Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 338
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu prea e treaba echipei să numere turele. Ceea ce a făcut Aleix a fost o triplă greșeală. Nu s-a uitat nici în bord, nici la panoul de la standuri, ci la turnul de afișaj - unde a uitat (tocmai el, localnic) despre faptul că la Barcelona număratul turelor rămase este atipic. În ultima tură se afișează "0 laps (remaining)" în loc "1 lap (remaining)".

 

18 minutes ago, xt600 said:

toate porcariile astea aero trebuie interzise!

 

Sunt două problematici aici:

  1. FIM/Dorna trebuie să decidă direcția în care merge MotoGP; fie promovează spectacolul, fie tehnologia.
  2. Dacă vor să le interzică: cum? Întrebarea este retorică, practic nu ai cum. Ai nevoie doar de niște ingineri mai buni decât cei care lucrează la regulamentul tehnic și se găsesc portițe și workaround-uri.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

 

Sunt două problematici aici:

  1. FIM/Dorna trebuie să decidă direcția în care merge MotoGP; fie promovează spectacolul, fie tehnologia.
  2. Dacă vor să le interzică: cum? Întrebarea este retorică, practic nu ai cum. Ai nevoie doar de niște ingineri mai buni decât cei care lucrează la regulamentul tehnic și se găsesc portițe și workaround-uri.

Pai trebuie sa se decida repede. Lipsa de spectacol a devenit cronica in MotoGP...o cursa de GP seamana tot mai mult cu o cursa de proasta calitate din F1. Si asta se vede in nr. de spectatori din tribune. In weekend am urmarit cursa de 24h de la Spa. Pai primul stint a fost un spectacol cum nu am vazut decat prin WSBK,in anii buni cu Bayliss, Haga, Eduards, etc.. si prin BSB. Pe parcurs,niste curse de recuperare fantastice. Vorbim de curse de EWC, da? Apoi am mutat pe cursa de Gp.. si singurele fapte "spectaculoase" au fost cazatura lui Naka si eroarea de la final a lui Aleix.Jenibil!

 

Cum? Rescriind intregul regulament de la 0. Actualul regulamet este o gluma proasta!, scris parca dupa un gang bang, pe bucile transpirate ale tarfelor. Este plin, nu de portite, ci de gauri precum cele de la Point du Hoc (ca tot s-au implinit ieri 78 de ai de la D-day). Regulamentul trebuie rescris de o echipa de juristi, tehicieni, reprezetanti ai costructorilor/echipe si comisia de siguranta. Regulametul ar trebui sa mai contina un articol care sa defineasca explicit obiectivele si spiritul care stau la baza sa, cu mentiunea intr-un alineat separat ca orice 'inovatie"care le incalca, este interzisa imediat! De asemenea, trebuie prevazute in mod explicit sanctiuni (severe pentru piloti,constructori si echipe) pentru incalcarile acestuia. Daca exista vointa (politica.. :D ) se poate!

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal mi se pare fantezist. Formula 1 a arătat că nu poți crea un regulament fără portițe și scutit de interpretări. Cum spuneam, echipele au doar nevoie de specialiști mai buni decât cei care au scris regulamentul - și de cele mai multe ori îi au, pentru că la ei sunt banii, nu la FIM/Dorna. Iar treaba cu "spiritul regulamentului" este un element subiectiv și interpretabil, nu ai cum să-l aplici obiectiv și echidistant; s-ar genera reclamații și discuții fără sfârșit.

 

Exemplu concret: spoiler-ul celor de la Ducati. Oficial, folosește la răcirea gumei spate. Și sunt convins de asta: dacă FIM pune senzori de temperatură și măsoară căldura degajată de guma spate cu și fără acel element, în mod cert aceasta va fi (probabil marginal) mai redusă în primul caz. Nu poate nimeni să demonstreze și să dovedească faptul că este în primul rând un element aerodinamic pentru simplul motiv că îndeplinește (și) rolul pe care echipa îl declară. Și este doar un exemplu dintr-o multitudine.

