Sari la conținut

Dilemă: enduro sau trial?


Postări Recomandate

Pe scurt: Aș vrea să fac trecerea la un offroad mai tehnic și nu știu către ce să apuc: enduro sau trial?

Context: De ceva vreme chinui mobre de adventure sau dual-sport pe trasee mai grele sau mai ușoare și am două probleme:

  1. aș vrea să încep să dobândesc abilități mai tehnice (wheelie, pivot-turn, treceri peste obstacole mai mari, etc) și simt că dacă le fac pe mobrele din dotare (KTM 990 Adventure și Suzuki DR 650 SE) riscurile sunt mult prea mari să rup fie oasele fie portofelul.
  2. traseele accesibile și atrăgătoare pentru weekend-urile cu plecare din București sunt limitate și au ajuns să se repete cam des.
     

Scopul este de a dobândi abilități tehnice astfel încât atunci când revin la mobrele de adventure / dual-sport să le pot transfera în traseele respective atât pentru extra-control, cât și pentru extra-fun.

Probabil ar fi de menționat și următoarele:

  1. la momentul acesta, stând în chirie, la bloc, într-un cartier relativ aglomerat din București, deținerea de remorcă e o provocare - prin urmare e musai ca motocicleta să fie înmatriculată (să pot pleca de la garaj pe roți și să mă plimb în jurul Bucureștiului fără să o pun în remorcă - nu îmi imaginez ca aș merge pe roți până la munte).
  2. probabil mare parte din timp o voi folosi să mă antrenez pe lângă București (spre exemplu la Lidl Hill Climb Training Center), uneori singur.

 

Criterii pe care le-aș avea în vedere în alegerea enduro vs trial:

  • comunitate dedicată sportului respectiv: știu că grupuri și găști de enduro tot sunt. există vreo gașcă pe undeva în zona București - Ilfov - Prahova care să se distreze cu trial-ul?
  • curba de învățare: sunt tentat să cred că pe trial aș putea încerca lucruri mai grele în timp mai scurt, fiind mult mai ușoare motocicletele de trial. mă înșel?
  • costuri de mentenanță: e vreo diferență între ele? mă gândesc că ambele motociclete ar fi în 2 timpi, undeva în jurul capacității de 200-250. poate anvelopele de trial să fie ceva mai durabile...
  • buget achiziție: de preferat achiziția motocicletei să se încadreze in max 4k euro.
  • posibilitate mentenanță în regie proprie: în mare parte mă descurc să repar ce stric la enduro la astea mari. e ceva de speriat la motoarele în 2 timpi?

 

Aș aprecia mult niște sfaturi care să mă ajute să mă hotărăsc în ce direcție să o iau (să nu mă mai distrez ca în video-ul de mai jos 😬)
 

 

Editat de bursyllac
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal, as merge pe varianta Enduro pentru ca piata de sh este mult mai mare si as avea mai multe optiuni,  are sezut si dupa cateva ore de taraganeala prin diferite coclauri in jurul Bucurestiului,  pe drumul spre casa as prefera sa stau " confortabil" pe sa.

 

Cat despre mentenanta la 2T, sunt de parere ca este mult mai usoara ca la 4T, fara distributie , supape de reglat. Ulei de calitate in mix  gaz.

Recomand  sa iti achizitionezi un tester de compresie ( in functie de modelul care iti place, cauti  parametrii  pe net), astfel iti dai seama daca necesita  interventii si poate te ajuta sa negociezi mai bine pretul.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca lipsa poseorilor de trial pe acest forum este un raspuns destul de elocvent.

Eu iti pot spune doar ce am prins eu de ici-de colo despre trial-uri.

 

In primul rand nu sunt inmatriculabile.

Apoi, au un rezervor de 2,5 litri (majoritatea).

Sunt facute sa le duci pe remorca pana langa un circuit artificial, sa  te dai pe busteni si bolovani pana transpiri si apoi sa le urci inapoi pe remorca. 

