Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 12 minute, smar2 a spus:

...

 

Mie imi place condusul ...

...

Mie decat atat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Escanor said:

Bine eu nu pot sa trec peste NT, de ce nu AT? De ce mai de ce? 🤣🤣🤣

 

Cred că mulți posesori care nu ies cu AT de pe asfalt ar putea să-și ia NT.

 

2 hours ago, Escanor said:

Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. 

 

Eu văd lucrurile exact invers. Electricul este la stadiu incipient încă și are o reală utilitate doar pe distanțe scurte, navetă, etc. Cu alte cuvinte, mijloc de transport strict utilitar. Electricele în stilul celor menționate de tine sunt mofturi și fashion-statements înainte de toate - în momentul de față cel puțin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Escanor a spus:

Bine eu nu pot sa trec peste NT, de ce nu AT? De ce mai de ce? 🤣🤣🤣

 

Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. 

 

AT vs NT sunt modele care fac lucruri diferite. Nu poti face un versus intre ele, e ca si cum faci un versus intre o berlina su un SUV.

Nu am nevoie de versatilitatea AT-ului ca nu ma duc pe nici un coclau. In plus, protectia la vant este geniala fata de AT, vine cu porcariile alea de cutii in varianta standard si cireasa de pe tort, ajung si eu cu picioarele jos fara sa cumpar alta sa.

 

Revenind la topic si eu sunt pentru Spring. Mi se pare geniala carapacea aia. Am intalnit si posesori nefericiti care probabil sperau la performante de E-Tron insa marea majoritate se pare ca sunt incantati. Se dau ca painea calda iar pretul de revenzare este chiar mare pentru o Dacia.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca nu ai verificat-o. Altfel ai fi aflat urmatoarele:

 

Pana acum, electricele au avut TVA zero in Norvegia, Iar acum, ei au spus ca orice electrica ce trece de 47.000 euro (500.000 coroane) va plati TVA-ul lor standard, 25%, insa doar pentru valoare ce depaseste6 47.000 euro. Adica, la 47.001 euro vor plati 25% TVA doar pentru 1 euro.

Sursa:  https://www.eurofiscalis.com/en/vat-on-electric-cars-in-norway/

 

Iar treaba e normala. Si la noi exista bonusuri pentru electrificare, iar cand electricele vor deveni foarte multe, aceste bonusuri vor scadea sau vor disparea.

 

 

 

A, si taxa per kg...cica e o taxa ce se aplica deja absolut tuturor masinilor diesel, benzina si hibrid, si o vor extinde acum si la EV-uri. 

Sursa: https://www.autoevolution.com/news/norway-became-an-ev-paradise-now-it-s-imposing-a-weight-tax-and-bringing-back-the-vat-200685.html

 

Per total, care e stirea bomba ce gadila retina? Ca eu nu o vad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Că încep să se pună taxe de care electricele erau scutite până acum? :huh:

Iar cât privește taxa pe kg la cântar ev atârnă mai greu decât o mașină să zicem echivalentă dar echipată cu motor termic. Pentru mulți a fost un miraj că nu plăteau taxe, parcau gratis și încărcau fără bani buleftricele, iar aceste avantaje dispar unul câte unul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, ENEOS said:

 

Este real, era un proiect de lege care a trecut de Storting (parlamentul unicameral al Norvegiei). Practic reintroduc TVA-ul de care erau scutiți până acum cumpărătorii de vehicule elctrice noi.

 

Asta pentru că Norvegia este la ani lumină de toată lumea în ceea ce privește automobilele electrice, care reprezintă între 80 și 90% (!) din vânzările de mașini noi. Și nu vorbim despre Dacia Spring sau Renault Twizy, ci de BMW iX, Tesla Y/S, Audi e-tron, etc. Scopul promovării electricelor a fost considerat ca atins iar utilitatea facilităților fiscale, inutilă. Asta în cazul în care Norvegia este al 11-lea productător mondial de țiței, înaintea unor țări precum Qatar, Kazahstan sau Libia.

