Sari la conținut

5. SHARK Grand Prix de France


Postări Recomandate

Păi la un L4 ai un arbore cotit de, nu știu, 300 mm lungime să zicem, + capace și ce mai are pe acolo. Cât de jos îl poți coborâ ca să nu atingă motorul pista la 60° înclinare a motocicletei? Mă gândesc că în triunghiul cu vârf în jos care are vilbrochenul ca bază încape suficient ulei... 

Putere mai mare nu dă carterul sec, nici ungere mai bună, iar cantitatea de ulei e de regulă mai mare. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 176
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 56 minute, ENEOS a spus:

Păi la un L4 ai un arbore cotit de, nu știu, 300 mm lungime să zicem, + capace și ce mai are pe acolo. Cât de jos îl poți coborâ ca să nu atingă motorul pista la 60° înclinare a motocicletei? Mă gândesc că în triunghiul cu vârf în jos care are vilbrochenul ca bază încape suficient ulei... 

Putere mai mare nu dă carterul sec, nici ungere mai bună, iar cantitatea de ulei e de regulă mai mare. 

 

din pozele cu yamaha inclinata e clar ca mai au loc, acum cat o costa, ce alte lucruri ar strica si cat le-ar lua sa-l invete iar pe vinales sa mearga pe ea ei stiu, dar poate ar mai rezolva din problemele de tractiune

eu zic ca o sa se intample in cativa ani, cand or gasi buget

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, Speedy.K a spus:

Eu ma intreb cine aduce bani mai multi sponsorilor, campionul mondial cu doar o victorie de etapa si niciun DNF sau vicecampionul cu 5 victorii si 5 DNF.

unde bati? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nicaieri, chiar ma gandeam ce e mai important pentru sponsori, un titlu pe NV sau o ratare de titlu dar cu curse castigate si dueluri spectaculoase.

Sau Hayden vs. Pedrosa. Care a fost mai apreciat de sponsori, sefi etc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Nicaieri, chiar ma gandeam ce e mai important pentru sponsori, un titlu pe NV sau o ratare de titlu dar cu curse castigate si dueluri spectaculoase.

Sau Hayden vs. Pedrosa. Care a fost mai apreciat de sponsori, sefi etc?

naiba stie.

 

eu nu pot sa inteleg de ce ai da bani sa apara numele tau pe o moto. ("reclama", stiu, dar nu genul de reclama "hemoro-easy face bine". altfel de reclama.)

nu inteleg cum functioneaza, nici nu sunt dispus sa depun efort  in incercarea de a intelege, nici nu am vreo garantie ca voi putea intelege asa ca gasesc alte lucruri de facut/ nu fac nimic si cred ca ies mai castigat.

 

stiu ca ori ca echipa, ori ca pilot:

- e bine sa ai sponsori

- e rau sa nu ai sponsori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Păi la un L4 ai un arbore cotit de, nu știu, 300 mm lungime să zicem, + capace și ce mai are pe acolo. Cât de jos îl poți coborâ ca să nu atingă motorul pista la 60° înclinare a motocicletei? Mă gândesc că în triunghiul cu vârf în jos care are vilbrochenul ca bază încape suficient ulei...

V4 am zis nu L4.La L4 intradevar nu mai prea ai unde sa-l cobori ca dai cu el pe jos.Desi....

Arborele de V4 e sensibil mai scurt,deci ar fi loc destul.

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Putere mai mare nu dă carterul sec, nici ungere mai bună, iar cantitatea de ulei e de regulă mai mare. 

Prima oara te-ai intrebat de ce,ceea ce e un lucru logic,apoi fara nici un argument pro sau contra ai afirmat ca nu e posibil.

Google it si vei vedea de ce,plictisim lumea daca dezbatem fizica din spatele dry sump.Dar exista avantajele pe care le-am enumerat.

