Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

La clasa asta cel mai important parametru e inaltimea ta, daca ai peste 1.75 (sau pe acolo) mi se pare cel mai corect sa te orientezi spre dual-sport sau super-moto, naked-urile sint pur si simplu prea mici ca geometrie ca sa incapi pe ele si sint si cele mai usoare din clasa (cam flutura pe drum).

Teoretic exista si o diferenta in puterea motorului (la 4T vorbesc), 125-urile au intre 10 si 15CP, pentru oras e suficient si cel mai slabut, dar daca ai segmente de mers pe afara e bine sa ai cit mai multi cai la dispozitie, chit ca esti oricum fiul ploiii cu acest motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut dragi prieteni ,am o intrebare pe care nu o pot clarifica in cap si am decis sa va cer o parere. As dori sa stiu ce ar fi mai ok ,sa fac A2 sau sa ma apuc de B ...si apoi A2. Eu personal imi doresc foarte mult sa dau pentru motor ,din multe puncte de vedere,dar nu stiu care e mai accesibila in situatia mea. In principal ma intereseaza transportul zilnic (poti conduce zilnic o motocicleta ? cum e traficul pentru un motociclist in iasi sau mai bine spus in romania?) Nu prea ma intereseaza viteza ...ca tinta pentru mine ar fi Yamaha Virago 125/250 sau ceva in genul asta. E dificil? Stresant ? Obositor ? Ar fi mai ok ,sa incep cu B-u ,cu toate ca imi doresc foarte mult A2 :scratch: ?

Apoi ,cum e treaba cu distantele mai mari ..de exemplu : Iasi - Bucuresti ? e greu ?

Chiar sunt curios si astept raspunsurile voastre,pe parcurs am sa mai adaug intrebari ,daca imi mai amintesc vreo cateva.

Multam fain!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti pui probleme de genul, apuca te de B. Pasiunea si chemarea catre moto nu se pupa cu indecizia. E greu, periculos, incomod uneori (fata de masina), dar ce conteaza astea atunci cand iti place sa mergi pe moto, abia astepti sa incaleci si parca nu te ai mai opri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha Virago 125/250 E dificil? Stresant ? Obositor ?Iasi - Bucuresti ? e greu ?

 

da! o sa-ti blestemi zilele dupa 1 sezon si 3-4 drumuri d-astea, chiar daca stiu un personaj pe V 250 care face zeci de mii km! (festina lente) - chiar anglia!

 

Motocicleala nu e deloc iefina! Motocicleta sta acasa vreo 4-5 luni pe an! Masina cel mult 4-5 zile pe an sta inzapezita!

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

#warlock

Care ar fi cauza ? :)) din cauza drumului lung si viteza mica ? (sunt o persoana mai "calma" ,si am destula rabdare :D )



#Kevinn

Ai dreptate la faza asta. Dar imi place si imi doresc mult mult mult! mai mult decat B ,dar intervine si chestia ca ...nu prea am avut rude "motocicliste" si nu prea am pus laba pe un motor sa il simt ,nici macar pe un scuter .

 

Stiu ca stai cu motoru 4-5 luni ,dar totusi cand vine primavara si totu e uscat ...mama mama ,imi si inchipui :))!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasa B-ul fa doar A-ul...e stresant,obositor dar satisfactia e garantata :oilleak:

Daca o folosesti zilnic,ma gandesc naveta sau...sa zicem ca e greu dar daca vrei sa iesi la o plimbarica in timpul liber te urci pe motor si esti dus pe cand cu o conserva....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La drum lung motocicleta are mai multe minusuri:

- fie soare, fie ploaie, le resimti in plin. Daca nu esti echipat corespunzator, poti pleca din Bucuresti pe soare, iar pe Valea Oltului sa dai de o ploaie prin care sa nu vezi la cativa metri in fata. E bine sa urmaresti prognoza meteo :)

- faci destul de multe pauze de alimentare. Asta n-ar fi un lucru tocmai rau, avand in vedere ca trebuie sa te mai opresti ca sa te dezmortesti. Dar poate deveni frustrant atunci cand ai o mobra destul de comoda si nu simti nevoia unui popas la fiecare 200km.

- daca nu ai o motoreta foarte comoda, cam intepenesti si popasurile devin din ce in ce mai ineficiente in a-ti relaxa diverse parti ale corpului

 

Pe de alta parte, ai si cateva plusuri la drum lung (sau scurt):

- fie soare, fie ploaie, le resimti in plin :) Da, e senzatia aia de "tu si drumu'" pe care n-o poti avea in nicio conserva (unii vor spune ca "decapotabila bla bla" - crede-ma, am avut masina fara "capac" si n-are nicio legatura)

- nu prea exista sa stai minute in sir blocat in diverse coloane. Eu am facut Bucuresti - Cluj in 5 ore si jumatate fara sa-mi risc viata in niciun punct si cu o pauza de alimentare/dezmorteala.

