Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Ca fapt divers, pe la mine prin judet (adica ce am vazut in trafic) circula o gramada de tinerei, unul mai la glezna goala ca altul (soseste d'alea de iese gleza din bascheti), pantaloni de trening de bumbac (d'aia de iesi cu gunoiul) si ceva geaca care doar prin croi aduce a echipament moto. Macar are casca si manusi...

Pasagera musai casca cu floricele potrivita cu echipament similar cu al riderului, adica ceva colanti dpmdv in marime prea mica (se vede tot prin ei...).

 

Lejer 2-3 bucati vad pe zi, cu precadere spre orele serii.

 

Cu o astfel de protectie, o cazatura la 50kmh este trista (fara participarea unui alt vehicul din trafic).

 

Ma tot intreb cat de mult se polizeaza din glezna la fiecare metru pana se opreste...

 

Lasa ideile fixe si asculta macar de aia patiti.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 26 minute, florinelu07 a spus:

Ca fapt divers, pe la mine prin judet (adica ce am vazut in trafic) circula o gramada de tinerei, unul mai la glezna goala ca altul (soseste d'alea de iese gleza din bascheti), pantaloni de trening de bumbac (d'aia de iesi cu gunoiul) si ceva geaca care doar prin croi aduce a echipament moto. Macar are casca si manusi...

Pasagera musai casca cu floricele potrivita cu echipament similar cu al riderului, adica ceva colanti dpmdv in marime prea mica (se vede tot prin ei...).

 

Lejer 2-3 bucati vad pe zi, cu precadere spre orele serii.

 

Cu o astfel de protectie, o cazatura la 50kmh este trista (fara participarea unui alt vehicul din trafic).

 

Ma tot intreb cat de mult se polizeaza din glezna la fiecare metru pana se opreste...

 

Lasa ideile fixe si asculta macar de aia patiti.

Eu nu sunt asa. Eu am ghete moto, genunchiere, mănuși, cască si am dat comandă și de jachetă. Pasagerul are casca, mănuși, ghete si blugi. Si oricum, cel puțin in București nu e asa. Într adevăr, mai exista si motocicliști câte merg in mânecă scurta dar nu ii vad atat de des. Si după cum am mai zis, ascult de parerea fiecăruia si pentru ca am primit atat de multe răspunsuri care m au descurajat, nu o sa mai iau pasager cel puțin un an

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, trigger1 a spus:

Da, regulamentul rutier se referă şi la mopede (fără posibilităţi de ataş sau pasager) şi la motociclete (cu unul sau mai multe locuri prevăzute prin construcţie).

Este de bun simţ faptul că nu ai putea conduce în siguranţă o motocicletă cu un copil ţinut în braţe.

Nici măcar o bicicletă, pentru că ai nevoie de braţe pentru ghidon. Nici pasagerul / pasagera nu poate ţine un copil în braţe.

Dacă însă există un scăunel special pentru copil, cu elemente de siguranţă, este altceva. Valabil şi la autoturisme.

De acord?

upload-productImg-7800074590673832_320_234.thumb.jpg.19c8494e92daf07a14d16f47d5946e29.jpgcarseat.thumb.jpg.503017c036c4df6a62f8aa20fc044031.jpg

Legal, poţi lua cu tine (ca pasager) şi gagici între 14 şi 16 ani, fără să le pui în ataş.

Doar să nu le ţii în braţe pe motocicletă (în timpul mersului pe drumurile publice) :D

Ai timp şi după ce opreşti.

👍

Ele te pot ţine în braţe (se pot ţine de tine) în timpul mersului, chiar este recomandabil să se ţină bine şi să fie cât mai "ţapene" (pe motocicletă măcar). Legea nu interzice.

Nici @Flower-Power nu recomandă pasager(e) adult(e).

Nu sunt de acord. Este discutabilă legislația și lasă loc de interpretări în ceea ce privește minorii până în 14 ani.

Trecând pe alt palier de conversație , acela de a lua copilul pe motor scuter ca pasager, cu sau fără centură ,scaun ,cască și de a-l expune în felul ăsta, mi se pare o imbecilitate. Am zis-o. Dar fiecare părinte face după cum îl taie capul și selecția speciei funcționează în continuare.

 

Edited by Flower-Power
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Rares2005 a spus:

Pana la urma, chestia asta pe care ai zis o tu se poate aplica oricărui motociclist, nu numai puștanilor începători. Nu contează câți ani de experienta ai, daca intra unu in tine si nu e vina ta, nu ai ce sa faci.

