Jump to content

Recommended Posts

Acum 1 oră, prafrau a spus:

 

tot ce e peste 200 de kg e motor de strada, unele pot fi scoase de pe asfalt dar se vede foarte clar prin putere si greutate pentru ce au fost facute

daca incepi sa-ti petreci mai mult de jumatate din timp in afara asfaltului te orientezi spre altceva

 

realist vorbind, majoritatea motoarelor adventure sunt capabile de aceleasi drumuri de care e capabil si un logan si criteriile principale ale cumparatorilor din segment sunt:

1. e bmw?

2. cum arata

 

 

Clar, eu cand ma refer la o prima moto adventure, ma refer la o moto buna de asfalt, touring, relativ fun, si care sa fie rezonabila pe drumuri neasfaltate. Aici e diferenta, ca multi se gandesc la adventure si deja se gandesc la trail, la chestii tehnice, bla bla. Eu cand zic adventure ma gandesc la o moto pe la 200 kg 220kg max, buna pe strada, si care are totusi niste dotari care sa o faca sa se comporte ok pe drumuri fara asfalt, pe drumuri de pamant batute, pietruite, forestiere intretinute, nu urcari serioase pe super bolovani si nasoleli. Cum sunt de exemplu unele trasee prezentate de cei de la 2ride.eu, sau canalul lor de pe iutub. Desi si ei baga uneori vacile gs prin locuri mai serioase.

De aici si lista mea, tiger 900 rally,norden 901, bla bla. Da, pe unde zic eu, cine stie cu offu merge si cu moto de strada, stiu. Sau cu loganul, cum spui tu :P Eu nu pot lua moto dedicata pentru asta, ca luam direct un crf300l. Si nici nu  merge varianta cu remorca, mers pana unde vrei sa te dai, te dai, inapoi. Nu am cum logistic. SI la mersul cu moto pe strada nu sunt gata sa renunt momentan.

 Si nu, nu ma uit la geseu ca i scump, si parca n-as da 20k . Altfel, face linistit ce zic eu mai sus.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest _Raul_

Eu i-aș pune cataloage anuale în brate și l-aș lasă / as lasă-o să aleagă ce iii place.

Eu de acolo as începe discuția.

Alegerea lui/ei + experienta ta = alegerea optima. 

Dacă el/ea vor adventure, so be it. 

Personal nu mi se par atât de fun și tinerești ca un naked, dar asta e părerea mea. 

 

Referitor la ce s-a mai scris mai devreme:

* Dacă atât riderul cât și pasagerul nu sunt medii sau mici la kg și înălțime, T7 e cam pas. Cu rider și pasager serios suspensiile sunt pa. Un passager serios, in spatele unui rider serios, sta cu fundul pe plasticele de la codita. 

* subscriu la afirmația ca orice adventure peste 200 kg la plin este deja motor majoritar de strada. Personal MTS4V mi se pare genial ca motor de turism stradal gratie manevrabilitatii, confortului și puterii exact cât trebuie = cele mai bune în clasa de adventure stradal. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

Revin dupa ceva zile de citit.

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DLessNyZ3LNayD1L2HLqTaqgSTTRMsxqr0xCOJeT9Ho/edit?usp=sharing

 

Am incercat sa pun datele relevante pentru mine intr-un excel. Am decis ca voi merge pe un medium adventure. Am un prieten cu 1250gs si unul cu 1290 si voi face un test ride ca sa stiu ce pierd, dar sunt 99% sigur ca vreau ceva mediu ca sa am o sansa la offroad.

 

Pe scurt:

 

890-ul pare un compromis bun, dar nu ma pot impaca cu designul deloc. versiunea R nu cred ca merita pentru mine, desi probabil sa faca diferenta de bani suspensia...

Tenere cred ca exclud in ciuda pretului excelent: nu are TC si este inalta si grea sus, nici suspensia nu e wow

DesertX e foarte interesant, dar nu stiu daca chiar exista undeva pe stoc. design ok, dar la prima vedere pare sa aiba problemele yamahai: inalt si greut in partea de sus

F860GS am decis sa exclud dupa ce am citit reviewuri despre suspensie. pare un motor greu si "batranesc"

Tiger mi se pare foarte interesant si pare ca are un pret bun. nu stiu cum se comporta roata fata de 19, dar per total pare OK. nu stiu nimic despre brandul triumph, in schimb, nu cunosc nici un posesor

Norden pare varianta castigatoare - calitatile KTM-ului si putin mai putin urat. are saua reglabila, am citit ca ar avea suspensia chiar putin mai buna decat KTM, are acelasi tip de rezervor "saddle", singura intrebare e daca il aduce cineva si cat dureaza

 

 

E posibil sa aberez grav, ca sunt doar pareri colectate din online, asa ca va rog sa ma corectati.

