Sari la conținut

Dakar Rally & Africa Eco Race


xt600
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 183
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A zis șpicăru de la eurosporc că Nasser a primit avertisment pt nu știu ce chestie de regulament, știți careva ce-a comis șeicu'? O avea coyota nașpa? :huh:

La auto a câștigat etapa un electrocar... 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Buggy a spus:

Nu ca le iau apararea sau ceva dar sunt 18 titluri...18!!!...fiabilitatea nu o fi punctul lor forte dar performanta in off road e felia lor...

Îți dai seama câte piese ai găsi în deșert în urma lor cu un detector bun? 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Buggy a spus:

Nu ca le iau apararea sau ceva dar sunt 18 titluri...18!!!...fiabilitatea nu o fi punctul lor forte dar performanta in off road e felia lor...

 

 

 

 

In competitile de enduro, fata de MotoGp, mana pilotului are o pondere hotaratoare. Marele merit al KTM-ului, este ca baga bani foarte multi si isi asigura serviciile celor mai buni piloti ai momentului. Zece din cele 18 titluri le-au fost aduse de doi piloti extraterestri: Cyril Despres si Marc Coma. Baietii astia doi erau cu doua capete peste tot ce misca atunci si acum pe doua roti, in Dakar. 

In alta ordine de idei, cine a urmarit Dakarul constant in ultimii 17-18 ani, a putut vedea faze de genul schimbat piese, roti, etc, intre pilotii KTM, pe speciale sau pe drumurile de legatura. In bivuac, dupa fiecare etapa, schimbau tot ce se putea schimba in motocicletele alea..au fost editii in care nu cred ca pilotii de top au mers doua etape cu acelasi motor(ma refer la intregul motor). Cand organizatorii au intervenit si au interzis schimbarea propulsorului, pe timpul competitiei, foloseau la maxim portitele regulamentului: Despres si Coma (care, cum spuneam, jucau in alta liga) puneau peste 30 min intre ei si urmaritori, in prima saptamana, apoi schimbau motorul, luau cele 30 min de penalizare si apoi gestionau pana la sfarsit avantajul pe care il mai aveau. 

Apoi nu trebuie uitat ca pana acum cativa ani, cand HRC s-a implicat direct si nemijlocit in Dakar, KTM era singurul constructor reprezentat la nivel de uzina, mai mult, cativa ani a mers chiar cu doua echipe oficiale: una cu Coma pilot principal (sponsor principal Repsol), cealalta cu Despres (Gauloises si Red Bull). Toti ceilalti trageau pentru ei, inclusiv unii piloti independenti, care isi mai manifestau "solidaritatea" pe traseu cu cate o piesa, ca deh.. se mai stricau draciile. Vezi cazul Luca Manca in 2010, daca nu ma inseala memoria.. ;) 

Cam asa s-au castigat titlurile: nu cu cine stie ce performante tehnice (si Yamaha avea motoreta performanta) ci cu bani multi bagati, cu piloti de top, regulament speculat la sange, cu ajutor de la binevoitori, etc, etc. Oamenii vad doar nr de trofee castigate, insa uita istoria din spatele lor. Sau nu o stiu. Uite ca amu, ca incepu si Honda sa bage bani, iar valorile pilotilor s-au mai nivelat, nu mai sunt chiar asa siguri de victorie...Si-au bagat toti satelitii in competitie, poate poate.. Maine, poimaine ii baga si pe chinezoii de la CF Moto. Incet, incet, competitia tinde spre monomarca. Ca si MotoGp cu Ducati.. :) 

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul că un fabricant se implică tehnic și financiar într-o competiție de anvergură este demn de laude, nu de critică. Motorsportul se traduce în dezvoltare pentru vehiculele de masă și oportunități pentru piloții tineri. Vina pentru lipsa competiției este a adversarilor, nu a lor. Pentru a câștiga întreceri la nivel înalt trebuie să investești constant și să aduci piloți buni - care la rândul lor vor veni doar dacă au material tehnic bun la dispoziție.

 

Înainte de KTM, Yamaha a dominat competiția în anii '90: au avut o motocicletă bună și un pilot legendar, Stéphane Peterhansel. Au avut succes pentru că au investit. Apoi a venit BMW - aceeași rețetă: investiție într-un prototip bun (F650RR) și un pilot promițător, Richard Sainct, două victorii. KTM au participat la Dakar cu echipă oficială de prin '94, iar prima victorie au obținut-o abia în 2001, cu Meoni (care ar trebui menționat odată cu Despres și Coma). Au investit și s-au dedicat, așa au obținut rezultate. Sunt singurul constructor care s-a prezentat la această cursă cu echipă de uzină oficială în mod constant de aproape 3 decenii. Kudos pentru asta.

 

HRC a câștigat ultimele două ediții aplicând aceeași strategie: investiție, dezvoltare, dedicare (au reușit să câștige la a 9-a încercare) și piloți buni (Brabec, Benavides, Gonçalves, Barreda). Trunchiezi realitatea și minimizezi elementele cu adevărat importante.

