Sari la conținut

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Postări Recomandate

Piei Satana!

Motocicleta mea este facuta dupa chipul ai asemanarea mea, cel care sunt ctitorul acestei creturi miraculoase.

Pana la mine nu a existat, nu a pufait, nu a carburat , nu a existat si nici macar nu a avut certificat de nascare. Eu si nunai eu am suflat inspre dansa dupa 6 ani de truda si o zi de odihna suflarea exploziei celei dintai.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 141
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La 22.09.2021 la 13:03, VyXxer a spus:

 

Eu ma apropii de 50.

Deci @Flower-Power

@Ana Maria

@Anca Ditiu

@iulia jianu

Un semn, ceva?

Copilărie fericita ! Ce semn aștepți din partea mea? Și de când..ca să știu, ordinea e aleatorie sau eram prima pe lista?😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, VyXxer a spus:

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

 

 

Iulia_boris 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 44 minute, pinnochio a spus:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

În istoria pasionaților modelului din România, mai exact. Și ăia puțini. 

Iar comparația cu polixoarele japoneze este amuzantă! 

Numai când te gândești că Mobra a fost una de un fel și japonezii au avut zeci de modele iconice 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar aici pe forum,pe diferite topicuri,se foloseste des cuvantul Mobra,fiind vorba de fapt de diferite motociclete japoneze,americane,nemtesti etc.Mobra e nemuritoare(sentimental-istoric)Tehnic,e un dezastru,dar asta din cauza calității proaste e ferului din care era fabricată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, pinnochio said:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

 

A intrat in istorie doar pentru ca este unica motoreta fabricata in Romania, fiind la randul ei o copie a unui model de motoreta Zundapp daca imi bine aminte, cel putin motorul. Din pacate Romania ante si postbelica nu a avut puterea economica necesara pentru ca cineva sa simta nevoia si oportunitatea infiintari unor fabrici auto sau moto. Dupa razboi comunistii nici nu agreau motocicletele, erau privite ca un simbol al burgheziei si de aceea s-a permis fabricarea doar a motoretelor: Carpati, Mobra 50 si Hoinarul. Macar un 250cmc 2T daca s-ar fi permis si ar fi avut un minim impact in istoria moto din Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut Carpati,avea 2 vit,schimbator la mână,pe ghidon.Aveam 16 ani,mi-l repara fierarul de la CAP. Segmenti făcea la UTT,Nea Schlimer.Nu prea găseai piese pentru Carpați.Dupa aceea am avut Mini Mobra.Aveam 18 ani,incepusem lucru ca frezor la Autoturisme Timisoara(Dacia 500).Pisele nu mai erau problemă,la scularie se facea orice.Pinioane,axe,bucsi,bolturi,se bucsau cartere.Cu o jumica,la sectia motor rectificau orice.Nahhh...a mers Mini -Mobra vreo 2 ani.Apoi am avut Mobra Turist,cumparata de la Hanț a lui tanti Sefi.Fusese omu cu ea la mare,cu soție cu tot( Hilde).A fost bună Mobra,o segmentam primavara,tinea un sezon😁😁😁.Am pastrat-o vreo 4 ani.Puneam in rezervor de toate..Diluant,Gazolina de la Calacea,Terpinol de la Metalo-chimice,benzina,mai rar.Ulei de amestec...de la tractoristii CAP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca au fost dupa cei mai multi  un dezastru tehnic,totusi pentru acele vremuri ,in RO, erau de  < top>.Chiar si asa deja era o satisfactie ca functionau si se foloseau de ele ,dupa reparatia < capitala>.

Am si  avut satisfactii cu vechitura de IJ 350 din 1961.Ca ironie nu am avut pantalonii,baschetii plin de ulei.Nici de la telescoape,nici de la coturile ce ieseau din cilindru sau la imbinarea cu tobele de esapament.

In final a fost vanduta unui italian ,spunand ca il va duce in Italia,inscriindul la retro.Sper ca a zis adevarul.)))

Cu toate satisfactiile ,nu sunt pasionat de alta achizitie,sau restaurare. Vorba aceea : < Odihneasca-se in pace! Sa-i fie rugina usoara! >

Ironia este ,rar dar mai imi apare in vis mobra.Dehh ,subconstientul.)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, KarolyTM a spus:

Chiar daca au fost dupa cei mai multi  un dezastru tehnic,totusi pentru acele vremuri ,in RO, erau de  < top>.Chiar si asa deja era o satisfactie ca functionau si se foloseau de ele ,dupa reparatia < capitala>.

Am si  avut satisfactii cu vechitura de IJ 350 din 1961.Ca ironie nu am avut pantalonii,baschetii plin de ulei.Nici de la telescoape,nici de la coturile ce ieseau din cilindru sau la imbinarea cu tobele de esapament.

In final a fost vanduta unui italian ,spunand ca il va duce in Italia,inscriindul la retro.Sper ca a zis adevarul.)))

Cu toate satisfactiile ,nu sunt pasionat de alta achizitie,sau restaurare. Vorba aceea : < Odihneasca-se in pace! Sa-i fie rugina usoara! >

Ironia este ,rar dar mai imi apare in vis mobra.Dehh ,subconstientul.)))

Se zice ca te bantuie.

Este un blestem vechi din vremea protoparintilor bikeri.

Ca sa alunge blestemul unii apeleaza la ferment, altii isi cumpara fiinta care il bantuie si au grija de ea.

Chiar acum, m72story a spus:

Se zice ca te bantuie.

Este un blestem vechi din vremea protoparintilor bikeri.

Ca sa alunge blestemul unii apeleaza la ferment, altii isi cumpara fiinta care il bantuie si au grija de ea.

