Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

Ma bucur de fiecare data cand vad ca pe topicul asta s-au adunat oameni care fac mii de kilometri pe zi, oameni care frecvent raman cu masinile pe vreun DN inzapezit. Eu unul, in 30 de ani de condus, nu am facut niciodata mai mult de 600-650km intr-o zi, si nu am ramas niciodata inzapezit. Asa ca imi permit sa ma gandesc la un Spring pentru oras si, mai incolo, la vreun Ioniq5, ceva, pentru tractat remorca la enduro. Nu ma apuc eu la batranete sa mai fac pe Greuceanu cu mers 24 ore la drum, fara oprire. Cat despre ideea ta fixa cu infrastructura enel.....e doar o idee fixa bazata pe realitatea din zona ta. Infrastructura se dezvolta continuu in urma cererii, chiar daca nu o vezi tu sau daca nu a ajuns pe strada la tine.

Eu am făcut frecvent 800-1000 km, iar împotmolit am rămas de vreo 4 ori. Nu-i amuzant. Poate unii nu merg mult, alții da, caz în care nu-i deloc plăcut să te uiți în bord și să vezi că scade drastic autonomia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici depinde de fiecare. Eu am facut anul trecut vreo 15.000km cu electrica, in Bucuresti, si inca 30.000 km cu Priusul. Si asta pentru ca enduro la 200km de Bucuresti, pentru ca munca mi-a cerut sa fac o naveta de 250km dus si 250km intors de cateva zeci de ori in vara asta, etc. Singura haiducie a fost sa fac dintr-o bucata 800km, adica Budapesta-Bucuresti intr-o zi. Si nu mi-a placut.

In conditiile astea, plus faptul ca imi place cum se conduce o electrica, ce liniste e in interior, cred ca urmatoarea masina va fi tot electrica. Insa mai "masina " decat Springul. Un Ioniq5, de exemplu, mie unul mi s-ar potrivi perfect. Loc de portbagaj deasupra ca sa car scara la lucrari, loc in interior pentru familie, peste 500km autonomie reala, nu pe hartie. Si da, dl @ENEOS, electrocarele pot tracta. Ioniq5 e omologat pentru pana la 1600kg tractare, iar cea mai amarata Tesla tot e omologata pentru 1000kg. 

 

Apropos, am vazut un Nissan Micra cu remorca asta vara. Ala e omologat pentru asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu? Și VW Lupo e omologat să remorcheze - mai puțin versiunea Sport pe care am deținut-o eu, și aia din cauza evacuării centrale. Tractau polacii cu Fiat-urile 126 Polski. La șpring care e masa remorcabilă? Sau nici topcase jos nu-i poți pune? 🫣

Acum 8 minute, mircea.cazachevici a spus:

naveta de 250km dus si 250km intors

Cu springu'?

Acu' pe bune, la -10° care e autonomia reală a cașcarabetei? În oraș, dar cu căldura pornită, nu pe modul frigider.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, ENEOS a spus:

 

Acu' pe bune, la -10° care e autonomia reală a cașcarabetei? În oraș, dar cu căldura pornită, nu pe modul frigider.

Nu am -10, dar e la fel la -6

IMG_20240123_095125.jpg

Ti se pare putin 140km? Eu zic ca e OK pentru oras, si-mi duc copiii la scoala, fac caldura in masina. Vara am 200km in bord.

 

Iar asta se intampla la cea mai ieftina masina de pe piata, pe care si eu am luat-o doar pentru ca nu mi-am permis una mai normala. Adica fara managementul termic al bateriei, fara pompa de caldura, cu niste roti de bicicleta, fara oglinzi cu incalzire, cu limitare la incarcare la maxim 30kwh la incarcatoarele rapide, etc.

