Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

  • Admin
Acum 52 minute, mircea.cazachevici a spus:

Nu simt diferenta la mers normal intre el si o masina cu motor termic. Acelasi demaraj, aceeasi viteza medie prin Bucuresti.

Sa te bucuri de ea, pentru ce l-ai luat și în condițiile tale este ideal.

La ce trafic este în București nici nu are cum să fie vreo diferență.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 10.05.2022 la 15:37, Nguyen a spus:

Nu, nu e eco.

Ecologia mult trambitata este doar in sensul ca nu ai noxe in oras pentru ca le muti la tara unde se afla termocentrala.

 

Presupunand ca in final ar fi exact aceleasi emisii, nu consideri un mare beneficiu faptul ca ele nu intra direct in plamanii tai?

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt aceleasi emisii. Carbunele si hidrocarburile se mentin, cel putin in Romania, pe la 40% ca si pondere in productia de curent electric.

S-a mai discutat aici, uite si un site care confirma, productia live a Romaniei.

 

https://www.transelectrica.ro/web/tel/sistemul-energetic-national

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 ore, vladf a spus:

 

Presupunand ca in final ar fi exact aceleasi emisii, nu consideri un mare beneficiu faptul ca ele nu intra direct in plamanii tai?

 

Bineinteles ca este un beneficiu dar asta nu o transforma in vehicul eco, poluarea nu sta pe loc si circula pe toata planeta. Ei prezinta electricul ca fiind zero emissions ceea ce este fals.

 

In alta ordine de idei: https://autolatest.ro/editorial-auto/statiile-ev-cu-incarcare-gratuita-trebuie-sa-dispara-din-bucuresti-uberistii-si-springistii-blocheaza-intreaga-retea/?fbclid=IwAR2CGnBw_GHoj0W9Xg6YJb8cLTrZMkEYVFFQRgSc00p4cQQQkD1MWepk898

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, Nguyen a spus:

 

Bineinteles ca este un beneficiu dar asta nu o transforma in vehicul eco, poluarea nu sta pe loc si circula pe toata planeta. Ei prezinta electricul ca fiind zero emissions ceea ce este fals.

 

nu înțeleg de ce nu o spui pe șleau, pe tine acum te interesează soarta întregului glob, înainte de soarta ta și a concetățenilor tăi, nu?

Altfel, n-are niciun sens ce zici. Cred ca ar trebui sa te hotărăști, când ești naționalist, când ești globalist.

Ntz ntz, varză in capul tău, ar trebui sa o lasi mai moale cu presa ca ti-a amestecat gândurile.

Link to comment
Share on other sites

Dupa doar o luna de electrica ieftina, am decis ca deja e timpul sa fac comanda si de a 2-a pentru angajat. Pentru ca motorina creste-creste, la masina termica am in continuare 1000-1200 lei/luna costuri cu combustibilul doar in Bucuresti, la cea electrica o sa-mi vina probabil 150kw suplimentari in factura.

Si am reusit si sa ajung cu Springul la o lucrare in Predeal. 80% din baterie am consumat la dus, am incarcat in parcarea unui hotel (2 ore, plata de 20 lei) si am consumat la intoarcere, pe coborare, 65% din baterie pana in Bucuresti. Ae conditionat, viteza 100 pe autostrada (ca atata poate fara sa se chinuie).

Si mi-am dat seama ca chargere free gasesti doar daca ai noroc, dar chargere cu bani gasesti pe toate drumurile, si sunt libere (deocamdata). Si daca nu esti sigur ca ajungi acasa, tragi la primul charger si in 10 minute injectezi destul curent pentru inca 20-25 km.

 

Pentru mine e cea mai buna solutie. Bateria are 8 ani sau 120.000 km garantie, pana atunci va fi amortizata masina demult doar din consum.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Are. E ieftinaciune, de exemplu nu are racire sau incalzire a bateriei principale. Asta inseamna ca incarcarea la statiile rapide e limitata la 30kw/h, iar real sunt mai putini (cam 20 kw/h). Ca se incalzeste bateria in timpul incarcarii si limiteaza curentul. Insa regenerare are, mi-a crescut pe Posada, la vale,bateria cu 1%. In rest, cat am urcat Campina-Predeal cu 30% din baterie, am coborat aceeasi portiune cu 10%.