Cauciucurile alea pentru trial sunt facute sa prinda pe suprafete uscate. piatra, lemn, etc. Am ajutat la un moment dat un trial intalnit la o cursa sa urce o panta uda, si zici ca avea cauciucuri de strada. Nu prindea nimic, ne-am chinuit mai mult la o motocicleta de 70kg decat ne-am chinuit la toate celelalte de enduro de 110kg.

 

2T este usor la mentenanta. Pistonul se schimba la 110-150 ore, si cam atat. In rest, mult mai simplu, cu mult mai multe sanse sa iti porneasca intotdeauna, din orice pozitie, fata de un 4T

 

Ca si curiozitate, daca stai la bloc, de ce crezi ca un motor de enduro, ce se vinde destul de frecvent chiar si neinmatriculat (adica e in vizorul hotilor), ar putea fi tinut in fata blocului? In conditiile in care o remorca nu ar putea?

Eu unul as merge pe o varianta de remorca inchisa, metalica, legata zdravan de un stalp cu antifurturi (2 minim), iar in interior mi-as parca motorul. Sau as apela la un prieten de iesiri enduro, sa tin motorul la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Ca si curiozitate, daca stai la bloc, de ce crezi ca un motor de enduro, ce se vinde destul de frecvent chiar si neinmatriculat (adica e in vizorul hotilor), ar putea fi tinut in fata blocului?

motorul nu ar sta în fața blocului. am acces la un garaj în cartier și ar sta acolo. remorca nu ar avea loc acolo.

 

11 minutes ago, mircea.cazachevici said:

In primul rand nu sunt inmatriculabile.

sunt unele înmatriculabile, de la Gas gas sau de la Sherco.

 

23 minutes ago, ulei_moto said:

are sezut

și la trial se poate adăuga șa dacă se dorește.

 

11 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Cred ca lipsa poseorilor de trial pe acest forum este un raspuns destul de elocvent.

asta e una din temerile mele :D 

 

11 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Sunt facute sa le duci pe remorca pana langa un circuit artificial, sa  te dai pe busteni si bolovani pana transpiri si apoi sa le urci inapoi pe remorca. 

în primă fază cam la asta mă aștept și de la enduro: să ies undeva pe lângă București și să exersez tot felul de exerciții. cel puțin în primă fază.

@mircea.cazachevici, mulțumesc pentru răspuns. chiar speram să intervii - pe subiectele de offroad mereu îți urmăresc posturile. aș avea o întrebare legată de ieșirile de enduro: cam care crezi că ar fi șansele alipirii la o trupă de enduro mai experimentată să fur experiență de la alții? Există chicken lines la majoritatea traseelor? În ideea de a nu îi încurca și să pot ține pasul.
 

Editat de bursyllac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea:

Ma mai duc de capul meu, sa incerc urcari, sa ma perfectionez in saritul bustenilor, singur-singurel. Stau pe la 1-2km  langa remorca, incerc 2-3 ore dupa care ma plictisesc si ma duc acasa. Recunosc, invat multe in timpul asta, insa e plictisitor.

Dar cand ies cu prietenii, bagam 6 ore de enduro, cu mers impreuna pe trasee cand mai usoare, cand mai grele, cu ras cand vreunul da cu motorul peste cap, cu socializare la o bere/un suc la mijlocul traseului, in vreun sat.

 

Per total, eu unul nu as cumpara un trial, deoarece m-as plictisi foarte repede de el. Nu iesi cu prietenii din cauza rezervorului infim, sa gasesti alti prieteni cu care sa faci doar un poligon de trial nu stiu daca ai cum. Trial-ul e un sport prea tehnic si cu prea putina socializare pentru mine.

