Sari la conținut

Probleme serioase la poligon/scoala auto


ravaell
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am 26 de ani si dau pentru categoria A si am cautat sa vad si pe altii care se mai confrunta cu asta si mi se pare ca sunt singur.. Problema mea, dupa 6 sedinte(13 in total) este ca nici acum nu pot sa ocolesc cele 4 jaloane de la inceputul traseului de poligon. NICI MACAR nu am ajuns la opturi unde probabil ar fi dezastru total. N-am mai condus nicioadata motocicleta sau scuter sau ceva cu motor pe 2 roti, doar bicicleta pe care zic eu ca ma descurcam. Scriu postarea asta astazi pentru ca e a3-a oara cand cad cu ea iar instructorul probabil ma uraste din tot sufletul pentru ca e motocicleta lui personala. Oricat de tare as incerca sa ma las pe o parte ca sa iau curbele mai strans nu o pot face iar atunci cand o fac, surpriza, cad dupa ea. Intru cu a1-a pentru ca sta undeva la 10-11 km/h DAR chiar si asa o tin din frana pana la 7-8 km/h pentru ca nu mi se pare ca am destul timp sa virez. Eu inteleg ca motocicleta nu e menita pentru oricine si poate eu chiar nu am stofa de motociclist dar sunt curios daca si altii au trecut prin ce trec eu si totusi s-au redresat sau poate niste sfaturi, habar n-am. Mi-am dorit inca de mic sa conduc o motocicleta dar nicioadata n-am crezut ca imi va fi asa greu. Sunt dezamagit de mine si de cand am inceput scoala ma tot frustrez ca am aruncat cu banii dar eu nu pot sa fac nici macar poligonul complet. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

50 minutes ago, ravaell said:

poate eu chiar nu am stofa de motociclist

e posibil,stiu oameni care au dat de permis auto de 15 ori fara sa il ia;daca te lamuresti ca e asa,sa stai departe de moto,pt binele tau desigur

dar posibil si instructorul slab,nu ai precizat care/unde

incearca 2 sedinte in alta parte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, mihai c said:

e posibil,stiu oameni care au dat de permis auto de 15 ori fara sa il ia;daca te lamuresti ca e asa,sa stai departe de moto,pt binele tau desigur

dar posibil si instructorul slab,nu ai precizat care/unde

incearca 2 sedinte in alta parte

 

Instructorul e aproape non existent. Nu o sa dau numele ca nu vreau sa stric imaginea nimanui.. Dar da, el sta pe un scaun la umbra si ne lasa de capul nostru in poligon. Adica mna, eu inteleg, am 26 de ani, nu-s copil, am discernamant dar la prima sedinta m-a pus direct pe motor si era sa intru intr-un gard pentru ca nu ma mai urcasem nicioadata pe unul. Mi-a spus efectiv "fa si tu cateva ture, schimba a1-a, baga a2-a." Ideea e ca am dat doar un avans de 600 de RON si ma indoiesc ca vor sa-mi mai restituie suma ca sa ma pot duce in alta parte, la un instructor mai ok poate. Problema in momentul asta este ca sunt plin de taieturi, vanatai si rani mari pe la picioare de cum am cazut si efectiv el imi pune sedintele una dupa alta si incerc sa-l mai aman, moment in care la telefon pare ca i-am omorat pisica: "aa pai.. treaba ta, o sa uiti". 

Editat de ravaell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 de restituit nu cred ca e cazul,depinde de ei;insa mai important e ca tu sa afli cum esti,si ce faci mai departe

mai ales ca e un domeniu care nu permite multe greseli

eu intotdeauna cind am dubii cu un mecanic/doctor etc sau cind e ceva foarte important cer si a doua parere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, patrick1 said:

Motocicleta aceea are și ambreiaj sau doar frâne ca la bicicletă? :D

 

Eu ți-aș sugera să exersezi cu ambreiajul până începi să îl simți și să îl controlezi perfect.

Static, pe o ușoară rampă plană, înveți să ții pe loc motocicleta numai din ambreiaj (fără frâne).

După ce reușești asta, restul încetează să mai fie o problemă :)

 

Și încercă să memorezi poligonul ... cu bicicleta (e mai ușoară).

