Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

N-am nimic cu ei, nici de bine nici de rau, nu-i cunosc, doar le-am vazut anunturile la "new content" sau cum ii spune:

/index.php?/topic/734720-honda-hornet-600cc-an2001-94cp-18346km-1685-eur/

/index.php?/topic/734716-kawasaki-er5-500cc-an1999-50cp-21678km-1335-eur/

Eu personal le-as pune inaintea Kixco sau cum ii spune cu vreo 10 lungimi!

Asa, o fi termen legal pt repunere in functie, ia o piesa de la alta "donatoare" (cu voie sau fara, eventual a altui client, internata mai recent si suferind de altceva), ti-o da mergand, dupa un timp mai lung sau mai scurt situatia se repeta. Din 2-3 defecte s-a dus sezonul, cand da prima zapada te suna s-o iei reparata, mai curg 4-5 luni din garantie cat sta la iernat!


» Post actualizat in 04 Feb 2016 17:17

Si normal ca dealerul are tot interesul sa refuze garantia si sa se fofileze, banuiesc eu ca nu deconteaza reparatiile si se merge pe asa numitul sistem forfetar (ca dealer ai un pret de lista, primesti x discount din care iti acoperi si garantiile => orice reparatie se scade din profit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sper doar ca cei mai noi centauri sa stie sa-si stapaneasca dorinta de adrenalina in trafic . Acestea fiind spuse va doresc sa macinati kilometri fara incidente !!! Asfalt uscat si drum bun ! :cheers: :peace:

 

Ehe ... problema e ca nu stii ce nu stii pana nu inveti ceea ce nu ai stiut ... Te fura peisajul, te fura traficul, te simti bine .... si nu l-ai vazut pe ala care nu-ti da prioritate. Sau aluneci pe o pata de ulei. Sau ... multe altele. Sa nu uitam de "prietenii" motociclisti care te provoaca la nebunii. Se pare ca ai capul pe umeri. Pastreaza-l acolo.

 

Bine ai venit in lumea motociclistilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru incurajari . Cred ca asa am fost tot timpul cu "capul pe umeri" dar acum cu un copil acasa si inca unul pe drum trebuie sa ma gandesc mai mult la ei decat la mine !!! Vreau sa-i pot vedea crescand vreau sa-mi vad nepotii nu sa ajung sa se vorbeasca despre mie la trecut sau sa devin o povara pentru ei. Sper ca odata cu parcurgerea mai multor km sa pot deveni mai util pentru ceilalti si prin sfaturi practice !!! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Citesc de ceva vreme pe forum, diverse si diverse, si intr un final, vin si eu cu rugamintea, sa ma ajutati cu niste sfaturi-raspunsuri.

Am 31 de ani, si dupa niste ani in care ma gandeam sa ma apuc de A, m-am inscris la scoala de soferi, momentan doar cursuri de legislatie-asteptam vremea buna pentru poligon. Poate ca e mai bine asa, acum sunt-cred eu-cu capul pe umeri. Mobra la care ma uit, si ma atrage foarte mult, ar fi Yamaha Dragstar 650 Classic-probabil model 2000-tinand cont de preturi. Tinand cont ca am 1.80m si aproape 100kg(98.6 incercam sa mai slabim :)), nu ma sperie cele 220 kg ale vacii. Oricum vreau doar plimbat lejer si linistit.

Prima intrebare ar fi ,daca mobra propusa s-ar potrivi pentru cineva de statura mea, incepator fiind.

A doua intrebare ar fi, in situatia in care mobra achizitionata ar fi ok din pdv tehnic, si nu are nevoie de cine stie ce interventii, cat ar costa o revizie completa, si cam ce ar trebui facut la ea, indiferent de stare. Eu unul, ma gandesc la schimbat placute frana, ulei,reglat, etc. Nu ma pricep de nici o culoare la mecanica, si sunt curios cat ar putea sa coste treaba asta.

A treia intrebare ar fi, pentru ca nu m-am dumerit, la cat ar ajunge costurile de inmatriculare, pentru o mobra adusa din UE.

A patra intrebare ar fi, cat ar trebui sa iau in calcul, ca si buget, pentru echipament de protectie-second, dar ok, casca, geaca cu protectii, manusi, incaltaminte. Eu ma gandeam cam asa: casca 700, geaca 600, manusi 200, incaltaminte 300, un total de 1800 Ron, ar fi destul?

Pun intrebarile, pentru ca incerc sa fac niste calcule pertinente, astfel incat , orice achizitie ar fi, sa tina cont de puntele obligatorii-echipament, revizie, taxe inmatriculare.

