cristidb Postat Noiembrie 11, 2011 Share Postat Noiembrie 11, 2011 (editat) Eu am lasat-o cu bateria pe ea, fara stabilizator de benzina, intr-un spatiu deschis dar acoperit, cu o prelata pe ea. Cand era mai cald, o mai porneam si dam o tura. Intotdeauna a pornit de parca era oprita cu o zi inainte. Nu s-a stricat benzina, nu s-a descarcat bateria. Pregatire de iarna inseamna rezervorul plin si spray pe lant sa nu rugineasca. Am si garaj dar din cauza diferentelor de temperatura facea condens si prefer s-o las in spatiu deschis. Editat Noiembrie 11, 2011 de cristidb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 11, 2011 Share Postat Noiembrie 11, 2011 E bine totusi sa dai bateria jos,o iarna cu bateria pe motor se simte,mai ales dak ai o baterie din aia "de buzunar" cum am eu. Eu din contra,benzina o las pe rezerva pt ca dupa 3-4 luni de stat se cam transforma in ceai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 11, 2011 Share Postat Noiembrie 11, 2011 Bateria e o Yuasa. Daca nu mi-o fi lene poate o dau jos. Am lasat-o mai mult in speranta ca o sa mai prind o zi frumoasa sa o mai scot la plimbare cativa km. Rezervoul il tin plin sa nu rugineasca. Nu-i asa pretentioasa la calitatea benzinei. Inghite orice fara mofturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adriangl Postat Noiembrie 11, 2011 Share Postat Noiembrie 11, 2011 Zilele trecute am facut plinul la benzina, mai exact miercuri ca era si frumos afara, am bagat aditiv de stabilizat benzina, am dat si o tura 2 cu ea(cam nasol cu aderenta). Intrebarea este ca am observat ca in vasul de antigel nu se vedea mai nimic in el, am pus antigel roz(ca asa mi se parea ca are in ea), cam 100ml am completat si e nivelul la minim. Intrebarea vine acum daca la motoreta are pompa de apa ca la masina, care face sa circule antigelul in motor-radiator sau pe ce principiu merge. Motorul in cauza este un CBR F4i 600. Cum fac sa verific punctul de congelare al antigelului, ca si de completat m-am chinuit un pic ca nu am vrut sa desfac suruburile rezervorului sa umblu acolo? Este vreo problema daca am completat cu antigel luat din magazin de piese auto de culoare roz, dar pe care am citit si scrie ca se foloseste la radiatoare de aluminiu si ca nu dauneaza sau ataca aluminiu. Zilele astea vreau sa imi fac timp sa spal si sa ung lantul, sa ii dau bateria jos, sus pe stander, pus husa pe ea, ca nu cred sa mai avem pana la primavara temperaturi de 14-15gr+ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Noiembrie 12, 2011 Share Postat Noiembrie 12, 2011 Da, are pompa de apa. E in stanga jos. Singura problema cu antigelul e daca amesteci antigel cu silicati cu antigel fara silicati. Mai bine il schimbai pe tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aktymel Postat Noiembrie 15, 2011 Share Postat Noiembrie 15, 2011 Am facut si eu ... pregatirea de iarna dupa cum se vede : asa cum o vedeti i-am facut loc in living si o sa aiva rolul de piesa de mobilier pana in primavara cand o sa-i fac toate schimburile... pana atunci nimic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 Sunt nou in alea motoarelor am si eu niste nelamuriri cum ar fi , cum se ung cablurile de ambreiaj acceleratie adica trebuie sa bag solutia de curata pe camasa sau doar unde este expus cablul trebuie ? alta ar fi chiar e necesar schimbare uleiului ? adica daca il schimb sa il folosesc si pentru sezonul ce urmeaza nu doar pentru iarna ? a doua intrebare motorul este destul de curat dar la cablul de la ambreiaj a curs o tara lichid e bine daca il dau cu ceva degresant sau ataca cablul ? bine inteles ca dupa ce