Sari la conținut

Aditivi pentru ulei motor


relufarcas
 Share

Postări Recomandate

Salut respectuos tuturor colegiler. As vrea de la cei care au folosit aditivi ( tratamente) pentru uleiul de motor, sa imi dea un sfat . Sa justific : am BMW 1150 RT , an 2002 . Anterior , am folost Dura Lube la autoturisme si chiar am cunoscut o ameliorare in zgomotul motoarelor, in accelerare si in trepidatiile de ralanti, in sensul ca motorul mergea vizibil mai bine. In prezent , multi recomanda Ceratec. Am auzit si pareri ca Dura Lube este apa de ploaie, am auzit si ca Ceratec ( la un var de al meu cu Passat) a condus la trepidatia motorului la ralanti... Daca cineva a folosit aditivi pentru ulei la motociclete , as vrea sa aflu o parere obiectiva . Iar daca acest topic a fost deja discutat , cu scuzele de rigoare , cred ca informatiile actualizate cu noi experiente , sunt de preferat. Va urez numai de bine. 

 Si ceva suplimentar : baterie Li Io pentru BMW 1150 RT ? Pareri ? Sfaturi ? Modele, tip , capacitate  ( astea sunt pe Wh , nu pe Ah). Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, GoodKat a spus:

Cel mai bun aditiv de motor este uleiul schimbat mai des decat spune producatorul. 

Nu se pune problema... Am uitat sa pecizez ca schimb uleiul ( Motul)  la aproximativ 2500 km. Totusi as vrea sa aflu parerea celor care au folosit aditivi pentru ulei. Multumesc pentru sfat. Salutari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, nu exista consens.

Sunt care au folosit la moto, si se jura ca le-a intinerit motocicleta.

Sunt altii care spun ca mecanicul este un animal care nu traieste intr-un bidon de aditiv, ci la service, unde trebuie sa-l cauti.

 

Parerea mea personala, NU folosi aditivi de ulei la motociclete cu ambreiaj umed, intrucat vor cauza patinarea acestuia. Cum la tine la RT 1150 e ambreiaj uscat, poti incerca. Doar tu decizi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aditivii dacă nu mă înșel sunt de 2 feluri, pentru curățarea motorului (ala de se baga inainte de schimb si se scoate cu uleiul dupa 5 10 minute) si aditivul compensator al valorilor 5w40, 0w30 etc.

Alti aditivi.. care sa faca ce.. nu am auzit.

Nu recomandă nici producatorul, nici mecanicul din vreun service bun folosirea aditivilor. Acum.. spor in utilizarea artificiilor de genul.✌🏼 😄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt de parere ca motoarele din fabrica nu au fost facute sa mearga cu aditivi in ulei. Daca ai o problema cu motorul, il repari, nu il carpesti cu "aditivi".

Pe de alta parte de ce ai schimba uleiul la 2500km? Daca e cu ambreiaj uscat nu ar trebui sa fie intervalul de schimb cam ca la masini, 10-15000? La japoneze de strada, schimbul e la 6-8000km (dupa carte) dar cam toate sunt cu ambreiajul in ulei.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu n-am pus și nici nu voi pune aditivi în motor, pe motiv că nu știu ce efect au și n-am chef de experimente pe propria piele. Uleiul îl schimb la maxim 5000 km, iar la un boxer sigur ține mult mai mult.

Verifică intervalul de revizie pentru modelul tău de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Majoritatea sunt de parere ca nu este indicat. Multumesc tuturor pentru raspuns. Urari de bine.
Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Nici eu n-am pus și nici nu voi pune aditivi în motor, pe motiv că nu știu ce efect au și n-am chef de experimente pe propria piele. Uleiul îl schimb la maxim 5000 km, iar la un boxer sigur ține mult mai mult.

Verifică intervalul de revizie pentru modelul tău de motor.

Da, cred. Eu il schimb la aproximativ 2500 km pentru ca atita fac pe sezon...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am folosit 

https://www.epiesa.ro/aditiv-ulei-mos2-liqui-moly-2182-300ml-acc-6650.htm?gclid=Cj0KCQiA1NebBhDDARIsAANiDD093HMC5074NmAjiFqQyJG9Jzy3_Lh7EIdE57DVpHg1F-hEJqfnYM4aAgNjEALw_wcB

la o masina,si a facut motorul mai silentios (avea 300000km);atita doar ca innegreste uleiul... evident,nu e pt ambreiaj umed

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, relufarcas a spus:

cei care au folosit aditivi

Am folosit metabond (câștigat la o competiție auto, n-am dat bani pe el) într-un motor de Fiat cu variator. Rezultatul? Variatorul nou a început să "croncăne" după vreo 10000 km, iar uzual ele începeau să facă zgomot după vreo 30k... Deci dpmdv :nono:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Am folosit metabond (câștigat la o competiție auto, n-am dat bani pe el) într-un motor de Fiat cu variator. Rezultatul? Variatorul nou a început să "croncăne" după vreo 10000 km, iar uzual ele începeau să facă zgomot după vreo 30k... Deci dpmdv :nono:.

Salut Eneos. O sa tin cont de sfatul tau. Si in trecut am primit sfaturi bune de la tine. Multumesc. Dar referitor la baterie lithium ? Ar merita banii ? Sau vreun sfat privind producator, capacitate ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, relufarcas a spus:

Dar referitor la baterie lithium ? Ar merita banii ? Sau vreun sfat privind producator, capacitate ?

Nu mă pot pronunța, nu am folosit niciodată. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merita bateria pe Litiu, am observat la un alt coleg ca nu inmagazineaza curetul la fel de bine ca o baterie coneventionala pe termen lung.