 

Cu toate ca minusurile enumerate de mine dispar urgent daca esti muscat de microbu' celor doua roti, parerea mea ar fi sa iti iei B-ul, sa inveti ce inseamna circulatul in trafic, iar apoi sa te urci pe motoreta. Vei avea un avantaj in plus in "sportul" asta, care, sa nu ne ascundem dupa deget, e periculos. Si e cu atat mai periculos cu cat iti lipseste complet experienta mersului in trafic. Tu esti singurul care-ti poarta de grija cand esti pe doua roti si nu strica niciodata sa ai cunostinte practice (nu doar teoretice) despre dobitocul care nu se asigura cand schimba banda, sau care nu stie ca se pastreaza banda in viraj etc. Ar fi de preferat sa capeti experienta asta intr-un mod ceva mai safe.

 

Si inca o parere personala: cauta sa-ti iei A-ul, nu A2-ul, pentru ca sigur, cu timpul, vei dori ceva mai mare. Ar fi pacat sa mai pierzi timp si bani inca o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene,au mai spus si altii,este foarte important sa inveti circulatie pe soselele patriei."Circulatie" inseamna foate mult(mult mai mult decat inveti din cartea pentru examen).Stare de spirit,starea vremii,starea drumurilor,participanti la trafic si altele, toate te ajuta ca sa inveti foarte mult din ceea ce inseamna trafic-circulatie.Cu o masina (cu B-ul de ex.) este mai usor in sensul ca esti mai protejat(in limitele unui mers normal),pana inveti ce inseamna circulatie.Nici trecerea de la" o litera la alta" nu o sa fie usoara. Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar motociclistii care prima data au avut categ B sunt avantajati pentru ca stiu sa se fereasca mai bine. Insa cum zice cineva mai sus, daca esti indecis, inseamna ca esti oarecum decis ca poate motocicleta nu e chiar "your thing". Eu de mic am stiut ca vreau si ca imi voi lua o motocicleta cand mi-o voi permite. Si asa a fost. Si nu am fost cu nimic dezamagit sau descurajat cand m-am suit la ghidon. Si asa cred ca a fost pentru multi motociclisti. Dar, precum sporturile extreme, sexul anal si filmele cu Charles Bronson, motociclismul nu e pentru toata lumea :)) E ceva... diferit.

 

Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar motociclistii care prima data au avut categ B sunt avantajati pentru ca stiu sa se fereasca mai bine. Insa cum zice cineva mai sus, daca esti indecis, inseamna ca esti oarecum decis ca poate motocicleta nu e chiar "your thing". Eu de mic am stiut ca vreau si ca imi voi lua o motocicleta cand mi-o voi permite. Si asa a fost. Si nu am fost cu nimic dezamagit sau descurajat cand m-am suit la ghidon. Si asa cred ca a fost pentru multi motociclisti. Dar, precum sporturile extreme, sexul anal si filmele cu Charles Bronson, motociclismul nu e pentru toata lumea :)) E ceva... diferit.

 

Multa bafta!

nu-i adevarat B e o poveste, A alta poveste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar motociclistii care prima data au avut categ B sunt avantajati pentru ca stiu sa se fereasca mai bine. Insa cum zice cineva mai sus, daca esti indecis, inseamna ca esti oarecum decis ca poate motocicleta nu e chiar "your thing". Eu de mic am stiut ca vreau si ca imi voi lua o motocicleta cand mi-o voi permite. Si asa a fost. Si nu am fost cu nimic dezamagit sau descurajat cand m-am suit la ghidon. Si asa cred ca a fost pentru multi motociclisti. Dar, precum sporturile extreme, sexul anal si filmele cu Charles Bronson, motociclismul nu e pentru toata lumea :)) E ceva... diferit.

 

Multa bafta!

Mai uite ca eu am dat de ambele in acelasi timp dar prima oara mi-am luat motor si traficul l-am invatat tot pe motor ... desi nu aveam experienta deloc nu am avut probleme, acum conteaza daca te mananca in fund/palma etc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa :)

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa :)

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa fiu,circul zilnic sau macar de 3-4 ori pe saptamana cu masina personala....desigur ca pasager :D si am cat de cat o oare care "experienta" in trafic pentru ca imi simulez mai tot timpu ce as face in situatia x sau in situatia Y. Dar ma ia cu emotii la unele faze ,mai ales ca sunt sute si sute de "profesionisti" :) plus ca vad ca au iesit niste gropi dupa iarna asta ,ca zici ca se rastoarna autobuzul. E ceva ,pana la urma asa ma gandeam si eu ...B si apoi A2 (am 18 ani,fac 19....mor pana la 24 cand poti da A ).

