Jump to content
Sign in to follow this  
bubucaty

SUZUKI GSR600

Recommended Posts

Apoi e nasol daca ai facut faza asta...

Recomandarea mea (de minitehnicus-wannabe, care lucreaza la mobra lui si ale altora, ocazional) ar fi sa iei la puricat instalatia electrica. Verifica sigurantele, in prima faza. Verifica si soclurile (conectorii electrici), desfa carenele si cauta sa nu fie ceva prajit rau pe undeva. Daca gasesti urme de ars/prajit pe undeva, curata si eventual pune alti papuci (izolati). Cu un multimetru verifica si continuitatea cablurilor. Daca nimic din toate astea nu da rezultate (banuiesc ca nu ai mufa de diagnoza si oricum nu te-ar ajuta, daca nu ai curent pe nicaieri), cauta un electrician auto/moto. Verifica totusi si cu alta baterie, verifica bornele, cablurile care duc de la ea si daca nu cumva e vreo siguranta pe firul de plus. Ia la puricat toata instalatia, e iarna acum si, daca ai o mica incapere incalzita, treaba ar trebui sa decurga oarecum lejer). As verifica un pic si butonul de contact.

Sper ca n-am dat sfaturi aiurea, dar te adaptezi. Succes!

Edited by Lucian_M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Sivu Teodor-Mihail a spus:

Ti se pare tie cam am venit aici sa fac caterinca avand numele real la profil?

Stiam ca nu e ok dar am zis sa incerc, nu ma asteptam sa mi prajeasca toata instalatia.

Ce ai facut tu este ca si cum te-ai uita in rezervor cu bricheta, de aia "se rad" astia de tine. Punand staniol pe conectorii becului nu ai facut decat sa provoci un scurtcircuit, as zice ca de o maniera grosolana dar o sa punem asta pe seama nestiintei tale in chestiuni electrice. Nu te mai baga sa repari lucruri la care nu cunosti principiile de functionare pt ca mai rau o sa le strici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa ca stiu si eu un mecanic "bun" care a sudat rezervorul de la dacie de l-a facut ca broasca, dupa ce a zburat cativa metri. rezervorul, nu mesterul. Ala daduse cu cracii in sus cu lampa de oxiacetilena in mana! :D Diferenta e ca mesterul era oleaca ciupit. Bine, oleaca mai mult.

Cand eram mic mai taiam si eu cu foarfeca neizolata cablurile de prin casa, bagam cuie prin prize (rar scapam descuturat), puneam mana pe masina de spalat cand functiona etc. Treburi de astea. Poate Teodor era oleaca nostalgic dupa intamplari de genul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar dupa ce ai inlocuit siguranta arsa ai dat jos staniolul, sau l-ai lasat acolo in continuare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 59 minute, Lucian_M a spus:

Apoi e nasol daca ai facut faza asta...

Recomandarea mea (de minitehnicus-wannabe, care lucreaza la mobra lui si ale altora, ocazional) ar fi sa iei la puricat instalatia electrica. Verifica sigurantele, in prima faza. Verifica si soclurile (conectorii electrici), desfa carenele si cauta sa nu fie ceva prajit rau pe undeva. Daca gasesti urme de ars/prajit pe undeva, curata si eventual pune alti papuci (izolati). Cu un multimetru verifica si continuitatea cablurilor. Daca nimic din toate astea nu da rezultate (banuiesc ca nu ai mufa de diagnoza si oricum nu te-ar ajuta, daca nu ai curent pe nicaieri), cauta un electrician auto/moto. Verifica totusi si cu alta baterie, verifica bornele, cablurile care duc de la ea si daca nu cumva e vreo siguranta pe firul de plus. Ia la puricat toata instalatia, e iarna acum si, daca ai o mica incapere incalzita, treaba ar trebui sa decurga oarecum lejer). As verifica un pic si butonul de contact.

Sper ca n-am dat sfaturi aiurea, dar te adaptezi. Succes!

