Jump to content

Cu si despre masinile electrice


adidas
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, l.u.v said:

E plin OLX ul de Tesla, oameni ca au dat zeci de mii pe mașini SH și apoi au început gherlele la ele. 

Plus calitatea proastă la finisaje, lufturi și felul în care sunt făcute. 

 

Depinde de model și de iterație. Cam toate modelele Tesla au avut probleme de finisaj și asamblare în primii ani de producție, dar s-au rezolvat în timp. Apoi mai depinde și de cine le-a folosit de noi și cum.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

17 minutes ago, l.u.v said:

Pai cum poți să folosești o mașină nouă electrică decât mergând normal. 

 

Sunt destule orașe care le utilizează ca taxi-uri. Și destui puștani care le abuzează pentru senzații. Vezi ce se întâmplă cu mașinile de la Spark prin București :) 

Link to comment
Share on other sites

Mașini cum făceau nemții acum 30 de ani nu mai face nimeni azi, e păgubos :) Există destule mașini moderne abuzate care sunt moarte la 100k km.

 

A nu se înțelege că sunt fan Tesla. Nu mi-aș lua niciodată, nu e pentru mine. Dar cred că primesc mai mult hate decât e cazul.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Sunt destule orașe care le utilizează ca taxi-uri. Și destui puștani care le abuzează pentru senzații. Vezi ce se întâmplă cu mașinile de la Spark prin București :) 

Își bat joc de ele, eu daca merg cu un Spark cred că fac cate 3-4 sesizări, ba le-au bușit și nu le-au declarat, ba fumează, ba lasă gunoiul în mașină, oglinzi interioare lipsa, etc etc. Maimuțe in plm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fiecare cu părerea lui în acest sens. Eu cred că sunt mai multe mașini nemțești din anii '90 pe drumuri acum decât vor fi peste 30 de ani de acum încolo mașini construite de ei astăzi. Și nu e vorba doar de motor aici.

 

Dar cum sunt puțin off-topic, contribui și eu constructiv la întrebarea generală: da, evident.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Edd said:

Fiabilitatea lor era data de simplitate si nimic mai mult.

 

Permite-mi să am o opinie divergentă :) Pe vremuri făceau mașinile pe cât de bine puteau - cu limitările inerente ale vremii (metode de proiectare și producție, calitatea materialelor, etc.). De unde renumele ingineriei germane care persistă și astăzi. Doar că în momentul de față scopul măiestriei inginerești este să faci bunul să reziste cât are perioada de garanție, pentru ca apoi să fie din ce în ce mai costisitor de întreținut și astfel să te încurajeze în a achiziționa un exemplar nou. La auto se vede și în ciclurile de facelift care au devenit din ce în ce mai scurte. Modelul consumerist american este rege.

 

Dar gata cu off-topic-ul. Fiecare cu părerea lui.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, cuki said:

Iara o dam pe Bullshit-ul older is better?

 

Eu personal nu am spus asta. Doar că o mașină germană nouă acum 30 de ani era făcută mai trainic decât una nouă acum. Din nou, nu mă refer doar la motor. Sunt elemente vizibile și palpabile, mai ales la mărcile mari (Mercedes, BMW, Audi).

 

În rest, modelul Tesla pare să fie de succes.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, l.u.v said:

 

Spre asta ne îndreptam în general, nu doar cu automobilele: IOT. Totul va fi interconectat și controlat prin internet. Noi probabil avem o problemă cu asta pentru că am trăit în alte vremuri, dar generațiile în formare care s-au născut cu internetul la nas nu vor avea nicio problemă fundamentală cu asta și vor lua lucrurile ca atare.

 

15 minutes ago, Edd said:

Trainice dar poluante, neperformante, capcane mortale in caz de accident(chiar si la unele usoare), lipsite de confort dupa standardele actuale...