 

 

A, am uitat o chestie care se poate intampla. Ieri, inainte de a urca in masina, am  pornit din aplicatie caldura, pe treapta maxima, vreme de vreo 20 minute. Ca sa nu ma mai chinui cu datul ghetii de pe parbriz, plus ca sa duc copiii si sa fie chair cald in masina. Dupa 20 minute, bateria scazuse cu 5% (adica cu aprox 0,8kwh). Dupa ce m-am pus in miscare si am setat caldura pe o treapta normala, a consumat normal. Deci doar incalzirea prealabila consuma ceva-ceva din baterie, dar dupa daca doar mentii temperatura nu e chiar asa de grav.

Dar asta stiu ca se intampla si la termice, insa pe dos, vara. Daca te urci in masina incinsa, primele 3-4 minute pana se stabilizeaza temperatura consumul de carburant e mult mai mare. Dupa, mentinerea temperaturii nu mai e o asa de mare problema.

 

 

Ceea ce vreau sa spun este ca incalzirea intr-o electrica consuma maxim 2kw intr-o ora, pe treapta maxima, la o masina fara pompa de caldura. Daca doar mentii temperatura in interior, e mai putin de 1kw intr-o ora. Calculati voi, la o baterie de 65-75kwh, cat are o "electrica normala", cat ar trebui sa te tina bateria ca sa rezisti in camp, inzapezit, si sa nu ingheti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu înțeleg cei câțiva fani electrificare ce scriu asiduu pe aici, este faptul că pe noi, tabăra "adversă", nu ne deranjează deloc pasiunea lor. Cel puțin pe mine nu mă deranjează cu nimic, ba chiar mă amuză, seamănă cu unii posesori de Oltcit și Trabant din trecut, care aveau o dragoste fanatică pentru conservele lor.

Nici măcar nu îmi închipui vreo secundă că vreun argument le-ar putea pune vreun semn de întrebare.

Problema pentru mine este însă perspectiva impunerii cu forța a unor reguli de către niște progresiști creștini, care au acum frâiele puterii. Adică adio frigider cu freon, adio centrală termică pe gaze, adio mașina pe benzină/motorină  etc etc.

N-am nimic împotriva existenței în paralel a mai multor soluții, dar lasă-mă să îmi aleg ce mi se potrivește. 

Dacă după europarlamentarele din 2024 nu se schimbă orânduirea, mă gândesc serios să îmi iau zborul spre orizonturi mai puțin isterice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, _Tex_ said:

Ce nu înțeleg cei câțiva fani electrificare ce scriu asiduu pe aici, este faptul că pe noi, tabăra "adversă", nu ne deranjează deloc pasiunea lor.

 

Cuvintele astea două nu prea au ce să caute în aceeași propoziție.

 

19 minutes ago, _Tex_ said:

Dacă după europarlamentarele din 2024 nu se schimbă orânduirea, mă gândesc serios să îmi iau zborul spre orizonturi mai puțin isterice.

 

Dacă UE nu-ți satisface dorința de libertate/democrație/cum vrei să-i zici, sunt curios care ar fi meleagurile mai prielnice. Australia? Chile? Noua Zeelandă?

 

image.thumb.png.0a6f31bf139c446f4ff4cee11fa76c1b.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu esti deloc atent, nenea @pinnochio. Nissan Micra e benzinar, din ala mini. 

 

Si apropos de remorcare, sunt cateva ciudatenii in legislatie. Cum ar fi ca un  Matiz are dreptul sa tracteze, dar Priusul meu de 7 locuri si 1500kg la gol e dat cu posibilitate de tractare zero pe Europa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hi,hi...crezui ca e electric Micra asta.

Are o denumire comică.

De aia mă gândii...denumire comică,tre sa fie electrică,electricele-s comice.Mea Culpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

Priusul meu de 7 locuri si 1500kg la gol e dat cu posibilitate de tractare zero pe Europa. 

Păi n-are musai legătură cu masa și puterea! Lupo de 1.0 cu 55 cp are masă remorcabilă,  al meu de 1.4 și 100 cp are 0! Pt că are evacuarea pe mijloc și diferă partea din spate, podea portbagaj și toate alea, nu pt că n-ar fi capabil să ducă remorca. Capisci?

