Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Este de apreciat faptul ca desi vrei de 600, te limitezi la 60CP. Problema este ca nu vei gasi mobre de 600 mai potolite decat la Enduro/Supermoto. In materie de nakeduri sunt foarte putine de 600 care sa aiba sub 60CP; eu nu pot sa ma gandesc decat la Monster. CBF si Hornet sunt "din alta liga". GS-ul si CBF-ul de 500 sunt potrivite pentru un incepator, au sub 60 de cai, dar nu sunt de 600.

Eu zic sa alegi Monsterul daca iti place, e o mobra plina de personalitate. Daca nu iti ajung banii de Monster, iti recomand GS 500 sau CBF 500.

Si echipament.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Chiar astazi am mers pe un GS 500 si eu unul nu il recomand chiar la nimeni mai ales la incepatori.

1. E imensa si grea si eu nus asa de subtirel.

2. Ori era defecta aia pe care am mers eu ori nu stiu dar e complicat cu ambreaju si cu plecarile de pe loc.

Raman pe monster daca reusesc sa gasesc ceva calumea si sa nu fie defect !

Cat despre echipament , imi iau armuri , nu imi iau geaca de piele ca mor de cald in aia,o casca streetfighter negru mat manusi de enduro cred ca imi iau ca am vazut la un magazin si imi plac mult , pantaloni camuflaj din panza ,impermeabili cu armuri ! si niste ghete cu talpa plata si fara denivelar sa ofere protectie gleznei si piciorului calumea si sa nu transpire rau !

Iti multumesc pentru sfat dar jur ca nu ma mai urc pe un gs500 pentru o vreme !

Editat de Blaze89
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este ciudat pentru ca mai toata lumea este de acord ca e mobra ideala pentru incepatori. Exista foarte multi incepatori multumiti pe GS.

Nu stiu cu ce mobre o compari tu de zici ca e imensa si grea. Este normal pentru nakeduri/SS-uri de 600 ca greutatea sa fie de 160-190kg la gol. Ca o curiozitate: Ducati Monster 600 - 170 kg gol, Suzuki GS 500 - 170 kg gol +- in functie de an si de sursa.

La ambreiaj, acelasi lucru. Un ambreiaj functional se comporta aproximativ la fel cam la toate mobrele. E adevarat ca la inceput iti ia ceva pana te inveti cu plecatul de pe loc.

Despre echipament: cu armura nu ai sa poti sa mergi decat vara si ziua (la peste 20 grade). Si ia-ti neaparat genunchere, protectiile incluse in pantaloni sunt cam frectii pe picior de lemn, iar genunchii sunt printre cele mai vulnerabile parti ale corpului in cazul unei cazaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS-ul 500 era al unei scoli moto , cine stie cati au cazut cu ea ca era cam varza motoru ! Si mie mi-sa parut grea chiar cineva de acolo mi-a zis ca e unu din cel mai greu motor al scolii de acolo si ca fata de monster este mult mai brutala pentru incepatori. De genunchere nu stiu ce sa zic , ca am purtat si nu prea pot misca in ele imi tin piciorul prea strans si fix :cheers: si ma incomodeaza. Cred ca mie mi-ar trebuii un costum ca al lui IRONMAN ca sa fiu sigur ca nu am ce sa patesc :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar astazi am mers pe un GS 500 si eu unul nu il recomand chiar la nimeni mai ales la incepatori.

1. E imensa si grea si eu nus asa de subtirel.

2. Ori era defecta aia pe care am mers eu ori nu stiu dar e complicat cu ambreaju si cu plecarile de pe loc.

Raman pe monster daca reusesc sa gasesc ceva calumea si sa nu fie defect !

Cat despre echipament , imi iau armuri , nu imi iau geaca de piele ca mor de cald in aia,o casca streetfighter negru mat manusi de enduro cred ca imi iau ca am vazut la un magazin si imi plac mult , pantaloni camuflaj din panza ,impermeabili cu armuri ! si niste ghete cu talpa plata si fara denivelar sa ofere protectie gleznei si piciorului calumea si sa nu transpire rau !

