Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 6 ore, mrjo a spus:

oate stii de efectul Dunning-Kruger. Ca sa nu mai scriu degeaba:

 

Te-ai gandit ti se aplica si tie?

 

Acum 6 ore, mrjo a spus:

Cu cat afli mai multe, cu atat intelegi ca de fapt abia treci de genunchiul broastei.

 

Mult adevar ai spus in propozitia asta pt ca exact in situatia asta esti. Mai grav este ca tu ti-ai dat seama ca ai gresit si in loc sa accepti barbateste ca esti la genunchiul broastei incerci diversiuni cu Bula si Strula in speranta ca poate nu se observa ca ai cazut de papagal.

 

Intreaba un profesor de fizica, pune-i aceeasi problema simpla de fizica si iti va raspunde ca pentru a misca doua masini identice in conditii identice vor consuma aceeasi cantitate de energie. Logica elementara...

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Nguyen said:

incerci diversiuni cu Bula si Strula in speranta ca poate nu se observa ca ai cazut de papagal.

Li se zice analogii, iar fizica e plina e ele cand explica niste concepte la inceput. In cazul asta, banii pe tariful standard sunt energia cheltuita efectiv pe miscarea din punctul A in punctul B, iar restul costurilor sunt pierderile inerente si inevitabile ale procesului pe traseu. La EV-uri, raportul dintre energia transformata in putere utila la roti si cea pierduta pe circuit e mult supraunitar (1000 vs 150, adica Bula), la ICE-uri e mult subunitar (1000 vs 3000, adica Strula). Amice, te lupti cu matematica, nu cu mine.

 

Faci confuzii de scoala gimnaziala intre lucru mecanic, energie si putere, deci nicio mirare ca te ametesti de unul singur. Lucrul mecanic necesar pentru a muta cele doua masini e intr-adevar identic pentru doua masini identice, daca lungimea e aceeasi, indiferent de drumul ales (chiar si luand-o si pe dealuri cu una dintre masini). Energia insa nu e lucru mecanic, ci e capacitatea de a face lucru mecanic util, adica lucru mecanic inmagazinat (pastrat temporar) intr-o anumita forma, asta nu pricepi tu. Iar procesele care produc si folosesc (transforma) energie pentru a livra o forma de putere au, obligatoriu, un randament propriu intrinsec. Nu poti sa vorbesti de energia folosita de un sistem fara sa vorbesti de randament decat daca habar n-ai despre ce vorbesti, de fapt. In analogia cu Bula si Strula, mia de lei data pentru frecus e lucrul mecanic "util" (egal in cazul ambilor), iar restul cheltuielilor reprezinta pierderi obligatorii ale procesului de a face lucru mecanic util - unele procese sunt mai costisitoare, altele mai avantajoase.

 

Si daca nici acum nu pricepi, te rog sa spui tuturor de azi inainte ca masina ta "consuma" doar 2 l pe suta de km, ca restul de 5-6 litri pe suta se duc pentru incalzirea blocului motor si pentru vibratii inutile in tot sasiul si altele asemenea, deci "nu conteaza".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, mrjo a spus:

Li se zice analogii, iar fizica e plina e ele cand explica niste concepte la inceput. In cazul asta, banii pe tariful standard sunt energia cheltuita efectiv pe miscarea din punctul A in punctul B, iar restul costurilor sunt pierderile inerente si inevitabile ale procesului pe traseu. La EV-uri, raportul dintre energia transformata in putere utila la roti si cea pierduta pe circuit e mult supraunitar (1000 vs 150, adica Bula), la ICE-uri e mult subunitar (1000 vs 3000, adica Strula). Amice, te lupti cu matematica, nu cu mine.