 

Ia-ti enduro, gaseste prieteni incepatori si iesi cu ei. Avansatii nu o sa te ia dupa ei. Daca esti ultimul din trupa tot timpul, iar plimbarea celorlalti se transforma intr-o asteptare continua ca sa poti tu sa faci urcarile pe care ceilalti fluiera, nu e prea placut. A doua oara ti se va spune sa-ti gasesti tovarasi cu aceeasi experienta ca si tine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, bursyllac a spus:

să fur experiență de la alții? Există chicken lines la majoritatea traseelor?

eu am descoperit mersul in off-road la  Alec Dumitrescu, https://www.google.com/search?q=alec+dumitrescu&rlz=1C1AZAA_enRO967RO967&oq=alec+dumitr&aqs=chrome.0.0i512j69i57.5839j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Daca stai sa faci niste calcule si cumperi un enduro strict sa inveti tehnica, ar fi mai bine sa investesti direct in curs, fara bataia de cap de a cumpara si a detine o a3-a motocicleta.

il suni, ii explici ce vrei, negociezi un pachet de cateva iesiri ......si inveti intr-un cadru organizat, cu un instructor focusat pe tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor de  trial sau enduro trial ar fi Beta Alp 2 se poate lua saua si se transforma in moto de trial, nu are acelasi zvac ca o Honda Montesa insa are intretinerea unui motor de strada, usoara 106 kg si poti sa faci si enduro, sigur nu este un enduro dedicat, dar este inmatriculabil si poti sa mergi pina la locul de joaca cu ea. Asta daca, esti multumit cu 15 cai si un rezervor de 6 l, dar in sectiunile taca- paca si urcari isi arata adevarata valoare, dar inca o data sa nu te gindesti ca urca ca unul de 60 de cai insa ajungi si tu in virf dar cu intirziere.

Citat

 

 

Editat de DIU 46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Kristian K a spus:

Am vrut sa-i spun de ea,dar a avut motor de 200... :)

Eu asta mi-o voi cumpara urmatoarea.

 

 

Da, aste e !

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 4/7/2023 at 10:46 PM, DIU 46 said:

Un motor de  trial sau enduro trial ar fi Beta Alp 2 se poate lua saua si se transforma in moto de trial, nu are acelasi zvac ca o Honda Montesa insa are intretinerea unui motor de strada, usoara 106 kg si poti sa faci si enduro, sigur nu este un enduro dedicat, dar este inmatriculabil si poti sa mergi pina la locul de joaca cu ea. Asta daca, esti multumit cu 15 cai si un rezervor de 6 l, dar in sectiunile taca- paca si urcari isi arata adevarata valoare, dar inca o data sa nu te gindesti ca urca ca unul de 60 de cai insa ajungi si tu in virf dar cu intirziere.

nu mă îndoiesc că ajung cu ea la destinație, dar nu prea e ăsta scopul meu acum. doar de ajuns la destinație reușesc și cu DR-ul de 650. cred ca maximul de performanță a fost să mă țin jumate de zi după niște băieți cu 2T prin pădurile de la Moreni, după care am clacat 😁 

Ca idee, mă interesează să mă apuc de așa ceva: https://www.youtube.com/playlist?list=PLlur54ugvzNKGIuFDwITlXrSENMeqikEQ
 

 

On 4/7/2023 at 10:49 PM, Kristian K said:

Am vrut sa-i spun de ea,dar a avut motor de 200... :)

Cum zice si @Kristian K, am avut de la el Djebelul de 200 și mi-e greu să cred că îl pot folosi pentru a învăța wheelies, pivot turns, întoarceri cu motocicleta înclinată și din gaz, etc. E-adevărat, în cele 2 luni cât a stat la mine am făcut niște progrese considerabile: ulterior am putut să fac niște lucruri cu 990-ul de care nu aveam curaj să mă apuc înainte de a mă juca cu Djebelul.

