Freelancer Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Din cate stiu eu incarcarea se masoara cu ea putin turata, ( 4000-4500 ??), deci lasata la idle, e fix nimic. Parca nu as sta cu ea turata in garaj 15 minute. In plus, daca ti se mai apinde si faza scurta cand pui contact chiar ca nu mai incarca. Editat Noiembrie 25, 2013 de Freelancer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scania.topline Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 In manualul motocicletei scrie doar atat: sa dau robinetul de benzina pe 'off' si sa ii astup toba si filtrul de aer (pentru a nu intra soareci probabil). Bafta! Da, vor intra soarecii prin toba si vor papa segmentii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! bateria nu se incarca in 10 minute cu motorul pornit (la orice turatie) cat se descarca in 2-3 saptamani + pornirea daca o pornesti peste iarna nu produci decat uzura inutila motorului(la tine n-ar mai conta asta ) si fwti bujiile cumpara-ti un charger cu mufa de bricheta si instaleaza o priza pe motocicleta, mai sunt si chargere care vin la pachet cu un conector care se instaleaza pe motocicleta, optiuni exista trebuie doar sa te intereseze un pic daca-ti porneste mobra la primavara sau faci topic pe mobrism. treaba cu condensul este inventata de minitehnicusi habarnisti, au observat ei pe gemuletul de nivel al uleiului condens si presupun ca se face condens in motor, unele motociclete au gemuletul ala dublu si se abureste daca e frig afara si motorul cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Depinde unde tine motoreta, si cu mama incarcarii, daca o tii la -20/-15 grade vreo saptamana poti sa te pwsi pe ea in primavara. Ai zis de uzura in motor apoi ca condensu i-o inventie, pai de la ce apare uzura aia, nu de la condens aiurea in ulei/motor? Daca se abureste pe dinauntru nu e condens? Si nu numai in motor, pe tot sistemu de evacuare faci condens aiurea. Niko, scoate bateria si ia-o in casa. Daca e in mintile ei nici nu trebuie incarcata pana la primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Ai zis de uzura in motor apoi ca condensu i-o inventie, pai de la ce apare uzura aia, nu de la condens aiurea in ulei/motor? Daca se abureste pe dinauntru nu e condens? Si nu numai in motor, pe tot sistemu de evacuare faci condens aiurea. uzura? lagare/cuzineti "uscati" .. asta nu se intimpla daca mergi de cateva ori pe saptamana, dar se intimpla daca sta nepornita 2 saptamani, de acolo vine uzura nu de la un x% umiditate in aerul din carter si am zis gemulet dublu , ca termopanu ala prost de se abureste intre geamuri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Condens apare dar nu strica iremediabil uleiul. Il altereaza... asa... oleaca Pornirea uscata e incomparabil mai nasoala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 treaba cu condensul este inventata de minitehnicusi habarnisti, au observat ei pe gemuletul de nivel al uleiului condens si presupun ca se face condens in motor, unele motociclete au gemuletul ala dublu si se abureste daca e frig afara si motorul cald. 90% din uzura unui motor se produce la pornirea rece, - 15% din cauza frictiunii(uleiul nu ajunge instant peste tot exact de la inceput, trebuie presiune in rampa mai intai) si 75% din cauza produselor de ardere care contin noxe(NOx) si vapori de apa. Noxele cu apa aia se combina si fac acid azotic, condenseaza pe chiulasa rece si ataca suprafetele metalice in timpul scurt pana cand uleiul nu acopera suprafata. Cum se produce cat mai multa uzura? Producand cat mai mult condens acid in cilindri si apoi lasandu-l acolo, adica pornit motorul scurt iarna, si oprit motorul cat timp este inca rece. Daca se face asta destul de des, efectul este garantat. Eu va invat cum sa faceti prostii, cum se face bine s-a spus deja :-) (rezervor plin, carb gol, cate o juma' de lingurita de ulei pe piston si miscat un pic sa unga, o punga pe capul tobei, pusa pe stendere daca ai, pe central, husa peste si gata. Cine vrea, poate face extra: schimbat uleiuri, spalat si ceruit, si alte bibileli) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! iti