Jump to content

Sfaturi incepator - achizitionare enduro


stp
 Share

Recommended Posts

Salutare! Ma bate gandul din ce in ce mai tare sa fac tranzitia de la 4 la 2 roti... asta din cauza pasiunii pentru off road, din cauza traficului din Bucuresti, cat si a costurilor de intretinere. In toamna fac 24 de ani, asa ca voi aplica direct pentru categoria A. Vreau un enduro pe care sa-l pot folosi prin oras, dar si prin paduri, asadar sa fie fiabil :). Legat de capacitatea cilindrica; m-am gandit sa-mi iau motor mai mic la inceput si pe urma sa trec la urmatorul pas pana ma obisnuiesc, dar asta ar insemna alti bani, alta bataie de cap... asa ca as lua ceva care sa ma tina cativa ani. Bugetul meu ar fi undeva la 2500-3000 euro, mai ales ca e prima motocicleta. Astept toate sugestiile si sfaturile voastre! Pace!


Mi-am notat cateva modele care mi-au sarit in ochi la prima vedere, dar nu stiu daca se incadreaza in buget si nici daca sunt fiabile. 

Honda crf x 250
yamaha wr 450
Husqvarna 610 ie
KTM EXC  250
suzuki drz 400

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca nu tot ce ai pus tu acolo sunt pentru incepatori.

Sunt multe chestii de luat in seama (mentenanta la ore de functionare fata de km parcursi, bugetul care iti permite sa iei un an mai vechiut, motocicletele de genul asta de obicei nu sunt menajate si ar fi bine sa  mergi ca sa le vezi cu cineva care se pricepe, trebuie evitati dubiosii care dau raspunsuri evazive, si ....nu uita ca sa ai bani si de echipament de protectie pentru enduro, ca nu merge in adidasi si jeansi)

Link to comment
Share on other sites

Marginal fiabil este doar DRZ400, dar este dinozaur (doar fosile).

 

Unde mai pui ca sunt si foarte incomode utilizate in trafic.

 

Si una de zi de zi cu offroad in weekend, este greu spre costisitor.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, florinelu07 said:

Marginal fiabil este doar DRZ400, dar este dinozaur (doar fosile).

 

Unde mai pui ca sunt si foarte incomode utilizate in trafic.

 

Si una de zi de zi cu offroad in weekend, este greu spre costisitor.

de ce incomode,ca sunt inalte si slim,te strecori f bine cu ele,problema ar fi daca are sub 1.80

acu ,daca ar vrea doar comoditate,sau sacose/saci cartofi  ar fi maxiscuterele,dar par excluse

dintre enduro eu as alege (daca ar fi sa aleg acum) WR250 daca nu as fi peste 75 kg;insa nu gasesti in Romania,doar afara 

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, mihai c a spus:

de ce incomode,ca sunt inalte si slim,te strecori f bine cu ele,problema ar fi daca are sub 1.80

acu ,daca ar vrea doar comoditate,sau sacose/saci cartofi  ar fi maxiscuterele,dar par excluse

dintre enduro eu as alege (daca ar fi sa aleg acum) WR250 daca nu as fi peste 75 kg;insa nu gasesti in Romania,doar afara 

Ca pe alea nu pui buca jos... mergi in scari. Spor in trafic...

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, florinelu07 a spus:

Marginal fiabil este doar DRZ400, dar este dinozaur (doar fosile).

 

Unde mai pui ca sunt si foarte incomode utilizate in trafic.

 

Si una de zi de zi cu offroad in weekend, este greu spre costisitor.

 

DRZ400 incomod de utilizat in trafic? Din ce motive?

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, florinelu07 a spus:

Eu am mers pe DRZ si nu il consider comfortabil (sezut). 

Xt660 este parfum...

Il rezolvi cel mai simplu.

Realizezi ca ai exclus o motoreta doar pentru ca tie nu ti s-a parut confortabila, in special pentru ca...sezut. 

 

Este cel mai bun sfat pe care poti sa il dai unui incepator. La mai multe! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, florinelu07 a spus:
Acum 37 minute, frigider a spus:

N are suport de pahar?

Il rezolvi cel mai simplu

Nu e chiar așa simplu, este un thread special pentru problema asta cu hidratarea pe motocicleta

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, florinelu07 a spus:

Marginal fiabil este doar DRZ400, dar este dinozaur (doar fosile).

