Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:-? Pe ala l-am curatat acum ceva timp in urma cand am desfacut tot motorul si filtre. Sansele sunt destul de mici sa fie tot de acolo dar e bine de verificat prima oara inainte sa incep a umbla prin motor. Stie cineva daca ar putea fi vorba si despre rotita de la pompa de ulei( din spatele ambreiajului?

intreb aceste lucurri pentru ca vreau sa stiu ce trebuie sa verific inainte de a ma apuca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: Daca senzorul de presiune de la ulei este defect afecteaza/opreste alimentarea pompei de ulei ( cea care trage uleiul in motor)? :-? din cate am observat pompa este mecanica deci nu cred ca ar avea legatura sau are???

Am scos filtrul de ulei si dupa ce am pus rotit motorul la rece de cateva ori pompa abia daca arunca un jet slab de ulei pe la filtru.

Am cautat pe net si am observat ca sunt mai multe modele de Aprilia care au aceiasi problema insa toti au avut rezolvari diferite. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@iulian pegaso650 trebuiau verificate si pompele de ulei cand a fost motorul desfacut . Adica demontate si vazut daca nu au santuri pe rotor si stator de la particulele de metal pe care le-au antrenat prin ele .Oricum presiunea de ulei in motor nu este mare (2-3 bari ). Fa o reductie si monteaza un manometru in locul jojei de ulei si vezi ce presiune ai .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patrik nu inteleg la ce te referi cu "poti pune unul de masina" :|

Remu1 ... cand am desfacut motorul am verificat pompele si erau in stare surprinzator de buna si cand spun asta ma refer ca nu aveau nici un sant pe lateralele pompei sau in interior :| Din acest motiv sunt si surpins dc nu ar merge? Pompa care trimite uleiul in cadru functioneaza perfect( se vede cum trimite uleiul in cadru) porblema este cu ea care "alimenteaza" motorul.

Ar putea fi vre-o garnitura care acopera o gaura din sistemul de circulatie a uleiului ? pinionul care antreneaza pompa? axul central al pompei?

lumea zice ca pe net ca in cele mai multe cazuri ar fi vorba de senzorul de presiune insa... daca senzorul ar fi stricat uleiul ar trebui sa circule in continuare si nu sa ramane in cadru. banuiesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am reusit sa elimin scurgerile de antigel , si m-am uitat la intinzatorul de lant de distributie, deoarece mergea in gol , L-am desfacut si am constatat arcul rupt .Am pus altul , am reglat si am scapat de tacanit. Deci nu e de la supape , asa ca nu mai desfac deocamdata motorul.

Editat de Geamanu Alin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patrik nu inteleg la ce te referi cu "poti pune unul de masina" :|

Remu1 ... cand am desfacut motorul am verificat pompele si erau in stare surprinzator de buna si cand spun asta ma refer ca nu aveau nici un sant pe lateralele pompei sau in interior :| Din acest motiv sunt si surpins dc nu ar merge? Pompa care trimite uleiul in cadru functioneaza perfect( se vede cum trimite uleiul in cadru) porblema este cu ea care "alimenteaza" motorul.

Ar putea fi vre-o garnitura care acopera o gaura din sistemul de circulatie a uleiului ? pinionul care antreneaza pompa? axul central al pompei?

lumea zice ca pe net ca in cele mai multe cazuri ar fi vorba de senzorul de presiune insa... daca senzorul ar fi stricat uleiul ar trebui sa circule in continuare si nu sa ramane in cadru. banuiesc.

La rotaxul unui prieten am pus de un bulb de opel, parca. Asta daca zici ca nu merge cel actual si cele de moto sunt scumpe.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Stie cineva vreun electronist prin zona Bucuresti? Unul care sa poate sa rezolve problema butonului de activare al mansoanelor incalzite? Ca minunatul meu buton, nou-nout, ca si mansoanele Saito, achizitionat de pe Louis.de, a luat apa. Si nu mai merge. cred ca l-a plouat de vreo doua ori si acum se vede apa in el. Eu sunt zero barat la chestii electronice.

Sau o adaptare, ceva. De unde sa iau un alt intreruptor, cu minim doua pozitii? Asta are cinci. Avea, anyway. E in garantie, dar ca sa-l trimit in Germania imi ia 18 euro transportul dus-intors, iar mansoanele cu totul au fost vreo 25 de euro.

O zi faina sa aveti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Stie cineva vreun electronist prin zona Bucuresti? Unul care sa poate sa rezolve problema butonului de activare al mansoanelor incalzite? Ca minunatul meu buton, nou-nout, ca si mansoanele Saito, achizitionat de pe Louis.de, a luat apa. Si nu mai merge. cred ca l-a plouat de vreo doua ori si acum se vede apa in el. Eu sunt zero barat la chestii electronice.

