Sari la conținut

Alegere Motocicleta


CataFlo
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 135
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 4 minute, Kristian K a spus:

Rosiuca ta avea motor de Ninja de 250,nu? :)

Asa cum KLE-ul meu are motor de GPZ500. Au pus astia de la Kawa motoarele astea pe o gramada de feluri de mobre, choppere, adventure, neked, vitezane. S-au descurcat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, CataFlo said:

 CB500R-o frumusete de care probabil ma voi plictisi foarte repede din pinct de vedere specificatii. 

 

 

 

N-ai motiv de plictiseala daca o vei folosi cum trebuie, in plu de asta, sunt situatii unde nu ai ce face cu mai multa putere, gen trafic de ora de varf. 

Daca vrei s-o folosesti predominant pentru naveta cauta un touring sau enduro-touring/dual-sport decent, macar ajungi relaxat la munca.

Dupa cativa ani de mers doar cu 1200GS am facut un downngrade la cilindree si am trecut la Suzuki DR650 SE si BMW G650 Sertao, ambele motoare sunt folosite mai mult in regim de utilizare zilnica/naveta. DPDV personal DR-ul are cel mai mare fun factor, desi este o motocicleta dual-sport cu caracter utilitar. 

Fac zilnic naveta Buftea-Mogosoaia sau Buftea-Bucuresti (Titan) si de cele mai multe ori prefer DR-ul in locul GS-ului sau Sertao, DR-ul fiind din 1887, carbutatie si 46 de cai cand era nou.

Sfatul meu este sa nu te arunci cu capul inainte si sa cauti o motocicleta care se preteaza nevoilor tale, dupa ce mai capeti experienta, mai vezi atunci daca vrei ceva mai fancy sau mai puternica. etc.

 

IMG_20210520_090016537.jpg

Dupa cum se poate vedea, este ok.

 

*1997,  am un laptop batran si cu probleme de personalitate.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

Asa cum KLE-ul meu are motor de GPZ500. Au pus astia de la Kawa motoarele astea pe o gramada de feluri de mobre, choppere, adventure, neked, vitezane. S-au descurcat!

Da,de fapt cel de 250 a fost si pe GPZ 250. :)

Acum 6 ore, DKW a spus:

N-ai motiv de plictiseala daca o vei folosi cum trebuie, in plus de asta, sunt situatii unde nu ai ce face cu mai multa putere, gen trafic de ora de varf. 

...

Fac zilnic naveta Buftea-Mogosoaia sau Buftea-Bucuresti (Titan) si de cele mai multe ori prefer DR-ul in locul GS-ului sau Sertao, DR-ul fiind din 1887, carbutatie si 46 de cai cand era nou.

...

Foarte corect,de acord 100%!

 

Pune o poza sa vad cum arata un DR-u al sec XIX. 😁

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bugetul asta iti iei un Tracer 700, perfect pt naveta si oras, consum mic, motor distractiv, bun si pt plimbari mai lungi, la 1.80 ar trebui sa fie bun pt tine, eu am 1.71 si m-am simtit perfect pe el. probeaza unul , vezi la Motodynamics pe Odaii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! 

 

Imi dau si eu cu parere, recomand sa iti petreci primavara/poate putin din vara testand toate motocicletele pe care le gasesc la test drive sau sa inchiriezi si iti faci o idee, ce iti place si ai nevoie.

In alta ordine de idei sunt de acord 100% cu ce a spus colegul Speedy.K.

Moto actual DR 650 R 1993, mega fun,oricati cai o mai avea.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hop si de la mine un sfat:

-nu lua noua. De ce? Fiindca este prima. Si nu stii ce vrei, desi asa crezi initial. AI sanse mari sa vrei dupa sa o schimbi pe altceva, care sa faca ce vrei. Ai sanse foarte mari sa o dai pe jos, si e pacat de una noua. Ai pierdere mare financiara daca o iei noua, si dupa iti dai seama ca nu i ce vrei tu de la moto, si vrei sa o vinzi.

-cumpara o moto de doar cativa ani vechime, tinand cont de modelele la are te uiti, ai buget. Ia una cu ABS. 

-suie pe modelele dorite de tine, sa vezi pozitia. Poate asa iti dai seama mai bine ce vrei de fapt.

-nu te mai lua dupa toti expertii. Te plictisesti de 500 cc rapid. E plin de incepatori care isi iau vitezane si merg doar drept, cand dau de prima curba sau intersectie sunt pe jos. Nu te mai lua dupa ei. Am luat sotiei un rebel 500, este mega fun motoreta pentru mine-eu fiind urs de 100 kg. Duce 150km/h maxim, uzual 130-deci mergi la drum si pe autostrada fara probleme. Mai mult decat suficient pentru inceput. Ce iti recomanda mai sus, cb500x, este foarte ok pentru tine, fiind si inalt. Dar repet, eu as lua sh.

