Keyser Söze Postat ieri la 07:28 Share Postat ieri la 07:28 Scuze ca raspund mai tarziu, am fost sa-mi cumpar inca o punga cu seminte, ca cea veche s-a terminat... Nu, nu mi-e greu sa accept parerea posesorilor cat timp este reala si obiectiva, nu derivata din faptul ca sunt proprietari de ev. Timpul este cea mai de pret resursa in viata asta, nu banii de ev-uri, de exemplu. Cel putin dpmdv si sunt convins ca daca ai sa intrebi pe cei din jur, majoritatea iti va da acelasi raspuns. Repet, NU am spus ca este gresit, mi-am exprimat punctul de vedere prin prisma datelor statistice-sursele de pe net, nu a gandirii personale. Daca faptul ca altii nu impart parerea ta si asta te scoate din minti, sugerez sa reconfigurezi traseul. PS: Scuzele s-au acceptat, daca te face sa te simti mai bine. Altfel nu iti mai raspundeam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat ieri la 07:52 Share Postat ieri la 07:52 Acum 3 ore, mircea.cazachevici a spus: Scapi de revizii, de operatiuni de mentenanta/reparatii ce sunt inerente motoarelor ICE, doar te urci si mergi. Iar programarea traseului cu incarcare de pe drum mi se pare mult mai acceptabila decat reparatiile facute la ICE. Adevarul e, totusi, ca stiu o singura persoana cam nemultumita...... Un prieten, dupa 6 ani de ZOE, a luat Tesla si a dat ZOE nevestei. Omul sta la bloc, iar nevestei ii e greu sa lase masina la incarcat in Lidl-ul de peste drum si sa coboare iar intr-o ora cand se termina. Deci da....stiu pe cineva care ar migra inapoi la ICE. Stau la curte, am bransament trifazic. Stii ce masina am la poarta? Un Logan 1.4 MPi. Bate la poponeata cam orice EV de clasa mica / medie. Nu trebuie sa planific nici o ruta in avans, am vreo 600 de km autonomie cu un plin pe care il fac in 1-2 minute. Un schimb de ulei si filtre ma costa cam 250 lei cu tot cu manopera daca nu il fac eu, caz in care ma costa cam 140-150 lei. Un kit complet de distributie cu tot cu manopera e pe la 600 de lei si se face la 5 ani sau 60,000 km. Iar costul de intretinere este valabil cam pentru orice ICE pe care il intretii bine. Unde sunt minunatele costuri despre care vorbesti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat ieri la 08:27 Share Postat ieri la 08:27 Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus: @DonFlamingo are dreptate, sunt un early adopter. Si, atata timp cat testez produsul si sunt multumit de el, nu m-as considera o "victima a marketingului". Doar ca imi place sa ii contrazic pe cei a caror singura sursa de informare e youtube/tik-tok. Trebuie totusi sa recunosc cu mana pe inima ca nici eu nu mi-as lua electrica daca as sta la bloc, fara posibilitatea de incarcare acasa. Sau daca as face 1000 km/zi frecvent. Dar asa, cu priza la poarta si la stilul meu de utilizare, e imbatabila. Scapi de revizii, de operatiuni de mentenanta/reparatii ce sunt inerente motoarelor ICE, doar te urci si mergi. Iar programarea traseului cu incarcare de pe drum mi se pare mult mai acceptabila decat reparatiile facute la ICE. Acum pe bune, uitati-va in jur. Intrebati-va prietenii, aia "early adopters" ce au deja EV-ril. Sunt multumiti? Eu pe ai mei cam asa ii simt, nu am niciun prieten care sa fi migrat inapoi la ICE-uri sau care sa mai simta nevoia da unul. La semafor vezi din ce in ce mai multe EV-uri iar statiile de incarcare sunt din ce in ce mai pline. Cel putin astea de pe langa blocuri, semn ca si posesorii de la bloc incep sa migreze la EV. Adevarul e, totusi, ca stiu o singura persoana cam nemultumita...... Un prieten, dupa 6 ani de ZOE, a luat Tesla si a dat ZOE nevestei. Omul sta la bloc, iar nevestei ii e greu sa lase masina la incarcat in Lidl-ul de peste drum si sa coboare iar intr-o ora cand se termina. Deci da....stiu pe cineva care ar migra inapoi la ICE. Cu totii suntem mai mult sau mai putin victime ale marketingului: unii cu EV-uri, altii cu brandul (vezi Harley Davidson, Ducati, BMW), altii cu veganismul, samd. Desi inteleg atractia masinilor EV mie unul nu imi plac din acelasi motiv pentru care nu-mi plac Smartwatchurile comparativ cu ceasurile mecanice/automatice: le lipseste viata, senzatia aia de mecanic. Daca la masini pot renunta (nu mai merg cu masina din 2017 pentru ca efectiv nu am de ce, iar cand am nevoie inchiriez), la motociclete nu pot renunta la