 

Si eu ma gandeam la o masina cu autonomie de 400+, dar 25.000 euro nu-mi permit. Mai bine 10.000 pe ieftinaciune, si cand e sa ma duc la Timisoara iau totusi termica.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La 08.05.2022 la 16:01, TheHuskyCrobats a spus:

Edit: In iunie ma duc la Mangalia (tratament, dureri de spate, incheieturi, deh), va tin la curent cu "chinul de a merge cu masina electrica in concediu".

 

Gata, am facut testul.

 

Incarcat acasa 100%, plecat duminica 29 Iunie la 14:00 spre Mangalia, pe DN7 (am avut de dus niste capsuni la Chitila si de luat niste cartofi de la Lunguletu si transportat tot la Chitila). 4 persoane adulte cu bagajele aferente + lada pe masina. In Bucuresti am trecut prin Regie sa duc niste mancare lu' fi'meu ca e student, precum si pe Orsova, tot mancare pentru copii celor cu care am plecat. Am mers pe ideea initiala de a lasa doamnele o ora la shopping la outletul de pe A2 si sa incarc la Ikea Pallady (parca asa se cheama). Nu am mai ajuns la Ikea pentru ca e un Mol inainte de Ikea unde am stat pana la 100%, cam 55 minute - 19.5kWh - 45.18 RON. Abia pe la 18 am reusit sa plecam din Bucuresti iar pe la 20.40 eram la Popasul Pescarilor unde am mancat (apropo, este excelent). Am vrut sa oprim la Hora Romaneasca de la Eforie Sud, aveau si incarcator DC dar inchideau la 20:00 ca cica nu e sezon ...

 

Am ajuns la Mangalia cu 134km autonomie, viteza maxima 100km/h pe autostrada si in total 397km parcursi. Am ajuns pe la 22.20 la hotel, insa cu multe opriri pentru diverse treburi. O ora la incarcat, insa nu era nevoie dupa cum am vazut mai departe.

 

Am mers intr-o zi la Constanta ca era vremea urata si in drum spre Tomis Mall am trecut pe langa un Kaufland care avea prizele Type 2 ocupate dar CCS-ul liber. Asa ca am lasat masina acolo si am mers pe jos pana la Mall (10-12 minute).

 

Am plecat pe 3 Iunie spre casa pe la 12.00 si am oprit la Hora Romaneasca sa mancam de pranz si sa incarc masina 100% (19kWh - 36.35 RON). Pe la 14:30 am plecat de acolo si am mers fara oprire pana acasa (in afara de opririle pentru toaleta). La 20.34 eram acasa cu 84km autonomie, viteza maxima 100km/h.

 

Am plecat iarasi spre Mangalia pe 5 Iunie, de data asta mai devreme, pe la 13.00 pe acelasi traseu: DN7 - Chitila (doar capsuni de data asta) - Regie - Orsova. In aceeasi echipa, insa mai multe bagaje, a aflat lumea ca mergem la Bucuresti si am dus de mancare pentru un cartier intreg ...).  La 18.52 eram la Agigea la Penny sa luam snacksuri si bautura, am lasat si masina la incarcat 15 minute - 11.16kWh - 27.75 RON cat am stat acolo. Nu m-am uitat cat mai aveam autonomie ....

 

Am oprit sa mancam iarasi la Popasul Pescarilor si la Mangalia am ajuns la 20.30 cu 145km autonomie - asta dupa incarcarea de 15 minute de la Penny.

 

Vremea a fost nasoala toata saptamana trecuta, nu am putut face plaja nici macar 10 minute asa ca ne-am intors intr-o zi la Constanta la City Park Mall unde am pus masina la o priza Type 2 cat am bantuit pe acolo (3 ore - 10.5kWh - 20.87 RON). Am ajuns iarasi pe la Hanul Hora Romaneasca la Eforie, am venit pentru salina si am stat o ora (totul la superlativ daca aveti afectiuni respiratorii), cu ocazia asta am incarcat masina 1 ora si 16 minute - 47.7kWh - 90.82 RON, cred ca era 80% incarcata).

 

Am plecat de la Mangalia pe 10 Iunie, pe la 11:00 si ne-am oprit din nou la Hora Romaneasca, am stat iarasi o ora la salina si apoi am mancat. Am incarcat masina 1 ora si 14 minute pana la 100% - 21.05kWh - 40.08 RON. Am plecat spre casa la 14.00-14.30, am trecut sa il luam pe fi'meu din Regie si am ajuns acasa la 20.34 cu 84km autonomie (de la incarcator pana acasa 354km). In Bucuresti omor, noroc cu Waze care m-a scos printre blocuri ... Autonomia de 84km la sosire este identica cu cea de la drumul anterior ...