Acum 4 ore, prafrau a spus:

din pozele cu yamaha inclinata e clar ca mai au loc, acum cat o costa, ce alte lucruri ar strica si cat le-ar lua sa-l invete iar pe vinales sa mearga pe ea ei stiu, dar poate ar mai rezolva din problemele de tractiune

eu zic ca o sa se intample in cativa ani, cand or gasi buget

True despre Yamaha/Vinales :crack:Si probabil da ai dreptate, peste cativa ani vor (re)descoperi dry sump ul cu rezervor de ulei de cf si pompe electrice precum au redescoperit si altele despre care toata lumea spunea ca nu sunt posibile sau nu au sens.(seamless,CF Forks :P ,swingarm si probabil in curand CF frame).Sunt de fapt niste solutii logice si deja vechi pt lumea racing'ului,nu e nimic groundbreaking.Ca si downforce,pe care l-au descoperit acum vreo 5-6 ani cu ajutorul lui Gigi.Dar cu care altii se jucau din anii 60.

Acum 4 ore, Speedy.K a spus:

Eu ma intreb cine aduce bani mai multi sponsorilor

Rossi. :bounce:

Si in rest orice campion mondial.Indiferent cum a luat campionatul.

Acum 2 ore, frigider a spus:

eu nu pot sa inteleg de ce ai da bani sa apara numele tau pe o moto. ("reclama", stiu, dar nu genul de reclama "hemoro-easy face bine". altfel de reclama.)

E simplu - e un win-win situation.

1.Contabilitate : orice cheltuiala cu sponsorizarile se scade din profituri si se primesc inlesniri din partea statului la taxe.

2.Tu ce iaurt cumperi?Danone sau firma cucu?De ce?Pt ca de Danone ai auzit.De ce vad pe toata lumea cu casti AGV in cap?Cand sunt atatea firme concurente poate mai bune?Pt ca AGV = Rossi.Sau Dainese,care e destul de overpriced pt ce ofera.Brandul vinde.Iar pt a se face brandul cat mai popular,se recurge la asemenea sponsorizari pt a avea expunere.

Ca o concluzie,probabil isi scot banii de ii baga in sponsorizari de cel putin 2-3 ori.Reclama e ceva fantastic,mai ales intr-o competitie care are expunere la nivel global.

 

*poate am declansat niste orgolii din partea posesorilor de echipamente ale diverselor firme enumerate aici (sau al pasionatilor de iaurt Danone),nu asta era intentia mea,nu am nimic cu respectivele firme,sunt chiar foarte bune,subliniam doar ceea ce inseamna o alegere sentimentala si influentarea opiniei publice in a alege de pe raft un anume produs bazat nu neaparat pe calitatile acestuia ci pe asocierea sa cu un sportiv persoana publica etc etc.E de fapt o chestie foarte desteapta ceea ce fac marile companii.Si deloc de condamnat.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, einstein1984 a spus:

cum naiba sa dea dry sump putere mai mare cand trebuie sa invarta si scavanager pump in plus fata de pompa de ulei? Un bafle plate previne spumarea uleiului de catre contragreutatile manetonului, chestie care la mobreturi oricum nu se comite. Apoi mai discuti si de loc in cadru pentru rezrrvorul de drysump; 

Eee, au auzit și ei de depresiune creată în carter și datorită căreia se câștigă ceva power. Doar că depresiunea aia se poate crea și fără carter sec. 😉

La nici un motor modern nu barbotează contragreutățile arborelui, nici la auto nici la moto. 

Cât despre ungerea mai bună, aia ține strict de volumul pompat, și care consumă lucru mecanic proporțional mai mult, putând fi asigurat atât de o pompă internă cât și de una externă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Eee, au auzit și ei de depresiune creată în carter și datorită căreia se câștigă ceva power. Doar că depresiunea aia se poate crea și fără carter sec. 😉

La nici un motor modern nu barbotează contragreutățile arborelui, nici la auto nici la moto. 

Cât despre ungerea mai bună, aia ține strict de volumul pompat, și care consumă lucru mecanic proporțional mai mult, putând fi asigurat atât de o pompă internă cât și de una externă. 

 

esti nou pe aici dar in timp o sa inveti ca daca esti de aceeasi parere cu einstein probabil n-ai dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.05.2021 la 9:33, Method a spus:

Ca fapt divers ce nu inteleg eu e cum moto astea de gp mai au inca wet sump cu baia "clasica" si nu au dry sump cu rezervor separat de ulei,cred ca nici Nascar nu mai are wet sump.Foarte ciudata mi s-a parut dintotdeauna treaba asta,ca o moto prototip de multe milioane de euro are inca o "tigaie" (bine zis in engleza) sub motor de unde isi ia uleiul cu o pompa de 3 lei exact ca orice trotineta de strada.