ICE - asta este ultima bariera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat ieri la 08:51 Share Postat ieri la 08:51 @Keyser Söze te salut. Daca esti constient ca timpul este cea mai pretioasa resursa in viata, lucru in principiu corect, desi din punctul meu de vedere sanatatea este cea mai importanta resursa, nu vad de ce il irosesti intr-o discutie absolut sterila. Sunt oameni care apreciaza masinile electrice, cum este colegul @mircea.cazachevici, iar altii, cum esti tu sau @Ruginel, care le considera inutile. Ce bine ca (inca) avem posibilitatea de a alege ce masina sa ne cumparam, desi optiunile de viitor cel mai probabil vor fi: masina chinezeasca electrica sau masina chinezeasca cu motor benzina/diesel. Fiecare are motivele sale, care probabil tin de cum este aranjata viata, si drept urmare discutia este inutila. Singura diferenta importanta intre parerea ta si a lui Mircea, este ca el povesteste din perspectiva unuia care a folosit ambele tipuri de masini, pe cand tu ti-ai format o parare doar pe baza informatiilor adunate de la terti. Ai spus ca doresti o parere reala si obiectiva. Pai sincer cum sa obtii mai multa realitate si obicetivitate decat de la o persoana care detine o masina electrica, ba chiar a avut mai multe si acuma isi mai cumpara inca una? Realitatea si obiectivitatea tin de viata fiecaruia, iar Mircea le-a prezentat asa cum se vad in viata lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă (editat) Diplomat, ca de obicei. Este foarte adevarat ca experienta descrisa de Mircea este una proprie, dar crede-ma, nu vreau sa fac parte dintr-o statistica inspirata din propria mea experienta. Chiar nu trebuie sa dau banii pe un ev, ca sa-mi asum niste riscuri, poate chiar fatale. Cred si eu ca toti proprietarii de ev-uri pe care ii stie, au spus ca nu se mai intorc la termice, daca numarul lor este de 3-4. La cum suna exprimarea lui, parca in comuna la el, ar mai exista inca 1-2 neproprietari de ev, toti ceilalti fiind electrificati... Imi pare rau, realitatea statistica este de luat in calcul (mai ales cand ea vine de la entitati de gen Consumer reports, alte autoritati de siguranta, etc), nu experienta unui individ sau 2 de aici de pe topic. Faptul ca Mircea nu accepta realitatea in general, ci doar pe a lui, imi arata ca denial style functioneaza nu numai la nivel de politicieni, gen Biden. A nu se intelege gresit, nu-i contest lui Mircea spusele sau datele, dar cam atat. Editat 23 ore în urmă de Keyser Söze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 45 minute, Silver Arrow a spus: @Keyser Söze te salut. Daca esti constient ca timpul este cea mai pretioasa resursa in viata, lucru in principiu corect, desi din punctul meu de vedere sanatatea este cea mai importanta resursa, nu vad de ce il irosesti intr-o discutie absolut sterila. Sunt oameni care apreciaza masinile electrice, cum este colegul @mircea.cazachevici, iar altii, cum esti tu sau @Ruginel, care le considera inutile. Ce bine ca (inca) avem posibilitatea de a alege ce masina sa ne cumparam, desi optiunile de viitor cel mai probabil vor fi: masina chinezeasca electrica sau masina chinezeasca cu motor benzina/diesel. Fiecare are motivele sale, care probabil tin de cum este aranjata viata, si drept urmare discutia este inutila. Singura diferenta importanta intre parerea ta si a lui Mircea, este ca el povesteste din perspectiva unuia care a folosit ambele tipuri de masini, pe cand tu ti-ai format o parare doar pe baza informatiilor adunate de la terti. Ai spus ca doresti o parere reala si obiectiva. Pai sincer cum sa obtii mai multa realitate si obicetivitate decat de la o persoana care detine o masina electrica, ba chiar a avut mai multe si acuma isi mai cumpara inca una? Realitatea si obiectivitatea tin de viata fiecaruia, iar Mircea le-a prezentat asa cum se vad in viata lui. M-ai citit gresit. Nu am zis ca sunt inutile ci combateam pseudo-argumentele cum ca la o masina electrica este mai ieftina intretinerea decat la una termica. Nu este nici mai eco, nici mai ieftina, nici mai eficienta. In momentul in care bateriile actuale vor fi inlocuite cu baterii solid state fabricate din carbon, unde timpul de incarcare este mic iar fabricarea va fi ieftina, atunci da, putem spune ca sunt o alternativa reala. Pana atunci...este doar o alternativa...cu plusuri si minusuri. Problema fanilor EV este ca in esenta se comporta precum veganii si biciclistii, care vor sa impuna cu forta un trend. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Keyser Söze Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă Acum 20 minute, Ruginel a spus: ... Problema fanilor EV este ca in esenta se comporta precum veganii si biciclistii, care vor sa impuna cu forta un trend. Exact ce voiam sa scriu eu acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat 22 ore în urmă Moderatori Share Postat 22 ore în urmă Acum 4 ore, Keyser Söze a spus: ... La ora actuala este o firma africana ce fabrica deja de cativa ani, motociclete a caror pachet de baterii se schimba la statiile de incarcare in timpul echivalent unei alimentari de masina cu motor termic. ASTA este o solutie viabila si-n cazul masinilor, nu sa-ti programezi viata cu timpi morti pentru pierderea organizata a timpului tau personal, foarte pretios pentru noi toti de altfel, in favoarea unei baterii care este cum este. Cautati pe net, sa nu mai dau eu sursa, ca daca vine de la mine,este una necredibila. Asa am spus si eu mai demult pe topic,ca,daca toate marcile de ev ar fi facut o baterie unica ce se schimba in 5-10 minute la electrinarie,ar fi fezabile cu adevarat.S-ar elimina timpul tau mort in timpul cat astepti sfarsitul incarcarii si probabil s-ar face ambalajul bateriilor mai safe din punct de vedere a ceea ce genereaza autoaprinderea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă Acum 1 minut, Ruginel a spus: M-ai citit gresit. Problema fanilor EV este ca in esenta se comporta precum veganii si biciclistii, care vor sa impuna cu forta un trend. Ce sa spun, am si eu un prieten care are pe langa masina cu motor termic si o Tesla. A facut 5 drumuri lungi prin Europa, peste 5-6000 km la un drum, si de cand a cumparat masina nu a trecut pe la service. Tot ce a inlocuit a fost un filtru de polen. Asadar avand in vedere ca are peste 50.000 Km cu masina, la capitolul mentenanta cred ca Mircea are dreptate. Din punctul tau de vedere, tu ai pus problema raportat la masina ta, EV este inutila. Nu ar fi rau ca vehiculele electrice sa devina obligatorii in marile orase la anumite servicii cum ar fi: transport in comun, taxi, aprovizionare, posta, curieri etc, adica acolo unde numarul de km sunt predictibili, activitatea este ciclica si cu timpi de pauza clari, si se va putea astfel elimina o sursa constanta de poluare. Daca tot esti fericit posesor de Logan (motorizare nemuritoare acel 1,4 MPI, sa nu renunti la ea), ia priveste in urma ce campanie anti Logan a existat in Germania la momentul aparitiei ei pe piata. Nu mai tii minte treaba cu testul elanului, ca vai de mine se rastoarna poporul german cu ea, ca are doar 3 stele NCAP si este nesigura. etc. Si totusi s-a vandut. Motivele au fost diverse, si evident tineau de cum arata viata celor care au cumparat. Si astazi e plina Germania si Europa de Dacia de toate felurile, mai ales Sandero si Duster. De fapt tu si @Keyser Söze aveti niste argumente statistice legate de siguranta, timpi de incarcare, autonomie etc, care va fac sa considerati ca un EV nu este ceea ce va trebuie acuma. Dar iata ca sunt destui oameni care gasesc masina utila , si prin ei se tine in functiune o idee care evident ca evolueaza. Legat de baterii, nici aici nu se sta pe loc. Ai vazut ca fac chinezii in Ungaria o fabrica de baterii pe baza de sodiu, care desi au densitate energetica mai mica decat la cele li-ion, sunt mai ieftine si mai putin toxice. Poate ai urmarit ca exista o firma din Ungaria care a primit licenta de exploatare a sarii din Romania. Ti se pare ca @mircea.cazachevici vrea sa iti impuna sa iti iei masina electrica? Cine vrea sa iti impuna sa devii vegan, sa iti iei bici sau masina electrica? Ah, ca au venit cu unii cu ideea ca dupa 2035 nu mai se pot inmatricula decat masini electrice. Aici putem discuta pe acest aspect al obligatiei, desi noi nu avem anumite date si statistici privind evolutia inmatricularilor si mai ales cum a evoluat poluarea in marile orase. Sunt tari care au interzis WC-ul in fundul curtii, este musai sa ai fosa septica, altele care au interzis si fosa septica si trebuie musai sa te legi la canalizare care duce la o statie de epurare. O