 

Azi l-am dus pe fi'meu la parasutism, la intoarcere am trecut pe langa Lidl si era CCS-ul liber asa ca am oprit, facut cumparaturile (am fost plecati 2 saptamani cu o pauza de doua zile) si incarcat, cat am stat in magazin - 30-40minute.

 

In concluzie, nu a fost necesara oprirea initiala de la Mol Pallady din Bucuresti, ajungeam fara probleme la destinatie cu 70-80km autonomie cum am vazut mai tarziu.

 

In total 1544km - viteza maxima medie 100km/h (am mai depasit, am mai mers cu gloata, dar in general era pe cruise control cu 100km/h) - nu stiu cat am incarcat, incarcarile gratuite nu le-am calculat, din pacate - cost total 261.05 RON (fara incarcarile gratuite si cele de acasa) sau 16.91 RON/100km sau 1.99l/100km. S-a mers tot timpul cu AC-ul porinit pe 20-22 de grade, pasagerii erau tot timpul nehotarati daca le e frig sau cald ...

 

Merita? Pentru mine merita cu varf si indesat, tinand cont ca incarca acasa de la panouri si in Pitesti inca nu e omor la incarcatoarele gratuite. In plus, pe cele DC cu bani le gasesc libere intotdeauna.

Viteza medie pe autostrada in weekend este mica cred ca ajungeam mai devreme cu o ora, zic eu, in cazul in care aveam masina cu motor termic. Costul era de 1054 RON daca mergeam cu dieselul meu. Nu stiu alte masini cum consuma in aceleasi conditii (incarcate full si cu lada pe masina).

 

Mentionez ca nu am asteptat niciodata la incarcare si nu am cautat zone de interes cu incarcatoare. De exemplu am mers in Constanta pe faleza/Cazino si am gasit in portul turistic incarcator DC liber insa nu am incarcat ca nu avea sens, aveam inca aproape 50% autonomie.

 

In concluzie, experimentul meu a reusit din punctul meu de vedere, poti merge fara probleme Pitesti - Mangalia fara oprire cu o masina electrica ce are o autonomie de 400km.

 

Apropo, autonomia Kona pe autostrada la 100km/h cu AC-ul pornit, full cu 4 persoane este de 459km, iar in mediul urban, dupa un an de folosire este de 580km (ambele 0-100%). Nu e rau deloc.

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Gata, am facut testul.

 

Incarcat acasa 100%, plecat duminica 29 Iunie la 14:00      

Eu zic să fii mai atent, te dai de gol și o încurcăm toți.

Vezi cu paradoxurile, găsești aglomerat la încărcare,te deplasezi către seară, faci încărcarea apoi revii în timpul tău ca să faci deplasarea și iei țeapă, bateria e descărcată pentru că tu ai încărcat-o mai târziu.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Rămâne cum am stabilit.

Stau să-mi fut nervii că un fier (de fapt plastic reciclat) îmi face programul.

Dacă aveam 5 vieți, una îmi permiteam să mi-o pierd lingând brânza pe lângă sticlă și făcând calcule și economii.

Din păcate eu nu am decât una și în viața asta concediul este de răsfăț și simțit bine.

Ghinionul meu.

Link to comment
Share on other sites

Mai mult timp am pierdut timp prin Bucuresti carand capsuni, cartofi si mancare pentru ai mei si diversi altii decat la incarcator 😜

Crede-ma ca nu aveam nevoie de DN7 si Lunguletu ...

 

Acum 35 minute, Penetru a spus:

Eu zic să fii mai atent, te dai de gol și o încurcăm toți.

Vezi cu paradoxurile, găsești aglomerat la încărcare,te deplasezi către seară, faci încărcarea apoi revii în timpul tău ca să faci deplasarea și iei țeapă, bateria e descărcată pentru că tu ai încărcat-o mai târziu.

 

Marturisesc ca am cateva beri in freza dar chiar fara ele nu cred ca intelegeam ce vrei sa spui...

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

Kona este o mașină electrică (,) cu autonomie mare. 

Nu mi-e clar cum e cu viteză medie/maximă de 100 km/ pe autostradă (drept că am și eu ceva 🍺 la bord). N-am mai mers cu 100 km/h pe autostradă de acum vreo 15 ani când făceam niscaiva teste. 😖

Am un cunoscut care ieri 10.06.22 a făcut cu mașina normală, cu combustibil și ardere internă, 9 h (nouă ore) Buc - Rm Vâlcea, mare parte din timp petrecut la rahanul ăla de pod din apropiere de Drăganu'. Nu știu cum se comportă electrocarul dacă stai ore bune la semafoare și lucrări, și alegi să nu faci saună înăuntru. Și nici ce se întâmplă dacă faci pana ecologistului departe de vreun încărcător. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

nu cred ca intelegeam ce vrei sa spui...

