Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 338
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

image.thumb.png.4ab87521596134bee279215cb427af2e.png

 

Cu alte cuvinte nu au resurse pentru așa ceva, dar pe termen mai lung V4 pare să fie configurația câștigătoare în MotoGP.

 

Marquez va folosi noua basculă de aluminiu de la Kalex în etapa din Aragón, probabil mai mult pentru a o evalua în condiții de cursă. Și Nakagami a aprecit-o și o vrea cât mai repede pe motocicleta lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.4ab87521596134bee279215cb427af2e.png

 

Cu alte cuvinte nu au resurse pentru așa ceva, dar pe termen mai lung V4 pare să fie configurația câștigătoare în MotoGP.

 

Marquez va folosi noua basculă de aluminiu de la Kalex în etapa din Aragón, probabil mai mult pentru a o evalua în condiții de cursă. Și Nakagami a aprecit-o și o vrea cât mai repede pe motocicleta lui.

Exact la asta ma gandeam si eu. Ca in viitor V4 pare a fi solutia pt motogp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, damager a spus:

Exact la asta ma gandeam si eu. Ca in viitor V4 pare a fi solutia pt motogp

Depinde cum va arata viitorul, din punct de vedere al regulamentului tehnic. Daca se va continua politica actuala in domeniul aero, holeshoturi, electronica complexa, etc, atunci V4 este solutia. Dimpotriva, daca se va interzice aero, gadgeturile de orice fel si se va reduce electronica la un strict necesar, atunci 4 in linie va fi solutia mai atragatoare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema celor de la Yamaha este lipsa de putere. Asta nu prea are de-a face cu regulamentul. Iar motivul pentru care nu trec și ei la această configurație (pe lângă avantajeșe inerente ale liniei) este că ar costa o cârcă de bani. Ar pleca efectiv de la 0, motor nou, șasiu nou. Și nu au nici multă experiență în domeniu; sunt probabil constructorul care a fugit cel mai mult de V-uri.

 

Cât despre aero, Suzuki reușea să țină pasul cu motocicletele V4 tocmai datorită aerodinamicii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, PzKpfW a spus:

Problema celor de la Yamaha este lipsa de putere. Asta nu prea are de-a face cu regulamentul. Iar motivul pentru care nu trec și ei la această configurație (pe lângă avantajeșe inerente ale liniei) este că ar costa o cârcă de bani. Ar pleca efectiv de la 0, motor nou, șasiu nou. Și nu au nici multă experiență în domeniu; sunt probabil constructorul care a fugit cel mai mult de V-uri.

 

Cât despre aero, Suzuki reușea să țină pasul cu motocicletele V4 tocmai datorită aerodinamicii.

Incepand cu 2004, cand a  trecut Rossi la Yamaha, in line four a fost motorul care a dominat competitia fara prea mult drept de apel din partea tertilor constructori. Era epoca in care electronica inca nu ajunsese in stratosfera, cand nu existau elemente aero, sald box-uri, holeshot-uri, etc, etc. Era epoca in care nu se cauta poweeerrr! poweeerrr!! ci echilibrul subtil intre putere, sasiu, centralizarea maselor, electronica, etc. In acel context, avantajele IL4 erau evidente. 

 

Din cate stiu, Suzuki avea, la inceputul sezonului, cele mai reduse elemente aero, reteta adoptata ulterior si de Yamaha, pentru a reduce drag force. Este diferenta mare intre double deck-ul cu coada de stegozaur si aripi de Fokker DR1, de la Ducati si motocicletele cu elemente aero minimaliste, ale celor de la Suzuki si Yamaha, nu crezi? 

 

Daca ai sa arunci un ochi pe o lista a modelelor scoase de Yamaha, de-a lungul istoriei sale, ai sa vezi ca au facut o multime de motoare in V. Nu este ca si cum Ducati nu stie sa faca un cadru de aluminiu. In definitiv fac ei piane si nu stiu sa faca un rahat de V4? :D :D Celelalte argumente sunt insa valide. Un proiect de la 0, care necesita un efort mare de R&D, care la randul sau necesita bugete mult sporite. Ceea ce nu prea este in stilul zgarcitilor de la Yamaha. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, xt600 a spus:

Incepand cu 2004, cand a  trecut Rossi la Yamaha, in line four a fost motorul care a dominat competitia fara prea mult drept de apel din partea tertilor constructori. Era epoca in care electronica inca nu ajunsese in stratosfera, cand nu existau elemente aero, sald box-uri, holeshot-uri, etc, etc. Era epoca in care nu se cauta poweeerrr! poweeerrr!! ci echilibrul subtil intre putere, sasiu, centralizarea maselor, electronica, etc. In acel context, avantajele IL4 erau evidente. 

 

Din cate stiu, Suzuki avea, la inceputul sezonului, cele mai reduse elemente aero, reteta adoptata ulterior si de Yamaha, pentru a reduce drag force. Este diferenta mare intre double deck-ul cu coada de stegozaur si aripi de Fokker DR1, de la Ducati si motocicletele cu elemente aero minimaliste, ale celor de la Suzuki si Yamaha, nu crezi? 