 

Iar spectacolul în anduranță este mai prezent datorită cumulului de factori: motociclete de serie, panoplie largă de piloți, schimburi, oboseală, condiții atmosferice schimbătoare, etc. La polul opus, cursa de MotoGP de la Barcelona nu a fost niciodată una foarte disputată, dar asta nu a împiedicat lumea să vină în număr mare în trecut. Contraexemplu revelator: etapa de F1 de luna trecută. Au fost vinerea (antrenamente) mai mulți spectatori decât în ziua cursei la MotoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Personal mi se pare fantezist. Formula 1 a arătat că nu poți crea un regulament fără portițe și scutit de interpretări. Cum spuneam, echipele au doar nevoie de specialiști mai buni decât cei care au scris regulamentul - și de cele mai multe ori îi au, pentru că la ei sunt banii, nu la FIM/Dorna. Iar treaba cu "spiritul regulamentului" este un element subiectiv și interpretabil, nu ai cum să-l aplici obiectiv și echidistant; s-ar genera reclamații și discuții fără sfârșit.

 

Exemplu concret: spoiler-ul celor de la Ducati. Oficial, folosește la răcirea gumei spate. Și sunt convins de asta: dacă FIM pune senzori de temperatură și măsoară căldura degajată de guma spate cu și fără acel element, în mod cert aceasta va fi (probabil marginal) mai redusă în primul caz. Nu poate nimeni să demonstreze și să dovedească faptul că este în primul rând un element aerodinamic pentru simplul motiv că îndeplinește (și) rolul pe care echipa îl declară. Și este doar un exemplu dintr-o multitudine.

 

Iar spectacolul în anduranță este mai prezent datorită cumulului de factori: motociclete de serie, panoplie largă de piloți, schimburi, oboseală, condiții atmosferice schimbătoare, etc. La polul opus, cursa de MotoGP de la Barcelona nu a fost niciodată una foarte disputată, dar asta nu a împiedicat lumea să vină în număr mare în trecut. Contraexemplu revelator: etapa de F1 de luna trecută. Au fost vinerea (antrenamente) mai mulți spectatori decât în ziua cursei la MotoGP.

 Ai zis bine... in trecut. 
din ce in ce mai putini spectatori. La Mugello era incredibila experienta in trecut. Cred ca niciodata in ultimii 15 ani nu au fost sub 100k de spectatori, pana anul asta. Nu stiu dc am inteles eu bine, dar 35k de spectatori la Mugello, aprox 60k la Barcelona.....

o sa vedem ce inseamna plecarea lui Rossi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Personal mi se pare fantezist. Formula 1 a arătat că nu poți crea un regulament fără portițe

 

Exemplu concret: spoiler-ul celor de la Ducati. 

 

Contraexemplu revelator: etapa de F1 de luna trecută. Au fost vinerea (antrenamente) mai mulți spectatori decât în ziua cursei la MotoGP.

F1 este o alta cloaca. Nu este cel mai bun exemplu. Sunt multe alte competitii in care nu am auzit de scandaluri, pe probleme de regulament tehnic, precum in F1 si, mai nou, in MotoGP (bine, si in WSBK, dar nu mai reluam). Pentru ca oamenii inteleg ratiunile pentru care regulamentul este conceput astfel si nu il violeaza cu interpretari da'll igniene. 

 

Un exemplu f bun. Daca in regulament se specifica explicit ca sunt interzise elementele care pot genera incarcare aerodinamica, pe comisia care investigheaza acel spoiler nu o intereseaza daca raceste sau nu pneul, ci daca genereaza sau nu incarcare aero sau are alte efecte aero. Si cum in mod clar genereaza astfel de incarcare (fie si cateva grame), o interzic. Simplu! Repet, daca exista vointa si se introneaza domnia legii, lucrurile pot intra in normal. 

 

Iar nu este cel mai bun exemplu. F1 a avut intotdeauna spectatori mai multi si o acoperire mediatica muuult superioara. Imagineaza-ti cati spectatori si telespectatori ar avea daca nu ar fi atat de boring.  

Acum 47 minute, damager a spus:

 Ai zis bine... in trecut. 
din ce in ce mai putini spectatori. La Mugello era incredibila experienta in trecut. Cred ca niciodata in ultimii 15 ani nu au fost sub 100k de spectatori, pana anul asta. Nu stiu dc am inteles eu bine, dar 35k de spectatori la Mugello, aprox 60k la Barcelona.....

o sa vedem ce inseamna plecarea lui Rossi....

