Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Topicul a fost creat cu intrebarea :Este recomandata PORNIREA in sezonul rece?

Maxim 10% dintre cei care au raspuns aici stiu si inteleg ce se intampla intr-un motor care se porneste pe frig si se lasa sa toace la relanti sau mai rau sa tureze motorul sa mai auda evacuarea.

In rest ... unii habar nu au ce este un motor,nu au pus mana pe o cheie dar sunt specialisti pe tastatura,altii au sarit in sus cat de voinici sunt ei sa mearga la temperaturi scazute cu toate ca topicul nu a fost creat fata de DEPLASAREA pe timpul rece,cineva spunea de enduro cu toate ca intrebarea este despre F4...

Din cei care sustin cu tarie ca nu este nici o problema pornirea(fara deplasare) pe timpul rece mai mult de 50% la primavara o sa-i gasim pe topicul service ca nu mai vrea moto sa mai porneasca,preponderent cele pe carburatie si cu ceva vechime...

Dar cum a spus cineva mai sus..fiecare face cum il taie sfecla! Respect!

Degeaba. Nu ai cu cine. Eu am renuntat demult sa mai dau sfaturi. :cheers:

 

Timpul trece cand e timpul rece.

Timpul NU trece cand e timpul rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi-a zis odata cineva ca in manualul de R6 scrie ca nu se recomanda pornirea sub 5 grade. o fi fost adevarat, n-o fi fost...

 

Degeaba. Nu ai cu cine. Eu am renuntat demult sa mai dau sfaturi. :cheers:

trebuie sa maninca si baietii ceva (niste rahat). pina si aia care arata cu degetu' la mincatorii de rahat gusta cu placere. o frumoasa fratie a motociclistilor.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crezi ca poti sa iei o pensula , sa o inmoi in ulei si sa dai pe lant acolo unde nu dai cu spray ? ca sa duci mobra la service sa iti curete Lantul mi se pare .... oricum , odata intrata rugina , nu o mai scoti , dupa orice curatare tot va ramane urma ei. nu o sa faci tu km cu mobra pana cand RUGINA va rupe lantul :alcy: . stai linistita si da cu ulei pe lant

 

Am curatat lantul singura pana cand s-a facut frigul mai serios (spalat cu pensula de vopsea si motorina, sters, dat cu spray de curatat, sters si apoi uns cu spray cu teflon). Cand a inceput lantul sa rugineasca m-am gandit sa o duc la service sa fie curatat ca lumea, nu am tot ce trebuie pentru asa ceva si clar rugina nu iese... cu carpa. Tot degeaba, ruginea la loc - motiv pentru care m-am gandit sa intreb pe aici ce si cum. Oricum am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimb lantul, ne-am uitat mai cu atentie la el si e praf. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@northern_freyja: daca dai cu peria de sarma pe lant se duce si mama lor de x,q,d,f -ring-uri, praf se face, asa cum ai constatat si tu :rusinica:

e clar...cumpara-ti scuter..:)))daca dai cu peria de sarma pe lateralele lantului se duc o-ringurile...esti campion...:))

 

mie mi-a zis odata cineva ca in manualul de R6 scrie ca nu se recomanda pornirea sub 5 grade. o fi fost adevarat, n-o fi fost...

 

trebuie sa maninca si baietii ceva (niste rahat). pina si aia care arata cu degetu' la mincatorii de rahat gusta cu placere. o frumoasa fratie a motociclistilor.

bine ti-o zis...R6-le are cilindrii foarte subtiri pentru ca sunt super honuiti....si din cauza ca sunt asa subtiri trebuie incalzita bine fara shpanuri sub 60 de grade..si fara sa o iei din loc pana nu are macar 40 de grade...am vazut cateva R6 cu cilindrii fisurati din cauza asta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai mult de 50% la primavara o sa-i gasim pe topicul service Respect!

Te rog da-mi voie sa te contrazic

.O sa-i gasim pe Vinzari.

"tinuta in garaj incalzit peste iarna, cu redresor special ptr intretinerea bateriei, etc..., urgent"

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca un asa mester s-ar apuca sa frece lantul cu peria de sarma... ar scoate 2 pete de rugina si ar curata tot ce e pe acolo zincat sau orice de genul care protejaza, nu stiu cum se numeste acel strat.( recunosc, nu stiu multe lucruri ..)