Nu mi-ai răspuns cum e cu springul și masa remorcabilă!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, ENEOS a spus:

De ce nu? Și VW Lupo e omologat să remorcheze - mai puțin versiunea Sport pe care am deținut-o eu, și aia din cauza evacuării centrale. Tractau polacii cu Fiat-urile 126 Polski. La șpring care e masa remorcabilă? Sau nici topcase jos nu-i poți pune? 🫣

Cu springu'?

Acu' pe bune, la -10° care e autonomia reală a cașcarabetei? În oraș, dar cu căldura pornită, nu pe modul frigider.

Ete atunci ⬆️

Și totuși:

 

20231015_135005.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

 

Cuvintele astea două nu prea au ce să caute în aceeași propoziție.

 

 

Dacă UE nu-ți satisface dorința de libertate/democrație/cum vrei să-i zici, sunt curios care ar fi meleagurile mai prielnice. Australia? Chile? Noua Zeelandă?

 

image.thumb.png.0a6f31bf139c446f4ff4cee11fa76c1b.png

Curiosity killed the cat.

Lasă ce fac eu, principalul este că ești tu mulțumit. E normal pană la urmă, trebuie să existe și un public pentru aberațiile UE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, ENEOS a spus:

Ete atunci ⬆️

Și totuși:

 

20231015_135005.jpg

Carlige de remorcare exista pe piata, nu e problema. Doar ca sunt cu specificatia "Masa remorcabila este 0., acest carlig se poate folosi pentru suport biciclete". Ca unii il folosesc si la altceva, e problema lor.

https://www.cgrauto.ro/carlige-de-remorcare/carlig-de-remorcare-dacia/carlig-remorcare-dacia-spring/carlig-remorcare-dacia-spring-10-2020-prezent-demontabil-automat-vertical/

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, _Tex_ said:

Lasă ce fac eu, principalul este că ești tu mulțumit. E normal pană la urmă, trebuie să existe și un public pentru aberațiile UE.

 

Întrebarea mea era legitimă și mă așteptam la un răspuns la fel de serios, nu la o replică tristă și plină de false impresii de superioritate. În ceea ce mă privește am avut ocazia să experimentez viața în afara spațiului UE. Avantaje și dezavantaje sunt peste tot. Probabil că trebuie să le experimentezi și tu înainte de a te plânge de cât de nasol este în UE. Numai bine și succes la emigrat.

 

Acum, puțin on-topic:

 

image.thumb.png.8d45d3acb75e423d99e14edb0fb78df4.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, PzKpfW a spus:

Acum, puțin on-topic:

 

image.thumb.png.8d45d3acb75e423d99e14edb0fb78df4.png

 

Farurile alea nu pot fi mutate de pe o masina pe alta usor, trebuiesc mutate si modulele lor de control si apoi convins ecu-ul sa le recunoasca. Pare ca cineva si-a lovit taycanul si l-a dus la un tunner de cartier sa-l repare.

Asa meriti cand dai prea multe flash-uri.

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, prafrau said:

Farurile alea nu pot fi mutate de pe o masina pe alta usor, trebuiesc mutate si modulele lor de control si apoi convins ecu-ul sa le recunoasca.

 

Așa este, dar ai nevoie doar de un PIWIS (Porsche Integrated Workshop Information System) funcțional pentru recodare - și sunt destule copii piratate pe internet. Iar motivul pentru care au stat să decupeze atât de mult din aripi e tocmai pentru a lua și modulele de control.

 

image.thumb.png.a83a47e0c7b08959db4e8ff246783f2b.png image.thumb.png.5f396269c7de96a4be2267be43e9b873.png image.thumb.png.85be46081cdfe1afd7b8d0ff2fbf629d.png

 

Bine că mașina aia e scumpă, că la aproape 10.000€ perechea de faruri, s-ar fi dat ușor daună totoală la ceva mai ieftin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...