Fara indoiala ca retragerea lui Rossi a indus  un anumit recul al numarului de spectatori, insa cred ca este exagerat sa consideram aceasta retragere, ca fiind determinanta, pentru situatia actuala. Este un complex de motive, in care plecarea italianului nu contribuie decat cu  un anumit procent. Altele sunt, zic eu, mai importante... lipsa spectacolului este cea mai importanta, la care se adauga cresterea nesimtita a preturilor, care afecteaza mult calitatea vietii, in general si activitatile turistice conexe evenimentelor sportive, in special. Deci nu este vorba doar de pretul de intrare pe circuit. Oamenii se gandesc de doua ori daca  merita sa scoata sute, poate chiar mii de euro, ca sa vada un spectacol sportiv de proasta calitate.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, xt600 said:

F1 este o alta cloaca.

 

Posibil. Dar ca tipologie, este competiția cea mai apropiată de MotoGP.

 

1 hour ago, xt600 said:

Si cum in mod clar genereaza astfel de incarcare (fie si cateva grame), o interzic.

 

Din punctul de vedere al dinamicii fluidelor, și carena în sine (mai ales partea superioară) generează portanță, fiind un element aerodinamic. S-o interzică? Este o discuție fără sfârșit și fără sens. Dacă cei de la Honda (cei mai mari oponenți ai aerodinamicii în MotoGP) și-au dat seama că nu mai au ce să facă și au început să dezvolte și ei elemente aerodinamice, mi se pare clar că nu există finalitate în vreo interdicție.

 

Nu sunt pro-aero, doar evidențiez o realitate.

 

Iar legat de lipsa spectacolului, să nu ne amăgim aiurea: era Rossi la Honda sau era Lorenzo pe vremea motoarelor de 800 au fost epoci mult mai slabe în ceea ce privește partea de acțiune sau divertisment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, PzKpfW a spus:

Iar legat de lipsa spectacolului, să nu ne amăgim aiurea: era Rossi la Honda sau era Lorenzo pe vremea motoarelor de 800 au fost epoci mult mai slabe în ceea ce privește partea de acțiune sau divertisment.

Asta zic și eu, dar hei, alții scriu articole că nu sunt depășiri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

Din punctul de vedere al dinamicii fluidelor, și carena în sine (mai ales partea superioară) generează portanță, fiind un element aerodinamic. S-o interzică? 

 

Iar legat de lipsa spectacolului, să nu ne amăgim aiurea: era Rossi la Honda sau era Lorenzo pe vremea motoarelor de 800 au fost epoci mult mai slabe în ceea ce privește partea de acțiune sau divertisment.

Ei, sa nu exageram, totusi. Sunt convins ca ai inteles exact la ce ma refeream, adica acele elemente care ies din /sunt atasate de carene sau de alte parti ale motocicletei. Desi nu m-ar deranja nici lipsa carenelor. Si nici pe tine... zi si tu daca nu ti-ar placea sa vezi, cursa de cursa, ce se gaseste in burta masinariilor.. ;) 

 

De acord cu tine. Au fost momente cand MotoGP a fost moartea pasiunii, mai ales pe vremea lui Stoner si Lorenzo, insa atunci erau pe pista baietii aia 3-4, care atrageau public. Desigur, Rossi era fenomenul, dar si ceilalti atrageau numerosi privitori. Pana la urma, toti voiau sa vada lupte intre Rossi si ceilalti. Cei de acum, in marea lor majoritate nu sunt la nivelul alora, desi nivelul general al competitiei a crescut, iar evolutia materialului de concurs nu ii avantajeaza, in ceea ce priveste punera lor in valoare. Incet incet ne vom intoarce la cursele-promenada de pe vremea lui Doohan, cand un intreg pluton mergea in sir indian, pe  o trasa de 30-40 cm.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

F1 este o alta cloaca. Nu este cel mai bun exemplu. Sunt multe alte competitii in care nu am auzit de scandaluri, pe probleme de regulament tehnic, precum in F1 si, mai nou, in MotoGP (bine, si in WSBK, dar nu mai reluam). Pentru ca oamenii inteleg ratiunile pentru care regulamentul este conceput astfel si nu il violeaza cu interpretari da'll igniene. 

 

Un exemplu f bun. Daca in regulament se specifica explicit ca sunt interzise elementele care pot genera incarcare aerodinamica, pe comisia care investigheaza acel spoiler nu o intereseaza daca raceste sau nu pneul, ci daca genereaza sau nu incarcare aero sau are alte efecte aero. Si cum in mod clar genereaza astfel de incarcare (fie si cateva grame), o interzic. Simplu! Repet, daca exista vointa si se introneaza domnia legii, lucrurile pot intra in normal. 