Zic că testul povestit de tine a avut loc în viitor. E Kona sau De Lorean?

Link to comment
Share on other sites

La 11.06.2022 la 19:12, Penetru a spus:

Zic că testul povestit de tine a avut loc în viitor. E Kona sau De Lorean?

 

Acum am vazut ce data initiala am pus, ai dreptate 😄.

 

La 11.06.2022 la 17:53, ENEOS a spus:

Kona este o mașină electrică (,) cu autonomie mare. 

Nu mi-e clar cum e cu viteză medie/maximă de 100 km/ pe autostradă (drept că am și eu ceva 🍺 la bord). N-am mai mers cu 100 km/h pe autostradă de acum vreo 15 ani când făceam niscaiva teste. 😖

Am un cunoscut care ieri 10.06.22 a făcut cu mașina normală, cu combustibil și ardere internă, 9 h (nouă ore) Buc - Rm Vâlcea, mare parte din timp petrecut la rahanul ăla de pod din apropiere de Drăganu'. Nu știu cum se comportă electrocarul dacă stai ore bune la semafoare și lucrări, și alegi să nu faci saună înăuntru. Și nici ce se întâmplă dacă faci pana ecologistului departe de vreun încărcător. 

 

In trafic prin oras masina se comporta foarte bine. Consumul pentru AC e de numai 400Wh + electronicele cam 400Wh. Teoretic poti sta cu AC-ul pornit non-stop si masina pornita cam 80 de ore. Practic nu stiu. La fel cu pana ecologistului, nu stiu si sper sa nu aflu. Dar mai rau decat a lua masina pe platforma pana la un incarcator nu cred ca are ce sa se intample.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Teoretic poti sta cu AC-ul pornit non-stop si masina pornita cam 80 de ore. Practic nu stiu. La fel cu pana ecologistului, nu stiu si sper sa nu aflu. Dar mai rau decat a lua masina pe platforma pana la un incarcator nu cred ca are ce sa se intample.

A postat un coleg poza (în mod greșit aș zice) la fun:

 

2023057585_Screenshot_20220624-133542_Lite.jpg.37719ae7da10df1919501664acbeebbb(1).thumb.jpg.07d588f95ec73fb93a8f81375c070e18.jpg

 

Din câte știu s-a întâmplat deja în SUA astă iarnă când au rămas cu teslele înzăpeziți, pe unii i-au luat camionagiii în cabinele lor. 

O iei pe platformă dacă e ca acum, 1 electrică la ț cu motoare termice. Dacă însă se blochează un pâlc de electrocare... 😖

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa discut problemele de mai sus deoarece nu am fost si nici nu cred ca voi fi in situatia respectiva.

Iar textul din poza atasata de tine este exagerat, cum sa nu existe incalzire? Majoritatea covarsitoare a EV urilor din ziua de azi au pompe de caldura, nu mai sunt cu rezistente elctrice. Sunt foarte eficiente, mie un consum de 400Wh-800Wh cu totul nu mi se pare mult.

Link to comment
Share on other sites

Azi am aflat o chestie mișto pe card o cam bănuiam de altfel: mașina electrică ți-o poate opri "cineva de la centru" oricând! Nu în mers, dar îți blochează pornirea. La Renault se face din aplicația batman (😜) (de la battery manager) la care are acces de exemplu societatea de leasing. N-ai plătit (ai fluierat în biserică, nu ți-ai făcut a 16 doză booster, viitorul sună bine) - pac!, ți-a tăiat macaroana! 

Buuuună treabă... 🤬

Nu mai zic că pot în orice moment să știe unde ești, cu ce viteză mergi etc., în curând te va amenda direct după datele transmise de baterie. 😜

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, ENEOS a spus:

Azi am aflat o chestie mișto pe card o cam bănuiam de altfel: mașina electrică ți-o poate opri "cineva de la centru" oricând!

Tu parca lucrai in industria auto, nu? Așa îmi amintesc…

In acest caz, e cam târziu să afli informații d-astea scrise pe toate gardurile. Ca să nu mai zic ca treaba asta cu control remote e valabilă pentru multe din mașinile contemporane, nu trebuie sa fie electrică 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   1 member


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...