Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Ce-mi plac mie oamenii care nu țin cont de costurile cu investițiile. Banii băgați în panouri, instalația electrică, priză, service, etc., în cât timp se amortizează?

Edited by Doctor X
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 oră, ZaiR a spus:

 

Daca se vor ECO in privinta acestor masini, dezvoltarea trebuie sa vina din directia panourilor fotovoltaice.

Primul program Casa verde a fost lansat in 2008, de AFM, aceeasi institutie care da bani si pentru masinile electrice. 

Acum 15 minute, Djebelu' a spus:

 

Cat de inconstienti sunteti cei ce va riscati viata sa conduceti chestiunile astea unsafe cu 4 roti sau mai simplu, cat de inconstienti sunteti cand va transportati membrii familiei cu ele???

Da-ma dreacu, tu esti motociclist sau maicuta? Nu ti-e rusine sa te urci pe motocicleta in fiecare zi cu riscul de a-ti lasa copiii orfani?

 

N-am mai vazut atatia hateri in viata mea, parca e cloaca de babe invidioase. Va freaca pe voi grija ce face statul cu taxele voastre, taxe pe care probabil nici nu le platiti.

A adus cineva aminte mai sus de dubla impozitare a pensiilor, de impozitul pe venit, profit, TVA samd. Acolo nu are nimeni nimic de zis, se aseaza frumos la coada la DITL la 6 dimineata, isi scot ochii ca le-o ia cutarica in fata si nu ajung sa plateasca mai repede darile, dar cu banii de la AFM altceva trebuie facut, trebuie sa ajunga la copiii nevoiasi.

Link to comment
Share on other sites

Ba da, dar conduc si masina(pe moto ne-am asumat asta toti). Una ce are norme active de siguranta. 

Discutam pe topic de masini electrice, nu o da in balarii. Poti mai mult de atat.

Pe moto fix din motivul acesta nu duc pasager niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Acum 46 minute, Djebelu' a spus:

Ba da, dar conduc si masina(pe moto ne-am asumat asta toti).

ce vreau sa zic este ca tu iti asumi niste riscuri si nu trebuie nimeni sa iti judece alegerile.

La fel trebuie procedat si cu cei care isi asuma riscurile unui Zoe cu 0 stele NCAP. Fiecare face ce vrea.

Link to comment
Share on other sites

Foarte de acord, dar repet, aici pe topic se discuta pro si contra ev, nimic mai mult sau mai putin. Evident cu argumentele pro si contra. Numarul lor face diferenta daca e ok sau nu e ok, evident dupa judecata fiecaruia.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, Djebelu' a spus:

Foarte de acord, dar repet, aici pe topic se discuta pro si contra ev, nimic mai mult sau mai putin. Evident cu argumentele pro si contra. Numarul lor face diferenta daca e ok sau nu e ok, evident dupa judecata fiecaruia.

Am inteles, scuze ca am sarit de coor ✌️

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Asimplu a spus:

Daca datele din articol, in special cele legate de range, sunt reale, eu chiar mi-as dori asa ceva:

https://www.automarket.ro/stiri/general-motors-a-prezentat-hummer-ev-pick-up-ul-electric-are-1000-de-cai-100833.html

 

Dacă ai mălai....

 

"prețul de comercializare va fi de circa 113.000 de dolari"

 

Oricum, de ceva timp există și Rivian, ceva mai ieftin:

 

https://rivian.com/

Edited by Doctor X
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Djebelu' said:

Foarte de acord, dar repet, aici pe topic se discuta pro si contra ev, nimic mai mult sau mai putin. Evident cu argumentele pro si contra. Numarul lor face diferenta daca e ok sau nu e ok, evident dupa judecata fiecaruia.

 

Cei care sunt pro, sunt din cauza subventiei...nu din cauza tehnologiei, nu din cauza "poluarii" sau a convingeriilor personale. Mai ales astia cu masini electrice de sub 20.000k.

Sa vi dupa, sa ma faci pe mine "hater" ca nu merg cu 10 lei/100km nu este prea fair, deorece acele valori nu se datoreaza lor...se datoreaza subventiilor. 

 

Eu chiar nu am nimica cu nimeni din perspectiva asta, foarte bine ca si-au cumparat oamenii si a existat aceasta posibilitate. Doar ca mi-ar placea, daca s-ar reduce un pic aceasta falsa lauda si oarecum si sentimentul de superioritate, deorece totul este artificial. 90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, ENEOS said:

Banii ăia sunt alocați pt fanteziile eco, nu pot fi deturnați spre guri flămânde. 