 

Next step ar fi sa gasesc dealeri pentru KTM si Norden, sa dau un mail la Ducati pentru DesertX si o fuga la Triumph in Pipera...

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, jinxy a spus:

Salut!

 

Revin dupa ceva zile de citit.

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1DLessNyZ3LNayD1L2HLqTaqgSTTRMsxqr0xCOJeT9Ho/edit?usp=sharing

 

Am incercat sa pun datele relevante pentru mine intr-un excel. Am decis ca voi merge pe un medium adventure. Am un prieten cu 1250gs si unul cu 1290 si voi face un test ride ca sa stiu ce pierd, dar sunt 99% sigur ca vreau ceva mediu ca sa am o sansa la offroad.

 

Pe scurt:

 

890-ul pare un compromis bun, dar nu ma pot impaca cu designul deloc. versiunea R nu cred ca merita pentru mine, desi probabil sa faca diferenta de bani suspensia...

Tenere cred ca exclud in ciuda pretului excelent: nu are TC si este inalta si grea sus, nici suspensia nu e wow

DesertX e foarte interesant, dar nu stiu daca chiar exista undeva pe stoc. design ok, dar la prima vedere pare sa aiba problemele yamahai: inalt si greut in partea de sus

F860GS am decis sa exclud dupa ce am citit reviewuri despre suspensie. pare un motor greu si "batranesc"

Tiger mi se pare foarte interesant si pare ca are un pret bun. nu stiu cum se comporta roata fata de 19, dar per total pare OK. nu stiu nimic despre brandul triumph, in schimb, nu cunosc nici un posesor

Norden pare varianta castigatoare - calitatile KTM-ului si putin mai putin urat. are saua reglabila, am citit ca ar avea suspensia chiar putin mai buna decat KTM, are acelasi tip de rezervor "saddle", singura intrebare e daca il aduce cineva si cat dureaza

 

 

E posibil sa aberez grav, ca sunt doar pareri colectate din online, asa ca va rog sa ma corectati.

 

Next step ar fi sa gasesc dealeri pentru KTM si Norden, sa dau un mail la Ducati pentru DesertX si o fuga la Triumph in Pipera...

 

Despre Moto Guzzi nimic, nimic? 😂

Link to comment
Share on other sites

Am trecut pe la Triumph, sa ma uit/sui pe tiger 900 rally. AU in showroom unul, disponibil in stoc-la vanzare. E modelul rally pro chiar.

Atentie, exista 3 versiuni: 850 tiger, este cel mai ieftin/chel. Pentru strada. Apoi ai varianta GT/GT pro, de strada-suspensii mai scurte, saua ajunge mai jos, 19 pe fata turnata. Apoi Rally/rally pro. Suspensii cu o cursa impresionanta, full regrlabile roti spitate, 21 pe fata. ARe saua la 850 cm, eu la 1.80 si inseam de cca 80 cm, ajung ok jos cu ambele picioare, talpile pe jumate, pe acolo. Musai sa l vezi, sa iti placa si cum arata. Mie mi se pare foarte misto, in am in lista scurta.

890 adventure si Norden 901, te duci sa le vezi la ATVROM-le au pe ambele in showroom, pe Splai. Urmeaza sa merg si eu. 901 este situat fix intre 890 adventure si adventure r. Adica are tot suspensie wp apex, dar are insa furca full reglabila, si un pic mai multa cursa-moto mai inalta, ai mai mare garda la sol. Sa mai mare, mai comoda, ceva plastice, facuta per ansamblu sa fie teoretic mai ok pe strada. Pare a fi un compromis bun. N-am mers, n-am vazut. Doar din povesti.

Eu as pune accent in tabel pe 890 adventure. Si la fel, ambele variante de tiger rally. Merita diferenta de pret la pro, primesti in plus QS, sei incalzite, cric central, proiectoare, moduri avansate de setat, care separat te costa mai mult decat diferenta.  Si peste, vine si cu un crashbar si skidplate-dar ambele trebuie date jos si pus ceva serios-zice lumea in online ca s moi si nu s de bazat pe ele in offroad.

 

Tenere 700, e FUCKING HUUUGE. ca si  890 R.  Nu s pentru mine, atat din pdv inaltime, cat si skill, n am ce face cu asa ceva. Iar T7, unde sa pui pasager pe saua aia? :)) satanist sa fi....

 

La 14.02.2022 la 14:09, _Raul_ a spus:

 

* subscriu la afirmația ca orice adventure peste 200 kg la plin este deja motor majoritar de strada.

Si totusi unii fac offroad si cu GSA de 260 kile :)))))

Da, unii care stiu ce fac, evident.

Clasa asta , mid adv, e probabil pentru 80% asfalt, 20% off usor.

A, si dealer pentru Aprilia, thebikehub. Au deja una in showroom.

PPS:

:)))

ktm aduc si cei de la motoemotion.