Dupa standardele actuale, complet nepractice

 

Fără îndoială, nu contest. Eu mă refeream însă strict la partea de durabilitate. Nu emit dealtfel nicio judecată de valoare în absolut.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Totul va fi interconectat și controlat prin internet

Nu plătești dările sau fluieri în biserică (nu te vaccinezi) - îți dă switch off din taste la tot, tv, lumină, internet, mașină etc. Viitorul nu sună bine! 🤬

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Ești deja conectat la internet iar cine vrea să afle date despre cine ești, unde ai fost azi și ce tabieturi ai, poate afla. Doar că de obicei nu ești destul de important încât să conteze. Asta e cea mai bună metodă de protecție.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

 

Acum 5 minute, cuki a spus:

Ce era durabil la ele? 

Cam tot.

Dar nu putem o face o comparație, că deocamdată peste astea noi trebuie să treacă anii și kilometrii. 

Să luăm de pildă tabla de pe ele. Sau mușamaua de pe volane sau tapițerii care se uzează prematur. 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Acum că mi-ai spus de parbrize, Toyota Corolla Hybrid 2021 a nevesti-mii.

2000 km, a plecat singură o fisură care s-a întins pe toată baza parbrizului, vreo 50 cm. 

Mă rog, poate fi din turnare, dar tot defect rămâne și timp pierdut la asigurare, apoi schimbare. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, cuki said:

Cam tot? (...)

 

Ceea ce spui nu este fals, dar este puțin pe lângă finalitatea subiectului. Am să reformulez: automobilele mai vechi erau concepute pentru a rezista mai mult în timp și a trece peste situații neprevăzute. Erau "over-engineered" în raport cu scopul lor final pentru că asta însemna excelența inginerească atunci și asta le aducea clienți.

 

Cele actuale sunt proiectate într-o altă paradigmă, sub care dictează tăierea de costuri și durata de viață limitată în timp. Aspectul durabilității își pierde din relevanță și câștigă teren alte elemente dragi consumatorului: moda, frugalitatea motorului, numărul de opțiuni și senzori, integrarea cu alte aparate, etc. Situația nu este mai bună sau mai rea, este doar diferită.

 

44 minutes ago, cuki said:

In rest, temeriile de mai sus le aveau si cand au aparut masiniile cu benzina

 

- nu avem destula benzina,

- e scump rau sa extragem petrolul

- e daunator rau sa rafinam si sa transportam petrolu. Unde mai pui, ca si tzitzeiul polueaza gramada daca accidental se intampla o nasoala

- benzinaria/cisterna/depozitul/rafinaria/sonda/platforma poate bubui, Nu exista "daca se va intampla" ci "cand?"

etc.

 

Total de acord. Spre electrice se tinde, soluții se vor găsi. În Norvegia 80% din mașinile noi sunt electrice, și nu-i văd să plângă după curent sau să construiască centrale nucleare. Pe termen mediu se vor găsi soluții de înlocuire ai actualilor acumulatori. Pe termen lung (un secol sau mai mult) o mare parte din energia consumată la nivel global va fi produsă în reactoare de fuziune nucleară.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, cuki said:

Tu compari acolo S-uriile vechi cu Golfuriile actuale.

 

Comparațiile pe care le insinuez sunt între modele echivalente, te asigur. W202 față de W205. B5 față de B8. E39 față de E60 sau F10. Exemplele pot continua, dar nu-mi doresc să continui discuția fără sens. Ai o altă părere și ți-o respect.

Link to comment
Share on other sites

Multe masini vechi au fost casate pe motiv de poluare, chiar am vazut pe yt cum distrugeau un mertan superb din acest motiv. Si daca il vei distruge peste 5 ani ca polueaza, de ce sa-l mai fabrici sa fie tank?

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 53 minute, cuki a spus:

Restul masiniilor, alea pentru powlimea de rand, erau niste rable in comparatie cu ce primesti azi pentru aceasi bani (aceasi marca, aceasi clasa). Comparam ca la momentul respectiv pentru sume enorme primeai un volan cu 4 roti, un motor putors si o tabla ordinara...pai it better be good. Azi, pentru aceasi bani, primesti performanta, fiablitate, confort, siguranta...etc. etc. In esenta, pentru aceasi bani primesti de 10 ori mai multa masina.