Cat timp ramai conștient că experiența nu te face invincibil s.ar putea sa ai parte de viață lunga.

 

Și eu am mers cu pasager din primele zile de permis, fara sa bravez, cu atenția la maxim (care oricum ar trebui sa fie așa indiferent daca ai pasager sau nu) și am învățat amândoi pentru că și că pasager înveți anumite chestii.

 

Însă eu aveam și experiența traficului venită din categoria B.

 

Nu te gândi că la examen instructorul avea 100kg, pentru că el știe să fie pasager și simți cumva doar greutatea, sau nici pe aia toată, un pasager mai ușor dar fara experiență poate fi mai incomod decât unul mai greu dar cu experiență.

 

Nu îți recomand să aștepți 1 an sau o perioada predefinita. Ce trebuie sa faci tu este sa mergi cat mai mult prin trafic. Să înveți să 'citesti' un pic traficul, adică să înveți să anticipezi mișcările probabile ale celorlalți, apoi ia și pasagerul și învățați împreună 

 

Macar sa îți taie fata de 4-5 ori și 2-3 schimbări de banda când e in paralel cu tine :) cam astea sunt cele mai frecventa chestii, dar daca mobra sta mai mult parcata nu te întâlnești cu ele.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, robert23mg a spus:

Cat timp ramai conștient că experiența nu te face invincibil s.ar putea sa ai parte de viață lunga.

 

Și eu am mers cu pasager din primele zile de permis, fara sa bravez, cu atenția la maxim (care oricum ar trebui sa fie așa indiferent daca ai pasager sau nu) și am învățat amândoi pentru că și că pasager înveți anumite chestii.

 

Însă eu aveam și experiența traficului venită din categoria B.

 

Nu te gândi că la examen instructorul avea 100kg, pentru că el știe să fie pasager și simți cumva doar greutatea, sau nici pe aia toată, un pasager mai ușor dar fara experiență poate fi mai incomod decât unul mai greu dar cu experiență.

 

Nu îți recomand să aștepți 1 an sau o perioada predefinita. Ce trebuie sa faci tu este sa mergi cat mai mult prin trafic. Să înveți să 'citesti' un pic traficul, adică să înveți să anticipezi mișcările probabile ale celorlalți, apoi ia și pasagerul și învățați împreună 

 

Macar sa îți taie fata de 4-5 ori și 2-3 schimbări de banda când e in paralel cu tine :) cam astea sunt cele mai frecventa chestii, dar daca mobra sta mai mult parcata nu te întâlnești cu ele.

 

Mulțumesc de comentariu. Eu nu am B ul, dar pot sa zic ca si eu am destul de multa experiență prin trafic. De la 14 ani am început sa merg pe carosabil cu bicicleta, RESPECTÂND regulile si semnele de circulație cât de mult posibil. In ăștia 2 ani pot zice ca am învățat cu ce se mănâncă traficul, si da, știu ca bicicleta si motocicleta sunt foarte diferite, numai ca au un lucru in comun : ambele sunt invizibile pentru majoritatea șoferilor. Deci mersul pe bicicleta m a învățat sa conduc preventiv. Ma rog, evident ca experienta mea in trafic este destul de mica la momentul de față, drept pentru care o sa încerc sa ies cat de des pot cu motocicleta

 

Acum 7 minute, trigger1 a spus:

Nu o lua chiar aşa.

Sunt doar invitaţii spre prudenţă şi conduită preventivă. Depinde de tine, de calităţile şi capacităţile tale (necunoscute altora). Nu te descuraja. Dar te poţi antrena şi cu un rucsac mai mare în spate şi vezi cum e  :)

Nimeni nu poate să prevadă sau să intuiască chiar totul, "fleur"-ul apare însă cu timp, răbdare şi experienţă.

Corelaţia asta între motocicletă de supermoto, uşoară şi brutală, plus posibila vârstă de 16 ani /A1 plus starea de începător şi plus ideea de pasager (multe motociclete off-road sau supermoto nu sunt prevăzute cu loc şi scăriţe pentru pasager/ă) pare o combinaţie heavy-duty.

Eu am condus 125 cmc de pe la 11 ani (şi nu era supermoto). Am şi căzut pe iarbă, nu ştiam că seara iarba devine umedă şi alunecoasă ca uleiul, acum ştiu. E ...

