Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 6 ore, ENEOS a spus:

Dacă nu faci plinul la vreun TIR - că pun ăștia limită la tranzacțiile cash - ajunge să ai câteva bancnote rezervă pe undeva. Recitiți povestea foxului care nu avea semnal la telefon lângă încărcătorul de buleftrică! Acceptați, oameni buni, că este o bulă creată ARTIFICIAL, pe o piață liberă electricele nu ar avea nici o șansă, și dacă se vor înmulți până la o cotă notabilă problemele cu încărcarea vor deveni acute - nu face față rețeaua națională de distribuție - iar poluarea produsă de procesul de fabricație și dezafectare a lor va fi uriașă.

S-aveți amperaj!

 

Nu este dracu chiar asa de negru. Oricum cu sau fara EV, orasele sunt tot mai aglomerate iar lumea probabil ca tot mai putin se va deplasa cu obiecte personale.

Este directia celor de la WEF...sa nu avem nimica, si sa fim fericiti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ENEOS a spus:

Dacă nu faci plinul la vreun TIR - că pun ăștia limită la tranzacțiile cash - ajunge să ai câteva bancnote rezervă pe undeva. Recitiți povestea foxului care nu avea semnal la telefon lângă încărcătorul de buleftrică!

Cu alte cuvinte, atunci cand nu mai ai bani, tot mai ai cativa. Sau schimbi 100$.

Daca ramai fara portofel, gasesti o solutie. Daca se strica telefonul, se opreste lumea in loc, te pui in seszut si astepti sa mori

 

Acum 7 ore, Lucian_M a spus:

Nu am portofel, m-am lecuit de purtat așa ceva.

Am inteles.

Cu analogiile cum stai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 9/29/2023 at 9:31 PM, Penetru said:

IMG-20230929-WA0007.jpg

 

Fără să intru în polemici, este foarte posibil ca generatorul respectiv să fie de backup în caz că stația de încărcare rămâne fără curent - un lucru relativ comun în multe zone din (ceea ce pare să fie) SUA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai niste termeni de comparatie, statistici ceva, e greu de spus daca sunt mai predispuse sau nu la autoaprindere astea electrice fata de cele pe combustibili clasici. Iar cateva filmulete gasite pe net nu demonstreaza absolut nimic.

 

De pilda, daca ar fi sa ma iau din informatii la prima mana, singura masina care a luat foc de care stiu eu personal a fost un Mitsubishi Pajero benzina aproape nou ( sub 5000 km si mai putin de un an vechime). A luat foc spontan si neprovocat in fata garajului si in 2 minute era torță. Prietenul asta al meu caruia i s-a intamplat faza abia se mutase in Dubai si isi luase masina asta de cateva luni. Postase si poze cu epava, si filmulete din timpul incendiului si din ce am vazut acolo, pot spune ca Pajero ala ardea mult mai spectaculos decat Springu' de mai sus.

Inseamna asta ca Mitsubishi fac masini proaste? Sau ca 4x4-urile pe benzina sunt predispuse la autoaprindere?

 

Trend-ul asta cu electricele care iau foc in meme-uri si filmulete imi aduce aminte de primele zile ale Loganului ala vechi din 2004-2005. Circulau pe net 2-3 poze cu niste Logan-uri cu puntea spate rupta sau cu roti rupte din planetare (evident, fara nici un context), iar haterii incepusera cu texte ca Dacia tot Dacie, ca sicriu pe roti, ca mai bine iei un Golf 4 SH de banii aia, stiti genul presupun... Cativa ani mai tarziu s-a dovedit ca erau destul de fiabile pana la urma, si ca 2-3 cazuri izolate (dar intens popularizate) au generat impresii gresite in mintea credulilor. Cam asa si cu electricele astea cu autoaprindere... Pana nu avem niste statistici  cu cate electrice se autoaprind ( defalcat pe model, tip de baterie, etc) si cate masini cu combustibil lichid iau foc (tot asa, detaliat), e greu sa tragem concluzii.

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie-mi plac oamenii care posteaza evenimente, meme-uri si tot felul de chestii ce le mangaie orgoliul, dar nu posteaza evenimentul total. Doar un crampei, ca sa nu mai intelegi nimic.

 

Exemplul clasic: celebra Dacia Spring facuta varza pe autostrada, popularizata mult de hateri, dar la care nu se spune cu ce a intrat in coliziune.

 

Si zilele trecute am aflat ca masina care a facut-o armonica era un tir incarcat cu ciment.

Sursa aici, minutul 4.30.

 

 

E, acum parca nu mai e dracul asa de negru. Nu cred sa existe prea multe masini de clasa mica ce sa nu se faca armonica la impactul cu tirul. Plus ca ocupantii au scapat cu viata.

