Method Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Acum 5 ore, apriliacluj a spus: sigur nu se va scufunda planeta Eeexact ! So let's just chill Acum 4 ore, damager a spus: cautati declaratii de anul trecut a lui JM si Bez care zic cu subiect si predicat ca se uite pe datele lui Pecco si nu reusesc sa fac ce face el. JM chiar zice ca el are alt stil si nu poate frana asa violent ca Pecco....de unde naiba stiu asta? daca nu din date. Au spus-o toti, pilotii ducati au access la toate datele... Asa am citit si eu asa au zis si ei nu mai departe de...Jerez parca?Dar nu vroiam sa intru cu colegul intr-o dezbatere fara sfarsit. Vrea el sa creada teorii ale conspiratiei?Crede. Eu totusi cred - nu 101% dar cred ca telemetria e la liber intre pilotii Ducati ca sa zic asa..Din ce zicea Marquez,eu zic sa o luam ca pe o certitudine totusi. Acum 4 ore, damager a spus: Cu azotul, au mai fost discutii, rezolva poate o problema dar aduce altele: 1. nu mai poti sa incalzesti guma 2. logistica, azotul ar treubui sa fie in niste parametri de calitate peste tot. Benzina nu este luata de la benzinarie din tarile prin care merg. Benzina este adusa cu avioanele, mai ales acuam ca are si kktul ala de componenta ecologica in ea. 3. diferenta dintre azot si dry air nu este mare. Mai bine ar rezolva astia cu gumele, eu nu imi aduc aminte sa fi fost probleme cu alte marci de cauciucuri cand au fost. Ok, poate nici mobrele nu au fost la nivelul asta si poate nu fortau gumele atata, dar explica Oxley vreo ora intr-un filmulet de ce azotul nu este o solutie. trebuie doar sa cautati. Ai dreptate (probabil) cu incalzitul gumelor.idk. Despre logistica insa.. s-a discutat si data trecuta - in competitiile racing amatori si regionale se folosesc nitrogen gas extractors care obtin azotul din aerul ambient (78% azot in aer da?),iar in competitii auto internationale de varf (luam etalon F1 dar banuiesc ca si in restul),au distribuitori . Not a big deal,ar putea practica oricare din cele 2 solutii si in motogp. Diferenta dintre azot si dry air ESTE faptul ca un pneu umflat cu azot nu misca din presiunea in care a fost setat,in timp ce un pneu cu dry air misca.Adica fix problema lor. Eh,eu nu zic ca am gasit eu solutia vietii si ceilalti dorm,am spus doar cum s-a rezolvat aceasta problema care era si in lumea auto.Si as fi curios de ce zice Oxley.Daca ai vreun articol,da un link pls. Pai nu iti aduci aminte pt ca erau mult mai multi factori ce ajutau la rezolvarea acestei probleme : - eu nu stiu pana acum sa fi fost impusa in regulament o presiune minima de ex in era Bridgestone - gumele Bridgestone nu erau asa de sensibile la plaja de presiune,lucrau ok si daca presiunea crestea.Gumele michelin nu. - dupa cum bine zici,presiunea pusa pe gume datorita df,vitezele samd samd totul a crescut binisor din era Bridgestone. Acum 3 ore, ioio_viola a spus: Misca si Honda pe piata transferurilor insfarsit ii rezolva Aleix.4 sure Acum 50 minute, damager a spus: pai documenteaza-te la ce prespune sa transporti azot cu avionul. Nu presupune mare lucru - azotul e un gaz inert - butelia de azot poate fi incalzita oricat,gazul dinauntru nu se dilata. Multe surse de foc se sting cu azot deci... Azotul nu intretine arderea pt ca priveaza focul de oxigen. Singura problema la transport e faptul ca e (logic) un recipient sub presiune.Dar gazul dinauntru e pur si simplu harmless.Nu e ca si cum ai transporta oxigen lichid cu avionul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Explicau unii mai experimentati si mai destepti decat noi pe tema asta ca Bagnaia, de exemplu, ii da capat la furca pe franare, ceea ce nu pot prea multi sa faca. Adica face asta si ramane pe moto. Cand mai cade pe franare si nu intelege de ce la asta se refera. Dar saracii italienii si spaniolii din moto gp vorbesc engleza ca si cum s-ar fi apucat de ea de 3 luni, chiar daca sunt in competitie de 5, 10, 15 ani. Degeaba se uita pe telemetrie unul care nu are aceleasi skilluri ca el. Se imprastie pana isi da seama ca poate are alte skilluri si ca ar fi bine sa-si gaseasca propriul stil de setat mobretul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Ceva nu inteleg, daca guguta vrea sa mearga cu 1.5 si gigel cu 1.55,gheorghita cu 1.8, lasa.isa mearga fiecare cu cat vrea,simte, stie. De ce ttebuie unificata? Poate motoreta lui gheorghita merge mai bine pe 1.8 decat a lui gigel cu 1.5. La fel cum nu inteleg de ce i.au pus lui Bautista 20 kg de balast, se intalnesc doi handralai(boxeri/luptatori) la over90 sau plus 110 sa fiu al dracului daca ezte problema celui cu 140 ca celalalt are 115. Este problema TA cand ai intrat in acel sport, VR46 are 185-190 cat dracu o avea, trebuia sa zbiere ca are Lorenzo 155? