific.

 

Intre Kona si Yaris care crezi ca e mai potrivita pentru concediu?

 

@Nguyen

Concediile noi ni le facem în special pe afara, mergem de nebuni pe unde ne taie capul, nu pe unde avem stații de încărcare. Azi am făcut vreo 480 km fără stres, mai am aproape jumătate de rezervor, fără să stau nicio secundă cu gândul că rămân în pană. Mă rog, fiecare cu posibilitățile lui. Sau ale mașinii, dar eu nu-mi schimb stilul pentru o electrică, poate fi și de la Porsche.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa iti pui panouri solare, trebuie sa spunem din capul locului ca sunt doua situatii distincte:

- prima: esti undeva unde nu exista linii electrice, si atunci iti pui panouri solare si acumulatori. Cat produci si poti stoca , atata vei  consuma. Treaba se numeste OFF-GRID

- a doua: traiesti in civilizatie, ai retea de energie electrica dar vrei sa mai scoti un ban si sa cumperi energie electrica mai ieftina. Atunci iti pui panouri solare care sunt legate la reteaua de energie electrica patriei. Adica esti ON-GRID. Cat timp este soare instalatia ta baga energie electric in sistem. Ai un contor care spune cat bagi si ti se scade din factura de energie eletrica. Bineinteles ca primesti mult mai putini bani pe kWh livrat decat pe kWh consumat.

Am discutat ieri cu un prieten care are asa ceva , in sistem ON-GRID, si mi-a spus ca este pe teava varianata de decontare 1:1.

 

Asadar @adiy32 daca vrei sa iesi bine dpdv financiar cu instalatia, lucrezi cu ea on-grid, si livrezi energie electrica patriei de cate ori este soare, indiferent ca esti sau nu acasa, ca ai sau nu ceva consumatori.  Si atunci ca sa spunem asa ''se merita''.

 

Pe scurt:

- varianta 1  OFF-GRID o folosesti cand te intereseaza sa ai energie electrica intr-un loc izolat, vei avea costuri mai mari la echipamente (acumulatori) si cand s-au golit acumulatorii si nu este soare, se taie lumina si in casa

- varainata 2 ON-GRID o folosesti ca sa obtii facturi mai mici la energia electrica. Cum va evolua decontarea draqu stie, ca una spun astazi , alta este maine.

- varianta 3  locuiesti intr-o zona cu linie de alimentare  cu energie electrica dar din cand in cand ''se ia corentu'' si atunci ai si niste acumulatori cu instalatia electrica aferenta ca sa nu ramai in bezna. Posibil ca varianta cu generator sa fie mai buna, nu am studiat problema.

 

Cred ca exista si varianta sa consumi direct din ce produci si doar surplusul sa intre in reteaua nationala, avand un contor bidirectional.

 

V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

nu este soare

Ieri și azi a fost, am făcut duș cu apă caldă mok de la 🌞, >50° a avut apa din boiler. 😎

Mi-ați băgat idei cu panourile solare... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Cavaleru a spus:

 

am postat si eu mai inainte un link cu un review despre ea. foarte interesanta si atipica.

 

Nu am gasit/vazut.... L-ai pus pe ala de la carwow Mat Watson?

 

Oricum raza 650 km. Adica totusi nu prea se mai poate comenta mult pe tema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, SenorPink a spus:

Nu am gasit/vazut.... L-ai pus pe ala de la carwow Mat Watson?

 

Oricum raza 650 km. Adica totusi nu prea se mai poate comenta mult pe tema asta.

 

asta: 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...