Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Nimic,am vândut-o pe a mea Âşi acum sufăr.... :baldy:

nui nimic :what:

tio dau pe a mea dak ai rabdare sa mai cauti piesel de pornire. ieftin si bun . doar 350 de euro asa cum se vede

 

mai vin si cu nishte poze ale rotilor la cererea telespectatorilor :friends:

 

poze cu maneta ambreiaj (tot la cerere)

post-53814-0-37151600-1328979372_thumb.jpg

post-53814-0-40768800-1328979394_thumb.jpg

post-53814-0-24694900-1328979457_thumb.jpg

post-53814-0-82874700-1328979488_thumb.jpg

post-53814-0-15305000-1328979515_thumb.jpg

post-53814-0-67404800-1328980843_thumb.jpg

post-53814-0-28823200-1328980865_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare tuturor, am posibilitate sa achizitionez o aprila pegaso 1997 insa are o problema si anume trebuieste schimbat rulment bolt vibroken. A schimbat cineva acel rulment sau sa-mi sugereze careva cum se schimba. Multumesc anticipat!

Editat de chipiko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor, am posibilitate sa achizitionez o aprila pegaso 1997 insa are o problema si anume trebuieste schimbat rulment bolt vibroken. A schimbat cineva acel rulment sau sa-mi sugereze careva cum se schimba. Multumesc anticipat!

Nu e treaba usoara dar nici imposibil de facut,totul e sa-l iei la un pret sa merite...ar trebui sa-i faci si un test de compresie,ca de-ti mai trebuie si piston, segmenti, garnituri... :nono: In principiu insa se desface motorul tot, se scoate si se depreseaza ambielajul,se masoara boltul cu micrometrul sa nu fie ovalizat,fiind rulment cu ace fara camasa interioara probabil e,cauti bolt si rulment, te sperie pretul, cauti ambielaj second sa se potriveasca!!!...plus manopera,caci inteleg ca nu lucrezi tu,un motor complet bun, poate fi mai ieftin decat reparatia.sa nu mai spun ca daca s-a dus ambielajul motorul asta a fost chinuit,sau mers cu ulei prost sau fara...

mai oameni buni, nu am vazut pe nimeni la intrunirea de iarna" BIKES ON ICE", ma asteptam sa mai vina vreun Aprilist sa mai stam la o poveste... :makeout: :cheers:

Editat de biela
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri, motoreta vreau sa o aduc din italia costa 250€ si e din 97 dupa cum am zis. Stiu ca motorul trebuie facut bucati, altfel nu se poate ajunge la vibroken.De reparat il repar eu nu ma costa nimic manopera,problema este ca nu am lucrat la motoare cu un piston si nu prea stiu cum se da jos boltul, ma refer la asta cu biela pe rurment cu ace cele care au cuzineti le stiu.Din cate am inteles motorul este gripat si anume la nivelul vibrokenului,nu este calat.Daca nu reusesc sa-l fac il dezmembrez si sigur imi scot banutzul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri, motoreta vreau sa o aduc din italia costa 250€ si e din 97 dupa cum am zis. Stiu ca motorul trebuie facut bucati, altfel nu se poate ajunge la vibroken.De reparat il repar eu nu ma costa nimic manopera,problema este ca nu am lucrat la motoare cu un piston si nu prea stiu cum se da jos boltul, ma refer la asta cu biela pe rurment cu ace cele care au cuzineti le stiu.Din cate am inteles motorul este gripat si anume la nivelul vibrokenului,nu este calat.Daca nu reusesc sa-l fac il dezmembrez si sigur imi scot banutzul.