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Nu înțeleg ca e prea colorat limbajul Vorbești despre presiunea în gume sau despre setări sau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Hai cu topicul de Sachsenring!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 1 oră în urmă, Djenavar a spus: Ceva nu inteleg, daca guguta vrea sa mearga cu 1.5 si gigel cu 1.55,gheorghita cu 1.8, lasa.isa mearga fiecare cu cat vrea,simte, stie. De ce ttebuie unificata? Poate motoreta lui gheorghita merge mai bine pe 1.8 decat a lui gigel cu 1.5. La fel cum nu inteleg de ce i.au pus lui Bautista 20 kg de balast, se intalnesc doi handralai(boxeri/luptatori) la over90 sau plus 110 sa fiu al dracului daca ezte problema celui cu 140 ca celalalt are 115. Este problema TA cand ai intrat in acel sport, VR46 are 185-190 cat dracu o avea, trebuia sa zbiere ca are Lorenzo. Presiune minima impusa din motive de siguranță. Prea mica si iase cauciucul de pe janta? Plm. Nu este unificata. E doar minim impusa. Și la box e pe categorii de kg, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Acum 9 minute, frigider a spus: Prea mica si iase cauciucul de pe janta? Plm Exact. Safety. Ca nu cumva sa se dejanteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Nu știu dacă e vorba de dejantare...cred ca mai degrabă de risc de explozie. Oricum e clar pt safety pusa acea regulă.Daca nu ar fi,probabil ar merge cu 1.3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Acum 36 minute, Method a spus: Nu știu dacă e vorba de dejantare...cred ca mai degrabă de risc de explozie. Oricum e clar pt safety pusa acea regulă.Daca nu ar fi,probabil ar merge cu 1.3 nu prea ma pricep dar ma gandesc ca la presiune prea mica nu bubuie, poate la prea mare. a patit toprak parca? sezonul trecut o deformare naspa a cauciucului? cu cazatura daca tin bine minte. minutul 1:05 *culmea, pe spate a fost buba la el. parca cu fata e problema asta cu presiunea in gp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iulie 2 Share Postat Iulie 2 Acum 8 ore, damager a spus: pai documenteaza-te la ce prespune sa transporti azot cu avionul. Amu' ma gandesc ca etapele de GP nu se organizeaza in padurea amazoniana si nici in Papua-Noua Guinee... ci in tari cu apa calda, poate fi procurat de la fata locului, fara a fi nevoie de transport cu avionul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 (editat) Acum 10 ore, frigider a spus: la presiune prea mica nu bubuie, poate la prea mare. "Increased risk of blowouts from excessive heat buildup and stress on the tyre sidewalls, especially at high speeds" (M-ati omorat cu Toprak'ul vietii asta...e acelasi baiat care mergea cu H2R in spritzari si la glezna goala?Sau ii confund?) Acum 9 ore, xt600 a spus: poate fi procurat de la fata locului, fara a fi nevoie de transport cu avionul. In competitii mai mici 4 sure vin cu gas generators care il "produc" la fata locului. In competitiile de varf insa,se vrea azot 99.9% pur si asta nu se poate face de catre oricine,ci de catre uzine.Care uzine sunt in UK..sau Germania.Sau SUA.Unde este cerere pt azot atat de pur.Dar,dupa cum am zis - nu e o problema sa transporti cateva butelii de azot - vad ca se umplu la presiuni ff mari (200 bar?wow - probabil datorita riscului inexistent de explozie). In fine,astea sunt detalii.Ideea e ca oricum le trebuie azot pt supape (pe ala cum il transporta? ),si le trebuie generatoare de dry air pt aerul din gume,ar inlocui acele generatoare cu cateva butelii de azot.Greu? Editat Iulie 3 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Acum 1 oră, Method a spus: In competitiile de varf insa,se vrea azot 99.9% pur si asta nu se poate face de catre oricine,ci de catre uzine.Care uzine sunt in UK..sau Germania.Sau SUA. Asta spun, ca nu organizezi GP in Somalia, ca sa trebuiasca a iti cari azotul cu avionul. Sunt convins ca uzine care produc azot 99,99(9)% se gasesc in tari precum