Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Buna dimineata.

Ieri seara am povestit un pic cu proprietarul motocicletei in discutie. Din ce mi-a povestit, motocicleta a trecut printr-un proces de revizie, in sensul ca au fost segmentat si schimbat garnituri de catre un mecanic, posibil prieten de-al proprietarului. De asemenea mi-a mai spus faptul ca motocicleta la momentul acesta are o problema la cheia contact in sensul ca s-a intamplat sa "sara" din pozitia mers a butucului contactului din cauza ca ceva arc nu isi mai face functia de retinere pe pozitie a butucului, astfel ca i s-a oprit motorul. Presupunerea acestui domn este ca v-a trebui inlocuit butucul contactului si cheia aferenta. Nu am avut posibilitatea sa o vad cu ochii mei din cauza ca peste iarna a fost garata undeva in afara Bucurestiului intr-un spatiu inchis, ar urma sa stabilim o data ulterioara la care sa se poata vedea motocicleta in cauza. Nu a putut sa isi aduca aminte si sa imi spuna aproximativ cati kilometri rulati ii are motocicleta la acest moment.

Totusi, cantarind un pic lucrurile, m-a cam pus pe ganduri faptul ca a fost umblat la motor, in principiu sunt rezervat cu privire la fiabilitatea unui motor asupra caruia s-a intervenit pe partea de piston-segmenti-cilindru (indifierent de ce fel de motor termic vorbim (moto, auto, stationar)), iar in ceea ce priveste butucul contactului, as presupune ca daca era o chestie la indemana de remediat, era rezolvata de actualul proprietar. Una peste alta as fi tentat sa ma orientez la ceva cu un pret mai sus cu pana in 500 de euro dar la care s-a umblat mai putin.

Momentan nu este nicio graba, asa ca mai caut, mai iau in considerare si alte variante.

 

Poti sa mai cauti Virago 535 ca sigur gasesti la un pret decent. Mie mi se pare dubioasa faza cu nr de kilometri. A mea are 65K si e din 1996, dar e posibil sa aiba mai mult, avand in vedere cat de usor se desface kilometrajul. Astea sunt motoare fiabile si merg multi km, asa ca nu prea stiu de ce ar fi segmentat-o, daca nu avea peste 100k sau mai mult. Sunt sigur ca multe din viroagele care se vand pe la noi cu 30k au vreo 130k, de fapt... Faza cu esapamentul albastrit poate sa fie si de la faptul ca a fost mult timp tinuta pornita pe loc, si fiind racire pe aer, s-a incins ca toti dracii. Mai bine mai cauti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Va salut! Adi ma numesc,28 ani, am 1.88 si aprox 80 kg,traiesc in Irlanda de N,detin permis cat B de 10 ani, km la activ destui,m-am decis sa dau de A si ma intereseaza sa achizitionez o motocicleta naked.M-ar interesa un kawa er6n sau un ducati 620 monster, singura probl pe care o am ar fi inaltimea, crede-ti ca as sta incomod pe motoarele astea ? Pe langa bani de motor, am rezervat 1500£ ptr echipament.As fi recunoscator daca ma-ti ajuta cu niste sfaturi ref la inaltime.Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou,

 

In sfarsit s-a dus iarna si sunt pregatit de achizitionarea primului motor.

 

Problema e ca habar nu am ce vreau exact si imi este teama sa nu fac o investitie pe care sa o regret. Si nu stiu ce vreau pentru ca nu am mers decat decat cu ER-6N la scoala.

 

In toamna eram hotarat pe Monster, pana la urma am inteles ...ca probabil sunt prea mare pt el. ( 193cm 100'ish kg)

 

Ce parere aveti de

 

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-fz-6n-ID7Y2EJ.html#

 

sau

 

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-fazer-fz6-2004-fiscal-pe-loc-ID6FgTM.html#

 

 

Imi place mai mult cum arata cea naked, dar cealalalta pare mai bine ingrijita si mai pregatita pentru noul sezon. De asemenea nu stiu daca naked e chiar atat de naspa la drum lung cum zic unii. 90% o voi folosi in oras, dar voi merge (sper) si in ture mai lungi prin tara.

 

Ce alte sugestii imi puteti da in bugetul asta? ( 2000-2500 euro max)

 

Gasesc in Bucuresti un magazin/dealer de SH-uri unde sa pot incerca mai multe modele care sa se incadreze in buget?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place mai mult cum arata cea naked, dar cealalalta pare mai bine ingrijita si mai pregatita pentru noul sezon. De asemenea nu stiu daca naked e chiar atat de naspa la drum lung cum zic unii. 90% o voi folosi in oras, dar voi merge (sper) si in ture mai lungi prin tara.

