Bigfoot Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 (editat) Ce an e a ta?A mea e anul 1994(d-aia violet)si a avut aceeasi bataie la ambielaj.Am mers mai bine de 3 ani si jumatate pana am spart cuzinetul ambielajului.Se pare ca pana prin 1995 au un defect la cuzinetul bielei,care s-a remediat in urmatoarea serie de motoare incepand cu sfarsitul lui 1995.Reparatia motorului de 1994 ar fi costat foarte mult in raport cu pretul motocicletei,asa ca azi iarna am facut un transplant de motor cu unul din 1996,la care problemele sunt remediate de fabrica.Ambielajul e prins in blocul motor nu in rulmenti,ci pe cuzineti,cica au descoperit cei din Austria de la Rotax ca ungerea e mult mai buna!Atentie:una din probleme este o reductie pe filet(un stutz cu sita ce se infileteaza in rezervorul de ulei pe stanga jos sub nivelul rezervorului pe care este bagat un furtun gros de ulei ce coboara in fata cadrului in piesa descendenta si intra sub motor in pompa dfe ulei)ce are o dubla sita metalica,care uin timp se gripeaza de jegul din motor carat de ulei sus in rezervorul de ulei.SStutzul ala cu sitele trebuie desfiletat,spalat cu benzina si suflat cu aer comprimat.Asta ar fi cauza pentru care pompa(are de fapt 2 pompe de ulei)trage resturi de ulei,care nu sunt destule pentru irigarea corespunzatoare a cuzinetului de la ambielaj.Am cumparat un motor second cu jumate din km parcursi de mine si am schimbat doar bendixul la el(motorul din 1996 avea acest defect).Apoi am mers la RAR sicu 100 roni am schimbat seria in cartea de identitate.Asa mai fac inca vreo 30000-40000 de km fara probleme.M-am atasat prea mult de mobra asta ca s-o las balta asa usor.Pana la urma,daca nu ai nimic de lucr pe ea devine plictisitor!Si oricum varsta isi mai spune cuvantul.Cate mobre facute azi crezi ca vor rezista vreo 18-20 de ani?Niciuna,caci astia cu piesele din ce ar mai trai? A mea e din 96. Sa inteleg ca e problemfree ? Bine adevarat in afara de bendix care tuseste daca il tin mai mult de 2 secunde. Dar pentru cateva mii km pe an..... nu cred ca e cazul sa il schimb. Pana acum am 1000km cu ea. ACUM nu stiu ce sa mai cred. Era un utilizator REMU1 ( parca ) care spunea ca 1996 sunt praf, pentru ca au probleme la ambreiaj si la prinderea pinionului( o piesa proasta, saiba parca)......... poate ca se referea la modelul 95 nu la modelul 96 revizuit dupa cum spui. Care e adevarul? Eu va intreb pe voi pt ca habar nu am de istoria modelului Pegaso, mai ales de problemele lui. Editat Mai 28, 2012 de Bigfoot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motan Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Cu alte cuvinte, trebuie sa cumpar alt motor dupa '95. Aham. Si acel bec de care zici tu, unde il ai in bord? Bordul schimbat si ala cumva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fratzioru Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Imi vand Aprilia. Detalii la /index.php?/topic/678577-vand-aprilia-pegaso-cube/ Motivul: mi-am luat alta pe injectie. Nu am scapat totusi de italience pentru ca noua e Moto Guzzi. Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manasilviu Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Salut, am o intrebare: pornit motorul si lasat sa mearga in gol, i se inroseste (la propriu) cuiva teava de esapament la iesirea din motor? Pentru ca a mea asta face si iese un fum ciudat in portiunea respectiva. De fapt din cele 2 iesiri de teava din motor, cea din stanga cum te uiti la motor din fata lui. Este ciudat sau numai mie mi se pare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAD_BIKER Postat Mai 28, 2012 Share Postat Mai 28, 2012 Ai putea sa pui o poza mai exemplificativa cu acel furtun gros ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAD_BIKER Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 (editat) Nu apare nimic private . Ttrimite daca poti pe adresa de e-mail mad_biker_1983@yahoo.com . Multumesc mult Editat Mai 29, 2012 de MAD_BIKER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 (editat) @manasilviu amestecul sarac. se mai desurubeaza cuiele de amestec vreo tura... doua... pana totul e ok. In principiu ar trebui sa fie pe la 3 ture si jumatate... dar am intalnit un caz la care statea motorul cum trebuie pe la 5 ture si jumatate. Editat Mai 29, 2012 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 A mea e din 96. Sa inteleg ca e problemfree ? Bine adevarat in afara de bendix care tuseste daca il tin mai mult de 2 secunde. Dar pentru cateva mii km pe an..... nu cred ca e cazul sa il schimb. Pana acum am 1000km cu ea. ACUM nu stiu ce sa mai cred. Era un utilizator REMU1 ( parca ) care spunea ca 1996 sunt praf, pentru ca au probleme la ambreiaj si la prinderea pinionului( o piesa proasta, saiba parca)......... poate ca se referea la modelul 95 nu la modelul 96 revizuit dupa cum spui. Care e adevarul? Eu va intreb pe voi pt ca habar nu am de istoria modelului Pegaso, mai ales de problemele lui. Daca cititi mai in urma o sa vedeti ce am spus . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motan Postat Mai 29, 2012 Share Postat Mai 29, 2012 Imi dati palpitatii!!! Adica nu pot face nici un rahat cu acel tzacanit de ambielaj ? Nu se poate repara cumva? Sa cumpar alt ambielaj ce sa fac? Deocamdata nu am bani pt alt motor dar am ceva ca sa il pot repara pe asta, de merge..