Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alternativa electrica la Toyota Corolla 2018 (decembrie 2017, ultimele fabricate), 1.4 D? Nu e diesel premium, dar tine foarte bine cu casa...la campie scoate si 4.1l/100, la regiune de dealuri si rape scoate un 4.4-4.8l/100, si cu cauciucuri de iarna chiar 5.0/100.Pe autostrada se duce la 5.2-5.5, cu remorca si motocicleta am ajuns la 7.2/100, insa in regim de 130, cu varfuri peste 150,...nu 90 la ora... Am posibilitatea sa instalez o priza, dati-mi alternative care sa ma faca sa schimb Corolla cu o electrica, chiar si pentru uz mai putin autostrada si drumuri lungi, gen 4000 de km dus-intors...Nu am rabdare sa citesc toate postarile de aici, rezumat scurt si la obiect! Va multumesc anticipat, fara sarcasm!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Lup69 a spus:

cu remorca si motocicleta am ajuns la 7.2/100, insa in regim de 130, cu varfuri peste 150

 

Offtopic:
Nu e cam mult cu remorca la vitezele alea? Nu stiu cum e in Romania, dar in tarile civilizate cu remorca ai voie maxim cu 80-100 km/h, inclusiv pe autostrada. Cel putin pentru remorci fara suspensie si franare...

 

Adaugire ulterioara:
Se pare ca Romania e in grupul select de doar 3 tari (celelalte fiind Belgia si Franta) care permit viteze peste 100km/h pentru remorci pe autostrada (ultima coloana in imagine).


image.thumb.png.f6549e132a6586c1a52453f5c9844a54.png

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.11.2023 la 10:33, Pop Mihai Lucian a spus:

Pai asta e problema, vrei info reale de la utilizator. Dar acele date s-ar putea sa fie irelevante pt tine pt ca sunt prea multe variabile: la ce priza incarca utlizatorul, cat de des, ce distante parcurge, cu ce viteza, ce masina are, ce incarcare suporta masina, unde locuieste si foloseste masina acel utilizator. Tu vrei exact acelasi model de masina, o vei incarca acasa la 220 peste noapte sau? O sa faci doar oras sau doar autostrada? E irelevant ce iti spune alt utilizator, parerea mea. La fel de bine poti sa iei info din articole de teste facute despre modelul care te intereseaza iar experienta ta va fi oricum diferita. Ca la termice, singurul lucru in comun intre utilizatori este cat timp le ia sa umple rezervorul, in rest, cat de tare calca fiecare pedala si unde foloseste masina e diferit. Eu pe termica scot intre 7.5 si 10 in oras si intre 5.2 si 7.5 afara. Deci cat consuma masina?

 

Sunt perfect constient ca exista multe variabile in aceasta ecuatie. Am mentionat modul in care as utiliza o masina electrica, drumuri multe in afara orasului (nu toate cu asfalt decent) si ritm pe repede inainte.

 

Sambata am fost la targul de Craciun din Craiova (tura de o zi) si nu-mi ajung toate cele 10 degete de la maini sa numar cate masini electrice am depasit. Nimeni nu mergea cu mai mult de 120 km/h cu ele. Oare de ce? Banuiesc ca autonomia avea un cuvant greu de spus.

La 30.11.2023 la 10:58, MaxMusterman a spus:

Pe tine nu are ce sa te intereseze masina electrica. Nu ai buget pentru asa ceva, si nu ai stilul de viata care sa se plieze. Eu am avut sa zicem bugetul (le-am luat pe leasing operational, basically un fel de long term rental), doar ca pana la urma nici eu nu avem stilul de viata care sa se muleze.

 

Asta este valabil in tot ceea ce inseamna piata auto. Iti iei combi daca ai famile si cari chestii, asa cum daca ai avea familie etc. nu ti-ai lua un Seria 3 coupe. Adica vorbim de alegeri firesti.

 

Pentru electrica, trebuie sa stai la casa (daca ai panouri e mai grozav) sa ai drumuri regulate dar intr-un radius care sa iti permita autonomia iar pentru concedii, ori sa accepti inconvenientul mersului cu o electrica, sau sa mai detii o masina cu ICE sau sa inchiriezi una pe durata nevoii.

 

Nu indeplinesti conditiile, trebuie sa faci compromisuri. Daca esti capabil sa le faci, e ok...daca nu...stay away

 

Bugetul clar nu imi permite, am mentionat de la bun inceput, nu-s acri strugurii la mine 😅

 

Stilul de viata insa, da, nici asta nu imi permite. Eu mi-s pe alergatura in stanga dreapta, de multe ori fara absolut niciun fel de programare inainte.

