Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

1 oră în urmă, cuki a spus:

Scuze, dar nu prea iti inteleg intrebarea...si nici nu prea reusesc sa deduc ce vrei sa intrebi.

 

cred ca argumentul lui e cel pe care il aduce cineva cand arunca gunoaie pe jos, "oricum e mizerie, de ce sa ma duc eu pana la cos?"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 17 ore, Edd a spus:

Dar cate basini trage angajatorul lui in timpul asta? Dar angajatii angajatorului lui?

Problema apare si daca nu este sub nasul tau, nu te intereseaza si nu iti pasa intrucat este problema altcuiva. 

Si asta iti da o pesudo implinire... ce frumos miroase a frezii pe strada da. Prinzi curaj si incurajezi si pe altii sa fie ca tine... bezna ignorantei.

 

PS. Cine mai duce pantofi la cizmar? Mai nimeni, dar uite ca vine EU cu proiecte legislative care sa impuna asigurarea garantiei pe durata medie de utilizare pentru a reduce poluarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, cuki a spus:

Bah nush...in industria in care lucrez (IT),

 

Am zis eu bine ca esti un pafarist care nu stie sa stranga un surub dar isi da cu parerea pe la Formula 1 si despre masini in general. Asta e problema cu internetul, da dreptul oricarui diletant sa se exprime si sa se creada si destept.

 

PS: Eu sunt foarte destept, dar nu ma cred, chiar sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, john17 a spus:

Cine? Cine?

 

Cum cine? john17, care nu stia:

 

- ca se pot schimba treptele manual la cv automate

- ca sunt masini care au ca senzor de vitezometru senzorii ABS

- ca exista bobine de inductie cu CDI incorporat

- cum se regleaza tachetii hidraulici la motorul CIH de Opel desi a detinut unul

 

Si cate si mai cate dar el se da destept.

 

 

La 19.03.2021 la 12:47, Edd a spus:

Singura si unica problema, la ora actuala, sunt bateriile.

 

Marea problema este ca electricele sunt considerate nepoluante, ceea ce este fals. Este adevarat ca muta poluarea din oras la producatorul de energie electrica dar ideea ca sunt nepoluante este absolut falsa. Daca s-ar merge pe ideea "poluatorul plateste" s-ar putea reduce poluarea si s-ar vedea totodata ca electricele nu ar mai fi considerate nepoluante. In rest, cu bune si cu rele electricele sunt si ele niste masini ca oricare altele, nici mai bune si nici mai rele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Nguyen a spus:

 

In rest, cu bune si cu rele electricele sunt si ele niste masini ca oricare altele, nici mai bune si nici mai rele.

tu ai facut meditatii cu Hagi de ai ajuns asa destept?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Aici chiar a fost. 

 

Strange-l de gat! Asta a fost...

 

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Mis e pare mie sau o Dacia spring are perfo cam ca o mobra de 125? 

 

Suficient, in oras oricum nu ai de unde sa alergi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, cuki a spus:

 

Mai exista si orase cu 2-3 dealuri...as vrea sa vad cum se descurca Springu cu 2 adulti si un copil...urcand un deal de genul Feleacul din Cluj. 

 

Eu imi mentin pararea...este un TucTuc cu usi. O fi bun prin Damaroaia si pe unde ceasu din gara e cel mai inalt punct, in rest nu vad practicalitatea. 

Oricum, daca se termina subventia pana in toamna, 90% din cei care au dat avans vor renunta la comenzi. 

barem un Tesla Model X sa iti iei ca toti romanasii cu bani... cu siguranta la baza achizitiei au stat niste planuri de fezabilitate.... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, cuki a spus:

 

Mai exista si orase cu 2-3 dealuri...as vrea sa vad cum se descurca Springu cu 2 adulti si un copil...urcand un deal de genul Feleacul din Cluj. 

 

Eu imi mentin pararea...este un TucTuc cu usi. O fi bun prin Damaroaia si pe unde ceasu din gara e cel mai inalt punct, in rest nu vad practicalitatea. 

Oricum, daca se termina subventia pana in toamna, 90% din cei care au dat avans vor renunta la comenzi. 

 

Tzarane, masinile "eco" nu trebuie sa se descurce, trebuie sa nu polueze. Degeaba ai Tesla daca mergi cu 39km/h ca sa consume putin. Voi chiar nu ati remarcat ca astia cu electrice merg mai incet ca un autobuz STB din care se fura motorina? Iar pe Feleac o lasi la vale sa prinda viteza, recuperezi timpul si energia pierduta la urcare :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moa' la cum se vorbeşte p-aciulea ţi se face frică: "okish", "practicalitatea", ICE, "face sens" .