Traiasca steaua aia NCAP, ca e tare buna la nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ah, ce-mi place balciul asta... Invatati sa traiti cu alegerile facute si nu va mai ridicati statui/pisati pe voi pentru orice rahat. Indiferent de cotoarba folosita tot ajungem sa platim utilizarea ei cat nu face.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, PzKpfW a spus:

 

Fără să intru în polemici, este foarte posibil ca generatorul respectiv să fie de backup în caz că stația de încărcare rămâne fără curent - un lucru relativ comun în multe zone din (ceea ce pare să fie) SUA.

Deci e mai eco o cotoarbă cu baterii, litiu și ce-or mai conține ele, motoare electrice care conțin și alea niscaiva cupru și alte alea care să meargă folosind curent de la un generator diesel (cu scr, dpf oare?) decât un banal automobil diesel?!? Muhahahaha! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba  de un generator de urgenta ,pentru cazul  in care apar pene de curent, cam toate firmele si institutiile au ,sau ar trebui sa aibe unul, incepand cu supermarketul din colt cu benzinaria alaturi si terminand cu spitalul la care poti ajunge pentru o operatie de urgenta necesara in urma unui accident moto. Repeti papagaliceste  eco,eco,eco doar ca sa fii gica-contra sau care-i faza?

Editat de Bowser
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Bowser a spus:

Repeti papagaliceste  eco,eco,eco

Nu, asta repetă cei care forțează trecerea la electrice și unii dintre posesori! "0 emisii" și alte bullshit-uri când de fapt pe tot ciclul producție-exploatare-casare emisiile sunt comparabile cu o mașină diesel. Atâta că nu sunt în locul unde e exploatat vehiculul.

Culmea e că, deși când cumperi combustibil clasic mai mult plătești taxe și accize decât combustibilul propriu zis, fără prime și subvenții tot nu ar fi rentabile ev-urile! Îi înțeleg pe cei cu panouri pe casă și care folosesc mașina pe distanțe scurte, așa e într-adevăr avantajos, dar dacă o să taxeze guvernanții și panourile n-o să mai fie la fel de roz situația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa mai dau apa la moara si celor anti-EV😄

Dacia Spring are stopurile de frana legate, probabil, in serie. Mi s-a ars stopul frana din haion si gata, la revedere, nu mai am niciun stop frana pe spate. Nu se mai aprinde nimic. Partea buna e ca imi da in bord eroarea, stiu ca am buba, dar nu am ce face.

Si mai e si un bec nu foarte raspandit, W16W. Am cumparat la repezeala ce am gasit, W5W, dat fiind ca are acelasi soclu. Tot nu vrea, se aprinde pentru o secunda si se stinge, imi revine eroarea in bord. Calculatorul, pana nu simte consumul corect, taie curentul la becuri.

Tampenie chinezeasca. De acum merg cu un bec W16W in torpedou, de rezerva.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt în serie dar sunt controlate de o unitate electronică. Dacă nu e curentul corect taie alimentarea. O prostie, pt că te lasă complet fără stopuri și riști să devii garaj!

Altă tâmpenie e să ai becuri cu incandescență (inclusiv în faruri) și nu led-uri la un vehicul electric și cu pretenții de eco. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Nu, asta repetă cei care forțează trecerea la electrice și unii dintre posesori! "0 emisii" și alte bullshit-uri când de fapt pe tot ciclul producție-exploatare-casare emisiile sunt comparabile cu o mașină diesel. Atâta că nu sunt în locul unde e exploatat vehiculul.

Culmea e că, deși când cumperi combustibil clasic mai mult plătești taxe și accize decât combustibilul propriu zis, fără prime și subvenții tot nu ar fi rentabile ev-urile! Îi înțeleg pe cei cu panouri pe casă și care folosesc mașina pe distanțe scurte, așa e într-adevăr avantajos, dar dacă o să taxeze guvernanții și panourile n-o să mai fie la fel de roz situația.

LA PV-uri - vezi ca sunt cel putin 2 scenarii (ongrid- prosumator etc si hibrid/offgrid). Tot de alegeri tine pana la urma. Dar majoritatea nu gadesc 2 secunde si apoi vin sa se planga ca "nu e ce trebuie" .

 

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

Nu sunt în serie dar sunt controlate de o unitate electronică. Dacă nu e curentul corect taie alimentarea. O prostie, pt că te lasă complet fără stopuri și riști să devii garaj!