fi bine, o fi rau ..... Cert este ca la noi WC-ul in fundul curtii inca este de baza (vreo 7 milioane de romani se bucura de el). Panza de apa freatica nu se face praf astazi de la acele WC-uri , dar timpul lucreaza.... Gata, haide ca nu am mai scris de luni de zile atata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ovidiu M Postat 20 ore în urmă Share Postat 20 ore în urmă Hai sa va dau exemplul meu. Am avut 9 masini pana acum pe benzina, morotina, GPL si electrica. Dpdpv al: costului de achizitie, cost de intretinere, valoare de revanzare, poluare, etc eu cosnider ca benzina + GPL este cea mai buna alegere. In momentul de fata am o Skoda Citigo electrica si un Ford Focus diesel. Locuiesc in zona metropolitana a orasului Sibiu, eu si sotia avem program de lucru 8->16 si fac zilnic cam 25km. Stau la casa si am panouri fotovoltaice. EV-ul are o autonomie intre 200 si 300 km, in functie de anotimp (deci incarcare la 5-14 zile). Fac naveta la munca de 15 ani si am facut-o cu toate cele 4 moduri de combustie. Anul trecut am vandut un BMW diesel si ne-am orientat initial catre o masina noua. Preturle prezentului sunt de asa fel ca o masina noua decenta este peste 15k E. Am gasit Skoda la 14k (cu 6.000 km) si am zis sa fac o incercare. Mie personal mi se potriveste manusa achizitia din motivele enumarate anterior de mai toti posesorii. Explica-mi mie de ce am facut ao alegere proasta. E aproape noua, costuri minime (pentru mine), este automata (un atuu urias) si EV-urile sunt incredibil de placut de condus in oras (liniste, one-pedal-driving, plecare instanta datorata lipsei ambreiajului, caldura si racoare instanta, aplicatie pe smartphone,etc). Si am incarcare gratis la locul de munca (statie de incarcare). Eu nu sunt apostolul nici-uneia din tabere. Viitorul nu are cum sa fie electric. Cel putin nu acum. Dar...exista o categorie de oameni (printre care ma numar) pentru care este o afacere buna. Masinle electrice NU sunt pentru drumuri in afara. Din aces motiv nu o sa renunt la Ford. Eu nu am EV din motive ecologce (astea sunt complementare). CI pntru ca mi se potriveste stilului meu de viata. Si eu am frustrarile si nemultumirile mele, dar incerc sa nu fiu atat de vehement contra unui bun atata timp cat nu-l detin si nu-l exploatez (de exemplu orice articol Apple). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ruginel Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă (editat) Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Ce sa spun, am si eu un prieten care are pe langa masina cu motor termic si o Tesla. A facut 5 drumuri lungi prin Europa, peste 5-6000 km la un drum, si de cand a cumparat masina nu a trecut pe la service. Tot ce a inlocuit a fost un filtru de polen. Asadar avand in vedere ca are peste 50.000 Km cu masina, la capitolul mentenanta cred ca Mircea are dreptate. Stiu ca sunt unii parca in Cehia sau in Slovacia care sunt specializati in reparatii / mentenanta de Tesla. Aparent "intretinere 0" duce la niste reparatii costisitoare. Gasisem o postare pe undeva pe facebook in care se discutau aceste aspecte. Treaba este asa...luam un exemplu de masina pe benzina / hybrid vs un EV. La ambele ai aceleasi componente la trenul de rulare, sistemul de franare si suspensie. Deci aici costurile sunt identice. Diferenta este data de mentenanta periodica la ICE - un schimb de ulei la un numar de kilometri, un filtru de aer si eventual o curea de distributie daca nu cumva distributia este pe lant. De ambreiaj nu vorbim pentru ca in principiu multe ambreiaje tin cam cat tine si masina. Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Din punctul tau de vedere, tu ai pus problema raportat la masina ta, EV este inutila. Nu ar fi rau ca vehiculele electrice sa devina obligatorii in marile orase la anumite servicii cum ar fi: transport in comun, taxi, aprovizionare, posta, curieri etc, adica acolo unde numarul de km sunt predictibili, activitatea este ciclica si cu timpi de pauza clari, si se va putea astfel elimina o sursa constanta de poluare. Da..unde se poate implementa cu tot cu infrastructura si exista predictibilitate, de ce nu? Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Daca tot esti fericit posesor de Logan (motorizare nemuritoare acel 1,4 MPI, sa nu renunti la ea), ia priveste in urma ce campanie anti Logan a existat in Germania la momentul aparitiei ei pe piata. Nu mai tii minte treaba cu testul elanului, ca vai de mine se rastoarna poporul german cu ea, ca are doar 3 stele NCAP si este nesigura. etc. Si totusi s-a vandut. Motivele au fost diverse, si evident tineau de cum arata viata celor care au cumparat. Si astazi e plina Germania si Europa de Dacia de toate felurile, mai ales Sandero si Duster. Loganu' este o masina economica, consuma putin chiar si fara GPL. Desigur, este o masina fara pretentii, te duci din A in B si nu te ploua. Dar la fel sunt si multe EV-uri pe care le vezi prin oras, din clasa mica. As putea spune ca Loganul este peste Spring din punct de vedere constructie si utilitate. Tin de el cat ma lasa legiuitorul. Este aproape in conditie de showroom si are 53,000 km, fara pic de rugina, de nou in familie. Daca baga astia un impozit gras pentru ca imi permit sa poluez cu un motor de 1.4 si 75 cp, va trebui sa o vand pe nimic sau sa o dau la rabla daca se va mai tine programul si sa iau o masina noua pentru care se polueaza de 2 ori mai mult decat a poluat masina pana acum si pentru care se consuma resurse in mod inutil. Curat eco! Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: De fapt tu si @Keyser Söze aveti niste argumente statistice legate de siguranta, timpi de incarcare, autonomie etc, care va fac sa considerati ca un EV nu este ceea ce va trebuie acuma. Dar iata ca sunt destui oameni care gasesc masina utila , si prin ei se tine in functiune o idee care evident ca evolueaza. Daca viata mea s-ar desfasura doar in Bucuresti si prin imprejurimi, nu as avea o problema sa conduc o electrica. Nu am figuri de genul. Pur si simplu, impredictibilitatea programului meu ma limiteaza. Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Legat de baterii, nici aici nu se sta pe loc. Ai vazut ca fac chinezii in Ungaria o fabrica de baterii pe baza de sodiu, care desi au densitate energetica mai mica decat la cele li-ion, sunt mai ieftine si mai putin toxice. Poate ai urmarit ca exista o firma din Ungaria care a primit licenta de exploatare a sarii din Romania. Da...dar asta rezolva o parte a problemei: cat de scumpe sunt. Nu rezolva timpii de incarcare si autonomia...adica fix elementele cele mai importante. Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Ti se pare ca @mircea.cazachevici vrea sa iti impuna sa iti iei masina electrica? Cine vrea sa iti impuna sa devii vegan, sa iti iei bici sau masina electrica? Stilul oamenilor din categoriile enumerate mai sus de mine (vegani, biciclisti, pasionati de electrice etc) sunt similare cu fanaticii cu iPhone. Culmea, si eu am iPhone, dar e doar un telefon, da-l in masa. Daca intri pe grupurile de iPhone si indraznesti sa zici ceva de rau de mirobolantul mar muscat, mare minune daca nu esti ars pe rug. Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Ah, ca au venit cu unii cu ideea ca dupa 2035 nu mai se pot inmatricula decat masini electrice. Aici putem discuta pe acest aspect al obligatiei, desi noi nu avem anumite date si statistici privind evolutia inmatricularilor si mai ales cum a evoluat poluarea in marile orase. Ramane sa vedem. Imi aduc aminte ca in Serbia au fost niste proteste in anii trecuti, voiau sa faca ceva excavatii pentru a recolta Litiu pentru EV-uri. Toata asta presupunea sa se faca si un lac de decantare pe undeva pe langa Dunare si o zona care sa devina wasteland a la Mad Max. O idee minunata, daca stam sa ne aducem aminte de dezastrul de la Baia Mare din anul 2000. Acum 18 ore, Silver Arrow a spus: Sunt tari care au interzis WC-ul in fundul curtii, este musai sa ai fosa septica, altele care au interzis si fosa septica si trebuie musai sa te legi la canalizare care duce la o statie de epurare. O fi bine, o fi rau ..... Cert este ca la noi WC-ul in fundul curtii inca este de baza (vreo 7 milioane de romani se bucura de el). Panza de apa freatica nu se face praf astazi de la acele WC-uri , dar timpul lucreaza.... Gata, haide ca nu am mai scris de luni de zile atata. WC-ul din fundul curtii este fix ultima problema in poluarea din Europa. In india nici macar WC in fundul curtii nu au...si aia sunt cu mult peste 1 miliard. Editat 3 ore în urmă de Ruginel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.