Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Acum 8 ore, Penetru a spus:

Din 2035 adio motoare termice. Dar până atunci se va dezvolta incredibil rețeaua de încărcare a bateriilor, deci totul va fi bine. Ieftin nu, că o să pățim în stil diesel: dacă e cerere, se scumpește produsul. Da, știu, panouri... Mă duc să dezgrop 20-30k euro ca să am factură zero la curent. Caut hârlețul, revin in 10 minute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu sunt mai clasic, prefer un motor termic, cu toate neajunsurile lui. Am avut mașină nouă, după 6 ani am dat-o la un sfert de preț. Nu sughiț dacă merg cu un sh euro 6. Fac plinul și plec in maxim 5 minute din benzinărie, cu o autonomie de 700 km (deh, rezervor mic). Îmi arăți o electrică de 20k euro cu automia asta? Că n-am chef să merg cu stres, să depind de o priză. Panouri sh să cumperi tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CE face ce trebuie pentru mase. Marea majoritate a populației europene folosește excesiv mașina personală și o face doar într-un scop utiliar. Pentru ei, interdiciția motoarelor termice este un lucru foarte bun. La termen (de văzut când), electricele vor fi mai ieftine, mai fiabile, mai eficiente și mai ecologice decât un motor termic ar putea vreodată să spere.

 

Pentru cei care apreciază automobilul pentru ceea ce este, vor mai exista motoare termice o vreme - și sunt destul de convins că vor fi și derogări pentru serii limitate, "pentru pasionați" și după 2035. Dar asta vor fi - serii limitate, iar prețurile vor crește. Singura parte bună este că, în primă fază cel puțin, ar trebui să scadă prețul carburantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Asimplu said:

iti vei permite sa cumperi un EV SH

 

Adică o electrică produsă cam pe acum sau în următorii 2-3 ani, când tehnologia bateriilor nu este încă bine pusă la punct.

 

4 minutes ago, Asimplu said:

apogeul tehnologiei motoarelor termice

 

Tehnic vorbind, chiar sunt la apogeu. Problema este implementarea. Tehnologia asta pe un motor mai mare (2000cc sau mai mult) ar fi superb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clasic = motor termic, ca mai tot românul (și nu numai). Elveția e cu ani lumină în fața noastră, dar nu prea am văzut electrice pe la ei. Dar full de rachete gen Porsche și altele din "gamă". Și dacă nici ăia nu au bani...

Nu vreau ce mi se impune, nu vreau să fiu în trend, să port blugi rupți în genunchi, barbă făcută la salon etc.

Rămân la dieselul meu, iar pe viitor e posibil să fie o benzinara turbo.

Unii nu ar cumpăra motoare mici, alții nu vor să treacă pe electrice. Probleme?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Asimplu a spus:

 

Ca vrei sau nu vrei, o sa te supui regulilor societatii, indiferent cat de coios crezi ca esti.

Ca sa nu te supui lor, iti trebuiesc bani multi, pe care nu ii ai.

Eu nu spun sa nu ramai la dieselul tau, doar ca la un moment dat o sa coste impozitul pe an mai mult decat masina si o sa te forteze circumstantele sa iti cumperi una in trend.

Nu am nici o probbema cu alegerea ta. Nici eu nu mi-am cumparat niciodata diesel si nu voi cumpara niciodata, pentru ca sunt niste mizerii din perspectiva mea. Este bine sa putem alege, cat inca mai putem.

 

Auzi, ce motor are mașina ta personală? A ta, nu a firmei. Înțeleg că ai bani mulți, dar nu-i frumos să scuipi semințe în capul altora.