 

Faci confuzii de scoala gimnaziala intre lucru mecanic, energie si putere, deci nicio mirare ca te ametesti de unul singur. Lucrul mecanic necesar pentru a muta cele doua masini e intr-adevar identic pentru doua masini identice, daca lungimea e aceeasi, indiferent de drumul ales (chiar si luand-o si pe dealuri cu una dintre masini). Energia insa nu e lucru mecanic, ci e capacitatea de a face lucru mecanic util, adica lucru mecanic inmagazinat (pastrat temporar) intr-o anumita forma, asta nu pricepi tu. Iar procesele care produc si folosesc (transforma) energie pentru a livra o forma de putere au, obligatoriu, un randament propriu intrinsec. Nu poti sa vorbesti de energia folosita de un sistem fara sa vorbesti de randament decat daca habar n-ai despre ce vorbesti, de fapt. In analogia cu Bula si Strula, mia de lei data pentru frecus e lucrul mecanic "util" (egal in cazul ambilor), iar restul cheltuielilor reprezinta pierderi obligatorii ale procesului de a face lucru mecanic util - unele procese sunt mai costisitoare, altele mai avantajoase.

 

Iar incerci niste diversiuni in incercarea disperata de a scapa basma curata dupa prostia pe care ai spus-o cu consumul de energie in problema (simpla) de fizica pe care am expus-o. Si nu esti in stare nici sa faci diferenta dintre randament si consumul de energie.

 

Acum 49 minute, mrjo a spus:

Si daca nici acum nu pricepi, te rog sa spui tuturor de azi inainte ca masina ta "consuma" doar 2 l pe suta de km, ca restul de 5-6 litri pe suta se duc pentru incalzirea blocului motor si pentru vibratii inutile in tot sasiul si altele asemenea, deci "nu conteaza".

 

Gigele, kW pe care ii consuma o masina electrica au si ei pierderi de energie sub forma de caldura, e caldura aia care iese pe cosul termocentralelor. Diferenta dintre EV si ICE este ca EV pierde caldura pe cosul termocentralelor iar ICE pierde caldura pe esapament. Repet, tii degeaba cartile acelea de fizica in biblioteca, asta presupunand prin absurd ca chiar le ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uneori imi dau seama mult prea tarziu ca am de-a face cu ultra-troli care nu discuta cu adevarat, ci fac doar spagaturi logice de la o prostie la alta, ca sa te atraga in bezna mintii lor. Imi asum greseala. Sa fii sanatos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Clit Eastwood Jr. a spus:

🤣😂 avea dreptate john ca asta e din seria filmelor cu molecula rotunda de ulei

 

Pana acum nu ai spus nimic la obiect, ce-i drept nici nu te pricepi.

Acum 1 oră, mrjo a spus:

Uneori imi dau seama mult prea tarziu ca am de-a face cu ultra-troli care nu discuta cu adevarat, ci fac doar spagaturi logice de la o prostie la alta, ca sa te atraga in bezna mintii lor. Imi asum greseala. Sa fii sanatos.

 

Gigele, hai sa-ti dau alt exemplu si anume hibridele. Acestea isi produc singure curentul electric avand motor ICE sub capota, care e diferenta intre curentul electric produs si consumat de o masina hibrid si cel consumat de un EV? Tot sustii ca EV consuma mai putina energie ca un hibrid respectiv ICE?

 

Si inca un aspect pe care tin din nou sa-l mentionez, eu nu sunt impotriva EV ci impotriva promovarii lui ca automobil eco plus mizeriile care decurg de aici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

39 minutes ago, Nguyen said:

Gigele, hai sa-ti dau alt exemplu si anume hibridele. Acestea isi produc singure curentul electric avand motor ICE sub capota, care e diferenta intre curentul electric produs si consumat de o masina hibrid si cel consumat de un EV? Tot sustii ca EV consuma mai putina energie ca un hibrid respectiv ICE?

Esti un diletant sinistru, iar raspunsul asta il mai dau doar pentru ceilalti, ca sa se vada clar ce mehlem ai tu in cap si folosesti drept argumente, mereu citindu-te doar pe tine insuti.

1. Hibridele sunt aproape o farsa, dar una necesara, pentru ca la o schimbare de asa amploare pasii intermediari ajuta, chiar daca nu au nici pe departe eficienta scopului final urmarit.