Altă tâmpenie e să ai becuri cu incandescență (inclusiv în faruri) și nu led-uri la un vehicul electric și cu pretenții de eco. :moron:

de cand merg cu ev-ul (care are led-uri pe o parte din lumini) si se aprinde frana cand sunt in frana de motor (si asta se intampla cand iei picioarul din "gaz" - pentru ca "regenerare") stau cu inima in gat sa nu ma pupe ala din spate. ba mi iau si claxoane "ca de ce franez" cand de fapt masina decide ce si cum sa aprinda/incetineasca. bizoniada n-o poti opri ba chiar ii enervezi cand se aprind stopurile "prea des" desi viteza ta e superioara celei cu care merg ei.

btw..vreau si eu scliparici din ela la franare pe motor, cum ai tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama: pentru ca sunt un mare fan al "recuperarii" taxelor mele de la stat, in ultima perioada am instalat un sistem fotovoltaic de 5,5kW prin Casa Verde si am achizitionat un Spring 65CP prin Rabla+. De ce? Petru ca 16.000E bani moca. Fara aceste subventii, nu renteaza. 

Ca orice roman neaos, am Spring si un BMW diesel cu ceva cai, deci va imaginati ce grad de comparatie extrem am.

Ce pot sa zic despre Spring: una dintre cele mai inapoiate masini ce o poti achizitiona in 2023. Cam scumpa pentru ce ofera, cam spartana, ciudata, etc....DAR...toate asta nu conteaza. Pur si simplu masina asta mi se potriveste perfect. De ce? Pentru ca o folosesc 100% doar in oras, unde chiar nu conteaza ce masina ai (dpmd vedere). Nu am iesit si nici nu am sa ies din oras cu ea. Pentru asta este BMW-ul (pe care l-am chinuit ani de zile prin traficul urban si unde pur si simplu nu se simte bine). Apropo, diesel-ul in oras este cea mai proasta chestie. Nu reusesc sa inteleg de ce unii continua sa recomande diesel-ul in oras.

Revenind la Spring si de ce eu il recomand: costuri transport aproape 0 (pentru mine), este automata, incalzeste si raceste aproape instant, pur si simplu nu imi mai pasa de nicio zgarietura sau groapa. Este cea mai ieftina masina noua. O vad ca pe o jucarie de care trag la maxim. Apropo, versiunea de 65CP este alt ceva.

Nu sunt fan al electricelor si nici nu le propovaduiesc, DAR: ca a 2-a masina, strict pentru oras, daca stai la casa si o poti incarca usor si daca mai ai si folovoltaice, este o alegere imbatabila. Nu este pentru oricine si nu oricine o intelege. Degeaba bat campii cei de mai sus. Este ca bancul ala: tu vi si imi spui ca strugurii sunt acrii, desi eu manac struguri de ceva timp si stiu ce gust au. Dat cu parerea doar de dragul discutiei, fara a se pune in bocancii celui care le foloseste sa ii inteleaga motivele.

Ca incheiere: mi se pare penibil sa aduci in dicutie siguranta Spring-ului, atata timp cat suntem motociclisti. Eu nu  cred ca e mai safe motocicleta in oras ca un Spring, sa fim seriosi...

P.S. Voi astia, anti...va dati seama ca o parte din banii ce i-am primit de la stat ca subventii, sunt din taxele voastre?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca sunt si ale mele, de-aia incerc sa profit de modalitati de "recuperare" a lor. 

Da, de acord ca este cea mai nesigura masina de pe piata europeana, dar strict in oras, ma simt mai in siguranta in Spring decat pe motor. Again, parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e relevanta totusi? Cauti neaparat sa ti se dea dreptate? Bineinteles ca nu sunt mai in siguranta, cum nici in "bembeu" nu esti mai in siguranta ca Tesla Model S, care este cea mai sigura masina conform Euro-NCAP (apropo, la toate categoriile de clasa, best-in-class sunt EV). 

Asa e bine? Acum am comparat ICE cu EV. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu intelegi e ca atat eu, cat si altii ne-am asumat asta prin achizitia Spring-ului la fel cum un moticilist isi asuma posibilitatea unui accident mai urat (comparat cu accelasi accident, dar intr-o masina). Dar nu pot sa fiu de acord ca toate EV-urile sunt de c***t, doar pentru ca Spring-ul are 0 stele. Si nu pot sa inteleg persoanele care isi dau cu parerea, fara ca sa detina un lucru/ serviciul in cauza. Si discutia initiala este daca merita un EV, sau nu (nicidecum cata siguranta ofera). La fel ca si in lumea ICE-urilor sunt masini si masini, unele mai sigure si altele nu. Te inteleg daca imi zici ca din cauza sigurantei oferite nu ai cumpara un Spring, dar asta nu e un motiv pentru a denigra masina si cine o cumpara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...