Cam de asta aveam nevoie :)). Da, staniolul l am dat jos 🙄. Am invatat din greseala (a mea, din pacate). Siguranta de 30A nu am avut atunci sa o inlocuiesc. Ma duc in weekend sa inlocuiesc toate sigurantele. Daca nu, o iau la verificat sau o duc la doctor.

Nu m am suparat ca "se rad astia de mine", ca m am ras si eu dar as aprecia daca pe langa rasul de rigoare m ar ajuta si cu un sfat, cum a facut Lucian, caruia ii multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai pentru ce!

Lasa, ca au patit altii pozne si mai mari. Unii au avut curajul sa scrie, altii nu. Nici eu n-am scris pe net ca am dat cu masina in spate de am luat mulajul unui cos de gunoi din curtea spitalului, in timp ce vorbeam la telefon. In loc de siguranta de 30 A poti pune o sarmulita, provizoriu (sau macar 3-4 lite de cupru, rasucite). Nu neapart sa porneasca motorul, dar macar sa ai curent in bord. Poti scoate eventual mufa de la far, macar de proba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omul a invelit in staniol soclul becului si tu il inveti sa puna sarme in locul sigurantei? 😂😂😂

Cel mai probabil e siguranta arsa. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarmulite, care oricum au mai putin de 30A. Cu 3 lite de alea subtiri cat firul de par abia daca are 10-15 A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat siguranta principala. Am curent din nou. Am reglat relantiul la 1400rpm pentru problema cu opritul motorului in mers. Astept sa vina primavara sa vad daca am rezolvat ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

😅 Cu siguranta n o sa mai fac nici improvizatii, nici experimente. O sa merg sa aprind o lumanare pentru Thomas Edison. Am tobele finale in cutie, asteapta sa le schimb dar nu ma mai bag. Cel mult schimb ulei+filtre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cică ar mai fi fost unul care si-a schimbat uleiul golind de fapt lichidul de răcire și adăugând încă un "plin" de ulei în motor! :moron: Tot pe forumul ăsta cred că am citit.

Mai bine faci cocoloașe din staniol cu care să te joci cu pisica. Dacă ai pisică. Dacă nu, joacă-te singur, e mai safe decât sa-ți iei pisică 😈

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai, nu fi rau cu el, si eu am umplut (ma rog, am incercat) sistemul de racire fara sa pun surubul de la baza. Am pierdut cca 50 ml de amestec pana m-am prins ca ma stropeam pe picioare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma amuza chestia cu "cocoloasele". Revenind la treaba cu "experientele", este bine de a apela la o "parere" avizata.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 13.12.2018 la 15:49, Sivu Teodor-Mihail a spus:

Salutare!

Vin cu 2 probleme sa va cer ajutorul:

1 - La fel ca userul demian, la viteze mai mari (70+) daca actionez ambreiajul si frana, se opreste motorul. Daca actionez doar ambreiajul, totul bine. Daca actionez doar frana (fara ambreiaj), la fel, merge brici. Am citit pe net ca ar trebui sa maresc relantiul. Acum e pe la 1100rpm. Pana ajung cu ea la doctor, ma macina problema asta. Si cum vremea e asa cum e, n am cum sa probez in mers. Aveti careva idee despre solutia asta?

2 - Motocicleta avea un contact imperfect la becul H4. Ce m-a dus pe mine capul, sa infasor cele 3 picioare ale becului cu staniol, sa circule curentu', domn'le. Am pus staniolul, am pus contactul si motocicleta a murit complet. Nu tu beculete, display, nu tu nimic. La o inspectie vizuala, o siguranta de 10A prajita. Fug la masina, scot una de acolo, o inlocuiesc...fara succes. Totul mort. Sa fie siguranta principala prajita (desi parea ok) sau am prajit CDI-ul? 