2. Hibridele sunt de mai multe feluri, iar ce-ai descris tu acolo e o clasa foarte particulara, practic cea mai departe de a fi o masina electrica in adevaratul sens, o hidosenie bagata consumatorilor pe gat de producatorii de masini legacy, ca sa impace capra si varza si sa-i suga de mai multi bani pe clientii nestiutori. Cele mai multe hibride folosesc motorul drept motor, nu drept generator, si asta nu oricum, ci in cazuri specifice si cu scopuri de eficientizare, iar cele plug-in se incarca si din retea.

3. Faptul ca tu folosesti categoria asta de nisa, care e cea mai indepartata conceptual si practic de scopul si modelul unei masini electrice, ca sa-ti sustii in continuare ineptiile arata ce fel judeci tu. Asadar, ignore for life.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, mrjo a spus:

Esti un diletant sinistru, iar raspunsul asta il mai dau doar pentru ceilalti, ca sa se vada clar ce mehlem ai tu in cap si folosesti drept argumente, mereu citindu-te doar pe tine insuti.

 

Acum 5 minute, mrjo a spus:

1. Hibridele sunt aproape o farsa, dar una necesara, pentru ca la o schimbare de asa amploare pasii intermediari ajuta, chiar daca nu au nici pe departe eficienta scopului final urmarit.

 

Din contra, per total hibridele ar fi solutia optima, (doar) in oras au un consum mai mic fata de ICE si nu necesita baterii de mari dimensiuni ci numai cea tampon.

 

Acum 5 minute, mrjo a spus:

2. Hibridele sunt de mai multe feluri, iar ce-ai descris tu acolo e o clasa foarte particulara, practic cea mai departe de a fi o masina electrica in adevaratul sens, o hidosenie bagata consumatorilor pe gat de producatorii de masini legacy, ca sa impace capra si varza si sa-i suga de mai multi bani pe clientii nestiutori. Cele mai multe hibride folosesc motorul drept motor, nu drept generator, si asta nu oricum, ci in cazuri specifice si cu scopuri de eficientizare, iar cele plug-in se incarca si din retea.

 

De dragul discutiei sa zicem de Toyota Prius, primul model.

 

Acum 5 minute, mrjo a spus:

3. Faptul ca tu folosesti categoria asta de nisa, care e cea mai indepartata conceptual si practic de scopul si modelul unei masini electrice, ca sa-ti sustii in continuare ineptiile arata ce fel judeci tu. Asadar, ignore for life.

 

Gigione, EV isi ia curentul de la termocentrale arzand hidrocarburi iar hibridul isi ia curentul de generatorul actionat de ICE care functioneaza tot cu hidrocarburi. De ce sunt aceste doua vehicule atat de "indepartate conceptual si practic" cum spui tu?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, SenorPink a spus:

 

 

La drag sunt bune, dar dacă le dai blană ai cca 1 min până se domolesc drastic. Tot încearcă niște băieți la coastă și pe la 1/2 probei moare mușchiul electrocarului, s-a întâmplat așa și cu Golful cu electrică Tesla și cu un Mini. La Mini nici cu sprijinul producătorului nu au reușit să îl facă să meargă "plin" măcar 3-4 km. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

 

Comparatia este facuta in energie consumata sau au transformat costurile "la pompa" in mile/gallon?

 

in ce masori tu aceasta energie ca te-am mai intrebat odata si ai ignorat intrebarea mea?

 

acum faci echivalarea intre un ICE si EV pe baza carei unitati de masura?

 

ca utilizator final stii ce ma intereseaza, platesc mai mult la benzinarie sau la statia de incarcare care cost per km e mai mic pt mine? am sistem solar in curte si pot incarca gratuit masina, atunci perfect, imi scad si mai mult costurile de deplasare. Imi da Rabla + 50% din valoare subvenite pana la 10.000e? parfect gimme that shit. nu sunt ipocrit sa ma bat cu caramida in piept ca imi pasa de natura sau ce se intampla cu planeta peste 200de ani cand eu nu o sa mai pe aici si nici urmasii mei directi.

