Jump to content

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Recommended Posts

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Revenind usor on topic, dupa ce am mai citit inca o data prima postare, cred ca erau la un moment dat (anul acesta) mai multe Mobre la vanzare pe Olx iar linkurile sa zic ca le-am luat de pe un topic de posesori sau unul despre reconditionari/similar. 

 

Later edit: 

Am bagat un ochi pe Olx. 

44 de anunturi cu piese de Mobra sau motociclete intregi. Foarte multe dpmdv si la preturi f decente. 

Deci nu sunt vreo raritate si nici scumpe.

 

Ma repet - cand tu nu ai bani sa iti intretii masina, sa traiesti mai bine sau sa mergi macar de doua ori pe an in concedii, nu ai garaj, mi se pare o nebunie sa bagi 1500-2000 de euro intr-o mobra ca sa salvezu tu istoria motociclismului romanesc cand cu banii aia tu trebuie (nu "ai putea", ci "trebuie") sa faci n alte lucruri mai importante pt viata ta. 

Nici nu mai iau in calcul daca ai un partener (adica nu esti un Tarzan liber de sarcini) sau copii (aici deja ne apropiem de "caz inchis").

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Jean_Taxi a spus:

Raman forever la japonezele clasice, am crescut cu posterele lor pe pereti si pareau la acel moment un vis nerealizabil.. acum am trei!

Japoniaaaa!!!

 

Pentru cei mai tineri care nu au avut ocazia sa utilizeze un miracol al tehnologiei sovietice din anii 50-60, am cateva ganduri:

 

Imagineaza-ti un aparat care scoate fum excesiv, din care curge ulei si benzina prin toate orificiile in timpul deplasarii, in cazurile rare cand se deplaseaza, face un zgomot de tomberon rostogolit pe asfalt si vibreaza la fel, care iti da cu pedala in gura la pornire daca nu cumva esti vreun Igor de 140kg in viu, consuma benzina de zici ca are tactu rafinarie, la care se deregleaza "platina" la fiecare curba, are aspect de motocicleta care imita o alta motocicleta comunista din germanea de est, care la randul ei imita una din germanea de vest, care imita o japoneza, ii palpaie becurile, are pneuri doar asa ca sa nu mergi pe janta si sunt utile la fel ca suspensia, doar in stationare ca stationeaza mult astea, care e confectionat din fonta si tabla groasa la o fabrica de armament, care pe timp de pace confectioneaza umbrele, papusi, brichete si masini de cusut si care investeste in cercetare la fiecare 50 de ani, are frane performante pe tambur, trece de 100km/h doar in cadere libera, la chei are ca breloc un patent si o sarma, pentru orice eventualitate... ca e multe eventualitati cu astea.

As putea sa scriu toata noaptea dar ati prins voi ideea.

De ce as investi bani, timp si nervi intr-o "carte de vizita" socialista, in loc sa ma plimb cu japoneza linistit, sigur si confortabil?

Doar asa ca sa arat lumii ce mare depozitar al esecului comunist sunt eu.

Faceti-va, ma, voi altare cu ele si nu mai strigati ca suntem prosti doar pentru ca nu intelegeti ca lumea merge inainte si noi cu ea!

Era dragut si romantic si carul cu boi dar s-a inventat avionul intre timp...

 

 

Japoniaaaaa!!!

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, _Raul_ a spus:

Mobra

De ce nu înțelege lumea că nu tot ce e vechi e neapărat "collectable"? Munca și cheltuiala pt restaurarea unei Mobre sint similare cu cele pe care le-ai investi în alt agregat care are valoare. De ce să muncești și să cheltuiești mult mai mult decât valoarea rezultatului final? Doar dacă obiectul are valoare sentimentală poate. Există cataloage cu cotațiile pt mașini istorice, și sunt diferențe de zeci de ori între valoarea unor modele cu vechimi identice. La moto nu știu, dar tare sunt curios care ar fi valoarea unei Mobre originale sau restaurată "nut & bolt". Valabil și pt IJ, Nipru/Ural, MZ etc.