 

Iar nu este cel mai bun exemplu. F1 a avut intotdeauna spectatori mai multi si o acoperire mediatica muuult superioara. Imagineaza-ti cati spectatori si telespectatori ar avea daca nu ar fi atat de boring.  

Fara indoiala ca retragerea lui Rossi a indus  un anumit recul al numarului de spectatori, insa cred ca este exagerat sa consideram aceasta retragere, ca fiind determinanta, pentru situatia actuala. Este un complex de motive, in care plecarea italianului nu contribuie decat cu  un anumit procent. Altele sunt, zic eu, mai importante... lipsa spectacolului este cea mai importanta, la care se adauga cresterea nesimtita a preturilor, care afecteaza mult calitatea vietii, in general si activitatile turistice conexe evenimentelor sportive, in special. Deci nu este vorba doar de pretul de intrare pe circuit. Oamenii se gandesc de doua ori daca  merita sa scoata sute, poate chiar mii de euro, ca sa vada un spectacol sportiv de proasta calitate.  

 Cu preturile nu stiu ce sa zic. Si in Grecia s-au dublat cel putin si totusi.l nu gasesti locuri libere😂😂😂😂. Probabil ca fiecare contribuiw cu un pic.

dar Mugello era etalon in ceea ce inseamnna motogp. Am fost in 2015 parca si era nebunie. Acuma am inteles de la un prieten ca era trist totul p'acolo.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Acum 49 minute, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.c499289b0bb1ccccba0459fa147095b5.png

 

092055_081527_bintagon.thumb.jpg.4ddfb880e097a3415a42d145b168ebe7.jpg

 

La anu' le pune elice sau direct turboreactor? 

Aprilia avea o (wannabe) aripă deportantă, ampenajul ăsta ce ar trebui să facă? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dincolo de glume, mi se pare interesant că au pus chestiile astea pe motocicleta lui Bastianini (adică pe un GP21). Are susținere serioasă băiatul ăsta.

 

Cât despre decizia legată de cine va veni la echipa oficială, Ducati nu are stres: din moment ce ambii piloți (Martín și Bastianini) au contract asigurat pentru anul viitor, pot să aștepte chiar sfârșitul sezonului pentru a alege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

normal ca il sustin pe Bestie ca e italiano vero :D visul porno al lui Ducati este titlu la piloti cu pilot italian

dar se stii ca toate "inovatiile" tehnice le arunca pe motoretele de client, dar de obicei era vorba de Pramac..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, TETEA. a spus:

Pe mine m-a dus cu gandul la coada unui stegozaur...

 

Gand la gand... Chiar ma gandeam ca ultimul stegozaur l-am vazut in Jurasic.. 😜 . Noroc cu Eminenta Sa.. cenusie, de la Ducati, altfel nu mai vedeam altul.. :D 

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Dincolo de glume, mi se pare interesant că au pus chestiile astea pe motocicleta lui Bastianini (adică pe un GP21). Are susținere serioasă băiatul ăsta.

 

 

Exact!! Testeaza toate absurditatile care trec prin mintea bolnava a lui Jiji.. In loc sa isi faca FP-urile si sa pregateasca calificarile si cursa, el face munca de tester. Halal sustinere! 👌👍

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

dar se stii ca toate "inovatiile" tehnice le arunca pe motoretele de client, dar de obicei era vorba de Pramac..

Da, dupa ce l-a luat Peco la plua, in urma etapei din Qatar, cand in FP-uri a fost pus sa testeze elemente noi. Jiji a inghitit galusca si si-a cerut scuze de la piloti. De atunci a transferat tot ce inseamna teste pe umerii pilotilor din esalonul doi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@xt600  montarea unor elemente nu trebuie sa afecteze pregatirea cursei, FPurile si calificarile. in mod normal daca nu sesiseaza o imbunatatire ar trebui sa le dea jos in urma compararii telemetriei. numai ei stiu ce si cati paramentrii urmaresc ca sa poata stabili eficienta lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Cavaleru a spus:

@xt600  montarea unor elemente nu trebuie sa afecteze pregatirea cursei, FPurile si calificarile. 

Dar exact asta se intampla. In loc sa pregateasca set up-ul pt cursa si calificari, pilotul face ture ca sa stranga date pentru echipa tehnica. Asta in conditiile in care Fp-urile sunt limitate ca timp, iar primele trei sesiuni conteaza si pentru calificarea in Q2. Daca este cum spui, nu facea Bagnaia declaratia aia din Qatar. Sa testezi in weekendul de cursa, este un efort in plus, care mananca timp. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...