 

pe mine ca utilizator de zi cu zi e ca sa te deplasezi cat mai ieftin de la A la B. atat ma intereseaza, nu care  rahat e produs cu mai putina poluare sau care genereaza mai mult emisii de carbon pe parcursul vietii. 

 

va chinuiti sa va gasit tot felul de justificari pt care polueaza mai mult si dc si cum si in ce fel. eu, gigel, utilizator de masina ma intereseaza fix cat scot din buzunar per 100km. ATAT!

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Bulldog46 said:

Hopa....https://www.reuters.com/business/energy/bp-car-chargers-overtake-pumps-profitability-race-2022-01-14/

 

Si pe aia care dicteaza mersu lucruriilor ii intereseaza cat isi pasteaza ei din ce dai tu. Incet incet om vedea in locul clasicelor pompe de combustibil, statii de incarcare

 

Credeam că era deja cazul. Investiția pentru o stația de încărcare în US se ridica la câteva zeci de mii bune de USD. Comparativ, o benzinărie normală începe de pe la 200k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog, pastrati cat de cat decenta in exprimare si lasati atacurile personale, caci apoi ne plangem de ce scade calitatea forumului si Vama nu mai e ce-a fost :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, PzKpfW said:

 

Credeam că era deja cazul. Investiția pentru o stația de încărcare în US se ridica la câteva zeci de mii bune de USD. Comparativ, o benzinărie normală începe de pe la 200k.

asta pt ca deja locul exista ....daca o iei de la zero se schimba treaba ...sa nu fim ipocriti .

Ca si extrapolare simpla ..sa infiintezi un serviciu de GAZ intr-o benzinarie costa sub 50k .....sa deschizi aceiasi gazzarie standalone ....sare muuult . ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mrjo a spus:

Esti un diletant sinistru,

 

Constatntin Tanase a aparut intr-un spectacol cu celebra exprimare: 

''De la Nistru pân’ la Don
Davai ceas, davai palton''

Si i s-a spus sa se abtina pe viitor.

El s-a conformat si drept urmare la urmatorul spectacol a aparut cu maininle plne de ceasuri  si dupa o perioada de tacere a zis: ''Am spus ceva? Nu am spus nimica!''

 

Avand in vedere ca incerc sa ma abtin si eu de la comentarii,  ma uit si eu la scrierile Nguyen, stau o leaca si spun la fel : Am comentat ceva? Nu am comentat nimica!

 

On topic:

Poluare auto cuprinde doua aspecte: poluarea locala de scurta durata si poluarea generala de lunga durata

Poluarea locala de scurta durata se refera in principal la monoxizii de azot si carbon, care ne otravesc la propriu in sensul in care intra in circuitul sangvin si blocheaza hemoglobina sa mai preia oxigen si sa elimine dioxidul de carbon.

Din fericire aceste molecule de NO si CO,  sunt instabile (nefiind rotunde ca o  bila, prietenii stiu de ce) si dispar destul de repede in alte combinatii chimice. Ele banuiesc ca apar mai ales la momentul demarajelor, atunci cand arderea combustibililor este proasta.

Din acest punct de vedere , masina hibrida clasica, aia zisa full hibrid, rezolva aceasta problema. Baterie care alimenteaza motorul electric se incarca in principal prin recuperarea energiei de frane si cand este cazul din ceea ce priduce motorul termic, sustine demarajele astfel incat se reduc substantial emisiile poluante.

Evident ca daca te rupi in figuri si demarezi blana s-a cam terminat ECO 🤦‍♂️

 

Poluarea generala este in principal cauzata de dioxidul de carbon rezultat din arderea combustibililor fosili.

 

Mai apare si problema poluarii cu particulele fine PM2,5 si PM10, chestie care este elimnata doar de masinile complet  electrice.

 

Evident ca poluarea generala ''pare'' a fi rezolvata de masinile complet electrice.  Acel ''pare'' este cauzat de faptul ca ''uitam'' sa socotim cat polueaza producerea de energie electrica, cat polueaza producerea de acumulatori, in principal procesele tehnologice de extractie a diverselor materii prime, cum ar fi litiul.