UK, Spania, Italia, Franta, Olanda, Austria Australia, Japonia, USA... nu trebuie sa il cari din USA in Europa sau in Japonia. Si apoi nu sunt foarte convins ca trebuie sa aibe puritate atat de ridicata.. plm.. doar nu il folosesc la nush ce tehnologie spatiala, umfla cu el niste kkturi de pneuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Se face o mică confuzie. Azotul este un "gaz inert" doar din punct de vedere al reacțiilor chimice. Având o triplă legătură între atomii de azot molecula este foarte stabilă chimic. Din pdv fizic, este ca orice gaz. Respectă ecuația de stare a gazelor. Băgând o cantitate dată, exprimată in moli într-un cauciuc de Volum dat, presiunea lui este direct proporțională cu temperatura. P/T=constant. Crește temperatura, creste presiunea. Liniar, ca la orice gaz. Nu-i "inert", în sensul că nu-i "din lemn". Problemele pot apărea când amestecul de gaze din cauciuc este contaminat cu vapori de apă, natural prezenți în atmosferă. Pentru că o mică cantitate, controlată, poate fi utilă. Ăștia își schimbă starea de agregare în jurul temperaturii de 100°C pe unde se învârte temperatura în competiții, expandează de ~800 de ori între lichid și gaz, absorb și eliberează cantități mari de căldură latentă de vaporizare, la schimbarea stării de agregare. Dar, nu mai intru în amănunte. Mecanicului desemnat al domnului 0.01, să nu-l confundăm cu 001 (l-am ridica excesiv în grad), i-a tremurat nițel mâna, sau a vrut să ciupească ceva. Cu 0.01 bari în plus peste ce a băgat, nimeni n-ar mai fi avut subiect de discuție. Ca la toți ceilalți. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Acum 1 oră, Method a spus: oricum le trebuie azot pt supape (pe ala cum il transporta? ),si le trebuie generatoare de dry air pt aerul din gume,ar inlocui acele generatoare cu cateva butelii de azot.Greu? Greu este sa ii faci pe misheii de la Michelin sa iasa din zona de confort, sa ii pui la treaba sa gaseasca o compozitie de pneu, adaptata la utilizarea azotului. Asta inseamna cheltuiala, cercetare, etc... d-aia nu se vrea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Acum 21 ore, Cavaleru a spus: wtf? Exact. Ce naiba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Acum 10 minute, MirceaB a spus: Exact. Ce naiba? probabil ca bani mai frumosi si aprilia il are pe savadori ca pilot de teste.. probabil banii mai bun la Onda l-au convins... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Pai la Honda castiga mai mult ca tester decat lua la Aprilia ca pilot. Parca il si vezi peste 2 ani cu loc full la Honda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Nu știu de ce, dar nu prea am încredere în L. Savadori, dar poate că Aprilia știe ce știe și de aia îl ține. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Sunt convins ca Aprilia l-ar fi pastrat si pe AEsp, dar nu s-au inteles la bani. Ar fi fost ilogic sa nu ii ofere un post de pilot de teste, cata vreme el a fost pilotul cu cea mai importanta contributie la dezvoltarea actualului proiect Aprilia, este rapid, insa este greu sa te bati cu Honda, cand vine vorba de salarii. Mai ales ca prin aducerea lui JM, au trebuit sa bage mana adanc, in buzunar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Acum 17 minute, xt600 a spus: Sunt convins ca Aprilia l-ar fi pastrat si pe AEsp, dar nu s-au inteles la bani Din start s-a dus la ei,a si zis atunci cand s-a retras,insa dupa cum zici,cred ca nu s-au inteles la bani,pt ca Rivola a zis ceva de genul "ne-am fi dorit sa il tinem dar...ii dorim succes pe viitor" blablbla Acum 3 ore, xt600 a spus: Greu este sa ii faci pe misheii de la Michelin sa iasa din zona de confort, sa ii pui la treaba sa gaseasca o compozitie de pneu, adaptata la utilizarea azotului. Asta inseamna cheltuiala, cercetare, etc... d-aia nu se vrea. Cam asta cred si eu ca e explicatia... Acum 3 ore, September a spus: Se face o mică confuzie. Azotul este un "gaz inert" doar din punct de vedere al reacțiilor chimice. Având o triplă legătură între atomii de azot molecula este foarte stabilă chimic. Din pdv fizic, este ca orice gaz. Respectă ecuația de stare a gazelor. Băgând o cantitate dată, exprimată in moli într-un cauciuc de Volum dat, presiunea lui este direct proporțională cu temperatura. P/T=constant. Crește temperatura, creste presiunea. Liniar, ca la orice