Nu stiu de unde ai informatia asta, dar nu cu mult timp in urma citeam un review la Yamaha Tricity 300 si autorul mentiona faptul ca motorul Blue Core, care echipeaza modelul (acelasi care se gaseste si pe XMax300) este prevazut cu semi-dry sump lubrication system, "also used on Yamaha MotoGp bikes". Vorbim de o tehnologie care se regaseste pe un scuter, este adevarat, unul inovativ din pdvd tehnologic, dar totusi un scuter. So.. Yamaha nu foloseste "wet sump cu baia clasica", caz in care imi este greu sa cred ca ceilalti constructori folosesc inca tigaia si pompa de 3 RON.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, einstein1984 a spus:

cum naiba sa dea dry sump putere mai mare cand trebuie sa invarta si scavanager pump in plus fata de pompa de ulei? Un bafle plate previne spumarea uleiului de catre contragreutatile manetonului, chestie care la mobreturi oricum nu se comite. Apoi mai discuti si de loc in cadru pentru rezrrvorul de drysump; 

Dry sump da putere mai mare.

Caută pe YT, sunt câțiva care explică de ce, oameni de la universități care se ocupă de dezvoltarea motoarelor.

Întâmplător am vrut sa vad ce e dry sump acum câteva săptămâni.

Scuze că mă bag in seamă.

Dry sump merge f bine cu o singură pompa iar uleiul se poate ține în cadru.

(Vezi motoretele enduro, Yamaha wr, yz, etc...toate sunt așa)

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, B.B. a spus:

 

Caută pe YT, sunt câțiva care explică de ce, oameni de la universități care se ocupă de dezvoltarea motoarelor.

 

Dry sump merge f bine cu o singură pompa iar uleiul se poate ține în cadru.

(Vezi motoretele enduro, Yamaha wr, yz, etc...toate sunt așa)

Asta este riscul de a judeca tehnologia de pe motociclete cu unitatile de masura ale tehnologiei existente in domeniul auto. Sunt doua universuri quasi paralele. 

 

XT-ul meu, model 95, are acelasi circuit de ungere, cu uleiul in cadru. Nu este o tehnologie noua. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

Acum 2 ore, einstein1984 a spus:

Dar ma bucur ca prafrau si method stiu mai multe despre motoare decat echipa de inginerie yamaha, sa le zica ca e prosti. Nu intodeauna ce e bun in teorie merge la fel de bine si in practica

Ma frend,cand tipati toti (asmutitit de Rossi care nu-si gasea mojo ul si mult ravnitul titlu X) ca Yamaha vers....(pune orice an pe linia punctata din 2016 inclusiv pana acum) e de mare porc si ca inginerii aia nu stiu nimic si ca ar trebui dati toti afara si electronica "ramasa in urma fata de Ducati si Honda" (parca si-a dat si demisia designerul-sef de la Yamaha prin 2018 in urma acestui scandal alimentat de cei 2 mari piloti Rossi&Maravilla care au recunoscut apoi suav ca nu alesesera bine motoarele?),atunci era ok.Alea erau pareri normale,nu era haterit nimeni - era ok nu?

Cand eu am indraznit sa intreb de ce nu folosesc un amarat de dry sump care este prezent fix in toate-toate competiiile racing nu de varf ci si de mana a3a - "bine ca esti tu mai destept decat inginerii de la Yamaha...lasa ma ca daca era bun puneau ei" 🤦‍♂️

Cu alte cuvinte e ok cand ii contesta ceilalti,cand spun eu ceva despre de fapt un amanunt minor nu e ok.Btw am sustinut intotdeauna ca filozofia din spatele proiectarii Yamaha (L4,mass centralisation samd samd) e cea mai de viitor daca au gumele potrivite pt a exploata atuurile,dar nici n-are rost sa mai continui cu astea.

 

Imi aduc aminte ca nici seamless'ul nu era acceptat si deloc vazut de marii ingineri ai Yamaha drept un mare avantaj.Pana nu l-a pus Honda si i-a nenorocit cu quickshifterele lor.Si chiar cativa ani buni marii ingineri nu reuseau nici sa miroasa nivelul cutiei Honda,ei aveau juma de seamless...noroc ca atunci inca mai aveau piloti sa le castige titluri.Acum,not so much.