Ce a fost bun și valoros a plecat din țară, au rămas ciurucurile (cu câteva excepții). 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, Kristian K a spus:

La ce? :)

Cum te descurci sa lucrezi la moto in bloc (la etaj).

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

De ce nu înțelege lumea că nu tot ce e vechi e neapărat "collectable"? Munca și cheltuiala pt restaurarea unei Mobre sint similare cu cele pe care le-ai investi în alt agregat care are valoare. De ce să muncești și să cheltuiești mult mai mult decât valoarea rezultatului final? Doar dacă obiectul are valoare sentimentală poate. Există cataloage cu cotațiile pt mașini istorice, și sunt diferențe de zeci de ori între valoarea unor modele cu vechimi identice. La moto nu știu, dar tare sunt curios care ar fi valoarea unei Mobre originale sau restaurată "nut & bolt". Valabil și pt IJ, Nipru/Ural, MZ etc.

Ce a fost bun și valoros a plecat din țară, au rămas ciurucurile (cu câteva excepții). 

Preturile pentru Mobre sunt aberante.

Eu am improspatat cosmetic, baza tehnica fiind functionala. Valoarea pentru mine este sentimentala - este prima moto pe care am mers in copilarie (pasager) si proprietarul mi-a facut-o cadou in 2014. Nu a mai apucat sa o vada iarasi pe sosea, dar s-a bucurat maxim cand a vazut ca ma ocup de ea.

 

Din acest motiv nici nu doresc sa o vand - pentru taxe de 50lei pe an sa afum strada fix 2km cat am facut vara asta, eu cred ca nu voi fi mai sarac.

 

Cat despre utilitate, este un fier sinistru si nepractic in vremurile noastre.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, ENEOS a spus:

De ce nu înțelege lumea că nu tot ce e vechi e neapărat "collectable"? Munca și cheltuiala pt restaurarea unei Mobre sint similare cu cele pe care le-ai investi în alt agregat care are valoare. De ce să muncești și să cheltuiești mult mai mult decât valoarea rezultatului final? Doar dacă obiectul are valoare sentimentală poate. Există cataloage cu cotațiile pt mașini istorice, și sunt diferențe de zeci de ori între valoarea unor modele cu vechimi identice. La moto nu știu, dar tare sunt curios care ar fi valoarea unei Mobre originale sau restaurată "nut & bolt". Valabil și pt IJ, Nipru/Ural, MZ etc.

Ce a fost bun și valoros a plecat din țară, au rămas ciurucurile (cu câteva excepții). 

 

Eu am zis Mobra, M. Hoinar si Carpati in ideea de a investi in si colectiona un produs romanesc, din mandria de a avea un produs al industriei locale, asa cum este el, cu bune sau rele. 

Sincer, daca cineva (ipotetic) mi-ar da o suma de bani (limitata) ca sa reconditionez/achitionez o motocicleta istorica, as prefera sa ii cheltuiesc pe o Mobra decat pe un Izh sau Mz.

Stiu ca erau mai rapide, mai, mai, mai dar nu spun nimic necolectionarului din mine. 

Acum 7 ore, m72story a spus:

Esti sigur?

eu sunt utilizator al unor astfel de motociclete, vrei sa vorbim despre reactia majorității oamnenilor care te văd în trafic?

 

Noul, ultimul răcnet, cea mai lăcuită, cea mai sidefată nu mai surprinde pe nimeni, abundența acestor piese de ultimă generație pe piață zic eu că a saturat publicul larg.

Observ un interes deosebit (la nivel de observare, de admirație) ale acestor piese rare (din păcate) și puține.

Invidia celor care fac credite să surpindă si descoperă la semafor lângă un M72 cu ataș că puteau să facă lucruri mai interesante cu mult mai puțini bani este greu de descris.

 

 

Te rog sa nu te superi, sunt un mare pasionat de motociclete, cheltui multa "energie" cu pasiunea asta, dar cu ultima fraza eu nu rezonez. 

Cred ca te invidiaza posesorii. Cunoscatorii cred ca ar spune - Respect, alegerea lui, este loc pentru noi toti sub soare. 