Edited by Adrian M.
Link to comment
Share on other sites

Am un prieten cu o frumusețe de Kawasaki Versys de 650, modelul mai nou, i-a pus cauciucuri cramponate, și se distrează de numa' numa'. A bătut toate drumurile din munții Buzăului cu ea, unde mai pui că își mai ia și prietena cu el. Am zis că dacă ar fi sa schimb categoria, de-asta mi-aș lua! 🙂

Edited by Bart Bz
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Bart Bz a spus:

 Am zis că dacă ar fi sa schimb categoria, de-asta mi-aș lua! 🙂

 

Piară gândul necurat de la tine! 😀

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care se gandesc la Triumph, aia e marca de sutiene, daca nu stiati intrebati consoartele, acum revenind la chestii serioase, va plac cheile de 5/16, 3/8, 1/2 si 9/16 ca o sa va trebuiasca ;).

"Tenere 700 are o suspensie slaba" asta se traduce prin faptul ca va fi ok pentru majoritatea oamenilor in majoritatea situatiilor. Disclaimer daca ai 100+kg ar trebui sa schimbi arcurile. In opinia mea arcurile ar trebui sa fie pe masuri precum chilotii si cand te duci la dealer, iti da ala o casca geaca si cizme in brate te suie pe cantar si apoi spune uitandu-se in spate. Dorele pune arcuri de 90-100. Odata schimbate arcurile probabil sub 5% din useri ar mai spune ca nu le ajunge suspensia si sunt generos cu procentul.

Versys e mobra de strada.

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

Si totusi unii fac offroad si cu GSA de 260 kile :)))))

Da, unii care stiu ce fac, evident

Eu am incapacitat pana la nivel de fier vechi un Tenere de 600, 180 de kg cu toate lichidele. 

Partea buna este ca a cedat ea prima și nu eu. Da, știu, sunt amintiri din evul mediu acum, dar ideea și eu rămânem aceiasi.

As mai face asa ceva acum/din nou ? 🤓😅

Well, f*cking no, bineinteles. Nu cu ceva mai greu decât un CRF450L sau WR450F. 

Omul cu Klr nu s-a dat cu un EXC350 ca să știe ce este distracția adevărată și spun asta fără nici o intenție de jignire sau chestii similare. Nu este nici o chestie aiurea în ce face el, nici eu nu am bani de dat și pe un 350 acum iar finanțele normale nu sunt ceva de blamat. 

 

1250Gs este motor ideal pentru plimbat cu partenera prin Alpi în concediu. 

Cui ii plac sunetul de boxer și designul + ideea de mers relaxat și în confort. 

Mie îmi plac. Este motorul ideal pt mers în doi, aristocratic, "langsam", la căscat gura. 

 

La confort cu pasager îl bat 1600GT și Pan DCT. 

Nu am condus Pan dar mi-e serios teama sa nu îmi placa mai mult cutia automata decât agresivitatea GT. 

Ambele sunt însă locomotive, gândite exclusiv pt drum lung și foarte lung. 

 

Comparativ cu GS, MTS4V este pur și simplu mai fun și muuult mai agresiv. La fel de confortabil și mai plin de gizmouri de siguranță. Dacă te dai singur și vrei fun, alegerea este o chestiune sub o fracțiune de secunda. Cu pasager, mi-e teama ca ar vomita prea des sau ca m-aș plictisi eu f repede. 

 

Dacă ar fi sa aleg cu capul și cu minima raspundere pentru finanțe și eu as jongla între 890 Adv R, Norden și 900R.

 

In condițiile în care însă, prin definite, eu nu scot motoarele de Adv în off, nu o sa fie niciuna însă.

Nu fiindcă îmi e frica de ele, ci fiindcă ma știu ce idiot sunt. Pentru mine nu exista "mergem doar pe macadam". Macadamul este doar preludiul chestiilor mișto pe care sa le ții minte toată viata. Iar pentru alea trebuie remorca ca să nu trebuiască ambulanță sau dric. 

Ca de obicei - părerea mea, bananaiala verbala de după amiaza faina aici. 

 

Acum 1 minut, ERU a spus:

Pentru cei care se gandesc la Triumph, aia e marca de sutiene, daca nu stiati intrebati consoartele, acum revenind la chestii serioase, va plac cheile de 5/16, 3/8, 1/2 si 9/16 ca o sa va trebuiasca ;).

"Tenere 700 are o suspensie slaba" asta se traduce prin faptul ca va fi ok pentru majoritatea oamenilor in majoritatea situatiilor. Disclaimer daca ai 100+kg ar trebui sa schimbi arcurile. In opinia mea arcurile ar trebui sa fie pe masuri precum chilotii si cand te duci la dealer, iti da ala o casca geaca si cizme in brate te suie pe cantar si apoi spune uitandu-se in spate. Dorele pune arcuri de 90-100. Odata schimbate arcurile probabil sub 5% din useri ar mai spune ca nu le ajunge suspensia si sunt generos cu procentul.