 

Unde mai pui ca sunt si foarte incomode utilizate in trafic.

 

Si una de zi de zi cu offroad in weekend, este greu spre costisitor.

De ce e dinozau?Ca nu e modern?...

Il prefer in detrimentul oricaror alte mobre noi,la monocilindre. :)

E drept ca m-am dat cu varianta SM la care ajungeam doar cu un picior pe jos.

Edited by Christian 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Christian 1 a spus:

De ce e dinozau?Ca nu e modern?...

Il prefer in detrimentul oricaror alte mobre noi,la monocilindre. :)

E drept ca m-am dat cu varianta SM la care ajungeam doar cu un picior pe jos.

Dinozaur = greu de gasit unul in mintile lui.

Acum 9 ore, misionaru a spus:

Realizezi ca ai exclus o motoreta doar pentru ca tie nu ti s-a parut confortabila, in special pentru ca...sezut. 

 

Este cel mai bun sfat pe care poti sa il dai unui incepator. La mai multe! :)

 

Da. Tocmai pentru ca este incepator nu ar trebui sa aiba alte distrageri de atentie. 

Ca sa nu zici ca sunt rau, mai spun si alte inconveniente pentru ce isi doreste el: DRZul se supraincalzeste cel mai greu din cele de mai sus (in oras la semafor este o problema). Electrostarterul este de dorit.

 

Mai prietenos cu bugetul si utilizarea zilnica: Beta Alp sau Kawasaki KLX 250.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dpmdv , cred ca este putin gresit pusa problema .

Intrebarea este ce experienta are colegul in off ???

Daca nu are deloc ....poate mai bine ar fi sa se orienteze catre ceva gen freewind , XT , klr, DL  ....etc ....care merg bine pe asfalt si onorabil pt plimbari in off.

Dupa 1-2 ani ...o sa-si dea singur seama de ce anume are nevoie sau ce-l bucura mai tare . 

Chiar daca  inteleg ca oarecum a fost scos din ecuatie ....mai ok / practic  ar fi un scuter pentru oras , si una dedicata pentru off . 

Link to comment
Share on other sites

Recomand CRF 250X, are doar 106 kg, pornire facila, nu are putere prea mare dar suficienta, este jucausa. 6 ani am avut si am fost foarte multumit.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, florinelu07 a spus:

Dinozaur = greu de gasit unul in mintile lui.

...

 

Majoritatea folosesc cuvantul dinozaur in sensul ca este vechi,depasit.Am inteles acum la ce te referi. :)

Link to comment
Share on other sites

La obiect:

Honda CRF250X - usoara, fiabila, perfecta pentru padure

Yamaha WR 450X - relativ usoara, fiabila, buna pentru padure, bunicica pentru oras

Husqvarna 610 ie (presupun ca e vorba de varianta produsa intre 2007-2012, cand era detinuta de grupul BMW) - grea pentru padure, perfecta de oras. O sa cam injuri daca ai nevoie de vreo piesa de la ei, ca trebuie sa comanzi la reprezentantele BMW Moto, iar e se misca cu incetinitorul, insa per total e fiabila.

KTM EXC 250 - usoara, fiabila (daca e intretinuta, ca gasesti si cazaturi cu care s-a mers pana au cazut toate suruburile). F buna pentru padure.

Suzuki DRZ 400 - fiabila, insa cam veche. Nu are mai nimic din ciclistica necesara in padure (greoaie, amortizoare normale, nu upside-down, nu foarte performante, inaltimea in sine nu e asa mare ca la un enduro pursange si presupun ca dai de destule ori cu scutul de bolvani sau busteni. E OK pentru oras.

 

 

Si, ca si sfat: gandeste-te foarte bine cum faci cu mersul si in oras, si in off-road. In padure iti trebuie cauciucuri cramponate. IN oras, o sa fie chin cu asa ceva. Aderenta in curbe pe asfalt cu crampoane tinde spre zero, daca e si un pic de umezeala esti clar pe jos. Plus ca se uzeaza foarte repede, si nu cred ca vrei sa dai 300 lei pe un cauciuc si dupa 300km in oras sa il arunci.