On 4/7/2023 at 10:21 AM, ulei_moto said:

eu am descoperit mersul in off-road la  Alec Dumitrescu

chestiile astea mai tehnice pe care aș vrea să le învăț includ în procesul de învățare porția rezonabilă de trânte cu motocicleta. e genul de loc care să pună la bătaie motociclete pentru așa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca e la vanzare un DRZ 400, impecabil. E ala de a fost prezentat si pe aici, arata tipla, zici ca i NOU! (pe olx e postat)

Nu i chiar ce vrei tu, dar pe de alta parte e ce vrei tu-ca e inmatriculat, merge si pe strada, este enduro, dar e mai mare, 400 cc, mai greu. 

Si vinzi dru de 650 :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bursyllac am avut dilema asta in iarna - am un Norden si am mai luat un FE450.

 

E inmatriculat - asta a fost un considerent important, DAR nu-mi vine sa merg cu el la drum intins.

 

De ex nu as merge calare din Bucuresti pana la Alec la Ploiesti. Nu vreau sa iti descriu cum arata cauciucurile dupa nici 10 ore de mers cu ele 90% offroad comparativ cu cele de pe Norden care arata ca noi dupa 3000km. :) Cu alte cuvinte, m-am cramponat pe "Inmatriculat" si am descoperit ca e destul de inutil. Ma rog, e util pentru confortul meu mental cand merg pe drumuri publice, dar nu e practic.

 

Trial nu mi-as lua pt ca n-as avea cu cine sa ies. Oricum enduro e MULT mai usor decat Norden si simt un progres real, iar ce ai trimis ca playlist YT sunt executate cu motociclete enduro.

 

O alta chestie - fiind un motor modern, pe injectie, nu ma prea deranjeaza ca e de 450. Ma asteptam sa fie mai greu de controlat, dar cu harta pe low power si un pinion mai mare pe fata, merge si pt incepatori. Eu clar nu m-as complica cu 2T, poate doar ca al treilea motor, dar nu ca principal. 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inmatriculat e bun, dar nu pentru a conduce pe drumuri publice.

Are dreptate colegul, am mers si eu cu un 610 cu crampoane vreo juma de an, 40km dus si 40 intors, e horror.

Insa ideea de inmatriculat te scuteste de multe probleme. 

Exemplu: Acum 2 ani, cursa de la Campulung Muscel, a dat o ploaie si o viitura de s-a anulat totul. Am iesit care cum am putut de prin padure si am luat-o pe asfalt catre punctul de start. Pe 4 dintre noi ne-a oprit politia. Eu am fost singurul care a scapat, avand motorul, 2T, inmatriculat. Ceilalti 3 si-au luat cu dosar penal. Unul dintre ei, care nu avea nici A-ul si nici motorul inmatriculat, si-a luat-o cel mai rau, ridicat permisul fara dovada de circulatie, de a ramas cu duba prin Campulung.

 

Deci....inmatriculat, zic eu, dar nu neaparat ca sa mergi pe sosea in mod frecvent, ci doar pentru confortul tau psihic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adventure-Dual Sport, o mică diferență 

Dual Sport-Enduro, o diferență mai mare dar nu foarte

Enduro-Trial, cea mai perceptibilă diferență 

Nu e popular la noi pentru că (chiar și cu cei care am vorbit și se dau bine) s-a împământenit ideea că sportul ăsta e doar să sari cu o mobră fără șa din piatră în piatră. Dar nu e chiar așa. La britanici sunt competiții mai ușoare pentru seniori (chiar moși de-a binelea) și juniori. Eu pierd ore uitându-mă la ei pe youtube. Enduro la noi e despre urcarea unei rampe cât mai înclinate cu gazul la maxim. Trialul e pentru cei care merg încet sau chiar stau pe loc în scărițe. Mă roade și pe mine o mobră de trial. Iar remorci găsești și mai micuțe. Eu am una pe care o ridic la perete. Tot la bloc stau. Probabil merge una sprijinită pe undeva la garaj. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.04.2023 la 22:49, Kristian K a spus:

Am vrut sa-i spun de ea,dar a avut motor de 200... :)

Eu asta mi-o voi cumpara urmatoarea.