Mi-am luat diesel că am mai avut, iar cel anterior a fost tanc, nu se vor mai face motoare atât de zdravene ca învechitul 1,9 tdi PD cod BJB. Și rămâneam cu el mult și bine, dacă nu făcea figuri tablaria (praguri și aripi, mașina a fost pocnită de fostul proprietar). Tu nu vrei diesel, eu nu vreau electrică. Pe viitor ai să râzi când nu vom avea de alege, dar vom vedea. Nu mi se pare ok să impui o modă doar ca să fii în trend, iar UE fix asta face. Îmi place să aud motorul, să îl simt cum vibrează, să fiu în control. Vezi actuala mașină a lui Ken Block, sună ca un cwr. Sau ca un mixer, cum preferi. Hoonicornul era altceva, senzații, spectacol, plăcere. Nu îl mai urmăresc, nu simt că transmite ceva. La ultimul clip m-am uitat cca 20-30 secunde și am închis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și iarna ai senzații pe motor? Că de un an mi-am impus să nu mai ies cât e sare pe asfalt. 

În concluzie: te-ai uitat la ultimul clip al lui Ken Block? Și vezi și o Gymkhana (sau cum se scrie), ca să ai o referință. Plus că mie nu-mi place cutia automată (am condus, e interesantă, bună în oraș, dar cam atât pentru mine).

Și încă ceva: de unde atâta litiu pentru fabricarea bateriilor? Presupun că știți ce înseamnă o exploatare de litiu, nu? Și fabricarea unei baterii de mașină...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singuru lucru care ma deranjeaza la Golanu meu MCV e lipsa unei cutii automate. pe vremea cand am luat-o aveau optiune de una robotizata. naspa rau comparand cu DSGul care il aveam pe Passatul pe care l-am inlocuit. Iar motorizarea 0.9TCE de 90 de cai imi e suficienta, in 5 ani si 50.000km n-am avut probleme cu ea, revizii si un set de placute (fata, ca doar acolo are discuri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, Asimplu a spus:

Si eu credeam ca voi ramane la manuala 4ever... Incearca o masina mai moderna care are cutie ZF in 8 trepte si mai vorbim dupa.

 

Are cumnatul Superb 3 cu 2.0 tdi de 190+ cai, dsg cu nu știu câte trepte, moduri de condus, programe suspensie, radar, porcarii etc. Da, mișto, n-am ce zice, o treci pe manual din auto, trece singură pe auto dacă nu o soliciți etc. Se mișcă fain, stă fain pe drum. Dar eu cu piciorul stâng nu fac nimic, iar de pe volan iau mâinile doar ca să fumez, înțelegi? Mie îmi place să știu că fac ceva, nu dorm la volan. Conduc de 23 de ani manuală și doar asta îmi place. Am mai condus automate (maxim 300 cai), rup stilul, dar și dinții (ultimul audi a fost chinuit cu 3 frâne cu piciorul stâng, proprietarul leșina de râs, eu eram verde). Repet, nu vreau automată. De ce să-mi impună cineva lucruri pe care nu le doresc? Și nu-s lucruri anormale, dimpotrivă. Îmi place cafeaua scurtă, amară, cu maxim un vârf de linguriță de lapte. Ție poate îți place dulce, dar dacă mă servești cu cafea dulce, nu o beau. Acum înțelegi? Pe bune, cafeaua dulce mi se pare grețoasă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Asimplu said:

Nici eu nu mi-am cumparat niciodata diesel si nu voi cumpara niciodata, pentru ca sunt niste mizerii din perspectiva mea.

 

Ești subiectiv. Depinde de aplicație. Un diesel este mai eficient decât un motor echivalent pe benzină, iar în situații ideale poate polua chiar mai puțin. Un diesel întreținut corespunzător și care merge în principal în extraurban, în regim constant pe autostradă de exemplu, este mult mai bun decât benzina. Pentru cei care folosesc automobilul de nevoie și fac mulți km, este util. Faptul că gibonul român îl cumpără ca să stea cu el zilnic în trafic bară-la-bară în București pentru că "îmi consumă mai puțin domle!" este un aspect complet diferit.

 

Nici mie nu-mi place diesel, nu am avut niciodată și nu voi avea. Dar îi văd avantajele - acolo unde sunt.