Imi aduc aminte foarte clar ca eu eram acum cativa ani singurul care baiguia pe aici de piese din fibra de carbon "de ce nu fac jambele furcilor din cf?de ce nu fac bascula din cf?de ce nu fac cadrul din cf?" si eram injurat de toata lumea pe aici care imi spunea ca am numa avioane in cap si ca ma uit prea mult in ograda F1 si ca nu se aplica la motorete asa ceva.Ba si...dracia draq...au inceput brusc sa se aplice :P

Nu am spus eu ca vad in viitor,doar ca e la mintea cocosului ca alte competitii sunt mult mai avansate dpdv tehnic si ca odata cu trecerea timpului,motogp'ul (care e in perioada romantica inca e in anii '70 - si e foarte bine ca e asa) va adopta solutiile tehnice prezente in acele competitii mai avansate.Nu iti trebuie mare scoala sa vezi asta,nici mare inteligenta,doar common sense.Si 12 clase.

Acum 6 ore, B.B. a spus:

...uleiul se poate ține în cadru.

Niciodata nu vor face cei din motogp asa ceva.Cadrul e sfant,e cheia handling'ului,niciodata nu il vor compromite.

Poate doar atunci cand vor sti cum sa faca o moto frameless cu handling ok (GP 11? :P ).Mai avem mult pana atunci.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

  

Cand eu am indraznit sa intreb de ce nu folosesc un amarat de dry sump care este prezent fix in toate-toate competiiile racing nu de varf ci si de mana a3a 

 

 "de ce nu fac jambele furcilor din cf?de ce nu fac bascula din cf?de ce nu fac cadrul din cf?" 

 

Niciodata nu vor face cei din motogp asa ceva.Cadrul e sfant,e cheia handling'ului,niciodata nu il vor compromite.

 

Poate doar atunci cand vor sti cum sa faca o moto frameless cu handling ok (GP 11? :P ).Mai avem mult pana atunci.

Pai ti-am spsu mai sus, ca cel putin Yamaha nu mai foloseste in GP wet sump. O face asta mai performanta sau mai avansata tehnologic, decat suratele cu tigaie? Mai mult, cum spune si colegul @BB, nici dry sump nu este o tehnologie atat de noua, progresista, etc.

 

Uite ca unii revin la bascula de aluminiiu. Cat despre jambe si cadre de cf, au mai fost discutii aici. Daca nu au fost adoptate, este clar ca stiu inginerii aia ceva. In orice caz, cu pneurile Michelin, care necesita sasiuri mai elastice, este putin probabil sa vedem prea curand vreo tentativa de cadru de carbon, chiar presupunand ca nu ar fi periculos pentru piloti. Pur si simplu, materialul ala nu este potrivit pentru o piesa care necesita un echilibru foarte subtil intre rigiditate si flexibilitate. Cel mai probabil, urmatorul pas il va constitui cadrele mixte, compozite, etc, tocmai pentru a dobandi acest echilibru elasticitate/rigiditate. Culmea este ca genul asta de tehnologie este deja folosit in productia de serie. 

 

Faptul ca in MotoGp nu folosesc cadrul pentru circuitul uleiului, cred ca are legatura mai mult cu aspectele legate de greutate, centralizarea maselor si nu in ultimul rand de aspectele de set up. Cat despre moto frameless, doar daca o fac japonezii. Am vazut ce a iesit cand au facut-o italienii.. :scratch: :rusinica: 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, xt600 a spus:

Pai ti-am spsu mai sus, ca cel putin Yamaha nu mai foloseste in GP wet sump. O face asta mai performanta sau mai avansata tehnologic, decat suratele cu tigaie? Mai mult, cum spune si colegul @BB, nici dry sump nu este o tehnologie atat de noua, progresista, etc.

Nu am stiut ca au pus,de asta am si intrebat,nu sunt la curent.Daca raman cu dry sump,inseamna ca da rezultate.

Nu am zis niciodata ca dry sump ar fi vreo mare fitza sau vreo tehnologie noua,e chiar ancient,am sustinut doar ca e o mai buna solutie decat cea clasica (pt lumea curselor desigur unde nu conteaza costurile pt ceva atat de minor).

Acum 42 minute, xt600 a spus:

Uite ca unii revin la bascula de aluminiiu.