-Eu ti-as sugera sa te uiti si dupa un versys 650, dupa 2018, de exemplu. E genul de moto allround, comoda ,manevrabila, trage ok, merge si prin oras, merge si la drum, faci de toate.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc frumos tuturor, am sa pun in balanta tot ce ati scis aici, pana in acest moment am testat putin ce este drept Cbr500 si yamaha MT07 limitata A2. Daca mai sunt oameni dornici sa-mi impartaseasca din experienta lor, va rog !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, CataFlo a spus:

 Astept cu drag parerile voastre...

 

Pentru inaltimea,gusturile,bugetul si varsta ta, precum si pentru genul de "excursii" pe care vrei sa le faci(preponderent in oras si ocazional drumuri scurte in afara)...iti recomand orice model de mai jos (din proprie experienta, le-am avut s-au m-am dat cu ele):

Honda CB500X

Honda NC750X

Kawasaki Versys 650

Yamaha Tracer 700/mt 07 (dar o sa stai ingramadit pe mt07)

ktm 390 Adv (e prajitura in oras si ture scurte, la bugetul tau e singura pe care o poti lua noua asta sau Husqvarna Svartpilen 401 cum zicea cineva mai sus... 390Adv. e cea mai puternica din clasa 300+ cmc)

Suzuki Vstrom 650

Suzuki SV650

Honda Transalp 700

....

+ mai sunt ceva modele nakeduri (am pus insa ce mi se pare mie mai interesant)

+ mai sunt motoare de la CFmoto, dar n-as prea recomanda chinezisme

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalp 700 pare mai ușor decât V-strom 650, singurul impediment (sună urât) ar fi camerele din anvelope. Și poate pinionul de atac, a pățit-o recent un prieten, axul bărbierit bine, a montat (cam târziu) super-pinion. Să sperăm că va ține.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut @CataFlo!

 

Eu am inceput la 20 si ceva de ani pe 600cc SS. Aveam impresia ca motociclismul asta e foarte usor, am cazut dupa 2 saptamani si asta probabil mi-a salvat viata :)

 

Am luat-o progresiv dupa accident si am descoperit ca nu e asa usor cum mi se parea.

 

Da, poti incepe pe moto mare (600cc+) atata timp cat ai putin talent, experienta in trafic si mult self-awareness. SS (4 linie) sunt chiar mai blande pt incepatori pentru ca jos in ture sunt lesinate. Problema e ca vei merge cu frica o perioada mai lunga si vei invata mai greu. 

 

Dupa vreo 2 ani am simtit ca ma plictisesc de 600. Ma uitam la prietenii cu miare si ii invidiam ca merg doar cu a treia pe Cheia si eu schimbam viteze ca maniacul ca sa ma tin dupa ei. Dupa vreo 3 ani m-am lasat de mers pe strada si am scos motorul doar la vreun track day ocazional. O sa-mi placa mereu supersporturile, dar mi se par complet inutile in afara unui circuit. 

 

Anul trecut am luat un adventure (900cc) - ca am auzit ca e cool la corporatie (hehe @Speedy.K) si nu a fost chiar ce-mi doream. Greoi pentru traficul din Bucuresti, greoi si inalt la manevre, nu foarte puternic - pe autostrada la peste 170 lesina, si oricum te omoara vantul. E potrivit pentru drumuri lungi cu bagaje si pasager la viteze "normale".

 

In paralel, am un enduro (450cc) si e fantastic de fun. Pe asfalt e greu - tremura tot la peste 100, dar e extrem de usor si manevrabil. Fac niste chestii pe care nici nu mi le imaginam cu ADV. De ex:

 

20230130_154424.thumb.jpg.14c28ae8ee455586b2c1bab50c5e6b54.jpg

 

Concluzia mea: poti face orice cu orice tip de moto, dar daca nu il folosesti pt ce-a fost proiectat n-o sa fie deloc placut. Cred ca daca iei un mini tourer (4-500cc) o sa ai manevrabilitate, flexibilitate la gropi si ceva protectie la vant pe centura. 

 

 

Re royal enfield: eu n-as recomanda. nu am mers, doar am vazut, dar cat dai atata face. mi se pare inginerie ieftina combinata cu materiale ieftine

 

 

 

 

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Kristian K said:

Pune o poza sa vad cum arata un DR-u al sec XIX. 😁

Este identic cu cel din secolul XXI, inca se produce pentru restul de piete. 😅

 

@CataFloin bugetul tau poti gasi un BMW F650 GS Twin, motor de 800 cc paralel twin, trage liniar, fara explozii de putere, foarte manevrabil, consum mediu 4-4.5%, ergonomie buna, mai ales pentru cei de peste 1.70 inaltime. Cauta unul cu ABS si mansoane incalzite si nu o sa ai motiv sa schimbi motorul prea curand, daca il vei folosi la naveta.