Versys e mobra de strada.

Thank you, Captain Obvious 😀

(glumeam, nu dam cu pietre) 

To each its own. 

Eu sunt satul de cumpărat mediocrități și uogradat la ele. 

Și cum nu fac overlanding, nu, Tenere nu este o opțiune pt mine. 

Plus ca am și zis ca eu nu (mai) ies off cu nimic peste 150kg la plin

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, ERU a spus:

Pentru cei care se gandesc la Triumph, aia e marca de sutiene, daca nu stiati intrebati consoartele, acum revenind la chestii serioase, va plac cheile de 5/16, 3/8, 1/2 si 9/16 ca o sa va trebuiasca ;).

"Tenere 700 are o suspensie slaba" asta se traduce prin faptul ca va fi ok pentru majoritatea oamenilor in majoritatea situatiilor. Disclaimer daca ai 100+kg ar trebui sa schimbi arcurile. In opinia mea arcurile ar trebui sa fie pe masuri precum chilotii si cand te duci la dealer, iti da ala o casca geaca si cizme in brate te suie pe cantar si apoi spune uitandu-se in spate. Dorele pune arcuri de 90-100. Odata schimbate arcurile probabil sub 5% din useri ar mai spune ca nu le ajunge suspensia si sunt generos cu procentul.

Versys e mobra de strada.

Pe ce Triumph ai avut nevoie de chei cu British Standard ?

Pe al meu merg foarte bine cele metrice, deci 99.9% la fel sta situatia si pe varianta de 900.

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
Acum 23 minute, _Raul_ a spus:

Omul cu Klr nu s-a dat cu un EXC350 ca să știe ce este distracția adevărată și spun asta fără nici o intenție de jignire sau chestii similare. Nu este nici o chestie aiurea în ce face el, nici eu nu am bani de dat și pe un 350 acum iar finanțele normale nu sunt ceva de blamat. 

Sau poate fi pur și simplu o chestiune de prioritati/alegeri, evident nu neapărat bani. 

Oricare ar fi, none of my business.

Nu banii erau ideea principala, ca să nu se interpreteze. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, _Raul_ a spus:

Eu am incapacitat pana la nivel de fier vechi un Tenere de 600, 180 de kg cu toate lichidele. 

Partea buna este ca a cedat ea prima și nu eu. Da, știu, sunt amintiri din evul mediu acum, dar ideea și eu rămânem aceiasi.

As mai face asa ceva acum/din nou ? 🤓😅

Well, f*cking no, bineinteles. Nu cu ceva mai greu decât un CRF450L sau WR450F. 

Omul cu Klr nu s-a dat cu un EXC350 ca să știe ce este distracția adevărată și spun asta fără nici o intenție de jignire sau chestii similare. Nu este nici o chestie aiurea în ce face el, nici eu nu am bani de dat și pe un 350 acum iar finanțele normale nu sunt ceva de blamat. 

 

1250Gs este motor ideal pentru plimbat cu partenera prin Alpi în concediu. 

Cui ii plac sunetul de boxer și designul + ideea de mers relaxat și în confort. 

Mie îmi plac. Este motorul ideal pt mers în doi, aristocratic, "langsam", la căscat gura. 

 

La confort cu pasager îl bat 1600GT și Pan DCT. 

Nu am condus Pan dar mi-e serios teama sa nu îmi placa mai mult cutia automata decât agresivitatea GT. 

Ambele sunt însă locomotive, gândite exclusiv pt drum lung și foarte lung. 

 

Comparativ cu GS, MTS4V este pur și simplu mai fun și muuult mai agresiv. La fel de confortabil și mai plin de gizmouri de siguranță. Dacă te dai singur și vrei fun, alegerea este o chestiune sub o fracțiune de secunda. Cu pasager, mi-e teama ca ar vomita prea des sau ca m-aș plictisi eu f repede. 

 

Cu GS mai poți ieși și pe  un drum forestier, cu GT- ul nu merge. 

 

Singura pentru care aș da GT-ul este MTSV4 - perfecta pentru toate tipurile de drum plus mers cu pasagera. Cred că e printre puținele motoare după care simt că de abia as putea să mă țin cu K-ul 🤭

Edited by SenorPink
Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
1 oră în urmă, SenorPink a spus:

 

Cu GS mai poți ieși și pe  un drum forestier, cu GT- ul nu merge. 

 

Singura pentru care aș da GT-ul este MTSV4 - perfecta pentru toate tipurile de drum plus mers cu pasagera. Cred că e printre puținele motoare după care simt că de abia as putea să mă țin cu K-ul 🤭

1. Corect, dar as face atat de rar asta ca nu iau in calcul bifa asta la analiza intre cele doua

2. Nici o sansa in ace de par, dpmdv. Cu exceptia sutelor de km pe autostrada unde, bineinteles, GT are loc sa se lanseze si unde va excela. 