Acum vine intrebare....cam ce motor sar potrivi cu mine . Am 174 inaltime,cam vreo 73-75kg, nu fac sala ...dar am muschi cat de cat (merg foarte mult pe jos si am fost sportiv de performanta),mi-a crescut oleaca burta ...am putin lordoza lombara. Pe mine m-ar interesa ceva gen "chopper" sa ii zic asa de 125-400cmc(asta e maxim-u pt A2 parca). Imi plac foarte mult modele Yamaha Virago si Dragster ,dar si Banditu de Suzuki Bandit. Care e mai fiabila,mai ok pe toate "planurile"...adica sa fie ok si pentru 2 persoane?

P.S: Dragsteru e flacara mea ,imi doresc unul de cand eram mai mic ...cred ca toti ne-am dorit modelu asta.

P.S2 : Nu prea imi plac sport-bike.

 

 

Multumesc mult pentru raspunsurile de mai sus,chiar am sa dau ori intai de B si apoi de A2 ori pe ambele odata.

Editat de aliniasi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din dreapta se vede altfel, colegu'! Ai sa vezi ca de la volan ai simturile mult mai ascutite si chiar si masina se aude si se simte altfel de la juma' de metru mai in stanga :)

Cat despre ce ti s-ar potrivi... asta doar tu poti afla. Urca-te in scoala pe un chopper/custom, urca-te pe un enduro (sau dual sport), incearca o supermoto... Poti incerca si un cruiser/tourer pur-sange, dar nu prea le gasesti ca sa fie conforme cu A2-ul. Daca te supara spatele, poti sa excluzi din start ceva cu o pozitie mai sportiva, pentru ca vei suferi la drum lung.

Parerea mea personala ar fi sa incerci un dual sport, din categoria lui Honda CB500X. Te poarta decent pe sosele si mai poti face si-un drum forestier decent cu ea. In oras, datorita pozitiei mai drepte si a faptului ca-i mai usurica, ai putea negocia cu destula usurinta coloanele de masini. Ar fi the best bang for your buck.

Eu, dupa un an de dat cu VFR-ul, mi-am dat seama ca mi-as dori foarte tare un dual sport. N-as renunta la sport/tourer, dar un dual sport iti largeste orizontul plimbarilor destul de mult :) Si neaparat ceva usurel, nu vreun R1200 GSA, sau Varadero, ca sunt mari si grele precum China.

Un chopper/custom te cam obliga la asfalt. Dar, daca iti place mai mult categoria asta, eu as merge pe Virago. Se gasesc de cumparat la niste preturi bunicele, iar unele sunt chiar in firea lor - isi merita banii.

Nu m-as putea pronunta cu privire la Bandit, ca nu stiu NIMIC despre ele. Am un coleg care a avut unu', da' era cel de 650cmc. Nu stiu sa se fi plans de ceva, dar a schimbat-o la un moment dat cu un GSR. Pozitia imi pare tipica pentru naked, nu fenomenal de comoda, da' nici adus de spate ca pe o sportiva. Aici e mai in masura sa te lamureasca colegu' warlock (conform semnaturii, zic).

Multa bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din dreapta se vede altfel, colegu'! Ai sa vezi ca de la volan ai simturile mult mai ascutite si chiar si masina se aude si se simte altfel de la juma' de metru mai in stanga :)

Cat despre ce ti s-ar potrivi... asta doar tu poti afla. Urca-te in scoala pe un chopper/custom, urca-te pe un enduro (sau dual sport), incearca o supermoto... Poti incerca si un cruiser/tourer pur-sange, dar nu prea le gasesti ca sa fie conforme cu A2-ul. Daca te supara spatele, poti sa excluzi din start ceva cu o pozitie mai sportiva, pentru ca vei suferi la drum lung.

Parerea mea personala ar fi sa incerci un dual sport, din categoria lui Honda CB500X. Te poarta decent pe sosele si mai poti face si-un drum forestier decent cu ea. In oras, datorita pozitiei mai drepte si a faptului ca-i mai usurica, ai putea negocia cu destula usurinta coloanele de masini. Ar fi the best bang for your buck.

Eu, dupa un an de dat cu VFR-ul, mi-am dat seama ca mi-as dori foarte tare un dual sport. N-as renunta la sport/tourer, dar un dual sport iti largeste orizontul plimbarilor destul de mult :) Si neaparat ceva usurel, nu vreun R1200 GSA, sau Varadero, ca sunt mari si grele precum China.