 

Sa stii ca m-am gandit serios sa fac poligonul pe bicicleta dar mi-e frica de instructor.. cateodata se enerveaza exagerat de mult. 

Just now, mihai c said:

 de restituit nu cred ca e cazul,depinde de ei;insa mai important e ca tu sa afli cum esti,si ce faci mai departe

mai ales ca e un domeniu care nu permite multe greseli

eu intotdeauna cind am dubii cu un mecanic/doctor etc sau cind e ceva foarte important cer si a doua parere

 

Asta inteleg. Tocmai de aceea am dorit sa iau doar o sedinta-doua la inceput si am fost REFUZAT, ca nu se poate conduce fara sa se faca dosar pentru scoala, asta mi s-a spus. Am mai incercat si la o alta scoala pentru ca sunt doar 2 scoli de categoria A in oras unde mi s-a spus acelasi lucru, trebuie achitata scoala, cu fisa medicala, si toate cele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, patrick1 said:

Păi nu capul (și c-rul) vostru se vrea ”aclimatizat” cu motocicleta?

Ar trebui ”să țină lumânarea” la orice ”încălecare”?

Mno ... gagicile au mai puțin talent la poziția ”călare” ... însă nu e imposibil :D

 

Nu e vorba de asta, nu mi s-au explicat de la prima sedinta toate comenzile motocicletei, nu mi s-a explicat nimic. Asa cum spui tu, "pune-ti c ul pe motocicleta si condu". Asta a fost tot. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai experienta pe bicicleta si instructorul nu iti spune ce se intampla atunci cand te sui pe o bicicleta cu 100 de kile mai grea, se pot intampla cateva lucruri in defavoarea ta. Ca si tine, si eu aveam ani de experienta cu bicicleta atunci cand am dat de moto. Problema la mine, a fost ca am incercat sa tin motocicleta ca si bicicleta, din ghidon si fara contact cu genunchii pe rezervor. Din cauza greutatii ei, trebuie ca pe motocicleta sa iti lipesti picioarele de rezervor, genunchii trebuie sa fie in contact cu motocicleta ca sa o poti manevra si din picioare. Nu sta cu genunchii departati de motocicleta, asa cum ai sta pe o bicicleta. 

 

Un alt aspect consta in ajustarea pozitiei corpului la virajele facute la viteze mici. Din cauza diferentei mari de greutate dintre motocicleta si bicicleta, tinzi sa ramai in aceeasi pozitie a corpului atunci cand faci slalom sau jaloane, ca si la bicicleta, adica o pozitie neutra. Iti sugerez sa contracarezi greutatea mult mai mare a motocicletei, inclindandu-te inspre exteriorul virajului, atentie, e valabil doar la viteze mici.

 

Daca reusesti sa stapanesti greutatea motorului, nu o sa mai cazi, evident. Instructorul ar fi trebuit sa iti explice toate astea, pentru ca nu are nici o legatura mersul pe bicicleta cu mersul pe motocicleta, sunt lucruri aproape total diferite, totul venind din greutatea substantial mai mare a motocicletei fata de bicicleta.

 

Ai o problema cu instructorul si risti sa dai banii degeaba, pentru ca in ritmul asta, nu vei lua carnetul. Sfatul meu este sa il schimbi cat mai poti si sa platesti doar jumate din sedinte. Asta, evident, daca ai si la cine sa te duci mai bun. Daca vorbim de Bucuresti, nu se pune problema. Daca vorbim de alt oras din tara, nu stiu in ce masura vei gasi pe altcineva.

 

Poate te ajuta acest videoclip:

 

 

 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ravaell a spus:

Salutare, am 26 de ani si dau pentru categoria A si am cautat sa vad si pe altii care se mai confrunta cu asta si mi se pare ca sunt singur.. Problema mea, dupa 6 sedinte(13 in total) este ca nici acum nu pot sa ocolesc cele 4 jaloane de la inceputul traseului de poligon. NICI MACAR nu am ajuns la opturi unde probabil ar fi dezastru total. N-am mai condus nicioadata motocicleta sau scuter sau ceva cu motor pe 2 roti, doar bicicleta pe care zic eu ca ma descurcam. Scriu postarea asta astazi pentru ca e a3-a oara cand cad cu ea iar instructorul probabil ma uraste din tot sufletul pentru ca e motocicleta lui personala. Oricat de tare as incerca sa ma las pe o parte ca sa iau curbele mai strans nu o pot face iar atunci cand o fac, surpriza, cad dupa ea. Intru cu a1-a pentru ca sta undeva la 10-11 km/h DAR chiar si asa o tin din frana pana la 7-8 km/h pentru ca nu mi se pare ca am destul timp sa virez. Eu inteleg ca motocicleta nu e menita pentru oricine si poate eu chiar nu am stofa de motociclist dar sunt curios daca si altii au trecut prin ce trec eu si totusi s-au redresat sau poate niste sfaturi, habar n-am. Mi-am dorit inca de mic sa conduc o motocicleta dar nicioadata n-am crezut ca imi va fi asa greu. Sunt dezamagit de mine si de cand am inceput scoala ma tot frustrez ca am aruncat cu banii dar eu nu pot sa fac nici macar poligonul complet. 

Nu dispera, fata...eu nu am avut bicla în copilărie și e ok, so far so good...citește topicul meu de DOMINARE ca să te mai răcorești...de unde ești?

 

 

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, misionaru said:

Daca ai experienta pe bicicleta si instructorul nu iti spune ce se intampla atunci cand te sui pe o bicicleta cu 100 de kile mai grea, se pot intampla cateva lucruri in defavoarea ta. Ca si tine, si eu aveam ani de experienta cu bicicleta atunci cand am dat de moto. Problema la mine, a fost ca am incercat sa tin motocicleta ca si bicicleta, din ghidon si fara contact cu genunchii pe rezervor. Din cauza greutatii ei, trebuie ca pe motocicleta sa iti lipesti picioarele de rezervor, genunchii trebuie sa fie in contact cu motocicleta ca sa o poti manevra si din picioare. Nu sta cu genunchii departati de motocicleta, asa cum ai sta pe o bicicleta. 

 

Un alt aspect consta in ajustarea pozitiei corpului la virajele facute la viteze mici. Din cauza diferentei mari de greutate dintre motocicleta si bicicleta, tinzi sa ramai in aceeasi pozitie a corpului atunci cand faci slalom sau jaloane, ca si la bicicleta, adica o pozitie neutra. Iti sugerez sa contracarezi greutatea mult mai mare a motocicletei, inclindandu-te inspre exteriorul virajului, atentie, e valabil doar la viteze mici.

 

Daca reusesti sa stapanesti greutatea motorului, nu o sa mai cazi, evident. Instructorul ar fi trebuit sa iti explice toate astea, pentru ca nu are nici o legatura mersul pe bicicleta cu mersul pe motocicleta, sunt lucruri aproape total diferite, totul venind din greutatea substantial mai mare a motocicletei fata de bicicleta.

 

Ai o problema cu instructorul si risti sa dai banii degeaba, pentru ca in ritmul asta, nu vei lua carnetul. Sfatul meu este sa il schimbi cat mai poti si sa platesti doar jumate din sedinte. Asta, evident, daca ai si la cine sa te duci mai bun. Daca vorbim de Bucuresti, nu se pune problema. Daca vorbim de alt oras din tara, nu stiu in ce masura vei gasi pe altcineva.

 

Poate te ajuta acest videoclip:

 

 

 

 

 

Multumesc mult! Explica foarte bine tipul. Ideea este ca as vrea sa intru mai mult, sa ma aplec mai mult, sa "risc" mai mult dar se enerveaza cumplit domn instructor daca ii trantesc motorul :)) eu inteleg, e motorul personal, m-ar durea cred ca mai tare decat il doare pe el sa fie motorul meu dar daca exista frica asta sa nu ii zgarii motorul nici nu prea am cum sa invat cu adevarat. Nu ma deranjeaza atat de tare cazaturile cat mi-e frica de instructor, jignirile si amenintarile gen "imi taie astia de la scoala din leafa si nu mai am ce duce la copil acasa"...... cum dracu sa nu ma faca sa ma simt ca ultimul om cand el imi spune ca nu mai are ce duce la copil acasa ca-i taie astia de la scoala din leafa ca am zgariat eu motorul desi fac absolut tot posibilul sa nu cad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, nu faci scoala cu motorul personal al instructorului.

Din pacate, ma face sa cred ca esti dintr-un oras mai mic, in care nu exista multe scoli moto, sau poate, el e singurul pe o raza mare. 