Daca as locui in Munchen (si as merge destul de mult si cu pasager), GT ar fi o optiune f serioasa (distante lungi dintr-o bucata, blast-uri de week-end pana in Austria/Elvetia/N Italiei si dat prin Alpi). 

Inainte de Crosstourer am fost f aproape sa iau un GT sport din DE.

Inca il vad ca un posibil inlocuitor pt Crosstourer, daca nu vreau sa cresc bugetul pt motor nou.

Motor nou = pentru mine, doar MTS V4S cu pachet enduro si cateva gizmouri minore din pachetul de accesorii.

 

Ca sa sintetizez:

GT este o locomotiva pe steroizi. 

MTS este un ronin pe steroizi. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Quick update: 

 

Dealeri de KTM/Norden am gasit deja vreo 3 - toti au ambele modele, toti au Norden pe stoc. Salutari daca cititi pe aici!

 

Ca side note, aparent e un 890 2022 - nu pare ca stie cineva ce are in plus sau in minus, nici macar situl KTM nu m-a putut lamuri. Ma duc maine sa vad Nordenul si sa decid intre cele doua. 

 

Triumph - da, prima cautare returneaza sutiene, nimic rau aici! Arata bine si motoreta, ce-i drept, probabil dau o fuga pana in Pipera sa vad una live. Dar cumva cred ca tot la 890/901 o sa raman. Pur si simplu nu ma vad calare pe un Triumph, desi pe hartie suna excelent.

 

DesertX - vine prin aprilie-mai. Am discutat azi cu un domn foarte amabil de la Ducati, spunea ca isi doresc sa bage una la test cand sosesc in showroom.

 

Adrian, pare ca am ajuns cam la acelasi shortlist. Curios de mentiunea ta legata de "R-ul e huge". Ca pe foaie pare doar cu 3cm mai inalt, restul la fel. Aceleasi roti, acelasi sasiu, difera saua si suspensia...

 

Ovidiu, re Moto Guzzi, lucrez cu indieni, imi ajunge. Stiu cum fac IT, si daca fac si mobrele la fel... :) (glumesc!)

 

 

 

 

 

 

Acum 7 ore, Adrian M. a spus:

 

A, si dealer pentru Aprilia, thebikehub. Au deja una in showroom.

 

 

Ai vazut-o? Credeam ca nu exista dealer, dar mi-a dat de gandit. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, jinxy a spus:

 

Norden 901,ca pe asta ma tot scarpin la crestet acum, are urmatoarele:

-Suspensie wp apex, vs wp explorer pe r. Nu i la fel de performanta, dar tot ofera reglaje, fata de 890 s. 

-saua la 853 vs 873 r. 

-garda la sol 250 vs 264 r. 

-vine standard cu pilot automat, lumini auxiliare, qucikshifter. Doar astea daca le aduni, faci economie 1k euro. Nu are inclus cricul central sau mansoanele incalzite, ambele un must pentru mine. 

-sa mult mai ok, lata, comoda. Optional lowseat ergo - 10mm, mai subțire un pic pe margini, deci mai ok pentru off. Cel standard are pe margini niste cusaturi, pare a fi mai, spre touring. Saua la r, scandura😁 

-protecție la vant suplimentara

-egonomie ceva mai spre touring, per ansamblu. R ul e orientat spre perfrormanta offroad

-softul refacut de husky-mie mi se pare mai misto. Mai ingineresc ass, nu bling bling ca la ktm. 

-desing-asta e total subiectiva, dar mie imi place mult mai mult cum arata husky vs 890.

 

N am vazut de aproape aprilica, nu ma intereseaza. Aia e capritza similar t7. Nu bifeaza ce caut. 

 

Care 3 dealeri ktm in Bucuresti, ca s 2? Atvrom si motoemotion. Unde altul??? 

 

Despre tiger, asa, prima, impresie de pe loc:

-pachetul rally pro este foarte tentant. Echipat la fel norden, iese mai scump cu cca 1.5 k euro!!  Ai incluse pilot automat, mansoane incalzite , sei comode incalzite pilot pasager, quickshifter, modul rally pro, crashbar motor si un, skid plate cam, subtire. 

-saua pe low la 850,la,1.80 si inseam 80cm plus, minus 1,2 cm dati de cizme, ajung ok cu ambele talpi jos, pe jumate. Mai mult decat ok. 

-moto usirica, e, comparabila cu norden sau 890 pe hartie. Mi se pare bine echilibrata, am lasat o intentionat pe o parte si alta, pare ok. 