Nu o sa ma descurajez, dar răspunsurile la acest topic m au făcut sa ma gândesc mai bine la mersul cu pasager atat de devreme. Motocicleta pe care o am este trecuta in talon cu 2 locuri și are si scărițe pt pasager, dar după cum ai zis, e destul de greu de controlat tipul asta de motocicleta cu pasager 

Link to comment
Share on other sites

  citeste macar puncul 9 din postul de inceput, apoi si restul daca ai rabdare, te asigur ca sunt sfaturi de bun simt si de la un om de treba si cu experienta. 

 

"In ăștia 2 ani pot zice ca am învățat cu ce se mănâncă traficul," Eu pot sa zic ca nu stii nici 2%

Edited by einstein1984
Link to comment
Share on other sites

Salut, cred ca am facut scoala impreuna si stiu la care pasager de peste 100 kg te referi. Adăuga la greutate, clar, dar omul ala te ajuta ca pasager chiar mai mult decat te "ajutai" tu singur in trafic (la inceput). Cel putin asa a facut cu mine, chiar daca motorul mi se parea greu ca un vapor.

Sunt cel mai verde boboc posibil intr-ale motorului, nu am avut nici B-ul (ci doar bicicleta cativa ani prin Bucuresti, ca tine), dar o sa-mi permit sa-ti spun una citita prin foarte multe locuri si pe care o cred (si mi-o tot repet): exceptand incepatorii inconstienti (destui), categoria cea mai lovita de accidente nasoale cu motorul e cea a motociclistilor care au senzatia inselatoare ca au inceput sa inteleaga motorul, chiar daca au doar niste mii de km la activ sau 1-2 ani de mers. Ala e punctul in care ti se pare ca incepi sa stii cum e cu motocicleala, si intr-un fel chiar incepi sa stii, doar ca asta iti da un pervers sentiment de siguranta neavenita, pentru ca mai ai foarte multe de aflat si experimentat direct. Eu unul n-o sa merg cu pasager inca multe mii de km, macar zece, exceptand vreo plimbare de 1 km dus-intors pe o fasie de asfalt ca sa vada cum e. Am citit o postare aici pe forum a cuiva care a avut accident cu sotia in spate, fara sa fie vina lui (legal vorbind), m-a linistit si mai mult decat eram deja - nu faptul in sine, ci descrierile pe care le facea despre situatia de atunci si ce a urmat.

Ca de la un incepator la altul - nu te juca decat cu soarta ta macar o vreme. Am inteles ca esti atent, respecti regulile, foarte bine, dar cativa ani pe bicicleta si o luna de motor nu sunt pregatire adevarata pentru ce inseamna traficul si cretinii aferenti (mai ales in Bucuresti).

Link to comment
Share on other sites

Acum 36 minute, einstein1984 a spus:

  citeste macar puncul 9 din postul de inceput, apoi si restul daca ai rabdare, te asigur ca sunt sfaturi de bun simt si de la un om de treba si cu experienta. 

 

"In ăștia 2 ani pot zice ca am învățat cu ce se mănâncă traficul," Eu pot sa zic ca nu stii nici 2%

In opinia mea, sa fii biciclist in București e de 2 ori mai greu decât sa fii motociclist. Pe bicicleta, nimeni nu te respecta, nimeni nu te vede, si pe buna dreptate, pentru ca majoritatea bicicliștilor sunt paraleli cu lumea asta. Eu zic ca am mai multa experiență in trafic din cauza bicicletei comparativ cu un începător care a făcut primul lui contact cu traficul pe motocicleta. Mulțumesc de comentariu 

Link to comment
Share on other sites

ok, incearca ca la primele drumuri cu pasager sa iti organizezi traseul in sa fel incat sa faci doar dreapta, niciodata stanga. Si fara giratorii. 

Sanatate si bafta!

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, mrjo a spus:

Salut, cred ca am facut scoala impreuna si stiu la care pasager de peste 100 kg te referi. Adăuga la greutate, clar, dar omul ala te ajuta ca pasager chiar mai mult decat te "ajutai" tu singur in trafic (la inceput). Cel putin asa a facut cu mine, chiar daca motorul mi se parea greu ca un vapor.