Iti multumesc pentru sfat dar jur ca nu ma mai urc pe un gs500 pentru o vreme !

imensa??? cati centimetri ai, 75???

normal ca e complicat, daca nu stii sa lasi ambreiajul incet, pana prinde. cat despre gs mai agresiva decat monster, viseaza in continuare. un v-twin e mereu mai agresiv decat un parallel twin, mai ales daca primul are o cilindree mai mare. nu stiti ce vorbiti...

Editat de aoleks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS-ul 500 era al unei scoli moto , cine stie cati au cazut cu ea ca era cam varza motoru ! Si mie mi-sa parut grea chiar cineva de acolo mi-a zis ca e unu din cel mai greu motor al scolii de acolo si ca fata de monster este mult mai brutala pentru incepatori. De genunchere nu stiu ce sa zic , ca am purtat si nu prea pot misca in ele imi tin piciorul prea strans si fix :) si ma incomodeaza. Cred ca mie mi-ar trebuii un costum ca al lui IRONMAN ca sa fiu sigur ca nu am ce sa patesc :bigstar: .

 

:cheers: esti sigur?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar astazi am mers pe un GS 500 si eu unul nu il recomand chiar la nimeni mai ales la incepatori.

1. E imensa si grea si eu nus asa de subtirel.

2. Ori era defecta aia pe care am mers eu ori nu stiu dar e complicat cu ambreaju si cu plecarile de pe loc.

Raman pe monster daca reusesc sa gasesc ceva calumea si sa nu fie defect !

Cat despre echipament , imi iau armuri , nu imi iau geaca de piele ca mor de cald in aia,o casca streetfighter negru mat manusi de enduro cred ca imi iau ca am vazut la un magazin si imi plac mult , pantaloni camuflaj din panza ,impermeabili cu armuri ! si niste ghete cu talpa plata si fara denivelar sa ofere protectie gleznei si piciorului calumea si sa nu transpire rau !

Iti multumesc pentru sfat dar jur ca nu ma mai urc pe un gs500 pentru o vreme !

 

Ce frumos scrii tu.

La punctul 1 raspunsul meu e urmatorul . Probabil esti foarte firav . Sau .. esti fata ? Cu toate ca o gramada de fete merg pe geseuri . Poate sunt ele mai solide . .

La punctul 2. Intradevar, NU STII TU.

Sanatate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai eu va zic sincer cum m-am simtit pe un GS ! Acum nu stiu parerile sunt impartite ,dar GS-ul nu mi-se pare cine stie ce mai alest pt incepatori. E aiurea motoru ! Bafta si noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai eu va zic sincer cum m-am simtit pe un GS ! Acum nu stiu parerile sunt impartite ,dar GS-ul nu mi-se pare cine stie ce mai alest pt incepatori. E aiurea motoru ! Bafta si noroc.

 

Si cu cate argumente vine omul. M-a convins. Cred ca scot la vanzare geseul meu . Aviz motoristilor cu experienta.

Comun , banal, plictisitor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As dori sa primesc cateva sugestii.Doresc sa-mi iau motor....imi cam sufla vantul in buzunare,dar totusi anul viitor s-ar putea sa am 1600-1700 euro.De cand ma stiu mi-a placut clasa sport..pur si simplu ma reprezinta.Ce motocicleta de 600 cm ma sfatuiti sa-mi achizitionez? (am realizat desigur ca bani putin+sport+600cm=veche,dar nu conteaza).Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la banii astia --scuter

 

nu neaparat ... pe mobile.de gasesti si la preturile astea motoare ...