 

Daca totusi judecam in mod rational cum se face utilizarea masinii de-a lungul unui an, pare ca solutia cea mai rezonabia pentru masina de utilizare zilnica si pentru concediu este masina hibrid Plug-In. Care de fapt este o masina Full Hybrid cu un acumulator mai mare si posibilitatea de incarcare la priza.

Aici ai posibilitatea de a merge circa 60 km doar pe baterii, chestie care este in general suficienta pentru deplasarile zilnice. Cand ajungi la servici sau unde ai treaba, poti incarca lejer acumulatorul de tractiune la o priza simpla, fara necesar fabulos de putere.

Iar cand pleci in concediu,  pleci cu ea pe benzina/diesel si asta este, nu depinzi de statiile de incarcare. Basca ca poti intra prin marile orase care au restrictii,  circuland cu ea in mod electric.

 

@Bulldog46 cred ca daca ai fi chilian, de pe unde se extrage litiul, ai avea alta persepctiva asupra faptului ca ''...DA, e mai poluant...dar odata ce electrica ti-a fost livrata ...'',  avand in vedere ce marile companii multinationale ti-au terminat panza de apa freatica de au ramas zeci de mii de hectare sterpe si plua agricultura , plua apa potabila.  Nu crezi?

 

 

Acum 34 minute, 3.14 a spus:

asta pt ca deja locul exista ....daca o iei de la zero se schimba treaba ...sa nu fim ipocriti .

Ca si extrapolare simpla ..sa infiintezi un serviciu de GAZ intr-o benzinarie costa sub 50k .....sa deschizi aceiasi gazzarie standalone ....sare muuult . ..

Ce te costa atat de mult in plus fata de benzinarie? Sun tchiar curios.

Ai nevoie de un petic de pamant, un container pe post de birou si un skid de gaz montat pe o mica fundatie, si dupa caz niste ziduri de protectie.

Sau te referi la conecatrea la reteaua electrica, autorizatii etc?

Ca in principiu ai acelasi taxe de autorizatie la GPL si daca ai benzinarie si daca ai gazarie.

Iar la reteaua electrica, ai nevoie de un bransament de 6-10 kW.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Mai apare si problema poluarii cu particulele fine PM2,5 si PM10, chestie care este elimnata doar de masinile complet  electrice.

Nu este eliminată complet! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

 

in ce masori tu aceasta energie ca te-am mai intrebat odata si ai ignorat intrebarea mea?

 

acum faci echivalarea intre un ICE si EV pe baza carei unitati de masura?

 

Calculul este simplu dar in acelasi timp complex daca nu intelegi cum se intampla lucrurile si plecam din nou de la problema simpla de fizica la care mrjo a picat cu brio. Daca ai doua vehicule de aceeasi greutate, forma aerodinamica si vrei sa le deplasezi pe aceeasi distanta in conditii identice vei avea nevoie de o cantitate egala de energie pentru a face acest lucru indiferent de tipul de propulsie folosit: ICE, EV, vele de yacht, tractiune balegaroasa, motor cu reactie, etc. Cum consumul este masurat in kW putem spune ca ai nevoie de acelasi numar de kW pentru a deplasa cele doua masini identice in conditii de rulare identice.

 

Acum apare problema cum sunt obtinuti acei kW si dilemele multora care nu inteleg mecanismele. La ICE kW sunt obtinuti prin arderea combustibului cu pierderile aferente in functie de randamentul motorului care poate varia intre 20-40% in functie de vechimea lui dar deja majoritatea bat in 40% in timp ce randamentulk termocentralelor abia recent a ajuns la 40% dar asta in tarile dezvoltate iar ca o consecinta media randamentului termocentralelor a ajuns la 30%. Deci producerea kW indiferent ca sunt produsi sub capota de motoarele ICE sau ca sunt produsi de termocentrale prezinta cam acelasi randament. Deci ori ca mergi cu ICE ori ca mergi cu EV se consuma aceiasi kW ca sa misti hardughia, avantaj EV pt ca kW produs de termocentrale este mai ieftin (ei ard hidrocarburi ieftine si probabil neaccizate). Daca aia la Turceni-Rovinari ar folosi benzina (la pret de statie) pentru producerea curentului electric EV-ul nu ar mai fi rentabil.