Sunt cel mai verde boboc posibil intr-ale motorului, nu am avut nici B-ul (ci doar bicicleta cativa ani prin Bucuresti, ca tine), dar o sa-mi permit sa-ti spun una citita prin foarte multe locuri si pe care o cred (si mi-o tot repet): exceptand incepatorii inconstienti (destui), categoria cea mai lovita de accidente nasoale cu motorul e cea a motociclistilor care au senzatia inselatoare ca au inceput sa inteleaga motorul, chiar daca au doar niste mii de km la activ sau 1-2 ani de mers. Ala e punctul in care ti se pare ca incepi sa stii cum e cu motocicleala, si intr-un fel chiar incepi sa stii, doar ca asta iti da un pervers sentiment de siguranta neavenita, pentru ca mai ai foarte multe de aflat si experimentat direct. Eu unul n-o sa merg cu pasager inca multe mii de km, macar zece, exceptand vreo plimbare de 1 km dus-intors pe o fasie de asfalt ca sa vada cum e. Am citit o postare aici pe forum a cuiva care a avut accident cu sotia in spate, fara sa fie vina lui (legal vorbind), m-a linistit si mai mult decat eram deja - nu faptul in sine, ci descrierile pe care le facea despre situatia de atunci si ce a urmat.

Ca de la un incepator la altul - nu te juca decat cu soarta ta macar o vreme. Am inteles ca esti atent, respecti regulile, foarte bine, dar cativa ani pe bicicleta si o luna de motor nu sunt pregatire adevarata pentru ce inseamna traficul si cretinii aferenti (mai ales in Bucuresti).

Eu am făcut școala la moto louis, si nu am făcut numai cu un instructor, am făcut cu 3 🤣, toți erau grei. Da, într-adevăr, m au ajutat enorm în trafic, dar chiar se simțea aiurea rau greutatea in plus. După cum am zis mai sus, mai am O GRĂMADĂ de învățat, si despre trafic si despre motociclete. Dar faptul ca am mers cu bicicleta imi da un mic avantaj comparativ cu un începător care nu a avut contact cu traficul înainte  de a se urca pe motor. 

Acum 2 minute, einstein1984 a spus:

ok, incearca ca la primele drumuri cu pasager sa iti organizezi traseul in sa fel incat sa faci doar dreapta, niciodata stanga. Si fara giratorii. 

Sanatate si bafta!

Mulțumesc de comentariu. Sănătate! 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, trigger1 a spus:

Este bine că nu eşti de acord, nici degetele nu sunt toate la fel. Ar fi plictisitor.

Nu doar legislaţia ci şi "sistemul" care pretinde că ar aplica-o în "folosul cetăţenilor" este discutabil. Rău discutabil.

Pe alt palier de conversaţie, a lua copilul pe bicicletă (cu scăunel la spate din plastic unde nu îl vezi pe copil în timpul mersului) nu ţi se pare o imbecilitate? Dar în ataş? Că poate sare şi de acolo dacă aşa i se căsună ...

Valabil şi pentru copiii (bebe) transportaţi în cărucior (cu centură-ham), dacă traversezi o "zebră" şi "căruţaşul /a" e cu ochii în telefon, se grăbeşte sau nu vede şi cărucioru'.

Sau nici "zebra".

De acord că imbecilitatea rutieră aparentă ţine de calitatea rutieră a "omului nou" (=mecanizarea agriculturii)?

Unde mai pui că spre exemplu, în Serbia, carosabilul este bine marcat cu "Şcoală" la toate trecerile de pietoni pentru copii şcolari.

Că "mistreţul" nu vede în sus table pe stâlpi  :D Non UE.

Vezi, cu asta sunt de acord. Măcar că accepți că legislația actuală este interpretabilă și asta face viața oricărui avocat mai puțin plictisitoare și mai bogată.

Legat de părinții cu biciclete și cu copii în trafic am aceeași părere, sunt consecventă. La fel și despre cei care au cărucioare și le aruncă pe trecere fără minte și fără să se uite doar în ideea ca dacă sunt pe trecere automat e dreptul lor. Educația rutiera, atât a pietonilor cât și a soferilor, pistele pentru bicicliști sunt doar câteva lucruri care ne lipsesc cu desăvârșire.

 

1 oră în urmă, trigger1 a spus:

 

P.S. Şi da, ai dreptate: dacă nu există în sânge şi în spate minimum 2-3 generaţii de "rider"-i poate fi o imbecilitate urcatul pe ... "cai arabi". Depinde şi de "material" şi de "genă". Sper să nu mă consideri rasist.