Cum posesorii nu au fost niciodata in zona mea de interes, nu stiu ce sa zic. Pentru mine sunt masa neglijabila. Ma uit la ei cum ma uit la conducatorii de trotinete electrice, nu ne intersectam nici macar la o cola intr-un peco.

 

Acum 37 minute, florinelu07 a spus:

Cat despre utilitate, este un fier sinistru si nepractic in vremurile noastre.

Am scos unul din Tenereuri la plimbare acum vreo 3 saptamani, dupa ce nu l-am mai pornit de 2 ani. 

Nu puteam sa ma abtin din ras si sa ma intreb cum am bagat cateva zeci de mii de km in saua celeilalte. 

Am scris povestea asta fiindca am avut acelasi epitet in minte, desi radeam cu gura pana la urechi - Sinistru :))))

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor!Nu imi vine sa cred ca pe acest site s-a initiat asa o discutie aprinsa.Credeam ca pe aici s-a stins lumina demult.Exista sanse ca totusi aceasta platforma sa reinvie,asa cum era cu ceva timp in urma.Referitor la tema dezbatuta,asa cum era de asteptat pareriile sunt impartite,depinde de experientele fiecaruia dintre noi.Vis a vie de tehnologia anilor '50-'60 pe timpurile alea aceste motociclete erau o necesitate,dar  astazi ele au devenit hobbye,deci trebuie tratate ca atare.Clar ca ele nu sunt motociclete de zi cu zi.Insa pentru mine sa ma plimb cu asa motocicleta dupa ce am lucrat la ea doi,trei ani este o placere si o satisfactie ca am readus-o la viata

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, patrick1 a spus:

Vorbeşti de femei?  :)

RT-ul face excepţie - are nume, restul nu.

Greşesc?

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Lupu.D a spus:

Salutare tuturor!Nu imi vine sa cred ca pe acest site s-a initiat asa o discutie aprinsa.Credeam ca pe aici s-a stins lumina demult.Exista sanse ca totusi aceasta platforma sa reinvie,asa cum era cu ceva timp in urma.Referitor la tema dezbatuta,asa cum era de asteptat pareriile sunt impartite,depinde de experientele fiecaruia dintre noi.Vis a vie de tehnologia anilor '50-'60 pe timpurile alea aceste motociclete erau o necesitate,dar  astazi ele au devenit hobbye,deci trebuie tratate ca atare.Clar ca ele nu sunt motociclete de zi cu zi.Insa pentru mine sa ma plimb cu asa motocicleta dupa ce am lucrat la ea doi,trei ani este o placere si o satisfactie ca am readus-o la viata

 

Pentru mine a fost un cosmar cand mi-am dat seama cata "intelectualul" am fost sa bag atata timp, bani si nervi in asa intreprindere. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, florinelu07 a spus:

Cum te descurci sa lucrezi la moto in bloc (la etaj).

Pai,n-am avut de ales. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, m72story a spus:

Si care este legatura dintre anii 50-60 Europa de Est si japonezele anilor 80-90?  Ceea ce sustineti este ca erati tanar si nu gaseati sau nu va permiteati altceva decat MZ, JAWA, IJ. Acum am bani si am trei japoneze, care oricum tot accesibile sunt.

Inteleg ca nu ati fost multumit de un RT-u.?...pai ramaneti pe japoneze, clar sunt pentru dumneavoastra.

Absolut!..asta si fac. Nu sunt sado masochist,  totusi.

Dar n am nimic cu cei care mai tin in viata acele.obiecte de tortura pe doua roti!..stiii ce zic?!:))

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Jean_Taxi a spus:

cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii.

🤣 

Am ras cu lacrimi. 

 

Eu am ajuns intr-un sant cu Simsonul orbit de luminile masinilor de pe contrasens. 😂. Nu mai aveam deloc lumina si mergeam cu 15 la ora pe marginea drumului,

Motivul? O nimica toata - s-a prajit in mers puntea de diode de la un alternator de Dacie montat pe el ca sa aiba 12V. 

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, Jean_Taxi a spus:

Absolut!..asta si fac. Nu sunt sado masochist,  totusi.