 

Multumesc!

salutari! la problema nr 1 am gasit rezolvarea. Am facut sincronizarea supapelor prin martie si acum moto e ca noua. Am facut vreo 8000 de km de atunci si pana acum motorul nu s-a mai oprit niciodata. Ai sa vezi ca in timp problema va fi mai frecventa si chiar periculoasa la intrarea intr-un sens giratoriu sau la plecarea de la semafor cand actionezi ambreiajul. Pe mine era sa ma loveasca din spate pt ca motorul se oprea brusc.

in interiorul supapei sunt niste pastilute care cu timpul se tocesc si trebuie schimbate. mecanicul a muncit vrei doua ore dar a muncit bine. sunt foarte multumit de Gsr si acum am vreo 40 de mii si trage din ce in ce mai bine. Bafta!

vara a trecut si daca tot avem mai mult timp liber, ce rute ai facut vara asta cu gsr-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, demian a spus:

salutari! la problema nr 1 am gasit rezolvarea. Am facut sincronizarea supapelor prin martie si acum moto e ca noua. Am facut vreo 8000 de km de atunci si pana acum motorul nu s-a mai oprit niciodata. Ai sa vezi ca in timp problema va fi mai frecventa si chiar periculoasa la intrarea intr-un sens giratoriu sau la plecarea de la semafor cand actionezi ambreiajul. Pe mine era sa ma loveasca din spate pt ca motorul se oprea brusc.

in interiorul supapei sunt niste pastilute care cu timpul se tocesc si trebuie schimbate. mecanicul a muncit vrei doua ore dar a muncit bine. sunt foarte multumit de Gsr si acum am vreo 40 de mii si trage din ce in ce mai bine. Bafta!

vara a trecut si daca tot avem mai mult timp liber, ce rute ai facut vara asta cu gsr-ul?

Mersi de info, o sa merg cu ea pt acelasi lucru pt ca da, e enervant si periculos. Tu unde ai facut operatiunea?

Am luat permisul in noiembrie si am apucat doar o tura de 130km in care m am luptat cu frigul pentru ca nu am echipment de iarna. Vin in forta in sezonul 2019...daca rezolv problema 😀

 

A eliminat cineva catalizatorul fara sa dea 100euro pe alta teava? Afecteaza in vreun fel comportamentul motocicletei eliminarea lui?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am schimbat singur evacuarea finala, ulei+filtru (nici o piesa n a mai fost vatamata de data asta), am dat banii si pe o intermediara fara catalizator. Din pacate trebuie data jos galeria de evacuare sa pot scoate intermediara veche...pentru 2 cm neganditi (inginerii de la suzuki, nota 2😂). Cu ocazia asta schimb si lichidul de racire ca trebuie umblat si la radiator ca sa dau jos galeria.

 

I-am pus si rim stripes si protectie de radiator.

 

Asfalt uscat!

 

 

51915518_289395421726113_3024922587282014208_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curiozitate pura😅

Ce anvelope aveti pe mobrele din dotare si ce ati recomanda ?🤔

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Detin un GSR600 negru din 2006 si sunt in cautarea unui rezervor in stare buna (de preferinta tot negru). Daca stie cineva un pont sau orice informatie, e de super ajutor.

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 17.02.2019 la 18:23, Nimeni Altu' a spus:

Curiozitate pura😅

Ce anvelope aveti pe mobrele din dotare si ce ati recomanda ?🤔

 

Sportsmart 2 sau max. Dunlop.

Sau orice din aceeași gama.

Eventual ceva mai touring dacă bagi multi km în regim de...touring, gen Pirelli Angel GT

Edited by Tornada

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 17.02.2019 la 18:23, Nimeni Altu' a spus:

 

Ce anvelope aveti pe mobrele din dotare si ce ati recomanda ?🤔

 

Recomand... anvelopele de care ai nevoie. De la slick-uri la crampoane, depinde ce faci cu mobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebare.

Ce temperatura aveti in perioada asta , la relanti? 

A mea daca o las , urca spre 90/96 de grade si porneste ventilatorul. In mers acum sta undeva intre 79-86 .

Am schimbat filtre si ulei , completat. Pana acum nu sarea de 82 de grade la relanti,vara la 40 de grade. La ulei am schimbat vascozitatea de la 15w50 la 10w50.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum să nu sară 82 de grade vara. Acolo abia începe temperatura optimă, cred.

Urca lejer la peste 100 de grade, 106 gen....

La tine este în parametrii normali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...