 

Ce alte sugestii imi puteti da in bugetul asta? ( 2000-2500 euro max)

Gasesc in Bucuresti un magazin/dealer de SH-uri unde sa pot incerca mai multe modele care sa se incadreze in buget?

 

Mai exista varianta CBF 600, si cred ca poti gasi la 2500 euro. Nu are foarte multa putere, dar pentru un incepator e suficient si se descurca binisor la mersul in afara orasului.

Deasemenea la banii aia mai poti gasi Bandit 600 sau 650. Poate chiar si Bandit 1200 mai vechi.

Daca ti-a placut ER-ul, mai exista Kawasaki Versys 650 care cred ca are acelasi motor cu er-6-le.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea nu stiu daca naked e chiar atat de naspa la drum lung cum zic unii. 90% o voi folosi in oras, dar voi merge (sper) si in ture mai lungi prin tara.

Am folosit primul motor (Kawasaki ER5) si la iesiri mai lungi. Doua mici probleme se intalnesc la un naked: 1. iei tot vantul in freza si 2. daca ploua, te uda ciuciulete. Asta e valabil la orice naked. Un parbrizel ajuta, dar nu face minuni. Poate doar unul mai mare, dar schimbi aspectul motorului.

Da, poti face touring si cu naked, am mers si eu, dar de cand am prins gustul unui motor de touring, situatia s-a schimbat, nu as mai reveni la un motor fara protectie la vant. Pentru drumuri scurte si oras, un naked e distractiv. Se serviseaza usor, nu desfaci o tona de carene ca sa faci o reparatie minora. Daca esti pornit pe naked, baga mare, ca prim motor e foarte recomandat, nu te indeamna sa ii dai in sandale cu viteze mari, pe la 120-130 iti piere cheful, ca vajaie tot. Dar tinuta de drum si manevrabilitatea sunt peste medie. Personal urasc semi-ghidoanele. Oi fi eu mai comod, stiu.

 

Ca idee, Versys pare mai micut decat V-strom, nu stiu daca i-ar sta bine pe asa ceva. Ramane valabil sa incerce cum sta pe cateva tipuri de motoare, care i se potriveste si are bani pentru el- ala iese castigator. Un mic sfat: nu arunca cu banii pe primul motor, pastreaza-i pentru urmatorul. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fugi de FZ6, GSR si alte jucarii din gama asta. Am 2 prieteni pana in prezent care dupa jumatate de an regreta ca si-au luat naked. Unul 1.80 m si celalat mai putin, 1.70.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima mea moto a fost BMW F650, consum 4%, costuri mici cu achizitia si cu piesele, intretinere usoara, robusta. Am mers mult in afara orasului cu pasagera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fugi de FZ6, GSR si alte jucarii din gama asta.a Am 2 prieteni pana in prezent care dupa jumatate de an regreta ca si-au luat naked. Unul 1.80 m si celalat mai putin, 1.70.

Eu dupa 3 ani pe naked a inceput sa-mi placa parca mai mult . Inainte am calarit tot un FZ6 dar semicarenat.

Ma mai tempereaza .

Dupa 130 e mai greu dar nu imposibil de condus.

Editat de finu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu dupa 3 ani pe naked a inceput sa-mi placa parca mai mult . Inainte am calarit tot un FZ6 dar semicarenat.

Ma mai tempereaza .

Dupa 130 e mai greu dar nu imposibil de condus.

 

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa 130 e mai greu dar nu imposibil de condus.

Am mers cu 180/h de cateva ori cu ER5. Da, simteam ca mai am un pic si zbor (de pe motor, nu cu tot cu el). Paradoxal, cu V-strom nu am avut curiozitatea sa vad cum e peste 170. Cel mai bine e pe la 100-120.

» Post actualizat in 05 Mar 2017 09:44

La 2500 euro iti iei un V-strom DL650 de prin 2004 in toate mintile, posibil si cu ceva accesorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cel mai mult am mers 189 km/h cu nakedul si 203 km/h cu fazerul. Ambele mergeau mai mult , dar nu cu mine. A fost mai mult decat suficient sa vad pana unde ma pot duce.

Mie imi place sa merg linistit , sa ma bucur de peisaje , curbe , etc...

 

Revenind on topic.

F650GS ar fi o mobra ideala mai ales ca va fi prima motoreta , cea cu care vei invata sa conduci.

Cum zicea si colegul gabizxc si versys e de luat in calcul.

N-as opta pt fazerul de 1000. Prea puternic pt inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow, multumesc tuturor pentru sfaturi.

 

Cred ca pot sa urc bugetul pana in 3k, m-am uitat la ce ati propus si cel mai mult la aspect imi plac Vstrom si TDM si mai putin CBF.

