Penetru Postat ieri la 05:54 Share Postat ieri la 05:54 Scăderea vânzărilor la mixere și închiderea fabricilor este mai puțin cauzată de faptul că fenomenul s-a răsuflat și mai mult de un fapt pe care propaganda îl ține la secret acela că automobilele făcute de chinezi sunt cu aproape o generație mai avansate decât cele occidentale dar totuși sunt mai ieftine. Chinezii nu mai sunt cei cu care ne-am obișnuit, cei care copiază tot ce se inventează în Occident, între timp au investit foarte mult în învățământ și în cercetare și s-au pus pe inventat, nu pierd vremea cu gheiala sau cu încălzismul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat ieri la 07:50 Share Postat ieri la 07:50 Păi asta nu explică scăderea vânzărilor pt că aia e la toate, chinezești și alte nații! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat ieri la 09:28 Share Postat ieri la 09:28 Conceptul de masina electrica n-a avut parte de o introducere naturala in piata si nici evolutia nu a fost naturala. Se presupunea initial ca masinile electrice sunt masini mici, pentru oras, care sa asigure atat mobilitatea cat si problema poluarii + costuri reduse de deplasare. Dar cand iti propui sa interzici motoarele termice in 15 ani dar in acelasi timp propui masini electrice scumpe, in mod cert lovesti in cei care nu considera oportun sa cheltuiasca 20k-80k-120k pe o masina electrica. De-asta a afirmat @Contabil ca se face o departajare. Plus alte probleme de ordin logistic, cum ar fi statiile de incarcare, durata de incarcare etc. Cat despre discriminarea la nivel de taxe si impozite, asta e o alta discutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat ieri la 09:45 Share Postat ieri la 09:45 Nu am încercat să explic scăderea vânzărilor la electrice, arătam doar că scăderea e mai apăsată la occidentale, de aici nevoia de a închide fabrici Vw - Audi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat ieri la 09:49 Share Postat ieri la 09:49 Nu incerca, moda e trecatoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat ieri la 12:16 Share Postat ieri la 12:16 Acum 2 ore, TRG a spus: Dar cand iti propui sa interzici motoarele termice in 15 ani dar in acelasi timp propui masini electrice scumpe, in mod cert lovesti in cei care nu considera oportun sa cheltuiasca 20k-80k-120k pe o masina electrica. De-asta a afirmat @Contabil ca se face o departajare. Exact, daca se va putea merge pe electrice impuse, "masina" saracului gen spring care a fost lansata la @7000 eur cu o autonomie @ 150 km va fi vinduta la acelasi pret cu o baterie de "9v" pt saraci si se vor lega cu cablul la 80-90 km (iarna) vreo 2 ore .... de aici functionalitatea, daca le pune baterii de "1.5v" - iese si orasul de 15 min. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat 9 ore în urmă Share Postat 9 ore în urmă n ultimii ani, multe ţări şi regiuni din întreaga lume au făcut progrese rapide în adoptarea maşinilor electrice. Aproximativ 14 milioane de maşini noi au fost înregistrate doar în 2023, o creştere anuală de 35%, ceea ce ridică numărul total pe plan global la peste 40 de milioane. Însă noile tehnologii vin şi cu noi ameninţări. Mereu atenţi la oportunităţile de câştig, grupările de infractori combină ameninţări din lumea fizică şi cea virtuală, pentru a fura detaliile de plată ale şoferilor. Una dintre cele mai recente escrocherii, observată în mai multe ţări europene, este folosirea tehnicilor de phishing cu coduri QR, cunoscută sub numele de "quishing", pentru a intercepta sau fura detaliile de plată. De fapt, această metodă este foarte asemănătoare cu escrocheriile care folosesc coduri QR false pe parcometre, iar şoferii de vehicule electrice trebuie să fie atenţi la acest tip de ameninţare la staţiile de încărcare", susţine Phil Muncaster, specialist Eset, citat de Agerpres. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă (editat) Mi se pare destul de greu de realizat. Ar necesita un cod QR lipit pe statie care sa te indemne sa instalezi ceva dintr-un site, din afara Googale Play sau App Store.... De obicei, te duci la o statie, de exemplu Electromagnetica, la care deja stii (sau scrie pe ea) ca merge cu aplicatia Elmotion. Intri in aplicatie, te intreaba numarul incarcatorului. Si acolo ai posibilitatea de a baga de mana numarul, sau a scana codul QR cu numarul respectiv. Si cam atat.... Nu scanezi niciodata ceva in afara aplicatiei. Iar ca sa te duci la o statie fara sa ai aplicatia deja instalata....e greu. Stai langa statie sa instalezi, sa iti faci cont, sa bagi datele cardului in aplicatie ca sa poti plati....iti ia 10-15 minute de stat degeaba. Eu unul prefer sa-mi instalez aplicatiile de acasa. Dar, ma rog...lumea asta e mare, iar naivi care scaneaza orice si downloadeaza orice se pot gasi peste tot. Am vazut inclusiv o masina de vanzare, in parbrizul caruia era lipit un cod QR. Cica "Intra pe OLX pe urmatorul cod QR ca sa ma cumperi".... Editat 8 ore în urmă de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă 1 hour ago, pinnochio said: multe ţări şi regiuni din întreaga lume au făcut progrese rapide în adoptarea maşinilor electrice. Vezi cum pui problema? Noi discutam strict de Romania si de salariul ei mediu net de 1050de euro/lunar. Da, Danemarca, Norvegia, Suedia si chiar Germania stau bine la implementare dar chiar si acolo exista o curba descendenta in adoptarea standardului electric. Nu neaga nimeni ca-s interesante masinile electrice, ca-s bune (unele) si ca rezolva multe probleme. Opozitia fata de acest standard a fost generata de masurile adiacente aberante (interzicere motoare termine din 2035 etc) si de preturile propuse de producatori. Noi in RO ar trebui sa ne concentram mai mult pe seriozitatea ITP-ului, si de-abia apoi sa ne gandim la masini electrice. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SONYC Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă 1 oră în urmă, TRG a spus: Nu neaga nimeni ca-s interesante masinile electrice, ca-s bune (unele) si ca rezolva multe probleme. Ce e asa de interesant la ele, partea tehnica sau cea estetica? > Daca vorbim de cea tehnica, sistemul cu hidrogen (varianta cu electroliza apei) mi se pare mult mai interesant. > De estetic nu discutam, gusturile difera. Nu in ultimul rand, ce probleme rezolva? > Nu mai achita posesorul EV-ului 15 sute pentru kit-ul de ambreiaj si volant? Corect, nu plateste separat pentru ele, dar si acest cost este inclus in pretul total de vanzare (considerabil mai mare). > Poluare? Nu-mi mai trebuie bronz pentru cel putin 2-3 ani dupa o banala croaziera pe Nil, atat de negru am ramas dupa experienta. Nu se face primavara cu numarul de EV-uri vandute, trebuie sa fie un efort global, ori mult succes cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă 20 minutes ago, SONYC said: Poluare? Nu ma refer la poluarea planetei Dar in orasele mari cum ar fi Bucurestiul, Clujul sau Brasovul s-ar simti la nivelul calitatii aerului o pondere mai mare a autoturismelor electrice. Sigur, daca le incarci cu curent produs prin arderea carbunilor n-ai facut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă (editat) Acum 4 ore, TRG a spus: Nu ma refer la poluarea planetei Dar in orasele mari cum ar fi Bucurestiul, Clujul sau Brasovul s-ar simti la nivelul calitatii aerului o pondere mai mare a