Asa ca , pe laterale sau din parti, daca-l freci se duce, o sa fie aceeasi culoare, insa de la rugina. Dar.. e plin de specialisti si suntem recunoscatori pentru sfaturi.

 

 

e clar...cumpara-ti scuter.. :)))daca dai cu peria de sarma pe lateralele lantului se duc o-ringurile...esti campion... :))

Editat de Freelancer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca un asa mester s-ar apuca sa frece lantul cu peria de sarma... ar scoate 2 pete de rugina si ar curata tot ce e pe acolo zincat sau orice de genul care protejaza, nu stiu cum se numeste acel strat.( recunosc, nu stiu multe lucruri ..)

Asa ca , pe laterale sau din parti, daca-l freci se duce, o sa fie aceeasi culoare, insa de la rugina. Dar.. e plin de specialisti si suntem recunoscatori pentru sfaturi.

daca ar fi zincat nu ar ruginii pe laterale...;))nu are nici un tratament nimic,,,,poti da cu peria linstit pe laterale...daca rugina e doar superficiala si nu profunda...

 

-35 grade.... si nu mai crapa nimic.....

 

http://www.youtube.com/watch?v=gGFKLcpN31k

zici ca e filmul "Pentru un pumn de dolari" frate!:)))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus special ceva care sa includa si o vitezana, pentru ca astfel de filmulete sunt o gramada. Era unul mai demult cu un R1 si un Transalp la Nordkapp.... deci se poate. Da, partea doar cu pornitul in garaj, nu e ok datorita condensului, dar dupa ce se incalzeste si intra in parametrii, merge de plimbare daca permit si conditiile de pe jos, sau cu gume adecvate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, sunteti tot felul de ingineri pe topic, mecanici si alti priceputi. O sa trebuiasca sa mai curga ceva pagini pe forum pana ma veti convinge ca unui motor conceput sa mearga in 13000ture i se poate intampla ceva rau daca il pornesti la relanti timp de 10 minute, dupa ce l-ai scos dintr-un garaj unde sta la 18 -20grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niko, relantiul e cel mai daunator regim al unui motor :) .

Bine,am citit si eu in manual ca nu e bine sa mearga la relanti mai mult de 5 minute. Dar facem asta in timpul verii in mod frecvent, pana intra injectia, pana ajunge la relanti se fac 3-4 minute, pana ai pus casca si manurile s-au facut 5 si ii dai bataie.

 

Care e diferenta cand faci asta iarna (avand in vedere ca o tii intr-un garaj incalzit unde sunt 18-20 grade)??????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista diferite solutii. Spre exemplu vazusem pe undeva niste rezistente de incalzire care se puneau pe carburatoare sau pe corpurile de injectie ca sa ajute pornirea la temperaturi asa extreme. Cand vrei, gasesti solutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista diferite solutii. Spre exemplu vazusem pe undeva niste rezistente de incalzire care se puneau pe carburatoare sau pe corpurile de injectie ca sa ajute pornirea la temperaturi asa extreme. Cand vrei, gasesti solutii.

Foarte probabil e singura solutie. Insa de unde curent suficient in mijlocul pustiei ? Ca banuiesc ca nicio baterie nu face fata temperaturilor alea.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa trebuiasca sa mai curga ceva pagini pe forum pana ma veti convinge ca unui motor conceput sa mearga in 13000ture i se poate intampla ceva rau daca il pornesti la relanti timp de 10 minute, dupa ce l-ai scos dintr-un garaj unde sta la 18 -20grade.

 

50% din uzura motorului are loc in primele secunde dupa pornire

30% se intimpla la sarcina maxima si turatie maxima

20% in timpul functionarii normale

 

astea's date foarte relative, dar iti faci o idee.

 

acum , cand pornesti mobra fara sa o scoti la plimbare nu produci decat :

 

1. uzura inutila (vezi mai sus) asta e greu de cuantificat pt ca motorul e proiectat sa porneasca de fff multe ori

2. "ufumi" bujiile pentru ca nu ajung la temperatura de autocuratare DECAT IN SARCINA si ture

3. consumi aiurea (multa) benzina lasand partea superioara a rezervorului expusa la coroziunea cu oxigenul din aer.

 

Acum daca vrei neaparat sa pornesti fieru sa se bucure si vecinii de toba fara dbkiller asta e alta treaba, n-o sa pice relantiu in baie ca-i dai o cheie peste iarna, doar ca e inutil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...