Evident!

Asta ar însemna deturnare de funduri ...

 

Și ... ”Nerespectarea măsurilor privind încredințarea ...” și 

”Schimbarea destinației fondurilor bănești ori a resurselor materiale alocate unei autorități publice ...” (art.307, civil - penal) 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus:

Hateri 😁

 

Eu intre timp ma tot plimb cu 10 lei/100km. Si astept data de 30 septembrie, sa ma inscriu pentru al 2-lea Spring.

Si astept sa vina si instalatorul in toamna asta, sa-mi monteze panouriel fotovoltaice contractate prin programul Casa Verde.

 

Sa vedem....51.000 bonus la primul Spring, 51.000 lei bonus la al 2-lea, 20.000 lei  bonus la panouri. Nu e rau, pentru un an.

 

La un calcul simplu, la prețurile actuale, dacă n-ar fi subvențiile, în 6 ani/120000 km, costurile de achiziție plus costurile pentru combustibil/energie cu Spring ar fi cu mai mari cu 600 de euro decât cele cu un Logan.

 

Edited by Doctor X
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, sasesase a spus:

 

 totul este artificial. 90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

:goodposting:

 

Și dacă le face ca norvegienilor (parcă) să le impoziteze și numere cu drona panourile solare după ce i-a subvenționat achiziția... 😖

Oricum ești la cheremul guvernanților care ajustează prețul curentului electric din poignet. Dacă ai panouri pe casă te mai scoți, dar cum majoritatea oamenilor stau la bloc e mai greu.

Plus că la ev îți dă mult mai simplu switch off dacă protestezi în piață/nu-ți faci doza 17 de booster/whatever. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, sasesase a spus:

90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

 

Daca ar scoate astia ceva gen 107, aygo pe benzina la @ 8.000 eur ..... miine i-as schimba masina sotiei. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, sasesase a spus:

 

...mi-ar placea, daca s-ar reduce un pic aceasta falsa lauda si oarecum si sentimentul de superioritate, deorece totul este artificial. 90% din electrice nu ar fi pe strada fara subventii, asa cum 90-95% din actualii posesori nu si-ar mai cumpara o electrica fara acea subventie. 

Corect la partea cu "superioritatea".

 

Link to comment
Share on other sites

La 02.09.2022 la 19:14, pinnochio a spus:

La 2 lei kw,mai rentează electricele? Scăzură guvernantii plafonu de kw compensati.

 

In ultimul drum am incarcat de la statii D/C rapide cu 2.5RON/kW si de la statii AC cu 2RON/kW.

Consumul final a fost echivalentul a 3l/100km. Mi se pare convenabil. Asta e valabil la drum lung. Cum am folosit masina majoritar pentru naveta, impactul in cazul celor 30000km pe care ii am pana acum este minor spre insesizabil 🙂 ... 

 

La 02.09.2022 la 19:24, pinnochio a spus:

Nu stau prea bine cu calculele.Cât costă 100 km,cu o electrică,la 2 lei kw?Unde e September?

 

23.6RON vara si 32 ROn iarna la masina mea.

Acum 8 ore, Doctor X a spus:

Ce-mi plac mie oamenii care nu țin cont de costurile cu investițiile. Banii băgați în panouri, instalația electrică, priză, service, etc., în cât timp se amortizează?

 

Acum ca incarc de la ele, mai repede decat am estimat 🙂

Acum 8 ore, Djebelu' a spus:

Intr-o tara in care pe sosele Regina e proasta crestere/lipsa respectului/necunoasterea legii si Regele este maidanezul de rand ce conduce cazane mari obosite Vag/BMW si/sau basculate(suv-uri) care mai de care, toti astia fiind un factor de risc in cazul unei coliziuni cu un Spring,Zoe,etc(alte pocnitori ev fara nicio norma de siguranta serioasa) - asta doar in detrimentul a 10 lei pe 100 km, voi va permiteti sa fiti inconstienti??

Cat de inconstienti sunteti cei ce va riscati viata sa conduceti chestiunile astea unsafe cu 4 roti sau mai simplu, cat de inconstienti sunteti cand va transportati membrii familiei cu ele???

 

Intreb de curiozitate. Daca imi iau un Fiat 500 (din asta nou) nu mai sunt inconstient?

