BlackSeraph Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 de ce trebe rezervorul plin?? Ca sa nu rugineasca in interior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Ca sa nu rugineasca in interior depinde de rezervor...materialul de fabricatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Rezervor plin,pusa pe cric,bateria jos,husa si odihna pana la primavara. Bateria la incarcat o data pe luna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Nu e recomandat, din contra, e RAU! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 pentru sedentari, DA...dar cei care fac enduro iarna si alte, alte situatii.. Nu mai inveliti motoarele cu plapumica ca nu sunt pisicute pentru iernat dupa soba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 De anul acesta mi-am luat si eu carnetul si mi-am achizitionat o Honda CBR 600 F4...eu am garajul incalzit si as vrea sa stiu daca e recomandat sa o mai pornesc peste iarna jos...sunt undeva la 15 grade jos nu e la temperatura de afara...sau mai bine sa ii dau pace mersi Nu o porni daca o pornesti "degeaba" ca sa "auzi motorul". Uzura in lagare (cuzineti/fusuri de palier/vilbrochen si biele) cea mai mare se produce la pornire, cand nu e presiune de ulei in sistemul de ungere. Bateria iarna nu se tine nici pe soba, nici pe calorifer, nici sub pat "la caldura". Se tine permanent ori pe un redresor automat inteligent ori se incarca periodic, sub supraveghere, la un redresor obisnuit (functie de capacitatea bateriei). Decat sa o lasi la caldura faras a o incarci, mai bine o lasi in frig. Bateriile se strica definitiv (sulfateaza) mai rapid din cauza caldurii decat din cauza frigului. Rezervorul plin previne ruginirea interiorului acestuia. Umfla cauciucurile un pic mai tare pentru astea 4 luni de iarna. Daca vrei fineturi - dai vaselina anti-rust pe piesele din otel predispuse la ruginire: capete de suruburi, extremitatie axelor rotilor, etc. Atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu in ultimele ierni am uitat sa mai fac plinul, am lasat-o asa cum s-a nimerit, de obicei gol peste jumatate.. si n-a ruginit rezervorul. :| Si on-topic: nu, nu-i bine sa o pornesti aiurea iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 ..eu am garajul incalzit si as vrea sa stiu daca e recomandat sa o mai pornesc peste iarna jos...sunt undeva la 15 grade jos nu e la temperatura de afara. A se mai citi inca o data.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 A se mai citi inca o data.. NU E BINE sa pornesti o dracie lasata la odihnit. O pornesti doar daca o scoti la o tura. Asa, sa o pornesti doar sa o auzi si sa o tii la relanti, NU. 1. afumi bujii aiurea 2. consumi bateria aiurea 3. faci condens in motor aiurea (da, la diferenta dintre 15 grade si 90 de grade se face condens) Desi une cred ca e bine sa pornesti ragalia din cand in cand, NU, nu e bine, mai rau faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 NU E BINE sa pornesti o dracie lasata la odihnit. O pornesti doar daca o scoti la o tura. Asa, sa o pornesti doar sa o auzi si sa o tii la relanti, NU. 1. afumi bujii aiurea 2. consumi bateria aiurea 3. faci condens in motor aiurea (da, la diferenta dintre 15 grade si 90 de grade se face condens) Desi une cred ca e bine sa pornesti ragalia din cand in cand, NU, nu e bine, mai rau faci. Cam asa e,desi mai demult credeam invers (dar era entuziasmul inceputului, normal ca gaseam/cautam/inventam/acceptam orice pretext sa dau o cheie). Acuma zic si eu ca mai bine o lasi la odihna, daca te ai ocupat de baterie si de plinul de benzina. Si nici cu iesitul sub 5 grade nu mai sunt tocmai de acord . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Din cate stiu eu incarcarea se masoara cu ea putin turata, ( 4000-4500 ??), deci lasata la idle, e fix nimic. Parca nu as sta cu ea turata in garaj 15 minute. In plus, daca ti se mai apinde si faza scurta cand pui contact chiar ca nu mai incarca. Editat Noiembrie 25, 2013 de Freelancer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scania.topline Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 In manualul motocicletei scrie doar atat: sa dau robinetul de benzina pe 'off' si sa ii astup toba si filtrul de aer (pentru a nu intra soareci probabil). Bafta! Da, vor intra soarecii prin toba si vor papa segmentii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! bateria nu se incarca in 10 minute cu motorul pornit (la orice turatie) cat se descarca in 2-3 saptamani + pornirea daca o pornesti peste iarna nu produci decat uzura inutila motorului(la tine n-ar mai conta asta ) si fwti bujiile cumpara-ti un charger cu mufa de bricheta si instaleaza o priza pe motocicleta, mai sunt si chargere care vin la pachet cu un conector care se instaleaza pe motocicleta, optiuni exista trebuie doar sa te intereseze un pic daca-ti porneste mobra la primavara sau faci topic pe mobrism. treaba cu condensul este inventata de minitehnicusi habarnisti, au observat ei pe gemuletul de nivel al uleiului condens si presupun ca se face condens in motor, unele motociclete