 

 

Motorul e Suzuki DR 200,pornire la pedala si electrica. :)

 

http://www.betaromania.ro/content/25-alp-200# 

- Cam la ce pret ajunge o unitate  de asta?

  Cu multi ani in urma am mers pe un model de 125 2 T model asemanator la contructie (sasiu)

  si pot sa zic ca nu este rau de loc - chiar mirat de ciclistica, versatilitate (cutia de viteze in 5 trepte din ce tin minte), greutatea redusa si confort 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Kristian K a spus:

 

- un alt avantaj  este posibilitate de a fi inmatriculată

- pretul final cu tot cu tot cu TVA 5000 eu  

La un moment dat în România era pe stoc modelul  Kawasaki  KLX 230 

Piața de la noi are o dinamica tare ciudata 

Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, bursyllac a spus:

e genul de loc care să pună la bătaie motociclete pentru așa ceva?

Nu am mai fost pe la Alec de mult timp, 2-3 ani, nu as vrea sa vorbesc în numele lui și să spun vreo prostie.

Pe atunci avea motociclete multe, mai noi, mai vechi, mai de trânte, astea din urmă   le dădea persoanelor care nu aveau nici o legătură cu motocicletele și era pentru prima dată când se suiau pe una.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe site ul oficial :

The little sister to the Alp 4.0 arrives on the market in a Euro 5 version. 
The small Alp 200 (bla bla bla bla)

The new Alp 200 now boasts Euro 4 homologation (without passenger) which, (bla bla bla bla)

 

Dati naibii si italienii astia:)))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.04.2023 la 22:34, bursyllac a spus:

Pe scurt: Aș vrea să fac trecerea la un offroad mai tehnic și nu știu către ce să apuc: enduro sau trial?

Context: De ceva vreme chinui mobre de adventure sau dual-sport pe trasee mai grele sau mai ușoare și am două probleme:

  1. aș vrea să încep să dobândesc abilități mai tehnice (wheelie, pivot-turn, treceri peste obstacole mai mari, etc) și simt că dacă le fac pe mobrele din dotare (KTM 990 Adventure și Suzuki DR 650 SE) riscurile sunt mult prea mari să rup fie oasele fie portofelul.
  2. traseele accesibile și atrăgătoare pentru weekend-urile cu plecare din București sunt limitate și au ajuns să se repete cam des.
     

Scopul este de a dobândi abilități tehnice astfel încât atunci când revin la mobrele de adventure / dual-sport să le pot transfera în traseele respective atât pentru extra-control, cât și pentru extra-fun.

Probabil ar fi de menționat și următoarele:

  1. la momentul acesta, stând în chirie, la bloc, într-un cartier relativ aglomerat din București, deținerea de remorcă e o provocare - prin urmare e musai ca motocicleta să fie înmatriculată (să pot pleca de la garaj pe roți și să mă plimb în jurul Bucureștiului fără să o pun în remorcă - nu îmi imaginez ca aș merge pe roți până la munte).
  2. probabil mare parte din timp o voi folosi să mă antrenez pe lângă București (spre exemplu la Lidl Hill Climb Training Center), uneori singur.

 

Criterii pe care le-aș avea în vedere în alegerea enduro vs trial:

  • comunitate dedicată sportului respectiv: știu că grupuri și găști de enduro tot sunt. există vreo gașcă pe undeva în zona București - Ilfov - Prahova care să se distreze cu trial-ul?
  • curba de învățare: sunt tentat să cred că pe trial aș putea încerca lucruri mai grele în timp mai scurt, fiind mult mai ușoare motocicletele de trial. mă înșel?
  • costuri de mentenanță: e vreo diferență între ele? mă gândesc că ambele motociclete ar fi în 2 timpi, undeva în jurul capacității de 200-250. poate anvelopele de trial să fie ceva mai durabile...
  • buget achiziție: de preferat achiziția motocicletei să se încadreze in max 4k euro.
  • posibilitate mentenanță în regie proprie: în mare parte mă descurc să repar ce stric la enduro la astea mari. e ceva de speriat la motoarele în 2 timpi?