Sau o adaptare, ceva. De unde sa iau un alt intreruptor, cu minim doua pozitii? Asta are cinci. Avea, anyway. E in garantie, dar ca sa-l trimit in Germania imi ia 18 euro transportul dus-intors, iar mansoanele cu totul au fost vreo 25 de euro.

O zi faina sa aveti!

se poate sa se fi prajit releul( in principiu astfel de accesorii se monteaza prin releu), sau rezistentele din mansoane.Butonul e o comanda pur mecanica. La intrarea apei in buton s-a produs un SC asfel curentul a crescut foarte mult. Desi componentele sunt prevazute sa reziste la curentul de Sc , daca acesta a persistat mai mult timp , poc.Parerea mea este de a verifica tote componentele , de catre un priceput , nu doar butonul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alin, e posibil ca modelul lui (dupa cum l-am vazut pe Louis) sa nu aiba releu si de fapt, toata partea electronica sa fie inclusa in cutiuta cu butoane... in set nu se vede niciun releu, doar blocul de comenzi, mansoanele, firele si o siguranta... probabil pe aia a verificat-o deja.

Ma interesa sa aflu cum e asamblata carcasa blocului de comenzi, sa stiu daca am sau nu sanse sa intru elegant inauntru, fara sa las urme pe exteriorul ei.

 

In cel mai bun caz sunt doar oxidate lamelele microcontactoarelor si in principiu o curatare le-ar putea reda functionalitatea
In cel mai rau, datorita apei, e posibil sa se fi facut vreun scurt pe placa de circuite si sa fi pocnit ceva componenta de pe ea, caz in care nu prea re ce sa-i faca, decat sa schimbe blocul de comanda... Mansoanele se pot verifica foarte simplu cu un multimetru.

Editat de Blackbeardbob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de sfaturi, baieti!

La Kronau au zis ca nu-i treaba lor daca le-am luat direct de pe Louis.

Mansoanele nu cred ca au ceva. Curentul ajunge in cutiuta de comanda, dar de acolo nu mai pleaca. Nu stiu ce e inauntru, dar daca cineva vrea sa ma ajute, poate sa-l desfaca linistit. Sistemul e prin releu, chiar daca nu vine o data cu kirt-ul.

O seara faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alin, e posibil ca modelul lui (dupa cum l-am vazut pe Louis) sa nu aiba releu si de fapt, toata partea electronica sa fie inclusa in cutiuta cu butoane... in set nu se vede niciun releu, doar blocul de comenzi, mansoanele, firele si o siguranta... probabil pe aia a verificat-o deja.

Ma interesa sa aflu cum e asamblata carcasa blocului de comenzi, sa stiu daca am sau nu sanse sa intru elegant inauntru, fara sa las urme pe exteriorul ei.

 

In cel mai bun caz sunt doar oxidate lamelele microcontactoarelor si in principiu o curatare le-ar putea reda functionalitatea

In cel mai rau, datorita apei, e posibil sa se fi facut vreun scurt pe placa de circuite si sa fi pocnit ceva componenta de pe ea, caz in care nu prea re ce sa-i faca, decat sa schimbe blocul de comanda... Mansoanele se pot verifica foarte simplu cu un multimetru.

asa este , de aceea am zis sa fie verificate toate componentele , poate nu e mare lucru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare baietii !

 

Am si eu nevoie de niste pareri vis-a-vis de o patanie cu Pegaso a mea ( fabricatie '99 ) tocmai asta seara cand a venit cumparatorul interesat haha ! Ghinionul vanzatorului, incredibil dar adevarat...
Binenteles ca pana azi a functionat totul normal, asta seara dupa ce nenea doua ture scurte cu ea pe ulita ( abia a apucat sa schimbe a 3 a cred la un moment dat ) , la un moment dat ma suna ca nu mai poate sa plece cu ea de pe loc, respectiv murea motorul cand baga in viteza...
Brusc, fara nicio chestie ( nu cred ca i-a facut nimic, nu prea avea unde si e si mai in varsta asa, pare om serios si nu cred ca e cazul :) ) motorul porneste perfect, se tureaza perfect din acceleratie dar cum ai bagat treapta 1 sau 2 moare brusc. De asemenea, daca e in viteza nu "da la automat" , decat in neutru, deci presupun ca e o chestie electrica, poate sistemul ala de siguranta de la cric care s-o fi activat cumva si functioneaza acum si cand nu trebuie, sau la fel, acea protectie care nu-i da voie sa porneasca motorul daca e in viteza ? Cricul nu are niciun efect pe de alta parte, face la fel si cu cricul ridicat si lasat... :( Pana acum pleca si in viteza fiind in toate "conditiile", si cu cricul lasat si in viteza bagata ( tineam ambreiajul desigur ) ...
Ce naiba ar putea fi, a fost super jenanta faza plus ca nu mai spun ca s-a uitat toata strada la noi cum ne-am intors cu ea impinsa ! :D
Sper sa nu fie ceva nasol rau, mai am o sansa cu el duminica, poate reusesc sa-i dau de cap pana atunci...