 

eu as vrea sa va cer parerea ... din toate punctele de vedere ( racire pt drumuri lungi/oras ... putere ... stabilitate ... greutate ... fiabilitate ... etc) ... voi ce a-ti alege din kawasaky er5 (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=45278643&pageNumber=2&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&maxPrice=2001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&category=Motorcycle&cubicCapacities=FROM_251_TILL_500&lang=en&tabNumber=1)

kawasaky gpz 500 (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=59480165&pageNumber=2&__lp=21&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&maxPrice=2001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&category=Motorcycle&cubicCapacities=FROM_251_TILL_500&lang=en&tabNumber=1)

Honda CB 500(http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=49837325&pageNumber=2&__lp=2&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&maxPrice=1001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&category=Motorcycle&cubicCapacities=FROM_251_TILL_500&lang=en&tabNumber=1)

sau Suzuki GS 500 (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=59493956&pageNumber=2&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&minFirstRegistrationDate=1990-01-01&maxPrice=1001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&category=Motorcycle&cubicCapacities=FROM_251_TILL_500&lang=en&tabNumber=1)

 

racire pt drumuri lungi/oras ... putere ... stabilitate ... greutate ... fiabilitate ... etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intradevar..am auzit si eu faza cu incepatorii sa-si ia cross...iar acesta este cazul meu.. am un scuter..si in vara asta vreau sa-mi iau o motocicleta cross...:cheers: scz de offtopic dar apare pe acest forum un anunt referitor la un xmotos cross de 250 cmc la 1400 euro nou..imi spune si mie cineva care-i faza?? va rog frumos ca eu nu am experienta deloc in motociclete..si nu vreau sa iau tzeapa ms anticipat :rock: :) :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As dori sa primesc cateva sugestii.Doresc sa-mi iau motor....imi cam sufla vantul in buzunare,dar totusi anul viitor s-ar putea sa am 1600-1700 euro.De cand ma stiu mi-a placut clasa sport..pur si simplu ma reprezinta.Ce motocicleta de 600 cm ma sfatuiti sa-mi achizitionez? (am realizat desigur ca bani putin+sport+600cm=veche,dar nu conteaza).Bafta!

La banii astia ai putea sa-ti iei un cbr f1 (an 91-92).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incepator......

am citit ceea ce scrie aici motor mic ca sa il simti la viteza si chestii de genul asta.....

am incercat sa tin cont de discutiile oamenilor cu experienta!

dar.....mi am luat un SUZUKI VX 800 cu motorul de 802cc

povestirile legate de viteza si de turatia motorului mi s au parut basme atata timp cat simti cum vajie vantul pe langa tine de la 80 de km in sus ?(acesta fiind principalul motiv pentru care profesionistii recomandau un motor mic pt inceput)

in al 2 lea rand trage constant din ce am observat eu acesta fiind un lucru foarte impoartant

tot ca incepator cred ca e mai impoartant sa ai un motor cu centru de greutate jos decat sa stii ca principalul e sa ai un motor mic.

in concluzie dezi are 240 de kg iar eu 60 de kg reusim sa ne respectam...iar... desi inca nu am ivatat sa merg goarte bine acceleratia mi se pare tocmai buna

:crack:

o zi excelenta.Astept parerile profesionistilor

si in plus... in batranel imi zicea din mare poti sa faci mic dar din mic nu poti sa faci mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt incepator si vreau motor. Incepator pt ca nu am avut motocicleta, acum am doua scutere vespa et2 50 si aprilia leonardo 150.

Ma orientasem spre Honda CB 500 sau similar.Ar fi mai fiabila CB 600 ? Unde as putea sa testez cele doua ? Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Continui discutia voastra cu primul meu post pe acest site, un post un pic mai lung, chiar daca risc sa va plictisesc. Tocmai am citit cu atentie cele 27 de pagini si cred ca e timpul sa intreb si eu, intr-un mod mai diferit. Sper sa aveti si voi rabdarea de a afla situatia mea:

 

Locuiesc la 120 km de Cluj, n-am masina si sunt student in orasul cu pricina. Dupa 4 ani am ajuns sa fiu satul de umblat pe jos prin oras (cativa km pe zi) sau sa stau la ocazie ca sa ajung acasa (cu trenul nu pot). Am aproape 3k euro si sunt foarte nehotarat ce sa fac cu ei.