 

Am fost Sambata la targul de Craciun de la Craiova. Am ajuns, am intrat in parcarea subterana din apropierea targului, am cautat 25 de minute un loc, n-am gasit unul fara rezervare, am achitat 1 leu si am iesit. Am inceput iar cautarea si am gasit unul pe o strada laturalnica, la vreo 15 min de mers pe jos de targ. Ma gandesc ca situatia ar fi fost semnificativ diferita daca trebuia sa gasesc si o statie de incarcare disponibila.

 

Eu unul nu pot ignora confortul si libertatea de miscare pe care masina cu motor termic mi le ofera. Inteleg care e viitorul si nu ma opun, din contra, dar mai e mult pana departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Pop Mihai Lucian a spus:

pe ce autostrada se intampla asta?

 

Desi nu vad relevanta, Bucuresti - Pitesti (A1), la ora 13.45 am intrat pe autostrada. Te gandesti la calitatea asfaltului? Acelasi lucru se intampla pe toate. Pur si simplu oamenii merg incet cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.11.2023 la 15:26, PzKpfW a spus:

@SONYC - electrica este bună într-un anumit context.

[...]

Pe scurt: electricele (sub o formă sau alta) sunt viitorul și vor deveni majoritare în 10-15 ani. Este o idee bună să-ți iei așa ceva acum? Depinde de context și de modul în care folosești mașina. În absolut este încă devreme. Mulți utilizatori de EV mai au și o termică sau hibridă pe lângă.

Parte din viitor da (sau poate). Viitorul ? Ma indoiesc puternic :) Folosite in transportul urban foarte posibil, dar la modul general nope. Cel putin daca nu se inventeaza vreo baterie minune sau se schimba modul de "alimentare" (de ex 1-2-3 tipuri de baterii universale, statii gen depozit de astfel de baterii incarcate, intrii in statie, iti schimba un baiat bateria ca la formula 1 cu una incarcata, ai platit si ai plecat). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

38 minutes ago, Cap0ne said:

Cel putin daca nu se inventeaza vreo baterie minune sau se schimba modul de "alimentare"

 

Bateriile și-au cam triplat capacitatea în aproximativ un deceniu, iar timpii de încărcare s-au redus semnificativ. O electrică de generație actuală se încarcă 70-80% în 20-30min. Autonomiile se vor mări (următoarele modele de EV se vor apropia de 1000km) iar stațiile de alimentare se vor diversifica până în punctul în care mulți posesori nu vor avea practic nevoie să meargă la unități de încărcare dedicate; vehiculul se va putea alimenta la orice oprire: acasă, loc de muncă, supermarket, restaurant, hotel, parc, etc. Opririle specifice pentru alimentare se vor face în mare parte pe autostrăzi, o dată la câteva sute de km, când nu vei fi deranjat de faptul că trebuie să faci o pauză de ~30min. Nu sunt invenții, ci programe de dezvoltare concrete susținute politic.

 

Bineînțeles, cele de mai sus se aplică "emisferei vestice" (UE, SUA, JP, AUS, etc.). Motoarele cu combustie internă și hibridele vor dăinui (și vor rămâne majoritare) decenii de acum încolo în țările mai sărace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 2 ore, SONYC a spus:

Sambata am fost la targul de Craciun din Craiova (tura de o zi) si nu-mi ajung toate cele 10 degete de la maini sa numar cate masini electrice am depasit. Nimeni nu mergea cu mai mult de 120 km/h cu ele. Oare de ce?

Cetățenii care își permit mașini electrice sunt ponderați și merg în limitele legale.

Chiar dacă au 500+ cp nu o să meargă decât cu 120..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Încă un aspect legat de autonomia pe care mulți o blamează: nu va dura mult și electricele vor avea autonomii mai mari decât cele cu motoare cu combustie internă. Ăla va fi moment de doliu.

