warlock Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 daca vrei sa iesi la o plimbarica in timpul liber te urci pe motor si esti dus pe cand cu o conserva.... cu masina ce? nu poti sa dai cheie si sa pleci? ai 4 coae pe motoreta? te teleportezi? ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 E o mica mare diferenta intre cele doua.....la plimbarica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 La drum lung motocicleta are mai multe minusuri: - fie soare, fie ploaie, le resimti in plin. Daca nu esti echipat corespunzator, poti pleca din Bucuresti pe soare, iar pe Valea Oltului sa dai de o ploaie prin care sa nu vezi la cativa metri in fata. E bine sa urmaresti prognoza meteo - faci destul de multe pauze de alimentare. Asta n-ar fi un lucru tocmai rau, avand in vedere ca trebuie sa te mai opresti ca sa te dezmortesti. Dar poate deveni frustrant atunci cand ai o mobra destul de comoda si nu simti nevoia unui popas la fiecare 200km. - daca nu ai o motoreta foarte comoda, cam intepenesti si popasurile devin din ce in ce mai ineficiente in a-ti relaxa diverse parti ale corpului Pe de alta parte, ai si cateva plusuri la drum lung (sau scurt): - fie soare, fie ploaie, le resimti in plin Da, e senzatia aia de "tu si drumu'" pe care n-o poti avea in nicio conserva (unii vor spune ca "decapotabila bla bla" - crede-ma, am avut masina fara "capac" si n-are nicio legatura) - nu prea exista sa stai minute in sir blocat in diverse coloane. Eu am facut Bucuresti - Cluj in 5 ore si jumatate fara sa-mi risc viata in niciun punct si cu o pauza de alimentare/dezmorteala. Cu toate ca minusurile enumerate de mine dispar urgent daca esti muscat de microbu' celor doua roti, parerea mea ar fi sa iti iei B-ul, sa inveti ce inseamna circulatul in trafic, iar apoi sa te urci pe motoreta. Vei avea un avantaj in plus in "sportul" asta, care, sa nu ne ascundem dupa deget, e periculos. Si e cu atat mai periculos cu cat iti lipseste complet experienta mersului in trafic. Tu esti singurul care-ti poarta de grija cand esti pe doua roti si nu strica niciodata sa ai cunostinte practice (nu doar teoretice) despre dobitocul care nu se asigura cand schimba banda, sau care nu stie ca se pastreaza banda in viraj etc. Ar fi de preferat sa capeti experienta asta intr-un mod ceva mai safe. Si inca o parere personala: cauta sa-ti iei A-ul, nu A2-ul, pentru ca sigur, cu timpul, vei dori ceva mai mare. Ar fi pacat sa mai pierzi timp si bani inca o data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Vlad_ Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin.moto Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Prietene,au mai spus si altii,este foarte important sa inveti circulatie pe soselele patriei."Circulatie" inseamna foate mult(mult mai mult decat inveti din cartea pentru examen).Stare de spirit,starea vremii,starea drumurilor,participanti la trafic si altele, toate te ajuta ca sa inveti foarte mult din ceea ce inseamna trafic-circulatie.Cu o masina (cu B-ul de ex.) este mai usor in sensul ca esti mai protejat(in limitele unui mers normal),pana inveti ce inseamna circulatie.Nici trecerea de la" o litera la alta" nu o sa fie usoara. Cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Clar motociclistii care prima data au avut categ B sunt avantajati pentru ca stiu sa se fereasca mai bine. Insa cum zice cineva mai sus, daca esti indecis, inseamna ca esti oarecum decis ca poate motocicleta nu e chiar "your thing". Eu de mic am stiut ca vreau si ca imi voi lua o motocicleta cand mi-o voi permite. Si asa a fost. Si nu am fost cu nimic dezamagit sau descurajat cand m-am suit la ghidon. Si asa cred ca a fost pentru multi motociclisti. Dar, precum sporturile extreme, sexul anal si filmele cu Charles Bronson, motociclismul nu e pentru toata lumea ) E ceva... diferit. Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sprike Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Clar motociclistii care prima data au avut categ B sunt avantajati pentru ca stiu sa se fereasca mai bine. Insa cum zice cineva mai sus, daca esti indecis, inseamna ca esti oarecum decis ca poate motocicleta nu e chiar "your thing". Eu de mic am stiut ca vreau si ca imi voi lua o motocicleta cand mi-o voi permite. Si asa a fost. Si nu am fost cu nimic dezamagit sau descurajat cand m-am suit la ghidon. Si asa cred ca a fost pentru multi motociclisti. Dar, precum sporturile extreme, sexul anal si filmele cu Charles Bronson, motociclismul nu e pentru toata lumea ) E ceva... diferit. Multa bafta! nu-i adevarat B e o poveste, A alta poveste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 14, 2014 Share Postat Februarie 14, 2014 Clar motociclistii care prima data au avut categ B sunt avantajati pentru ca stiu sa se fereasca mai bine. Insa cum zice cineva mai sus, daca esti indecis, inseamna ca esti oarecum decis ca poate motocicleta nu e chiar "your thing". Eu de mic am stiut ca vreau si ca imi voi lua o motocicleta cand mi-o voi permite. Si asa a fost. Si nu am fost cu nimic dezamagit sau descurajat cand m-am suit la ghidon. Si asa cred ca a fost pentru multi motociclisti. Dar, precum sporturile extreme, sexul anal si filmele cu Charles Bronson, motociclismul nu e pentru toata lumea ) E ceva... diferit. Multa bafta! Mai uite ca eu am dat de ambele in acelasi timp dar prima oara mi-am luat motor si traficul l-am invatat tot pe motor ... desi nu aveam experienta deloc nu am avut probleme, acum conteaza daca te mananca in fund/palma etc ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Fa un efort, strange bani si fa-le amandoua deodata, apoi vezi tu care te "coafeaza" mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Si eu zic, B de inceput, sau ambele. Vezi ca e vorba de masina/autoturism, nu de conserve asa cumzic motociclenii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliniasi Postat Februarie 17, 2014 Share Postat Februarie 17, 2014 (editat) Sincer sa fiu,circul zilnic sau macar de 3-4 ori pe saptamana cu masina personala....desigur ca pasager si am cat de cat o oare care "experienta" in trafic pentru ca imi simulez mai tot timpu ce as face in situatia x sau in situatia Y. Dar ma ia cu emotii la unele faze ,mai ales ca sunt sute si sute de "profesionisti" plus ca vad ca au iesit niste gropi dupa iarna asta ,ca zici ca se rastoarna autobuzul. E ceva ,pana la urma asa ma gandeam si eu ...B si apoi A2 (am 18 ani,fac 19....mor pana la 24 cand poti da A ). Acum vine intrebare....cam ce motor sar potrivi cu mine . Am 174 inaltime,cam vreo 73-75kg, nu fac sala ...dar am muschi cat de cat (merg foarte mult pe jos si am fost sportiv de performanta),mi-a crescut oleaca burta ...am putin lordoza lombara. Pe mine m-ar interesa ceva gen "chopper" sa ii zic asa de 125-400cmc(asta e maxim-u pt A2 parca). Imi plac foarte mult modele Yamaha Virago si Dragster ,dar si Banditu de Suzuki Bandit. Care e mai fiabila,mai ok pe toate "planurile"...adica sa fie ok si pentru 2 persoane? P.S: Dragsteru e flacara mea ,imi doresc unul de cand eram mai mic ...cred ca toti ne-am dorit modelu asta. P.S2 : Nu prea imi plac sport-bike. Multumesc mult pentru raspunsurile de mai sus,chiar am sa dau ori intai de B si apoi de A2 ori pe ambele odata. Editat Februarie 17, 2014 de aliniasi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Din dreapta se vede altfel, colegu'! Ai sa vezi ca de la volan ai simturile mult mai ascutite si chiar si masina se aude si se simte altfel de la juma' de metru mai in stanga Cat despre ce ti s-ar potrivi... asta doar tu poti afla. Urca-te in scoala pe un chopper/custom, urca-te pe un enduro (sau dual sport), incearca o supermoto... Poti incerca si un cruiser/tourer pur-sange, dar nu prea le gasesti ca sa fie conforme cu A2-ul. Daca te supara spatele, poti sa excluzi din start ceva cu o pozitie mai sportiva, pentru ca vei suferi la drum lung. Parerea mea personala ar fi sa incerci un dual sport, din categoria lui Honda CB500X. Te poarta decent pe sosele si mai poti face si-un drum forestier decent cu ea. In oras, datorita pozitiei mai drepte si a faptului ca-i mai usurica, ai putea negocia cu destula usurinta coloanele de masini. Ar fi the best bang for your buck. Eu, dupa un an de dat cu VFR-ul, mi-am dat seama ca mi-as dori foarte tare un dual sport. N-as renunta la sport/tourer, dar un dual sport iti largeste orizontul plimbarilor