 

La motorul rotax 655 model 1997 ambielajul este pe cuzineti atat la paliere, cat si la biela. Daca s-a gripat nu prea mai ai sanse sa il recuperezi, mai bine pui altul. In boltul bielei este un fel de filtru de ulei, probabil acolo e infundat si a ramas cuzinetul de la bolt fara ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate imi scapa ceva dar unde anume zici ca este cuzinet ca nu prea vad urma de cuzinet(in cele 2 imagini).Biela pe vibroken are rulment cu ace si ax(pe care nu stiu cum sa-l scot si cum se monteaza,in caz de montez gresit vibrokenul nu mai este echilibrat si deci varza motor dupa prima cheie),iar sus biela are o bucsa de cupru pe care intra axul ce sustine pistonul.Corecteaza-ma unde am gresit!

post-60851-0-14618200-1329772478_thumb.png

post-60851-0-73562500-1329772607_thumb.jpg

Editat de chipiko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta i-ti scapa ceva. Motorul are circuit de ungere cu carter uscat si doua pompe de ulei. Ca sa tina presiunea in circuit are cuzineti si la palierele arborelui cotit si la boltul bielei din arborele cotit, prin acesta existand canale de ulei. Conform manualului pe care il anexez sa te lamuresti, ambielajul nu este construit pentru a fi reparat, scrie acolo. Rulmenti cu ace au ambielajele de la motoarele in doi timpi care au ungere prin amestec de ulei cu benzina, motoarele in patru timpi cu ungere prin pompa de ulei au cuzineti, iar la piston toate au un lagar de bronz grafitat.

 

@ MAD_BIKER

 

Gasesti manualele aici:

 

http://www.manualedereparatie.info/categorii/aprilia.html

 

Sa auzim numai de bine!

Aprilia Rotax 655-97 Service Manual.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru manual!

"Vorba aia omul invata toata viata si cand da sa plece constata ca mai are multe de invatat".

Proprietarul motoretei de la care vroiam sa achizitionez imi enumara acuma mai multe probleme, asa ca am renuntat.

Dar referitor la discutiea despre acest motor de pe aprilia pegaso cred ca este acela-si cu cel de pe bmw f650 sau mai bine zis invers(nu am citit toate discutiile de pe forum poate se stia lucrul asta),ma intereseaza mai ales arborele cotit sau ambielaj pare mai corect spus, efectiv nu pot sa-mi dau seama unde zici ca are cuzineti.

Un lucru este clar pentru mine si anume nu se poate demonta,schimba rulmentul cu ace si boltul de pe ambielaj, sau se schimba dar trebuie ceva scule mai profesionale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi manual la pagina 78: demontare si montare cuzineti ambielaj. Vezi si schema circuitului de ungere de la pagina 10 si sper sa intelegi.

 

Si inca o data spun ca nu are rulmenti cu ace la ambielaj. Daca chiar vrei se poate demonta cu o presa boltul din ambielaj, dar vei avea nevoie de unul nou si de un cuzinet nou si de scule sa poti alinia gaurile de ungere si sa presezi totul la loc si de multa experienta sa poti face asa ceva. Parerea mea e ca nu merita.

 

Motorul de pe BMW este Rotax 654 iar cel de pe Aprilia este Rotax 655, diferenta esentiala este ca BMW-ul are 4 supape, iar Aprilia 5 supape,in rest au multe elemente comune.

Editat de LGO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am gasit la pagina 78, dar nu mai conteaza, dupa o cautare mai amanuntita am gasit o imagine ceva mai clara si am vazut exact ca este cuzinet,nu rulment cu ace cum credeam ca ar fi.

Multumesc si sa auzim numai de bine!

post-60851-0-78914200-1329936724_thumb.jpg

Editat de chipiko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUTARE TUTUROR!

Ma poate cineva lamuri mai precis,cat de mare e diferenta dintre un motor pe carburatie si cel pe injectie la pegaso 650?Am probleme destul de serioase la motorul meu,model 97 si toti mecanicii mi-au zis ca nu prea mai are viata lunga,asa ca as vrea sa pun unul pe injectie.Oare merita sau nu? Stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite la asta ma gandeam si eu odata candva, sa pun pe peg-ul meu din '92 un motor de peg pe injectie (nu m-am documentat, era doar o idee - pt ca in cartea motocicletei, la mine e trecuta fara serie si teoretic pot pune cam orice :grinbandit: ) , nu ca nu ar merge bine cel 'carburat' dar dupa ce am vazut pe la masinile detinute, injectia e sfanta. Oricum daca e sa faca probleme, fac si unele si altele.