Măcar asta de pe urmă este turnesolul prostiei fudule, bomboana de pe coliva morţilor mă-sii de corporatişti idioţi. Ăăă continuaţi cu viitorul electric al tigăii, e amuzant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.03.2021 la 10:14, cuki a spus:

Eu consider ca daca vrei electric, momentan nu este o oferta "okish" sub 30k Euro.

nici un producator nu vinde masini decente (motorizare-sasiu-tren rulare-interior) la 30k euro pret final in Europa , poate gasesti ceva pe paiata americana 

 

daca tu ai C Klasse acum si te uiti dupa o electrica sub 50-60k ... practic orice cumperi o sa fie sub asteptari , poate model 3 LR 2021  ... dar ala nici nu se apropie de 30k

 

trecerea la full electric mai ales in Ro o sa fie frustranta dar in acelasi timp inutila , oricine isi permite o masina de 30k isi permite si o benzinara de rezerva/drumuri lungi 

 

reteaua de chargere AC (11kw) este aproape inexistenta , DC e absolut inexistenta in toata Europa de est , iar cand dacia va vomita pe piata la sfarsitul anului 5k de lastune electrice sa vezi distractie

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Starcream a spus:

ești corporatist obosit.

 face sens, poate e de la poluarea mucureştiului, bombonel; ascultă de ministrul mediului şi închide fereastra

Acum 1 oră, superbec a spus:

reteaua de chargere AC (11kw) este aproape inexistenta , DC e absolut inexistenta in toata Europa de est , iar cand dacia va vomita pe piata la sfarsitul anului 5k de lastune electrice sa vezi distractie

 Nu înţeleg despre ce reţea zici la 11kw, am un e208 la muncă a venit cu încărcător de 7.4kw mono iar pt 300e HT am luat unul trifazat de 11kw. Ambele merg pe reţeaua domestică mono sau tri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, adrianm a spus:

 

 Nu înţeleg despre ce reţea zici la 11kw, am un e208 la muncă a venit cu încărcător de 7.4kw mono iar pt 300e HT am luat unul trifazat de 11kw. Ambele merg pe reţeaua domestică mono sau tri

ce nu intelegi? incarcatoarele AC de 22kw sunt defapt 2x11 .. practic 3 faze la 16A , astea incarca o o masina cu invertor de 11kw in cateva ore 11kw X h =kwh incarcati ai masina cu baterie de ~60kwh o incarca in 6-7 ore de la 0 la 100% in general se utilizeaza intre 20 si 80% deci 36kwh .. hai sa zicem 4 ore o incarcare uzuala 

 

posturile astea de incarcare in ro-europa de est sunt foarte putine si chiar daca ar fi la orice supermarket tot nu sunt fezabile pentru drumuri lungi 

 

incarcatorul (e mai mult un cablu care comunica cu masina) si invertorul instalat in masina cu care a venit gunoiu de 208 , sau jaguarul ipace sunt monofazice adica 1faza x32A , acasa daca nu ai 3 faze x25A instalate o sa topesti firele cand incarci e20008 asta dupa ce ai pus banutul la siguranta ... dar sa zicem ca nu asta e problema, instalezi 3x25A acasa si aia e ... dar invertorul masinii ramane de 7 KW tot peste noapte se va incarca masina 

De la o priza obisnuita DEDICATA vei trage cel mult 1x16A .. deci ~3.6kw dar in practica le seteaza pe 3.2kw maxim, ca sa ajungi la 7.4kwh iti trebuie circuit dedicat monofazat pe 32A , foarte putine case in Ro au putere instalata de peste 32A 

 

Exista statii de incarcare DC de la 50 la 270kw dar astea sunt foarte rare in Europa si practic inexistente in EST ... nici nu vei vedea prea curand la fiecare benzinarie cate una instalata pentru ca sunt foarte scumpe 30-50k euro sau chiar mai mult pentru un singur post de incarcare , dupa ce ca sunt scumpe mai au nevoie si de putere instalata mare , probleme cu reteaua/logistica etc

 

daca in continuare nu intelegi sau nu observi problema ... ia niste lecitina dar cred ca e prea tarziu.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că tu ai o problemă, relaxează-te. 7.4kw mono sau 11kw tri este fezabil şi în ro şi în fr. Că nu e suficient e altă discuţie şi nu e suficient nici în ro nici în fr dar asta vine esenţial din capacitatea de producţie nu din distribuţie.