gaz. Nu-i "inert", în sensul că nu-i "din lemn". Problemele pot apărea când amestecul de gaze din cauciuc este contaminat cu vapori de apă, natural prezenți în atmosferă. Pentru că o mică cantitate, controlată, poate fi utilă. Ăștia își schimbă starea de agregare în jurul temperaturii de 100°C pe unde se învârte temperatura în competiții, expandează de ~800 de ori între lichid și gaz, absorb și eliberează cantități mari de căldură latentă de vaporizare, la schimbarea stării de agregare. Dar, nu mai intru în amănunte. Da da - asa este numit : gaz inert.E insa perfect adevarat ceea ce spui tu.Dar nu felul cum e numit sau liniaritatea (sau nu) a cresterii presiunii discutam aici,ca ne afundam - eu o vad mult mai simplu : baietii aia au o problema in sensul ca trebuie sa ghiceasca presiunea obtinuta in guma in cursa.Cum se rezolva/s-a rezolvat aceasta problema in competitiile auto?Simplu - azot.Eu doar ridicam intrebarea cu privire la cauza faptului ca nu se preia aceasta solutie si in gp.Ok,ok - azotul naste si el niste probleme,dupa cum au zis colegii - nu se mai incalzesc gumele la fel,sau e mult mai greu samd.Dar nu mi se par mari neajunsuri.Despre asta era vorba. Bottom line : si in F1 exista min pressure (si penalizare daca nu se respecta).Cum s-a rezolvat problema?Cu azot.E destul de bun pt F1 cu acele solicitari imense pe gume,clar va fi ok si pt cei din gp. Acum 3 ore, September a spus: Mecanicului desemnat al domnului 0.01, să nu-l confundăm cu 001 (l-am ridica excesiv în grad), i-a tremurat nițel mâna, sau a vrut să ciupească ceva. Cu 0.01 bari în plus peste ce a băgat, nimeni n-ar mai fi avut subiect de discuție. Ca la toți ceilalți. La chimie am vazut ca esti bun ,dar aici cred ca faci tu o confuzie - nu i-a tremurat nimanui manutza - n-or fi ei Ducati Spa dar nu sunt asa ageamii si nici nu au manometru made in prc. Problema lor e faptul ca ei nu trebuie sa bage 1.88bar - no way.Daca ar trebui doar atat n-ar gresi nimeni.Ei trebuie sa bage presiunea x,care x va ajunge la 1.88 (ideal nici mai mult nici mai putin) atunci cand pneul va fi incalzit in cursa. Ori...cand mergi in pluton se incalzeste intr-un fel,cand mergi in aer curat in alt fel,cand folosesti apasare mai mare se incalzeste in alt fel,cand incarci mai mult fata in alt fel,samd samd samd n variabile.Asta e problema. Sunt pe muchie de cutit - daca bagi prea mult si creste peste 1.9,guma fata nu mai functioneaza corect si pierzi timp.Daca e prea putin - penalizare. Memelu a mers in aer curat (pt ca a ajuns instant pe 3 si totodata primii 2 au fugit) si de asta a beneficiat de racire,ori ei nu calculasera asa ceva...probleme foarte complicate zic eu sa nimeresti presiunea aia ideala de 1.88 orbecaind asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Gardner il înlocuiește pe Rins pentru weekendul german. Hai cu topicul jerman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Iulie 3 Share Postat Iulie 3 Presiunea scazuta a lui MMizerie arata cine este, un frustrat ce urmareste sa fie mai bun decat un un pilot retras. Asa cum franeaza intarziat pentru intimidarea celuilalt rider sau merge in calificari in spatele unui pilot rapid pentru a forta ultima curba, asa a fortat presiunea anvelopelor pentru a se apropia de limita regulamentului. Vremea rea i le-a racit si a facut praf. Totusi, intr-un final i-a iesit ceva mai bine decat cu o zi inainte. La 01.07.2024 la 23:26, Method a spus: Tu mi se pare ca esti hater masiv.Dar na,don't let me stop you... Pot mai mult, o sa vezi de la anul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 4 Share Postat Iulie 4 Acum 9 ore, nike a spus: Pot mai mult, o sa vezi de la anul stai sa asteptam finalul de la Sachsenring, ca poate nu vei fi nevoit poate iar i se pune ceata rosie pe ochi, ca doara e circuitul lui preferat (impreuna cu COTA), forteaza prosteste si se imprastie definitiv pt Ducati e de bine, ca se elibereaza locul pastrat pt Aldeguer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Iulie 4 Share Postat Iulie 4 Bai gălbenelelor, iar ați prins glas. Parca va vad cum va repliati la pesteri cand scoate omu 2-3-4 rezultate bune . Tari mai sunteti in gură Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iulie 4 Share Postat Iulie 4 nu pune totul la suflet colegu'! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.