-suspensiile de pe rally pro cred ca subt peste cele de pe norden. Cursa mai lunga, diametru mai mare. Dar e important la ce si cum o folosesti, pt mine e oricum mai mult decat as, folosi

-imi place mult aspectul, finisajele. Per ansamblu pare o moto premium

-motor mai potolit, nu are compresia atat de mare ca la ktm, imiplicit e cu 10 cai mai jos, la, fel, si cuplul. E in 3 clilidrii, facut sa imite un twin prin aprinderea 1 3 2. Daca performanta e primul tau criteriu, clar 890 sau norden il lasa in spate binisor. 

 

Fiabilitatea, dumnezeu cu mila. Triumph vs husky/ktm. Clar, nu s japo😂

 

IMG_20220215_103731.jpg

A, parbriz fix la norden, reglabil la triumph. Frane mult mai bune pe triumph, de la un capat la altul

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca vad ca deja ati dat-o in diverse cu GT si MTS, in experienta mea cu cat e mai usor utilajul cu atat e mai fun, in plus fizica ma sustine intrucat motoreta e un vehicul care se piloteaza prin transfer de mase cu cat raportul dintre masa pilotului si masa utilajului e mai mare cu atat e mai usor de pilotat. De aici avem doua variante:

1. Te apuci sa te ingrasi pe reteta luptatorilor de sumo. [nefezabil]

2. Te apuci sa cauti o mobra usoara.

@_Raul_ Stiu ca iti plac motoarele puternice, dar, din nou in experienta mea in conditii normale nu ai unde sa folosesti prea multa putere in plus OP a zis ca nu merge cu pasager si nici cu bagaje.

Revenind oarecum la subiect DesertX, in afara faptului ca incearca sa se diferentieze [ca mna a venit mai tarziu la masa si trebuie sa se faca remarcat cu ceva] prin rezervorul optional, e o mobra mare si grea oarecum similara cu Honda AT.

Pentru ca am tot auzit discutii cu privire la designul de la KTM, aveti idee cat de mult se modifica perceptia mobrei doar prin schimbarea parbrizului ?

 

IMG_20220205_122847.thumb.jpg.257ec102aab231612b8f02ba4fdf7c57.jpg

 

Ca sa nu existe dubii asta este 790R cu diverse chestii de la S puse pe el [aripa joasa, oglinzi]. De asemenea am in garaj si saua de la Adventure-ul normal si pot sa va spun ca cea de la R este mai comoda la drum lung. Nu, nu este scandura cum am vazut scris[sa vedeti saua de la 690 si nici aia nu e scandura], dar este destul de tare, in sensul de ferma, ceea ce e mult mai bine fata de o sa moale, care da aparenta de confort cand te asezi pe ea. Cum ziceam am si saua de la S, care e mai lata si mai moale, insa pentru ca nu iti poti schimba locul pe ea prea mult la un drum mai lung e mult mai buna asta, atat de buna incat nu am simtit nevoia sa o schimb.

 

Cum zicea cineva mai sus 901 e cam intre 890 si 890R si pare o varianta foarte buna inclusiv dpdv pret, pentru ca vine cu cruise control si quickshifter [care e bestial] si are in plus fata de S furca reglabila. Daca nu vrei sa rupi coclaurii cred ca e cea mai buna varianta dpdv pret/performanta si oricum daca vrei sa rupi coclaurii ai avea nevoie de ceva mai usor.

Link to comment
Share on other sites

Acum 36 minute, ERU a spus:

 

Ce tare, tu ai un 890 adventure .....RS :)))

Cum e cu ea pe strada, la o tura de 600 km de exemplu? Ai cat decat protectie la  vant, in combinatie cu parbrizul montat de tine, ca la final de zi sa nu simti ca esti tampit de cap(cu tot cu dopuri)? Care e viteza maxima de croaziera, la drum lung, in conditii acceptabile? tine ok un 150 constant pe autostrada, fara sa simti ca e nasol? 

Cum se simte la viteze mai mari, mers constant? Acolo am eu dubii intre Norden si 890 R (in afara designului). 

Pe off e clar ca e cea mai potenta din clasa, nu mai are rost discutia. 

 

Edited by Adrian M.
Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, Adrian M. a spus:

Ce tare, tu ai un 890 adventure .....RS :)))

Cum e cu ea pe strada, la o tura de 600 km de exemplu? Ai cat decat protectie la  vant, in combinatie cu parbrizul montat de tine, ca la final de zi sa nu simti ca esti tampit de cap(cu tot cu dopuri)? Care e viteza maxima de croaziera, la drum lung, in conditii acceptabile? tine ok un 150 constant pe autostrada, fara sa simti ca e nasol? 

Cum se simte la viteze mai mari, mers constant? Acolo am eu dubii intre Norden si 890 R (in afara designului). 

Pe off e clar ca e cea mai potenta din clasa, nu mai are rost discutia. 

 

Am un 790 Adventure R si contrar parerii generale exista ceva diferente intre 790 si 890 in afara de cele cateva kg in plus si caii putere.