autoturismelor electrice. Sigur, daca le incarci cu curent produs prin arderea carbunilor n-ai facut nimic. In orasele mari,s-ar schimba aerul in primul rand daca de la o zi la alta s-ar interzice masinile diesel-tedeiii.Cand deschid geamul(in Cluj-Napoca)primul miros e cel de tedeiii,nu de benzina arsa. La ceea ce ai scris mai sus,ma refeream cand am scris multe pagini inainte pe topic,la cat de mare e ipocrizia posesorilor de ev(fara aia ce incarca din panourile de acasa). Editat 21 minute în urmă de Kristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Hai-hai, ca si benzina pute. Nu ca TDI, dar pute si ea. Cat despre beneficiile EV-urilor folosite corect (folosite doar pe distante scurte sau in oras si daca ai priza acasa), ele exista. Pe langa costul redus al curentului de acasa, mai e faptul ca scapi de o multime de reparatii si verificari. Nu ai ambreiaj de schimbat, curele, bujii, nu trebuie sa ii dai in gura din cand in cand ca se infunda nu stiu ce DPF de la statul in aglomeratie, nu ai probleme cum ca "nu mai trage", "da in nas", 's-a ars garnitura de chiulasa', "mi s-a supraincalzit", etc. Doar o incarci si mergi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă La aceiasi norma de poluare,ce emite un tedeii in plus de CO si o benzinara nu? Cat priveste enumeratia ta de mai sus cu ai de schimbat,prefer sa schimb la 100k km un ambreiaj DAR sa schimb eu vitezele,adica sa conduc eu masina,nu ea pe mine cu cutia automata sau ce rahat au astea electrice.Ca fapt divers la ambele masini ale familiei-care is benzinare amandoua,am cutii manuale si reductor manual low/high.A 3 a masina trebuie sa-mi ajunga azi sau maine si culmea,ca sa fie cu cutie manual,a trebuit facuta la comanda...Se duce lumea pe partie in jos,in numele avansului tehnologic.Daca nu iti place sa conduci tu,nu masina pe tine,baga-ti sofer sau stai acasa. DPF-uri din cate stiu eu au doar tedeiiurile,dar poate stiu gresit. Aia cu ca nu mai trage,da in nas,etc apar la cei ce nu stiu ca,o masina trebuie dusa in ture cand faci drumuri afara ca sa previi astea.La o automata poti face,daca ai optiunea de schimbare manuala. Oricum ar fi,TU nu recunosti nimic din astea,sustii mai departe ca ev-ul este D-zeu.Mno,atata s-a putut in cazul tau.Daca aveai o masina cu fuziune nucleara,era perfecta,tot pentru ca o aveai tu.Am priceput ideea,ce ai tu e pizdietz,ce au altii,e fas.Nu te mai chinui sa-mi raspunzi,e inutil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă M-ai inteles gresit. Sunt un om care a avut mai toata viata masini SH, unele mai bune, altele mai proaste. Si am schimbat ca nebunul si cutii de viteze, si chiulase, si ambreiaje. Nu mai spun de curele de distributie si de accesorii, la care sunt deja expert. Si acum, la batranete, ma bucur si eu de linistea de a nu mai trebui sa ma duc in parcare sa mai schimb cate ceva la masina. Cat preferinta ta pentru cutiile manuale, e OK, dar cred ca tine mai mult de hobby. Nu inteleg eu cum de te satisface o cutie manuala in Cluj. Poate prin imprejurimi, cand te dai pe serpentine, cand depasesti....dar nu in Cluj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRG Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă 1 hour ago, mircea.cazachevici said: Pe langa costul redus al curentului de acasa, mai e faptul ca scapi de o multime de reparatii si verificari. Nu ai ambreiaj de schimbat, curele, bujii, nu trebuie sa ii dai in gura din cand in cand ca se infunda nu stiu ce DPF de la statul in aglomeratie, nu ai probleme cum ca "nu mai trage", "da in nas", 's-a ars garnitura de chiulasa', "mi s-a supraincalzit", etc. Doar o incarci si mergi. Depinde de profilul