 

1 hour ago, Cavaleru said:

Iar motorizarea 0.9TCE de 90 de cai imi e suficienta, in 5 ani si 50.000km n-am avut probleme cu ea

 

Nu mă surprinde. Renault/Nissan au fost tot timpul fiabili la motoarele mici. Și nu este neapărat un motor stresat, vorbim de ~100cp pe litru. În același timp este gândit pentru un uz rațional, utilitar și în consecință va fi dus destul de rar la limită. Penibil doar de dragul eficienței și ecologiei mi se par motoare precum sunt cele de pe Corolla GR (185cp/l) sau A45 AMG (211 hp/l).

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

motoarele mici. Și nu este neapărat un motor stresat, vorbim de ~100cp pe litru. În același timp este gândit pentru un uz rațional, utilitar și în consecință va fi dus destul de rar la limit

Citeam pe undeva ca pentru norma Euro7 Renault renunta la motoarele mici turbate ca fiind imposibil de dezvoltat

Trendul ar fi motoare “mari” aspirare (1.6-2.0), care au marja mare de dezvoltare pentru normele E7

Si Mazda e cam un aceiasi directie

100 cp/l era in trecut o caracteristica de masina sport serioasa 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Tzitzicat a spus:

Citeam pe undeva ca pentru norma Euro7 Renault renunta la motoarele mici turbate ca fiind imposibil de dezvoltat

Trendul ar fi motoare “mari” aspirare (1.6-2.0), care au marja mare de dezvoltare pentru normele E7

Si Mazda e cam un aceiasi directie

100 cp/l era in trecut o caracteristica de masina sport serioasa 

 

Al meu e euro 6, masina e achizitionata de noua in 2017.

 

Am citit si eu un astfel de articol cu cineva de la Renault care explica ca momentan nu au posibilitatea de a respecta normele Euro7 cu motorizarile mici inclusiv cele GPL 

sunt curios ce urmeaza pt Dacia in materie de motorizari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Cavaleru a spus:

 

Al meu e euro 6, masina e achizitionata de noua in 2017.

 

Am citit si eu un astfel de articol cu cineva de la Renault care explica ca momentan nu au posibilitatea de a respecta normele Euro7 cu motorizarile mici inclusiv cele GPL 

sunt curios ce urmeaza pt Dacia in materie de motorizari.

Din ce se vorbeste dispar motoarele turbo in 3 cilindrii

Interesant e ca, din cauza pretului, Renault poate pune un catalizator mai scump pe moroarele mici pt euro 7, dar nu si la Dacia

https://www.economica.net/didier-michaud-dacia-este-posibil-ca-euro-7-sa-insemne-sfarsitul-motoarelor-de-1-0-litri-pentru-dacia_620164.html/amp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aș zice să bage direct euro 10, măcar să nu se mai producă niciun motor termic, ce plm...  A dracului UE, cu ideile ei... Americanii renunță așa ușor la V6 și V8? Indienii, africanii și chinezii au full de mașini euro 6? A, nuuuu, europenii salvează planeta... 🤣🤣🤣🤣🤦

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, Tzitzicat said:

100 cp/l era in trecut o caracteristica de masina sport serioasa 

 

Corect, dar vorbim de alte vremuri, alte materiale, alte tehnologii (VVT, turbine twin-scroll/cu geomterie variabilă), etc. În momentul de față orice motor comun turbocompresat pe benzină scoate pe la 100cp per litru. Modelele sport adevărate (motoare mari, în general twin-turbo) sunt pe la 150-170cp/l. Motiv pentru care cifrele modelelor pe care le-am menționat sunt exagerate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Lexus (Toyota) și Yamaha au făcut împreună un V8 aspirat care să folosească hidrogenul drept combustibil!

 

image.thumb.png.c8fa1dbd5f92db1e04a697e9ee2c0bfe.png

 

...Și se lovesc de aceleași probleme și limitări de care s-a lovit BMW acum ~15 ani când au decis să oprească dezvoltarea unor astfel de motoare:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • l.u.v unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...