 

Acum poluarea... cata vreme ambele cazane EV si ICE consuma o cantitate similara de energie produsa din hidrocarburi ele polueaza la fel, ba chiar as zice ca ICE polueaza mai putin fata de termocentrale pt ca au catalizatoare iar managementul motorului cred ca este mai eficient fata de cel al termocentralelor. EV ar fi mai putin poluant daca curentul produs ar fi din surse nepoluante dar acestea nu prea exista:

 

1. Eolienele si panourile solare au o amprenta de carbon (si nu numai) mare pentru fabricarea lor si tot au nevoie de compensare a sistemului cu curent produs de termocentrale si aici apare alta problema. Termocentralele sunt eficiente daca merg intr-un regim stabil, daca ele merg pe "low" si la un moment dat trebuie sa compenseze brusc reteaua pt ca apar nori sau se opreste vantul e belita treaba, consuma si polueaza in draci cand face compensarile.

 

2. Energia hidro nu prea este folosita pentru consum ci pentru echilibrarea retelei, lucru pe care mi l-au confirmat inclusiv doi useri de pe forum (Silver si ivan). In afara de asta construirea unei hidrocetrale se face cu costuri uriase si cu o amprenta de carbon enorma pt ca inghite mii si mii de tone de ciment si otel care se produce cu... arderea hidrocarburilor.

 

3. Energia nucleara, este eficienta dar prea putina ca sa conteze in ecuatia noastra. In Romania este undeva la 10%, Germania a renuntat la ea, Spania la fel iar la ei s-a triplat pretul curentului, Franta rezista... Dar ce facem cu deseurile nucleare?!

 

Deci niciuna dintre cele trei variante de produs curent nu este atat de eco precum au unii impresia, toate polueaza si toti contribuim la aceasta poluare imediat ce ai bagat ceva in priza si una e sa bagi in priza un televizor si una e sa bagi o Tesla la incarcat. Faptul ca unii isi pun cwrul intr-o masina electrica nu inseamna ca devin eco. Daca mai punem si problema producerii bateriilor si reciclarea lor deja o dam in lambada rau de tot cu EV-urile astea.

 

Repet, nu sunt impotriva EV ca vehicul ci sunt impotriva faptului ca sunt prezentate si promovate pe cheltuiala noastra ca fiind solutii eco ceea ce este fals.

 

Acum 5 ore, Cavaleru a spus:

 

ca utilizator final stii ce ma intereseaza, platesc mai mult la benzinarie sau la statia de incarcare care cost per km e mai mic pt mine? am sistem solar in curte si pot incarca gratuit masina, atunci perfect, imi scad si mai mult costurile de deplasare. Imi da Rabla + 50% din valoare subvenite pana la 10.000e? parfect gimme that shit. nu sunt ipocrit sa ma bat cu caramida in piept ca imi pasa de natura sau ce se intampla cu planeta peste 200de ani cand eu nu o sa mai pe aici si nici urmasii mei directi.

 

pe mine ca utilizator de zi cu zi e ca sa te deplasezi cat mai ieftin de la A la B. atat ma intereseaza, nu care  rahat e produs cu mai putina poluare sau care genereaza mai mult emisii de carbon pe parcursul vietii. 

 

va chinuiti sa va gasit tot felul de justificari pt care polueaza mai mult si dc si cum si in ce fel. eu, gigel, utilizator de masina ma intereseaza fix cat scot din buzunar per 100km. ATAT!

 

Abia acum atingem miezul problemei, in realitate este avantajos dpdv al economiei personale sa mergi cu un EV. Banuiesc ca in Romania inca cinci ani va fi ieftin sa mergi cu EV dar daca in acesti cinci ani se vor inmulti EV-urile atunci presiunea pe producerea de energie electrica va face ca preturile sa creasca si nu va mai fi mocangeala de acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen

Puterea sa masoara in Watt, simbol W

Energia se masoara in Joule, simbol J

Relatia dintre energie si putere este urmatoarea:

P = E / t

De aici, in unele cazuri, se ma foloseste pentru exprimarea energiei si formularea Wh ( Watt ora) sau multipli acestuia kWh,  MWh sau TWh.