Ai mai dat exemple de genul, dar mă miră că scapi din vedere un lucru esențial. Și anume că oferta era fix pe cererea de atunci. Ca să fac o analogie, normal că în 2021 ți se par penibili pantalonii evazați, cămășile cu guler fluture și ciocatele care se purtau în anii 70-80. Dar asta nu înseamnă că materialele respective erau mai proaste decât cele de astăzi. 

Ci doar că atunci erau alte cerințe și tehnologie, confirm cu vremurile de atunci. 

Și da, Golfurile, Renaulturile si Audi 80 din anii aceia îți ofereau fix ce se cerea atunci. Cu un plus pe partea de fiabilitate, pentru că întotdeauna simplitatea este durabilă. 

In aceeași bani astăzi am Toyota Corolla Hybrid.

Da, consumă mai puțin în oraș, motorul e silențios (stai să vedem cât ține!!), franele sunt ok si am un căcat de tabletă pe bord cu grafice si tot felul de ecrane bune să provoace erecție unui millenials. Că tot radio, clima și telefonul sunt de bază. 

Adică fix ce am și eu pe navi aftermarket Android pe care le-am montat ambelor mașini 😏

În schimb în ea peste 130 km/oră strigi unul la altul din cauza insonorizării lipsă, auzi amortizoarele la 20 km/oră cum lucrează, pute a plastic de la vinilinul mușama (piele Eco) de pe scaune si volan și am consolele din plastic oribil lucios. 

 

 

Acum 22 ore, Edd a spus:

Trainice dar poluante, neperformante, capcane mortale in caz de accident(chiar si la unele usoare), lipsite de confort dupa standardele actuale...

Dupa standardele actuale, complet nepractice

Nu au nicio importantă standardele actele cu ce se fabrica atunci. 

Adică nu are nicio logică comparația, am explicat mai sus de ce. 

"Lipsite de confort după standardele actuale" zici tu🤣😅

Dacă ești din București și ai câteva ore îți dau doua vechituri la alegere să mergi și vezi cum stai în ele. 

Să vezi de pildă cum stai în spate ca pasager și pe urmă compari cu multe mașini actuale. 

Confortul cuprinde multe paliere, poate fi fizic, auditiv, observabil etc. 

Dacă pentru tine confort vizual înseamnă o tabletă, lumini ambientale, plastic lucios și si butoane colorate este ok. 

Dar overall confort înseamnă - pe lângă cele de mai sus - o multitudine de factori: ergonomie interioara, unde sunt amplasate comenzile, spatiile de depozitare etc. 

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cercul prostitutiei dintre producator si clientul final este fix pe tipul cerere si oferta, cu o mica schema, producatorul ofera ce vrea clientul, dar cum vrea el ca producator.

Intamplator, sau nu, lucrez intr-un service monomarca, si vad zilnic "fenomene" de multi bani cu bube din fabricatie.

 

Iar cele "full electric" au sanse mici de supravietuire in contextul actual, Hibridele vor juca mai mult la masa asta.

Edited by DKW
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Da - Romania, masiv.

 

Se fac in Ro chestii pe care nu ti le imaginezi.

 

Automotive - mult din ce vezi intr-o masina este autohton.

Echipamente de IT, echipamente de masura (industriale), echipamente medicale, audio de inalta performanta, pluguri de zapada pentru tarile scandinave.... si lista continua - toate locale.

Link to comment
Share on other sites

Acum 35 minute, PzKpfW a spus:

Au început chiar să delocalizeze din China spre România, fiind mai ieftin și mai rapid să producă aici. Deocamdată.

Transportul este problema cea mai mare (14-16 saptamani / 15keur pe container) la pachet cu flexibiliatea de a produce specific pe cerinta.

Link to comment
Share on other sites

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Guest pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned and unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...