destul de mult Si neaparat ceva usurel, nu vreun R1200 GSA, sau Varadero, ca sunt mari si grele precum China. Un chopper/custom te cam obliga la asfalt. Dar, daca iti place mai mult categoria asta, eu as merge pe Virago. Se gasesc de cumparat la niste preturi bunicele, iar unele sunt chiar in firea lor - isi merita banii. Nu m-as putea pronunta cu privire la Bandit, ca nu stiu NIMIC despre ele. Am un coleg care a avut unu', da' era cel de 650cmc. Nu stiu sa se fi plans de ceva, dar a schimbat-o la un moment dat cu un GSR. Pozitia imi pare tipica pentru naked, nu fenomenal de comoda, da' nici adus de spate ca pe o sportiva. Aici e mai in masura sa te lamureasca colegu' warlock (conform semnaturii, zic). Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) Pentru cei cu probleme cu spatele, pozitia de pe cruiser/chopper e mai rea decat pe sportiva, stiai? Nu, nu stiam. N-am nici probleme cu spatele si nici n-am facut vreun drum cu clasa asta. Bun de bagat la cap Editat Februarie 18, 2014 de w33bb0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) In Romania cel putin din cauza climatului cu 4 anotimpuri, o masina devine oarecum o necesitate. De prin decembrie cel tarziu pana pe la finalul lui februarie, nu poti merge cu motocicleta. In tarile precum Spania, Italia, sunt multi mai multi motociclisti tocmai din motivul asta, ca pot merge tot anul. Cel putin iarna, masina este o necesitate. In plus iti ajuta sa ai o masina pe langa motocicleta, la diverse treburi, scule, carat, mesterit, transportat, etc. N-ai sa faci nici economii, si eu am plecat cu ideea asta, ca o sa consume putin, ca sunt mai ieftine, ca esti mai eco-bio, insa, in realitate, in masina am bagat mult mai putini bani decat in motocicleta, am si facut cateva accidente pe moto care sigur au fost mult mai periculoase decat daca le-as fi facut cu masina... sau sintetizand eu credeam ca o sa fac o alegere rationala si pragmatica cu motocicleta dar in final s-a transformat doar in hobby/placere, o alegere cu inima. Adica, desi m-am imprastiat pe asfalt, desi am rupt 2 furci, desi motocicleta consuma 6l si dci-ul sub 5 in oras... tot abia astept sa mai treaca cateva zile si sa ma urc pe gs Sunt si la noi care au doar A-ul, dar astia is putini si de regula tineri. Si oricum, faza cu "conservar" "conserva" nici eu n-am priceput-o, probabil e o chestie de turma, si prin vest e termenul de "cager" echivalentul conservarului, deci e ceva ce tine de a fi "true biker". ( in sens ironic zic nu ma refer la motociclist adevarat cu-adevarat ) ) Nu inteleg de ce trebuie sa fie un "versus" mereu in orice discutie, raspunsul este de fapt, amandoua In cazul meu, da, abia astept sa incep iar sa merg 90% din timp co motocicleta si doar 10% poate cu masina, ca s-a facut cald... dar nu pot sa nu ma gandesc la lunile de iarna si mai ales la gerul ala de -15 grade, cand masina m-a ajutat enorm. Nu prea conteaza daca iei intai A-ul sau B-ul asa mult, sau sa conduci intai masina, dar sfatul meu este sa nu neglijezi B-ul si sa-ti iei masina ca iti va ajuta foarte mult, mult mai mult decat motocicleta. Masina=necesitate Moto=pasiune Editat Februarie 18, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 sfatul meu este sa nu neglijezi B-ul si sa-ti iei masina ca iti va ajuta foarte mult, mult mai mult decat motocicleta. Masina=necesitate Moto=pasiune Categoria B te va ajuta foarte mult si la o eventuala angajare, e strict necesara pentru marea majoritate a joburilor din servicii, de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarto Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Eu mi-am luat un GSX-R de 600 drept prim motor.. o sa mor ? Astea cu aia e prea puternica, aia prea slaba .. nush, sunt chestii subiective. Depinde foarte mult de personajul ce calareste mobra.. de cata cenusa are in cap. Parerea mea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 Zic si eu una asa...mai bine taceam Daca nu ar exista b-ul deloc ci numai A-ul ce ati face si viceversa?=necesitate Sa zicem X vrea doar motor,cu masina n-ar avea ce face(exista si asa ceva) atunci cum o rezolva,nu mai face A-ul ca vai de mine e periculos daca nu ai cativa km cu masina?....