 

Multam mult !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi ! Faza e ca nu cred ca are senzor la cric, cel putin a fost scos sau ceva de genul, asa mi-a zis fostul proprietar...O am de 3 ani si nu a functionat niciodata acel senzor, plus ca nu vad absolut niciun fir sau mufa pe-acolo...Cel de la ambreiaj nu stiu exact care e si unde e. Am desfacut eu ceva pe-acolo si am pus la loc dar nu sunt sigur ca ala era ( nu a fost nicio diferenta ). Oricum, nu ma pricep, o sa caut pe cineva sa vina sa se uite la ea un pic. Merci oricum, toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Gaby.

Treaba cu senzorul este relativa la moto, Unele "are" altele nu " are". In general toate au, doar ca unii din proprietari au decis ca este "mai usor" daca il scot ( o mare prostie daca ma intrebi, senzorul ala are rostul lui). In general daca desfaci carena de la baterie va rtebui sa gasesti o mufa ( alba :) ) cu 3 pini in linie. Dupa ce o gasesti ai 2 variante: ori ferifici firul pana la mufa sa nu fie rupt sau sa faca contact cu cadrul pe undeva, ori a2a verifici firul care ar fi trebuit sa plece din mufa spre cric.

Cei care fac aceasta modificare pun firele pe direct ( adica lipesc 2 dintre ele impreuna si unul ramane singur)

Vezi si daca firul de pozitie NEUTRU este in stare buna sau daca becul de N se inchide cand bagi in viteza ( de preferat o lasi pe N pui contact si apoi fara sa pornesti motorul bagi in viteza).

Din ce ma pricep si eu nu cred ca este nici o problema mecanica si doar electrica.

Iti recomand sa cauti schema electrica daca nu ii dai de cap sau daca vrei sa iti fie mai usor cand te apuci.

 

Motorul nu se vrea dat! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Iulian, merci pt explicatia detaliata ! Acum 2 zile am pus baterie noua deci ma gandesc ca poate am atins ceva pe-acolo din greseala desi nu pare nimic schimbat la prima vedere, mai devreme m-am uitat la mufele alea si par la fel ca pana acum, nimic desfacut, dezlipit, etc. Daaa, sa stii ca nu se vrea data, 3 ani a mers perfect si acum sa faca figura asta fix cu cumparatorul pe ea haha ! Mai ales ca era si decis sa o cumpere... Sunt convins ca nu e o chestie grava, precis ceva stupid de simplu. Faza e ca ea inainte pornea si cand era in viteza ( cu ambriajul tras desigur ) , acum nu mai porneste decat pe neutru. Beculetul de neutru se aprinde normal, ca si inainte, nu face figuri. O sa ma uit acum mai cu atentie la ce ai spus tu, merci inca o data !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu mai porneste deloc cand e bagata in viteza, incearca sa verifici senzorul de la ambreiaj... este prins prin insurubare la maneta, intre cablu si ghidon. incearca sa urmaresti firul pana gasesti o mufa.. desfa-o si masoara contactele dinspre senzor, vezi daca functioneaza. daca nu, incearca sa faci punte intre cele doua contacte dinspre instalatia electrica si vezi daca merge asa... desi eu te sfatuiesc sa faci rost de amandoi senzorii si sa-i dai omului motocicleta asa cum ar trebui...
in principiu, rolul lui este sa nu te lase sa dai la automat cand e motorul in viteza fara sa actionezi ambreiajul (din motive lesne de inteles), la fel cum senzorul de pe cric este menit sa previna plecare de pe loc cu cricul extins (din nou din motive lesne de inteles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata am facut-o ! Merci mult baieti, era de la senzorul de cric, care de fapt lipseste cu totul dupa cum am zis ( asa am luat-o si eu ) ! In cele din urma am gasit cele doua fire care erau innadite si lipite cu banda izolanta... Erau coclite inauntru, facute praf. Erau foarte ascunse in spatele cadrului si nu aveau nicio mufa, pur si simplu legate intre ele, de-asta m-a derutat, eu cautam o mufa ceva. Mersi inca o data, asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...