il spa il ung din nou .mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 2, 2011 Share Postat Decembrie 2, 2011 Sunt nou in alea motoarelor am si eu niste nelamuriri cum ar fi , cum se ung cablurile de ambreiaj acceleratie adica trebuie sa bag solutia de curata pe camasa sau doar unde este expus cablul trebuie ? alta ar fi chiar e necesar schimbare uleiului ? adica daca il schimb sa il folosesc si pentru sezonul ce urmeaza nu doar pentru iarna ? a doua intrebare motorul este destul de curat dar la cablul de la ambreiaj a curs o tara lichid e bine daca il dau cu ceva degresant sau ataca cablul ? bine inteles ca dupa ce il spa il ung din nou .mersi Ideal e sa le desfaci de la comenzi si sa bagi cu seringa uleiash. Uleiul il schimbi la primavara lasa-l asa pe-asta ca n-are nici pe dreaq 3 luni. Ce lichhid a curs la cablul de ambreiaj? Ai ambreiaj hidraulic? Ma indoiesc... Curatza cu motorinutza si esti safe. Scoate-i bateria si bag-o in casa si mai incarc-o din cand in cand (poti sa o si descarci cu un bec de 12 v lasat pe ea si apoi sa o incarci la loc, ca sa "lucreze"). Vezi sa ai ceva benzina in rezervor sa nu stea chiar gol (ideal e sa fie plin dar nah...). Cam asta ar fi toata treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aragon Postat Decembrie 2, 2011 Share Postat Decembrie 2, 2011 nu curge nimic cum a fost uns cablul a curs putin dar nu e ceva problema eu ziceam daca il dau cu degresant sa se ia si dupaia sa dau cu apa si dupa sa il ung din nou mersi de sfat , si la benzina l-am umplut pana la buson si am bagat solutie in el am si lasat motorul pornit sa intre si in carburatoare , acum nu stiu cum e mai bine am vazut pareri diferite cu carburatoru plin sau gol acuma eu il las plin daca se intampla ceva in noul sezon o sa tin minte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 2, 2011 Share Postat Decembrie 2, 2011 Daca | cablurile au camasile cu teflon pe dinauntru (vezi in manual daca au sau nu), nu le unge! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 2, 2011 Share Postat Decembrie 2, 2011 Scoate-i bateria si bag-o in casa si mai incarc-o din cand in cand (poti sa o si descarci cu un bec de 12 v lasat pe ea si apoi sa o incarci la loc, ca sa "lucreze"). aici se pare ca nu trebuie descarcata deloc,ca se sulfateaza. doar incarcata, ca oricum se descarca ea natural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Decembrie 4, 2011 Share Postat Decembrie 4, 2011 doar am spalat-o si i-am pus stabilizator in benzina, in rezervorul plin. si am bagat-o intr-un spatiu inchis (intamplator semi-incalzit dar nu e musai sa fie incalzit) si uneori i-am mai dat o cheie si am incalzit motorul (aici parerile sunt impartite, unii spun ca nu-i bine dar eu asa am facut). am avut grija de baterie si... gata. la motociclete mai pretentioase, cica e bine a se urca pe standere (fata-spate) spre a preveni deformarea cauciucurilor. Tin sa contrazic cam tot ce ai spus ,din experienta.Motocicleta mea a stat pe bara 2 ani,in spatiu semi-deschis,cu juma de rezervor de benzina,pe cauciucuri ce s-au desumflat dupa un timp. -A stat cu acelasi ulei vechi si nu a avut nici pe naiba,i-am facut un schimb nou si gata (cand am pornit-o dupa atata timp) -A pornit cu benzina veche de 2 ani la sfert -Am umflat cauciucurile ce au stat desumflate peste un an,si am mai mers cu ele inca 2 luni pana la sfarsitul sezonului,nu au avut nici pe naiba. Si nu vorbesc de vreun ij,ci de un sport-touring de 1000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 4, 2011 Share Postat Decembrie 4, 2011 (editat) Tin sa contrazic ......din experienta....stat pe bara 