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

Nu prea, caci are 4 din 5 stele fata de spring cu una:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Priviti multe lucruri ca fiind extreme cum ar fi faptul ca bateria dupa cei 8-10 ani este zero barat si se poate arunca, (sincer acum, nimeni care isi permite o masina de 30-40000euro nu o tine 8 ani, cel putin din ceea ce am vazut prin jurul meu, o schimba mult mai repede).

 

Bateriile se pot refolosi, am mai spus asta intr-o postare din ce tin minte, postarea a fost trecuta elegant cu vederea de chibitii de aici...

 

O baterie de Kona de 64kW care mai are 50-60% capacitate, poate inseamna o baterie de 32-38kW pentru casa. Modificarile sunt minime si pot fi facute de firme specializate chiar la noi in tara.

O baterie pentru un sistem solar echivalenta ar costa la ora actuala cam 16000 euro.

 

Eu unul asta am de gand, sa inlocuiesc bateria actuala a sistemului solar de 10kW cu bateria de la Kona. Oricat de uzata ar fi, teoretic maresc capacitatea de inmagazinare a sistemului meu de cel putin 2-3 ori. In cel ma rau caz o scot la vanzare, este o piata imensa de baterii auto, cererea exista.

@Djebelu' O da, intradevar. Citeste doar punctele.

Vezi ca Dacia este peste Fiat la punctajul Child Occupant, plus altele (Fiatul fara pretensioanre centura de siguranta si limitator pentru ocupantii din spate?) sau reminder pentru centura de siguranta pasagerii din spate, etc.

Sunt pro si contra, citeste totul nu doar punctajele.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 56 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Eu unul asta am de gand, sa inlocuiesc bateria actuala a sistemului solar de 10kW cu bateria de la Kona. Oricat de uzata ar fi, teoretic maresc capacitatea de inmagazinare a sistemului meu de cel putin 2-3 ori. In cel ma rau caz o scot la vanzare, este o piata imensa de baterii auto, cererea exista.

 

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, ZaiR a spus:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

https://www.autoeco.ro/baterie-auto-rombat-cyclon-110ah-900a-12v-6104750090/a26528/

 

 

Nici măcar deep Cycle nu e aia, nu merge nici pt mașini cu start/stop, de unde să țină 8 ani la un sistem fotovoltaic?!? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, ZaiR said:

Mai bine pui 10 dastea si ai scapat de prbl cel putin 8 ani in ritm de incarcare zilnica.

Numai când bei suficient cât să vezi dublu :crack:

Cam echivalent: 

”Bateriile din gama CARANDA DURABILAⓇ au o durata de viata proiectata de 4-5 ani”

https://www.caranda.ro/wp-content/uploads/2020/04/19-Caranda-Durabila-110Ah-Detalii-Tehnice-Web.pdf

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, TheHuskyCrobats a spus:

...

@Djebelu' O da, intradevar. Citeste doar punctele.

Vezi ca Dacia este peste Fiat la punctajul Child Occupant, plus altele (Fiatul fara pretensioanre centura de siguranta si limitator pentru ocupantii din spate?) sau reminder pentru centura de siguranta pasagerii din spate, etc.

Sunt pro si contra, citeste totul nu doar punctajele.

 

Safety over all, nu doar child occupant, ca doar familia nu inseamna doar copilul, ci si tu si sotia ta, la fel de importante ca membrii intr-o familie. Fara voi child seat este gol...

Daca tu imi spui ca acel Fiat cu total de 4 din 5 stele e mai putin safe decat springul ala ce are 1 din 5...ma intelegi, nu?

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, loco a spus:

Incepe vreun program ceva? Sau de ce astepti 30 septembrie?

Da, anul acesta mai e o singura sesiune de inscriere pentru rabla plus, incepe pe 30.09.2022 la 10 dimineata. 

https://www.afm.ro/main/programe/vehicule_electrice/2022/calendar_modificare_sesiuni_rabla_plus-2022_05_30.pdf

 

Din experienta mea, cererea e foarte mare. La sesiune din aprilie, unde am participat si eu, cu inscriere online, fondurile s-au epuizat fix in 20 minute. 

 

 

 

 

 

 

DoctorX, ca vad ca te intereseaza amortizarea la un Spring... Tu calculezi "fara subventii". Si iti da ca in 120.000 km ai acelasi pret la Logan si Spring. Dar cine in tara asta ia electrica fara Rabla Plus? Daca bagi si subventiile, vezi ca dupa perioada calculata de tine ai 8000-9000 euro avantaj la electrica. Adica, practic, inca un Logan. Iti scoti valoarea masinii numai din diferenta de pret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...