@Flower-Power

 

Q.E.D.

Pentru mine nu e QED. Și îți explic de ce. Dacă arunci ipotetic 100 pisici în apa nu toate vor înota chiar dacă vor lua contact cu apa de mici.

Astea din filmuleț sunt excepțiile de la regulă.

Dacă vrei să fie mai simplu, copilul poate fi inițiat în motociclism de la vârste fragede , constată mai târziu dacă i se potrivește sau nu. Dar traficul din România, lipsa educației și a respectului în trafic nu mă stârnește și nu îmi dă încredere că expunerea pe motocicletă a copilului trebuie făcută chiar dacă ție personal îți convine mult, te deplasezi mai repede și îți e mai comod. 

Apreciez că ești un interlocutor bun cu care îmi face plăcere să conversez.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Rares2005 a spus:

ambele sunt invizibile pentru majoritatea șoferilor

esti atat de vizibil sau invizibil pe cat iti doresti sa fii, cu timpul o sa iti dai seama cum trebuie sa iti adaptezi stilul de mers in functie de situatie/context.

Link to comment
Share on other sites

Deja cunosc tiparul afirmațiilor și recunosc scrisul...easy ți-ai făcut alt cont.

Legat de avort nu face obiectul discuției de față, dacă cineva face topic o să am libera alegere de a interveni în discuție sau nu. 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu dă cu virgulă nimic. Subiectul este altul. 

Acum 6 ore, Rares2005 a spus:

Mulțumesc de comentariu. Eu nu am B ul, dar pot sa zic ca si eu am destul de multa experiență prin trafic. De la 14 ani am început sa merg pe carosabil cu bicicleta, RESPECTÂND regulile si semnele de circulație cât de mult posibil. In ăștia 2 ani pot zice ca am învățat cu ce se mănâncă traficul, si da, știu ca bicicleta si motocicleta sunt foarte diferite, numai ca au un lucru in comun : ambele sunt invizibile pentru majoritatea șoferilor. Deci mersul pe bicicleta m a învățat sa conduc preventiv. Ma rog, evident ca experienta mea in trafic este destul de mica la momentul de față, drept pentru care o sa încerc sa ies cat de des pot cu motocicleta

 

Nu o sa ma descurajez, dar răspunsurile la acest topic m au făcut sa ma gândesc mai bine la mersul cu pasager atat de devreme. Motocicleta pe care o am este trecuta in talon cu 2 locuri și are si scărițe pt pasager, dar după cum ai zis, e destul de greu de controlat tipul asta de motocicleta cu pasager 

Rareș, mă bucur că la 16 ani , din ceea ce scrii, ești școlit și mie una îmi pari un tip echilibrat în pofida vârstei fragede pe care o ai.  Ca o mamă bună îți zic ai grijă de tine și de ceilalți!

Asfalt uscat!✌️

Link to comment
Share on other sites

Easy, faptul ca este sfătuit de alții este ca urmare a întrebării lui. De bun simț au fost și sfaturile venite. Dialogul dintre mine și tine se oprește aici altfel mă regăsesc în postura de a retracta afirmația făcută astăzi în ceea ce te privește. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Flower-Power a spus:

Nu dă cu virgulă nimic. Subiectul este altul. 

Rareș, mă bucur că la 16 ani , din ceea ce scrii, ești școlit și mie una îmi pari un tip echilibrat în pofida vârstei fragede pe care o ai.  Ca o mamă bună îți zic ai grijă de tine și de ceilalți!

Asfalt uscat!✌️

Mulțumesc frumos. Asfalt uscat! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, trigger1 a spus:

Subiectul nu este altul.

Unui "copil" îi place pe motocicletă şi are şi permis de conducere.

Şi nu îi place (obligat de alţii şi de fricile lor) să fie singur-singurel pe ea. De bun simţ, a şi întrebat despre asta pe aici.

Asfalt uscat şi fără evenimente!

 

Sunt conștient ca mulți care au comentat la topicul asta nici măcar nu au motocicleta, sau poate au, dar parcursul lor ca începători a fost altul decât al meu si de asta se comporta asa. De asta încerc sa nu pun comentariile răutăcioase la suflet 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, The Flying Dutchman a spus:

Eu mă întreb câți dintre cei care au dat sfaturile astea pline de bun simț au și experiență în mersul cu pasager.