Multumesc anticipat de raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca s-ar potrivi... e grea, dar are centrul de greutate jos, nu se simte asa rau.

Ca idee... ulei + filtru ulei cam 150 lei (poti sa dai si mai mult, depinde ce ulei alegi), filtru de aer 100-150 lei, bujii 50-60 lei, placute frana 120-150 lei perechea, ulei de furca + simeringuri 100-150 lei. Si ce o mai gasi mecanicul pe acolo. Ulei cardan, garnituri, cabluri de acceleratie sau ambreiaj, eventuale probleme electrice...

Manopera nu prea am idee cat e, dar pt un schimb de ulei cred ca maxim 30 lei. Un schimb de placute si o aerisire (fara lichidul de frana, recomandat sa-l schimbi), mai mult de 70 lei nu cred sa fie, fiind vorba de un singur etrier. Furca fata cred ca te costa mai mult, 100-150 lei manopera, daca e vorba si de schimbat simeringurile. O curatare a carburatoarelor si un reglaj, cam 200 lei.

La echipament nu ai adaugat pantalonii sau macar niste genunchiere. In rest, preturile calculate de tine sunt ok, pt echipamente sh. La 700 lei poti sa iei si o casca noua, vezi ce oferte gasesti pe net. Atat am dat si eu la oferta pe un Scorpion exo500, cu pinlock si ochelari de soare incorporati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa îți răspund și eu unde ma pricep. Sunt începător ca tine, cu doi ani mai tânăr și cu cancerul luat în toamna, fără niciun km de mers cu moto.

Legat de echipament:

- casca: pe forum toți recomanda o casca noua. Cică un raport bun calitate pret are Nolan asa ca am luat un N86 cu 800 lei

Deși am cautat sa îmi iau și eu echipament sh am descoperit brandul Oxford despre care majoritatea spun ca are un raport bun calitate-pret. Așadar am luat următoarele:

- geaca Copenhag (parca) cu 600 lei (era redusa)

- mănuși RP2 cu 250

- pantalonii ii comandam în martie cu 600 de lei

 

Îți recomand să îți iei casca ta și mănușile tale în poligon, ca sa nu dai în hepatita. Eu am folosit doar o cagula și... Tot nu mi-a plăcut senzația.

Legat de service... Nu știu. O sa aflu și eu în martie. Nu uita de anvelope care sunt foarte scumpe și cica noi, începătorii ar trebui sa ma schimbam după maxim 4 ani de la data productiei... Deci încă vreo 900 de lei.

Bujiile ptr cb500 costa vreo 80-90 de lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

multumesc de raspunsuri!

La o intrebare imi raspund singur, poate se uita si altii ca mine pe forum si le scapa topicul-raspuns la intrebarea 3

/index.php?/topic/41920-import-moto-din-italiagermania-etc-totul-despre/page-52

Deci am de citit :)

M-a pus pe ganduri treaba cu echipamentul de la scoala..

Eu ma gandeam la o casca de tip flip up, o sa ma pun pe citit reviewuri. Din ce am vazut pana acum, ar fi mai zgomotoasa, sunt modele care nu ofera protectie la barbie, etc. De exemplu un Nolan N91-Evo Classic. Tinand cont ca vreau doar plimbarica la viteza de croaziera, redusa, si ca vreau sa ma pot opri des, sa arunc o privire in colo in coace, mi se pare foarte practic acest tip de casca.

Din experienta celor din Bucuresti, puteti recomanda magazine in Bucuresti, unde sa fie oameni ok, nu doar sa vanda si atat?

SI aici am gasit ceva util pentru incepatori, poate vine in ajutorul celor ca mine,derutati :))

http://pemotoare.ro/tipuri-de-casti-moto/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, scriu de pe telefon și am uitat sa iti raspund la 3-a.

Eu am luat morți de la Sermoto. Înțelegerea cu ei a fost sa facă ei autentificarea si ITP-ul. Cică la astea mai vechi, fabricate înainte de nu știu ce an costa mai mult. În fine, ITP-ul si autentificarea au fost 550 plus 150 comisionul lor. Am preferat metoda asta ptr ca era mai ieftin și mai comod. Eu trebuia sa închiriez platforma, sa îmi iau concediu...

Restul taxelor nu mi le amintesc foarte bine dar încerc sa le enumar (s-a ocupat taica-meu mai mult ptr ca am luat-o pe numele lui)

- asigurare 6 luni 220

- numar preferrntial 65

- taxa talon... Nu mai stiu, încep sa le amestec cu ce am plătit ptr permis. Apropo, absolut totul ptr scoala a fost vreo 1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna ziua!