garantez ca aralrma iti descarca de 10 ori bateria pina in primavara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 daca dati cu lapte de cuc metalul este protejat impotriva acizilor! acum pe bune, de ce dracu' ai porni troaca s-o freci asa pe loc? :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Motorul primeste cea mai mare uzura la pornirile la rece, deci n-o f.ute, da-i jos bateria si las-o in pace pana la primavara. Bateria daca ai cu ce sa o incarci, o incarci, daca nu, o depozitezi undeva la racoare, nu la caldura si orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Care e faza cu betonul ? Motorul primeste cea mai mare uzura la pornirile la rece, deci n-o f.ute, da-i jos bateria si las-o in pace pana la primavara. Bateria daca ai cu ce sa o incarci, o incarci, daca nu, o depozitezi undeva la racoare, nu la caldura si orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 90% din uzura unui motor se produce la pornirea rece, - 15% din cauza frictiunii(uleiul nu ajunge instant peste tot exact de la inceput, trebuie presiune in rampa mai intai) si 75% din cauza produselor de ardere care contin noxe(NOx) si vapori de apa. Noxele cu apa aia se combina si fac acid azotic, condenseaza pe chiulasa rece si ataca suprafetele metalice in timpul scurt pana cand uleiul nu acopera suprafata. Cum se produce cat mai multa uzura? Producand cat mai mult condens acid in cilindri si apoi lasandu-l acolo, adica pornit motorul scurt iarna, si oprit motorul cat timp este inca rece. Daca se face asta destul de des, efectul este garantat. ti-au ramas 10% de magie presupun ca ai si teste de laborator care sa ateste acidul azotic si laptele de cuc... uite aici apa cu ulei,spune-mi daca ai vazut apa in ulei cand ai facut schimbul , ca eu unul nu am vazut o picatura de apa in ulei Care e faza cu betonul ? e facut cu emulsie de lapte de cuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 chiar daca torni apa cu pilnia, se va fi dus demult pina la schimb. doar ai epurator la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Da bujia/bujiile jos si baga cate o lingurita de ulei de motor nou, nu dinala ars, pe gaura aia, si apoi invarte de roata spate in timp ce e in viteza, ca sa ajinga uleiul pe cilindrii, sa nu se oxideze de la atata stat. Se face o pelicula pe suprafata lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 chiar daca torni apa cu pilnia, se va fi dus demult pina la schimb. doar ai epurator la motor da, dar daca pornesti 5 min motorul sa incalzesti uleiul inainte de schimb ar trebui sa avem ceva apa din "condensul" ala de care se tot vorbeste e prea putin aer in carter pentru a se forma cine stie ce condens(cu motorul oprit) iar ce se produce in camera de ardere si scapa in carter este preluat de epurator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Ce rai "ie" estia ,bueeii, n-ai treaba cu ei! ) La rece asta e cam 18-20 de grade, ca sta in subsolul unei vile incalzite. Stiu ca solutia minima ar fi sa o deconectez de la aparate (saraca!) si in primavara inainte sa o pornesc sa-i trag o incarcare, o montez si gata. Eu doar vroiam o solutie de lenes, ca mai trec pe la prietenul asta al meu la un whisky, la un trabuc, are merge si un zgomot de motoreta pe fundal din cand in cand daca asta m-ar face sa scap de chestia cu datul jos/incarcatul/pusul bateriei. Oricum, cum am reusit eu 8 sezoane sa o scot la capat mai reusesc unul, vad ca nu aveti chef de vorba, desi e topic de iarna! Editat Noiembrie 25, 2013 de the mentalist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 .....orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca. Da,bineinteles ca betonul are fier-beton in el si face masa.Respectiv plusul din baterie cu minusul din armatura. Am citit si eu de treaba asta,intr-adevar,neste treburi nasoale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Da,bineinteles ca betonul are fier-beton in el si face masa.Respectiv plusul din baterie cu minusul din armatura. Am citit si eu de treaba asta,intr-adevar,neste treburi nasoale exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton. nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Am citit pe aici (in graba, e drept), dar nu am reusit sa ma lamuresc cum ar trebui sa procedez. M-am mai gandit: nu vreau sa o iernez. O voi tine intr-un garaj si o scot afara cand sunt temperaturi cu + si uscat pe jos. Am vazut pe Accuweather ca iarna asta are sanse sa fie mai blanda, cel putin decembrie. In conditiile astea, as avea si eu cateva intrebari (ok, poate par stupide dar chiar nu stiu cum ar trebui sa procedez ca sa-mi mentin mobra in stare buna mergand cu ea iarna, anul trecut am tinut-o in garaj): - Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea? - Cand o scot si ii fac presiunea in roti, trebuie sa fie cea normala, din manual, sau ar trebui lasate cauciucurile mai moi, pentru aderenta (am gume Pirelli Demon DOT 2011, pana acum au fost ok) - Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta? Voi schimba lantul sezonul viitor dar pana atunci... - Orice alte recomandari sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Multumesc pentru lamuriri , mare nenorocire era sa fac, se ducea in "GN" si crama de langa garaj )) ...ce ti-e si cu pornitul asta iarna. exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton.nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm. Editat Noiembrie 25, 2013 de Freelancer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton. nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm. NU, gaura neagra e facuta de masina cu electroinfuziune a lu ALEXEN care este excitata de curentul din baterie transferat prin beton. ffs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu doar vroiam o solutie de lenes, Aia e, cea cu incarcatorul "inteligent", solutia de care zicea si Cesar. O lasi toata iarna conectata, divaisul va mentine bateria in stare optima. Am si eu un de-asta si vreau sa-ti zic ca-i f ok cu el. Al meu are nu doar clesti ci si doua fire cu o mufa; firele astea se leaga pe baterie si raman acolo; doar conectezi incarcatorul la mufa aia, asadar nu va trebui sa demontezi/montezi carene intr-una. merge si un zgomot de motoreta pe fundal Pai : inregistrezi zgomotul motoretei si-l asculti la telefonul mobil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Freyja: incearca mataluta sa speli foarte bine lantul cu motorina, apoi baga un jet cu presiune pe el apoi usca l cu o carpa. Dupa cateva ore, cand e uscat complet, ia o bucatica de burete, toarna pe ea putin ulei (de transamisie, de uns lantul de drujba, de motor) si unge ti lantul. Editat Noiembrie 25, 2013 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Freyja: incearca mataluta sa speli foarte bine lantul cu motorina, apoi baga un jet cu presiune pe el apoi usca l cu o carpa. Dupa cateva ore, cand e uscat complet, ia o bucatica de burete, toarna pe ea putin ulei (de transamisie, de uns lantul de drujba, de motor) si unge ti lantul. La prima udatura rugineste la loc. De fapt, e deja ruginit, rugina doar iese la iveala. Editat Noiembrie 25, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 - Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea? - Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta? - aditivul ala previne formarea unui soi de guma care se poate depune in locurile inguste, cum ar fi cele din carburator. nu e obligatoriu sa-l pui dar ar fi varianta optima cu el. - lantul nu se spala cu peria de sarma. corect el se spala fie cu o periuta mica (de dinti) fie cu un dispozitiv special care are niste perii mici, din plastic. au si la louis. de obicei, cu spray nu dai pe tot lantul ci numai in punctele aflate in miscare. asadar, daca vrei sa nu rugineasca lantul, se pulverizeaza spray de lant pe o periuta veche de dinti si cu ea intinzi, cu rabdare, pe toate partile lantului. astfel, el va fi protejat de rugina pe toata suprafata. merge si cu ulei insa acesta poate sa fie spalat de ploaie; spray-urile performante au un aditiv care intareste continutul lor pe lant, in cateva minute. si astfel pelicula aplicata iti ofera o protectie sporita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.