Un chopper/custom te cam obliga la asfalt. Dar, daca iti place mai mult categoria asta, eu as merge pe Virago. Se gasesc de cumparat la niste preturi bunicele, iar unele sunt chiar in firea lor - isi merita banii.

Nu m-as putea pronunta cu privire la Bandit, ca nu stiu NIMIC despre ele. Am un coleg care a avut unu', da' era cel de 650cmc. Nu stiu sa se fi plans de ceva, dar a schimbat-o la un moment dat cu un GSR. Pozitia imi pare tipica pentru naked, nu fenomenal de comoda, da' nici adus de spate ca pe o sportiva. Aici e mai in masura sa te lamureasca colegu' warlock (conform semnaturii, zic).

Multa bafta!

 

Pentru cei cu probleme cu spatele, pozitia de pe cruiser/chopper e mai rea decat pe sportiva, stiai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei cu probleme cu spatele, pozitia de pe cruiser/chopper e mai rea decat pe sportiva, stiai?

Nu, nu stiam. N-am nici probleme cu spatele si nici n-am facut vreun drum cu clasa asta. Bun de bagat la cap :)

Editat de w33bb0
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In Romania cel putin din cauza climatului cu 4 anotimpuri, o masina devine oarecum o necesitate. De prin decembrie cel tarziu pana pe la finalul lui februarie, nu poti merge cu motocicleta. In tarile precum Spania, Italia, sunt multi mai multi motociclisti tocmai din motivul asta, ca pot merge tot anul.

Cel putin iarna, masina este o necesitate. In plus iti ajuta sa ai o masina pe langa motocicleta, la diverse treburi, scule, carat, mesterit, transportat, etc.

 

N-ai sa faci nici economii, si eu am plecat cu ideea asta, ca o sa consume putin, ca sunt mai ieftine, ca esti mai eco-bio, insa, in realitate, in masina am bagat mult mai putini bani decat in motocicleta, am si facut cateva accidente pe moto care sigur au fost mult mai periculoase decat daca le-as fi facut cu masina... sau sintetizand eu credeam ca o sa fac o alegere rationala si pragmatica cu motocicleta dar in final s-a transformat doar in hobby/placere, o alegere cu inima. Adica, desi m-am imprastiat pe asfalt, desi am rupt 2 furci, desi motocicleta consuma 6l si dci-ul sub 5 in oras... tot abia astept sa mai treaca cateva zile si sa ma urc pe gs :)

 

Sunt si la noi care au doar A-ul, dar astia is putini si de regula tineri. Si oricum, faza cu "conservar" "conserva" nici eu n-am priceput-o, probabil e o chestie de turma, si prin vest e termenul de "cager" echivalentul conservarului, deci e ceva ce tine de a fi "true biker". ( in sens ironic zic nu ma refer la motociclist adevarat cu-adevarat :)) )

 

Nu inteleg de ce trebuie sa fie un "versus" mereu in orice discutie, raspunsul este de fapt, amandoua :)

 

In cazul meu, da, abia astept sa incep iar sa merg 90% din timp co motocicleta si doar 10% poate cu masina, ca s-a facut cald... dar nu pot sa nu ma gandesc la lunile de iarna si mai ales la gerul ala de -15 grade, cand masina m-a ajutat enorm.

 

Nu prea conteaza daca iei intai A-ul sau B-ul asa mult, sau sa conduci intai masina, dar sfatul meu este sa nu neglijezi B-ul si sa-ti iei masina ca iti va ajuta foarte mult, mult mai mult decat motocicleta.

 

Masina=necesitate

Moto=pasiune

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important aspect dupa parerea mea e traficul. Pentru un incepator e mai safe sa fie intr-o conserva decat pe o motocicleta. O eventuala greseala doare mai putin. Deci sfatul meu e sa dai de B, sa te inveti cu traficul, cu soferii, cu felul in care gandesc si reactioneaza ei, sa reusesti sa anticipezi orice miscare a lor. Si apoi poti sa te apuci si de moto. Eu mi-am luat A-ul si B-ul de la 18 ani, dar motociclist am devenit abia la 24 de ani si cred ca a fost mai bine asa :)

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfatul meu este sa nu neglijezi B-ul si sa-ti iei masina ca iti va ajuta foarte mult, mult mai mult decat motocicleta.

Masina=necesitate

Moto=pasiune

Categoria B te va ajuta foarte mult si la o eventuala angajare, e strict necesara pentru marea majoritate a joburilor din servicii, de exemplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...