 

Ma numesc Razvan, am 24 de ani, sunt inginer, cumpatat pe sosea, posesor de B de la 18 ani, timp in care am condus in fiecare zi, iar in ultimii ani minim 130km/zi. In curand, voi avea si categoria A si intentionez sa cumpar o motocicleta noua, potrivita pentru inceput, dar care sa nu ma dezamageasca nici dupa 2 3 ani.

 

M-am oprit asupra urmatoarelor modele, Yamaha MT-07, Honda CB500FA si Honda CB500XA, cu accent pe Yamaha. Motocicleta va avea ABS, va fi folosita in proportie de 70% extraurban - mers pe autostrada (naveta) si plimbari pe distrante medii pe drumurile patriei cu pasager, iar in restul de 30% in oras, preponderent Bucuresti. Ma intereseaza o motocicleta fiabila, cu un consum bun, manevrabila, usoara si fasneata, cu o garantie buna.

 

Argumentele mele pentru accentul pe Yamaha, ar fi puterea suficienta, greutatea, design-ul, garantia fara limita de km.

 

As vrea sa va cer o opinie cu privire la cele 3 modele de mai sus, care ar fi mai potrivit in opinia voastra, cu argumente pro si contra.

 

Va multumesc anticipat pentru opiniile si sfaturile voastre!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tot pe MT07 as merge. A primit review-uri excelente si pare mult mult mai distractiva fata de cb-urile de 500. Ar trebui sa bifeze cam tot ce vrei tu mai putin mersul pe autostrada la viteze mari. Fiind naked, vei avea probleme cu vantul. In rest go for it!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua!

(...)

 

Din lista scurtă pe care ai presentat-o, cred că Yama e cea mai potrivită. Deși personal te sfătuiesc să-ți mai lărgești puțin spectrul și să te gândești și la ceva cu o semi-carenă pentru cei 70% de extraurban și autostradă pe care-i plănuiești.

 

De curiozitate ....ce gabarit ai? L x l x kg

 

Subscriu. Și mie mi se pare relevant acest aspect, mai ales dacă mergi spre MT-07. E cam micuță motocicleta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu ma uitasem la CB (pe net), dar fata de MT nu mi s-a parut sa aiba plus-uri. Insa avand in vedere ca iei in calcul drumuri mai lungi + pasager... as merge pe varianta XA (care este Adventure bike)... MT-ul este micut...Este naked si evident la viteza mare iei tot vantul in fata...si spun asta in conditiile in care am si "mini parbrizul" sport...

Ar mai fi Er6N-ul, care cred ca este o idee mai friendly cu pasager-ul decat MT-ul (la care nu prea ar avea de ce sa se tina ok)...dar este si mai greu fata de MT.

Fata de CB500 mi-a placut ca MT-ul are 2 discuri pe fata :)

Totusi, diferenta de putere intre ele este maricica (+greutatea)...si e posibil sa te plictisesti peste ceva timp de CB500, mai ales cu pasager in spate...

 

All in all, iti recomand sa te sui pe toate si sa vezi pe care te simti mai bine. Eu de exemplu pe Er6N nu ma simteam deloc ok, mi se parea ca mainile stau intr-o pozitie foarte nefireasca, desi motocicleta imi placea mult.

 

Si apropo de ce spunea colegul mai sus, daca ai >1.85m, nu ai cum sa stai comod pe MT...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi 70% extraurban,si mai ales pe autostrada o sa iti fie greu cu un naked. Eu ti-as recomanda ceva semi-carenat.

Cred ca yamaha fz8 fazer este o alegere buna pentru ce vrei tu sau un kawasaki er6-f sau orice care sa aiba macar un parbriz si o semi-carena

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate ....ce gabarit ai? L x l x kg

Am 1.73m si 65kg, iar pasagerul meu, va fi sotia, 1.50m si 45kg

 

Si eu ma uitasem la CB (pe net), dar fata de MT nu mi s-a parut sa aiba plus-uri. Insa avand in vedere ca iei in calcul drumuri mai lungi + pasager... as merge pe varianta XA (care este Adventure bike)... MT-ul este micut...Este naked si evident la viteza mare iei tot vantul in fata...si spun asta in conditiile in care am si "mini parbrizul" sport...

Ar mai fi Er6N-ul, care cred ca este o idee mai friendly cu pasager-ul decat MT-ul (la care nu prea ar avea de ce sa se tina ok)...dar este si mai greu fata de MT.

Fata de CB500 mi-a placut ca MT-ul are 2 discuri pe fata :)

Totusi, diferenta de putere intre ele este maricica (+greutatea)...si e posibil sa te plictisesti peste ceva timp de CB500, mai ales cu pasager in spate...