Dar n am nimic cu cei care mai tin in viata acele.obiecte de tortura pe doua roti!..stiii ce zic?!:))

Si legatura intre ele e faptul ca si unele si altele sunt vechi. Nu vezi vreo legatura aici?!!!

Acum 1 minut, _Raul_ a spus:

🤣 

Am ras cu lacrimi. 

 

Eu am ajuns intr-un sant cu Simsonul, mergand cu 15 la ora pe marginea drumului, orbit de luminile masinilor de pe contrasens. 😂

O nimica toata - s-a prajit in mers puntea de diode de la un alternator de Dacie montat pe el ca sa aiba 12V. 

 

Ahahahah...sa mai spun ca daca saream de 80 la ora sarea ori lantul ori se pusca sarakia de platina?!!!

Imi curgeau lacrimile fieebinti pe obraj de ciuda si nervi iar mainile erau prajite de la caldura fieeului!

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Jean_Taxi a spus:

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

La Kz 550 (daca o fi acelasi Kawa 550 despre care vorbesti si tu) ma uitam cu jind in 2003. :))) 18 ani, o nimica toata.

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, _Raul_ a spus:

La Kz 550 (daca o fi acelasi Kawa 550 despre care vorbesti si tu) ma uitam cu jind in 2003. :))) 18 ani, o nimica toata.

A fost prima mea japoneza. Kawa gpz 550 din 84. A mers ca un ceas elvetian.

Fara suparare, dar nu voi face niciodata apologia unor obiecte de torrura pe doua roti!..vb de sovietice ..ca cele est germane erau decente. Mobra sau Ij , n am avut..m a ferit Dumniezoo.

 

Link to comment
Share on other sites

Sunt convins ca toate din perioada aceea s-au stricat mai mult sau mai putin,dar cu piesele era mai greu ca si acum.

A fost alegerea fiecaruia ce-si cumpara dupa gust sau preferinta.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor!

Dacă n-aș știi unde sunt aș zice că am nimerit în Cercul celor Abuzați de Motocicletele Comuniste.

Multe dureri, multe tragedii, frustrări înțeleg că s-au adunat în copilăria dumneavoastră din cauza acestor motociclete.

Fapt este că atunci când au fost construite ăn anii 50-60 motociclistul nu era un simplu consumator, un utilizator și doar atâta.

Motocicleta ca și orice altă piesă destinată mobilității venea cu un manual de întreținere și serice.

Manualul trebuia asimilat și implementat cu religiozitate pentru o funcționare optimă.

Această schemă făcea ca operatorul, utilizatorul să aibe și niște informații cu privire la ceea ce folosea.

De fapt domniile voastre ați dobâmdit niște motociclete obosite din punct de vedere tehnic, nu ați stiut să le reparați pentru că informația, manualul, youtube-ul (să zicem) era inexistent și ați crezut în mod eronat că acele motociclete sunt făcute de de o armată de ingineri pentru a vă lăsa pe voi pe drum.

Știți câte cote de reparație are KZ-ul la arbore? sunt posesor a două SR-ul de 650 și D-ul de 400) Răspunsul este niciuna.

Vechi sunt toate Jean Taxi dar niciodată 1950 nu va fi egal cu 1980.

 

A nu fi înțeles greșit, nici eu nu recomand utilizarea motocicletelor din acei ani (50-60) în regim zilnic în condițiile actuale de trafic din simplul motiv că nu au fost proiectate pentru astfel de condiții.

Celor care pun la înndoială fiabilitatea lor le spun că Simsonul meu a făcut de trei ori Transfăgărășanul fără să schimb o bujie.

Din 2016 plimbăm M-urile și Ij-urile 56 prin țară în circuite de 1100- 1500km fără incidente majore.

 

SI DA, SUNT OAMENI CARE FAC DIN MOTOCICLETE FIARE VECHI ȘI ALTII CARE FAC DIN FIARE VECHI MOTOCICLETE.

 

Îmi povestea Urse că în Anglia la întâlnirile celor pasionați de astfel de motociclete cel mai tânăr participant avea 50 de ani.