 

1) Ma gandeam sa-mi iau o masina gen golf 2 (pentru sezonul rece + drumuri spre casa- in oras nu am nici o sansa cu masina. Circulatia e un chin la volan, mai bine pe jos.) si un scuter de 250cc (gen yamaha majesty/ aprilia leonardo / malagutti madison, etc). M-am gandit la scuter, deoarece:

 

----mi-e frica de motoare, mai bine zis, de mine, de nestapanirea mea (am avut accidente traumatizante). La volan conduc sportiv, agresiv - am 112 CP pe o masina de 950kg. N-am idee cum as fi pe motor. Am condus o data un kawa zxr400, la o tura pe alee.....100m dus-intors, in rest, nimic. Am fost ca pasager pe acelasi motor , pe care era sa mor (pe bune) de vreo 3 ori.

 

----un scuter consuma mult mai putin (?!! oare cat consuma un scuter de 250cc ? la topicul "cat consuma mobra ta..." am gasit valori de ~4% la motociclete de 250) decat o motocicleta - cred ca undeva la 3%.

 

--- mai putini cai putere ma fac sa ma simt mai in siguranta ....adica nu am sansa sa ma hazardez ca si cu un motor. Din experienta stiu ce inseamna sa porti ghips (doar de 5 ori) din cauza nebuniei pe 2 roti (bicicleta) mai ales in accidente rutiere - spitalizare, etc. Ma gandesc ca pe un asemenea vehicul m-as familiariza cu traficul (dpdv al posturii de 2 wheels driver) si as avea putina experienta pentru a trece mai tarziu pe un motor vero.

 

--- cu un scuter de genu` asta pot sa fac si iesiri in afara, ca doar trage pana la 140+ (asa am auzit)....nu stiu daca suna prosteste faptul ca as incerca sa parcurg cei 120 km cu el (DN1, asfalt f. bun, aglomerat, viteza medie 90km/h in afara localitatilor).

 

 

2) Sa-mi iau doar motor. Aici am cateva principii, expuse in ordinea importantei:

- fiabilitate (Honda)

- confort (pentru distanta data ~150 km+)

- putere - obligatoriu sub 50-60 CP

- ca si clasa, imi plac foarte mult cele sport-touring (honda VFR750, desi nu se incadreaza la ceea ce vreau) sau naked (honda CB / Hornet).....ar fi ok si un enduro (Honda Transalp) dar nu stiu daca ma pot strecura cu el in trafic. Strazile Clujului sunt relativ inguste (cele din centru, unde am nevoie sa circul) si un enduro mi se pare foarte mare (inalt, lat in ghidon) fata de un VFR / CB / Hornet. m-am gandit si la Honda CBR-600F dar e prea periculos pentru inceput.

 

Ideea de baza la 2) e sa aleg un motor suficient de fiabil incat sa nu-mi faca probleme la ~2000 km / an , cu un consum cat mai redus, sa ma pot strecura in siguranta in trafic si sa pot face ocazional drumuri spre casa (120km), la o viteza decenta (~100km/h) - ca sa nu fiu depasit de tiruri si sa ma pun in pericol.

 

Parerea oricui e binevenita si de mare ajutor ! Multumesc anticipat !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EDIT: (rog moderatorul sa steraga postul precedent)

 

Continui discutia voastra cu primul meu post pe acest site, un post un pic mai lung, chiar daca risc sa va plictisesc. Tocmai am citit cu atentie cele 27 de pagini si cred ca e timpul sa intreb si eu, intr-un mod mai diferit. Sper sa aveti si voi rabdarea de a afla situatia mea:

 

Locuiesc la 120 km de Cluj, n-am masina si sunt student in orasul cu pricina. Dupa 4 ani am ajuns sa fiu satul de umblat pe jos prin oras (cativa km pe zi) sau sa stau la ocazie ca sa ajung acasa (cu trenul nu pot). Am aproape 3k euro si sunt foarte nehotarat ce sa fac cu ei.