F650 Twin/700/800 este BMW doar cu emblema, in realitate este o Husqvarna Nuda cu cilindree redusa si cu fiabilitate ca a celor japoneze. Am mers cateva mii de km pe 650/700/800 si pot sa spun ca sunt niste motoare destul de echilibrate, care nu maraie la viteze mici dar au si suficienta rezerva de putere in caz de nevoie.

Cu putin noroc poti gasi unul limitat pentru A2 si il delimitezi dupa ce strangi ceva experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Leon a spus:

 

Pentru inaltimea,gusturile,bugetul si varsta ta, precum si pentru genul de "excursii" pe care vrei sa le faci(preponderent in oras si ocazional drumuri scurte in afara)...iti recomand orice model de mai jos (din proprie experienta, le-am avut s-au m-am dat cu ele):

Honda CB500X

Honda NC750X

Kawasaki Versys 650

Yamaha Tracer 700/mt 07 (dar o sa stai ingramadit pe mt07)

ktm 390 Adv (e prajitura in oras si ture scurte, la bugetul tau e singura pe care o poti lua noua asta sau Husqvarna Svartpilen 401 cum zicea cineva mai sus... 390Adv. e cea mai puternica din clasa 300+ cmc)

Suzuki Vstrom 650

Suzuki SV650

Honda Transalp 700

....

+ mai sunt ceva modele nakeduri (am pus insa ce mi se pare mie mai interesant)

+ mai sunt motoare de la CFmoto, dar n-as prea recomanda chinezisme

 

 

 

 

 

Multumesc pentru sfaturile tale. Pana acum am incercat o honda CBR500R, cam cel mai frumos model din segmentul de 500cc, nu am apucat sa imi fac o parere clara, pozitia pe ea nu este cu ce sunt obisnuit de la scoala, in schim mi-a placut cum schimba si faptul ca are o acceleratie  mai liniara decat Mt07 (limitat A2) care este mai puternica si tinde sa se ridice chiar si in a doua, cat despre pozitie pot spune ca m-am simtit putin inghesuit, cred ca cum ai spus si tu din cauza inaltimii mele. Voi programa un test drive pentru CB 500 X pentru inceput. O zi placuta sa ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@CataFlo  eu sunt unul dintre cei care imi scapa treaba cu ''te plictisesti de motocicleta X''. 

O fi de la varsta 😂

Pentru mine bucuria fiind plimbarea, ce mobra calaresc este mai putin important.

Sper ca CB500X sa iti placa.

O sa stai foarte bine pe moto la gabaritul tau.

Stau eu care am 1,90 m si 120 Kg (din pacate 🤦‍♂️).

Si este extrem de confortabila, chiar si la drum lung.

Daca vrei sa simti cum se ridica mobra si in a doua, atunci CB500X nu este ce iti trebuie. Sau poate cu mine nu se ridica din motive lesne de inteles 🤪

 

Fiind prima mobra, eu zic sa iti iei, precum fiecare dintre noi , cea care iti place tie, ce iti incanta ochiul si iti face inima sa tresara. Fara prea multe criterii tehnice.  Sa iti vina sa o iei seara in casa sa te uiti la ea inainte sa adormi :crack:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, DKW a spus:

Este identic cu cel din secolul XXI, inca se produce pentru restul de piete. 😅

...

Am avut si eu unul si mai am inca un DR-u,dar mai mic,jn familie.Ba chiar mai am inca o motocicleta cu motor de DR 350,pe langa DR-ul de 125.

Stiu ca se produce si se va mai produce pentru alte piete,acolo unde nu exista ecobolsevism impus... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iei SH evita orice are modificari, manareli, personalizari. Ar trebui sa privesti suspect si niste semnalizari trecute de la bec cu filament la led. 

Cand mi-am cumparat prima motocicleta nu am stiut asta si m-a cam costat dupa pentru a o aduce intr-o stare care sa imi asigure in primul rand siguranta.

Iar moto cu semighidoane, chiar si cbr500r fiind, nu mi se pare ca e ce trebuie pentru oras oricum ai da-o. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@CataFlogarantat nu se ridica pe o roata o motocicleta limitata A2 fara ceva tehnica. Cel mai probabil inca nu ai reflexul format sa te lasi putin in fata cand accelerezi ca sa ramai neutru pe motoreta. Altfel, acceleratia te trage pe spate si ai impresia ca se ridica pentru ca esti dezechilibrat.