 

Mai stiti cand injurat pegaselul, ca imi picase releul de pornire si frei-ul imediat dupa? Ei bine, astazi, am zis sa invart un pic motorul inainte sa o pornesc. La prima apasare de buton (trasesem acum ceva vreme socul si uitasem de el) m-a speriat: a luat-o din loc dupa atata timp cat a stat nepornita. Nu prea stiu totusi cum sa iau momentul asta, pt ca sunt cam obligat sa o vand ca sa strang bani de ... amenajari interioare :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DOmnilor, am avut accident. Un imbecil nu a cedat trecerea si a intrat in mine. Furca stramba, ghidon stamb, bucsele in care se prinde ghidonul strambe, carena sparta, oglinda, aparatoare mana si cam atat. Problema apare cu facutul pe asigurarea aluia. Mersul e cam asa: din pretul de vanzare a unui motor ca al meu din ultimul an in care s-a fabricat se scade 85%. Daca din restul de 15% se poate rezolva motorul se rezolva, daca nu atunci dauna totala.

 

Intrebari: 1. Are cineva idee cam cat era pretul unei Aprilia Pegaso Cube din 98, 99 sau 2000 (pe carburatie)noua? Un catalog ceva sa ii demonstrez aluia pretul?

2. La dauna totala imi dau ai 15%? Adica pana intr-o mie de E?

 

Multumiri anticipate!

 

Revin cu ceva informatii proaspete, apropos de asigurari si motoare mai vechi de 10 ani:

 

1. Pana la urma firma de asigurari imi da 2900 ron despagubiri, ceea ce reprezinta 75% din 15% cat valora un motor Aprilia Pegaso din '98 ( in jur de 6000E)

2. Devizul de service pentru piesele care trebuie schimbate si manopera este de 15600 ron si cuprinde:

-aparatoare ghidon stanga,oglinda stanga, ghidon, carena fata, aripa fata, jug superior si inf, furca fata,

Asta sunt cele mai improtante pagube, restu ceva zgarieturi

 

In concluzie dupa aventura cu accidentul am iesit in paguba rau.

Dupa ce imi iau motorul de la service il vand asa cum e, daca exista doritori.

 

In rest numai de bine si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai stiti cand injurat pegaselul, ca imi picase releul de pornire si frei-ul imediat dupa? Ei bine, astazi, am zis sa invart un pic motorul inainte sa o pornesc. La prima apasare de buton (trasesem acum ceva vreme socul si uitasem de el) m-a speriat: a luat-o din loc dupa atata timp cat a stat nepornita.

Si uite asa incet incet se spulbera mitul ca Aprilia nu porneste pe frig,azi la -3gr la a doua cheie s-a balbait putin si s-a oprit dupa care i-am mai dat una si a ramas mergand :ok: data trecuta cand am vrut sa plec la" bikes on ice",mi-a scos peri albi,pana sa-mi dau seama ca era iesita mufa de la senzorul de aprindere...cine stie de cand era asa si eu dadeam vina pe frig si umezeala...

Editat de biela
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Fratzioru

 

Daca nu ai luat inca banii de la firma de asigurari, nu o face.

Consulta un avocat.

Te poti indrepta impotriva celui care te-a lovit iar in instanta firma de asigurari va pune suma de mai sus, iar vinovatul diferenta ceruta de service.

Sunt destule cazuri, chiar si aici, pe motociclism.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa... daca face recurs... dar tot nu mai pui asa mare diferenta.

Numai ca, daca vrei sa iti scoti motorul din service... trebuie sa platesti tu totul.

Dupa aia... recuperezi toti banii dar dureaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...