Am venit anul trecut de departe...vreo 17 ore de calarit si a mea atipise in spate :)

Desi am permis A din 2008, prima motocicleta am avut-o in 95...si de atunci multe si bune si rele.

Nu recomand mersul fara permis. Nu am nicio scuza pentru ce faceam, insa pe vremea aia era doar amenda penala si nici traficul nu era ce e acum.

Cat despre mersul cu pasager, ei bine, in 2015, mi-a taiat un Audi de Bulgaria fata, am intrat in el din lateral si m-au adunat cu targa. Ce credeti, aveam pasager de 85-90kg. Din fericire pentru el, nu a patit nimic, venind gramada peste mine la impact. Am stat o luna bandajat ca-n filmele cu prosti si trei luni sa-mi iau banii de la asiguratorul din Bulgaria.

Am inceput sa merg pe bicicleta prin 1983, am avut ulterior bicicleta cu motor Carpati si alte zeci de mizerii de mobre, scutere, comuniste, avioane...

Ca accidente am avut asa: Am oprit la trecere pe Antiaeriana si m-a zburat un taxi 15m dupa masuratorile militiei, m-a bubuit unu pe Colentina cand a virat stanga, m-a acrosat o terminata pe pod la IOR intrand cu masina pe banda mea, la Unirii m-a mai tavalit una cu masina, la o intersectie, prin anii 90 m-a lovit unu din spate cu un Oltcit (de ce ai franat asa de tare?)...deocamdata doar pe astea mi le amintesc.

Ce masuri am luat? M-am blindat, merg cu ochii in 4, consider codul rutier in Romania doar o conventie optionala, CHIAR DACA AM PRIORITATE sunt super atent la moluste si imi asum ca risc sa nu ma mai intorc acasa :)

Acum doi ani am plecat de la Billund/Danemarca si am ajuns la Malaga/Spania pe bicicleta fara cel mai mic incident.

Cu toate astea, cred ca NIMENI nu-ti poate garanta ca n-o sa patesti nimic.

Rares, din pacate, ti-o spun cu amaraciune, e doar o chestiune de timp pana te tavalesti :)

Si cum spunea mamaie saraca: daca e sa te ia dracu, te ia si din fata altarului :)

 

Link to comment
Share on other sites

Că tot e cald și moale topicul...

 

Eu refuz să merg cu pasager din principiu (și sper să nici nu ajung să merg)! În primul rând pentru că un pasager ne-motociclist nu poate conștientiza riscurile, deci nu e o decizie "asumată" (că tot e termenul în vogă). În al doilea rând pentru că eu pot conștientiza riscurile (și probabil chiar și așa le subestimez) și consider că sunt prea mari să merite "distracția", mai ales pentru o persoana apropiată și fără tendințe sinucigașe.

 

Ca idee, acum două săptămâni m-a tăvălit un domn care a decis să schimbe brusc banda prin mine. Cel mai trist e că nici acum, dacă m-ai pune în aceeași situație, nu cred că aș putea evita impactul (deși până acum am evitat multe altele) și probabil am mai multa experiență în trafic decât tine (și cu bicicleta, și cu motocicleta, și cu mașina). Încă ma mai resimt fizic pe alocuri chiar dacă eram echipat complet și fiecare piesă de echipament de pe mine a fost terfelită.

 

Dacă nu aveați doar 16 ani (tu și pasagerul),  aș fi zis că e selecție naturală dacă atât vă duce capul și nici nu mă oboseam să scriu, dar încă nu v-ați atins maximul evoluției intelectuale și ar fi păcat să nici nu apucați să o faceți.

 

Sfatul meu ar fi să mergi singur măcar un an.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, cinezicealae a spus:

Am venit anul trecut de departe...vreo 17 ore de calarit si a mea atipise in spate :)

Desi am permis A din 2008, prima motocicleta am avut-o in 95...si de atunci multe si bune si rele.

Nu recomand mersul fara permis. Nu am nicio scuza pentru ce faceam, insa pe vremea aia era doar amenda penala si nici traficul nu era ce e acum.

Cat despre mersul cu pasager, ei bine, in 2015, mi-a taiat un Audi de Bulgaria fata, am intrat in el din lateral si m-au adunat cu targa. Ce credeti, aveam pasager de 85-90kg. Din fericire pentru el, nu a patit nimic, venind gramada peste mine la impact. Am stat o luna bandajat ca-n filmele cu prosti si trei luni sa-mi iau banii de la asiguratorul din Bulgaria.