 

Aș aprecia mult niște sfaturi care să mă ajute să mă hotărăsc în ce direcție să o iau (să nu mă mai distrez ca în video-ul de mai jos 😬)
 

 

Si eu ma dau pe Mont-Blanc langa Lidl.

Probabil m-ai vazut cu Scorpa TY125F. Probabil am si discutat, daca il cunosti pe Petrica.

Dupa +100.000km pe strada, inceput cu 125cc, dus in 660cc, apoi Boxer 1200cc apoi, am dat de un Supermoto Husvarna SM 450 care mi-a dat restart total asupra vietii moto, am incercat din toate.

Ce sa zic pe asfalt mergeam bine, merg bine, poate prea sportiv/agresiv dupa anumite standarde, insa odata trecut la modul serios in aprofundare, cu un trial, iti dai seama ca esti "foarte slab pregatit" desi tu esti Jmeu pe asfalt.

In ultimii ani m-am dat la motocross (Ciolpani, Moreni, Zarnesti) destul de serios, inclusiv in campionat la clasa amatori cu KX450F.

Mi-am cumparat Scorpa TY125F pt a ma educa si pt a imi corecta si dezvolta corect anumite reflexe, pt a aprofunda simtul aderentei ca sa zic asa, raportat la centrul meu de greutate pe o panta la dozand comenzile de acceleratie si frana..............nuante / chestii de finete pe care doar cineva ce merge la enduro sau motocross le simte.....................nu cei ce fug de motocicletele fara abs :) sau fara traction control :) . De asemenea folosesc trialul si pt a invata sa merg pe o roata corect din frana, nu ca babuinul din acceleratie.

 

Tinand cont de anturaj, mai merg si eu din cand in cand pe motociclete de enduro la enduro, dar nu e genul enduro ( sau hard enduro ), la motocross fiind repetitiv ( X ture pe circuit ) aprofundezi exact punctele tale slabe si punctele tale forte, repetitia mama invataturii.

Daca te bagi la o portiune de hardenduro cu o moto de enduro, sansele ca sa o faci sunt de 50% fara sa cazi, folosind o motocicleta de trial, sansele tale cresc la 75% si se simte si pare foarte natural. Adica, daca in conditii uscate faci portiunea respectiva cu o moto de enduro, dar in conditii de aderenta precara ( apa/noroi/pietris) sigur nu poti sa o faci cu moto de enduro, eeee daca te urci pe trial, vei trece usor si te vei simti tu mai stapan pe situatie.

 

Nu este usor deloc cu trialul, sa fac 15min 7 ture la Zarnesti cu KX450F-ul este mai putin solicitant ( si este munca nene, cardio intensiv), decat sa stai 15 min pe Scorpa TY125F (fara a pune piciorul jos) pe un traseu cu busteni, anvelope pietre etc (chiar daca are 10cai).

 

Ca scara de valori si cum se simte............Daca ma urc pe o motocicleta de 1200cc de sosea, ma simt Jmeu fara stres, cand ma urc pe KX450F la circuit, ma simt ca un elev care merge la examen cu 50% din materie invatata superficial, am o jena dar ma descurc eu, eee cand ma urc pe Trial, ma simt "executat" la tabla in fata clasei. Bine spun asta pt ca incerc sa aprofundez echilibrul, sa ma invart intr-un cerc cat mai strans, cumva de pe loc in picioare dozand ambreiajul+acceleratia+pozitia corpului, cu ghidonul bracat la maxim + diverse manevre de "stunt" Wheelie , Stoppie, atat pe plat cat si in panta.

 

Iti trebuie remorca clar si mult timp dedicat. Eu in 2022 in prisma activitatilor cu motocicleta antrenamente si plimbari cred ca am facut undeva 10.000km cu remorca, poate si mai mult.