 

Și ca să se înțeleagă (am mai spus, dar repet): nu sunt iubitor de EV și nici nu-mi iau. Nu le apreciez ca "automobile", ci ca "aparate de uz casnic". Pentru majoritatea celor care conduc zilnic, de nevoie, sunt perfecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, PzKpfW a spus:

programe de dezvoltare concrete susținute politic

Alea sunt cu orașe de 15 minute, abolirea proprietății etc.! Voi credeți că se dorește ca toată pwlimea să dețină câte un ev?!? :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, SONYC a spus:

 

Desi nu vad relevanta, Bucuresti - Pitesti (A1), la ora 13.45 am intrat pe autostrada. Te gandesti la calitatea asfaltului? Acelasi lucru se intampla pe toate. Pur si simplu oamenii merg incet cu ele.

ma gandeam ca la craiova ajungi pe nationale si ca 120 e prea mult pe nationale

Acum 1 oră, SONYC a spus:

 

Desi nu vad relevanta, Bucuresti - Pitesti (A1), la ora 13.45 am intrat pe autostrada. Te gandesti la calitatea asfaltului? Acelasi lucru se intampla pe toate. Pur si simplu oamenii merg incet cu ele.

ma gandeam ca la craiova ajungi pe nationale si ca 120 e prea mult pe nationale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Alea sunt cu orașe de 15 minute, abolirea proprietății etc.! Voi credeți că se dorește ca toată pwlimea să dețină câte un ev?!? :nono:

 

Cat mai era metrul de folie de aluminiu la Metro?

 

Mm8vJ66uSUaGbXNeq6Uv_FB.0.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Cetățenii care își permit mașini electrice sunt ponderați și merg în limitele legale.

Chiar dacă au 500+ cp nu o să meargă decât cu 120..

 

De ce ar fi ponderati? Doar pentru ca o masina electrica costa? Intreb pentru ca si un M de la Bmw, sau AMG de la Mercedes, sau S de la Audi sunt masini scumpe. Cu toate astea, oamenii aia nu merg deloc incet cu ele. M-am "jucat" multi km cu unul din asta pe DEx12 si n-avea nicio grija, nici de cat ii consuma masina, nici de amenda aferenta vitezei pe care, apropo, amandoi o primeam.

 

Nu cred ca asta e factorul care face diferenta, nu, autonomia dicteaza in situatii de genul asta. Nimeni nu ar alege in mod benevol sa parcurga in sapte ore un drum de doua.

 

Acum 1 oră, Pop Mihai Lucian a spus:

ma gandeam ca la craiova ajungi pe nationale si ca 120 e prea mult pe nationale

 

Depinde de ruta pe care o alegi, in linii mari ar fi doua variante. Cea aleasa de mine includea A1 (limita de 130km/h pe care doar masinile modeste si Tesla o respectau) si apoi drumul expres DEx12 (limita de 120 km/h pe care doar masinile modeste si Tesla o respectau) care inca nu e finalizat in totalitate.

 

Nu dati cu pietre, asta este realitatea din teren.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

 

Bateriile și-au cam triplat capacitatea în aproximativ un deceniu, iar timpii de încărcare s-au redus semnificativ. O electrică de generație actuală se încarcă 70-80% în 20-30min. Autonomiile se vor mări (următoarele modele de EV se vor apropia de 1000km) iar stațiile de alimentare se vor diversifica până în punctul în care mulți posesori nu vor avea practic nevoie să meargă la unități de încărcare dedicate; vehiculul se va putea alimenta la orice oprire: acasă, loc de muncă, supermarket, restaurant, hotel, parc, etc. Opririle specifice pentru alimentare se vor face în mare parte pe autostrăzi, o dată la câteva sute de km, când nu vei fi deranjat de faptul că trebuie să faci o pauză de ~30min. Nu sunt invenții, ci programe de dezvoltare concrete susținute politic.

 

Bineînțeles, cele de mai sus se aplică "emisferei vestice" (UE, SUA, JP, AUS, etc.). Motoarele cu combustie internă și hibridele vor dăinui (și vor rămâne majoritare) decenii de acum încolo în țările mai sărace.

Nu te supara pe mine, dar suna ca manifestul unui politician :) Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea. Eu zic ca viitorul e altul, nu bateria, dar na, doar parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cap0ne said:

Se vor, se va face, se va drege, se va...  Om trai si om vedea.

 

Se întâmplă deja. Vezi cum au răsărit stațiile de încărcare până și în România.

 

1 hour ago, Cap0ne said:

Eu zic ca viitorul e altul

 

Și anume? Nu întreb condescendent.

 

1 hour ago, Kristian K said:

Parerea mea e ca viitorul vor fi hibridele.

 

Au apărut de aproape 20 de ani și nu au avut succesul scontat. Mai mult, până și cel mai mare promotor al sistemului (Toyota) recunoaște că este un pas intermediar spre full electric, unul util pentru țările mai slab dezvoltate mai ales.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...