Unii adica Rossi....Mi se pare putin similara tactica cu a lui Zanardi cand a venit in F1 si a cerut discuri de otel motivand ca el merge mai bine cu discurile de otel cu care era el obisnuit in Indy.Si era cu 3s/tur mai slab.Si Williams l-a dat afara.

Rossi (ca de obicei) arunca matza moarta in ograda inginerilor.Dar asta nu il va face sa isi revina,ba dimpotriva,se afunda si mai mult.Iar nivelul motoretei (indiferent de ce nu-i convine - a cata oara? - legendei).ni-l arata Q....motoreta aia e buna.Problemele sunt la Rossi.Si la Maravilla.

Acum 48 minute, xt600 a spus:

Faptul ca in MotoGp nu folosesc cadrul pentru circuitul uleiului, cred ca are legatura mai mult cu aspectele legate de greutate, centralizarea maselor si nu in ultimul rand de aspectele de set up. Cat despre moto frameless, doar daca o fac japonezii. Am vazut ce a iesit cand au facut-o italienii.. :scratch: :rusinica: 

:agree:

Hah,nu nu cred ca japonezii vor fi primii cu cadru de cf.Cred ca mai degraba tot Gigi va incerca.De data asta insa nu (semi)frameless ca GP11.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă o motocicletă are rezervor de ulei în cadru dar nivelul se măsoară cu joja în carterul motorului înseamnă că are dry sump sau wet? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Method a spus:

 

Hah,nu nu cred ca japonezii vor fi primii cu cadru de cf.Cred ca mai degraba tot Gigi va incerca.De data asta insa nu (semi)frameless ca GP11.

Jiji habar nu are sa faca un cadru moto. Din cate stiu, cadrele motocicletelor Ducati nu sunt facute in casa, ci de un tert producator. Treaba grea proiectarea unui cadru si putini sunt constructorii care stiu cu adevarat sa il faca, pentru nivelul de performanta cerut de MotoGp. Jiji (si nici Ducati) nu este printre ei, desi, culmea, lucrarea lui de diploma a fost despre cadrul de carbon pentru nush' ce masini de GT. Dovada ca ce merge la auto nu prea merge la moto si invers.. ;) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei,da,am zis Gigi meaning Ducati...ca ei vin cu inovatiile.

Auzisem si eu faza (zvonul?) ca lui Ducati le construieste cadrele Kalex parca sau nush ce frame builder din moto2....nush ce sa zic,m-as mira dar nu e exclus.

Faptul ca japos sunt cei mai buni la cadrele de alu asta e de netagaduit.Imi aduc aminte faza cu Furosawa cand incerca sa ii explice lui Preziosi principiile si ala nu prea pricepea nimic...interviul lui Furosawa despre incercarea sa de colaborare cu Ducati zadarnicita de Yamaha si "codul onoarei" al lor e de urmarit.

Acum 54 minute, frigider a spus:

un fel de perpetuum mobile forumistic, fenomen crezut imposibil in natura.

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, adidas a spus:

Sa ramanem on topic, totusi!

Nu exagera si tu... daca nici aici pe darkwebul internetului nu ne putem manifesta.. atunci unde?

Gen, daca e sa fie divort.. sa fie cu baieram!!!!  :cheers:

 

 

Acum 22 ore, frigider a spus:

lasa-i, sunt curios cand/daca se vor opri :D

 

un fel de perpetuum mobile forumistic, fenomen crezut imposibil in natura.

@adidasUite, cand doi iti spun sa bem o bere, sezi bland ca unul este @frigidersi s-a dovedit stiintific ca este unul dintre cele mai sigure zone din casa.

 

 

De quartararo nu zice nimeni nimic ca e praf pe ploaie?

..intreb pentru un prieten:drink:
 

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, ZaiR a spus:

De quartararo nu zice nimeni nimic ca e praf pe ploaie?

..intreb pentru un prieten:drink:
 

nu cred ca e praf praf pe ploaie > s-a (am) vb ca nu are km pe ploaie, e de inteles; e praf praf in conditii mixte. Din nou, poate lipsa de exp dar aici mai greu ii dai de cap.

nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bere? Oricand boss! :D Am si uitat cum arati :))

Ziceam sa mute discutia pe un topic tehnic, tot din aria MotoGP, si sa umple baia aia uscata cat doresc :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...