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 (editat) Imi dati palpitatii!!! Adica nu pot face nici un rahat cu acel tzacanit de ambielaj ? Nu se poate repara cumva? Sa cumpar alt ambielaj ce sa fac? Deocamdata nu am bani pt alt motor dar am ceva ca sa il pot repara pe asta, de merge..... Nu trebuie sa te sperii dar nici de bine nu e daca se aude bataie la ambielaj . Tu sau cine a avut motocicleta inainte nu a verificat cat de des posibil nivelul de ulei si deasemenea sita de filtrare din cadru de care ti-a spus @cristianstrt. E posibil ca zgomotul sa provina si/sau de la distributie . Oricum , parerea mea este sa nu mai circuli cu motocicleta si sa o duci cand poti la un atelier bun . Daca continui sa o folosesti o sa strici piese importante din motor . Daca zgomotul este de la distributie va trebui sa inlocuiesti : - patinele si/sau lantul de distributie Daca zgomotul provine de la ambielaj e posibil sa inlocuiesti : - lagarul/rulmentul de la piciorul bielei si/sau rulmentii/lagarele paliere depinde de anul de fabricatie al motorului Inca odata iti repet : nu mai circula cu motocicleta pana nu elucidezi cauza acelor batai ( la un atelier sau la tine acasa) Editat Mai 30, 2012 de remu1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_c20 Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Salut, a schimbat cineva uleiul din furca? as vrea sa stiu daca trebuie sa dau furca jos si sa o golesc prin partea de sus pe unde se si umple, sau exista ca la F650 un surub in furca de scurgere? mentionez ca am furca upside down si n-am vazut pe ea nici un surub de golire . M-ar mai interesa si ce tip de ulei recomandati 10w sau 15w ?eventual brandul, si in mod special cantitatea de lichid din furca pentru ca am gasit mai multe valori pe net (450ml, 500ml, 550ml). Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 @mircea_c20 Cand schimbi uleiul, da-mi si mie de stire... poate reusesc sa ajung si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_c20 Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Mony,...mai intai sa aflu cum se schimba dar tare imi e ca o sa dau furca jos cu tot.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motan Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Deci ...daaa... . Il fac bucati pana la urma. Mult'an fain pentru sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manasilviu Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 @manasilviu amestecul sarac. se mai desurubeaza cuiele de amestec vreo tura... doua... pana totul e ok. In principiu ar trebui sa fie pe la 3 ture si jumatate... dar am intalnit un caz la care statea motorul cum trebuie pe la 5 ture si jumatate. salut, multumesc de raspuns. Ma gandesc ca te referi cand spui cuiele de amestec la cele doua care se afla sub carburator precum sunt cele marcate in poza cu "???" Ele sunt acum reglate la 3.5 rotiri de la strans maxim spre desfacut. O sa merg spre 5,5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 Mony,...mai intai sa aflu cum se schimba dar tare imi e ca o sa dau furca jos cu tot.. Schimbi uleiul fara sa schimbi si simeringurile? Nu prea isi are rost aceasta operatie fara schimbarea simeringurilor, pentru ca schimbi acum uleiul si dupa X km se duc simeringurile. Recomandat ar fi sa faci asta cu tot cu simeringuri noi, ca sa sti o treaba..... Eu nu am avut timp sa fac asta la Pegaso acum, dar cum o sa fac voi pune poze. In mod normal se scot jambele ca sa poti lucra curat la o masa sau pe un banc. Indicativul uleiului il alegi tu dupa preferinta ta legata de duritatea suspensiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAD_BIKER Postat Mai 30, 2012 Share Postat Mai 30, 2012 (editat) Am schimbat uleiul in furca acum 2 ani fara sa schimb simeringurile si nu a fost nici o problema. Daca schimbi uleiul la timp nu e nevoie sa schimbi si simeringurile. Am folosit ulei motul 15w si sunt foarte multumit de el, furca nu mai plonjeaza asa tare la franari. Am mers si pe forestier si isi face treaba foarte bine. Cu uleiul care l-am avut inainte de a pune 15w (nu stiu ce indicativ era)cand franam parca intram in pamant . Pentru a schimba uleiul a trebuit sa dau jos telescoapele. Editat Mai 30, 2012 de MAD_BIKER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laurmlau Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 salutare! are cineva o pompa de frana-spate pentru o aprilia tuscany-tibet? multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_c20 Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 pai de asta vreau sa schimb uleiul, ca de curs nu curge, si n-a fost schimbat de minim 2 ani si sigur e imbacsit de praf etc. o sa merg atunci tot pe 15w si eu, dar ce cantitate imi recomandati sa torn in ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 0,55L x telescop. Ai mai multe date despre lichide si specificatii pe louis.de, la http://www.louis.de/_20627a1005e405845f0efd48d8ffb603ee/index.php?topic=bikedb&article_context=bikedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=ML Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_c20 Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 am vazut si asta, dar pe alte site-uri de specialitate apare cu 20w si 500ml, pe forumurile aprilia uk apare cu 10w si 450ml...si tot asa. nu vreau sa fac o prostia schimbandu-l ci sa-i fac un bine motorului sa ma tina cat mai mult posibil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 Eu am furca de aprilia si am pus cum scrie acolo. Si mi-e bine si nu curge nimic. Decizia iti va apartine, bine-nteles. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_c20 Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 ai tot upside down?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 Da, de pe un Pegaso ML. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_c20 Postat Mai 31, 2012 Share Postat Mai 31, 2012 ok, perfect si ce tip ai pus? daca esti multumit de rezultat, o sa.ti urmez sfatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.