 

 

Trialul te invata bunul simt, te educa, mai mult decat enduro sau motocross, chiar aprofundezi sau poti aprofunda dozarea comenzilor si "dansul" cu pozitia corpului, miscand centrul de greutate, in timp ce dozezi acceleratia sau frana, in asa fel incat sa nu rupi aderenta, indiferent de suprafata.

Mersul pe strada cu moto neasistata gen 450 SMR este "manea/irelevant" (sau cu un boxer cu senzorul abs scos) ca bun simt/efort intelectual, in ceea ce priveste discernamantul, iar mersul pe strada cu moto asitata de X sisteme..........este o minciuna si o degradare a simturilor tale, practic involuezi.

...... ce mai urmeaza sa se puna ABS pe skiuri :). Motocicleta cred ca implica un anumit discernamant tipic ca si la ski, trebuie sa gandesti/simti/procesezi ceea ce faci, nu sa te bazezi pe un c.acat de calculator care iti face treaba.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, DKW said:

poti face destule si cu DR-ul daca il echipezi/upgradezi/usurezi corespunzator

cred ca am facut destul de multe upgrade-uri la DR. nu cred ca am ajuns sa fac tot ce se poate face cu el, insa cred ca ar fi mult mai eficient sa invat chestii de control si tehnica pe ceva enduro / trial.

 

1 hour ago, Bigfoot said:

Probabil m-ai vazut cu Scorpa TY125F. Probabil am si discutat, daca il cunosti pe Petrica.

Cred ca ne-am nimerit intr-o zi pe-acolo si am povestit un pic. Daca vorbim de acel Petrica ce a trecut de la Dominator la CRF, am iesit la cateva ture cu el. Datorita lui si a unui alt prieten cu care am tot iesit pe-acolo am ajuns sa fac niste urcari cu DR-ul de care nu credeam ca o sa ma apuc vreodata.

On 4/10/2023 at 3:23 PM, mircea.cazachevici said:

Inmatriculat e bun...

Pentru mine asta e deal breaker. Acu' 2 ani am rupt suportul de numar de la DR intr-o tura si l-am pus in ghiozdan. eram pe un neasfaltat, printr-o padure, dar figura ca drum public si ne-a oprit politia. Le-au stralucit un pic ochii la la varianta in care m-au prins cu motocicleta neinmatriculata pe drumuri publice. Pana la urma nu mi-au dat nici amenda ca nu am numarul montat, dar ala a fost inca un moment in care mi-am confirmat ca vreau musai doar inmatriculabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de codițe rupte cu tot cu număr. M-am gândit că cel mai bine ar fi ca numărul să îl prinzi de ghiozdan în cazurilor d-astea. Date 4 găuri la colțuri în prealabil și legat cu ceva elastic. Cumva merge și pe umeri dacă n-ai rucsac... 

Dacă e la vedere cred că orice milițian va închide ochii... 

Acum 9 ore, Bigfoot a spus:

Si eu ma dau pe Mont-Blanc langa Lidl.

Probabil m-ai vazut cu Scorpa TY125F. Probabil am si discutat, daca il cunosti pe Petrica.

Dupa +100.000km pe strada, inceput cu 125cc, dus in 660cc, apoi Boxer 1200cc apoi, am dat de un Supermoto Husvarna SM 450 care mi-a dat restart total asupra vietii moto, am incercat din toate.

Ce sa zic pe asfalt mergeam bine, merg bine, poate prea sportiv/agresiv dupa anumite standarde, insa odata trecut la modul serios in aprofundare, cu un trial, iti dai seama ca esti "foarte slab pregatit" desi tu esti Jmeu pe asfalt.

In ultimii ani m-am dat la motocross (Ciolpani, Moreni, Zarnesti) destul de serios, inclusiv in campionat la clasa amatori cu KX450F.