 

KTM i-au împins la performanță pe HRC și-n Moto3; la începuturile clasei japonezii mizau pe investiții minime, aveau un motor cu câțiva cai mai slab decât austriecii iar echipele pe care le motorizau abia dacă intrau în top 10. În ultimii ani au început să bage bani și se vede în rezultate. Avem competiție adevărată.

 

Iar în MotoGP ce vină are Ducati că Suzuki este singura uzină care nu vrea să investească într-o echipă satelit, sau că Yamaha își tratează echipele client ca pe niște vasali? Scopul lor este să aibă cea mai bună motocicletă și cei mai buni piloți. Iar pentru asta le oferă cele mai bune oportunități. Cum spunea Miller la Valencia: acum 5 ani, nimeni nu-și dorea să meargă la Ducati - "now everybody wants to be on a Ducati."

 

La cât mai mulți participanți în competiții și la cât mai multe investiții în motorsport, zic.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, colegu' am inteles ideea ta si este foarte bine ca se implica financiar, insa eu atrageam atentia asupra faptului ca seria exceptionala de victorii a venit pe fondul unei lipse de implicare a celorlalti mari constructori. Practic au fost aproape singuri pe grila, restul faceau act de prezenta. Apoi nu stiu cat trunchiez eu realitatea, dar tu cu siguranta (te faci ca?) uiti detalii importante din desfasurarea acestei competitii. Sau poate nu le-ai vazut/cunoscut niciodata. Ei bine, acele detalii au contat mult in economia acelor victorii. Nu am dat cu parul, ci am aratat o stare de fapt.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce,dar ma lasa rece echipele in general.Si cele de uzina in special.

Faptul ca sunt implicate cateva echipe cu bani multi si restul de cateva zeci,cu bani putini

nu-mi suna a ceva buni.

Pilotii buni sunt buni si daca merg pe motoare de client.Dar toti sa fie de client.Nu cu nspe camioane in traseu.

Sanse egale.

Implicarea echipelor de uzina ucide competitia sportiva.O ridica doar pe cea tehnica.

Parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, adiy32 a spus:

Nu stiu de ce,dar ma lasa rece echipele in general.Si cele de uzina in special.

Faptul ca sunt implicate cateva echipe cu bani multi si restul de cateva zeci,cu bani putini

nu-mi suna a ceva buni.

Pilotii buni sunt buni si daca merg pe motoare de client.Dar toti sa fie de client.Nu cu nspe camioane in traseu.

Sanse egale.

Implicarea echipelor de uzina ucide competitia sportiva.O ridica doar pe cea tehnica.

Parerea mea!

Ai sintetizat bine discutia. Intr-adevar, in motorsportul de azi, dominat de constructori, performantele se obtin cu bani multi. Asta am sustinut si eu in postarile anterioare, ca nu calitatea tehnica iesita din comun a KTM-urilor i-a facut campioni, ci banii fff multi bagati in competitie. Insa nu as zice ca implicarea uzinelor ucide competitia. Dimpotriva, nivelul de performanta a crescut incredibil... pilotii pe care ii vedem in Dakar sunt alieni, merg intr-un ritm fenomenal. Ieri radeam de unul singur, cand au dat la rezumatul Dakarului viteza medie a lui Ricky Brabec, pe speciala.. peste 120km/h. Pe o speciala pe nisip, cu dune de urcat si coborat, fesh fesh, etc, etc, in conditiile in care mai trebuia sa si navigheze... si mai spunea in interviu ca nici nu a fortat prea tare, pentru ca azi va fi o zi lunga... incredibil... 

Insa implicarea asta cu bani multi, ucide spiritul competitiilor, intrecerea sportiva fair play face loc politichiei, jocurilor de culise, ocolirii regulamentelor, etc. Dakarul nu mai este cel gandit de Thierry Sabine, nu mai are nimic din spiritul initial. Singurii care mai tin in viata acel spirit, sunt cei de la clasele inferioare. Bine, fenomenul nu este singular.. este vizibil si in MotoGP, F1, WSBK, etc... 

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Ăia nu sunt binevoitori, erau acolo fix ca donatori de organe

Da, am uitat ghilimelele.. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evolutia nu se poate face fara bani, beneficiem cu totii de investitiile astea in dezvoltare. 

 

clasa Malle Moto e cea care e inca in spiritul Dakarului. nu stiu la Auto daca exista ceva similar.

 

Sunt curios cat este taxa de participare 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Cavaleru a spus:

 

clasa Malle Moto e cea care e inca in spiritul Dakarului. nu stiu la Auto daca exista ceva similar.

 

Sunt curios cat este taxa de participare 

La toate clasele sunt echipe sau privati care nu au nici un sprijin de uzina. Romanii nostrii cum crezi ca concureaza? 

Taxele le ai aici: https://competitors.dakar.com/en/fees . La care se adauga alte cheltuieli, desigur. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Buggy a spus:

Pai acum e vina Ktm ului ca ceilalti nu s au implicat?!...PzkpfW a zis bine referitor la anii 90 cand Yamaha domina cu Peterhansel...