 

All in all, iti recomand sa te sui pe toate si sa vezi pe care te simti mai bine. Eu de exemplu pe Er6N nu ma simteam deloc ok, mi se parea ca mainile stau intr-o pozitie foarte nefireasca, desi motocicleta imi placea mult.

 

Si apropo de ce spunea colegul mai sus, daca ai >1.85m, nu ai cum sa stai comod pe MT...

In opinia mea Er6n a fost excus din cauza greutatii semnificativ mai mari si a pretului, deasemenea semnificativ mai mare. Cele doua alternative de la Honda ma atrag din motive diferite si anume, CB500FA pret semnificativ mai bun (400 500 euro), iar CB500XA datorita faptului ca pare mai comoda pentru mersului in afara orasului, pretul in cazul acesta fiind aproximativ la fel cu cel al MT-ului. Totodata, nu ma inspira diferenta mare de putere intre cele 2 Honde si Yamaha, in sensul ca pe viitor s-ar putea sa ii simt lipsa, iar varianta, "o vand si iau alta" pica din start pentru ca ar insemna sa-mi asum o pierdere semnificativa de bani, ceea ce nu sunt dispus sa imi fac.

 

Pe MT m-am urcat, dar n-am mers. La prima vedere stau bine, toate imi par ca vin la locul loc. Sper sa nu ma insel.

 

 

Daca mergi 70% extraurban,si mai ales pe autostrada o sa iti fie greu cu un naked. Eu ti-as recomanda ceva semi-carenat.

Cred ca yamaha fz8 fazer este o alegere buna pentru ce vrei tu sau un kawasaki er6-f sau orice care sa aiba macar un parbriz si o semi-carena

Din pacate cele 2 depasec bugetul.. Legat de viteza de croaziera, inclusiv autostrada, apreciez ca maximul va fi de cele mai multe ori, cea legala, 130 140. Nu exclud exceptiile, dar exceptiile sunt exceptii. Deasemenea, iau in calcul si montarea unui parbriz pe MT, dar mi s-a parut mic, cumva parca prea mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai gabaritul potrivit pentru MT07. Tine totusi cont ca MT nu este cea mai confortabila motocicleta la drum lung, nici pentru tine nici pentru pasager. Tu vei suferi din lipsa protectiei la vant iar pasagerul din cauza seii mici.

 

Acum, depinde ce drumuri vrei sa faci. Daca te plimbi prin tara, si la fiecare jumatate de ora te opresti sa faci poze, bei cafele si alte asemenea, e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere al gabaritului nu vad sa ai probeme. Daca pentru tine poti pune un parbriz din pacate pasagera va avea de furca cu saua de la MT07.

Atat la Honda cat si la Yamaha poti sa montezi un parbriz care sa te fereasca de vant.

Totusi nu te-ai gandit si la o Honda N750S ? Intreb pentru ca diferenta de pret intre cele mentionate de tine si N750S este destul de mica ~500 euro.

Editat de Adixgl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere al gabaritului nu vad sa ai probeme. Daca pentru tine poti pune un parbriz din pacate pasagera va avea de furca cu saua de la MT07.

Atat la Honda cat si la Yamaha poti sa montezi un parbriz care sa te fereasca de vant.

Totusi nu te-ai gandit si la o Honda N750S ? Intreb pentru ca diferenta de pret intre cele mentionate de tine si N750S este destul de mica ~500 euro.

 

M-am gandit,am cautat si gasit N750SA, aproximativ acelasi pret ca al MT-ului, dar nu ma atrage puterea mai mica. In plus, subiectiv punand problema, nu prea-mi palce nici cum arata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai gabaritul potrivit pentru MT07. Tine totusi cont ca MT nu este cea mai confortabila motocicleta la drum lung, nici pentru tine nici pentru pasager. Tu vei suferi din lipsa protectiei la vant iar pasagerul din cauza seii mici.

 

Acum, depinde ce drumuri vrei sa faci. Daca te plimbi prin tara, si la fiecare jumatate de ora te opresti sa faci poze, bei cafele si alte asemenea, e ok.

 

Vis a vis de plimbatul prin tara, va fi in mare parte drum intre 200 si 500 km/zi. 250km ar fi sa zicem un Bucuresti Sinaia Bucuresti, iar in cazul in care plec in concediu sa zicem, maxim 500 km daca intr-adevar vreau sa intind coarda. Desi, foarte probabil voi pleca cu masina pe distante mari, iar cu moto, poate doar ca experienta noua sa fac asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...