 

Eu mi-am propus un buget de 4k , citind foarte mult pe forum initial am conclus 2k pt motor de inceput si 2k pt echipament. Eh mai recent cineva mi-a spus ca se poate echipament bun si mai ieftin si ca 2k e prea mult la inceput cand nu stii ce vrei pt echipament.

 

Marea intrebare : Unde pot merge in Bucuresti sa le probez pe toate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca incepator, imi dau si eu cu parerea...cred ca e mai ok sa iti iei o moto cu care sa te bucuri de peisaje, de liberatete, de senzatie. Cred ca daca vrei sa mergi cu moto la 200 la ora, ar trebui sa intrii pe circuit, unde sa fii safe, sa stii ce te astepata.

Pe mine unul, pe naked, nu ma pasioneaza sa trec de 100-110 km pe ora. Am mers si cu 130 dar eram din alt film. Nu mai simteam placerea de a pilota. Eram foarte concentrat sa nu "zbor" de pe ea, avand in vedere ca eu sunt si masiv si eram in plina bataia vantului.

 

Pentur ca eu am probleme destul de mari, te sfatuiesc sa ai mare grija de coloana....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2,000 euro pentru echipament este enorm daca nu vrei sa alergi pe circuit, in rest la SMAEB poti rezolva achizitia la preturi mult sub piata si de calitate medie, oricum in caz de nu te ajuta foarte mult nici cele de concurs.

Ca recomandare ia un echipament pentru vara in principal, o casca flip-up, restul le faci in timp, in functie de cum vrei sa continui si cu ce moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa este ....am aflat ca eu de fapt imi facusem filme cu 2k euro pt echipament.

 

Am fost astazi la cineva care avea vreo 20 motoare...si m-am urcat pe toate. De la FZ-6 , la Ninja la V-strom/TDM si inclusiv choppere si enduro.

 

Sincer ...V-strom si TDM desi imi "vin" bine ...parca nu ma atrag...nush ...ceva. M-am urcat si pe GSR 600 ...si am realizat ca nu e de mine.

 

Eh pana m-am urcat pe un Fz1 Fazer 2007. Mult peste bugetul meu propus initial ...dar ala mi-a ramas in cap. Sa nu va zic ca spre deosebire de celelalte ...nici nu macar nu a pornit ca nu mai avea baterie, deci nu am auzit-o. Acum cand am ajuns acasa am auzit-o pe youtube :)

 

https://www.olx.ro/oferta/yamaha-fz1-fazer-gt-style-ID80yXR.html#d34c5c63b5

 

Ce parere aveti de mobra si de pret ?

 

Stiu, in primul rand sa o va ganditi ca e prea puternica pentru incepator. Ma pot abtine , de fapt nu-mi place viteza . ( am masina de 200 cp si nu cred ca am trecut de 140-150kmh in ultimii ani)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu? Daca as gasi cu cine mi-ar placea plimbari in weekend.

 

Asta ar ajunge cam la 4700 cu tot cu topcase-uri. Nu stiu cat valoreaza exact modificarile pentru touring ...dar cred ca se apropie daca nu chiar trec de suma asta. Cu alte cuvinte se merita? Sunt inclinat sa o iau ...daca e totul in regula, imi da si garantie 12 luni , ajutor la inmatriculare etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Case-urile noi cu tot cu suporti bat pe la 1000EUR, deci ar cam fi un fel de afacere.

Totusi nu e un pic cam prea mare pentru prima motoreta? (scuze daca gresesc).

 

Te inteleg ca nu iti plac adventure-touringurile, dar poate te mai gindesti la latura de invatare pe care ar trebui sa o livreze prima motocicleta.

La inaltimea ta in gama de cilindree medie esti un pic cam limitat la enduroaie sau supermoto si ceva adventure, astea sint aproape toate mono sau bi-cilindrice si au anumite aspecte neplacute legate de confort, insa parerea mea e ca te-ar ajuta mai mult la inceput; o tii un sezon-doua si apoi ii faci vint, intre timp te lamuresti ce latura a motociclismului ti se potriveste, ce echipament ai nevoie, etc.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare mare pentru oras FZ1, fain ca motoreta, dar mare. O sa se incinga ca la balamuc, e si voluminos si consuma si mult. N-as opta pentru asa ceva in conditiile in care as vrea sa merg 90% prin oras.

 

In plus, din punctul meu de vedere pentru iesiri de cateva sute de km in afara orasului pe weekend n-ai nevoie de sidecase-uri si topcase, e suficient un topcase. Daca vrei sa pleci 3 4 5 zile cu pasager, ok, sidecase-urile sunt utile, dar altfel nu le vad utilitatea. Spun asta in conditiile in care am mers frecvent cu sotia pasager si am si topcase si sidecase-uri pe motoru din semnatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...