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Februarie 18, 2014 Share Postat Februarie 18, 2014 (editat) Sa incerc eu sa raspund, e o intrebare interesanta da frau liber imaginatiei. Daca ar exista doar motociclete probabil ca as gasi o solutie ( sau am gasi cu totii o solutie, ca doar toti am avea problema asta ) sa merg cu ea si la -20 de grade. Probabil lanturile/cuiele pe cauciuc ar fi legale pe strada... Ne-am cauta toti haine calumea, eventual din alea incalzite electric, si cumva ne-am descurca. Ar fi placut sa fie numai motociclete, sa nu vad maxim 10 intr-o zi intreaga si sa fie orasul plin de asa ceva, si sa nu se mai uite lumea la mine ca la vreun ciudat si sa puna etichete doar pt ca am ales sa am (si) motocicleta. Dar astea pana la urma sunt vise si realitatea e cum e, cu x5 si audi si manelisti care ne cred nebuni la cap Si oricum imediat ce am postat mi-am dat seama ca nu am neaparat dreptate, si motocicleta e sau poate fi practica si utila si pentru multi chiar e. Ca sa nu mai vorbim de scutere, desi multi nu le agreeaza, alea chiar is gandite pt a fi practice si un mijloc de transport urban foarte eficient. Eu oricum zic ca isi au locul pe pamant si masinile, si motocicletele, si scuterele, si elicopterele, si skyjet-ul.. si asa mai departe, fiecare cu utilitatea lui. Ah, si legat de treaba asta cu B-ul pentru a capata experienta, eu nu sunt de acord, mi se pare gen "idee fixa" de pe motociclism.ro. Eu pot spune ca e fix invers aici, anume cele cateva mii de km pe motocicleta m-au facut un sofer mult mai bun pe categoria B! Deci taman pe dos. Eu in schimb sustin altceva si anume ca un incepator pe A ( cu atat mai mult daca n-are experienta pe alta categorie sau n-a mers macar cu o bicicleta ceva in trafic ) n-are ce cauta pe un motor puternic si ar trebui sa se limiteze la motoare nu foarte rapide ( care oricum is mai rapide decat majoritatea masinilor ). Adica e ca si cum iei permisul pt B si te urci intr-un Porsche. Sansele sa-ti scape ambreiaju' in Dacia din fata da la stop sunt mari cred ) Editat Februarie 18, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodo_tk Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 Eu zic sa-ti iei B-ul. Pentru ca este o necesitate. Daca naste nevasta'ta la 3 dimineata nu poti s-o duci pe motor la spital. (exemplu idiot, dar intelegi ideea) Dup'aia da-te cu un scuter prin oras. Vezi cum iti place. Cu scuterul toti o sa te ignore si o sa-si bata **** de tine, cum se zice. In felul asta o sa vezi partea urata a mersului pe 2 roti. Daca dupa asta tot o sa mai vrei motor, du-te si ia-ti si A-ul si mai discutam pe urma ce mobra sa-ti iei. Acum e prematura discutia. Eu am facut in felul urmator. Am facut A si B in paralel. In tot acest timp ma deplasam prin oras pe un scuter de 49cmc pe acte si 88cmc in realitate. Prindea 90km/h relativ usor. Am luat A-ul si B-ul dar am continuat sa merg doar cu masina si scuterul. Dupa 4 ani mi-am luat motor. Pot sa spun ca altfel vad traficul de pe motor. In acesti ani am invatat orasul, zonele prin care merg deobicei. Stiu la ce sa ma astept, stiu cum gandesc soferii in general (pentru zonele noi, unde n-am mai fost, prin care merg). Ma ajuta mult pe scurt. In ziua de azi, motocicleta ramane o pasiune, masina o necesitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Pentru scuter trebuie categoria AM, scolarizarea costa ceva mai putin decit A-ul, dar in conditiile actuale sint cam bani aruncati, deoarece cu categoria A poti conduce toate categoriile inferioare (A2, A1, AM). Daca bugetul nu e o problema, poate sa faca simultan A si B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
w33bb0 Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Colegu' spune ca n-are varsta pentru A si d-aia se uita la A2. Pun si eu o intrebare aici, ca tot s-a atins subiectul scutere: B-ul poate echivala AM-ul cumva? Cu alte cuvinte, daca ai B-ul poti conduce utilaje sub 50cmc? Imi cer scuze pentru ignoranta si lenea de a scotoci prin legislatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Februarie 21, 2014 Share Postat Februarie 21, 2014 Da,cu B-ul poti conduce Sub 50cmc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.