Asa ca solutia e ori un alt set de roti pe care sa-l schimbi de fiecare data cand faci switch-ul padure-oras, ori un alt vehicul pentru oras. Eu unul, dat fiind ca e chinuiala cu schimbatul rotilor, plus ca un set suplimentar costa destul de mult, as merge pe sfatul colegului de mai sus: un scuter pentru oras si ai rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

Am mers din prima pe ideea ca voi mai achizitiona inca un set de roti pentru oras/padure ca sa le pot schimba. Dar nu am luat in considerare banii pierduti de fiecare data la acest schimb. In cazul acesta, voi da de permis si voi mai analiza un pic situatia, sa ma gandesc la ce il voi folosi mai mult: asfalt/padure sau poate ma indragostesc de alt tip de motor intre timp. Scuter-ul este exclus, imi doresc un motor relativ potent.  

Multumesc pentru sfaturile voastre! 😀

Link to comment
Share on other sites

On 4/19/2021 at 9:47 PM, florinelu07 said:

Xt660

 

Nu cred ca intra in buget.

On 4/20/2021 at 8:31 AM, taong_mapagbiro said:

Daca nu are deloc ....poate mai bine ar fi sa se orienteze catre ceva gen freewind , XT , klr, DL

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Este o varianta de luat in calcul xt660, dar nu sunt decis. Experienta vine doar din mountain biking, adica fara motor 😅 Modelele de mai sus sunt excluse, mai putin xt-ul dupa cum am spus. 

Link to comment
Share on other sites

Poti sa incerci o sesiune de o zi de enduro, eu iti recomand pe Alec, undeva aproape de Ploiesti. 

Are vreo 15-17 motociclete, si pe langa Ktm-uri racing are si motociclete mai pretabile pentru incepatori, poti sa vezi cu care te potrivesti, eventual daca te potrivesti cu sportul. E in jur de 500 de lei o sesiune de o zi cu moto+benzina+echipament inclus.

 

Bafta!

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Starcream said:

Poti sa incerci o sesiune de o zi de enduro

asta e cea mai buna recomandare pina acum si in final cea mai rentabila

Link to comment
Share on other sites

La 20.04.2021 la 7:15, florinelu07 a spus:

 

Ca sa nu zici ca sunt rau, mai spun si alte inconveniente pentru ce isi doreste el: DRZul se supraincalzeste cel mai greu din cele de mai sus (in oras la semafor este o problema). Electrostarterul este de dorit.

 

Mai prietenos cu bugetul si utilizarea zilnica: Beta Alp sau Kawasaki KLX 250.

 

 

Uite un sfat mai util ca primul comentariu! Asa trebuia completat si primul post legat de inconvenientele DRZului. 

Deci, se poate, mai greu dar se poate! :D

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
La 20.04.2021 la 8:31, taong_mapagbiro a spus:

Dpmdv , cred ca este putin gresit pusa problema .

Intrebarea este ce experienta are colegul in off ???

Daca nu are deloc ....poate mai bine ar fi sa se orienteze catre ceva gen freewind , XT , klr, DL  ....etc ....care merg bine pe asfalt si onorabil pt plimbari in off.

Dupa 1-2 ani ...o sa-si dea singur seama de ce anume are nevoie sau ce-l bucura mai tare . 

Chiar daca  inteleg ca oarecum a fost scos din ecuatie ....mai ok / practic  ar fi un scuter pentru oras , si una dedicata pentru off . 

Va salut, am si eu o intrebare:

la inaltime rider de 1.65 e cam prea la limita Freewind-ul? din ce am citit e printre cele mai joase, 83cm inaltime saua -80cm daca e reglabila

la ora actuala cu Beta care area saua la 74 cm, ajung binisor, dar nu cu toata talpa

Link to comment
Share on other sites

La 21.04.2021 la 12:13, stp a spus:

Am mers din prima pe ideea ca voi mai achizitiona inca un set de roti pentru oras/padure ca sa le pot schimba. Dar nu am luat in considerare banii pierduti de fiecare data la acest schimb.

ti le schimbi singurel , dar un kit de sm nu inseamna doar rotile , daca pretul unui schimb de roti te ingrijoreaza mai bine stai in conserva, motociclisma e scumpa iar tu ai buget de roti+ ceva echipament.

 

daca iti iei 450 si pleci prin oras cu el dupa ce ti-ai luat carnetul sa iei si o camera sa faci film sa vedem si noi :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...