Stiu lucru asta de la o vrajitoare tiganca, mobrista la viata ei, in timpul liber facea garnituri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ca Mobra a fost o motoreta de calitate, avand in vedere ca marea lor majoritate au cazut prada nestiintei, indiferentei si suprasolicitarilor unui popor care era privat pana si de combustibilul optim folosirii.

Am doi vecini fosti lucratori la Metrom, amandoi au facut stagiul de pregatire in Suedia pentru a lucra la sectia de laminare, erau maistri, nici macar ingineri.

Toata tehnologia folosita in acea uzina era de ultima generatie in anii 70, provenienta vest sau Japonia iar regimul a investit resurse importante  in uzina care avea ca cerinta inzestrarea armatei.

Cine este dezamagit de un motor cu racire fortata, care raspundea nevoilor de trafic din acea perioada ii invit sa se mai documenteze. Marea problema zic eu ca a fost lipsa lubrifiantilor de calitate de pe piata din Romania, care in cazul unui 2T devine acuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 9/26/2021 at 10:30 PM, m72story said:

Parerea mea ca Mobra a fost o motoreta de calitate, avand in vedere ca marea lor majoritate au cazut prada nestiintei, indiferentei si suprasolicitarilor unui popor care era privat pana si de combustibilul optim folosirii.

 

Pot sa confirm, am avut ocazia sa probez o Mobra reparata de Urse acum cca 25 ani, facuta ca la carte cu piesele cele mai bune. Pornea excelent, foarte silentioasa in comparatie cu majoritatea mobrelor care treceau pe strada ruland in treapta a treia pt ca in a patra nu tragea, consum 3%, urca "Podul Grant" cu doua persoane pe ea in treapta a patra, nu dadea fum dar e drept ca apurasera uleiuri moderne. Era o motoreta decenta pentru a face naveta in acei ani daca era intretinuta corect.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 38 minute, mobiletron a spus:

urca "Podul Grant" cu doua persoane pe ea in treapta a patra

Ee, asta da performanță! 

Numai pentru asta și merită să bagi bani de o japoneză în recondiționare!

Și te dai doar pe plat, pe digul de la Lacul Morii sau la vale, înspre Politehnică. 

 

Acum 38 minute, mobiletron a spus:

ruland in treapta a treia pt ca in a patra nu tragea

Păi nu trăgea la șes și trăgea la deal pe Podul Grant? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, l.u.v said:

Ee, asta da performanță! 

Numai pentru asta și merită să bagi bani de o japoneză în recondiționare!

Și te dai doar pe plat, pe digul de la Lacul Morii sau la vale, înspre Politehnică. 

 

"Podul Grant" inseamna in panta, fie el pod sau sau o panta de teren. In trecut era o vorba pentru mobre, alde comunstii ca noi o stiu:

 

-Fuge taica, fuge?

-Trage, fuge, dar nu urca Podul Grant.

 

Moarte sigura cu cobra dar mai sigura cu Mobra!

 

 

10 minutes ago, l.u.v said:

Păi nu trăgea la șes și trăgea la deal pe Podul Grant? 🤔

 

Nu trageau pentru ca din n motive erau prost reparate. Segmentarile erau la ordinea zilei desi era cea mai proasta alegere pt ca la motoarele de capacitate mica nu functioneaza segmentarea, pierde compresie din cauza ovalitatii cilindrului. Cateodata ne amuzam cand auzeam o mobra turata in a treia si-i dadea respectivul a patra si incepea sa piarda viteza pt ca murea motorul sub el dupa care-i dadea din nou a treia si o chinuia in continuare. Ce vremuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, mobiletron a spus:

Moarte sigura cu cobra dar mai sigura cu Mobra!

Ușor de parcat, ușor de furat! 

Și la munte și la mare s-o aveți între picioare! Motoreta mobra. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Ușor de parcat, ușor de furat! 

Și la munte și la mare s-o aveți între picioare! Motoreta mobra. 

Ion o ducea pe nevasta-sa la picnic(varza calita) cu Mobra.Nevasta se numea Dobra.Nahhh...pe drum,femeia a cazut de pe motoreta,si a murit.La care,Ion o plângea...Dobra,Dobra,n-ai avut noroc de Mobra,nici de varza cea calită,nici de pwla mea belită.😁😁😁.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, patrick1 a spus:

P.S.

Pentru că se cam deforma "nicovala" de la ruptor sub "ciocănituri" şi trebuia refăcut /verificat reglajul de avans periodic (lunar). Mai ales la Jawa şi Ij-urile "twin" trebuiau şi simetrizate avansurile de aprindere la cele două pistoane.

Dar nu făcea treaba asta cam nimeni şi ... :(

Primul meu stroboscop (se vedea bine reperul marcat doar pe întuneric) era un bec cu Neon cu lupă (rusesc) alimentat prin rezistor direct de la bujie.  

Iar reperele (numai pentru prieteni) erau unul trasat pe o port-perie de la dinam şi celălalt pe colectorul rotorului (cu vopsea albă).

tn-0-2-2-tn-02-2-neon-indicator-tube-lamp-bulb-soviet-russian-new-1.thumb.jpg.9432b781652ce4ee798d1d8f055731c4.jpg

De parcă ar fi cine ştie ce maaare filozofie! :)

Daca eu la JAWA reglez avansul la trei ani, si nu la o luna , inseamna ca e defecta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, shashka a spus:

Daca eu la JAWA reglez avansul la trei ani, si nu la o luna , inseamna ca e defecta?

Zic eu (deși nu am JAWA) că mai importanți sunt Kilometri făcuti în acel interval, mai degrabă decât recvența reglării.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...