în astfel de condiții nu prea erau participanți care să pornească la kick motocicletele pentru că majoritatea ar fi făcut infarct la a treia pedală

Și apropo de Urse, știți ce are pe holul casei pe post de obiect de artă? Simson-ul tatăliu său.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Apai domnu m72story ce spui tu e foarte frumos, dar, toate astea necesita in primul rand timp, dupa care bani si la urma pasiune! Am citit priimul post si aproape ca suntem certati ca de ce nu avem grija si nu mentinem o pagina din istoria romana si in speta cea motociclistica. Pai nu e mai simplu in loc sa stau sa mesteresc, sa repar, sa reconditionez o mobra sa ma bucur de viata impreuna cu pasagera pe o motoreta noua? Ca e ea japoneza sau nemtoaica (desi japonezele clar sunt mai fiabile) ma duc peste mari si tari fara stres, in confort si siguranta maxime (pentru cat se poate pe un motor) astfel incat noua sa ne ramana placarea de a ne bucura de drum, de peisaje, de viata? Uite exemplu din auto ce am intalnit/avut: Renault 16 din 70 si ceva: mai mult stai sa ai grija de ea, curge ulei, pierde aia, pierde ailalta, scaune incofortabile, vara de topesti de caldura, iarna se aburesc geamurile si nu merge sistemul de incalzire, etc etc. Daa foarte frumoasa Renault-ul dar bataie de cap. Vine un Volvo 850 din 93 (zici ca nu mai e de epoca sau cine stie cat de veche) - consuma minim 1 litru de ulei la fiecar emie de km, cureaua se rupe la fiecare 3 mii de km si costa 2000 de lei sa o schimbi (ca doar e volvo), plus alte piese care sunt infernal de scumpe. Si ce facem in astfel de cazuri? Pai si eu si batranul meu am trecut pe japoneze, Honda respectiv Toyota. In afara de revizii, baterii (ca doar sunt consumabile) si benzina nu am avut nici un stres cu ele, doar ne-am bucurat de folosirea lor si drumuri. La fel si la motociclete, numai japoneze, nu tu stres, nu tu mentenanta speciala, doar bucurat de viata si de drum. 

 

Acum spune-mi si mie te rog: de ce as vrea sa imi complic existenta cu o astfel de mobra? Ahh poate daca as avea un restaurant/terasa/bar - da as reconditiona una ca sa o expun sa dea bine pe post de decor, dar altfel mi se pare un efort prea mare pentru ce primesti in schimb

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, SenorPink said:

Am citit priimul post si aproape ca suntem certati ca de ce nu avem grija si nu mentinem o pagina din istoria romana si in speta cea motociclistica.

 

m72story nu cearta, mai mult exprima o frustrare a lui personala care este corecta si obiectiva. Nu e nimeni obligat sa aiba grija de istoria motociclismului romanesc dar macar ca aceasta sa nu fie tratata cu dispret cum am observat adesea, ceva de genul "uite si pe saracul ala cu Mobra aia".

 

Domeniul mobrelor retro nu este pentru oricine, e clar ca trebuie sa fii cel putin pasionat dar sa ai si o situatie financiara care sa-ti permita acest lucru desi aici fac o paranteza. Vorbeam cu un american despre mobre vechi, in speta Uraluri, si ma plangeam ca nu am avut timp sa termin un Ural cu atas in mai putin de un an si ca mi-a luat ca timp un an si jumatate in conditiile in care limitarile financiare nu au reprezentat chiar o problema, mi-a zis ca m-am descurcat foarte bine pt ca la ei un termen rezonabil este de trei ani si poate merge pana la cinci ani in cazul modelelor mai deosebite. In acea clipa mi-am adus aminte de tot felul de povesti auzite sau chiar vazute la TV de masini care au fost restaurate in ani si ani de zile, stiu un caz concret in care cineva din USA s-a documentat doi ani la ce restaurator sa apeleze pt a obtine cel mai bun rezultat iar in total restaurarea a durat sapte ani (Oakland serie 40). Inchid paranteza si reiau aspectul financiar, daca finantele sunt subtiri atunci se merge pe politica pasilor marunti si faci proiectul in ani de zile, caci pana la urma cu o mobra retro nu te duci la piata sa cumperi cartofi si gogosari pentru muraturi.