Am inceput sa merg pe bicicleta prin 1983, am avut ulterior bicicleta cu motor Carpati si alte zeci de mizerii de mobre, scutere, comuniste, avioane...

Ca accidente am avut asa: Am oprit la trecere pe Antiaeriana si m-a zburat un taxi 15m dupa masuratorile militiei, m-a bubuit unu pe Colentina cand a virat stanga, m-a acrosat o terminata pe pod la IOR intrand cu masina pe banda mea, la Unirii m-a mai tavalit una cu masina, la o intersectie, prin anii 90 m-a lovit unu din spate cu un Oltcit (de ce ai franat asa de tare?)...deocamdata doar pe astea mi le amintesc.

Ce masuri am luat? M-am blindat, merg cu ochii in 4, consider codul rutier in Romania doar o conventie optionala, CHIAR DACA AM PRIORITATE sunt super atent la moluste si imi asum ca risc sa nu ma mai intorc acasa :)

Acum doi ani am plecat de la Billund/Danemarca si am ajuns la Malaga/Spania pe bicicleta fara cel mai mic incident.

Cu toate astea, cred ca NIMENI nu-ti poate garanta ca n-o sa patesti nimic.

Rares, din pacate, ti-o spun cu amaraciune, e doar o chestiune de timp pana te tavalesti :)

Si cum spunea mamaie saraca: daca e sa te ia dracu, te ia si din fata altarului :)

 

Sunt conștient ca e doar o chestiune de timp pana o sa fiu tăvălit, dar cand o sa vina momentul asta vreau sa fiu sigur ca si supraviețuiesc🤣. Cand mi am cumpărat motocicleta mi am impus sa port mereu echipament și sa conduc mereu preventiv. Pana acum mi am respectat ceea ce mi am impus 

Acum 33 minute, shztecker a spus:

Că tot e cald și moale topicul...

 

Eu refuz să merg cu pasager din principiu (și sper să nici nu ajung să merg)! În primul rând pentru că un pasager ne-motociclist nu poate conștientiza riscurile, deci nu e o decizie "asumată" (că tot e termenul în vogă). În al doilea rând pentru că eu pot conștientiza riscurile (și probabil chiar și așa le subestimez) și consider că sunt prea mari să merite "distracția", mai ales pentru o persoana apropiată și fără tendințe sinucigașe.

 

Ca idee, acum două săptămâni m-a tăvălit un domn care a decis să schimbe brusc banda prin mine. Cel mai trist e că nici acum, dacă m-ai pune în aceeași situație, nu cred că aș putea evita impactul (deși până acum am evitat multe altele) și probabil am mai multa experiență în trafic decât tine (și cu bicicleta, și cu motocicleta, și cu mașina). Încă ma mai resimt fizic pe alocuri chiar dacă eram echipat complet și fiecare piesă de echipament de pe mine a fost terfelită.

 

Dacă nu aveați doar 16 ani (tu și pasagerul),  aș fi zis că e selecție naturală dacă atât vă duce capul și nici nu mă oboseam să scriu, dar încă nu v-ați atins maximul evoluției intelectuale și ar fi păcat să nici nu apucați să o faceți.

 

Sfatul meu ar fi să mergi singur măcar un an.

 

Succes!

Sunt convins ca ai mai multa experienta in trafic comparativ cu mine. Singurul lucru pe care l am învățat de la mersul cu bicicleta despre traficul din. București este ca trebuie sa mergi mereu preventiv. Chair daca ai verde, chair daca ai prioritate intr o intersecție, e bine mereu sa te oprești si sa te asiguri. Spre exemplu azi,la intersecția de la parcul Sebastian (daca ești din București) era sa o mierlesc. A trecut un bătrân cu mașina pe roșu, eu de abia ce plecasem de la semafor pe culoarea verde, noroc ca nu apucasem sa prin viteza. Oricum, după cum am zis si ieri, poți sa ai 70 de ani de experienta, nu toate accidentele pot fi evitate. Desigur, cu cat ai mai. multa experienta cu atât se diminuează riscul mai mult, dar pana la urma despre asta este motociclismul, despre asumatul riscurilor. 