2 ani....nu au avut nici pe naiba. Daca ai masurat "ochiometric" uzura dupa cei doi ani de zile, cred si eu ca din punctul tau de vedere "nu a avut nici pe dracu". Ochiu tau, parerea ta! Daca ai fi venit cu niste poze (la cauciucuri- poza macro/carburatoare-interior/rezervor-interior) de genul "inainte" si "dupa", cu niste masuratori de compresie tot in spiritul asta, cred ca aveai alta parere. Nu mai zic de baterie, masurata inainte si dupa... Fiecare are grija de motorul lui dupa cum crede de cuviinta! "I don't care, is not my bike!" Editat Decembrie 4, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Decembrie 9, 2011 Share Postat Decembrie 9, 2011 Omule nu am spus ca nu e bine sa faci pregatiri pentru iarna si sa ai grija de motocicleta,am vrut doar sa subliniez ca de multe ori se exagereaza cu asa numitele "protejari",dand contra exemple "negative" la celalalt pol dar aratand ca totusi chiar si fara lipsa de orice protectie motocicleta nu are nimic,cauciucurile nu se mai purtau ca noi dar au luat curbe si cu 150 si pe linie dreapta s-au dus de 200 fara sa aiba probleme cu voblaj,sau derapari.Se simteau putin mai nesigure decat o pereche de cauciucuri noi dar e si normal luand in calcul varsta de 4 ani si modul cum au fost depozitate.La benzina la fel,peste cei 2 l de benzina statuti (cu care am facut un test de pornire) am pus benzina proaspata si la drum.Si motocicleta nu a ruginit pe nicaieri,decat lantul a ruginit,oricum trebuia schimbat pentru ca era labartat. Sfatul meu,sa iesiti cat mai ieftin dar si cat mai bine cu motocicleta: -Tineti-o intr-un garaj,daca e incalzit cu atat mai bine,daca nu,asta e. -Umflati cauciucurile la presiune un pic peste normal(desigur puteti s-o tineti si pe stander daca aveti,daca nu,asta e) -Lasati-o cu uleiul vechi in ea,si schimbati uleiul la inceput de sezon(Nu aruncati banii de un schimb de ulei "pt iarna") -Preferabil bateria sa fie depozitata la o temperatura de peste 10 grade. -Ungeti bine lantul ca sa nu rugineasca -NU o porniti degeaba iarna de nspe mii de ori ca mai rau ii faceti cu atatea porniri cu motorul rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan192 Postat Decembrie 9, 2011 Share Postat Decembrie 9, 2011 -NU o porniti degeaba iarna de nspe mii de ori ca mai rau ii faceti cu atatea porniri cu motorul rece. Pentru ca motocicletele n-au fost facute sa fie pornite. Pornitul le face rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Decembrie 10, 2011 Share Postat Decembrie 10, 2011 aici se pare ca nu trebuie descarcata deloc,ca se sulfateaza. doar incarcata, ca oricum se descarca ea natural. bateria se sulfateaza daca se descarca "natural" si o lasi descarcata daca ii faci cateva cicluri descarcat-incarcat,descarcat cat de cat fortat cu un bec,o sa ai o baterie in mintile ei in primavara referitor si la pornit,parerile sunt impartite.evident nu trebuie pornita de spemii de ori,dar supapele de evacuare deschise=aer in cilindri.aer in cilindri,nepornit de mult=rugina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Decembrie 10, 2011 Share Postat Decembrie 10, 2011 Pentru ca motocicletele n-au fost facute sa fie pornite. Pornitul le face rau. aici tind sa fiu de acord cu nationalistu', daca le pornesti doar de dragul de a auzi motorul nu faci altceva decat sa faci o gramada de condens care: odata se amesteca cu uleiul si nu e chiar bine si doi ramane pe interiorul motorului formand rugina, ceea ce iar nu e bine. proba e foarte simpla, porneste un motor rece si uita-te pe gemulet la ulei dupa ce a mers cateva minute, ai sa vezi emulsia aceea alba caracteristica apei in ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 13, 2011 Share Postat Decembrie 13, 2011 Niprul o sa stea toata iarna AFARA sub streashina invelit, cu bateria pe el. POATE o sa fie pornit si chiar mers din cand in cand daca carosabilul permite. Daca nu, aia e... Apoi o sa trimit niste probe de calamina la NASA sau Los Alamos pentru o analiza microscopica si macroscopica precum si niste mostre de ulei la CERN pentru a se verifica ce particule speciale contine fiindca a trecut peste iarna. Apoi, la cerere, eventual pot trimite toata motocicleta acolo pentru a se identifica cauzalitatea fenomenului de a supravietui sub sopron peste iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Decembrie 14, 2011 Share Postat Decembrie 14, 2011 Niprul o sa stea toata iarna AFARA sub streashina invelit, cu bateria pe el. POATE o sa fie pornit si chiar mers din cand in cand daca carosabilul permite. Daca nu, aia e... Apoi o sa trimit niste probe de calamina la NASA sau Los Alamos pentru o analiza microscopica si macroscopica precum si niste mostre de ulei la CERN pentru a se verifica ce particule speciale contine fiindca a trecut peste iarna. Apoi, la cerere, eventual pot trimite toata motocicleta acolo pentru a se identifica cauzalitatea fenomenului de a supravietui sub sopron peste iarna. muahahaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Decembrie 14, 2011 Share Postat Decembrie 14, 2011 niprul pentru asta a fost facut sa stea in zapada,cu bateria insa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 15, 2011 Share Postat Decembrie 15, 2011 niprul pentru asta a fost facut sa stea in zapada,cu bateria insa.... Mda, la baterie ma mai gandesc si eu, ca doar e noua si mi-e cam mila de ea. Cu gerul nu se-mpaca bine. Asta e o sa stau sa o pun si sa o scot de fiecare data cand vreau sa ma dau cu ea. Chestia e ca mi-e ca o sa imi fie lene daca stiu ca are bateria scoasa. De asta mi-e frica :lol: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos1972 Postat Decembrie 15, 2011 Share Postat Decembrie 15, 2011 merita un pic de surubareala pentru ceva economie in primavara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 16, 2011 Share Postat Decembrie 16, 2011 Tin sa contrazic cam tot ce ai spus ,din experienta.Motocicleta mea a stat pe bara 2 ani,in spatiu semi-deschis,cu juma de rezervor de benzina,pe cauciucuri ce s-au desumflat dupa un timp. -A stat cu acelasi ulei vechi si nu a avut nici pe naiba,i-am facut un schimb nou si gata (cand am pornit-o dupa atata timp) -A pornit cu benzina veche de 2 ani la sfert -Am umflat cauciucurile ce au stat desumflate peste un an,si am mai mers cu ele inca 2 luni pana la sfarsitul sezonului,nu au avut nici pe naiba. Si nu vorbesc de vreun ij,ci de un sport-touring de 1000. Tot de 1000, stat 2 ani, rezervorul pe jumatate ,garaj neincalzit! Concluzie: Rezervor inutilizabil,carburatoare blocate total Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Decembrie 17, 2011 Share Postat Decembrie 17, 2011 Ok,poate pe mine m-a ajutat si faptul ca rezervorul e de plastic si nu a ruginit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Decembrie 19, 2011 Share Postat Decembrie 19, 2011 Mama ce am stat odata vreo 3 zile sa resurectez un Kawasaki GPz 600 care statuse vreo 2 ani pe dreapta. Avea exact benzina d-aia facuta pasta in camerele de nivel si jigloarele muci. Rezervorul ruginit facut zdrente cu benzina uscata pe fund. Dupa resurectare mergea brici dar cata munca... In fine... ideea era ca in 2 - 3 luni n-are sa se futa nimic. Poate doar bateria daca sta in frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.