 

Finantele nu trebuie sa fie o piedica desi este evident ca acestea ajuta enorm, mai jos vedeti un far nou de BMW care a costat 1000 de euro:

 

183448165_20210922_2120381.thumb.jpg.05d7e7ad8031c6e2a665c62153d1853d.jpg

 

Multi nu ar plati aceasta suma pe motiv ca este o vechitura sau pt ca nu-si permit dar unii fac efortul si platesc, o fac pentru sufletul lor si pentru istorie pentru ca in rest nu au niciun beneficiu.

 

19 hours ago, m72story said:

Există un domn...important din nord care cica aduna motociclete vechi , accepta donatiile celor saraci, el milionar in euro fiind .

Adica cum vine asta: Sarachilor, voi cei care aveti motociclete si care nu va prmiteti sa le reparati, dati-mi-le mie si eu ca am bani stiu ce fac cu ele, Voi ramaneti saraci si bani oricum nu va dau ca nu stiti ce sa faceti cu ei.

Asadar de a ramane saraci se ocupa si altii, nu ramai nerezolvat...nu m-am lamurit cu prostia

 

Nu cred ca este chiar asa, eu stiu sigur ca acest domn din nord a platit 5000 de euro pe o motocicleta si a mai bagat niste bani in ea numai ca sa o expuna in muzeu. Evident ca accepta si donatii dar donatia implica un gest voluntar, nu te forteaza nimeni.

Edited by mobiletron
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 20 ore, m72story a spus:

Esti sigur?

eu sunt utilizator al unor astfel de motociclete, vrei sa vorbim despre reactia majorității oamnenilor care te văd în trafic?

 

Noul, ultimul răcnet, cea mai lăcuită, cea mai sidefată nu mai surprinde pe nimeni, abundența acestor piese de ultimă generație pe piață zic eu că a saturat publicul larg.

Observ un interes deosebit (la nivel de observare, de admirație) ale acestor piese rare (din păcate) și puține.

Stiu ce spui si iti dau dreptate. Incerc fix acelasi sentiment cu auto, desi ce am eu sunt departe de notiunea de raritate sau vechituri, cea mai veche are 17 ani. Sunt insa bani destui bagati in ele si acest lucru le-a readus aproape de starea initiala.

Eu ma refeream la nisa doritorilor de astfel de motociclete. Ca se uita lumea la ele din curiozitate si unii cu admiratie este adevarat. Dar la fel se uita la unul ciung de un picior, in alt sens, desigur. 🙂 

Acum 19 ore, m72story a spus:

Există un domn...important din nord care cica aduna motociclete vechi , accepta donatiile celor saraci, el milionar in euro fiind .

Adica cum vine asta: Sarachilor, voi cei care aveti motociclete si care nu va prmiteti sa le reparati, dati-mi-le mie si eu ca am bani stiu ce fac cu ele, Voi ramaneti saraci si bani oricum nu va dau ca nu stiti ce sa faceti cu ei.

Probabil ca te referi la Alexandru Scheul. Nu-l cunosc, probabil e evreu, fiind si din Moldova.

Acum gandesti proletar.

Tu ce-ai fi vrut, sa iasa in presa locala si centrala cu anunt in genul: caut posesori de comuniste care nu si le mai pot intretine ca sa le dau eu banii de care au nevoie? Omul probabil ca le cumpara, sunt multi care in loc sa le dea pe camp i le dau lui, macar omul are bani sa le refaca.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, mobiletron a spus:

 

m72story nu cearta, mai mult exprima o frustrare a lui personala care este corecta si obiectiva. Nu e nimeni obligat sa aiba grija de istoria motociclismului romanesc dar macar ca aceasta sa nu fie tratata cu dispret cum am observat adesea, ceva de genul "uite si pe saracul ala cu Mobra aia".

 

Ai vazut oameni d-astia? Eu unul cand vad pe cineva cu o mobra veche sau cine stie ce alt model instant ma gandesc ca e pasionat, nicidecum un sarac. Poate doar ghertoii cu "supersportive" cu tobele sparte sa gandeasca asa (desi ei au motorete facute din bucati si cu cadre sudate, dar trecem peste astfel de detalii). 