Parbrizul este luat de la Rade, care face si un kitt de rally pentru mobra asta inclusiv cu rezervoare suplimentare in spate, dar care nu este pentru mine, dau mai bine zis pentru utilizarea pe care o dau eu acestei mobre. Cu parbrizul asta merg confortabil 150 ~160, adica pot sa merg fara sa inchid viziera. Mai mult nu prea ma intereseaza, dar  mobra poate sa mearga mai repede de atat.

LA capitolul cum se simte, e greu de raspuns, conteaza inaltimea riderului, lungimea picioarelor [sau a trunchiului] si modelul castii precum si ceea ce considera fiecare acceptabil.

Pentru referinta am aproape 1.70 in diminetile bune :) [si cand ii aud pe cei cu 1.80+ ca li se par inalte mobrele ma apuca durerea de cap]. Am facut cu mobra asta 900 km/zi si se poate si mai mult.

Pentru iesit mai mult pe coclauri insa o folosesc astalata, care mi se pare mult mai fun:

IMG_20210918_102607.thumb.jpg.fbfb6a8960c3c42bd6ba55d061fb6b53.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, ERU a spus:

 

 

Ms de reply! Cam asta ma interesa, ai raspuns exact la ce ma gandesc eu. 900 km oo da :D

Am facut si eu, dar cu de alde rt si versys 1000. Ce i drept eu sunt mai urs-in scadere.

Buun, pun in lista atunci side by side, norden-890 R-tiger rally pro. Saptamana viitoare ma duc sa ma sui pe ele.

ala ce i , 690?  Da, probabil pe ala il pui la treaba serios. Eu noob, trebuie ceva allround, si cu care sa ma inteleg pe asfalt ok, chestii soft off.

Experienta ktm, overall? cu 790? ai trecut si tu prin belelele specifice modelului? Cum a fost cu garantia?

Link to comment
Share on other sites

Mi-a luat ceva timp sa le gasesc, dar cam asa arata un 790R...purposeful sa-i zicem :D. Fix asa mi l-as fi facut (mai putin rotile tubed) daca il cumparam.

 

img_1966-jpg.2551240

 

img_1664-jpg.2537008

 

Orice incercare de a transforma R-ul intr-o mobra de touring va fi un fel de fata Morgana.

Pe advrider exista un thread de 100 pagini numit "KTM 790 Adventure - Replacement windshield" (de unde am luat si pozele). Am urmarit acel thread inca din 2019 cand abia aparuse modelul, sunt oameni acolo care au incercat pe mobra lor toate solutiile care apareau, inclusiv Aurora kit (deci $$$). Pe la paginile 70 incep sa apara primele "I ended selling my 790R" de la cei care au crezut ca au pus mana pe unicorn, dar uite ca dupa o gramada de bani cheltuiti pe "imbunatatiri" dpdv al parbrizului si-au dat seama ca s-au inselat. 790R nu e mobra de adventure-touring, e de enduro-adventure. Si marea problema la capitolul touring (calcaiul lui Ahile pt acest model) e protectia la vant/turbulentele care nu se rezolva oricate solutii de tip "frankenstein" ai incerca. Restul pare perfect, cel putin ce mai era de rezolvat au facut-o pe noul 890R (o alta chestie care nu mi-a placut pe 790 era "jerkiness-ul" motorul la turatii joase - aparent fixat pe 890).

Daca ce-am descris mai sus s-a rezolvat pe 901 (din ce zicea nenea de la BigRockMoto se pare ca da), atunci e no-brainer in segmentul asta mid-adventure (pt cine doreste ceva fun si cu capabilitati in off-road cu 2 clase peste ce ofera competitita).

Link to comment
Share on other sites

Acum 23 ore, Adrian M. a spus:

Ms de reply! Cam asta ma interesa, ai raspuns exact la ce ma gandesc eu. 900 km oo da :D

Am facut si eu, dar cu de alde rt si versys 1000. Ce i drept eu sunt mai urs-in scadere.

Buun, pun in lista atunci side by side, norden-890 R-tiger rally pro. Saptamana viitoare ma duc sa ma sui pe ele.

ala ce i , 690?  Da, probabil pe ala il pui la treaba serios. Eu noob, trebuie ceva allround, si cu care sa ma inteleg pe asfalt ok, chestii soft off.

Experienta ktm, overall? cu 790? ai trecut si tu prin belelele specifice modelului? Cum a fost cu garantia?

Am avut pana acum 2 probleme in garantie. Una a fost o eroare "imobilizer antena fail" care a implicat inlocuirea unor chestii printre care butucul si implicit cheile, asta este reolvata deja in garantie mai greut pentru ca am prins schimbarea de la Dementor[sa le fie tarana usoara] la noul service.