utilizatorului, asta o pot intelege. Unii se bucura cand mai surubaresc ceva la masina si altii vor sa schimbe viteze. Altii cauta ceva extrem de simplu, altii cauta sa fie cat mai mult tech pe masina, si tot asa. Ca idee, exista si sosete cu telecomanda pentru doritori: https://www.emag.ro/set-sosete-incalzite-electric-cu-power-banks-incluse-telecomanda-3-trepte-de-caldura-marimea-38-44-negru-rov-479/pd/DWW171MBM/ Dar afirmatia ca una e mai buna decat cealalta e cel putin aberanta. Exista argumente pro si contra in ambele tabere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă @mircea.cazachevici am inteles ca, in calitate de motociclisti, mai ai/avem si alte pasiuni pe langa moto. Dar sa spui ca te pasioneaza o baterie cu 4 roticute - ca roti, alea nu se pot numi, da-o-ncolo de "pasiune". E drept ca lumea a ajuns ciudata, dar si asa... Pe langa asta, este un forum de motociclete termice, cred ca exista forumuri de masini electrice unde sa va desfasurati. Incercati in poiana lui cocean. Pe topicul asta posteaza vreo 3 posesori de electrice, si cand o fac, e de undeva de sus, de la balcon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Acum 42 minute, Kristian a spus: La aceiasi norma de poluare,ce emite un tedeii in plus de CO si o benzinara nu? Oxizi de azot, care cica sunt extrem de daunatori pentru sanatate. sursa aici: https://pint.ro/blog/adevarul-sumbru-despre-masina-diesel Acum 1 minut, Jebelu a spus: Dar sa spui ca te pasioneaza o baterie cu 4 roticute - ca roti, alea nu se pot numi, da-o-ncolo de "pasiune". Asta nu intelegeti voi, ca e doar multumire. Pasiune e pentru enduro, unde imi place sa surubaresc, sa imi bag singur nasul, sa schimb singur piston si ambreiaj ca sa stiu ce sa-i fac daca o dau peste cap pe munte si nu mai porneste. Dar la masina......imi place sa stiu ca trebuie sa ajung unde am de ajuns, si cam atat. Pentru mine automobilismul nu e o pasiune, e o necesitate. Si aia care e mai simpla si ma duce de colo-colo fara probleme e cea mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă (editat) Acum 16 minute, mircea.cazachevici a spus: M-ai inteles gresit. Sunt un om care a avut mai toata viata masini SH, unele mai bune, altele mai proaste. Si am schimbat ca nebunul si cutii de viteze, si chiulase, si ambreiaje. Nu mai spun de curele de distributie si de accesorii, la care sunt deja expert. Si acum, la batranete, ma bucur si eu de linistea de a nu mai trebui sa ma duc in parcare sa mai schimb cate ceva la masina. Cat preferinta ta pentru cutiile manuale, e OK, dar cred ca tine mai mult de hobby. Nu inteleg eu cum de te satisface o cutie manuala in Cluj. Poate prin imprejurimi, cand te dai pe serpentine, cand depasesti....dar nu in Cluj. Poate ca te-am inteles gresit,nu contest,nimeni nu e perfect. Mie si acum ca sunt batran-la fel cum te consideri si tu(desi am mai multi ani ca si tine),imi place sa surubaresc atat la masini,cat si la motociclete. Cum ma satisface cutia manuala?Nu stiu daca este hobby sau altceva,asa vine dinauntrul meu dintotdeauna.Si in trafic ca si cel de Cluj,cand se merge in coloana,trec pe mic si asa conduc,cu uzura muuult mai mica decat pe mare,dtpdv ale motorului/transmisiei. Nu uita ca,Cluj-ul are foarte multe drumuri ce urca/coboara fata de Bucuresti. Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus: Oxizi de azot, care cica sunt extrem de daunatori pentru sanatate. sursa aici: https://pint.ro/blog/adevarul-sumbru-despre-masina-diesel ... Raspuns corect! CO-ul e asimilat de plante care ne redau O2,dar oxizii de azot,nu prea... QED. Editat 2 ore în urmă de Kristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.