Şi ca să fie şi mai rău, spre ex ZOE trage de la priza domestică doar 8A din motive de securitate chit că priza suportă 16A iar încărcătorul tot 16A)

Lăstunele a fost gîndit bine cu 27kw, o să dea lovitura vs un e208 de ex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, superbec a spus:

ce nu intelegi? incarcatoarele AC de 22kw sunt defapt 2x11 .. practic 3 faze la 16A , astea incarca o o masina cu invertor de 11kw in cateva ore 11kw X h =kwh incarcati ai masina cu baterie de ~60kwh o incarca in 6-7 ore de la 0 la 100% in general se utilizeaza intre 20 si 80% deci 36kwh .. hai sa zicem 4 ore o incarcare uzuala 

 

Salutare.

 

M-ai pierdut: daca incarci trifazic 16 A care e manevra cu 2x11 kW? Nu am studiat cum e sistemul de incarcare la masini. Incarcatorul functioneaza cu tensiunea de linie sau de faza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Silver Arrow a spus:

Salutare.

 

M-ai pierdut: daca incarci trifazic 16 A care e manevra cu 2x11 kW? 

o cutie d'aia de dai cu cardu pe dansa are 2 stekere , fiecare e capabil sa livreze 11kw ...DAR pe harta iti apare incarcator de 22kw , masinile oricum au invertoare de 7,2 (jaguar+frantuzesti si alte cotetze) sau 11kw in ele 

 

in final ideea de baza e ca o vacanta prin romanica e greu de realizat cu un EV, sa nu zic imposibil

 

reteaua de superchargere tesla e pe DC si incarca repede , dar e doar pentru tesle si nu exista in RO

 

acum din 5k de doritori de e-lastun... fac pariu ca nici un sfert nu stiu diferenta intre AC si DC sau kw si kwh , abia astept pozele cu prelungitoare de la etajul 10 :)

Acum 20 minute, Silver Arrow a spus:

Incarcatorul functioneaza cu tensiunea de linie sau de faza?

sunt 2 tipuri standardizate (in mare parte) 

AC 3 fazic si DC 

 

Cand incarci AC folosesti invertorul instalat in masina sa transformi AC in DC pt incarcatul efectiv al bateriei , asta e in cel mai bun caz de 11KW

(la 220v se foloseste un cablu cu un fase invertor ca sa alimenteze invertorul masinii cu 3 faze, e ca dracu )

 

Teslasupercharger si Ionity sau alt lant de incarcatoare rapide (DC) au invertoare in postul de incarcare si alt stecher care incarca direct bateria (cu cat poate bateria sa duca)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Starcream a spus:

Daca inchid ochii cand se aud sunetele alea de plastic subtire si gol am impresia ca-s in logan :)

Echipata full cu ac manual.

Aia basic n-are aer? :D

stiu, sunt carcotas.

Acum 10 ore, cuki a spus:

a inceput si tara asta sa mearga mai bine

:crack:

ce anume merge "mai" "bine" ? :)

eu nu am observat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, john17 a spus:

Președintele la vale, pe schie și nu numai. 

– Cum e la schi, dom’ președinte?

– Foarte bine. Vă invit să veniți.

În urmă cu o zi arsese un etaj la Spitalul „Matei Balș“. Cei cinci morți semnalaseră că se poate schia în week-end, în fereastra dintre cinci și cincisprezece cadavre.

catavencii.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, einstein1984 a spus:

 

ce naiba legatura are schiul presedintelui cu masinile electrice? 

Nu ai fost atent, a afirmat @cuki "a inceput si tara asta sa mearga mai bine".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.03.2021 la 8:32, einstein1984 a spus:

Zoe incarca cu 22kW fara probleme. In romania. 

era singur :) se incarca de plictiseala mai repede :)

 

despre e-lastun .. cu sau fara ac , e ce trebuie pentru oras terminati cu tampeniile 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

 

inafara de faptul ca poti parca pe locuriile unde se poate incarca...dar trebuie sa platesti parcarea. Incarcarea gratis, parcarea e 10-15 lei / ora. 

pe la mine e chiar super avantaj , nu neaparat financiar , doar ca ai o sansa sa gasesti parcare in miezul problemei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...