Mi-am cumparat Scorpa TY125F pt a ma educa si pt a imi corecta si dezvolta corect anumite reflexe, pt a aprofunda simtul aderentei ca sa zic asa, raportat la centrul meu de greutate pe o panta la dozand comenzile de acceleratie si frana..............nuante / chestii de finete pe care doar cineva ce merge la enduro sau motocross le simte.....................nu cei ce fug de motocicletele fara abs :) sau fara traction control :) . De asemenea folosesc trialul si pt a invata sa merg pe o roata corect din frana, nu ca babuinul din acceleratie.

 

Tinand cont de anturaj, mai merg si eu din cand in cand pe motociclete de enduro la enduro, dar nu e genul enduro ( sau hard enduro ), la motocross fiind repetitiv ( X ture pe circuit ) aprofundezi exact punctele tale slabe si punctele tale forte, repetitia mama invataturii.

Daca te bagi la o portiune de hardenduro cu o moto de enduro, sansele ca sa o faci sunt de 50% fara sa cazi, folosind o motocicleta de trial, sansele tale cresc la 75% si se simte si pare foarte natural. Adica, daca in conditii uscate faci portiunea respectiva cu o moto de enduro, dar in conditii de aderenta precara ( apa/noroi/pietris) sigur nu poti sa o faci cu moto de enduro, eeee daca te urci pe trial, vei trece usor si te vei simti tu mai stapan pe situatie.

 

Nu este usor deloc cu trialul, sa fac 15min 7 ture la Zarnesti cu KX450F-ul este mai putin solicitant ( si este munca nene, cardio intensiv), decat sa stai 15 min pe Scorpa TY125F (fara a pune piciorul jos) pe un traseu cu busteni, anvelope pietre etc (chiar daca are 10cai).

 

Ca scara de valori si cum se simte............Daca ma urc pe o motocicleta de 1200cc de sosea, ma simt Jmeu fara stres, cand ma urc pe KX450F la circuit, ma simt ca un elev care merge la examen cu 50% din materie invatata superficial, am o jena dar ma descurc eu, eee cand ma urc pe Trial, ma simt "executat" la tabla in fata clasei. Bine spun asta pt ca incerc sa aprofundez echilibrul, sa ma invart intr-un cerc cat mai strans, cumva de pe loc in picioare dozand ambreiajul+acceleratia+pozitia corpului, cu ghidonul bracat la maxim + diverse manevre de "stunt" Wheelie , Stoppie, atat pe plat cat si in panta.

 

Iti trebuie remorca clar si mult timp dedicat. Eu in 2022 in prisma activitatilor cu motocicleta antrenamente si plimbari cred ca am facut undeva 10.000km cu remorca, poate si mai mult.

 

 

Trialul te invata bunul simt, te educa, mai mult decat enduro sau motocross, chiar aprofundezi sau poti aprofunda dozarea comenzilor si "dansul" cu pozitia corpului, miscand centrul de greutate, in timp ce dozezi acceleratia sau frana, in asa fel incat sa nu rupi aderenta, indiferent de suprafata.

Mersul pe strada cu moto neasistata gen 450 SMR este "manea/irelevant" (sau cu un boxer cu senzorul abs scos) ca bun simt/efort intelectual, in ceea ce priveste discernamantul, iar mersul pe strada cu moto asitata de X sisteme..........este o minciuna si o degradare a simturilor tale, practic involuezi.

...... ce mai urmeaza sa se puna ABS pe skiuri :). Motocicleta cred ca implica un anumit discernamant tipic ca si la ski, trebuie sa gandesti/simti/procesezi ceea ce faci, nu sa te bazezi pe un c.acat de calculator care iti face treaba.

👍👍👍

Fix astea sunt și gândurile mele. Toată viața am mers tare și până la un punct orice motociclist va putea asta. Dar în ultima vreme mi-am dat seama că șmecheria e cât de încet poți merge cu o motocicletă, eventual să stai pe loc în echilibru. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...