 

Dar daca ar fi sa am spatiu si bani, mi-as lua o motoreta cu atas sa o fac ca noua sa pot iesi duminica la o biscuite la un cafelut. Pana una alta momentan ramana la cele contemporane care nu consuma mult timp si bani in intretinere. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Jean_Taxi said:

Pai, primu a fost un Voshod 175..o mizerie de moto . Imi ruoeam o pereche de ciocate incercand sa o pornesc. A doua a foat un Mz etz, bunicel..apoi Iawa 350 pe  6 volti, alta mizerie, cand aprindeam farul nu mai aveam scanteie suficienta la bujii. Apoi Nipru pe 6 volti, bagam scobitori la alternator ca sa meqra incarcarea!..apoi inca tre Niorane pe 12 v..alte mizerii cu carbelitoare care vomau mereu. Apoi iar Etz ...si in 2004 a venit izbavirea! KAWA 550...si lucrurile au devenit deodata magice!

Sa ti mai zic ?!

Hmm ...

Probleme asemanatoare aveau pe vremea aceea si "capitalistele", nu doar "comunistele" dar, pe langa lipsa pieselor de schimb originale de finete (contacte platinate /ruptor, relee regulatoare, perii si rotoare pentru dinam, bobine de inductie si bujii bune), pe la noi in izolare "comunista" - principala problema era lipsa documentatiei clar traduse si lipsa totala de informatie (izolarea de exterior).

Uite, spre exemplu, exact aceleasi probleme au aparut la motociclete englezesti celebre ca Triumf sau Norton, dar au fost rezolvate prin productia de echipament electronic special pentru motociclete, prin existenta unor firme particulare ca Boyer-Brandsden sau Lucas ... (si altele). Si echipamente cu avans de aprindere variabil, progresiv cu cresterea turatiei - adica fara "kick-back" la start:

image.thumb.png.34daea466139ec9cb25d8f2420075634.png

 

https://www.lowbrowcustoms.com/products/boyer-bransden-electronic-ignition-for-triumph-and-bsa-motorcycles-500-650-750-c-c-kit-0005

 

Laboratoare si firme particulare a caror existenta nu era permisa de regimul comunist (dracu' sa-i ia!).

De unde si consecintele si accesibilitatea numai pentru motociclistii supra-calificati si avizati.

 

(Nu ca actualii "comunisti sub acoperire" ar fi mai buni - ca nu sunt).

Posibil ca link-ul postat sa nici nu fie accesibil din orice zona geografica, nah' ... restrictii ... "covid" :)

Link to comment
Share on other sites

Motocicletele la care facem referire au suferit de doua mari probleme:

 APRINDEREA  si CARBURATIA,

Astazi avem la dispozitie N solutii, unele chinezesti foarte bune si fiabile.

De cand am pus pe un M doua PZ-uri chinezesti  (trei ani in urma )achizitionate cu 17$ bucata eu nu am mai inchis benzina de la robinet.

Merg cu o precizie dementiala, cu un consum decent pentru o motocicleta fabricata in 1957 si cu o tehnologie din anii 20

In prezent unele piese au devenit facile, ambielaje, kit-uri de reparatie, segmenti. care coasta cateodata jenant de putin si care oricum la modul si ritmul de utilizare te tin ani buni.

Consider ca se pot face si lucruri bune cu bani rezonabili atata timp cat nu ai pretentii de crom, vopsit din catalog si suferinte estetice.

Marea majoritatea a sovieticelor sunt vopsite si chituite peste ce au fost scoase din fabrica si sincer imi provoaca o greata cumplita sa vad o baba batrana data cu ruj si pe tocuri inalte

pe sistemul mamaia ia bastonul si arde-o la deal

Ultimul curent se  pare ca este acela de a nu te atinge de ceea ce este vechi, in acel moment depreciindu-i starea si valoarea.

Am doua MZ-uri , unul cu vopsea originala care asa vor ramane, tot ceea ce le-am facut a fost sa repar motoarele si sa prezerv ceea ce a facut timpul.

Edited by m72story
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...