 

In rest asa este ca energia oricum o dai vine cu costuri de poluare. Consumul energetic este acelasi ca sa muti fierul de colo colo electric sau altfel.

 

Dar ai uitat un lucru esential: masina cu benzina/diesel este doar consumator de energie, masina electrica este consumator si producator de energie. 

 

Daca drumul nu este orizontal treaba se schimba dramatic in favoarea masinii electrice.

La deal masinile au acelasi consum energetic,  dar la vale masina cu benzina are consumul de mers in gol, in timp ce masina electrica recupereaza o parte din energia consumata la urcare (merge in regim generator).  E = m x g x h

 

In plus productia de energie electrica in centralele mari are randamente mult mai bune decat un motor cu ardere interna. Acolo se lucreaza cu turbine cu aburi care invart generatoarele electrice, si au randamente mult peste orice ICE (cum iti place sa spui).

Nu stiu de unde ai scos randamentul de 30% al termocentralelor electrice. Ai o referinta ceva sa ne prezinti? Nu contest ca poate am invatat eu gresit.

Nu confunda puterea calorifica a diversilor combustibili cu gradul de poluare al acestora.

Un carbune bun , cum este huila, ajunge la 25 MJ/kg, benzina are cam 48 MJ/kg gazul metan are chiar 50 MJ/kg.

Deci diferenta este ca pentru o cantitate de energie de 1 MJ arzi 2 kg de huila fata de 1 kg de benzina.

Iar ceea ce ajunge util ca energie mecanics a masinii este de 400 kJ la benzinar fata de 550 kJ la masina electrica.

Nu stiu ce materiale poluante rezulta cand arzi 2 kg de carbune fata de 1 kg de benzina. Nu am studiat. 

 

Oricum o termocentrala pe gaz metan va produce 1 kWh de energie electrica transformata apoi in energie mecanica cu o amprenta de carbon mult mai mica decat 1 kWh de energie mecanica  produsa de un motor cu ardere interna,  pentru ca arde cu 4% mai putin combustibil si turbina cu aburi are randament mult mai mare decat motorul cu ardere interna.

 

Asadar, din punct de vedere al combustibilului,  amprenta de carbon a unei masini electrice este mai buna decat al masinilor cu motoare Diesel sau Otto.

 

 

Jmecheria este insa alta: haide sa mutam mizeria la altii si la noi sa fie frumos.

Fabricam energie electrica poluand la altii - de ex Africa/America de Sud - ,  lucru care doar ne da un ragaz pana o sa ne ajunga si pe noi in Europa/USA poluarea,  fabricam cele necesare unei societati electrice facand mizerie in curtea altora (le distrugem apa, solul, aerul etc).

Iar bumerangul ne va lovi drept in cap cand populatiile acelor tari otravite la propriu vor veni in UE sau US ca sa poata trai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-a facut curios @Nguyen rascolind netul am dat de urmatorul studiu:  https://www.researchgate.net/publication/344860096_Comparison_of_the_Overall_Energy_Efficiency_for_Internal_Combustion_Engine_Vehicles_and_Electric_Vehicles

 

unde sunt puse eficientele fiecarui timp de motorizare si sursa.

 

eficienta ICE 11-37% (dieselul e mai eficient decat gazul si benzina) si EV 12-31% pt surse conventionale dar se duce la 39-72% in cazul exclusiv solar+ vant

 

efecicienta este procentual asemanatoare dar creste in favoarea EV cu cat adaugi la sursa de productie a curentului reinnoibile: solar, vant.

 

 

PS maximul de eficienta la EV acel 72% este dat in cazul utlizarii panourilor solare individuale.

revenind la Spring-ul pt naveta si cei cu panourile solare in curte, nu au o optiune mai eficienta. Singura chestie mai ai nevoie de un cotet alternativ pt concedii sau drumuri mai lungi.