au gemuletul ala dublu si se abureste daca e frig afara si motorul cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Depinde unde tine motoreta, si cu mama incarcarii, daca o tii la -20/-15 grade vreo saptamana poti sa te pwsi pe ea in primavara. Ai zis de uzura in motor apoi ca condensu i-o inventie, pai de la ce apare uzura aia, nu de la condens aiurea in ulei/motor? Daca se abureste pe dinauntru nu e condens? Si nu numai in motor, pe tot sistemu de evacuare faci condens aiurea. Niko, scoate bateria si ia-o in casa. Daca e in mintile ei nici nu trebuie incarcata pana la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Ai zis de uzura in motor apoi ca condensu i-o inventie, pai de la ce apare uzura aia, nu de la condens aiurea in ulei/motor? Daca se abureste pe dinauntru nu e condens? Si nu numai in motor, pe tot sistemu de evacuare faci condens aiurea. uzura? lagare/cuzineti "uscati" .. asta nu se intimpla daca mergi de cateva ori pe saptamana, dar se intimpla daca sta nepornita 2 saptamani, de acolo vine uzura nu de la un x% umiditate in aerul din carter si am zis gemulet dublu , ca termopanu ala prost de se abureste intre geamuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Condens apare dar nu strica iremediabil uleiul. Il altereaza... asa... oleaca Pornirea uscata e incomparabil mai nasoala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 treaba cu condensul este inventata de minitehnicusi habarnisti, au observat ei pe gemuletul de nivel al uleiului condens si presupun ca se face condens in motor, unele motociclete au gemuletul ala dublu si se abureste daca e frig afara si motorul cald. 90% din uzura unui motor se produce la pornirea rece, - 15% din cauza frictiunii(uleiul nu ajunge instant peste tot exact de la inceput, trebuie presiune in rampa mai intai) si 75% din cauza produselor de ardere care contin noxe(NOx) si vapori de apa. Noxele cu apa aia se combina si fac acid azotic, condenseaza pe chiulasa rece si ataca suprafetele metalice in timpul scurt pana cand uleiul nu acopera suprafata. Cum se produce cat mai multa uzura? Producand cat mai mult condens acid in cilindri si apoi lasandu-l acolo, adica pornit motorul scurt iarna, si oprit motorul cat timp este inca rece. Daca se face asta destul de des, efectul este garantat. Eu va invat cum sa faceti prostii, cum se face bine s-a spus deja :-) (rezervor plin, carb gol, cate o juma' de lingurita de ulei pe piston si miscat un pic sa unga, o punga pe capul tobei, pusa pe stendere daca ai, pe central, husa peste si gata. Cine vrea, poate face extra: schimbat uleiuri, spalat si ceruit, si alte bibileli) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! iti garantez ca aralrma iti descarca de 10 ori bateria pina in primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 daca dati cu lapte de cuc metalul este protejat impotriva acizilor! acum pe bune, de ce dracu' ai porni troaca s-o freci asa pe loc? :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Motorul primeste cea mai mare uzura la pornirile la rece, deci n-o f.ute, da-i jos bateria si las-o in pace pana la primavara. Bateria daca ai cu ce sa o incarci, o incarci, daca nu, o depozitezi undeva la racoare, nu la caldura si orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Care e faza cu betonul ? Motorul primeste cea mai mare uzura la pornirile la rece, deci n-o f.ute, da-i jos bateria si las-o in pace pana la primavara. Bateria daca ai cu ce sa o incarci, o incarci, daca nu, o depozitezi undeva la racoare, nu la caldura si orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 90% din uzura unui motor se produce la pornirea rece, - 15% din cauza frictiunii(uleiul nu ajunge instant peste tot exact de la inceput, trebuie presiune in rampa mai intai) si 75% din cauza produselor de ardere care contin noxe(NOx) si vapori de apa. Noxele cu apa aia se combina si fac acid azotic, condenseaza pe chiulasa rece si ataca suprafetele metalice in timpul scurt pana cand uleiul nu acopera suprafata. Cum se produce cat mai multa uzura? Producand cat mai mult condens acid in cilindri si apoi lasandu-l acolo, adica pornit motorul scurt iarna, si oprit motorul cat timp este inca rece. Daca se face asta destul de des, efectul este garantat. ti-au ramas 10% de magie presupun ca ai si teste de laborator care sa ateste acidul azotic si laptele de cuc... uite aici apa cu ulei,spune-mi daca ai vazut apa in ulei cand ai facut schimbul , ca eu unul nu am vazut o picatura de apa in ulei Care e faza cu betonul ? e facut cu emulsie de lapte de cuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 chiar daca torni apa cu pilnia, se va fi dus demult pina la schimb. doar ai epurator la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Da bujia/bujiile jos si baga cate o lingurita de ulei de motor nou, nu dinala ars, pe gaura aia, si apoi invarte de roata spate in timp ce e in viteza, ca sa ajinga uleiul pe cilindrii, sa nu se oxideze de la atata stat. Se face o pelicula pe suprafata lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.