 

1) Ma gandeam sa-mi iau o masina gen golf 2 -1500 euro (pentru sezonul rece + drumuri spre casa- in oras nu am nici o sansa cu masina. Circulatia e un chin la volan, mai bine pe jos.) si un scuter de 250cc - 1300 euro (gen yamaha majesty/ aprilia leonardo / malagutti madison, etc). M-am gandit la scuter, deoarece:

 

----mi-e frica de motoare, mai bine zis, de mine, de nestapanirea mea (am avut accidente traumatizante). La volan conduc sportiv, agresiv - am 112 CP pe o masina de 950kg. N-am idee cum as fi pe motor. Am condus o data un kawa zxr400, la o tura pe alee.....100m dus-intors, in rest, nimic. Am fost ca pasager pe acelasi motor , pe care era sa mor (pe bune) de vreo 3 ori.

 

----un scuter consuma mult mai putin (?!! oare cat consuma un scuter de 250cc ? la topicul "cat consuma mobra ta..." am gasit valori de ~4% la motociclete de 250) decat o motocicleta - cred ca undeva la 3%.

 

--- mai putini cai putere ma fac sa ma simt mai in siguranta ....adica nu am sansa sa ma hazardez ca si cu un motor. Din experienta stiu ce inseamna sa porti ghips (doar de 5 ori) din cauza nebuniei pe 2 roti (bicicleta) mai ales in accidente rutiere - spitalizare, etc. Ma gandesc ca pe un asemenea vehicul m-as familiariza cu traficul (dpdv al posturii de 2 wheels driver) si as avea putina experienta pentru a trece mai tarziu pe un motor vero.

 

--- cu un scuter de genu` asta pot sa fac si iesiri in afara, ca doar trage pana la 140+ (asa am auzit)....nu stiu daca suna prosteste faptul ca as incerca sa parcurg cei 120 km cu el (DN1, asfalt f. bun, aglomerat, viteza medie 90km/h in afara localitatilor).

 

 

2) Sa-mi iau doar motor (cred ca unul bun imi ia cel putin 2000 euro , asa ca masina se exclude). Aici am cateva principii, expuse in ordinea importantei:

- fiabilitate (Honda)

- confort (pentru distanta data ~150 km+)

- putere - obligatoriu sub 50-60 CP

- ca si clasa, imi plac foarte mult cele sport-touring (honda VFR750, desi nu se incadreaza la ceea ce vreau) sau naked (honda CB / Hornet).....ar fi ok si un enduro (Honda Transalp) dar nu stiu daca ma pot strecura cu el in trafic. Strazile Clujului sunt relativ inguste (cele din centru, unde am nevoie sa circul) si un enduro mi se pare foarte mare (inalt, lat in ghidon) fata de un VFR / CB / Hornet. m-am gandit si la Honda CBR-600F dar e prea periculos pentru inceput.

 

Ideea de baza la 2) e sa aleg un motor suficient de fiabil incat sa nu-mi faca probleme la ~2000 km / an , cu un consum cat mai redus, sa ma pot strecura in siguranta in trafic si sa pot face ocazional drumuri spre casa (120km), la o viteza decenta (~100km/h) - ca sa nu fiu depasit de tiruri si sa ma pun in pericol.

 

 

 

Am mai discutat cu diversi, iar parerile sunt impartite. Eu doresc motorul pentru utilitate in primul rand si pentru placerea de a merge pe 2 roti (Nu viteza, Nu fite, Nu adrenalina).

Exemplu : cineva care are 2 motoare (cbr-600f F1,F4) mi-a sugerat ca motorul e "o jucarie" care e doar pentru plimbari in timpul liber si nu un vehicul destinat utilitatii (ma refer la ce-mi trebuie mie)......ca e un lucru care "toaca" multi bani si e, dupa parerea lui, doar pentru distractie....mi-a zis sa-mi iau masina.