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Cavaleru a spus:

PS maximul de eficienta la EV acel 72% este dat in cazul utlizarii panourilor solare individuale.

 

Cati detinatori de EV au panouri solare individuale? Prea putini ca sa conteze in ecuatia asta, deci EV se afla in aceeasi zona de eficienta cu ICE. 

 

Acum 7 ore, Cavaleru a spus:

eficienta ICE 11-37% (dieselul e mai eficient decat gazul si benzina) si EV 12-31% pt surse conventionale

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Nguyen a spus:

 

Cati detinatori de EV au panouri solare individuale? Prea putini ca sa conteze in ecuatia asta, deci EV se afla in aceeasi zona de eficienta cu ICE. 

 

Eu, nenea, eu, eu.....Imi vine masina prin aprilie si panourile prin vara. Se pune?

 

 

Bai baieti, m-ati nenorocit cu cifrele. Eu sunt om simplu, nu pot sa citesc randamente si alte din astea. Dar am cateva observatii de bun simt.

 

Motorul  cu ardere interna frige ca dracu. Dupa 10 minute nu mai poti sa pui mana pe el. Are radiatoare, ventilatoare, toate astea ca sa disipe caldura suplimentara. Si cand trece un BMW diesel pe langa tine pe strada, cu toate ventilatoarele pornite, simti un val de caldura. Dupa mintea mea, asta inseamna un randament destul de scazut.

 

Centrala mea de acasa produce apa calda la 50 grade. Insa nu frige nimic in ea. Nici macar gazele eliminate, eu pun mana in dreptul tevii de evacuare si de-abia sunt gazele un pic caldute. Asta, dupa mintea mea, inseamna randament mare.

 

Am stat mai bine de 10 ani langa centrala termica din Grozavesti, aia de da caldura pentru un sfert de Bucuresti. Daca aia avea randament mic, ar fi insemnat ca zona respectiva sa fie mai calda decat alte zone din Bucuresti. Absolut deloc, iarna si la ei in curte era zapada la fel de mare ca si prin alte parti.

 

Experiente cu centrale de electricitate nu am avut, insa las-o incolo, nu are cum sa fie eficienta o centrala termica si una pe electricitate sa fie dezastru.

 

Plus tot ce vad eu pe ici, pe colo. Parcurile de eoliene ce sunt prin tot judetul Constanta si prin Tulcea. Campuri intregi de panouri solare, parca intre Sibiu si Cluj, si apoi intre Bucuresti si Buzau. Ponderea energiei verzi creste de la an la an.

 

 

Si, ca sa inchei. Electricele au viitor doar daca exista cumparatori. Pana acum, ei se pare ca exista. Cand o sa dau si eu de un posesor de electrica nemultumit de masina, o sa ma mai gandesc. Insa, pana acum, toti prietenii mei cu electrica sunt multumiti de achizitie.

 

 

 

Pe langa asta, vad

P.S. Nguyen, sa zicem ca ai dreptate, ca masini cu aceeasi forma aerodinamica si aceeasi greutate consuma aceeasi energie ca sa mearga de colo -colo. Si cu ce ma ajuta asta pe mine, daca aia pe benzina consuma x energie si are pierderi de x inmultit cu patru, iar aia electrica consuma tot x energie, insa pierderile sunt doar de x inmultit cu 2? O voi alege tot timpul pe aia cu pierderi mai mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Nguyen a spus:

 

Cati detinatori de EV au panouri solare individuale? Prea putini ca sa conteze in ecuatia asta, deci EV se afla in aceeasi zona de eficienta cu ICE. 

 

 

 

stai ca ai omis urmatoarea chestie din ce am prezentat eu. eficienta e aceeasi in conditiile in care EV are curent doar din surse normale consumatoare de: gaz, carbune sau alti combustibili. Cu  cat tara respectiva are mai multe surse "verzi": hidro, vant, solare cu atat creste eficienta EV si scade "poluarea"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...