 

Si app de Malle Moto....un update a lui Cheloo pe fbook stand la cafea de dimi in bivuac cu Mani care se pare ca este pe 6 la Malle Moto.

 

 

 

 

Colegul PzkpfW a deturnat discutia de la firul ei initial. In discutia noastra, cand s-a pus problema calitatilor tehnice ale KTM-urilor, au fost invocate performantele extraordinare ale constructorului KTM, la care eu am spus ca stiu si cum au fost obtinute acele performante. Colegul a dus discutia intr-o alta directie, pentru a abate atentia de la argumente precum lipsa concurentei reale, strategii care violau limitele regulamentului, etc. Este o tactica pe care a mai folosit-o si cand spuneam acu vreo 2-3 sezoane ca Ducati a venit cu "monopostul de F1" in WSBK. De fapt nu o spuneam eu, ci alti constructori implicati in competitie. 

Din pacate, cred ca suntem singura natie de pe planeta asta care vedem in incalcarea legii, regulamentelor, etc, o virtute si mai aducem si argumente in acest sens. 

 

Si ca sa revin la topic: chiar daca participa in afara concursului, Petrux a terminat etapa pe locul 3. Not bad at all!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.01.2022 la 20:18, PzKpfW a spus:

 

Disperare pentru promovarea electricului, să-și curețe numele după Dieselgate.

 

Kudos Petrucci.

Prototipul Audi de Dakar nu-i pur electric, ci un hibrid. Propulsia mașinii este electrică, dar un generator cu motor cu ardere interna reîncarcă bateriile din mers. Nici nu s-ar putea altfel având în vedere distanțele pe care se concurează la Dakar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Buggy a spus:

ceva cu un amortizor

Bilstein, made in johannisland! 😈

 

În motorsport nu de ieri de azi câștigă cine bagă banu', deși sunt și unele excepții (ducati la gp 😜). Mai nou se și negociază regulamentul, nu sunt rare chestiile cu "vin, dar mă lași cu 3 roți în loc de 2 ale celorlalți". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au câștigat titlul la constructori în ultimii 2 ani iar anul ăsta l-au luat și la echipe și au avut cele mai multe victorii. Nu-i titlul cel mai important, dar au câștigat cam tot în afară de ăla. Având în vedere că acum 5-6 ani abia dacă prindeau un podium iar în momentul de față au probabil cel mai bun prototip din competiție, se vede unde au mers banii investiți.

 

Legat de succesul KTM la Dakar, este inutil de dezbătut când sunt de departe cel mai titrat constructor. Circumstanțe se găsesc peste tot. Yamaha (al doilea cel mai titrat constructor) venea în anii '90 cu 6-8 piloți pe când restul aveau între 2 și 4. Asta nu le știrbește cu nimic succesele. Adversari serioși nu au prea existat pentru KTM la începutul anilor 2000 (din nou, a cui este vina?), dar de vreo 10-12 ani au competiție serioasă din partea japonezilor. Yamaha le-a luat chiar pilotul minune (pe Despres) în 2014 dar fără succes. Honda a investit serios în efortul pentru Dakar și au reușit să le oprescă seria de victorii în 2020, după aproape un deceniu de încercări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

 Mai nou se și negociază regulamentul, nu sunt rare chestiile cu "vin, dar mă lași cu 3 roți în loc de 2 ale celorlalți". 

In sensul asta, marii specialisti sunt cei de la Ducati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Bani bagă, dar nu câștigă! :crack:

Ei, teoretic anul asta ar trebui sa castige. In teorie s-au aliniat niste planete. Honda este in deriva pentru ca nu are un pilot in jurul caruia sa faca dezvoltarea. De aici "disperarea" de a-l aduce pe Mir. Yamaha, ca in Dakar, face totul la minima rezistenta, Suzuki a pierdut anul asta un tempo, dar cine stie, poate vine cu ceva mai performant in 2022. Ar fi ceva semnale pozitive in acest sens. Aprilia mai are de lucru, KTM nu conteaza. Daca in 2022 nu iau titlul la piloti, cu un pilot ca Bagnaia, inseamna ca sunt tampiti. Dar cand Honda si Yamaha (??) isi pun mobrele la punct, Ducati se intoarce din nou in pluton. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Speedy.K a spus:

Eu nu inteleg o chestie: cum sa nu duci T7 la Dakar?! Pai nu despre asta era vorba?! Adica flacaul ala termina onorabil Romaniacs cu ea si n-o duce nimeni la Dakar?!

Pentru ca nu le permite regulamentul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, xt600 a spus:

In sensul asta, marii specialisti sunt cei de la Ducati. 

E, și circoen în campionatul de turisme, și or mai fi alții dar nu știu nici eu chiar tot. 

 

Acum 8 minute, Speedy.K a spus:

T7

Ăsta e vreun tanc rusesc? :huh:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Dakar Rally & Africa Eco Race

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...