Un altul, care a avut jawa 350 / yamaha R1, R6 / gsx-r 1000 ......si un Tico - e permanent pe motor, rareori cu masina. Pentru el motorul e mijlocul nr 1 de deplasare si fara motor nu poate sa conceapa o deplasare in oras sau in afara sa.

 

 

Doresc sa aflu cat mai multe pareri. Parerea oricui e binevenita si de mare ajutor ! Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu 3000 E iti iei un motor decent,dar treaba e ce o sa faci iarna?In Bucuresti e cam o luna clara de iarna,la Cluj...Ca masina eu zic ca un Tico ar fi cel mai recomandat,si pe la 2000E iti gasesti unul bun.Ca motocicleta "commuter" ,as merge din nou pe mana Hondei CB 500.Deh,tu trebuie sa decizi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce cred eu:

In situatia ta cel mai bine ar fi sa iti cumperi masina. Poti sa o folosesti absolut tot timpul anului (si iarna, si pe frig, si pe ploaie, si noaptea), ai mult mai mult spatiu, atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje (si asta este foarte important in viata de zi cu zi). Nu stiu de ce spui tu ca in oras e un chin la volan. Sunt multi care se descurca cu masina prin Bucuresti, si eu cred ca traficul nu se compara cu cel din Cluj. Eu zic sa incerci sa faci orasul de la un capat la altul la cea mai de varf ora; mai mult de 30 min nu cred ca iti ia.

De asemenea, cu o masina o sa ai mult mai putin stres la intretinere (daca o iei intr-o stare decenta). Mobrele sunt fiabile, dar au ceea ce se numeste consumabile, care trebuie schimbate destul de des: ulei, filtru de ulei, filtru de aer (schimbat sau curatat), bujii, kit lant, produse de intretinut lantul (curatat si uns), placute de frana, lichid de frana, antigel, cauciucuri (desi sunt doar 2, se duc mult mai repede ca in cazul unei masini si costa mult mai mult), simmeringuri si ulei furca. Ca sa nu mai zic de costurile unor defectiuni mai serioase care pot aparea in cazul mobrelor neintretinute, sau doar mai vechi. Oricum luand un second, si la banii aia, majoritatea consumabilelor (eventual si alte chestii gen ambreiaj, discuri de frana) vor cam trebui schimbate. Alti bani alta distractie.

Singura problema e ca la 1500 / 3000 de euro nu prea poti sa iti gasesti o masina decenta. De aceea si numai de aceea esti un candidat serios pentru o mobra.

 

Intre scuter si motocicleta, la banii aia, cred ca ar fi mai bine sa iti cumperi scuter. Sunt mai putin pretentioase cu intretinerea, nu iti dau ghes la acceleratie si mers agresiv (wheelie, stoppie, curbe cu genunchiul jos), consuma in jur de 3 - 4, ai si niste loc de depozitare sub sa, pozitie confortabila, etc.

Poate ca multi o sa spuna ca scuterele sunt de oras. Asa e. Daca vei vrea sa faci drumuri mai mari de 100km, ar trebui sa te orientezi spre altceva. 120 km e chiar la limita si mai merge. De asemenea, daca crezi ca nu vei fi multumit de viteza de croaziera de 90km/h (un scuter de 250 nu poate mai mult), ar trebui sa te gandesti la o motocicleta. Viteza de croaziera nu inseamna viteza medie, inseamna viteza la care merge motorul fara sa tragi de el. El ar merge si 120, poate chiar mai mult tras de el la maxim, dar si la 120 nu ar trebui sa il tii mult.

 

Eu mi-as lua o Yamaha Majesty de 250. La 1500 E cred ca o sa gasesti ceva in stare buna. Si nefiind 2 timpi si de 50, nu va fi forjat ca restul scuterelor. Daca ai putea sa iti iei si masina, ar fi genial. Dar din nou, cu 1500 de euro nu stiu ce an / km la bord poti sa gasesti.

 

Momentan atat. Poti sa alegi si motocicleta, dar cred ca la 2000E + costuri de intretinere nu e tocmai cea mai buna alegere pentru tine.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...