 

Și ca să stabilim finalitatea topicului: că vă/ne place sau nu, electricele sunt viitorul. Și asta datorită chinezilor (care de un deceniu investesc masiv în asta), americanilor (care vor să țină pasul cu ei) și europenilor (pentru că scandalul motoarelor diesel). Punct. Restul sunt discuții conjuncturale și miștocăreli limitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi lucrurile într-un context prea limitat. Vehiculele electrice nu se limitează la baterii cu ioni de litiu. În viitor nu vor mai avea (cel mai probabil) nevoie de metale rare/dificil de extras. În lumea capitalistă, validitatea unui model este dată de nivelul de investiții. Automobilele electrice în sine există de mai bine de un secol, dar era mai simplu și ieftin să folosești țiței. La fel cum era mai comod și accesibil pentru europeni să cumpere gaz ieftin de la ruși. Contextul însă s-a schimbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just. Dar este un lucru pozitiv în esență. Platitudinea nu duce spre progres, ci spre limitare și un fals sentiment de comoditate. Oricum, ca să nu o dăm în raționamente filosofice, repet și mă retrag:

 

36 minutes ago, PzKpfW said:

că vă/ne place sau nu, electricele sunt viitorul.

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, ENEOS said:

A mea e diferită

 

Care este părerea ta? Care este viitorul modului de propulsie pentru transportul personal?

 

  

Just now, l.u.v said:

Atâta timp cât sunt atâtea variabile și necunoscute în schema polizoarelor

 

Personal nu mai văd variabile și necunoscute, ci o realitate. Îmi bazez raționamentul pe faptul că jucătorii importanți (statele și producătorii) investesc masiv în electrice și că rezultatele sunt palpabile: de al ceva de la ceva exotism/ciudățenie rezervată excentricilor acum 2-3 decenii, electricele se vând acum la scară largă și pentru toate buzunarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema motorului Otto/cu sistem bielă-manivelă este că are o eficiență teribil de redusă față de electric (asta pe lângă toate problemele conexe ale producției zemurilor respective). Sunt fan și sper să mă bucur de așa ceva până închid ochii, dar sunt o excepție. O tanti Ionela (specie mult mai uzuală decât mine) care merge la cumpărături sau după plod la școală zilnic, are nevoie de un electrocasnic pe roți, simplu, fiabil și confortabil. O electrică se califică mult mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, ENEOS a spus:

În absența unor restricții și constrângeri tot motoarele cu ardere internă,  eventual alimentate (și) cu alte zemuri decât cele obținute din petrol.

Ionut,iti pierzi timpul... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aș mai adăuga încă un aspect: motorul Otto, deși a ajuns la un nivel de rafinament incredibil, va suferi de acum încolo de o lipsă acută de investiții în dezvoltare. Va deveni specie din ce în ce mai rară, rezervată pasionaților, iar într-un final va dispărea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Și asta datorită chinezilor (care de un deceniu investesc masiv în asta)

 

Tot ei investesc si in campanii media si coruperea politicienilor de a promova exclusiv electricele intru distrugerea economiei europene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

O tanti Ionela (specie mult mai uzuală decât mine) care merge la cumpărături sau după plod la școală zilnic, are nevoie de un electrocasnic pe roți, simplu, fiabil și confortabil. O electrică se califică mult mai bine.

Dacă Ionela nu stă la casă ar trebui să aibă și timp de petrecut pe la stațiile de incarcare. Printre altele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, ENEOS said:

Dacă Ionela nu stă la casă ar trebui să aibă și timp de petrecut pe la stațiile de incarcare. Printre altele. 

 

Din nou vorbești despre situația actuală. Eu despre viitor, când tanti Petruța va avea la dispoziție tehnologie de încărcare rapidă la bordură sau poate chiar în mers. Cu alte cuvinte, asta nu va mai fi o problemă.

 

4 minutes ago, Nguyen said:

Tot ei investesc si in campanii media si coruperea politicienilor de a promova exclusiv electricele intru distrugerea economiei europene.

 

Nu am judecat. Am enumerat doar faptele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Aș mai adăuga încă un aspect: motorul Otto, deși a ajuns la un nivel de rafinament incredibil, va suferi de acum încolo de o lipsă acută de investiții în dezvoltare. Va deveni specie din ce în ce mai rară, rezervată pasionaților, iar într-un final va dispărea.

1.Statiile de incarcare dese macar ca si cele de produse petroliere.

2.Timpii foarte mari de incarcare fata de cateva minute de facut plinul clasic.

3.Litiul folosit la baterii,care este cam limitat.

4.Incarcarea grea in perioada temperaturilor foarte scazute.

https://autolatest.ro/stiri/in-ultimele-zile-in-sua-masinile-electrice-au-fost-un-colaps-total-pentru-ca-in-conditii-de-iarna-acestea-nu-se-mai-incarca/ - o sa spui ca sursa e de (cuvant urat),stiu. :)

5.Probabil ca viitorul este electric,dar peste niste zeci de ani,asa ca pana inchizi ochii da-te cu termicele si traieste-ti timpul,nu-l pierde la capatul steckerului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...