A doua problema este display-ul care face condens in anumite situatii, care a fost acceptat de ktm ca si claim valid si care va fi schimbat la un moment dat, aparent nu este disponibil de la KTM, e o problema cunoscuta si o alta problema este lantul de aprovizionare facut varza de toti apostolii guvidului.

Am avut si la 690 o problema, cilindrul receptor de la ambreaj a tinut aproape 1000km, remediat pe banii proprii cu un oberon, pentru ca nu aveam chef sa crape din nou si asta e o alta problema cunoscuta de aprox 15 ani cel putin pe care aia de la ktm aparent nu o pot rezolva.

In afara de asta, doar upgrade-uri.

Acum 22 ore, ovi_ice a spus:

Mi-a luat ceva timp sa le gasesc, dar cam asa arata un 790R...purposeful sa-i zicem :D. Fix asa mi l-as fi facut (mai putin rotile tubed) daca il cumparam.

 

img_1966-jpg.2551240

 

img_1664-jpg.2537008

 

Orice incercare de a transforma R-ul intr-o mobra de touring va fi un fel de fata Morgana.

Pe advrider exista un thread de 100 pagini numit "KTM 790 Adventure - Replacement windshield" (de unde am luat si pozele). Am urmarit acel thread inca din 2019 cand abia aparuse modelul, sunt oameni acolo care au incercat pe mobra lor toate solutiile care apareau, inclusiv Aurora kit (deci $$$). Pe la paginile 70 incep sa apara primele "I ended selling my 790R" de la cei care au crezut ca au pus mana pe unicorn, dar uite ca dupa o gramada de bani cheltuiti pe "imbunatatiri" dpdv al parbrizului si-au dat seama ca s-au inselat. 790R nu e mobra de adventure-touring, e de enduro-adventure. Si marea problema la capitolul touring (calcaiul lui Ahile pt acest model) e protectia la vant/turbulentele care nu se rezolva oricate solutii de tip "frankenstein" ai incerca. Restul pare perfect, cel putin ce mai era de rezolvat au facut-o pe noul 890R (o alta chestie care nu mi-a placut pe 790 era "jerkiness-ul" motorul la turatii joase - aparent fixat pe 890).

Daca ce-am descris mai sus s-a rezolvat pe 901 (din ce zicea nenea de la BigRockMoto se pare ca da), atunci e no-brainer in segmentul asta mid-adventure (pt cine doreste ceva fun si cu capabilitati in off-road cu 2 clase peste ce ofera competitita).

Salut.

Nu prea inteleg treaba cu purposefull. Adica, ma uit la mobra si vad ca a schimbat scutul, asta am facut si eu ca ala original e cam gluma, a schimbat toba, asta am facut si eu pentru ca e pacat sa ai ktm si sa nu pui pe el un wings [la ktm akra e pt hipsteri], a schimbat handguard-urile, ceea ce e "debatable" si a pus o chestie care e si parbriz si protectie pt far. Oarecum am atins toate aceste puncte usor diferit, in rest doar abtibilduri.

Relativ la partea de aerodinamica, nush ce sa zic, cu parbrizul original nu ai "buffeting" pentru ca e scurt, dar ai toate gazele in fata. Eu am pus un alt parbiz care pentru mie e foarte ok si am mai facut o chestie, am scos aripioarele alea care in prima ta poza sunt cu steagul Suediei pe ele iar in a doa poza lipsesc. Pentru mine, este foarte ok pentru touring. Am mai vezut ceva facut de un baiat de pe adv, inlocuirea celor aripioare cu niste chestii care sa inchida acolo acea zona, dar intrucat nu am probleme mi-a fost lene sa fac orice modificare. "If it aint broke, don't fix it."

Acel jerkiness despre care vorbesti nu prea l-am resimtit, ce-i drept eu i-am schimbat toba imediat si de asemenea am renuntat la catalizator [because fuck greta] iar la un moment dat am primt cadou si un intake de la Rotweiller, chestie care mi-a dat cuplu la turatii joase [pe langa niste multi cai in plus carora nu le simteam nevoia].

Una peste alta sunt multumit de mobra asta asa cum e ea acum si nu prea vad cu ce as putea sa o schimb.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, ovi_ice a spus:

 

Ms de reply!

Da, asa pare, ca au rezolvat partea de road, fara a compromite foarte mult partea de off. Pana la urma, cine vrea un adv touring dar ok in afara asfaltului, asta cauta, protectie la vant, cat decat comoda, o sa mai acesibila-nu cocotata la cer. 

Daca ar fi sa alegi intre norden si tiger rally pro, ce ai alege, de curiozitate? :)

 

Acum 9 minute, ERU a spus:

 

Aha, teoretic au mai rezolvat la 890 din ele.  Condens in displayul tft n-ai avut ? :D

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 38 minute, Adrian M. a spus:

  Condens in displayul tft n-ai avut ? :D

 

Pai am scris mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...