Diferenta prea mare de bani si prea mica la greutate mai ales pt motoreta in cauza ca sa aibe vreun efect pozitiv.

 

aditivi de ulei nu as baga mai ales daca motorul nu are vreo problema ce trebuie estompata. e suficient ca schimbi uleiul atat de des pe cat ai mentionat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tampenia cu ambreiajul umed este un mit ramas de la sfarsitul anilor '70 cand inca mai foloseau producătorii pluta... :) Eu folosesc mos2, nu pentru "reducerea frecarii" in mers, ca nu reduce nimic in mers, ci pentru reducerea uzurii la rece, unde se si intampla majoritatea uzurii unui motor, cam 80 la suta este la pornire, pana ajunge uleiul peste tot. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

Nu merita bateria pe Litiu, am observat la un alt coleg ca nu inmagazineaza curetul la fel de bine ca o baterie coneventionala pe termen lung.

Diferenta prea mare de bani si prea mica la greutate mai ales pt motoreta in cauza ca sa aibe vreun efect pozitiv.

 

aditivi de ulei nu as baga mai ales daca motorul nu are vreo problema ce trebuie estompata. e suficient ca schimbi uleiul atat de des pe cat ai mentionat

Pai atunci de care naiba sa iau ? Am luat Exide Gel 12V 19Ah si m-a tinut un sezon. Incarcarea e normala. Zic un sezon, pentru ca acuma daca nu pornesc o saptamina, nu mai porneste... In descrierea la Li Io zice ca are garantie 5 ani, ca se poate pastra 1 an fara sa piarda din putere... Ca e " frumos" tare sa dai jos bateria...

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

Nu merita bateria pe Litiu, am observat la un alt coleg ca nu inmagazineaza curetul la fel de bine ca o baterie coneventionala pe termen lung.

Diferenta prea mare de bani si prea mica la greutate mai ales pt motoreta in cauza ca sa aibe vreun efect pozitiv.

 

aditivi de ulei nu as baga mai ales daca motorul nu are vreo problema ce trebuie estompata. e suficient ca schimbi uleiul atat de des pe cat ai mentionat

Ma refer la BMW 1150 RT...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, MotoS Garage a spus:

Tampenia cu ambreiajul umed este un mit ramas de la sfarsitul anilor '70 cand inca mai foloseau producătorii pluta... :) Eu folosesc mos2, nu pentru "reducerea frecarii" in mers, ca nu reduce nimic in mers, ci pentru reducerea uzurii la rece, unde se si intampla majoritatea uzurii unui motor, cam 80 la suta este la pornire, pana ajunge uleiul peste tot. 

Bisulfura de molibden este un reducător de frecare, ambreiajul umed indiferent că e cu plută sau alt material e influențat de asta, iar diferența intreuleiurile auto și moto este că astea din urmă nu conțin aditivi de reducere a frecării. Dar toți producătorii sunt idioți când spun să nu se folosească așa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înseamnă că ai un consumator care... consumă curentul din baterie. 🤣

Sau nu îți funcționează corect încărcarea.

Pentru a încărca bateria, pune cabluri pentru charger, de alea cu "mufă izolată", cum vine în kitul de la C-tek.

Sau dacă îți place să tot demontezi... 🤔

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Rombat

💩

Am vreo 2 clienți care s-au dat patrioți (rombat pt autoturisme știu că sunt import China, cele pt camioane asamblate în Ro din componente China) și au vrut rombaci. Pe amândoi i-am ajutat cu baterii de curtoazie că să ajungă la mama dracului (Jilava parcă) la garanție pt că rombaturile au murit brusc, 1 după 4 luni și cealaltă după 1 an) și nu mai asigurau nici funcționarea după pornirea cu cabluri. Încărcare în parametri, consum rezidual la fel, fără nici o problemă la mașini.

Deci :nono: rombat dpmdv.

Iar la 🏍 cu acces dificil la baterie, cum era și FZ6 al meu, soluția pt menținerea pe timpul staționare e mufa conectată la baterie pt cuplarea redresorului fără a mai demonta diverse.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, ENEOS a spus:

 

Iar la 🏍 cu acces dificil la baterie, cum era și FZ6 al meu, soluția pt menținerea pe timpul staționare e mufa conectată la baterie pt cuplarea redresorului fără a mai demonta diverse.

La modelul tău nu-i chiar plăcut de umblat la baterie, mi-a adus la iernat un prieten mobra și (iar) m-am muncit oleacă până am dat-o jos (am insistat să ia cheia cu el și n-am avut cu ce desface șaua 🤣). Deci cabluri cu mufă și se scapă de probleme. 

La a mea am un FulBat de prin 2018, dacă mă mai ține un an, promit că o țin bibelou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, relufarcas a spus:

Pai atunci de care naiba sa iau ? Am luat Exide Gel 12V 19Ah si m-a tinut un sezon. Incarcarea e normala. Zic un sezon, pentru ca acuma daca nu pornesc o saptamina, nu mai porneste... In descrierea la Li Io zice ca are garantie 5 ani, ca se poate pastra 1 an fara sa piarda din putere... Ca e " frumos" tare sa dai jos bateria...

Ma refer la BMW 1150 RT...

Marketingul bun vinde :) vezi cazu BMW ahahhaha

 

eu nu am avut probleme cu Varta pe moto niciodata.

 

iar un Exide a rezistat eroic la mine si cand aveam probleme de incarcare, problema care a fost super aiurea de depistat.

 

@Lucian_M nu stiu daca iti vine sa crezi dar campionul bateriilor este cea pe care am scos-o de pe un TDM care avea 16ani vechime, bateria originala a motocicletei. Din pacate nu mai stiu producatorul si nici poza nu mai am de la ea, am ramas masca cand am vazut eticheta cu data fabricatiei

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...