 

In oricare din variante, trebuie sa te adaptezi, daca ai ales sa faci la el scoala, cred ca a fost din considerente importante. Incearca, atunci cand te apleci, sa schimbi pozitia corpului spre exterior. Exerseaza la viteze mici si viraje mici. Daca tot nu se uita la tine instructorul, macar fa niste probe de-ale tale. Ce motocicleta ai cu care exersezi?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Macar cu bicicleta cand mergi esti din aia care pot sa faca un mic salt, sa stea pe loc pe ea fara sa pice, sa derapeze spatele in mers sau din cei care merg doar in linie dreapta cu 10 km/h? nu de alta, dar stiu si din unii si din altii, cei din a doua categorie sunt mai neindemanatici si e riscant daca reusesti sa faci scoala si sa iei permis sa iesi pe camp la prima curba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

cum dracu sa nu ma faca sa ma simt ca ultimul om cand el imi spune ca nu mai are ce duce la copil acasa ca-i taie astia de la scoala din leafa ca am zgariat eu motorul desi fac absolut tot posibilul sa nu cad

 

Daca faci absolut tot posibilul sa nu cazi, e posibil sa nu progresezi cu ce trebuie sa inveti tu la scoala aia de fapt. Sau sa progresezi foarte greu, asa cum se vede de fapt. Sunt curios pe ce motocicleta faci scoala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se par doua probleme aici

- instructorul paralel cu meseria dr instructor spre nesimtit. Se pare ca studenta il stie de frica ceea ce numai la invatat nu duce. 
- studenta putin afona. Dar asta e doar o banuiala. Prima e certitudine. 
Sfatul meu - du-te la alta scoala. Mai mult de atata nu vei invata de la rl. Adica sa ii mai dai inca tispe sute de lei pt a sta cu fundu pe scaunu?

Ar fi relevant sa spui de unde esti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ravaell a spus:

 

Instructorul e aproape non existent. 

Upsss... poate ca problema nu este la tine, in cazul asta. Intructorul trebuie sa te invete, asta este rostul lui. Trebuia sa te invete sa patinezi ambreiajul, sa faci un countersteering (contravirare, mai pe romaneste), etc. pai cum sa faci opturi si jaloane, daca nu invati minimul asta??? Aaa.. si inca ceva.. instructorul meu m-a pus sa fac la inceput opturile... poate detaliul asta te ajuta cu ceva... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, vis-a-vis a spus:

Păi cum altfel, cu puterea gândului? 🤣

nu man, normal steering :) bicycle style :) la viteza aia de melc turbat in poligon nu cred ca faci ceva cu counterul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar ca instructorul ala nu e ce trebuie. Considera pierduti cei 600 lei achitati si cauta alta scoala. Nu intereseaza pe nimeni ca e motocicleta personala a instructorului atata timp cat o pune la dispozitia elevilor.

 

Cat despre countersteering,  functioneaza eficient doar la viteze de peste 30km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6 ore, ravaell a spus:

. Intru cu a1-a

Din punctul meu de vedere asta este cea mai mare tâmpenie a instructorilor moto, te obligă să faci majoritatea poligonului cu a-I-a!

Am mai auzit de elevi are se iincurau în 8 uri din cauza treptei 1.

Prima treaptă este pentru plecare de pe loc.

Cel mai bine controlezi motorul cu a II a și patinat din ambreiaj combinat cu frână.

Și eu zic să schimbi școala, e clar că idiotul ăla vrea să facă bani pe spinarea elevilor.

Îmi amintește de cel cu care am făcut școala în 2200 în București, Iancu din Herăstrău.

Alt dezaxat și ăla - Dumnezeu să-l ierte, că a murit - proceda exact la fel.

Norocul meu că am

fost îndemânatic, pentru că nici nu știu cum am luat permisul după ce am făcut în școala lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Cel mai bine controlezi motorul cu a II a și patinat din ambreiaj combinat cu frână.

Și eu zic să schimbi școala, e clar că idiotul ăla vrea să facă bani pe spinarea elevilor.

@ravaell

Incearca sa mergi drept sau in cerc larg conform sfatului de mai sus, dupa care abordezi jaloane.

Ps. Instructorul nu este clar ce ar trebui sa fie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...