 

In scoala moto inveti minimul necesar, poate nici ala. Va trebui sa citesti si sa exersezi daca vrei sa practici hobbyul asta.

 

Daca iei SH, sfatul meu e sa bugetezi niste cauciucuri noi, de calitate si potrivite pentru clasa motocicletei pe care o vei alege. Nu strica nici o revizie completa care sa includa furca.

 

@Silver Arrowsigur e de la varsta. si eu am observat ca odata cu varsta incepi sa le preferi pe cele mici. la capacitate cilindrica ma refer.

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, jinxy a spus:

 

@Silver Arrowsigur e de la varsta. si eu am observat ca odata cu varsta incepi sa le preferi pe cele mici. la capacitate cilindrica ma refer.

Da de unde, Goldwing-ul l-am luat acu' , la batranete.😂

Mai degraba as putea gasi o relatie matematica intre cmc motor si cmc burta 🙈

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Silver Arrow a spus:

Da de unde, Goldwing-ul l-am luat acu' , la batranete.😂

Mai degraba as putea gasi o relatie matematica intre cmc motor si cmc burta 🙈

 


Ntz, nu e de la burta! Decat daca cilindreea creste cu burta. Io am acelasi putine kile de cand m-am apucat de motoretism.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Speedy.K a spus:


Ntz, nu e de la burta! Decat daca cilindreea creste cu burta. Io am acelasi putine kile de cand m-am apucat de motoretism.

Si aceeasi doza mare de modestie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, CataFlo said:

Daca mai sunt oameni dornici sa-mi impartaseasca din experienta lor, va rog !

 

Ca începător, ia-ți o motocicletă cât mai generică (un naked sau un dual-sport), versatilă și fără carene. Ceva SH, la 2-4000€. Logica:

  • Nu știi ce vrei încă de la motociclit, vei afla mergând
  • O vei da pe jos, inevitabil

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, PzKpfW a spus:

Ca începător, ia-ți o motocicletă cât mai generică (un naked sau un dual-sport), versatilă și fără carene. Ceva SH, la 2-4000€. Logica:

  • Nu știi ce vrei încă de la motociclit, vei afla mergând
  • Se poate intampla  sa o dai pe jos O vei da pe jos, inevitabil

Succes.

Te referi la faptul ca o sa o scape pe jos stand pe loc, sau ca o sa cada cu ea in mers?

Pentru ca daca te referi la cazutul in mers sunt si eu curios de unde vine aceasta intelepciune.

Intreb pentru ca stiu destui oameni, si mai tineri si mai copti la minte,  care nu au dat cu ele de pamant in mers, de unde regula asta ca ''inevitabil dai cu ea pe jos''?

Pe bune acuma?

Dar ce de nu ''sigur o sa dea unul neatent cu masina peste tine''?

Faptul ca avem colegi care mai le pilesc de asfalt nu inseamana ca asta este o regula.

 

Ca sa nu spunem ca am auzit de la o vecina :

fii-mea a mers de la inceput cu un CB500X nou si nu a cazut cu el in mers. Da, i-a scapat o data pe jos in parcare si nimeni cu a patit nimica.  La mobra s.a crapat protectie de mana de la ghidon.

Nici fii.miu nu a cazut. Da, a scapat si el o data Transapul pe jos si s-a julit o cutie din aluminiu.

 

Si daca nu o scapi tu pe jos, da un bou peste mobra in parcare sau ti-o stropeste cu vopsea :crack:

 

@CataFlo acuma daca tot ti s-a prezentat acest viitor sumbru in care sigur o sa cazi, poti sa ai grija sa pui elemente de protectie pentru tine cum ar fi de ex niste Crash-bar-uri.

Poti evident sa pui si diverse chestii care sa protejeze mobra.

 

Iata aici o poza cum iti salveaza picioarele niste bare de protectie, atunci cand duduia se hotareste sa fac brusc dreapta de pe banda 2 si tu ai ghinionul sa te afli pe banda 1:

CRASHBAR.thumb.jpg.9405d97c1dd705b0aaf1a3900e00c153.jpg

CRASHBAR3.thumb.jpg.e978c7ac50f2c20c7787c7b8a240eda1.jpg

 

si cum arata masina:

 

CRASHBAR2.jpg

 

Crash-bar-ul este Hepco & Becker,  si a costat 280 €, bani platiti de catre asiguratorul masinii.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Silver Arrow said:

Pentru ca daca te referi la cazutul in mers sunt si eu curios de unde vine aceasta intelepciune.

 

Mă refeream la scăpat pe jos de pe loc sau la viteză mică, relax. Caz în care va dori să limiteze daunele materiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...