Mersi de comentariu si de sugestie, seara faina! 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Rares2005 a spus:

Sunt conștient ca e doar o chestiune de timp pana o sa fiu tăvălit, dar cand o sa vina momentul asta vreau sa fiu sigur ca si supraviețuiesc🤣

OK, cred ca deja ai inteles ce ti-au zis o duzina de oameni diferiti, tot ce vreau sa adaug e ca atunci cand ai pasager manevrabilitatea e mult mai mica, nu e proportionala cu greutatea ansamblului; din cauza asta daca singur ai reusi sa eviti unele accidente, cu pasager nu prea poti. In ultimii 15 ani am fost lovit din laterala de vreo 3 masini cu consecinte minore (2 drumuri la spital, dar nimic rupt), daca as fi fost cu pasager posibil toate se lasau cu plimbari cu girofarul. Pasagerul nu are nici vizibilitatea si nici experienta celui care conduce, daca tu vezi ca esti pe cale sa se intample ceva foarte nasol ai o sansa sa reactionezi, pasagerul nu are.

Edited by AdrianB1
Link to comment
Share on other sites

Rares, chiar daca tu crezi ca esti pregatit - nu esti.

Ba chiar as putea spune ca inca nu esti suficient de pregatit nici pentru mers singur.

Experienta aia de 2 ani pe bicicleta e 0.

Asa ma simteam si eu pregatit in primul an de dupa permis - nu pentru mers cu pasager, dar pentru inclinari pe curbe...etc.

Aveam peste 15 ani de experienta la condus auto si tot m-am accidentat. Noroc ca nu am avut si pasager.

 

Pune-ti problema altfel:

Esti pregatit sa-ti traiesti viata gandindu-te ca ai pierdut un prieten bun, din vina ta, pentru ca ti-ai supraestimat skill-urile?

Sau - esti pregatit sa dai ochii cu prietenul tau la spital, imediat ce a primit vestea ca e invalid - pentru ca l-ai luat pe moto desi nu era(inca) momentul?

 

Cand esti singur - aia e - raspunzi in fata constiintei doar pentru viata/integritatea ta. Cand iei pe altcineva, lucrurile se schimba.

 

Nu-ti da nimeni de aici sfaturi rauvoitoare - majoritatea sunt motociclisti cu ani/zeci de ani de experienta cu si fara pasager, oameni care sunt inca aici sa povesteasca, in ciuda "razboiului" din trafic.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Florin_Nx a spus:

Rares, chiar daca tu crezi ca esti pregatit - nu esti.

Ba chiar as putea spune ca inca nu esti suficient de pregatit nici pentru mers singur.

Un sfat f pertinent.

Nu zice nimeni că toți au făcut cum te sfatuiesc acum dar asta e drumul cel mai sigur de urmat.

 

E bine să mergi singur ceva vreme și pe moto și pe drum (adică nu în haită) sa înveți moto și cum e pe frânare etc.

 

Apoi o iei ușor cu pasagerul și te obișnuiești cu el in spate, nu vrei sa fii nevoit să frânezi tare cu om in spate, nu ai nicio garanție că va putea sa se țină.

 

Sau măcar fii extra precaut și mergi mai încet decât de obicei cu om in spate.

 

Indiferent că ești cu pasager sau nu învață te sa păzești frana cu 2 degete.

 

nu țin minte daca ai exp de B pentru că ajută enorm sa fi trecut prin tot felul de situații cretine pe care acum sa le poți anticipa ușor.

Daca nu ai cu atât mai periculos ești în stadiul asta de început, dar ia o ușor, viteza mica înseamnă timp mai mare in care sa faci ceva.

 

mă refer aici la frânat că de evitat fara fixare doar să fii extraterestru sa o poți face cu sânge rece in primul an - 2 de motociclit. La mine a necesitat antrenament.

 

Prima fixare nu se uita niciodată.

Primul șanț pe care te ai fixat cu ochii și în care nu ai intrat doar pt că ai oprit la timp, știind că dacă mergeai o idee mai tare direct in el te duceai.

Sau primul copac, fiecare pe ce s a fixat la rându i. Nu discriminăm.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Florin_Nx a spus:

 

Ba chiar as putea spune ca inca nu esti suficient de pregatit nici pentru mers singur.

Haide sa nu exageram totuși.... Am permis, am motocicleta de 3 săptămâni, nu sunt nici eu atât de prost, mi am luat si vreo 4 ședințe suplimentare după terminarea școlii... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...