 

Daca ai sa arunci un ochi pe o lista a modelelor scoase de Yamaha, de-a lungul istoriei sale, ai sa vezi ca au facut o multime de motoare in V. Nu este ca si cum Ducati nu stie sa faca un cadru de aluminiu. In definitiv fac ei piane si nu stiu sa faca un rahat de V4? :D :D Celelalte argumente sunt insa valide. Un proiect de la 0, care necesita un efort mare de R&D, care la randul sau necesita bugete mult sporite. Ceea ce nu prea este in stilul zgarcitilor de la Yamaha. 

Nu cred ca e doar motorul. Iti dai seama ca inseamna o schimbare f mare. Practic tb sa vina cu o noua mobra, de la sasiu, arrodinamica, electronica... trebuie sa isi asume cativa ani de dezvoltare. Si cum ziceai tu, la cat de zgarciti sunt, ma indoiesc.

cert e ca de la anul raman doar ei cu L4, si inafara de Q, nici un pilot nu mai e la nivelul celorlalti. Sau, poate ca din 2024 il aduc pe Toprak☺️. Cert e ca, probabil pe termen lung, daca vor ramane in motogp o sa tb sa treaca la V, zic eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu 4L în ceea ce privește puterea este că și-a cam atins limitele, pe când la V4 mai este spațiu de dezvoltare. Yamaha a dominat datorită mai multor factori: piloți foarte buni cu un stil de pilotaj specific, lipsa competiției (în anumite perioade) și a faptului că diferența de putere nu era atât de evidentă. Acum însă a ajuns în punctul în care avantajele liniei nu mai reușesc să compenseze diferența respectivă.

 

Și faptul că reduci apăsarea aerodinamică tot dezvoltare aerodinamică se numește - i.e. nu ai cum să o interzici. Se vor găsi subterfugii.

 

Personal știu foarte puține motoare în V făcute de Yamaha. În afară de cele pentru agricultură chopper-e, îmi vin în minte doar TRX850, V-Max, BT 1100 și MT-01 - ultimele două fiind de fapt niște dezvoltări de motoare de cruiser. Probabil că mai sunt câteva (?), dar per total Yamaha a fugit de V pe cât posibil.

 

Nu mă îndoiesc de capacitatea lor a produce un prototip V4 pentru MotoGP. Dubiile mele se leagă de lipsa dorinței de a investi în așa ceva, mai ales în contextul în care practic nu au V-uri pentru stradă iar viitorul pe termen lung este electric. Iar pe lângă asta, ar însemna o asumare a lipsei de performanță pentru câteva sezoane. Singura posibilitate ar fi o schimbare de regulament care să mai egaleze șansele în cadrul dezvoltării unui proiect nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, damager a spus:

Nu cred ca e doar motorul.  Sau, poate ca din 2024 il aduc pe Toprak☺️. Cert e ca, probabil pe termen lung, daca vor ramane in motogp o sa tb sa treaca la V, zic eu

Sigur ca nu.. este un proiect de la 0, in totalitate. 

 

Nu il mai aduce.. turcul a pierdut momentul. Si ceva imi spune ca ar fi o dezamagire. El face bine ceea ce face cu R1.. cu un M1 dezvoltat pentru Q.. ei bine nu cred ca ar face mai mult decat face Morbi, care a mers toata cariera  pe prototipuri, cunoaste electronica, pneurile, etc, etc. 

 

Da. In contextul actual, trecerea la V4 este nu numai logica, dar si necesara. Doar daca Marmorini nu face ceva minuni cu actuala configuratie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fără îndoială. Iar motorul de pe LFA are probabil printre cele mai frumoase sunete din lumea auto; divizia de instrumente muzicale a făcut design-ul evacuării. Însă cam atât. Motorul a fost conceput și fabricat de către Toyota.

 

Tot divizia muzicală de la Yamaha a participat și la designul și fabricarea bordului de pe Toyota 2000GT (pe care Yamaha a și asamblat-o dealtfel), precursorul LFA-ului și prima mașină sport japoneză originală.

 

image.thumb.png.ae19b5c326d8b27cce9e0b088562d290.png

 

Yamaha au avut și o încercare de a face motoare de F1. Cu succes limitat însă, lipsă de puete și fiabilitate.

 

image.thumb.png.05544222d60e43cd7603fba6b762946e.png

 

Dar aici vorbeam despre lumea moto, unde nu-mi aduc aminte să fi văzut vreodată vreun V sportiv din partea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Fără îndoială. Iar motorul de pe LFA are probabil printre cele mai frumoase sunete din lumea auto; divizia de instrumente muzicale a făcut design-ul evacuării. Însă cam atât. Motorul a fost conceput și fabricat de către Toyota.

 

 

 Ba nu, tot motorul cica a fost facut impreuna cu Yamaha, nu doar evacuarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...